Αρχική Εκσυγχρονισμός της μουσειακής πολιτικής και ζητημάτων διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάςΆρθρο 50 ΑντικείμενοΣχόλιο του χρήστη Αχιλλέας | 25 Ιανουαρίου 2023, 08:26
Υπουργείο Πολιτισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Λόγω των ασφυκτικών προθεσμιών που έχουν τεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και από όλα τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα (ενδεικτικά: ΕΣΠΑ) προτείνεται να προστεθεί στον άρθρο 10 του Ν.4858/2021 το εδάφιο: «Για την εκτέλεση εργασιών ανέγερσης, κατεδάφισης, προσθήκης, εσωτερικών διαρρυθμίσεων, ανακαίνισης κτιρίων αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση και ανάδειξη αρχαιολογικών χώρων από τον ΟΔΑΠ δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας. Η έγκριση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο υπέχει θέση οικοδομικής άδειας.» Όπως έχει αναφερθεί πολλάκις από την ΕΜΔΥΔΑΣ, οι πολεοδομίες (ΥΔΟΜ) είναι υποστελεχωμένες, πολλές δεν διαθέτουν μηχανικούς: https://emdydas.gr/images/stories/news/2020/4.3.2022_exodiko_omospondies_apergia_apoxi.pdf Επιπλέον η πολεοδομική νομοθεσία είναι πολύπλοκη και ιδιαίτερα σε σύνθετα έργα, όπως οι εργασίες σε κτίρια εντός αρχαιολογικών χώρων. Το αποτέλεσμα είναι καθυστερήσεις στην αδειοδότηση των έργων με κίνδυνο την απώλεια εγκεκριμένων κονδυλίων λόγω μη τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί. Αντιθέτως το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έχει τεράστια εμπειρία στην έγκριση μελετών έργων που εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία και στελεχώνεται από υψηλού επιπέδου προσωπικό, όπως καθηγητές ΑΕΙ - συμπεριλαμβανόμενων και πολυτεχνικών σχολών, υψηλόβαθμα στελέχη του ΥΠΠΟΑ, νομικούς συμβούλους.