Αρχική Δημιουργική Ελλάδα: ενίσχυση του κινηματογραφικού, οπτικοακουστικού και δημιουργικού τομέα ίδρυση φορέα για το βιβλίο και λοιπές διατάξεις σύγχρονου πολιτισμούΜΕΡΟΣ Β’ ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ Α.Ε.-Creative Greece» ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ (άρθρα 3-21)Σχόλιο του χρήστη Γιάννης Νικόλόπουλος | 23 Μαρτίου 2024, 14:37
Γενικά πρόκειται για τη δημιουργία μιας πολυδαίδαλης, γραφειοκρατικής Βαβελ με 120 δημοσίους υπαλήλους, και πάνω 12 συνολικά διοικήσεις, που θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από ότι θα λύσει. ΑΡΘΡΟ 14-- Οσον αφορά τα έσοδα είναι γεμάτο γενικότητες και αοριστολογίες: Από τον Δεκέμβριο του 2020 έχει ψηφισθεί ο νόμος 4779/2021 (δημοσίευση στο ΦΕΚ 22 Φεβρουαρίου 2021- ο νόμος υιοθετεί την Eυρωπαική Οδηγία 2010/13), ο οποίος επιβάλλει πληρωμή 1,5% από τις ψηφιακές πλατφόρμες για τη στήριξη της ελληνικής οπτικοακουστικής παραγωγής. Ο νόμος αυτός δεν έχει τεθεί σε ισχύ (4 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ), παρά τις δυνατότητες που παρέχει να υπερδιπλασιάσει την ετήσια παραγωγή ελληνικών ταινιών και τηλεοπτικών σειρών. O νόμος παραμένει ανεφάρμοστος με ευθύνη της ελληνικής κυβέρνησης. Οι ελληνικές ταινίες πουλιούνται για 3.500-4.500 ευρώ στο Netflix, ενώ οι streaming πλατφόρμες Netflix, Amazon TV, Apple TV, Disney+, HBO Max που έχουν πάνω από 1.200.000 συνδρομητές στην Ελλάδα επιδοτούνται αδρά από τον ΕΚΟΜΕ με 40% για τις παραγωγές τους που εκτελούν "ελληνικές εταιρείες" με κεφάλαιο μόλις 1.000 ευρώ-ουσιαστικά κάνοντας τον τρχονόμο στα τιμολόγια- ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΔΕΚΑΡΑ ΓΙΑ ΑΔΕΙΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΣΗΜΑΤΟΣ (broadcast licences). Δηλαδή μόνον εισπράτουν, επιδοτούνται αδρά, φορολογούνται στις Ολλανδικές Αντίλες με 1.5% επί των κερδών, αλλά δεν συνεισφέρουν ουσιαστικά τίποτα στην ελληνική κοινωνία, τον οπτικοακουστικό κλάδο, τη φορολογητέα ύλη και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Ακόμη οι τοπικές συνδρομητικές πλατφόρμες ΝΟVA (400.000 συνδρομητες), CINOBO (με δεκάδες χιλιάδες συνδρομητές κατά δήλωση τους σύμφωνα με τα δελτία τύπου που οι ίδιοι έχουν κυκλοφορήσει) δεν συμμετέχουν τα τελευταία χρόνια ως συμπαραγωγοί σε καμμία ελληνική παραγωγή (ταινία, ντοκιμαντέρ, τηλεοπτική σειρά). Η δε συμμετοχή του Cosmote (με τους 630.000 συνδρομητές) με τα ιστορικά ντοκιμαντέρ είναι αντιστρόφως ανάλογη του τζίρου του και της θέσης του στην αγορά ως (ελληνόφωνος) leader (μια και το Netflix έχει στην Ελλάδα περισσότερους συνδρομητές από την Cosmote).