Αρχική Σχέδιο νόμου: "Διατάξεις για τη θωράκιση του θεσμικού πλαισίου του αθλητισμού και τον εξορθολογισμό της αθλητικής νομοθεσίας"Άρθρο 12 Προγράμματα και Εκδηλώσεις Άθλησης για Όλους – Αντικατάσταση άρθρου 39 ν.2725/1999Σχόλιο του χρήστη ΧΑΡΙΣΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗ | 5 Φεβρουαρίου 2023, 19:26
Σχετικά με την παράγραφο 2 του άρθρου 12 του νέου σχεδίου νόμου σημειώνονται οι ακόλουθες, κατά τη γνώμη μας, επιβεβλημένες αλλαγές: 1) Αναφέρεται ότι: «Το προϋπολογιζόμενο ποσό του δευτέρου εδαφίου δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το ποσό που εισέπραξαν για Π.Α.γ.Ο. και Ε.Α.γ.Ο. κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος», προτείνεται η διαγραφή όλης της πρότασης, διότι: Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επιδιώκει την ανάπτυξη του μαζικού αθλητισμού (τη χρηματοδοτική αναδιάρθρωση από τον επαγγελματικό στον μαζικό αθλητισμό) προκειμένου ο τρόπος ζωής των πολιτών της Ε.Ε να γίνει περισσότερο ενεργός με τη μείωση των συνεπειών της καθιστικής ζωής, η οποία είναι υπεύθυνη για πλήθος ασθενειών ( καρδιακή νόσος, καρκίνος, διαβήτης κλπ.) Την τελευταία δεκαετία οι πολίτες αγκάλιασαν τον θεσμό των Προγραμμάτων και Εκδηλώσεων “Άθλησης για Όλους”. Παρατηρείται ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση των προγραμμάτων αυτών, δημιουργήθηκαν νέες αθλητικές εγκαταστάσεις και έχουμε αύξηση της δυναμικότητας εξυπηρέτησης των δημοτών και των κατοίκων. Βέβαια έχει προηγηθεί η διετής περίοδος του lockdown με κλειστές αθλητικές εγκαταστάσεις και πολύ αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα, που προκάλεσε ειδικές συνθήκες λειτουργίας των προγραμμάτων “Άθλησης για Όλους”. Κατ επέκταση των προαναφερθέντων η πρόταση της παρ.2 λειτουργεί ανασταλτικά στην ανάπτυξη των προγραμμάτων και εκδηλώσεων “Άθλησης για Όλους” και στην επίτευξη των σκοπών των προγραμμάτων, που είναι και η αποστολή της ΓΓΑ. 2) Στην παρ.2 αναφέρεται ότι: «Η μισθοδοσία του προσωπικού αυτού καλύπτεται αποκλειστικά από το αντίτιμο που καταβάλλουν οι εξυπηρετούμενοι κάτοικοι και δημότες με τη μορφή διδάκτρων ή από είσπραξη δωρεών και χορηγιών». Σύμφωνα, ωστόσο, με το άρθρο 12 § 14 του Ν.4071/2012 (Α΄85) όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 107 του ν. 4483/2017(Α΄ 107) ορίζεται ότι για προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, η αμοιβή του οποίου καλύπτεται από την καταβολή αντιτίμου από τους αθλούμενους για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, κατά ποσοστό τουλάχιστον εβδομήντα τοις εκατό (70%) από την καταβολή διδάκτρων. Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι με το άρθρο 57 του Ν.4873/2021 (Α΄248) ορίζεται ότι από την δημοσίευση αυτού του νόμου και έως την 30ή.6.2023, το ποσοστό των διδάκτρων του πρώτου εδαφίου της παρ. 14 του άρθρου 12 του ν. 4071/2012 (Α΄ 85) ορίζεται σε τουλάχιστον εξήντα τοις εκατό (60%). Επομένως, σύμφωνα με τα παραπάνω, καθίσταται αναγκαία αν όχι επιβεβλημένη, κατά τη γνώμη μας, είτε η προσαρμογή της διάταξης αυτής στις διατάξεις της παρ. 14 του άρθρου 12 του Ν.4071/2012, είτε να διαγραφεί αυτή πλήρως. 3) Στην παρ.2 αναφέρεται ότι: «Η Γ.Γ.Α. δύναται να επιχορηγεί τον φορέα για την υλοποίηση των Π.Α.γ.Ο. και Ε.Α.γ.Ο., σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας και του ισχύοντος οργανωτικού πλαισίου, έως το ποσό του αντίστοιχου προβλεπόμενου Α.Λ.Ε. του προϋπολογισμού της». Στο κείμενο του εν λόγω εδαφίου προτείνεται η παράλειψη του όρου «δύναται να», ώστε η πρόταση να διαμορφωθεί ως εξής: «Η Γ.Γ.Α. επιχορηγεί τον φορέα για την υλοποίηση των Π.Α.γ.Ο.και Ε.Α.γ.Ο., (….).», υπογραμμίζοντας ότι τα έξοδα υλοποίησης Π.Α.γ.Ο. επεκτείνονται σε πολύ μεγαλύτερα κόστη, συμπεριλαμβάνοντας τη συντήρηση, την καθαριότητα και τις άλλες ενέργειες που οι αθλητικές εγκαταστάσεις απαιτούν. 4) Στην παράγραφο 2 υπάρχει η πρόταση: «Η απασχόληση αυτή δεν αναγνωρίζεται ως υπηρεσία για βαθμολογική ή μισθολογική εξέλιξη». Προτείνεται η πλήρης διαγραφή της συγκεκριμένης πρότασης, προκειμένου το επιστημονικό προσωπικό που απασχολείται στα Π.Α.γ.Ο. (Π.Φ.Α.)να συμπεριληφθεί ισότιμα στις μισθολογικές διατάξεις που ισχύουν για όλους τους υπαλλήλους ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου. 5) Στην παρ. 3 περ. β, αναλυτικά αναφέρεται «Με κοινή απόφαση του αρμόδιου για τον αθλητισμό Υπουργού και των Υπουργών Οικονομικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης εγκρίνεται η πρόσληψη του προσωπικού της παρ. 2 και η κατανομή των εγκεκριμένων θέσεων ανά φορέα.». Είναι σημαντικό να απλουστευθούν και να μειωθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και γι αυτό προτείνουμε τη μείωση των πέντε (5) προτεινόμενων Υπουργικών υπογραφών σε τουλάχιστον τρεις ( 3) (Εσωτερικών, Οικονομικών και Αθλητισμού)όπως ισχύει σήμερα για την έκδοση κατανομής θέσεων Π.Φ.Α. (ΚΥΑ). Θα ήταν σκόπιμο να περιοριστεί στις δυο (2) Υπουργικές υπογραφές (Εσωτερικών και Αθλητισμού)με στόχο την επιτάχυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.