Αρχική Νόμος για τη συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίαςΆρθρο 69-Καταργούμενες και λοιπές ρυθμίσειςΣχόλιο του χρήστη Γρηγοριάδης Σ. | 20 Ιανουαρίου 2016, 12:50
Υπουργείο Πολιτισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως επαγγελματίας του χώρου της Πληροφορικής για πολλές δεκαετίες θα ήθελα να τοποθετηθώ σε γενικότερο πλαίσιο: - Τα τελευταία χρόνια το εμπόριο πληροφορικής στην χώρα επιβαρύνεται με φόρο ανακύκλωσης χωρίς να υπάρχει δημόσια διαφάνεια για την χρησιμότητα, την αξιοποίηση και τα τελικά αποτελέσματα του συγκεκριμένου φόρου (Φ.Α.). Όλες οι επιχειρήσεις πληροφορικής για πάνω από μια δεκαετία πληρώνουν ένα σημαντικό ετήσιο κόστος (συνολικά μιλάμε για επταψήφιους ή οκταψήφιους αριθμούς) χωρίς να έχουν δημιουργηθεί ουσιαστικές υποδομές ανακύκλωσης των ειδών πληροφορικής αλλά και χωρίς να υπάρξει ποτέ λογοδοσία-διαφάνεια για τον τρόπο που διαχειρίστηκε το Δημόσιο τα συγκεκριμένα χρήματα. Ο συγκεκριμένος φόρος ποτέ δεν επιβάρυνε τον τελικό καταναλωτή και στα πλαίσια της ανταγωνιστικής αγοράς ουσιαστικά μείωσε τον μέσο συντελεστή κέρδους και την βιωσιμότητα των μικρομεσαίων εταιριών πληροφορικής. - Όλα τα ψηφιακά μέσα (CD/DVD), το χαρτί αλλά και τα φωτοτυπικά μηχανήματα επιβαρύνονται ήδη με φόρο περί πνευματικών δικαιωμάτων στην εισαγωγή τους πάλι με εντελώς αδιαφανή τρόπο. Δεν γνωρίζουμε, ούτε υπήρξε ποτέ δημόσια λογοδοσία για το που αποδίδονται και σε ποιους δημιουργούς αποδίδονται πνευματικά δικαιώματα. Όλες οι εταιρίες διαχείρισης τέτοιων κονδυλίων δεν είναι διαφανείς και με οριζόντιο τρόπο εισπράττουν φόρους ή πρόστιμα. Τον 21ο αιώνα πρώτα αποδεικνύει κανείς ότι έχει υποδομές, διαφάνεια, κανόνες και μετά χρεώνει όπως ορίζει το σύνταγμα ή οι ευρωπαϊκή νομοθεσία. - Ζούμε τις τελευταίες δεκαετίες την επανάσταση της πληροφορίας. Σε παγκόσμια κλίμακα οι χώρες ανταγωνίζονται σκληρά προσπαθώντας να επικρατήσουν συνδυάζοντας καινοτομία & τεχνολογία. Στην Ελλάδα με τέτοιες διατάξεις δείχνουμε την αντίθετη ακριβώς κατεύθυνση. - Είναι γνωστό ότι η ανάπτυξη των ΤΠΕ και της Ευρυζωνικότητας επηρεάζει το ΑΕΠ μιας χώρας. Στην χώρα μας μελέτες έχουν αποδείξει ότι αύξηση της διείσδυσης κατά 5% μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ μας κατά 1% περίπου. Οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών ενισχύουν πολλαπλά την εθνική οικονομία με έμμεσους τρόπους και συνεισφέροντας στην φορολογία και τα έσοδα του κράτους. - Τέλος θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου τα τελευταία χρόνια έχει δώσει την δυνατότητα σε όλο και μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών να επιλέγουν τα προϊόντα που επιθυμούν από μια ανοιχτή-ελεύθερη Ευρωπαϊκή και Παγκόσμια Αγορά. Η επιβολή ειδικών τελών και φόρων σε αυτή την τόσο ανοιχτή αγορά θα μειώσει τα μερίδια μόνο της εγχώριας αγοράς πληροφορικής, θα επιβαρύνει τις νόμιμες μικρές & μεσαίες εταιρίες και καταστήματα πληροφορικής. Τα είδη τεχνολογίας ΔΕΝ θα πρέπει να επιβαρύνονται με τέλη και φόρους, ίσα-ίσα θα ήταν πραγματικά μεταρρυθμιστικό να υπάρξει πλήρης απαλλαγή από φόρους, μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ όλα τα είδη πληροφορικής & επικοινωνιών για να είναι άμεσα προσβάσιμα σε όλα τα κοινωνικά στρώματα, να μην αποτελεί το κόστος παράγοντα μη συμμετοχής στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Προτάσεις: - Να υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία από τα πολιτικά κόμματα για μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ σε όλα τα είδη ΤΠΕ με δημόσια διαβούλευση. - Να μην επιβαρύνονται με κανένα τέλος, φόρος, κράτηση κλπ. όλα τα είδη ΤΠΕ - Ειδικοί φορολογικοί συντελεστές για επιχειρήσεις τεχνολογίας τα πρώτα χρόνια λειτουργίας τους ως κίνητρο για καινοτομία. Διατήρηση του ειδικού καθεστώτος ανάλογα με τον συντελεστή καινοτομίας & την πορεία της εταιρίας (μέσο όρο κερδών, νέων θέσεων εργασίας κ.ο.κ.) - Ειδικά κίνητρα για επενδύσεις εταιριών πληροφορικής ειδικά για μετεγκατάσταση στην περιφέρεια ή από το εξωτερικό. - Δημιουργία κυψελών επιχειρηματικότητας εταιριών πληροφορικής σε κάθε περιφέρεια.