Αρχική Αθλητικός νόμοςΆρθρο 25: ΕκπαιδευτήςΣχόλιο του χρήστη Κ.Ε.Α. «ΚΩΔΙΚΑΣ ΕΥ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ» Α.Μ.Κ.Ε | 17 Δεκεμβρίου 2014, 12:52
Υπουργείο Πολιτισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Τ.Ε.Φ.Α.Α. ΤΌΣΟ ΤΑ ΤΕΦΑΑ όσο και η ΓΓΑ σχολες προπονητών όσο και τα συνδικαλιστικά όργανα προπονητών ίσως οι περισσότεροι αγνοείτε το ευρωπαϊκό δίκαιο και το ευρωπαϊκό πλαίσιο Θεσμικό Πλαίσιο Επαγγελματικών Περιγραμμάτων Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. είναι ο αρμόδιος φορέας για την ανάπτυξη του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ) και την αντιστοίχισή του με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF).http://www.nqf.gov.gr/Εθνικό Σημείο Συντονισμού για το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων Η σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Συμβουλίου, της 23ης Απριλίου του 2008 C1110/01) για την καθιέρωση του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων πρότεινε στα Κράτη Μέλη να ορίσουν τα Εθνικά Σημεία Συντονισμού τους με στόχο να υποστηρίξουν τη διασύνδεση όλων των αρμοδίων εθνικών αρχών και φορέων για τα εθνικά συστήματα πιστοποίησης και αντιστοίχησής τους με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, με γνώμονα την ποιότητα και τη διαφάνεια. Tα καθήκοντα των εν λόγω Εθνικών Σημείων Συντονισμού είναι τα εξής: Να καθορίσουν τα επίπεδα των προσόντων στο Εθνικό Σύστημα Προσόντων και να προβούν στην αντιστοίχιση στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων. Να εξασφαλίσουν αφενός ότι η διαδικασία αντιστοίχισης θα γίνει με αδιάβλητο τρόπο, διευκολύνοντας παράλληλα τη διαδικασία συσχέτισης των διαφόρων πλαισίων. Να εξασφαλίσουν και να συμβάλουν στη δημοσιοποίηση όλων των αποφάσεων που θα ληφθούν κατά τη διαδικασία. Να παράσχουν πληροφόρηση και καθοδήγηση στα ενδιαφερόμενα μέρη σχετικά με το πώς αντιστοιχίζονται τα εθνικά προσόντα στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων μέσω των εθνικών συστημάτων προσόντων. Να προωθήσουν σύμφωνα πάντα με το εθνικό θεσμικό πλαίσιο, την εμπλοκή όλων των κοινωνικών εταίρων και όλων των ενδιαφερομένων (π.χ. πάροχοι εκπαίδευσης και κατάρτισης, εκπρόσωποι ανώτατης εκπαίδευσης, εμπειρογνώμονες, κ.λ.π.) Σύμφωνα με το Ν. 3879/21.9.2010, (ΦΕΚ 163/ τ. Α’/ 21.09.2010) παρ 1 του άρθρου 11, ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) μεταξύ άλλων, ορίζεται ως το Εθνικό Σημείο Συντονισμού του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων στην Ελλάδα. Από τον Ιούλιο 2011 ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. ανέλαβε αυτή την αρμοδιότητα.Δράσεις του Εθνικού Σημείου Συντονισμού Δράσεις που υλοποιεί το Εθνικό Σημείο Συντονισμού για το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων:Εκπόνηση μελέτης με την καταγραφή εφαρμοσμένων πρακτικών, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για την ανάπτυξη ενός Κλαδικού Πλαισίου Προσόντων και την αναφορά του στο Ελληνικό Πλαίσιο Προσόντων. Η εφαρμογή θα γίνει με τη μελέτη περίπτωσης στον κλάδο του Τουρισμού και με σκοπό την ανάπτυξη των περιγραφικών δεικτών των επιπέδων του σχετικού Κλαδικού Πλαισίου Προσόντων. Επαγγελματικά περιγράμματα αποτελούν μια ολοκληρωμένη περιγραφή ενός επαγγέλματος:τίτλος – ορισμός του επαγγέλματος ή/και της ειδικότηταςιστορική αναδρομή και εξέλιξή τουισχύον νομοθετικό πλαίσιοανάλυση του επαγγέλματος ή/και της ειδικότητας σε προδιαγραφές απαραίτητες Γνώσεις, Δεξιότητες, Ικανότητες για την άσκησή τουπροτεινόμενες διαδρομές για την απόκτηση των απαιτούμενων επαγγελματικών προσόντωνενδεικτικοί τρόποι αξιολόγησης των γνώσεων, δεξιοτήτων, ικανοτήτων Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α. υπ΄αριθμ. 110998/8-5-2006/ΦΕΚ 566 Β/8-5-2006) σχετικά με την Πιστοποίηση Επαγγελματικών Περιγραμμάτων.Ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. αναπτύσσει και πιστοποιεί επαγγελματικά περιγράμματα σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους (εργαζόμενοι και εργοδότες). Η διαδικασία ανάπτυξης και πιστοποίησης των επαγγελματικών περιγραμμάτων διέπεται από σχετικό θεσμικό πλαίσιο. Tα πιστοποιημένα επαγγελματικά περιγράμματα αφορούν επαγγέλματα με υψηλή ζήτηση στην αγορά εργασίας εντάσσονται στην εθνική βάση δεδομένων πιστοποιημένων επαγγελματικών περιγραμμάτων οδηγούν στην ανάπτυξη προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης τα οποία ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας προάγουν την αναβάθμιση των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού συντελούν στην αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων από την αγορά εργασίας συμβάλλουν στην προώθηση της διά βίου μάθησηςενισχύουν εν γένει την αξιοπιστία της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. έχει αναπτύξει και πιστοποιήσει μέχρι σήμερα 202 επαγγελματικά περιγράμματα ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ http://www.eoppep.gr/images/EP/EP43.pdfΤι αφορά Προπονητής ενός αθλήματος είναι ο υπεύθυνος για την εκγύμναση και την προπόνηση ομάδων ή ατόμων, με σκοπό τη βελτίωση της φυσικής τους κατάστασης, της τεχνικής και τακτικής τους, σε ένα άθλημα. Υπάρχουσα κατάσταση απασχόλησης Στην Ελλάδα σήμερα οι περισσότεροι προπονητές απασχολούνται σε αθλητικά σωματεία τα οποία συμμετέχουν στα εθνικά πρωταθλήματα. Ως εκ τούτου είναι απαραίτητη η συμμετοχή τους σε σεμινάρια των ομοσπονδιών του κάθε αθλήματος, ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις που απαιτεί ο ν. 2725/99, περί αθλητικών σωματείων. Επιπλέον, οι προπονητές απασχολούνται στα παιδικά και εφηβικά τμήματα των συλλόγων, σε σχολεία, σε δημοτικά ή κοινοτικά στάδια και σε καλοκαιρινά camps. ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΗΣ http://www.eoppep.gr/images/EP/EP53.pdf Ο Ναυαγοσώστης: • φροντίζει για την πρόληψη των ατυχημάτων, • φροντίζει για τη διάσωση σε περίπτωση ατυχήματος, και • την παροχή των πρώτων βοηθειών σε λουόμενους, κολυμβητές και γενικότερα σε άτομα που ασκούν δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με το υγρό στοιχείο μέσα στα όρια ευθύνης του.Οι ναυαγοσώστες μπορούν να εργαστούν σε πισίνες και σε ακτές (θάλασσας – λίμνης). Ο ναυαγοσώστης με την ειδικότητα «Ναυαγοσώστης ακτής» που εργάζεται σε ακτές (θάλασσας – λίμνης), οφείλει εκτός των άλλων προσόντων να έχει και άδεια χειριστή ταχυπλόου και ειδική άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.Υπάρχουσα κατάσταση απασχόλησης Οι κλάδοι της ασφάλειας, αθλητισμού και παροχής προσωπικών υπηρεσιών στους οποίους εντάσσεται το επάγγελμα του «Ναυαγοσώστη», εμφανίζουν ιδιαίτερη δυναμική και έχει αναγνωριστεί παγκοσμίως η σημασία και σπουδαιότητά τους στην οικονομική ανάπτυξη. Η σημασία αυτή γίνεται ακόμη μεγαλύτερη σε χώρες όπως η Ελλάδα, όπου η μεγάλη έκταση της παράκτιας ζώνης σε συνδυασμό με τον ολοένα αναπτυσσόμενο και ποιοτικό τουρισμό ως τομέα της οικονομίας προσφέρει ένα ελπιδοφόρο μέλλον στο επάγγελμα. ΟΔΗΓΟΣ ΒΟΥΝΟΥ http://www.eoppep.gr/images/EP/EP73.pdf Τι αφορά: Ως Οδηγός Βουνού ορίζεται ο επαγγελματίας που κατέχει τις απαραίτητες γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες, ώστε να: • Οδηγεί άτομα σε κάθε μορφής δραστηριότητας όπου απαιτείται η χρήση ορειβατικού εξοπλισμού ή ατομικών μέτρων προστασίας, στις οποίες συνήθως συμπεριλαμβάνονται: Η ανάβαση σε βράχο και πάγο, το ορειβατικό σκι, οι χιονοδρομικές εκδρομές με πέδιλα χιονιού είτε εντός είτε εκτός πίστας, η περιήγηση στο βουνό και σε περιοχές φυσικού ενδιαφέροντος και η διάσχιση φαραγγιών. • Εκπαιδεύει άλλους στις τεχνικές ορειβασίας, αναρρίχησης και ορειβατικού σκι, στις τεχνικές αναρρίχησης σε τεχνητό έδαφος, στις περιηγητικές τεχνικές ακόμη και με πέδιλα χιονιού και στις τεχνικές διάσχισης φαραγγιού. • Κατασκευάζει ή/και να βελτιώνει στίβους περιπέτειας, αναρριχητικά πάρκα και κατασκευές σε δένδρα ή σε τεχνητά ικριώματα που χρήζουν ορειβατικό αναρριχητικό εξοπλισμό και χειρισμούς με αντίστοιχες τεχνικές. • Διοργανώνει αγώνες, επιδείξεις ή σεμινάρια που χρήζουν τεχνικές ορειβασίας, ή χρήση ασφαλειών και χειρισμών αναρρίχησης.Υπάρχουσα κατάσταση απασχόλησης: Σύμφωνα με το Σωματείο Ελλήνων Οδηγών Βουνού (ΣΕΟΒ), οι Οδηγοί Βουνού (ΟΒ) στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό τόσο από «αυτόκλητους Οδηγούς Βουνού» ή διοργανωτές υπαίθριων δραστηριοτήτων, όσο και από αλλοδαπούς συναδέλφους τους με πτυχίο UIAGM, (δηλ. της σχολής των Διεθνών Οδηγών Βουνού) τους οποίους προσλαμβάνουν ξένες εταιρίες για να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών τους. Αρκετές από αυτές τις εταιρίες ζητούν από τα Ελληνικά γραφεία που συνεργάζονται, Έλληνες Οδηγούς Βουνού που να έχουν νομική κάλυψη ώστε να συντάξουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια των πελατών τους, το οποίο τίθεται ως προϋπόθεση. Το ΣΕΟΒ ουσιαστικά δεν μπορεί να διεκδικήσει κάτι αφού δεν υπάρχει καμιά περιγραφή των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των μελών του. Σύμφωνα πάντα με το ΣΕΟΒ, το πρόβλημα αυτό θα μπορούσε να διευθετηθεί με θεσμικό προσδιορισμό (κατοχύρωση) του επαγγέλματος και την αντίστοιχη περιγραφή των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των επαγγελματιών Οδηγών Βουνού. Σύμφωνα με το ΣΕΟΒ, τα άτομα που ακούν το επάγγελμα στην Ελλάδα και έχουν την απαιτούμενη επαγγελματική άδεια είναι περίπου 40. ΑΥΤΟΔΥΤΗΣ http://www.eoppep.gr/images/EP/EP47.pdf Τι αφορά Ο αυτοδύτης καλείται να εκτελέσει μία ευρεία γκάμα εργασιών κάτω από τον βυθό, εργασίες που δεν μπορούν να εκτελεσθούν πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά αυτόνομα αναπνευστικά μέσα. Ο αυτοδύτης καλείται να εκτελέσει καταδύσεις είτε αυτόνομα, είτε ως συνοδός αυτοδυτών σε τουριστικές – ψυχαγωγικές δραστηριότητες, είτε ως εκπαιδευτής ή βοηθός εκπαιδευτή αυτοδυτών, είτε ως επαγγελματίας δύτης, εκτελώντας τεχνικές υποβρύχιες εργασίες σε πλοία, ιχθυοτροφεία, τεχνικά έργα, επιστημονικές έρευνες και έργα, καθώς και να χειρίζεται, υποβρύχιες συσκευές απαραίτητες για την εκτέλεση έργων (ρομποτικοί μηχανισμοί, κάμερες κινηματογραφικών και τηλεοπτικών συνεργείων), ενώ ιδιαίτερα σημαντική είναι η συμβολή του σε διαδικασίες διάσωσης ή έρευνας ατυχημάτων. Υπάρχουσα κατάσταση απασχόλησης Στη χώρα μας το συγκεκριμένο επάγγελμα ασκείται σε κλάδους οικονομικής δραστηριότητας τόσο του ιδιωτικού όσο και του δημόσιου τομέα. Το επάγγελμα του αυτοδύτη στη σημερινή αγορά εργασίας έχει προοπτικές ανάπτυξης καθώς η στήριξη του κράτους στον εναλλακτικό τουρισμό δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας κυρίως στα νησιά μας. Επίσης, η ναυτιλία χρησιμοποιεί συχνότερα αυτοδύτες για έλεγχο η καθαρισμό των υφάλων γιατί κοστίζει λιγότερο από τον δεξαμενισμό. Τέλος, με την ανάπτυξη των τουριστικών λιμανιών στην χώρα [Μαρίνες] χρειάζονται όλο και περισσότεροι αυτοδύτες για την κατασκευή αγκυροβολίων, καθαρισμό υφάλων και υποβρύχιων μικροεπισκευών. Αν και η ιδιαιτερότητα του επαγγέλματος το κάνει μη προσιτό για τους πολλούς, οι προοπτικές φαίνεται να είναι αισιόδοξες για το συγκεκριμένο επαγγελματικό χώρο, καθώς η ανάπτυξη του τουρισμού της ναυτιλίας και του Yachting, όπως και της ιχθυοκαλλιέργειας ανεβάζει την ζήτηση αυτοδυτών. ΕΜΨΥΧΩΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ http://www.eoppep.gr/images/EP/EP130.pdf Τι αφορά To βασικό αντικείμενο του επαγγέλματος του Εμψυχωτή Τουρισμού αφορά στην προετοιμασία, διοργάνωση, εμψύχωση και υλοποίηση, κάτω από ορθολογική και οικονομική-διαχείριση, δραστηριοτήτων ψυχαγωγικών, καλλιτεχνικών, παιδαγωγικών και αθλητικών, που απευθύνονται σε τουρίστες κάθε προέλευσης και κάθε ηλικιακής κατηγορίας και πραγματοποιούνται σε ξενοδοχεία, σε άλλου τύπου καταλύματα και σε τόπους ποικίλου τουριστικού ενδιαφέροντος. Πιο συγκεκριμένα ο Εμψυχωτής Τουρισμού: • φροντίζει για την ψυχαγωγία και την ψυχική και σωματική χαλάρωση-ανανέωση των τουριστών καθώς και την άθλησή τους, κατά την περίοδο των διακοπών τους, και • διοργανώνει συνήθως χορευτικές, θεατρικές και αθλητικές εκδηλώσεις, εορταστικές βραδιές, ταχυδακτυλουργικές παραστάσεις, παιχνίδια, διαγωνισμούς μεταξύ των πελατών, μαθήματα ζωγραφικής και γλυπτικής με πηλό, ψυχαγωγεί νήπια και παιδιά κ.α., • ενδέχεται επίσης να ασχολείται με την οργάνωση και υλοποίηση των τουριστικών ή άλλων πολιτιστικών εκδηλώσεων, τοπικού ή και εθνικού χαρακτήρα, καθώς και εξειδικευμένες δραστηριότητες (π.χ. ποδηλατικός τουρισμός, εκθέσεις και συνέδρια) ή να προσαρμόζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες σε μια συγκεκριμένη κατηγορία τουριστών π.χ. τουρίστες με ειδικές ανάγκες ηλικίας (παιδιά, νέους, ενήλικες και ηλικιωμένους), ή ετερογενούς σύνθεσης, και • φροντίζει να γνωρίσει προσωπικά τους τουρίστες-πελάτες, είναι υπεύθυνος για την κινητοποίηση του ενδιαφέροντος των εκάστοτε πελατών-τουριστών, επινοεί τρόπους παρακίνησης της συμμετοχής τους στις ψυχαγωγικές δραστηριότητες, μεριμνά για την ικανοποίησή των πελατών και για την τήρηση κανόνων ασφαλείας κατά τη διεξαγωγή των ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, με τελικό στόχο τη συμβολή στην παροχή ολοκληρωμένων τουριστικών υπηρεσιών από την τουριστική μονάδα στην οποία εργάζεται. Υπάρχουσα κατάσταση απασχόλησης Ο κλάδος σημειώνει δυναμική ανάπτυξη, ενώ οι νέες ανάγκες που παρουσιάστηκαν τα τελευταία χρόνια στο χώρο του οργανωμένου διεθνούς τουρισμού για την παροχή στοχευμένων υπηρεσιών ψυχαγωγίας των τουριστών, που λόγω του σύγχρονου τρόπου ζωής επιζητούν όλο και περισσότερη, ποιοτική διασκέδαση και ψυχαγωγία σε συμπυκνωμένο χρόνο διακοπών, οδήγησαν στην αύξηση του ενδιαφέροντος των ξενοδοχειακών μονάδων για απασχόληση νέων ειδικοτήτων, όπως αυτή των Εμψυχωτών Τουρισμού. Σύμφωνα με εκτιμήσεις (Μάρας, 2004) κάθε χρόνο στην Ελλάδα εργάζονται περισσότερα από 5.000 άτομα, κατά κανόνα εντός της θερινής τουριστικής περιόδου. Πρόκειται κυρίως για εργαζόμενους που προέρχονται από το εξωτερικό, καθώς παραμένει ακόμα χαμηλή η ενασχόληση γηγενών με το επάγγελμα. Συχνά οι εργαζόμενοι ασκούν διαφορετικό επάγγελμα εκτός της περιόδου της απασχόλησής τους ως Εμψυχωτές Τουρισμού. Αρκετοί έχουν πραγματοποιήσει σπουδές ή ασκούν επαγγέλματα που συνδέονται με το περιεχόμενο ορισμένων ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων (π.χ. παιδαγωγοί, χορευτές, γυμναστές, ηθοποιοί κλπ). Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΤΕΠ 2004, οι εμψυχωτές τουρισμού ανήκουν στην κατηγορία «άλλες ειδικότητες», όπου η πλειοψηφία των εργαζομένων είναι γυναίκες 56% και 44% οι άντρες. Η γεωγραφική διασπορά της απασχόλησης είναι προφανώς αντίστοιχη της διασποράς των ξενοδοχειακών μονάδων στην επικράτεια, με αποτέλεσμα να συγκεντρώνεται στους Νομούς της χώρας που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο τουριστικό ενδιαφέρον και τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα (περίπου το 70% του συνόλου των αφίξεων πελατών και το 81% των διανυκτερεύσεων συγκεντρώθηκαν το έτος 2008 στις Περιφέρειες Κρήτης, Νοτίου Αιγαίου, Κεντρικής Μακεδονίας, Ιονίων Νήσων και Αττικής). ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ Αρμοδιότητα του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. είναι η εισήγηση του καθορισμού των επαγγελματικών δικαιωμάτων των κατόχων προσόντων που αποκτώνται στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης, πλην της ανώτατης εκπαίδευσης καθώς και η εισήγηση στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για την έκδοση του αντίστοιχου κανονιστικού πλαισίου. (ν.4115/2013) Επισημαίνεται ότι με το ν. 3919/2011 (ΦΕΚ 32 Α΄), άρθρα 1, 2 & 3 θεσπίζεται η αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, και καταργούνται οι αδικαιολόγητοι περιορισμοί στην πρόσβαση και άσκηση των επαγγελμάτων και οι αδικαιολόγητες απαιτήσεις προηγούμενης διοικητικής άδειας για την άσκηση επαγγελμάτων. Συνεπώς, η διαδικασία ρύθμισης επαγγελματικών δικαιωμάτων θα αφορά μόνο σε περιπτώσεις κατά τις οποίες οι υπό εξέταση από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. ειδικότητες εναρμονίζονται με ήδη νομικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα από τα αρμόδια υπουργεία, για την πρόσβαση στα οποία προβλέπονται όροι και προϋποθέσεις. Σε όποια άλλη περίπτωση δεν υφίσταται θέμα ρύθμισης επαγγελματικών δικαιωμάτων καθότι κάθε επαγγελματική δραστηριότητα ασκείται ελεύθερα, με την κατοχή, ή και όχι, αντίστοιχου τίτλου σπουδών. Η νομοθετική κατοχύρωση των επαγγελμάτων, η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. να αποδώσει επαγγελματικά δικαιώματα αποτελεί αρμοδιότητα των υπουργείων που τα εποπτεύουν. Η κατάρτιση σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για κάθε ειδικότητα ή ομάδα ειδικοτήτων περιλαμβάνει την επεξεργασία και μελέτη της ισχύουσας νομοθεσίας που διέπει τη χορήγηση αδειών και τον καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων κατόχων προσόντων που αποκτώνται στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης, πλην της ανώτατης εκπαίδευσης . Αυτό επιτυγχάνεται σε συνεργασία με τα εκάστοτε συναρμόδια υπουργεία και τους κοινωνικούς εταίρους, στο πλαίσιο της λειτουργίας της Εισηγητικής Επιτροπής Καθορισμού Επαγγελματικών Δικαιωμάτων (Ε.Ε.Κ.Ε.Δ) η οποία και συντάσσει κάθε προσχέδιο Προεδρικού Διατάγματος. Μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων από το νόμο διαδικασιών και αφού υπογραφεί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας το Προεδρικό Διάταγμα, δημοσιεύεται στην εφημερίδα της Κυβέρνησης. Ανάπτυξη Εθνικού Συστήματος Πιστοποίησης Εκροών Στρατηγικός στόχος – Βασικές Κατευθύνσεις: Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός εθνικού συστήματος για την πιστοποίηση των εκροών (των αποτελεσμάτων της μάθησης ανεξάρτητα από τη διαδρομή επίτευξής τους) αποτελεί βασικό άξονα της στρατηγικής του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. στο πλαίσιο της διά βίου μάθησης και περιλαμβάνει τις ακόλουθες βασικές κατευθύνσεις: Ανάπτυξη προτύπων συστημάτων & θεσμικού πλαισίου για την πιστοποίηση προσόντων. Σχεδιασμός συστήματος αναγνώρισης και πιστοποίησης των προσόντων που αποκτώνται μέσω της μη-τυπικής και άτυπης μάθησης καθώς και πλαίσιο αδειοδότησης και αξιολόγησης φορέων πιστοποίησης προσόντων. Εποπτεία του τομέα πιστοποίησης. Έλεγχος, παρακολούθηση και αξιολόγηση των φορέων πιστοποίησης προσόντων. Δυνατότητα διενέργειας πιστοποιήσεων από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. Μέσω του Εθνικού Συστήματος Πιστοποίησης Εκροών κύριος στόχος είναι να διασφαλίζεται ότι: Παρέχεται η δυνατότητα πιστοποίησης τουλάχιστον όλων εκείνων των Προσόντων για τα οποία υπάρχει εκδηλωμένο ενδιαφέρον από την Πολιτεία για να πιστοποιηθούν, καθώς και προσόντα που τονώνουν την απασχόληση. Η πιστοποίηση πραγματοποιείται, σύμφωνα με προϋποθέσεις, όρους και διαδικασίες που διασφαλίζουν ότι το πιστοποιηθέν προσόν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές του σχετικού πιστοποιημένου Επαγγελματικού Περιγράμματος. Παρέχεται δυνατότητα ισότιμης πιστοποίησης για όλους όσους το επιθυμούν, ανεξάρτητα από τη διαδρομή μέσω της οποίας απέκτησαν το προς πιστοποίηση προσόν. παραμένω στην διάθεση του νομοθέτη και κάθε ενδιαφερόμενου ΚΦΑ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ για διευκρινήσεις ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ [M.Sc / M.B.A] ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ keafairplaycodehellas@outlook.com.gr