1. Το επάγγελμα του εκπαιδευτή είναι νομοθετικά ρυθμιζόμενο.
2. Το επάγγελμα του εκπαιδευτή συγκεκριμένης ειδικότητας μπορεί να ασκήσει, ύστερα από αναγγελία σύμφωνα με το άρθρο 41 και εγγραφή στο υπο-μητρώο εκπαιδευτών του άρθρου 29, όποιος κατέχει τουλάχιστον ένα από τα κάτωθι επαγγελματικά προσόντα :
(α) πτυχίο Σ.Ε.Φ.Α.Α. ή Τ.Ε.Φ.Α.Α. ημεδαπού Α.Ε.Ι. οποιασδήποτε ειδικότητας, εφόσον ο ενδιαφερόμενος έχει διδαχθεί μάθημα που καλύπτει το γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητας στην οποία επιθυμεί να πιστοποιηθεί,
(β) πτυχίο ή δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής, οποιασδήποτε ειδικότητας, αναγνωρισμένο από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. ως ισότιμο και αντίστοιχο με τα υπό στοιχ. α΄ πτυχία Σ.Ε.Φ.Α.Α ή Τ.Ε.Φ.Α.Α σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3328/2005 ή άλλο τίτλο τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της παρ. 3 του άρθρου 2 του π.δ. 38/2010 συνοδευόμενο από απόφαση επαγγελματικής ισοδυναμίας του Σ.Α.Ε.Π.,
(γ) δίπλωμα επαγγελματικής ειδικότητας, εκπαίδευσης και κατάρτισης εκπαιδευτή, δημόσιου ή νόμιμα λειτουργούντος ιδιωτικού Ι.Ε.Κ που χορηγείται ύστερα από πιστοποίηση από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π ή δίπλωμα Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Κ.Ε.Ε) Α.Ε.Ι του άρθρου 48Α του ν. 4485/2017 ή άλλου ανώτερου ιδρύματος μεταδευτεροβάθμιας τυπικής εκπαίδευσης που αντιστοιχεί σε προσόντα τουλάχιστον επιπέδου 5 σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό και αντίστοιχο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π,
(δ) δίπλωμα ή πιστοποιητικό δημόσιου ή πιστοποιημένου ιδιωτικού φορέα επαγγελματικής κατάρτισης της ημεδαπής, για συγκεκριμένη ειδικότητα εκπαιδευτή, που αντιστοιχεί σε προσόντα επιπέδου 4 σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό και αντίστοιχο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π,
(ε) απόφαση του Σ.Α.Ε.Π ή του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων περί αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων εκπαιδευτή συγκεκριμένης ειδικότητας σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 38/2010 ή
(στ) βεβαίωση ή δίπλωμα ή πιστοποίηση ή άλλο τίτλο εκπαίδευσης εκπαιδευτή συγκεκριμένης ειδικότητας που αποκτήθηκε σε τρίτη χώρα και δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του ν. 3328/2005 ούτε της παρ. 3 του άρθρου 1 του π.δ. 38/2010, εφόσον συνοδεύεται από απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας της επιτροπής αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων προπονητών – εκπαιδευτών της παρ. 1 του άρθρου 44.
Με το άρθρο αυτό ευτελίζονται τα δικαιώματα των αποφοίτων ΣΕΦΑΑ πανελλαδικώς, αιτούμαστε άμεση τροποποίηση και επανεξέταση του άρθρου με σκοπό τον ξεκάθαρο διαχωρισμό δικαιωμάτων αποφοίτων ΣΕΦΑΑ ή άλλης ανώτατης τριτοβάθμιας σχολής και αποφοίτων δημοσίου ή ιδιωτικού ινστιτούτου αθλητισμού (Ι.Ε.Κ).
Μελέτησα το άρθρο 38 του υπο διαβούλευση νομοσεδίου, καθώς και τις ενστάσεις στο ψήφισμα των κοσμητόρων σχετικά με την εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των επιστημόνων φυσικής αγωγής με εκείνα των αποφοίτων ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων. Ειλικρινώς δεν μπόρεσα να κατανοήσω (ή αν θέλετε να διακρίνω), τον τρόπο με τον οποίο θα εξασφαλιστούν τα δικαιώματα των αποφοίτων του Δημόσιου Πανεπιστήμιου.
Επικροτώντας τη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης και την πρόθεση του νομοθέτη για ουσιαστική αναβάθμιση, θα ήθελα τη βοήθεια σας επάνω σε αυτό.
Παναγιώτης Ανδρομέδας, πατέρας πρωτοετούς φοιτήτριας ΣΕΦΑΑ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Πρώτον, άμεση απόσυρση του άρθρου για τους προπονητές ποδοσφαίρου … άκου να δεις … πτυχιούχοι να υποβάλλουν στην ΕΠΟ το πτυχίο τους για να τους δίνει ισοτιμία … δεν υπάρχει .
Πρώτον, άμεση απόσυρση του άρθρου για τους προπονητές ποδοσφαίρου … άκου να δεις … πτυχιούχοι να υποβάλλουν στην ΕΠΟ το πτυχίο τους για να τους δίνει ισοτιμία … δεν υπάρχει .
-Η διάταξη είναι αντισυνταγματική. Οι πτυχιούχοι πανεπιστημίου προπονητές ποδοσφαίρου, με άδεια προπονητή ποδοσφαίρου από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού δεν μπορεί να υποχρεούνται στην διαδικασία που επιβάλλεται από την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (Ε.Π.Ο.) και από τις προτεινόμενες αλλαγές διατάξεων του παρόντος.
-Η διάταξη είναι αντισυνταγματική . Η Ανεξάρτητη Αρχή, Συνήγορος του Πολίτη (Αριθμός Πρωτ. 249760/45169/2018 ημερομηνία 15.10.2018), έχει αποφανθεί ότι «εξαιρούμεθα της υποχρέωσης εξασφάλισης της εν λόγω ταυτότητας για την άσκηση του επαγγέλματος ‘προπονητής ποδοσφαίρου’».
Μετά από αυτή τη θέση του Συνηγόρου του Πολίτη, η Βουλή και η Κυβέρνηση δεν μπορούν να νομοθετήσουν αντίθετα.
-Η διάταξη αυτή είναι αντισυνταγματική. Οι σχολές της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας (Ε.Π.Ο.), λειτουργούν νόμιμα; Ποιοι διδάσκουν; Οι καθηγητές πανεπιστημίου που διδάσκουν έχουν σχετική άδεια από το πανεπιστήμιο να διδάξουν σε ιδιωτικές σχολές; Η διαχείριση και τα χρήματα με τα οποία αμείβονται, γίνεται από τον ειδικό λογαριασμό του πανεπιστημίου;
Η διάταξη είναι αντισυνταγματική. Οι πτυχιούχοι πανεπιστημίου προπονητές ποδοσφαίρου, με άδεια προπονητή ποδοσφαίρου από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού δεν μπορεί να υποχρεούνται στην διαδικασία που επιβάλλεται από την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (Ε.Π.Ο.) και από τις προτεινόμενες αλλαγές διατάξεων του παρόντος.
-Η διάταξη είναι αντισυνταγματική . Η Ανεξάρτητη Αρχή, Συνήγορος του Πολίτη (Αριθμός Πρωτ. 249760/45169/2018 ημερομηνία 15.10.2018), έχει αποφανθεί ότι «εξαιρούμεθα της υποχρέωσης εξασφάλισης της εν λόγω ταυτότητας για την άσκηση του επαγγέλματος ‘προπονητής ποδοσφαίρου’».
Μετά από αυτή τη θέση του Συνηγόρου του Πολίτη, η Βουλή και η Κυβέρνηση δεν μπορούν να νομοθετήσουν αντίθετα.
-Η διάταξη αυτή είναι αντισυνταγματική. Οι σχολές της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας (Ε.Π.Ο.), λειτουργούν νόμιμα; Ποιοι διδάσκουν; Οι καθηγητές πανεπιστημίου που διδάσκουν έχουν σχετική άδεια από το πανεπιστήμιο να διδάξουν σε ιδιωτικές σχολές; Η διαχείριση και τα χρήματα με τα οποία αμείβονται, γίνεται από τον ειδικό λογαριασμό του πανεπιστημίου;
ενδιαφερόμενος έχει διδαχθεί μάθημα που καλύπτει το γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητας στην οποία επιθυμεί να πιστοποιηθεί,
Τρικυμία εν κρανιω για αυτόν που περιέγραψε τα επαγγελματικά προσόντα. Σε τι διαφέρουν από αυτά των προπονητών αφού μιλάνε για ειδικότητες???? Μάλλον θα ήθελε να περιγράψει τους βοηθούς όπως π.χ. βοηθό ακτινολόγου βοηθό φυσικοθεραπευτή αλλά μπερδεύτηκε και τους αποδίδει πλήρη εξμοίωση με τους προπονητές. Δηλαδή εγώ που τελείωσα δημοτικό ή γυμνάσιο μπορώ να εξισωθώ με τους απόφοιτους Πανεπιστημίου πληρώνοντας απλά ένα ΙΕΚ, Τότε γιατί να σπουδάσει κάποιος σε αυτήν τη χώρα???? Να κάνεις μια κατάρτιση 8 ΣΚ και πάμε να εκπαιδεύσουμε παιδάκια, αθλητές και γιατί όχι πρωταθλητές!!!!
Καλησπέρα σας.
Aξιότιμοι Κύριοι και Κυρίες,
Ως ο πρόεδρος της πολιτιστικής ομοσπονδίας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία “Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαίδευσης Τεχνών Αυτοάμυνας” (Π.Ο.Ε.Τ.Α) συμμετέχω στην διαβούλευση, θέτοντας υπόψη σας τα εξής:
Α. Στον τομέα των Πολεμικών Τεχνών, υπάρχουν εκατοντάδες στυλ, συστήματα, τεχνοτροπίες, που ουδεμία σχέση έχουν με αθλητικές δραστηριότητες, αγώνες ή άλλου είδους αθλητικές δράσεις.
Συστήματα που ασχολούνται αποκλειστικά, είτε με εκπαίδευση της μαχητικής πλευράς των πολεμικών τεχνών που είναι η Αυτοάμυνα, είτε με την μελέτη της πολιτιστικής κληρονομιάς αυτών των τεχνών.
Δεδομένου ότι, πολλές από αυτές τις τέχνες είναι ιδιαίτερα διευρυμένες στο εξωτερικό (πχ το Κορεάτικο Hapkido, το Βραζιλιάνικο Capoeira, το Αμερικάνικο Jeet Kune Do, όλα τα στυλ Φιλιππινέζικων πολεμικών τεχνών Αrnis, Kali, Eskrima κλπ) υπάρχουν στην Ελλάδα, εκατοντάδες σχολές που διδάσκουν τα συγκεκριμένα στυλ.
Δυστυχώς με το νομικό καθεστώς που ισχύει έως σήμερα, όλοι αυτοί οι εκπαιδευτές, είτε διδάσκουν χωρίς την δυνατότητα νομικής κάλυψης από την πολιτεία, είτε είναι αναγκασμένοι να ενταχθούν στις 8 αναγνωρισμένες από την ΓΓΑ Ομοσπονδίες (Καράτε, Ταεκβοντο, Τζουντο, Κικ Μποξινγκ, Μουάι Ται, Ζιου Ζιτσου, Γου Σου, Παγκράτιο) και να ξεκινήσουν εκ νέου την μαθητεία σε άλλο στυλ απο αυτό που γνωρίζουν και εξασκούν για χρόνια, ώστε να μπορούν να συμμετάσχουν σε σχολή προπονητών της ΓΓΑ, για να λάβουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος προπονητού.
Επιτρέψτε μου να επιστήσω την προσοχή σας, τονίζοντας σας πως αφενός δεν είναι προπονητές, αφετέρου δεν επιθυμούν να έχουν τον ρόλο του προπονητού.
Επίσης, πολλοί από αυτούς είναι Εκπαιδευτές σε Πολιτιστικούς Συλλόγους, που εκ του νόμου απαγορεύεται να ενταχθούν ως μέλη σε Αθλητικές Ομοσπονδίες.
Β. Σας παρακαλώ να εξετάσετε το θέμα, και να δημιουργήσετε ένα πλαίσιο, στο οποίο η Ομοσπονδία μας, όπως ορίζει το καταστατικό μας, να μπορεί να δημιουργήσει σχολές Εκπαιδευτών (όχι προπονητών) Αυτοπροστασίας – Αυτοάμυνας, σύμφωνα με τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά που θα θέσετε.
Βρίσκομαι στην διάθεσή σας, για οποιαδήποτε διευκρίνηση ή συμπληρωματική πληροφορία χρειαστεί.
Με εκτίμηση
Μιχάλης Κοσσυβάκης
Πρόεδρος Δ.Σ της ΠΟΕΤΑ
Προπονητής Καράτε της ΓΓΑ
ΑΡΘΡΟ 38 – ΝΑ ΙΣΧΕΙΟΥΝ ΒΑΣΕΙ ΕΥΡΟΠΑΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΟΛΑ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ [Ε.Ε] ΑΠΟ 1ο LEVEL Π.Χ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΓΑΛΛΙΑ ΑΥΣΤΡΙΑ κλπ ,ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ !!
Σχολιάζω με την ιδιότητα του Καθηγητή Φυσικης Αγωγής απόφοιτο ΤΕΦΑΑ.
Το άρθρο 30 στην παράγραφο 4. δ,ε,στ,
Λέει οτι το επάγγελμα του προπονητή μπορεί να το ασκήσουν πρώην αθλητές με σεμηνάρια απο ιδιωτικές σχολές(Κ.Ε.ΔΙ.Β.Μ) με δίπλωμ επιπέδου B. Και απόφοιτοι ΙΕΚ με δίπλωμα επιπέδου Γ.
Πρόκειται για καθαρή εκχόρηση επαγγελματικών διακιωμάτων των αποφόιτων ΤΕΦΑΑ. Εισάγετε με αυτο το τρόπο στους χόρους άθλησης άτομα ανειδίκευτα χωρίς επιστημοκικό υποβαθρο και με τον τρόπο αυτο ακυρωνετε μιά σχολή και ένα πρόγραμμα σπουδών τεραετίας.
Ποιά αλλήθεια ειναι η χρησιμότητα των ΤΕΦΑΑ αν μπορείς να γινεις προπονητής και να εργαστείς αυτόνμα με σεμηνάρια; Αυτό (μαζί με αρκετά άλλα που αφορούν το ΄χωρο της άσκησης) λέγεται ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΑΙΔΙΑΣ την οποία ευαγγελίζεστε.
Καλό θα ήταν πριν νομοθετήσετε να ελεξετε την ποιότητα σπουδών στα εν λόγω εκαπαιδευτήρια η οποία βρίσκεται σε οικτρά επίπεδα.
Οι απόφοιτοι τους δεν έχουν ουτε τα τυπικά ουτε τα ουσιαστικά προσόντα να ασχοληθούν με ανθρώπινο δυναμικό. Αποφοιτουν απο σχολές παραγωγής «πτυχίων» με αντίτιμο.
Βασιλειάδη κάνε μου τη χάρη κι άσε τα δικά σου τα τρελά , προπονητές ποδοσφαίρου είναι κι αυτοί που τελειώνουν τεφαα με ειδικότητα ποδόσφαιρο.Τα ίδια πράγματα μαθαίνουμε και στα διπλώματα Uefa και στα ΤΕΦΑΑ , τον ίδιο εκπαιδευτή είχα και στα 2 τον Μητροτάσιο, μόνο που στα ΤΕΦΑΑ τα μαθήματα είναι εκτενέστερα και μεγαλύτερης γκάμας και βγαίνεις με άλλο υπόβαθρο γνώσης και κριτικής σκέψης.Δεν πληρώνουμε 2 φορές ξαναμανά να μας πουν τα ίδια πράγματα στα διπλώματα Uefa , αν θέλετε να βγάλετε η ΕΠΟ κι η Ουεφα λεφτά να πάτε να τα βγάλετε δουλεύοντας κι όχι να τα ζητάτε για αηδίες.
-Η διάταξη είναι αντισυνταγματική. Οι πτυχιούχοι πανεπιστημίου προπονητές ποδοσφαίρου, με άδεια προπονητή ποδοσφαίρου από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού δεν μπορεί να υποχρεούνται στην διαδικασία που επιβάλλεται από την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (Ε.Π.Ο.) και από τις προτεινόμενες αλλαγές διατάξεων του παρόντος.
-Η διάταξη είναι αντισυνταγματική . Η Ανεξάρτητη Αρχή, Συνήγορος του Πολίτη (Αριθμός Πρωτ. 249760/45169/2018 ημερομηνία 15.10.2018), έχει αποφανθεί ότι «εξαιρούμεθα της υποχρέωσης εξασφάλισης της εν λόγω ταυτότητας για την άσκηση του επαγγέλματος ‘προπονητής ποδοσφαίρου’».
Μετά από αυτή τη θέση του Συνηγόρου του Πολίτη, η Βουλή και η Κυβέρνηση δεν μπορούν να νομοθετήσουν αντίθετα.
-Η διάταξη αυτή είναι αντισυνταγματική. Οι σχολές της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας (Ε.Π.Ο.), λειτουργούν νόμιμα; Ποιοι διδάσκουν; Οι καθηγητές πανεπιστημίου που διδάσκουν έχουν σχετική άδεια από το πανεπιστήμιο να διδάξουν σε ιδιωτικές σχολές; Η διαχείριση και τα χρήματα με τα οποία αμείβονται, γίνεται από τον ειδικό λογαριασμό του πανεπιστημίου;
Γεια σας
θα ήθελα με το μειλ αυτό να εκφράσω τη διαφωνία μου για το νομοσχέδιο, ιδίως για την θέση των αποφοίτων ΤΕΦΑΑ και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. Ο χώρος της Φυσικής Αγωγής, εδώ και πολλά χρόνια, πλήττεται από εταιρίες που πουλώντας χαμηλού επιπέδου εκπαίδευση, ονομάζουν γυμναστές άτομα ανεπαρκή για το κρίσιμο ρόλο της άσκησης. Ενώ η συνταγογράφηση της θεραπευτικής άσκησης είναι σωστή, το νομοσχέδιο δεν εξασφαλίζει ότι αυτή θα προσφέρεται από το κατάλληλο προσωπικό, δηλαδή από απόφοιτους ΤΕΦΑΑ ή/και μπορεί να γίνει όχημα για την μόνιμη εξασφάλιση πελατείας διαφόρων επιστημονικοφανών αλλά κατά βάση κερδοφόρων εταιριών. Διαμαρτύρομαι για την εξέλιξη αυτή που είναι εις βάρος των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής και της δημόσιας υγείας.
«Ειμαι επαγγελματιας στο χωρο πανω απο 10 χρονια,πτυχιουχος ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης και υπηρετω τον κλαδο μου απο πολλες οπτικες γωνιες. Θεωρω πως με το παραπανω διαβουλευμα Νο 38 (βλεπε 2γ,δ, ε ισως και στ ) δεν θιγεται μονο η προσωπικη μου επαγγελματικη υποσταση, ουτε μονο ο κλαδος των καθηγητων φυσικης αγωγης. Θιγεται και βαλλεται εμβροντητα ολοκληρη η ΕΠΙΣΤΗΜΗ της φυσικης αγωγης. Εκτος απο την εκποιηση του επαγγελματος του γυμναστη που περιλαμβανει το αρθρο 38, δημιουργει επισης τεραστιους και ανυπολογιστους κινδυνους στον ανυποψιαστο πολιτη, βαφτιζοντας εκπαιδευτες,μια «ειδικοτητα» που δεν υπαρχει και ειναι πρωτοφανης στα χρονικα, ανθρωπους οι οποιοι ειναι επιεικως ελλιπης ως προς τις γνωσεις τους πανω στο γνωστικο αντικειμενο της ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ φυσικης αγωγης. Ο «κυκλος σπουδων» (αν θεωρηθει καπως ετσι) που ακολουθειται απο ιδιωτικες η μη (ΙΕΚ) σχολες ειναι κατωτατου επιπεδου (μιας και γνωριζω τις περισσοτερες απο αυτες) και εν μια νυκτι εξισωνονται με σπουδες ΑΕΙ 4 ισως και παραπανω ετων… Δεν ειδα ποτε ΙΕΚ ιατρικης ειδικοτητας… Πιστεψτε με,δεν υπαρχει διαφορα…Γιατι αραγε? Ισως επειδη η υγεια ειναι ενα αγαθο που δεν διακυβευεται μιας και ειναι αρρηκτα συνδεδεμενο με την ευρωστια και την ποιοτητα ζωης που θελει ενα προηγμενο ευρωπαικο κρατος να προσφερει στους πολιτες του… Το αποτελεσμα? Ο ανυποψιαστος πολιτης που το κρατος φροντιζει γι αυτον και του συνταγογραφει θεραπευτικη ασκηση, να πεφτει στην ιδια παγιδα που ηδη πεφτει εδω και χρονια ασυδοτα, χωρις να ενδιαφερει κανενα υπουργειο το κακο που προξενειται( σε ιδιωτικο τουλαχιστον επιπεδο,καθως ειναι επιλογη του και πηγαινει να τραυματιστει οικειοθελως) και σε λιγο καιρο να ξαναβρισκεται στο γιατρο που του συνταγογραφησε την ασκηση, γιατι οι ασκησεις του δεν εκτελουνταν σωστα…και αν στην καλυτερη περιπτωση δε χειροτερεψει η κατασταση της υγειας του, τοτε με μαθηματικη ακριβεια οδηγειται στο να αποκομισει κατι καινουριο… Ολα αυτα εκ πειρας. Καθημερινα αντιμετωπιζουμε καταστασεις απειρου καλλους απο «εκπαιδευτες» επιπεδου 3 4 5 & 8… καποια στιγμη ερχονται στους επαγγελματιες και ζητουν βοηθεια και αποκατασταση… Και αντι να προστατεψετε και να διασφαλισετε τον κλαδο του γυμναστη και μαζι με αυτον την υγεια των συμπολιτων σας,ρισκαρετε να χειριστειτε το θεμα «ανοιγωντας» το επαγγελμα σε ερασιτεχνες,ειδικευμενους σε αλλες ειδικοτητες,οπως ηλεκτρολογοι, υδραυλικοι, φιλολογοι κ.ο.κ. επειδη εχουν λαβει εκπαιδευση μεσα σε 5 σαββατοκυριακα σε ιδιωτικες σχολες η σε ΙΕΚ… Και σας ερωτω κ. υπουργε, ειστε βεβαιος γι αυτο το διαβουλευμα? Γνωριζετε την επικινδυνοτητα για τον απλο πολιτη? Γνωριζεται τι ζημια μπορει να προκαλεσει ενας ερασιτεχνης εκπαιδευτης στην ποιοτητα ζωης ενος ανθρωπου?
Κ. υπουργε,με ολο το σεβασμο που εχω προς το προσωπο σας, σας παρακαλω θερμα προτιστως να ενημερωθειτε για το θεμα, να επανεξετασετε το αρθρο 38, και να σκεφτειτε καλυτερα το κοστος των αποφασεων σας.
Με εκτιμηση,Καθηγητης Φυσικης Αγωγης.»
Η πραγματική ισοπέδωση του επαγγέλματος
Τα παρακάτω προσόντα γ και δ δεν αντιστοιχούν σε επαρκή κατάρτιση προσόντων για εκπαιδευτικούς γιατί τα διπλώματα που παρεχονται είναι ολιγοετή, δεν περιέχουν επαρκή credits σύμφωνα με το European Credit Transfer and Accumulation System και δεν περιέχουν την απαραίτητη γνώση και προσόντα για να μπορέσουν να πιστοποιήσουν επαγγελματικά τον εκπαιδευτικό. Τα ECTS, χρόνια εκπαίδευσης και η πρακτική άσκηση πρέπει να είναι οι προϋποθέσεις για να αναγνωρίζονται τα διπλώματα. Παρακαλώ αλλάξτε αυτές τις προυποθέσεις ώστε οι εκπαιδευτικοί να έχουν τα απαραίτητα προσόντα να διδάξουν τις επόμενες γενιές.
(γ) δίπλωμα επαγγελματικής ειδικότητας, εκπαίδευσης και κατάρτισης εκπαιδευτή, δημόσιου ή νόμιμα λειτουργούντος ιδιωτικού Ι.Ε.Κ που χορηγείται ύστερα από πιστοποίηση από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π ή δίπλωμα Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Κ.Ε.Ε) Α.Ε.Ι του άρθρου 48Α του ν. 4485/2017 ή άλλου ανώτερου ιδρύματος μεταδευτεροβάθμιας τυπικής εκπαίδευσης που αντιστοιχεί σε προσόντα τουλάχιστον επιπέδου 5 σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό και αντίστοιχο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π,
(δ) δίπλωμα ή πιστοποιητικό δημόσιου ή πιστοποιημένου ιδιωτικού φορέα επαγγελματικής κατάρτισης της ημεδαπής, για συγκεκριμένη ειδικότητα εκπαιδευτή, που αντιστοιχεί σε προσόντα επιπέδου 4 σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό και αντίστοιχο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π
Κύριε Υπουργέ
Εάν κατάλαβα καλά προτιθεστε να υποβαθμισετε τις πανεπιστημιακες σπουδές στο κλάδο της Φυσικής Αγωγής και Ασκησης, που αποτελεί κλάδο της Υγείας; Προτιθεστε να υποβιβασετε την ιδιότητα μου ως καθηγήτρια φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού που με τόσο κόπο, διάβασμα και θυσίες απέκτησα; Για ποιο λόγο δε δείχνετε να αναγνωρίζετε την φυσική αγωγή και άσκηση ως επιστήμη και κατά τα φαινομενα προτιθεστε να δώσετε τη δυνατότητα εξάσκησης του επαγγελματος του γυμναστη ουσιαστικα στον οποιοδήποτε; Το ίδιο θα επιτρέπατε να συμβεί στον ιατρικό κλάδο ή στο κλάδο της φυσιοθεραπειας; Γνωρίζετε ότι η εκπόνηση προγραμμάτων άσκησης καθώς και η επίβλεψή τους απαιτεί επιστημονική κατάρτιση πανεπιστημιακου επιπέδου; Πόσο γνώστης είστε αυτού του οποίου αναλαμβάνετε να διεκπεραιωσετε;
Παρακαλώ στην αναθεώρησή σας, για το καλό της υγείας των συμπολιτών μου αλλά και προς επίδειξη σεβασμού και αναγνώρισης των πανεπιστημιακων σπουδων χιλιάδων συναδέλφων μου σε έναν χώρο που ηδη η ιδιότητα του καθηγητή φυσικής Αγωγής δεν τυγχάνει καμιας προστασίας από το κράτος.
Εύη Κακολύρη
Το νομοσχέδιο δυστυχώς απαξιώνει τα πτυχία χιλιάδων ατόμων που προσπάθησαν,πέτυχαν και ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο της Φυσικής Αγωγής. Απαξιώνοντας τα πτυχία μας απαξιώνεται και το ίδιο το Πανεπιστήμιο. Όταν εξισώνονται οι γνώσεις ενός επιστήμονα τετραετούς φοίτησης ακόμα και από ιδιωτικές Πανεπιστήμιο, με οποιοδήποτε χαρτί από ιδιωτικές σχολές θα τεθεί σε κίνδυνο η υγεία πολύ περισσότερων ατόμων.
Ειναι παράλογο και φοβερά άδικο κάποιος που έχει φοιτήσει 4 χρονια, έχει όλο το γνωστικό υποβαθρο,έχει σπαταλήσει χρόνο,πολύ χρήμα και κόπο να έχει ίσα δικαιώματα με κάποιον που έχει φοιτήσει 2 χρόνια ή και λιγότερο. Υποβαθμίζεται με αυτόν τον τρόπο ένας πολύ σημαντικός κλάδος, ο οποίος έχει μεγάλη δυναμική λόγω των πολλών αποφοίτων της ΣΕΦΑΑ, αλλά παράλληλα καταργείται κάθε έννοια αξιοκρατιας. Επιπλέον εκθετεται τους ασκούμενους σε μεγάλο κίνδυνο όταν με την υπογραφή σας, τους παραπέμπεται σε άτομα τα οποία δεν έχουν το απαραίτητο γνωστικό υπόβαθρο για να χορηγήσουν ασκηση. Δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται, είναι πολύ σοβαρό και καλό θα ήταν να συμμορφωθείτε. Δεν παίζουν με την υγεία του κοσμου!Δεν παίζουν με τα δικαιώματα και τους κόπους μας!
«Ειμαι επαγγελματιας στο χωρο πανω απο 10 χρονια,πτυχιουχος ΤΕΦΑΑ Αθηνων και υπηρετω τον κλαδο μου απο πολλες οπτικες γωνιες. Θεωρω πως με το παραπανω διαβουλευμα Νο 38 (βλεπε 2γ,δ, ε ισως και στ ) δεν θιγεται μονο η προσωπικη μου επαγγελματικη υποσταση, ουτε μονο ο κλαδος των καθηγητων φυσικης αγωγης. Θιγεται και βαλλεται εμβροντητα ολοκληρη η ΕΠΙΣΤΗΜΗ της φυσικης αγωγης. Εκτος απο την εκποιηση του επαγγελματος του γυμναστη που περιλαμβανει το αρθρο 38, δημιουργει επισης τεραστιους και ανυπολογιστους κινδυνους στον ανυποψιαστο πολιτη, βαφτιζοντας εκπαιδευτες,μια «ειδικοτητα» που δεν υπαρχει και ειναι πρωτοφανης στα χρονικα, ανθρωπους οι οποιοι ειναι επιεικως ελλιπης ως προς τις γνωσεις τους πανω στο γνωστικο αντικειμενο της ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ φυσικης αγωγης. Ο «κυκλος σπουδων» (αν θεωρηθει καπως ετσι) που ακολουθειται απο ιδιωτικες η μη (ΙΕΚ) σχολες ειναι κατωτατου επιπεδου (μιας και γνωριζω τις περισσοτερες απο αυτες) και εν μια νυκτι εξισωνονται με σπουδες ΑΕΙ 4 ισως και παραπανω ετων… Δεν ειδα ποτε ΙΕΚ ιατρικης ειδικοτητας… Πιστεψτε με,δεν υπαρχει διαφορα…Γιατι αραγε? Ισως επειδη η υγεια ειναι ενα αγαθο που δεν διακυβευεται μιας και ειναι αρρηκτα συνδεδεμενο με την ευρωστια και την ποιοτητα ζωης που θελει ενα προηγμενο ευρωπαικο κρατος να προσφερει στους πολιτες του… Το αποτελεσμα? Ο ανυποψιαστος πολιτης που το κρατος φροντιζει γι αυτον και του συνταγογραφει θεραπευτικη ασκηση, να πεφτει στην ιδια παγιδα που ηδη πεφτει εδω και χρονια ασυδοτα, χωρις να ενδιαφερει κανενα υπουργειο το κακο που προξενειται( σε ιδιωτικο τουλαχιστον επιπεδο,καθως ειναι επιλογη του και πηγαινει να τραυματιστει οικειοθελως) και σε λιγο καιρο να ξαναβρισκεται στο γιατρο που του συνταγογραφησε την ασκηση, γιατι οι ασκησεις του δεν εκτελουνταν σωστα…και αν στην καλυτερη περιπτωση δε χειροτερεψει η κατασταση της υγειας του, τοτε με μαθηματικη ακριβεια οδηγειται στο να αποκομισει κατι καινουριο… Ολα αυτα εκ πειρας. Καθημερινα αντιμετωπιζουμε καταστασεις απειρου καλλους απο «εκπαιδευτες» επιπεδου 3 4 5 & 8… καποια στιγμη ερχονται στους επαγγελματιες και ζητουν βοηθεια και αποκατασταση… Και αντι να προστατεψετε και να διασφαλισετε τον κλαδο του γυμναστη και μαζι με αυτον την υγεια των συμπολιτων σας,ρισκαρετε να χειριστειτε το θεμα «ανοιγωντας» το επαγγελμα σε ερασιτεχνες,ειδικευμενους σε αλλες ειδικοτητες,οπως ηλεκτρολογοι, υδραυλικοι, φιλολογοι κ.ο.κ. επειδη εχουν λαβει εκπαιδευση μεσα σε 5 σαββατοκυριακα σε ιδιωτικες σχολες η σε ΙΕΚ… Και σας ερωτω κ. υπουργε, ειστε βεβαιος γι αυτο το διαβουλευμα? Γνωριζετε την επικινδυνοτητα για τον απλο πολιτη? Γνωριζεται τι ζημια μπορει να προκαλεσει ενας ερασιτεχνης εκπαιδευτης στην ποιοτητα ζωης ενος ανθρωπου?
Κ. υπουργε,με ολο το σεβασμο που εχω προς το προσωπο σας, σας παρακαλω θερμα προτιστως να ενημερωθειτε για το θεμα, να επανεξετασετε το αρθρο 38, και να σκεφτειτε καλυτερα το κοστος των αποφασεων σας.
Με εκτιμηση,Καθηγητης Φυσικης Αγωγης.»
Δεν μπορει να εξισωνονται 4ετη πτυχια απο πανεπιστήμια με αυτα των ιεκ η των ιδιωτικων φορεων με 2μηνη η τριμηνη φοιτηση. Θα πρεπει να υπαρχει διαχωρισμος οπως αυτος που υπαρχει για τους φυσικοθεραπευτες οπου απο ιεκ βγαινουν μονο βοηθοί φυσικοθεραπευτες με αυστηρο πλαίσιο σχετικα με τα δικαιωματα αλλα και τις υποχρεωσεις τους
Ειμαι επαγγελματιας στο χωρο πανω απο 10 χρονια,πτυχιουχος ΤΕΦΑΑ Αθηνων και υπηρετω τον κλαδο μου απο πολλες οπτικες γωνιες. Θεωρω πως με το παραπανω διαβουλευμα Νο 38 (βλεπε 2γ,δ, ε ισως και στ ) δεν θιγεται μονο η προσωπικη μου επαγγελματικη υποσταση, ουτε μονο ο κλαδος των καθηγητων φυσικης αγωγης. Θιγεται και βαλλεται εμβροντητα ολοκληρη η ΕΠΙΣΤΗΜΗ της φυσικης αγωγης. Εκτος απο την εκποιηση του επαγγελματος του γυμναστη που περιλαμβανει το αρθρο 38, δημιουργει επισης τεραστιους και ανυπολογιστους κινδυνους στον ανυποψιαστο πολιτη, βαφτιζοντας εκπαιδευτες,μια «ειδικοτητα» που δεν υπαρχει και ειναι πρωτοφανης στα χρονικα, ανθρωπους οι οποιοι ειναι επιοικως ελλιπης ως προς τις γνωσεις τους πανω στο γνωστικο αντικειμενο της ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ φυσικης αγωγης. Ο «κυκλος σπουδων» (αν θεωρηθει καπως ετσι) που ακολουθειται απο ιδιωτικες η μη (ΙΕΚ) σχολες ειναι κατωτατου επιπεδου (μιας και γνωριζω τις περισσοτερες απο αυτες) και εν μια νυκτι εξισωνονται με σπουδες ΑΕΙ 4 ισως και παραπανω ετων… Δεν ειδα ποτε ΙΕΚ ιατρικης ειδικοτητας… Πιστεψτε με,δεν υπαρχει διαφορα…Γιατι αραγε? Ισως επειδη η υγεια ειναι ενα αγαθο που δεν διακυβευεται μιας και ειναι αρρηκτα συνδεδεμενο με την ευρωστεια και την ποιοτητα ζωης που θελει ενα προηγμενο ευρωπαικο κρατος να προσφερει στους πολιτες του… Το αποτελεσμα? Ο ανυποψιαστος πολιτης που το κρατος φροντιζει γι αυτον και του συνταγογραφει θεραπευτικη ασκηση, να πεφτει στην ιδια παγιδα που ηδη πεφτει εδω και χρονια ασσιδοτα, χωρις να ενδιαφερει κανενα υπουργειο το κακο που προξενειται( σε ιδιωτικο τουλαχιστον επιπεδο,καθως ειναι επιλογη του και πηγαινει να τραυματιστει οικιοθελως) και σε λιγο καιρο να ξαναβρισκεται στο γιατρο που του συνταγογραφησε την ασκηση, γιατι οι ασκησεις του δεν εκτελουνταν σωστα…και αν στην καλυτερη περιπτωση δε χειροτερεψει η κατασταση της υγειας του, τοτε με μαθηματικη ακριβεια οδηγειται στο να αποκομισει κατι καινουριο… Ολα αυτα εκ πειρας. Καθημερινα αντιμετωπιζουμε καταστασεις απειρου καλλους απο «εκπεδευτες» επιπεδου 3 4 5 & 8… καποια στιγμη ερχονται στους επαγγελματιες και ζητουν βοηθεια και αποκατασταση… Και αντι να προστατεψετε και να διασφαλισετε τον κλαδο του γυμναστη και μαζι με αυτον την υγεια των συμπολιτων σας,ρισκαρετε να χειριστειτε το θεμα «ανοιγωντας» το επαγγελμα σε ερασιτεχνες,ειδικευμενους σε αλλες ειδικοτητες,οπως ηλεκτρολογοι, υδραυλικοι, φιλολογοι κ.ο.κ. επειδη εχουν λαβει εκπεδευση μεσα σε 5 σαββατοκυριακα σε ιδιωτικες σχολες η σε ΙΕΚ… Και σας ερωτω κ. υπουργε, ειστε βεβαιος γι αυτο το διαβουλευμα? Γνωριζετε την επικυνδινοτητα για τον απλο πολιτη? Γνωριζεται τι ζημια μπορει να προκαλεσει ενας ερασσιτεχνης εκπεδευτης στην ποιοτητα ζωης ενος ανθρωπου?
Κ.υπουργε,με ολο το σεβασμο που εχω προς το προσωπο σας, σας παρακαλω θερμα προτιστως να ενημερωθειτε για το θεμα, να επανεξετασετε το αρθρο 38, και να σκεφτειτε καλυτερα το κοστος των αποφασεων σας.
Με εκτιμηση,Καθηγητης Φυσικης Αγωγης.
Επιεικώς απαράδεκτο να θεωρούνται ισότιμοι οι τίτλοι σπουδών μεταξύ πτυχιούχων Πανεπιστημίου (ΤΕΦΑΑ) και αποφοίτων ΙΕΚ (επίπεδο 4) ή Κέντρων Μεταδευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης / Κατάρτισης…
Θεωρώ πως το άρθρο 38 – «επαγγελματικα προσόντα εκπαιδευτων»
υποβαθμίζει ακόμα περισσοτερο τα ήδη υποβαθμισμένα ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ.
Είναι άδικο να έχουν ίσα επαγγελματικα δικαιώματα ένας απόφοιτος τετραετούς σχολης ΑΕΙ με έναν απόφοιτο ιδιωτικής σχολής το πολύ ενός έτους.
Η συνταγογράφηση άσκησης από άτομα με ελλιπείς γνώσεις, όπως των ιδιωτικών σχολών, αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια υγεία.
Το άρθρο 38, θίγει και υποβαθμίζει την αξία ενός πτυχίου Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
Δεν γίνεται να είναι ισοδύναμη μια 4ετής φοίτηση στο Πανεπιστήμιο, με μία σχολή σεμιναριακού τύπου.
Σχετικά με τα αναφερόμενα προσόντα της παραγράφου δ του άρθρου 38 θεωρώ μείζον ζήτημα να αναφέρω τα εξής:
To αντίστοιχο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π επιπέδου 4 αναφέρεται στους εξής τίτλους:
πτυχίο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ (ΕΠΑ.Σ.)
Απολυτήριο ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Απολυτήριο Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.)
Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας – ΕΠΑ.Λ.
Καταρχάς ο όρος «εκπαιδευτής» είναι αδόκιμος στην παρούσα διαβούλευση αφού περικλύει μια πληθώρα ειδικοτήτων, δημιουργεί παρερμηνείες και θήγει άμεσα την επαγγελματική αποκατάσταση και τους τίτλους σπουδών των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής οι οποίοι έχουμε κατοχυρώσει 240 ECTS, δη 4 έτη σπουδών, σε ανώτατα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας, με άμεσο αντίκτυπο την υποτίμηση του πτυχίου μας και τον αθέμιτο ανταγωνισμό στην αγορά εργασίας από ανειδίκευτα άτομα που είτε λόγω άγνοιας είτε από πρόθεση οικειοποιούνται εργασιακούς τίτλους και επαγγελματικές ιδιότητες με αποτέλεσμα οι πτυχιούχοι της Επιστήμης της Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού να παραμένουμε εκτός του εργασιακού στίβου.
Καθώς η έννοια και εφαρμογή της Φυσικής Αγωγής αφορά και ένα καίριο κομμάτι της υγειούς διαβίωσης των πολιτών, τα θετικά αποτελέσματα της οποίας είναι μείζονος σημασίας, όχι όμως αναλύσεως επί του παρόντος, αντιλαμβάνεστε τα κριτήρια επιλογής των αντίστοιχων «εκπαιδευτών» οφείλουν να πληρούν αυστηρά κριτήρια.
Ως εκ τούτου θεωρώ επιτακτική την ανάγκη διόρθωσης της παρούσης παραγράφου σε προσόντα επιπέδου 6 που αφορούν σύμφωνα με τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π τα Πανεπιστήμια και τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) τα οποία δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην υψηλή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της επιστήμης, της τεχνολογίας και των τεχνών, καθώς και της διεθνούς επιστημονικής πρακτικής σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία.
Στην περίπτωση της παρούσης κατηγορίας αναφερομένης της Επιστήμης της Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Συνοψίζοντας, ευελπιστώ και ζητώ την άμεση διόρθωση της συγκεκριμένης παραγράφου.
Μιχαήλ Φοινικιάδης
Καθηγητής Φυσικής Αγωγής – Α.Π.Θ
Σύμφωνα με το αρθρο38 δεν μπορώ να καταλάβω πώς γίνεται άνθρωποι με διαφορετικά επιπέδου προσόντα να φέρουν και τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα. Πιο συγκεκριμένα οι απόφοιτοι ενός ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος με προσόντα επιπέδου 6 να έχουν τα ίδια δικαιώματα με αυτούς των Ι.Ε.Κ προσόντα επιπέδου 5 και των σεμήναριακών ινστιτούτων του σαββατοκύριακου που δίνουν πιστοποιήσεις φορέων του εξωτερικού επιπέδου 4; Θα πρέπει να υπάρξει σαφής διαχωρισμός των καθηκόντων και των επαγγελματικών δικαιωμάτων οπωσδήποτε. Επιπροσθέτως δεν γίνεται άνθρωποι χωρίς την πλήρη και σωστή επιστημονική και επαγγελματική κατάρτιση να αναλαμβάνουν και να »παίζουν΄΄ με την υγεία των ανθρώπων που θέλουν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους και σωματικής τους υγείας
Σύμφωνα με το αρθρο38 δεν μπορώ να καταλάβω πώς γίνεται άνθρωποι με διαφορετικά επιπέδου προσόντα να φέρουν και τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα. Πιο συγκεκριμένα οι απόφοιτοι ενός ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος με προσόντα επιπέδου 6 να έχουν τα ίδια δικαιώματα με αυτούς των Ι.Ε.Κ προσόντα επιπέδου 5 και των σεμήναριακών ινστιτούτων του σαββατοκύριακου που δίνουν πιστοποιήσεις φορέων του εξωτερικού επιπέδου 4; Θα πρέπει να υπάρξει σαφής διαχωρισμός των καθηκόντων και των επαγγελματικών δικαιωμάτων οπωσδήποτε. Επιπροσθέτως δεν γίνεται άνθρωποι χωρίς την πλήρη και σωστή επιστημονική και επαγγελματική κατάρτιση να αναλαμβάνουν και να »παίζουν΄΄ με την υγεία των ανθρώπων που θέλουν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους και σωματικής τους υγείας.
Κύριε υπουργέ πτυχία 4 χρόνων να εξισωνονται με σεμινάριου τύπου εκπαιδεύσεις μερικών μόνο ωρών. Πως εξασφάλιζεται το μέλλον ενός ολόκληρου κλάδου που κάθε χρόνο έχει τεράστιο αριθμό αποφοίτων χωρίς ανταπόκριση στην απορρόφησή τους στον εργασιακό κλάδο. Από την μία επιτρέπεται την υπερβολική σε αριθμό είσοδο φοιτητών στα ΣΕΦΑΑ και από την άλλη δίνεται το δικαίωμα σε ακόμη περισσότερους να πάρουν ένα μέρος της δουλειάς από τους πραγματικούς επιστήμονες που έχουν αφιερώσει πολλαπλάσιο χρόνο και χρήματα για την απόκτηση του πτυχίου τους. Μας λέτε ότι με έναν νόμο θα εξισωσεται πτυχίο δημοσίου τομέα με ιδιωτικών σχολών που προσφέρουν τις μισές γνώσεις και χρειάζονται τον μισό κόπο, χωρίς να μπορείτε ταυτόχρονα να απορροφησετε στη αγορά εργασίας όλου αυτού του κόσμου. Επίσης βαζεται σε κίνδυνο την ασφάλεια των αθλουμενων καθώς ο κλάδος μας έχει σχεση με την υγεία και απαιτείται η αντίστοιχη κατάρτιση του επιστήμονα γυμναστή. Εκφράζω την απόλυτη λύπη μου και την αντίθεση μου στον νόμο αυτόν.
ο συμψηφισμος των πτυχιουχων φυσ.αγωγής ΜΕ ΕΝΑΝ ΑΠΟΦΟΙΤΟ ΛΥΚΕΙΟΥ που εχει παρακολουθησει καποια σεμιναρια ή εξαμηνα σε καποιο ιεκ,περα απο τα αυτονοητα, ουσιαστικα πληττει το κυρος του κρατους κ του πανεπιστημιου, αλλα απο την άλλη αποτελει αθεμιτο ανταγωνισμο αναμεσα στους 2 αντιβαλλομενους, με τους μεν αποφοιτους πανεπιστημιου να πρεπει να αφιερωσουν χρονο κ χρημα για τις προσπαθειες των πανελληνιων ενω οι δε σχεδον τπτ..ουσιαστικα σανννα λετε στον κοσμο να μην σπουδασει
Κάθε προσπάθεια υποτίμησης των πτυχίων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και εξίσωσης τους με ιδιωτικά,θα έχει πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις και θα μας βρείτε αντίθετους.Προστατέψτε τους επιστήμονες της χώρας και μην τους πολεμάτε και τους εκδιώχνετε.Σκεφτείτε πόσα αντίκτυπα θα έχει αυτό το νομοσχέδιο στην ήδη ταραγμένη ζωή τόσων επαγγελματιών απόφοιτων ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και στην κοινωνία.
Δυστυχως το συγκεκριμενο νομοσχεδιο θα ισχυροποιησει την απαξιωση που ηδη δεχεται το επαγγελμα του Καθηγητη Φυσικης Αγωγης και Αθλητισμου νομιμοποιωντας ενα σωρο ανειδικευτους » personal trainers » που παιρνουν πιστοποιησεις σε σεμιναρια του Σαβ.κου και παρατυπα ασκουν το επαγγελμα του γυμναστη. Ηδη συμφωνα με το ΠΔ 219/06 αυτο ειναι παρανομο. Οι διαταξεις του υπο διαβούλευση νομοσχεδίου απορυθμιζουν ακομα περισσότερο την αγορα εργασισς στο επαγγελμα του γυμναστη μοιραζοντας επαγγελματικά τικα δικαιωματα πρακτικά σε οποιον δηλωνει » γυμναστης» με την λογικη του ο, τι δηλωνεις εισαι απο την μια και ισοπεδωσης των παντων προκειμενου να ευνοηθουν τα ιδιωτικα ΙΕΚ-ΚΕΚ και το πελατολογιο τους.
Διαφωνώ με το άρθρο 38 , διότι πολύ απλά δεν γίνεται να εξασκούν το επάγγελμα του προπονητή άτομα τα οποία έχουν «σπουδάσει» από 5 μήνες έως δύο χρόνια.
Στο συγκεκριμένο άρθρο (38) ,στην παράγραγο (δ) αναφέρεται ότι ως εκπαιδευτής μπορεί να χαρακτηριστή πολίτης ο οποίος κατέχει:
«Δίπλωμα ή πιστοποιητικό δημόσιου ή πιστοποιημένου ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ φορέα επαγγελματικής κατάρτισης της ημεδαπής, για συγκεκριμένη ειδικότητα εκπαιδευτή, που αντιστοιχεί σε προσόντα επιπέδου 4 σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό και αντίστοιχο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π»
Συνεπώς με αυτόν τον τρόπο νομιμοποιείται και στον δημόσιο τομέα ,η πρόσληψη πολιτών που καθίστανται ανεπαρκώς εκπαιδευμένοι για να εκτελέσουν τα καθήκοντα τους.
Οι συγκεκριμένες ιδιωτικές σχολές που «εκπαιδεύουν » τους συγκεκριμένους πολίτες , δεν παρέχουν ούτε την γνώση της επιστήμης της άσκησης σε επαρκή βαθμό,κάτι που είναι φανερό απο τη χρονική διάρκεια της «εκπαίδευσης».Επίσης το πρόγραμμα σπουδών τους δεν συμπεριλαμβάνει συχνά ΒΑΣΙΚΑ μαθήματα των επιστημών υγείας και άσκησης (Φυσιολογία,Εργοφυσιολογία) και αν τα συμπεριλαμβάνει η χρονική διάρκεια διδασκαλίας δεν είναι επαρκής(πχ βδομάδες ή μήνας)
Συνεπώς οι απόφοιτοι αυτών των σχολών ,καθίστανται ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ για τη δημόσια υγεία και θα πρέπει να μη συμπεριλαμβάνονται στον τομέα των εκπαιδευτών.
Οι απόφοιτοι ΤΕΦΑΑ ,έχουν εκπαιδευτοί κατάλληλα και σε σχέση με τον τομέα της υγείας και άσκησης ,μέσω των μαθημάτων κορμού των σπουδών τους(Ανατομία,Φυσιολογία,Εργοφυσιολογία,Προπονητική παιδικής και εφηβικής ηλικίας,Προπονητική επιστήμη) , και στον τομέα της παιδιαγωγικής επιστήμης (7/8 εξάμηνα μαθήματα παιδαγωγικής) ο οποίος εμπλέκεται στην διαδικασία της εκπαίδευσης παιδιών και ενηλίκων.
Συνεπώς οι απόφοιτοι των ΤΕΦΑΑ ,είναι και οι ΜΟΝΟΙ ικανοί και κατάλληλα καταρτισμένοι ,για να δουλέψουν στον τομέα της άσκησης και υγείας.Ο διορισμός πολιτών απο ιδιωτικές σχολές καθίσταται ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ,για τους προαναφερθέντες λόγους
Επαγγελματικά προσόντα εκπαιδευτικού και άδεια ασκήσεως επαγγέλματος αποκλειστικά και μόνο να έχει ο απόφοιτος Α.Ε.Ι Διότι του παρέχεται ολοκληρωμένη γνώση απο μαθήματα παιδαγωγικής, διδακτικής, ψυχολογίας, μεθοδολογίας και άλλων μαθημάτων, ανατομίας, εργοφυσιολογίας, φυσιολογίας, και πολλών άλλων που συνεπάγεται παραπάνω ώρες και χρόνια φοίτησης.
Όπως ο δάσκαλος, οι καθηγητές όλων των ειδικοτήτων, και σε άλλα επαγγέλματα ο γιατρος, ο δικηγόρος, κατοχυρώνεται αποκλειστικά και ΜΟΝΟ με Πανεπιστημιακή κατάρτιση.
Καλησπέρα σας,εν έτη 2018 και ακόμα εμείς οι Πτυχιούχοι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής δεν έχουμε τον ρόλο που μας αντιστοιχεί στο χώρο της εκπάιδευσης.
Με διάφορους τρόπους το υπουργείο προσπαθεί να καλύψει τα κενά μας, βάζοντας άλλες ειδικότητες να διδάξουν τον τομέα μας,βλέπε δασκάλους.
Επειδή λοιπόν αυτό δεν κατέστη δυνατό και ακριβώς όπως τα «ήθελε», προσπαθεί να βάλει σε ισάξια θέση με εμάς,αυτούς που τελείωσαν κάποια ιδιωτική σχολή, κάποιο πανεπιστήμιο εξωτερικού,χωρίς να αναλογιστεί ποτέ αν μπορεί να τους απορροφήσει και εκέινους,ενώ δεν έχει καν απορροφήσει τους απόφοοιτους εκείνους που για τέσσερα χρόνια έδωσαν τα λεστά τους στο ελληνικό έδαφος,βλέπε επιχειρήσεις κρατικά κλπ.
Πόσο μάλλον να προσπαθεί να μας «κάνει» ισάξια τα πτυχία μας όταν ακόμα και στα χρόνια σπουδών αλλά και στο κομμάτι μάθησης (λόγω μαθημάτων), εμείς υπερτερούμε.
Ας αναλογιστείτε λοιπόν, αν κάποιος Θα ήθελε να κάνει στο παιδί του μάθημα φυσικής αγωγής, ο οποίος δεν έχει παιδαγωγική κατάρτιση,δεν γνωρίζει διαφορετικούς τρόπους διδασκαλίας και πάνω από ολα, μπορεί απλά να έχει πληρώσει για να κατέχει το οποιοδήποτε πτυχίο φυσικής αγωγής χωρίς να έχει παρακολουθήσει τα μαθήματα.
Σας ρωτώ λοιπόν ευθέως: Θα θέλατε να σας εκπαιδεύει το παιδί σας, ένας άνθρωπος με γνώσεις πάνω στο κομμάτι που διδάσκει ή με γνώσεις σε άλλο κλάδο και επειδή δεν έβρισκε τη θέση εργασίας που του αναλογεί, προτίμησε να κάνει «ένα – δύο» μαθήματα και ήρθε;
Σας ευχαριστώ
Με εκτίμηση
Δεσποινα
Θεωρούμε απαράδεκτη, την εφαρμογή του νόμου , περί νομιμοποίησης των Ιδιωτικών Σχολών, που κάνουν σεμινάρια και δίνουν πτυχία ,του Σαββατοκύριακου.
Πρωτοπόροι σε αυτό,είναι πτυχιούχοι ΤΕΦΑΑ,οι οποίοι ίδρυσαν σχολές στην αρχή,(1999)για να μπαίνουν στον χώρο των Γυμναστηρίων οι ΤΕΦΑΑ, διότι παλιά , δεν υπήρχαν ανάλογα μαθήματα, σε αντίθεση με τα τελευταία 10 τουλάχιστον χρόνια,όπου το Πανεπιστήμιο είναι στην καλύτερη εκδοχή του.
Οι ιδιωτικές τώρα σχολές , έχουν γίνει εμπόριο ….
Νομιμοποιείτε δηλαδή ,την δυνατότητα,σε όλους εμάς να δίνουμε πτυχία, σε χορεύτριες, μπάρμαν,λογιστές, δικηγόρους και να παίρνουν στα χέρια τους ανθρώπους, με προβλήματα υγείας όπως: «εγκύους,ηλικιωμένους,παιδιά,καρδιοπαθείς κλπ» και να τους γυμνάζουν!Με 4 Σαββατοκύριακα τους εξομοιώνεται με εμάς που τελειώσαμε Πανεπιστήμιο, με σπουδές,ανώτατου επιπέδου, και αξιοζήλευτες γνώσεις,από τα άλλα Ευρωπαϊκά Κράτη.
.Οι Επιστήμονες που βγαίνουν από τα ΤΕΦΑΑ,είναι οι καθόλα αρμόδιοι για την Άσκηση του πληθυσμού.
Γνωρίζετε ότι έχουν αυξηθεί τα κρούσματα τραυματισμένων ασκουμένων και οι Ορθοπαιδικοι και φυσικοθεραπευτές,έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά , καθόσον οι τραυματισμοί στο 90% προέρχονται από την μάστιγα της εποχής : «personal trainers»των Σ/Κ…Το Κράτος λοιπόν δαπανά περισσότερα χρήματα στην αποκατάσταση , από ότι στην πρόληψη.Η Γυμναστική ,θα πρέπει να είναι Θεραπεία …και όχι να μας οδηγεί στον γιατρό…
Για πολλούς λόγους επιθυμώ να προστατευτεί τι επάγγελμα του γυμναστή, διότι η πολιτεία πρώτη υποβαθμίζει το κλάδο.
Θέλω να επιστρέψει στις αρμοδιοτητες του κλάδου η θεραπευτική γυμναστική όπως ήταν πριν το 2006 με το προεδρικό διάταγμα όπως είναι σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες.
Είναι άδικο να εξισώνεται το πτυχίο ΤΕΦΑΑ με οποιοδήποτε άλλο κατώτερο και να γίνεται αποδεκτό και από το κράτος και στη πράξη
Πως επιτρέπετε την υποβάθμιση του κλάδου των γυμναστών-ΚΦΑ;Ο κλάδος μας εχει υποστεί μεγάλο πλήγμα με την ύπαρξη των σχολών του Σαββατοκύριακου και των ΙΕΚ.Δεν γινεται το ΣΕΦΑΑ,ενα ΑΕΙ με τοσο επιστημονικό υπόβαθρο να συγκρίνεται με τις ιδιωτικές σχολές και τα ΙΕΚ.Η άσκηση,η προπονηση ,η θεραπευτικη άσκηση και η διδασκαλία της φυσικής αγωγής αποτελούν καθαρό κομμάτι των καθηγητών φυσικής αγωγής και των προπονητών απο το ΣΕΦΑΑ-ΤΕΦΑΑ.
Το επάγγελμα του γυμναστή είναι ένα επάγγελμα του κλάδου της υγείας, της πρόληψης, της βελτίωσης και της αποκατάστασης, άρα θα πρέπει να εξετάζεται με ιδιαίτερη προσοχή το ποιος και πώς εντάσσεται μέσα στον κλάδο. Πρέπει να διαφυλαχτεί το συμφέρον των ασκουμένων/καταναλωτών έτσι ώστε να γυμνάζονται με επαγγελματίες γυμναστές, αλλά και το ίδιο το επάγγελμα του γυμναστή. Δεν μπορεί να εξισώνονται Πτυχία Α.Ε.Ι με πιστοποιήσεις ιδιωτικών εταιρειών ή Ι.Ι.Ε.Κ.
Πιστοποίηση μπορεί να δίνει μόνο το Σ.Ε.Φ.Α.Α-Τ.Ε.Φ.Α.Α ή αντίστοιχο πανεπιστημίου ισάξιο του εξωτερικού. Εάν επιτρέψετε πιστοποιήσεις από ιδιωτικές σχολές τότε θα πρέπει να κάνετε το ίδιο και με άλλους κλάδους, όπως με την ιατρική, τη δικηγορία κλπ.
Διαφωνώ ως προς τα εξης: οι πιστοποιήσεις όσον αφορά προγράμματα που γίνονται στα γυμναστήρια δίνονται μέσα σε 3 η 4 η 5 σαββατοκύριακα το χρονικο διάστημα είναι πολύ μικρό για να μάθεις το πρόγραμμα αλλα και οσα χρειάζονται μιας και ολοι οι αθλουμενοι δεν είναι απολυτα υγιεις.αλλωστε το ερώτημα είναι απλό θα πηγαίνατε σε έναν γιατρό που θα αποκτούσε τις γνώσεις του μέσα σε κάποια σαββατοκύριακα? Στις παιδικές ηλικίες ο προπονητής θα πρέπει να είναι αποκλειστικά και μόνο απόφοιτος τεφαα γιατί στις ηλικίες αυτές οι δεξιότητες των παιδιών δεν είναι αναπτυγμένες χρειάζονται ιδιαίτερους χειρισμούς και γνώσεις διδακτικής και ψυχολογίας.εν κατακλείδι η γυμναστικη θα πρέπει να γίνεται μόνο από ανθρώπους που πέρα από την προπονητική η την γνώση ενός προγράμματος γυμναστικής θα πρέπει να ξέρουν ανατομία αθλιατρικη βιοκινητικη και αποκατάσταση κακώσεων.αλλιως το επάγγελμα του γυμναστή θα είναι η χαρά του φυσικοθεραπευτη
Ένας εκπαιδευτής θα πρέπει να κατέχει πτυχίο ΤΕΦΑΑ ή κάποιου ισότιμου Πανεπιστημίου του εξωτερικού, να εχει φοιτήσει 4 χρόνια και να έχει διδαχτεί την ύλη που έχουμε διδαχθεί όλοι οι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής – Απόφοιτοι ΤΕΦΑΑ και τίποτα λιγότερο. Οι απόφοιτοι ταχύρυθμων ιδιωτικών σχολών δεν έχουν καμία θέση στον χώρο της εκπαίδευσης, των αθλητικών συλλόγων και των γυμναστηρίων.
Θεωρω ως αποφοιτος ΣΕΦΑΑ και καθηγητης φυσικης αγωγης οτι αυτο το αρθρο πληττει τα συμφεροντα μου και με αδικουν εμενα καθως και ολους τους υπολοιπους πτυχιουχους ΣΕΦΑΑ καθως μας εξισωσουν με ατομα που δεν εχουν σπουδασει κατι αναλογο πανω σε αυτον τον τομεα και με καποιες λιγες ωρες με σεμιναρια μπορουν να αναλαβουν ανθρωπους να τους εκγυμνασουν.Οπως καταλαβαινετε ειναι αδικο για εμας και επικινδυνο για τους πελατες.Δηλαδη οταν εμεις βγαλαμε μια σχολη 4 ετων καναμε λαθος που απλα δε περιμεναμε να ψηφιστει κατι τετοιο.Θα ηθελα να επαναγγραφει το αρθρο αυτο σωστα ετσι ωστε να μη πληττει τον κλαδο μου.
Ευχαριστω πολυ.
καλησπέρα σας ονομάζομαι Ντικιόζογλου Χαράλαμπος είμαι απόφοιτος Τ.Ε.Φ.Α.Α. και γράφω διότι το άρθρο 38 με θίγει και διαφωνώ κάθετα με το να μπορούν να έχουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος άνθρωποι οι οποίοι πληρώνουν για να πάρουν ένα πτυχίο..η γυμναστική είναι επιστήμη και είναι εξίσου συμαντική με την ιατρική αν σκεφτείτε ότι κάνουμε μαθήματα ανατομίας εργοφυσιολογίας κινησιολογίας και άλλα…είναι θεωρώ ανεύθυνο να υπάρχουν «γυμναστές» ή αλλιώς «personal trainers» στην αγορά εργασίας οι οποίοι δεν εξετάζονται ούτε στα μισά μαθήματα στα οποία εξεταζόμαστε και κοπιάζουμε εμείς σαν καθηγητές..πάνω σε όλα αυτά θα σας θέσω ένα ερώτημα..θα πηγαίνατε εσείς οι ίδιοι να σας εγχειρήσει ένα άτομο με 2 χρόνια σπουδών σε ιεκ? όχι οπότε γιατί να δώσετε την ευκαιρία σε μη επιστήμονες να κάνουν τη δουλειά που θα πρεπε να κάνουν επιστήμονες εξειδικευμένοι…θα σας παρακαλούσα και γω και όλοι μου οι συνάδελφοι πιστεύω να μην αφήσετε να περάσει κάτι τέτοιο και να γεμίσει η αγορά εργασίας με φαρμακομένους «κομπογιανίτες» οι οποίοι θα προσβάλουν μια σοβαρή επιστήμη η οποία προάγει την υγεία…άλλωστε είμαστε η χώρα από την οποία ξεκίνησαν οι Ολυμπιακοί αγώνες…ευχαριστώ πολύ
Σοβαρολογειτε ?μήπως έτσι απαξιωνονται τα πτυχία που έχουμε εμείς που τελειώσαμε τέφαα και μας βάζετε στην ίδια μοίρα με αυτούς που έχουν κάνει απλά κάποια σαββατοκυριακα σεμινάρια ?δεν είναι δίκαιο και ούτε σωστό μιας και σε καμία περίπτωση δε θα έχουν ολοκληρωμενες γνώσεις με αποτέλεσμα τραυματισμους και μπακαλιστικη δουλειά! Παρακαλώ αναθεωρηστε!
Απαράδεκτο το άρθρο. Στο μέλλον θα αποδειχθεί επικίνδυνο. Δεν μπορεί να εξισωνεται το πτυχίο πανεπιστημίου με μια πιστοποίηση σαββατοκύριακου από μία ιδιωτική σχολή. Όλος ο κλάδος είναι αντίθετος. Πραγματικά λυπάμαι για την υποβάθμιση της επιστήμης μας…
Θα πρέπει να υπάρξει με κάποιο τρόπο ένας διαχωρισμός των πτυχιούχων φυσικής αγωγής από τους υπόλοιπους που απλά τελειώνουν μια πιστοποιημένη σχολή . Με αυτό το τρόπο εσκεμμένα η όχι υποβαθμίζετε την αξία και την επιστημονικότητα της άσκησης . Προφανώς ο νομοθέτης θεωρεί ότι οι τελειόφοιτοι του ΤΕΦΑΑ είναι μόνο για τα σχολεία και δεν γνωρίζει τι ακριβώς επικρατεί στη αγορά .
Αντιτίθεμαι στο συγκεκριμένο άρθρο. Θεωρώ πως ένα άτομο με σπουδές 4 ετών στα ΑΕΙ της χώρας μας ή στου εξωτερικού, δε μπορεί να μπαίνει σε ίδιες βαθμίδες με κάποιον ο οποίος τελειώνει σεμινάρια ιδιωτικών σχολών σε διάστημα λιγότερο από ένα 6μηνο.
Διαφωνώ κάθετα με το άρθρο 38. Υποβαθμίζει το ρόλο του πτυχιούχου καθηγητή Φυσικής Αγωγής και εξομοιώνει τον τίτλο σπουδών του με αυτού των ιδιωτικών σχολών προπονητικής μειωμένης διάρκειας.
σωστός