Αρχική Εκσυγχρονισμός της μουσειακής πολιτικής και ζητημάτων διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάςΆρθρο 72 Σύνθεση των Τοπικών Συμβουλίων Μνημείων – Τροποποίηση άρθρου 49 Κώδικα νομοθεσίας για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάςΣχόλιο του χρήστη Κατερίνα Κ. | 28 Ιανουαρίου 2023, 14:58
Αφενός, η διαφοροποίηση στη σύνθεση και τον τρόπο λειτουργίας ενός εκ του συνόλου των Τοπικών Συμβουλίων Μνημείων της χώρας, στην προκειμένη περίπτωση του ΤΣΜΝΑ (Κυκλάδων), εγείρει ασφαλώς ζητήματα ισονομίας μεταξύ των Ελλήνων πολιτών που επιθυμούν να οικοδομήσουν ή να επισκευάσουν προστατευόμενα ακίνητα ή ακίνητα εντός αρχαιολογικών χώρων ή πλησίον μνημείων ή σε εν γένει προστατευόμενες περιοχές αρμοδιότητας ΥΠΠΟΑ. Πώς είναι δυνατόν να αντιμετωπίζομαι διαφορετικά ως πολίτης στις Κυκλάδες και διαφορετικά στα Δωδεκάνησα, την Αθήνα ή τη Θράκη; Αφετέρου, όσον αφορά τη διατύπωση «ζητήματα οικοδομικών αδειών και πολεοδομικού ενδιαφέροντος» προκύπτει εμφανώς από λανθασμένη αντίληψη της λειτουργίας των ΤΣΜ που σε καμια περίπτωση δεν αποφαίνονται επί οικοδομικών αδειών και πολεοδομικής νομοθεσίας (γι’ αυτά υπάρχουν αρμόδιες Υπηρεσίες), αλλά για το εάν και κατά πόσον η εξεταζόμενη οικοδομική δραστηριότητα επί μνημείων ή πλησίον αυτών πρόκειται να επηρεάσει τους αρχαιολογικούς χώρους, τα μνημεία και το περιβάλλον τους και με ποιον τρόπο ή ποιες βελτιώσεις οι κατά περίπτωση προτεινόμενες εργασίες δεν θα αποβούν επιβλαβείς για την προστατευόμενη εθνική πολιτιστική κληρονομιά. Για το λόγο αυτό άλλωστε ονομάζονται «Συμβούλια Μνημείων» και γι’ αυτό οι εμπλεκόμενοι στη λειτουργία των ΤΣΜ θα πρέπει να διαθέτουν αποδεδειγμένα εξειδίκευση στον τομέα της προστασίας των μνημείων, δεδομένου αυτό είναι το ζητούμενο.