Υπουργείο Πολιτισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
‒Η διάταξη αυτή πρέπει να διαγραφεί, διότι αντίκειται στο ενωσιακό δίκαιο. Τροποποιεί το άρθρ. 18 παρ. 4 ν. 2121/1993, ούτως ώστε να απαλλάσσονται οι εισαγωγείς τεχνικών μέσων, πρόσφορων για ιδιωτική αντιγραφή, της υποχρέωσης να δηλώνουν όσα τεχνικά μέσα διατίθενται σε νομικά πρόσωπα. ‒Η προτεινόμενη διάταξη αντίκειται στο ενωσιακό δίκαιο. Συγκεκριμένα, στις διατάξεις των στ. α’ και β’ της παρ. 2 του άρθρου 5 Οδηγίας 2001/29, όπως έχουν, συναφώς, ερμηνευθεί δεσμευτικά, για τον εθνικό νομοθέτη, με την πάγια νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την οποία ακολουθούν, ως είναι αυτονόητο, τα εθνικά δικαστήρια, του Αρείου Πάγου συμπεριλαμβανομένου. Ειδικότερα, σύμφωνα με την πάγια αυτή νομολογία, τα τεχνικά μέσα που διατίθενται σε νομικά πρόσωπα για την εξυπηρέτηση επιχειρηματικών αναγκών τεκμαίρεται ότι χρησιμοποιούνται από τους εργαζόμενους – υπαλλήλους των επιχειρήσεων για την πραγματοποίηση αντιγράφων που καλύπτουν ιδιωτικές ανάγκες. ‒Μόνον στις περιπτώσεις όπου μια επιχείρηση αποδεικνύει ότι δεν πραγματοποιούνται ιδιωτικά αντίγραφα στα τεχνικά μέσα που διαθέτει (π.χ. εκτυπωτές στα ταμεία τραπεζών που εκτυπώνουν μόνον συναλλαγές και δεν είναι συνδεδεμένοι με υπολογιστές που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, εκτυπωτές ακτινογραφικών φιλμ, κεντρικοί υπολογιστές για συγκεκριμένες λειτουργίες που δεν περιλαμβάνουν την πρόσβαση ή αποθήκευση έργων κ.λπ.), τα τεχνικά αυτά μέσα απαλλάσσονται από την καταβολή εύλογης αμοιβής. Με την προτεινόμενη διάταξη, σε αντίθεση με την ενωσιακή νομοθεσία και νομολογία, η επιχείρηση όχι μόνον δεν θα υποχρεούται να αποδεικνύει τίποτε, αλλά και οι ΟΣΔ δεν θα επιτρέπεται να αποδείξουν το αντίθετο.