Αρχική Μέτρα για τη διαφύλαξη και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, την προστασία και ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού και της ορχηστρικής μουσικής απόδοσης του ελληνόφωνου τραγουδιούΆρθρο 12 Συγχρονισμός ελληνόφωνων τραγουδιών και ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών σε οπτικοακουστικές παραγωγές και κινηματογραφικές ταινίεςΣχόλιο του χρήστη PACT/ Ενωση Παραγωγων κιν/φου Τηλεορασης | 6 Μαρτίου 2024, 12:39
Η παραγραφος 1 του αρθρου 12 ερχεται σε ευθεια αντιθεση με το Ελληνικο Συνταγμα και το άρθρο 13 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ τα οποια κατοχυρώνουν ανεπιφύλακτα την ελευθερία της Τέχνης. Ακομα κι αν οι προθεσεις του νομοθετη είναι θεμιτες, δεν μπορει να χρησιμοποιειται μια διαδικασια η οποια ασκει εμμεσα λογοκρισια και επιβαλλει προδιαγραφες ολοκληρωτικων καθεστωτων. Η προστασια και η προωθηση του ελληνοφωνου τραγουδιου είναι απαραιτητη, όχι όμως με μετρα τα οποια παραβιαζουν την ελευθερια της καλλιτεχνικης εκφρασης. Με δεδομενο ακομα ότι γινεται αναφορα σε «ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ οπτικοακουστικες παραγωγες» δημιουργειται ένα ακομα προβλημα, όταν είναι γνωστο πως πχ η νομοθεσια στην οποια υποκειται ο ΕΚΟΜΕ (ο βασικος επενδυτικος βραχιονας της Ελλαδας στα οπτικοακουστικα) ΔΕΝ επιτρεπει τον διαχωρισμο σε εθνικα, ευρωπαικα ή αλλων χωρων εργα, τα οποια αντιμετωπιζει ισοτιμα. Οποτε αυτό το αρθρο θετει περιορισμους ειδικα στα ελληνικα εργα και τα υποβαθμιζει εναντι των αλλων. Ακομα χειροτερα, η παραγραφος 2 του αρθρου 12, αντιλαμβανομενη ισως τον παραλογισμο του πρωτου αρθρου, δημιουργει πολλα περισσοτερα προβλημα από αυτά που προσπαθει να λυσει, οπου αναφερει «η υποχρεωση ενσωματωσης… δεν αποτελεί πρόσθετη προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση αυτών» Οποτε καταλαβαινουμε ότι ναι μεν ένα ελληνικο εργο μπορει να χρηματοδοτηθει από καποιο κρατικο φορεα, αλλα δεν γινεται γνωστο τι θα συμβει εάν δεν συμμορφωθεί με την παράγραφο 1, αφηνοντας περιθωρια για ασχημες προβλεψεις όπως… Δεν θα του επιτραπει η δημοσια προβολη του; Δεν θα μπορει να συμμετασχει στα ελληνικα φεστιβαλ; Δεν θα διεκδικει τα κρατικα βραβεια; Δεν θα προτεινεται να εκπροσωπησει την Ελλαδα σε διεθνη φεστιβαλ; Δεν θα χρηματοδοτηθει ο παραγωγος του σε επομενο εργο του; Θα σταλει ο σκηνοθετης να παρακολουθησει ΕΗΔ (Εθνικη Ηθικη Διαπεδαγωγηση) Κατι άλλο; Σε μια περιοδο που το Υπουργειο Πολιτισμου, θελει να αναλαβει την συνολικη ευθυνη για την παραγωγη οπτικοακουστικων εργων (μεσω της συγχωνευσης ΕΚΟΜΕ και ΕΛΛ. ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ) λυπουμεθα για την ενταξη του ανωτερου αρθρου η οποια προσβαλει τους δημιουργους. Η ολικη αποσυρση του αρθρου 12 είναι απολυτως αναγκαια.