Αρχική Δημιουργική Ελλάδα: ενίσχυση του κινηματογραφικού, οπτικοακουστικού και δημιουργικού τομέα ίδρυση φορέα για το βιβλίο και λοιπές διατάξεις σύγχρονου πολιτισμούΜΕΡΟΣ Β’ ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ Α.Ε.-Creative Greece» ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ (άρθρα 3-21)Σχόλιο του χρήστη Φωτεινή Οικονομοπούλου | 28 Μαρτίου 2024, 09:48
Συντάσσομαι υπέρ των αιτημάτων της ΕΕΝ: Στο άρθρο 3.1: ο νέος φορέας να φέρει την ονομασία Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων (ΕΚΚ-ΟΑ) και αντίστοιχα Greek Film and Audiovisual Media Center (GFC-AV) με διακριτικό τίτλο GFC-AV Στο άρθρο 4.2.ιζ & λ: να απαλειφθεί η λέξη «διοργανώνει». Ο νέος φορέας δεν μπορεί να έχει και την μορφή εταιρείας παραγωγής Στο άρθρο 15: ο νόμος να συμπληρωθεί με σαφή αναφορά στην αναλογία κατανομής κονδυλίων σε ποσοστά 40 % (επιλεκτικά) – 60 % (cash rebate) και να τίθεται πλαφόν χρηματοδότησης ανά έτος και ανά τομέα χρηματοδότησης το οποίο θα πρέπει να γνωστοποιείται στους ενδιαφερόμενους εγκαίρως. Στο Άρθρο 16: (Διοικητική διάρθρωση) η αναφορά στην Διεύθυνση Κινηματογράφου που αφορά την δομή και λειτουργία του επιλεκτικού προγράμματος το οποίο μέχρι σήμερα ήταν η βασική αποστολή του ΕΚΚ είναι όλη κι όλη δύο γραμμές. Στο άρθρο 19.5: ο νόμος να συμπληρωθεί με όσα ορίζει ο ιδρυτικός νόμος 3905/2010 του ΕΚΚ σχετικά με την λειτουργία και τη δομή του επιλεκτικού προγράμματος. Δεν μπορεί να υπάρχει λεπτομερή αναφορά για την λειτουργία του αυτόματου επενδυτικού προγράμματος (ΕΚΟΜΕ) και όχι του επιλεκτικού (ΕΚΚ) που αποτελεί την βάση της χρηματοδότησης των πολιτιστικών έργων της χώρας μας. Στο παρόν νομοσχέδιο η αναφορά περί των επιλεκτικών σχεδίων είναι πενιχρότατη και ανύπαρκτη η αναφορά στις δομές του ΕΚΚ. Αντιθέτως γίνεται λεπτομερέστατη αναφορά στο Μέρος Γ που αφορά το πρόγραμμα στήριξης CASH REBATE GREECE (CRGR) όσον αφορά στη λειτουργία και τις δομές του. Επιπλέον, να οριστεί χρηματοδότηση μόνο μίνι σειρών οι οποίες περιλαμβάνουν μάξιμουμ 13 επεισόδια και ένα μόνο κύκλο. Άρθρο 23: Επί της παραγράφου 3 επισημαίνουμε πως έχει παραλειφθεί το 1ο ή 2ο έργο παραγωγού χωρίς να υπάρχει εύλογη αιτία για την παράλειψη αυτή και σε αντίθεση με τους μέχρι σήμερα ισχύοντες ορισμούς. Επιπροσθέτως, πρέπει να αναφερθεί πως το όριο των 500.000 ευρώ είναι εξαιρετικά χαμηλό και αναντίστοιχο με τις συνθήκες και τους όρους παραγωγής κινηματογραφικών έργων στις περισσότερες χώρες μέλη της ΕΕ. Η αύξησή του από τις 500.000 στο 1.000.000 ευρώ είναι όχι μόνο αναγκαία αλλά και σύμφωνη με τον ΓΑΚ, καθώς δεν χωρεί αμφιβολία ότι υπάγεται στην έννοια του «χαμηλού προϋπολογισμού». Ως εκ τούτου προτείνουμε την τροποποίηση της παρ. 3 ως εξής: «3. «Δύσκολο Οπτικοακουστικό Έργο» το αυτοτελές οπτικοακουστικό έργο το οποίο πληροί τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες προϋποθέσεις: ηα) Το μοναδικό πρωτότυπο είναι στην ελληνική γλώσσα. Χρήση μικρής ή περιορισμένης έκτασης άλλων γλωσσών δεν αναιρεί την πλήρωση της προϋπόθεσης αυτής, ηβ) Αποτελεί το πρώτο ή το δεύτερο έργο ενός σκηνοθέτη ή παραγωγού, ηγ) αποτελεί έργο προϋπολογισμού έως ένα εκατομμύριο (1.000.000) ευρώ, ηδ) αποτελεί ταινία μικρού μήκους ή έργο τεκμηρίωσης (ντοκιμαντέρ), ηε) έχει περιορισμένες δυνατότητες εμπορικής εκμετάλλευσης».