Αρχική Αθλητικός νόμοςΆρθρο 15: Εισαγωγή στις Σχολές Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού – Μεταγραφές από Σχολές ή Τμήματα Α.Ε.Ι.Σχόλιο του χρήστη Γιώργος Μαυρωτάς | 10 Δεκεμβρίου 2014, 08:07
Υπουργείο Πολιτισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μετά από 30 χρόνια στον αθλητισμό διαπιστώνω ότι το άρθρο 15 μπορεί δυστυχώς να αποτελέσει ταφόπλακα για τον ερασιτεχνικό αθλητισμό. Καλώς ή κακώς η μοριοδότηση των μαθητών-αθλητών για εισαγωγή στα ΑΕΙ είναι ένα από τα βασικότερα κίνητρα που στρέφουν οι γονείς τα παιδιά τους στον αθλητισμό. Ο ρόλος της πολιτείας είναι να στρέφει τους πολίτες προς επωφελείς δράσεις όπως η ενασχόληση με τον αθλητισμό (και κυρίως των σημερινών παιδιών) και να τους δίνει κίνητρα. Επίσης ο ρόλος της πολιτείας είναι να ελέγχει ώστε να μην γίνεται κατάχρηση των νονοθετημάτων της ώστε να μην καταλήγει μετά να καίει τα χλωρά μαζί με τα ξερά. Πρέπει να αυστηροποιήσει τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις; Ίσως. Όχι όμως και να εφαρμόσει το "πονάει χέρι, κόψει χέρι". Επειδή είδα ότι αρκετοί σχολιαστές έχουν παρερμηνεύσει την εισαγωγή στα ΑΕΙ πρέπει να διευκρινίσω ότι μιλάω πάντα για μοριοδότηση αθλητών κι όχι για εισαγωγή άνευ εξετάσεων στην οποία είμαι αντίθετος. Προτιμώ στις πολύ σημαντικές επιτυχίες μια μεγάλη μοριοδότηση, το άνευ εξετάσεων εφησυχάζει επικίνδυνα τον μαθητή-αθλητή ή τον ξελογιάζει κάνοντάς τον να νομίζει ότι μπορεί να τελειώσει μια δύσκολη σχολή χωρίς προετοιμασία από το Λύκειο. Αυτό όμως είναι άλλο από το να δίνει ένα bonus 5%, 10%, 20% στην βαθμολογία που έγραψε (που σημαίνει ότι πρέπει να γράψει καλά για να μπει). Αυτό το bonus ουσιαστικά αντιπροσωπεύει τις χαμένες ώρες διαβάσματος για τον μαθητή/αθλητήτη λόγω προπονήσεων κλπ. Η μοριοδότηση πιστεύω ότι σπρώχνει τα παιδιά στον αθλητισμό. Αν δεν είναι και καλοί μαθητές και καλοί αθλητές δεν θα μπουν στις σχολές, τους προτρέπει να είναι καλοί και στα δύο δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα με αυτοπειθαρχία και καλή διαχείριση του χρόνου. Αν διακοπεί η πριμοδότηση θα στρέψουμε τα παιδιά (μέσω των γονέων τους) μόνο στα φροντιστήρια και στο playstation ή στο facebook. Αυτό θέλουμε; Τέλος, από ένα νομοσχέδιο για τον αθλητισμό θα περίμενε κανείς μέτρα που θα γεμίζουν τα γυμναστήρια, τα γήπεδα και το κολυμβητήρια κι όχι μέτρα που θα τα αδειάζουν…