Αρχική Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/789 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019Άρθρο 37 Άδεια και εκμίσθωση του υλικού φορέα με την εγγραφή των εκπομπών τους από τους ραδιοτηλεοπτικούς οργανισμούς – Τροποποίηση άρθρου 48 ν. 2121/1993 (άρθρο 1, άρθρο 6, παρ. 2 και 3 άρθρου 7 και περ. δ) παρ. 1 άρθρου 9 Οδηγίας 2006/115/ΕΚ)Σχόλιο του χρήστη ΟΣΔ "Τηλεοπτικά Δικαιώματα" | 1 Νοεμβρίου 2022, 14:26
Άρθρο 37, παρ. 1, εδάφιο β΄: β) την παρουσίαση στο κοινό των εκπομπών τους σε χώρους όπου η είσοδος επιτρέπεται με εισιτήριο, Προτείνεται η απαλοιφή της εν λόγω φράσης, η οποία δεν δικαιολογείται να υφίσταται το 2022, σε μια περίοδο που οργιάζει η διαδικτυακή πειρατεία, ακόμη και των ζωντανών τηλεοπτικών μεταδόσεων. Δικαιολόγηση της πρότασης: -Είναι σύμφωνη με νομολογία Δικαστηρίου Ευρωπαϊκής Ένωσης: Σύμφωνα με τη νομολογία ΔΕΕ (C-279/13) είναι σύμφωνη με το ενωσιακό δίκαιο η πρόβλεψη του δικαιώματος παρουσίασης στο κοινό των εκπομπών των ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών, ανεξάρτητα από το εάν στα μέρη όπου γίνεται η παρουσίαση επιτρέπεται η είσοδος στο κοινό έναντι καταβολής αντιτίμου. -Είναι σύμφωνη με το ενωσιακό δίκαιο: Ισχύει άλλωστε η αρχή της ελάχιστης εναρμόνισης και ως προς τα δικαιώματα των ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών, δυνάμει των συναφών Οδηγιών (2001/29/ΕΚ, 2006/115/ΕΚ, 92/100/ΕΟΚ) και Διεθνών Συμβάσεων που ισχύουν εντός ΕΕ και στην χώρα μας (Σύμβαση της Ρώμης, 1961, TRIPS). - Είναι σύμφωνη και με την ενωσιακή νομολογιακή προσέγγιση από την πλευρά του ΔΕΕ, αναφορικά με το δικαίωμα "παρουσίασης στο κοινό" και "αναμετάδοσης με οποιονδήποτε τρόπο". -Βοηθάει στην αποτελεσματικότερη υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ραδιοτηλεοπτικών Οργανισμών και σε ζητήματα διαδικτυακής πειρατείας, ιδίως όταν πρόκειται για πράξεις που πλήττουν αποκλειστικά το εν λόγω δικαίωμα και όχι το δικαίωμα της "κατ' αίτηση διάθεσης" (περίπτωση ζ του παρόντος άρθρου). Ορ. σχετικά και δράση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πειρατεία των "ζωντανού τηλεοπτικού περιεχομένου " (live content piracy). -Δεν δικαιολογείται πλέον στη σημερινή εποχή, η διατήρηση του όρου "σε χώρους όπου η είσοδος επιτρέπεται με εισιτήριο", σε μια περίοδο μάλιστα που οι τηλεοπτικοί πάροχοι επενδύουν σε μέγιστο βαθμό τόσο στην παραγωγή, όσο και στη διάχυση οπτικοακουστικού περιεχομένου.