Αρχική Μέτρα για τη διαφύλαξη και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, την προστασία και ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού και της ορχηστρικής μουσικής απόδοσης του ελληνόφωνου τραγουδιούΆρθρο 5 Σύσταση, συγκρότηση και αρμοδιότητες του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς – Προσθήκη άρθρου 51Α στον Κώδικα νομοθεσίας για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάςΣχόλιο του χρήστη Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων | 13 Μαρτίου 2024, 21:58
Πάγια θέση του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων είναι ότι σε όλα τα κεντρικά συμβούλια του ΥΠΠΟ (4858/2021) οφείλει να προεδρεύει Ανώτατος Δικαστικός και όχι πολιτικό πρόσωπο. Επιπλέον, τα μέλη του Συμβουλίου να επιλέγονται και να υποδεικνύονται από συλλογικούς φορείς (λχ τα Πανεπιστήμια) και όχι απευθείας από τον εκάστοτε Υπουργό (βλ. παρ. ια). Επιπλέον, ενώ στο ΚΑΣ/ΚΣΝΜ μετέχει νομικός από το ΝΣΚ, στο νέο συμβούλιο ορίζεται να μετέχει "β) ένας (1) δικηγόρος με έμμισθη εντολή του Υπουργείου Πολιτισμού". Αυτό αποτελεί μείωση του κύρους του Συμβουλίου και κακή παρακαταθήκη για το μέλλον των Συμβουλίων του ΥΠΠΟ. Στο ίδιο πνεύμα, εντύπωση προκαλεί στην παρ. θ ότι από το Λαογραφικό Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας – Θράκης, που έχει νομική μορφή ΝΠΔΔ https://www.culture.gov.gr/el/ministry/SitePages/viewyphresia.aspx?iID=1408&Type=publicsector, τον υπάλληλο που αναπληρώνει τον Διευθυντή του Μουσείου τον επιλέγει επίσης ο Υπουργός Πολιτισμού, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι καμία "αυτονομία" από την πολιτική ηγεσία δεν έχουν τα ΝΠΔΔ που εποπτεύονται από το ΥΠΠΟ, σε αντίθεση με τις κατά καιρούς και πρόσφατες εξαγγελίες