Αρχική Μέτρα για τη διαφύλαξη και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, την προστασία και ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού και της ορχηστρικής μουσικής απόδοσης του ελληνόφωνου τραγουδιούΆρθρο 12 Συγχρονισμός ελληνόφωνων τραγουδιών και ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών σε οπτικοακουστικές παραγωγές και κινηματογραφικές ταινίεςΣχόλιο του χρήστη Απόστολος Καρακάσης | 4 Μαρτίου 2024, 09:36
Πολύ ατυχής διάταξη για διάφορους λόγους. Καταρχήν βάζει τον νομοθέτη πάνω από τους δημιουργούς σε θέματα αμιγώς αισθητικά και καταστρατηγεί την καλλιτεχνική ελευθερία. Μια πολιτεία που επιχειρεί να επιβάλλει καθολικά δια νόμου μία μεζούρα στην καλλιτεχνική δημιουργία δεν αντανακλά τις σύγχρονες ευρωπαϊκές δημοκρατικές αξίες. Αυτό ιδιαίτερα σε ο,τι αφορά τις κινηματογραφικές ταινίες μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, που είναι κατεξοχήν καλλιτεχνικά έργα. Αν η διάταξη αφορά το ποσοστό ελληνόφωνων τραγουδιών π.χ. σε πρωϊνή εκπομπή της ΕΡΤ αυτό μπορεί να προβλεφθεί από εσωτερικό κανονισμό του καναλιού χωρίς νόμο, λαμβάνοντας υπόψη ιδιαιτερότητες περιεχομένου. Από νομοτεχνικής άποψης ας σημειωθεί ότι «η μουσική επένδυση των οπτικοακουστικών παραγωγών και των κινηματογραφικών ταινιών» συνήθως δε γίνεται με τραγούδια αλλά κυρίως με πρωτότυπη σύνθεση «ορχηστρικής» μουσικής (είτε εκτελεσμένης από μουσικούς ή/και με χρήση ηλεκτρονικών μέσων). Συνεπώς το ποσοστό τραγουδιών επί του «συνόλου της μουσικής επένδυσης» μπορεί κάλλιστα να είναι 0%. Το παρόν σχέδιο νόμου υποχρεώνει τον εκάστοτε συνθέτη να διαμορφώσει μια μουσική επένδυση με 70% τραγούδια και δη ελληνόφωνα. Αυτό το ποσοστό ενδεχομένως το έφταναν μόνο κάποιες ταινίες του παλιού εμπορικού ελληνικού κινηματογράφου που εμπεριείχαν μουσικά διαλείμματα κατά τα οποία οι πρωταγωνιστές συναντιόντουσαν σε μουσικά κέντρα… Απόστολος Καρακάσης Πρόεδρος Τμήματος Κινηματογράφου ΑΠΘ