Αρχική Μέτρα για τη διαφύλαξη και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, την προστασία και ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού και της ορχηστρικής μουσικής απόδοσης του ελληνόφωνου τραγουδιού ΜΕΡΟΣ Α΄ Μέτρα για τη διαφύλαξη και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, την προστασία και ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού και της ορχηστρικής μουσικής απόδοσης του ελληνόφωνου τραγουδιού και την προστασία και διάχυση της ελληνικής γλώσσας, στο πλαίσιο της διαφύλαξης και ανάδειξης της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Κωστής Ζ. | 6 Μαρτίου 2024, 12:24
Αν ένα ξενοδοχείο που προσελκύει υψηλό τουρισμό του εξωτερικού παίζει μουσική του Σκαλκώτα, του Βάρβογλη, του Λαυράγκα, του Καλομοίρη, σε ποιο ποσοστό αυτή θα λαμβάνεται υπόψη; Οι ταινίες πρέπει να έχουν υποχρεωτικά τραγούδια ως μουσική επένδυση; Το αν επεμβαίνει το κράτος στην ιδιωτική πρωτοβουλία, ας το λύσουν αυτοί που τους αφορά κάτι τέτοιο (που το ξεχνούν βέβαια όταν πρόκειται το κράτος να σώσει την χρεωκοπημένη ιδιωτική πρωτοβουλία, όταν πρόκειται να τη στηρίξει, να της φτιάξει φωτογραφικές διατάξεις...) Το πραγματικά προβληματικό σε αυτό το νομοσχέδιο δεν είναι ότι επιβάλλει την "ελληνικότητα", αλλά ότι προκαταβάλλει με διατύπωση υποχρεωτικότητας ότι η μουσική εξαντλείται σε μια και μόνο συγκεκριμένη φόρμα της: το τραγούδι με στίχους. Αν τόσο πολύ επιθυμείτε να συγχρονιστείτε με το εξωτερικό, λάβετε υπόψη ότι για τους ξένους οι μεγάλες στιγμές της έντεχνης μουσικής του τόπου μας (δηλαδή οι ενυπόγραφες δημιουργίες) δεν είναι το τραγούδι, αλλά η ορχηστρική μουσική.