Αρχική Θεσμικό πλαίσιο αρχαιρεσιών αθλητικών φορέων,διακρίσεις συνοδών αθλητών ΑμεΑ,Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας,Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή,Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή και άλλες διατάξειςΆρθρο 6 Διοικητικό Συμβούλιο αθλητικής ομοσπονδίας – Τροποποίηση του άρθρου 22 του ν. 2725/1999 (Α΄121) Σχόλιο του χρήστη Στέλιος Χριστοδούλου | 23 Αυγούστου 2020, 16:04
Οπωσδήποτε τα προβλήματα με τις Διοικήσεις των Ομοσπονδιών είναι πάρα πολλά, αλλά με προ-αποκλεισμούς δεν λύνεται το πρόβλημα. Δεν είναι δυνατόν ένας έλληνας πολίτης να μπορεί να γίνει πρωθυπουργός ή/και Πρόεδρος Δημοκρατίας και να μην μπορεί να γίνει Πρόεδρος Αθλ. Ομοσπονδίας λόγω ηλικίας. Καταλύουμε την Δημοκρατία, ότι θέλουν δλδ οι «κακοί» που έχουμε στο νου μας και θέλει το παρόν αθλ. νομοσχέδιο να πλήξει. Μετέχω στις διαβουλεύσεις των υπό ψήφιση αθλητικών νομσοχεδίων από την πρώτη ημέρα του opengov.gr και η κατάσταση παραμένει η ίδια, και εγώ λοιπόν θα προτείνω το ίδιο: ΕΛΕΓΧΟΣ των πεπραγμένων των ΔΣ των αθλ. Ομοσπονδιών!! Μην ξαχνάμε ότι βάσει του Ν2725/99 η αναγνωρισμένη αθλ. Ομοσπονδία είναι μόνο μια άρα, εξ' ορισμού, λειτουργεί σε μονοπωλιακό περιβάλλον - καθεστώς. Εχει εκ του νόμου δεσπόζουσα θέση και θα πρέπει, αυτός που της δίνει αυτή την δεσπόζουσα θέση (η Πολιτελία δλδ) να την ελέγχει με πρώτη, εύκολη και ακόμα και αυταπάγγελτη ποινή την προσωρινή ή και μακρόχρονη απώλεια της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης. Ο Ν2725/99 προβλέπει ελεγκτική επιτροπή των αθλητικών ομοσπονδιών η οποία ποτέ δεν δούλεψε σωστά (τώρα έχει καταργηθεί τελείως!!!) αφού ποτέ δεν θεσμοθετήθηκε σωστά. Είναι ευθύνη της πολιτείας, του νομοθέτη, να φτιάξει το πλαίσιο στο οποίο, ο οποιοσδήποτε καταλαμβάνει την θέση του μέλους ΔΣ (*) Αθλ. Ομοσπονδίας να έχει την πλήρη ευθύνη της θέσης αυτής, όποια ηλικία ή εμπειρία να έχει. Δεν μπορεί να θεωρείται παράπτωμα η αποδοχή από το σώμα (για να έχει εκλεγεί κάποιος σε συνεχόμενες θητείες, το σώμα τον αποδέχεται) και μάλιστα παράπτωμα τιμωρητέο προκαταβολικά!! Αντίθετα, είναι η αίσθηση απυρόβλητου που έχουν τα μέλη των ΔΣ Αθλ. Ομοσπονδιών αυτό που τα κάνει ασύδοτα. Και αναφέρομαι μόνο στις Αθλ. Ομοσπονδίες γιατί στα αθλ. Σωματεία δεν υπάρχει μονοπώλιο, ο πολίτης μπορεί να κάνει τις επιλογές του, ακόμα και να συστήσει σωματείο. Η Αθλ. Ομοσπονδία όμως είναι μια (**), μονοπώλιο, ο πολίτης πρέπει να αφήσει την αθλητική τύχη του παιδιού του στην μια και μόνη Αθλ. Ομοσπονδία χωρίς άλλη επιλογή. Αυτό το πλαίσιο του μονοπωλίου απαιτεί αυστηρό έλεγχο από αυτόν που ορίζει το μονοπώλιο. Εχω προτείνει και άλλες φορές σε διαβουλεύσεις μέτρα ελέγχου των ΔΣ των Αθλ. Ομοσπονδιών, να μην κουράσω όποιος θέλει μπορεί να φτιάξει το πλαίσιο. Ευκαιρίας δοθείσης να σημειώσω-τονίσω την δημοσιότητα. Δεν μπορεί η βουλή να έχει τα πάντα σε δημοσιευμένα πρακτικά και οι αθλητικές ομοσπονδίες να λειτουργούν στο σκοτάδι. Πρακτικά ΔΣ, ΓΣ και Επιτροπών μαζί με τις αποφάσεις, ΓΣ, ΔΣ και Επιτροπών πλήρως δημοσιευμένα για να έχουν ισχύ. Θα κουράσω, το μονοπώλιο δημιουργεί ειδικές συνθήκες, δεν υπάρχουν προσωπικά η άλλα δεδομένα για προστασία. Όλα στο φως! (*) Κατηγορούμε όλοι τον Πρόεδρο μιας Αθλ. Ομοσπονδίας αλλά αν δούμε τα Καταστατικά των Αθλ. Ομοσπονδιών, οι Πρόεδροι έχουν ελάχιστες αρμοδιότητες, σχεδόν τίποτα δεν μπορούν να κάνουν μόνοι τους. Είναι το ΔΣ σαν σώμα που αποφασίζει, ο Πρόεδρος μιας Αθλ. Ομοσπονδίας δεν είναι πρωθυπουργός που καταρτίζει μόνος του Υπουργικό Συμβούλιο. (**) Συμφωνώ στην μια ειδικά αναγνωρισμένη εθνική αθλ. ομοσπονδία, αλλά γιατί να μην μπορούν να λειτουργήσουν και άλλες, να υπάρχει συναγωνισμός, αντίπαλο δέος -βασική αρχή στον αθλητισμό- απλά μόνο μια να εκπροσωπεί την χώρα. Σκέψη-πρόταση με δυσκολίες στη εφαρμογή αλλά όχι καθοριστικές αδυναμίες εφαρμογής. Ευχαριστώ, Στέλιος Χριστοδούλου Πολυπρωταθλητής μοτοσυκλετισμού Μέλος ΔΣ αθλητικών φορέων με πολύχρονη δράση. Μηχανολόγος Μηχανικός