Αρχική Αθλητικός νόμοςΆρθρο 84 Άδεια λειτουργίας αθλητικών εγκαταστάσεων και άδεια τέλεσης αγώνωνΣχόλιο του χρήστη ΚΩΣΤΑΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ | 20 Δεκεμβρίου 2014, 00:57
Υπουργείο Πολιτισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ορισμένα ζητήματα που θίγονται σε σχόλια που έχουν υποβληθεί για το παρόν άρθρο, πχ υποχρέωση απασχολούμενου προσωπικού, ελεύθερη ζώνη/αποστάσεις ασφαλείας, εγκατάσταση αντικεραυνικής προστασίας και άλλες υποστηρικτικές εγκαταστάσεις, αποτελούν αντικείμενο της ΚΥΑ της παρ. 8 του άρθρου, η οποία θα αντικαταστήσει την ΚΥΑ 46596/22.11.2004. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η ΚΥΑ 46596/22.11.2004, ΦΕΚ Β1793/06.12.2004 1) Εκδόθηκε δύο (2) χρόνια μετά το Ν. 3057/2002, ΦΕΚ Α239/10.10.2002, ο οποίος με το 9° άρθρο του, πρόσθεσε στο Ν. 2725/1999 το άθρ. 56Α, του οποίου η παρ. 9 προκαθόριζε την έκδοση της εν λόγω ΚΥΑ. Δηλαδή ο Νόμος εκδόθηκε σχεδόν δύο (2) χρόνια πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2004, ενώ η ΚΥΑ τέσσερις (4) μήνες μετά από αυτούς. 2) Ισχύει εδώ και μια δεκαετία. 3) Τα δεκαπέντε (15) πρώτα άρθρα της δεν τροποποιήθηκαν ποτέ. 4) Το άρθρο 16 ορίζει ότι η επιτροπή θα ζητάει από τον εκπρόσωπο του φορέα (ιδιοκτήτη) α) οικοδομική άδεια (με σχέδια αρχιτεκτονικά και η/μ) και Αξίζει να διαβαστεί το άρθρο στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ (25.07.2010) : http://www.kathimerini.gr/400092/article/epikairothta/a8lhtismos/ta-ghpeda-apeiloyn-to-prwta8lhma β) πιστοποιητικό ενεργητικής πυροπροστασίας (δεν απαιτείται για υπαίθριες αθλητικές εγκαταστάσεις χωρητικότητας ≤ 2.000 θεατές), ενώ για κολυμβητήρια θα ζητάει και γ) άδεια λειτουργίας κολυμβητικής δεξαμενής (υγειονομική καταλληλότητα), αλλά μετά τις (0) 31.05.2005 η οποία παρατάθηκε (1) 31.05.2006 (ΤΥ-Δα/Φ550/27042/08.06.2005, ΦΕΚ Β838/21.06.2005) (2) 31.05.2009 (38204/22.08.2006, ΦΕΚ Β1267/08.09.2006) (3) 30.06.2010 (38640/19.08.2009, ΦΕΚ Β1773/26.08.2009) (4) 30.06.2011 (3386/04.02.2011, ΦΕΚ Β137/02.09.2011) (5) 30.06.2013 (3386/05.10.2012, ΦΕΚ Β2811/17.10.2012) (6) 31.12.2013 (ΤΥ−Δ/Φ550/οικ. 21406/13/08.2013, ΦΕΚ Β2003/14.08.2013) (7) 31.08.2014 (ΤΥ−Δ/Φ550/οικ. 18749/2014, ΦΕΚ Β1710/26.06.2014) (8) 08.02.2015 (ΤΥ−Δ/Φ550/οικ. 28688/09.09.2014, ΦΕΚ Β2408/10.09.2014) Άραγε όλες αυτές οι παρατάσεις να οφείλονται απλώς και μόνο στο έλλειμμα βούλησης και αποφασιστικότητας ή/και στην αδυναμία και ανικανότητα των αρμοδίων διοικητικών οργάνων και υπηρεσιών ν΄ αντιμετωπίσουν το θέμα άμεσα, οριστικά και αποτελεσματικά; Όποιος και να είναι ο λόγος και η αιτία του γεγονότος αυτού, το σίγουρο είναι η απαξίωση και ο ευτελισμός της διάταξης (άρθ. 16) και σίγουρα όσων εισηγούνται και αποφασίζουν. Το άρθρο 16 του Ν. 4178/2013 με τίτλο "Ειδικές περιπτώσεις αυθαιρέτων κατασκευών ακινήτων δημοσίου ενδιαφέροντος" "1. Στις διατάξεις του παρόντος νόμου, κατά παρέκκλιση των οριζομένων στο άρθρο 2 του παρόντος υπάγονται οι αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης σε κτίρια και εγκαταστάσεις: ... η) αθλητικών εγκαταστάσεων και υποστηρικτικών σε αυτές κτιρίων της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού και των Ν.Π.Δ.Δ. που εποπτεύονται από αυτήν, θ) των Ο.Τ.Α., υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος μετά την υποβολή: i) αίτησης, ii) τοπογραφικού διαγράμματος και iii) τεχνικής έκθεσης μηχανικού, με αναλυτική περιγραφή των αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων. Για τις ως άνω αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης δεν καταβάλλεται παράβολο και ενιαίο ειδικό πρόστιμο, πλην της περίπτωσης θ', όπου καταβάλλεται παράβολο κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου, εκτός των περιπτώσεων όπου αυτά χρησιμοποιούνται για ιδιόχρηση." Δηλαδή για ένα αυθαίρετο γήπεδο/γυμναστήριο/κολυμβητήριο που ανήκει α) στην ΓΓΑ ή σε εποπτευόμενο από αυτή ΝΠΔΔ δεν καταβάλλεται ούτε το παράβολο, ούτε το ενιαίο ειδικό πρόστιμο β) σε Ο.Τ.Α. (δημοτικό, περιφερειακό/νομαρχιακό) που δεν το διαθέτει για χρήση σε κάποιο αθλητικό σωματείο/σύλλογο (επαγγελματικό ή ερασιτεχνικό) δεν καταβάλλεται ούτε το παράβολο, ούτε το ενιαίο ειδικό πρόστιμο γ) σε Ο.Τ.Α. (δημοτικό, περιφερειακό/νομαρχιακό) που το διαθέτει για χρήση σε κάποιο αθλητικό σωματείο/σύλλογο (επαγγελματικό ή ερασιτεχνικό) καταβάλλεται το παράβολο, αλλά δεν καταβάλλεται το ενιαίο ειδικό πρόστιμο δ) σε αθλητικό σωματείο/σύλλογο (επαγγελματικό ή ερασιτεχνικό) καταβάλλεται και το παράβολο και το ενιαίο ειδικό πρόστιμο Δηλαδή ένα αθλητικό σωματείο που έχει ένα αυθαίρετο γήπεδο/γυμναστήριο αν το δωρίσει ("ξεφορτωθεί") στον δήμο θα αποφύγει (τουλάχιστον) το ενιαίο ειδικό πρόστιμο; Και έστω ότι το έκανε. Μπορεί μετά να το "ξαναφορτωθεί" με δωρεάν παραχώριση του δήμου; Αναρωτιέμαι πως εφαρμόζεται και ισχύει (μεμονωμένα ή/και συνδυαστικά) η συνταγματική αρχή της ισότητας (και της αναλογικότητας σύμφωνα με την δυνατότητα/ικανότητα τους) http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-4/ Γιατί πρέπει το αυθαίρετο δημόσιο να μην πληρώνει καθόλου ή να πληρώνει λιγότερο από τον αυθαίρετο ιδιώτη; Η οικονομική του δυνατότητα είναι μικρότερη από του ιδιώτη; Η χρησιμότητα και η ωφέλεια του στην κοινωνία είναι μεγαλύτερη από αυτή του ιδιώτη; Ποιο ποια αξία και ποιο παράδειγμα δίνει το αυθαίρετο δημόσιο στην κοινωνία; Με εκτίμηση, Κώστας Κυριακίδης Μηχανολόγος Μηχανικός Υπάλληλος Δ/νσης Ανάπτυξης Π.Ε. Ξάνθης T: 2541350174 (ώρες: 07:00-15:00) e: kiriakidis@xanthi.gr U: http://www.xanthi.gr | http://www.pamth.gov.gr