Αρχική Εκσυγχρονισμός της μουσειακής πολιτικής και ζητημάτων διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ -ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ Άρθρο 70 Αρμόδιο όργανο για την κήρυξη απαλλοτριώσεων – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 18 Κώδικα νομοθεσίας για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάςΣχόλιο του χρήστη φώτης | 19 Ιανουαρίου 2023, 18:12
Σε συνέχεια του προηγούμενου σχολίου στην παράγραφο του 4 του άρθρου 10 του νόμου 4858/2021 να προστεθεί η πρόταση: "Για εργασίες όπως ανέγερση, κατεδάφιση, προσθήκη, εσωτερικές διαρρυθμίσεις, ανακαίνιση κτιρίων αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση και ανάδειξη αρχαιολογικών χώρων από το ΥΠΠΟΑ και τα εποπτευόμενα από αυτό ΝΠΔΔ δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας παρά μόνο η έγκριση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο." Ο λόγος που προστίθεται αυτή η πρόταση: 1)Το ΚΑΣ είναι υπάγεται στο Υπουργείο Πολιτισμού ενώ οι πολεοδομίες στους Δήμους , οπότε είναι ανώτερο από ιεραρχικής άποψης. 2)Οι πολεοδομίες όπως αναφέρει η ΕΜΔΥΔΑΣ είναι υποστελεχωμένες, η πολεοδομική νομοθεσία είναι ασαφής και πολλές από αυτές δεν έχουν καθόλου Μηχανικούς ΠΕ ή ΤΕ. Αποτέλεσμα της υποστελέχωσης είναι η καθυστέρηση στην έκδοση οικοδομικών αδειών που θα οδηγήσει σε καθυστέρηση των έργων και σε πιθανή απώλεια κονδυλίων από Ταμείο Ανάκαμψης, ΕΣΠΑ και Εθνικούς Πόρους. Επιπλέον η έλλειψη μηχανικών σε συνδυασμό με την ασάφεια της πολεοδομικής νομοθεσίας σημαίνει ότι οι υπάλληλοι των πολεοδομιών δεν έχουν τις απαιτούμενες τεχνικές γνώσεις και εξειδίκευση για την έγκριση μελετών σύνθετων έργων όπως η εκτέλεση εργασιών σε κτίρια ιδιαίτερου ενδιαφέροντος και πολυπλοκότητας εντός αρχαιολογικών χώρων. 3)Αντιθέτως, το ΚΑΣ λόγω της σύνθεσης του (αρχαιολόγους, καθηγητές ΑΕΙ συμπεριλαμβανομένων και πολυτεχνικών σχολών, νομικούς συμβούλους του ΥΠΠΟΑ) διαθέτει και την τεχνογνωσία αλλά και την εξειδίκευση για την έγκριση μελετών των έργων αυτής της πολυπλοκότητας και σπουδαίου ενδιαφέροντος.