Άρθρο 20 Εκπαιδευτής

1. Εκπαιδευτής είναι ο επαγγελματίας με την απαιτούμενη κατάρτιση, που πιστοποιείται από αρμόδιο φορέα πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων, σχετικά με: α) διοργάνωση ή δραστηριότητα αθλητικής αναψυχής και άθλησης για όλους ή ακραία αθλητική δραστηριότητα (extreme sports), β) αθλήματα, για τα οποία δεν υπάρχουν ειδικά αναγνωρισμένες αθλητικές ομοσπονδίες και γ) ειδικότητα άσκησης σε αντικείμενα, που δεν διδάσκονται σε Σχολή ή Τμήμα Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σ.Ε.Φ.Α.Α. – Τ.Ε.Φ.Α.Α.), ο οποίος, ως επικεφαλής αθλούμενων που συμμετέχουν σε τέτοιες δραστηριότητες σε υπαίθριο ή μη περιβάλλον:
i) μεριμνά για την εξασφάλιση της ομαλής διεξαγωγής των δραστηριοτήτων αθλητικής αναψυχής και άθλησης για όλους ή των ακραίων αθλητικών δραστηριοτήτων και την ασφάλεια των αθλούμενων, μέσω της παρουσίασης και διδασκαλίας των βασικών τεχνικών δεξιοτήτων και της εκμάθησης του τρόπου χρήσης των τεχνικών μέσων και του εξοπλισμού, που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο πραγματοποίησης των δραστηριοτήτων αυτών,
ii) καθοδηγεί μεμονωμένα ή ομαδικά τους αθλούμενους που συμμετέχουν σε τέτοιες δραστηριότητες,
iii) αναλαμβάνει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την υποστήριξη ή την εποπτεία διεξαγωγής ατομικών και ομαδικών προγραμμάτων σε γυμναστήρια, αίθουσες ή στην ύπαιθρο, ή προγραμμάτων άθλησης για όλους και
iv) παρέχει μεμονωμένα ή σε ομάδα αθλούμενων, καθοδήγηση και βοήθεια στους τομείς της άσκησης και της βελτίωσης της φυσικής τους κατάστασης. Στην έννοια του εκπαιδευτή συγκαταλέγονται και οι οδηγοί ή συνοδοί βουνού.
2. Ο εκπαιδευτής οφείλει, πριν από την έναρξη διεξαγωγής της δραστηριότητας, να ενημερωθεί για το επίπεδο εμπειρίας, φυσικής κατάστασης και υγείας των αθλουμένων που συμμετέχουν σε αυτήν.

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 17:05 | Καρολίνα Κουμουνδούρου

    Με ποια προσόντα ακριβώς θα συγκριθούν οι τυχαρπαστοι εκπαιδευτές με εμάς, που είμαστε πτυχιουχοι γυμναστές και προπονητες και έχουμε και μεταπτυχιακά; Ελπίζω να αστειευεστε και το πάρετε πισω. Από μόνοι σας υπονομευετε την αξία των πανεπιστημιων της χώρας!

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 17:23 | Δέσποινα Τσερέπη

    Σίγουρ το
    υπουργείο είναι ανενημέρωτο ή στην χειρότερη περίπτωση εξυπηρετεί συμφέροντα. Στην πρώτη περίπτωση δεν έχει ιδέα από αθλητισμό και άσκηση και στην δεύτερη περίπτωση διακινδυνεύει την δημόσια υγεία για να κάνει τα χατίρια σε κάποιους επιχειρηματίες που προσδοκούν πολλαπλά και οικονομικά οφέλη από την απορρόφηση αποφοίτων των ταχύρρυθμων σχολών και ιδρυμάτων τους. Στην περίπτωση αυτή εξόφθαλμα φωτογραφική ρύθμιση. Πως αλλιώς θα πηγαίνουν να παρακολουθούν, καταβάλλοντας το παχυλό αντίτιμο, τα προγράμματα επιμόρφωσης των ιδιωτικών σχολών και ΙΕΚ τάχα άσκησης, προπονητικής, αθλητισμού κλπ. αν δεν υπάρχει ένας νόμος που θα τους εξασφαλίζει θέσεις, έστω και χαμηλά αμειβόμενες, στην αγορά εργασίας ως δήθεν «εκπαιδευτές»; Μόνο αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί αυτό το νομοσχέδιο και όχι το δημόσιο συμφέρον και ως τέτοιο πρέπει άμεσα να αποσυρθεί.
    Ποιος αποκαλούμενος «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Η άσκηση είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με επιπολαιότητα. Άμεση απόσυρση, το νομοσχέδιο είναι επικίνδυνο για την δημόσια υγεία.

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 17:23 | Αλεξάνδρα Τάσση

    Παίζουμε με την δημόσια υγεία; Έχει καταλάβει κάποιος την σημαντικότητα της άσκησης για την ζωή του ανθρώπου; Ακούει κανείς στη βουλή τους επιστήμονες ή μόνο τους τεχνοκράτες; Ποιος αποκαλούμενος «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Η άσκηση είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με επιπολαιότητα. Άμεση απόσυρση, το νομοσχέδιο είναι επικίνδυνο για την δημόσια υγεία.

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 16:14 | ΗΡΑΚΛΗΣ ΣΚΟΥΛΟΥΔΗΣ

    Στο σχέδιο νόμου παραγνωρίζεται προηγούμενη νομοθεσία με βάση την οποία την
    άθληση για όλους την υλοποιούσαν μόνο πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης
    από ΤΕΦΑΑ. Η εκπόνηση προγραμμάτων άθλησης από ανειδίκευτα και ελλιπώς
    εκπαιδευμένα άτομα, θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη διότι
    παραγνωρίζει ότι η άσκηση είναι μια έντονη διατάραξη της φυσιολογικής λειτουργίας
    του οργανισμού η οποία, αν δεν γίνει στοχευμένα, στηριγμένη σε αμιγώς
    επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, θα προκαλέσει
    σημαντικά προβλήματα υγείας. Παραγνωρίζει ότι χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις
    που αποκτιούνται από δεκάδες πανεπιστημιακά μαθήματα ανατομίας, φυσιολογίας,
    εργοφυσιολογίας, βιοχημείας της άσκησης, εμβιομηχανικής της κίνησης, γενικής και
    ειδικής προπονητικής κλπ., για να μπορεί κάποιος να αναλάβει να γυμνάσει, μεταξύ
    άλλων, απροπόνητους, τραυματισμένους, παιδιά, εγκύους, ηλικιωμένους κλπ.

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 16:47 | ΣΤΕΛΛΑ ΑΝΤΩΝΟΓΙΑΝΝΑΚΗ

    Στο σχέδιο νόμου παραγνωρίζεται προηγούμενη νομοθεσία με βάση την οποία την
    άθληση για όλους την υλοποιούσαν μόνο πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης
    από ΤΕΦΑΑ. Η εκπόνηση προγραμμάτων άθλησης από ανειδίκευτα και ελλιπώς
    εκπαιδευμένα άτομα, θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη διότι
    παραγνωρίζει ότι η άσκηση είναι μια έντονη διατάραξη της φυσιολογικής λειτουργίας
    του οργανισμού η οποία, αν δεν γίνει στοχευμένα, στηριγμένη σε αμιγώς
    επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, θα προκαλέσει
    σημαντικά προβλήματα υγείας. Παραγνωρίζει ότι χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις
    που αποκτιούνται από δεκάδες πανεπιστημιακά μαθήματα ανατομίας, φυσιολογίας,
    εργοφυσιολογίας, βιοχημείας της άσκησης, εμβιομηχανικής της κίνησης, γενικής και
    ειδικής προπονητικής κλπ., για να μπορεί κάποιος να αναλάβει να γυμνάσει, μεταξύ
    άλλων, απροπόνητους, τραυματισμένους, παιδιά, εγκύους, ηλικιωμένους κλπ.

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 16:48 | Νόπη Η

    Βάσει της πρόβλεψης στον προτεινόμενο νόμο, θα πρέπει να γραφτεί ρητώς ότι ο
    σχεδιασμός και η εφαρμογή προγραμμάτων άσκησης εκτελείται αποκλειστικά
    από πτυχιούχους ΤΕΦΑΑ εκτός από δραστηριότητες, οι οποίες θα πρέπει να
    οριστούν επακριβώς, που δεν καλύπτονται από τον κύκλο σπουδών των ΤΕΦΑΑ. Σε
    κάθε άλλη περίπτωση πρόκειται για βάναυση κατάργηση νομοθετημένων
    επαγγελματικών δικαιωμάτων πτυχιούχων ΤΕΦΑΑ (Ν2527 του 2013, Ν1774 του
    2016 και ΠΔ219 του 2006) προσβάλλοντας χιλιάδες επαγγελματίες της άσκησης
    πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, την Ανώτατη εκπαίδευση της χώρας μας και τον
    Έλληνα πολίτη καθώς θα του παρέχονται υπηρεσίες άσκησης χαμηλότατου
    επιπέδου, με κόστος για την υγεία και την ποιότητα ζωής των πολιτών, από
    ανεκπαίδευτους εκπαιδευτές.
    Επίσης θα πρέπει να προβλέπεται ρητά η συνέχιση του ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της χώραςγια στην υλοποίηση προγραμμάτων Άθλησης για όλους ύστερα από χρηματοδότηση από τη ΓΓΑ, ιδιαίτερα για τις ευπαθείς οικονομικά και κοινωνικά ομάδες πληθυσμού.

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 14:28 | Αγαθη

    ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΑΝΑΛΆΒΟΥΝ ΤΗΝ ΑΘΛΗΣΗ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ;;; ΟΙ ΕΠΙΣΤΉΜΟΝΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΉΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ ΠΟΥ ΒΡΊΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΌ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΈΔΙΟ;

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 13:27 | Μπουρμπακης Δημος

    Στο σχέδιο νόμου παραγνωρίζεται προηγούμενη νομοθεσία με βάση την οποία την
    άθληση για όλους την υλοποιούσαν μόνο πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης
    από ΤΕΦΑΑ. Η εκπόνηση προγραμμάτων άθλησης από ανειδίκευτα και ελλιπώς
    εκπαιδευμένα άτομα, θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη διότι
    παραγνωρίζει ότι η άσκηση είναι μια έντονη διατάραξη της φυσιολογικής λειτουργίας
    του οργανισμού η οποία, αν δεν γίνει στοχευμένα, στηριγμένη σε αμιγώς
    επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, θα προκαλέσει
    σημαντικά προβλήματα υγείας. Παραγνωρίζει ότι χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις
    που αποκτιούνται από δεκάδες πανεπιστημιακά μαθήματα ανατομίας, φυσιολογίας,
    εργοφυσιολογίας, βιοχημείας της άσκησης, εμβιομηχανικής της κίνησης, γενικής και
    ειδικής προπονητικής κλπ., για να μπορεί κάποιος να αναλάβει να γυμνάσει, μεταξύ
    άλλων, απροπόνητους, τραυματισμένους, παιδιά, εγκύους, ηλικιωμένους κλπ.

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 12:30 | Αναστασία Μαρούδα

    Τί σημαίνει « εκπαιδευτής» ? Τί προσόντα και γνώσεις θα διαθέτει? Είναι σε θέση να γυμνάσει σωστά και με ασφάλεια αθλούμενους? Διακινδυνεύει η Δημόσια Υγεία! Είναι δυνατόν Πτυχιούχος Φυσικής Αγωγής να απαιτείτε να κατέχει πιστοποίηση Ε.Ο.ΠΠ.ΕΠ? Δυστυχώς η πλήρης απαξίωση της ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗΣ ΓΝΩΣΗΣ Κ ΕΠΆΡΚΕΙΑΣ!

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 11:44 | Σερετη Γ.

    Σύνδεσμοςiii) αναλαμβάνει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την υποστήριξη ή την εποπτεία
    διεξαγωγής ατομικών και ομαδικών προγραμμάτων σε γυμναστήρια, αίθουσες ή
    στην ύπαιθρο, ή προγραμμάτων άθλησης για όλους και
    iv) παρέχει μεμονωμένα ή σε ομάδα αθλούμενων, καθοδήγηση και βοήθεια στους
    τομείς της άσκησης και της βελτίωσης της φυσικής τους κατάστασης.ΣΧΟΛΙΟ
    Στο σχέδιο νόμου παραγνωρίζεται προηγούμενη νομοθεσία με βάση την οποία την
    άθληση για όλους την υλοποιούσαν μόνο πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης
    από ΤΕΦΑΑ. Η εκπόνηση προγραμμάτων άθλησης από ανειδίκευτα και ελλιπώς
    εκπαιδευμένα άτομα, θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη διότι
    παραγνωρίζει ότι η άσκηση είναι μια έντονη διατάραξη της φυσιολογικής λειτουργίας
    του οργανισμού η οποία, αν δεν γίνει στοχευμένα, στηριγμένη σε αμιγώς
    επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, θα προκαλέσει
    σημαντικά προβλήματα υγείας. Παραγνωρίζει ότι χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις
    που αποκτιούνται από δεκάδες πανεπιστημιακά μαθήματα ανατομίας, φυσιολογίας,
    εργοφυσιολογίας, βιοχημείας της άσκησης, εμβιομηχανικής της κίνησης, γενικής και
    ειδικής προπονητικής κλπ., για να μπορεί κάποιος να αναλάβει να γυμνάσει, μεταξύ
    άλλων, απροπόνητους, τραυματισμένους, παιδιά, εγκύους, ηλικιωμένους κλπ.

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 10:30 | Δώρα Καραολάνη

    Δηλαδή οι Σ.Ε.Φ.Α.Α. καταργούνται?
    Τί κίνητρα δίνει το υπουργείο στα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν στη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση?

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 10:41 | Λίτσα

    Αδιαμφισβήτητη είναι η επιτυχημένη πορεία των ΠΑγΟ από επιστήμονες πανεπιστημιακής εκπαίδευσης καθηγητές φυσικής αγωγής.Το αποδεικνύει η 40 Χρόνη πορεία της!!!
    Είμαστε σύμφωνοι στο να εντάξει νέα προγράμματα αναψυχής και άθλησης σε νησιά ορεινά χωριά κτλ… σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε τόπου.. ΑΛΛΆ ΔΙΑΦΩΝΟΎΜΕ στους ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΈΣ που θέτουν σε κίνδυνο την δη μοσια υγεία!!!!
    Είναι ΑΝΈΦΙΚΤΗ η επιστημονική μόρφωση των ΑΕΙ (ΤΕΦΑΑ) να ισοβαθμιζετε με την ολιγοωρη εκπαίδευση των ΙΕΚ κ των ΣΕΜΙΝΑΡΊΩΝ!!!!!

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 10:09 | Δώρα Καραολάνη

    Κυρίες και κύριοι ενημερώστε μας πιο αναλυτικά όταν αναφέρεστε στους φορείς πιστοποίησης για να γίνει κάποιος »εκπαιδευτής». Εννοείτε τις ομοσπονδίες? Εννοείτε τη Γ.Γ.Α.? Με τί τρόπο θα αποδεικνύει ο εκπαιδευτής στον φορέα ότι είναι εκπαιδευμένος ,αν δεν είναι απόφοιτος Σ.Ε.Φ.Α.Α.?

  • Ο κυριότερος λόγος που αυτό το νομοσχέδιο εισαγάγει την έννοια του «Εκπαιδευτή» είναι για να καλύψει το κενό κλάδων άσκησης των οποίων η διδασκαλία δεν προβλέπεται ως ειδικότητα ή μαθήματος επιλογής στο πανεπιστήμιο.

    Για να καλυφθεί το κενό με ενιαίο και επιστημονικά ορθό τρόπο, πρέπει το κράτος να αναβαθμίσει τα ΑΕΙ αντί να προβεί στην ίδρυση νομικών προσώπων που θα επωμιστούν την ευθύνη πιστοποίησης «ειδικών». Ο Σωκράτης έλεγε ότι σε κάθε θέμα, πρέπει να ακούμε την γνώμη του ειδικού. Στην περίπτωσή μας, ο ειδικός είναι το πανεπιστήμιο της αύξουσας γνώσης (των 4 ετών βασικής φοίτησης, των 2 ετών μεταπτυχιακών και των 4 ετών διδακτορικού) και όχι της φθίνουσας γνώσης (των ολίγων Σαββατοκύριακων).

    Αντί να προσπαθούμε να δώσουμε λύση στο όντως υπαρκτό πρόβλημα, που ο υφυπουργός κ. Αυγενάκης ορθώς έχει εντοπίσει και επίσης ορθώς επιθυμεί να αντιμετωπίσει, η μόνη αξιόπιστη λύση είναι μία.

    Αντί να ιδρύσουμε νέους «εκπαιδευτικούς» και «προπονητικούς» φορείς που θα βγάζουν «εκπαιδευτές», να ενισχυθεί ο ρόλος των ΣΕΦΑΑ. Να προστεθούν ως ειδικότητα ή μαθήματα επιλογής όλα τα γνωστικά αντικείμενα που σήμερα είναι «άστεγα». Έτσι και το ομολογουμένως υπαρκτό κενό θα καλυφθεί και οι μελλοντικοί διδάσκοντες θα προέρχονται από μια τετραετή φοίτηση με αξιοπιστία.

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 10:28 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΣ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΙ ΕΝΝΟΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΟΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ.ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ;

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 09:00 | ΙΩΑΝΝΑ

    ΠΟΙΑ Η ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΚΑΜΙΑ ΣΤΟΥΣ ΠΤΙΧΙΟΥΧΟΥΣ ΤΩΝ ΤΕΦΑΑ.

  • 16 Νοεμβρίου 2021, 09:53 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ

    καταπατουνται τα δικαιωματα μας. πρεπει να αποσυρθει άμεσα το νομοσχέδιο γιατι προσφέρουμε εμεις οι πτυχιουχοι ΤΕΦΑΑ κοινωνικο έργο με τα προγραμματα άθλησης για ολους στους δήμους της Ελλάδος. Τα χαμηλα κοινωνικα στρωματα θα έχουν προβληματα σοβαρα ψυχοκοινωνικά αφου οι κατεχολαμίνες πλεον δεν θα εκκρίνονται και θα τρελαθεί ο κοσμος. σκεφτείτε σοβαρά πριν το ψηφισετε

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 22:20 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

    Με ποιά προσόντα μπορεί ο επονομαζόμενος «εκπαιδευτής», με πιστοποιημένη κατάρτιση από αρμόδιο φορέα εκτός των πανεπιστημιακών σχολών, να ενημερώνεται για την κατάσταση υγείας και φυσικής κατάστασης των αθλουμένων; Με ποιες γνώσεις και ποιάς χρονικής διάρκειας σπουδές; Άκρως επικίνδυνη για την δημόσια υγεία διάταξη και ως τέτοια πρέπει να αποσυρθεί.
    Ποιος αποκαλούμενος «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Η άσκηση είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με επιπολαιότητα. Άμεση απόσυρση, το νομοσχέδιο είναι επικίνδυνο για την δημόσια υγεία.

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 21:17 | Αριστέα Κιαμούρη

    Για μια ακόμη φορά βλέπουμε την υποβάθμιση των πτυχιούχων φυσικής αγωγής και την απαξίωση των Ελληνικών πανεπιστημίων. Δεν γίνεται να εξισώνονται 4 χρόνια σπουδών με 2 χρόνια ή 1 χρόνο αμφιβόλου περιεχομένου και αντικειμένου ΙΕΚ ή μη πανεπιστημιακών σχολών και ιδιωτικών σχολών…νομίζω πως όλο αυτό μας ξεπερνάει και νιώθω ήδη ότι παλεύουμε με ανεμόμυλους ως άλλοι Δον Κιχώτης.

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 20:29 | ΧΑΡΗΣ ΛΙΟΝΤΟΣ

    Στο σχέδιο νόμου παραγνωρίζεται προηγούμενη νομοθεσία με βάση την οποία την
    άθληση για όλους την υλοποιούσαν μόνο πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης
    από ΤΕΦΑΑ. Η εκπόνηση προγραμμάτων άθλησης από ανειδίκευτα και ελλιπώς
    εκπαιδευμένα άτομα, θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη διότι
    παραγνωρίζει ότι η άσκηση είναι μια έντονη διατάραξη της φυσιολογικής λειτουργίας
    του οργανισμού η οποία, αν δεν γίνει στοχευμένα, στηριγμένη σε αμιγώς
    επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, θα προκαλέσει
    σημαντικά προβλήματα υγείας. Παραγνωρίζει ότι χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις
    που αποκτιούνται από δεκάδες πανεπιστημιακά μαθήματα ανατομίας, φυσιολογίας,
    εργοφυσιολογίας, βιοχημείας της άσκησης, εμβιομηχανικής της κίνησης, γενικής και
    ειδικής προπονητικής κλπ., για να μπορεί κάποιος να αναλάβει να γυμνάσει, μεταξύ
    άλλων, απροπόνητους, τραυματισμένους, παιδιά, εγκύους, ηλικιωμένους κλπ.

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 19:34 | ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΟΥΡΔΟΥΜΠΑΚΗΣ

    Στο σχέδιο νόμου παραγνωρίζεται προηγούμενη νομοθεσία με βάση την οποία την άθληση για όλους την υλοποιούσαν μόνο πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης από ΤΕΦΑΑ. Η εκπόνηση προγραμμάτων άθλησης από ανειδίκευτα και ελλιπώς εκπαιδευμένα άτομα, θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη διότι παραγνωρίζει ότι η άσκηση είναι μια έντονη διατάραξη της φυσιολογικής λειτουργίας του οργανισμού η οποία, αν δεν γίνει στοχευμένα, στηριγμένη σε αμιγώς επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, θα προκαλέσει σημαντικά προβλήματα υγείας. Παραγνωρίζει ότι χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις που αποκτιούνται από δεκάδες πανεπιστημιακά μαθήματα ανατομίας, φυσιολογίας, εργοφυσιολογίας, βιοχημείας της άσκησης, εμβιομηχανικής της κίνησης, γενικής και ειδικής προπονητικής κλπ., για να μπορεί κάποιος να αναλάβει να γυμνάσει, μεταξύ άλλων, απροπόνητους, τραυματισμένους, παιδιά, εγκύους, ηλικιωμένους κλπ.

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 18:44 | Θεόδωρος Παπαθανασίου

    Κύριε Αυγενάκη «εκπαιδευτής» μπορεί να είναι κάποιος μόνο αν έχει γνώσεις ψυχολογίας , παιδαγωγικής , ανατομίας ,εργοφυσιολογιας και μεθοδολογίας της άσκησης .Οι «εκπαιδευτές» αυτοί είναι οι Καθηγητές φυσικής αγωγής και ναι σας ενημερώνουμε ότι είναι προπονητές! Η άσκηση είναι θέμα δημόσιας υγείας.Σας καλούμε να ενημερώθειτε καλύτερα για την επιστήμη της άσκησης

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 18:38 | Γιαννης

    Δεν φτανει που εχουν εξισωθει οι ειδικοτητες των πτυχιουχων τεφαα με των σχολων προπονητων της γγα προστιθεται και ο εκπαιδευτης .θα υλοποιει προγραμματα ασκησης σε ατομα με ειδικες παθησεις πως ,με σεμιναρια του σαββατοκυριακου .αν θελουν να δωσουν υποσταση σε αυτα τα ατομα που θελουν να βολεψουν και στις σχολες που τους διδασκουν ας αποτελουν ενα εκτελεστικο οργανο ,βοηθο πτυχιουχου που απλα θα επιβλεπει το προγραμμα του ασκουμενου και τιποτα παραπανω .Αλλιως ο οποιοσδηποτε θα γινεται εκπαιδευτης με ενα σεμιναριο ,θα βαζει γνωστους και φιλους να δημιουργουν ως δοιηκητικα συμβουλια σωματεια αναψυχης και θα γινονται σε ενα βραδυ και γυμναστες και γυμναστηριουχοι

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 18:19 | Κονδυλης Θανος

    Στο σχέδιο νόμου παραγνωρίζεται προηγούμενη νομοθεσία με βάση την οποία την
    άθληση για όλους την υλοποιούσαν μόνο πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης
    από ΤΕΦΑΑ. Η εκπόνηση προγραμμάτων άθλησης από ανειδίκευτα και ελλιπώς
    εκπαιδευμένα άτομα, θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη διότι
    παραγνωρίζει ότι η άσκηση είναι μια έντονη διατάραξη της φυσιολογικής λειτουργίας
    του οργανισμού η οποία, αν δεν γίνει στοχευμένα, στηριγμένη σε αμιγώς
    επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, θα προκαλέσει
    σημαντικά προβλήματα υγείας. Παραγνωρίζει ότι χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις
    που αποκτιούνται από δεκάδες πανεπιστημιακά μαθήματα ανατομίας, φυσιολογίας,
    εργοφυσιολογίας, βιοχημείας της άσκησης, εμβιομηχανικής της κίνησης, γενικής και
    ειδικής προπονητικής κλπ., για να μπορεί κάποιος να αναλάβει να γυμνάσει, μεταξύ
    άλλων, απροπόνητους, τραυματισμένους, παιδιά, εγκύους, ηλικιωμένους κλπ.

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 18:54 | Γεώργιος καρνάκης

    Αξιότιμε κύριε υπουργέ.

    Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία σας να μπει επιτέλους μία τάξη στις πάσης φύσεως αθλητικές δραστηριότητες αναψυχής και συγκεκριμένα για τους εκπαιδευτές.Παρακαλω πολύ εκτός των δραστηριοτήτων της πεζοπορίας, αναρρίχησης, Via verrata, κατάβαση φαραγγιών που αναφέρει ο παλαιός οδηγός σπουδών ΦΕΚ Αρ Δ 15786 αριθ φύλλου 1125 10 Στη 2005 κλπ όπως επεκταθούν τα εκπαιδευτικά καθήκοντα και οι υπηρεσίες των συνοδών βουνού και για την δραστηριότητα της ορειβασίας όπως ορίζει ο νέος οδηγός σπουδών σύμφωνα το ΦΕΚ ΦΕΚ 1315/τ.Β’/5-4-2021. Οι συνοδοί βουνού αποφοιτούν απο αναγνωρισμένη επαγγελματική σχολή αναγνωρισμένη απο το υπουργείο Παιδείας και ειναι οι μοναδικοί που αποκτούν πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης απο τον ΕΟΠΠΕΠ.

    Με εκτίμηση
    Γεώργιος καρνάκης.

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 18:10 | Λασκαριδη Βενετία

    Σίγουρα το υπουργείο είναι ανενημέρωτο ή στην χειρότερη περίπτωση εξυπηρετεί συμφέροντα. Στην πρώτη περίπτωση δεν έχει ιδέα από αθλητισμό και άσκηση και στην δεύτερη περίπτωση διακινδυνεύει την δημόσια υγεία για να κάνει τα χατίρια σε κάποιους επιχειρηματίες που προσδοκούν πολλαπλά και οικονομικά οφέλη από την απορρόφηση αποφοίτων των ταχύρρυθμων σχολών και ιδρυμάτων τους. Στην περίπτωση αυτή εξόφθαλμα φωτογραφική ρύθμιση. Πως αλλιώς θα πηγαίνουν να παρακολουθούν, καταβάλλοντας το παχυλό αντίτιμο, τα προγράμματα επιμόρφωσης των ιδιωτικών σχολών και ΙΕΚ τάχα άσκησης, προπονητικής, αθλητισμού κλπ. αν δεν υπάρχει ένας νόμος που θα τους εξασφαλίζει θέσεις, έστω και χαμηλά αμειβόμενες, στην αγορά εργασίας ως δήθεν «εκπαιδευτές»; Μόνο αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί αυτό το νομοσχέδιο και όχι το δημόσιο συμφέρον και ως τέτοιο πρέπει άμεσα να αποσυρθεί.
    Ποιος αποκαλούμενος «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Η άσκηση είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με επιπολαιότητα. Άμεση απόσυρση, το νομοσχέδιο είναι επικίνδυνο για την δημόσια υγεία.

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 15:20 | Στέρρου Φωτεινή

    Σίγουρα το υπουργείο είναι ανενημέρωτο ή στην χειρότερη περίπτωση εξυπηρετεί συμφέροντα. Στην πρώτη περίπτωση δεν έχει ιδέα από αθλητισμό και άσκηση και στην δεύτερη περίπτωση διακινδυνεύει την δημόσια υγεία για να κάνει τα χατίρια σε κάποιους επιχειρηματίες που προσδοκούν πολλαπλά και οικονομικά οφέλη από την απορρόφηση αποφοίτων των ταχύρρυθμων σχολών και ιδρυμάτων τους. Στην περίπτωση αυτή εξόφθαλμα φωτογραφική ρύθμιση. Πως αλλιώς θα πηγαίνουν να παρακολουθούν, καταβάλλοντας το παχυλό αντίτιμο, τα προγράμματα επιμόρφωσης των ιδιωτικών σχολών και ΙΕΚ τάχα άσκησης, προπονητικής, αθλητισμού κλπ. αν δεν υπάρχει ένας νόμος που θα τους εξασφαλίζει θέσεις, έστω και χαμηλά αμειβόμενες, στην αγορά εργασίας ως δήθεν «εκπαιδευτές»; Μόνο αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί αυτό το νομοσχέδιο και όχι το δημόσιο συμφέρον και ως τέτοιο πρέπει άμεσα να αποσυρθεί.

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 15:26 | Ειρηνη Μ

    Το νομοσχέδιο πρέπει άμεσα να αποσυρθεί.Κινδυνεύει η υγεία των πολιτών και η δυνατότητα να γυμναστούν με ασφάλεια, αν αφεθούν στα χέρια «εκπαιδευτών». Κανένα ΣΚ δεν είναι αρκετό να καλύψει την 4ετή φοίτηση σπουδών στα πανεπιστήμια. Ντροπή να υποτιμάτε με αυτό τον τρόπο την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 15:49 | ΓΡΥΛΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

    1. Εκπαιδευτής είναι ο επαγγελματίας με την απαιτούμενη κατάρτιση, που
    πιστοποιείται από αρμόδιο φορέα πιστοποίησης επαγγελματικών
    προσόντων, σχετικά με: α) διοργάνωση ή δραστηριότητα αθλητικής
    αναψυχής και άθλησης για όλους.
    iii) αναλαμβάνει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την υποστήριξη ή την εποπτεία
    διεξαγωγής ατομικών και ομαδικών προγραμμάτων σε γυμναστήρια, αίθουσες ή
    στην ύπαιθρο, ή προγραμμάτων άθλησης για όλους και
    iv) παρέχει μεμονωμένα ή σε ομάδα αθλούμενων, καθοδήγηση και βοήθεια στους
    τομείς της άσκησης και της βελτίωσης της φυσικής τους κατάστασης.

    ΣΧΟΛΙΟ :Στο σχέδιο νόμου παραγνωρίζεται προηγούμενη νομοθεσία με βάση την οποία την
    άθληση για όλους την υλοποιούσαν μόνο πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης από ΤΕΦΑΑ. Η εκπόνηση προγραμμάτων άθλησης από ανειδίκευτα και ελλιπώς εκπαιδευμένα άτομα, θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη διότι παραγνωρίζει ότι η άσκηση είναι μια έντονη διατάραξη της φυσιολογικής λειτουργίας του οργανισμού η οποία, αν δεν γίνει στοχευμένα, στηριγμένη σε αμιγώς επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, θα προκαλέσει σημαντικά προβλήματα υγείας. Παραγνωρίζει ότι χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις που αποκτιούνται από δεκάδες πανεπιστημιακά μαθήματα ανατομίας, φυσιολογίας, εργοφυσιολογίας, βιοχημείας της άσκησης, εμβιομηχανικής της κίνησης, γενικής και ειδικής προπονητικής κλπ., για να μπορεί κάποιος να αναλάβει να γυμνάσει, μεταξύ άλλων, απροπόνητους, τραυματισμένους, παιδιά, εγκύους, ηλικιωμένους κλπ.

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 15:54 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    Με ποιά προσόντα μπορεί ο επονομαζόμενος «εκπαιδευτής», με πιστοποιημένη κατάρτιση από αρμόδιο φορέα εκτός των πανεπιστημιακών σχολών, να ενημερώνεται για την κατάσταση υγείας και φυσικής κατάστασης των αθλουμένων; Με ποιες γνώσεις και ποιάς χρονικής διάρκειας σπουδές; Άκρως επικίνδυνη για την δημόσια υγεία διάταξη και ως τέτοια πρέπει να αποσυρθεί.

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 15:59 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    Ποιος αποκαλούμενος «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Η άσκηση είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με επιπολαιότητα. Άμεση απόσυρση, το νομοσχέδιο είναι επικίνδυνο για την δημόσια υγεία.

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 15:34 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ

    Μέχρι τώρα τα προγράμματα άθλησης για όλους υλοποιούνταν από τους πτυχιούχους ΤΕΦΑΑ. Τώρα θα τα υλοποιεί ποιος;.Ποιος θα τους ΠΙΣΤΟΠΟΙΕΙ;;; Θα μπορούν λοιπόν ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί οργανισμοί (δηλαδή ΙΕΚ) να συστήνουν σωματεία αναψυχής και άθλησης για όλους και να παράγουν εκπαιδευτές

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 11:59 | Maria Ioannou

    Αγαπητοί νομοθέτες, ο απόφοιτος καθηγητής φυσικής αγωγής έχει διδαχθεί και μελετήσει για 4 χρόνια προπονητική, μεθοδική διδακτική, κινητική αγωγή, βιοχημεία, βιοκινητική, αθλητική ψυχολογία, κοινωνιολογία, φυσιολογία, ανατομία, κακώσεις, πρώτες βοήθειες, θεραπευτική άσκηση, αποκατάσταση, οργάνωση και διοίκηση αθλητικών εκδηλώσεων και εγκαταστάσεων, παιδαγωγική γυμναστική και δεκάδες άλλα μαθήματα και εργαστήρια. Είναι ενεργός φοιτητής με καθημερινή παρουσία και δράση σε δεκάδες αθλήματα. Λαμβάνει κύρια ειδικότητα σε κάποιο άθλημα μετά από δυο χρόνια μελέτης και προπονήσεων. Έχει δικαίωμα επιλογής πολλών αθλημάτων ως επιπλέον επιμόρφωση. Παρακολουθεί συνέδρια κ σεμινάρια. Και στο τέλος της φοίτησης ορκίζεται ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ! Άξιος πλέον να εκπαιδεύει και να γυμνάζει κάθε ενδιαφερόμενο όποιας ηλικίας. Άξιος να εισαχθεί στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας!
    Οι απόφοιτοι των ΤΕΦΑΑ είμαστε περήφανοι για τις γνώσεις που έχουμε λάβει από τα πανεπιστήμια μας! Κανένας από εμάς, που μας ορκίσατε Επιστήμονες της άσκησης, δεν θα εμπιστευτεί τα παιδία του ή τους οικείους του να εκπαιδεύονται από εκπαιδευτές και όχι από Εκπαιδευτικούς! Εσείς θα τολμήσετε? Δεν θα σας ρωτήσω το προφανές, αν θα δεχόσασταν να χειρουργηθείτε από γιατρό του πρώτου έτους φοίτησης, αλλά αν θα δεχόσασταν το παιδί σας να διδάσκεται γλώσσα και αριθμητική όχι από τον Εκπαιδευτικό αλλά από τον «εκπαιδευτή».
    Παρακαλώ μελετήστε προσέχτηκα τα προγράμματα σπουδών των κρατικών σας Πανεπιστημίων σε αντιπαράθεση των ιδιωτικών σχολών. Παρακαλούμε δείξετε τον σεβασμό που αρμόζει στους άξιους ακαδημαϊκούς καθηγητές απόφοιτους και φοιτητές των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων μας.

  • iii) αναλαμβάνει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την υποστήριξη ή την εποπτεία
    διεξαγωγής ατομικών και ομαδικών προγραμμάτων σε γυμναστήρια, αίθουσες ή
    στην ύπαιθρο, ή προγραμμάτων άθλησης για όλους και
    iv) παρέχει μεμονωμένα ή σε ομάδα αθλούμενων, καθοδήγηση και βοήθεια στους
    τομείς της άσκησης και της βελτίωσης της φυσικής τους κατάστασης.

    ΣΧΟΛΙΟ
    Στο σχέδιο νόμου παραγνωρίζεται προηγούμενη νομοθεσία με βάση την οποία την
    άθληση για όλους την υλοποιούσαν μόνο πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης
    από ΤΕΦΑΑ. Η εκπόνηση προγραμμάτων άθλησης από ανειδίκευτα και ελλιπώς
    εκπαιδευμένα άτομα, θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη διότι
    παραγνωρίζει ότι η άσκηση είναι μια έντονη διατάραξη της φυσιολογικής λειτουργίας
    του οργανισμού η οποία, αν δεν γίνει στοχευμένα, στηριγμένη σε αμιγώς
    επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, θα προκαλέσει
    σημαντικά προβλήματα υγείας. Παραγνωρίζει ότι χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις
    που αποκτιούνται από δεκάδες πανεπιστημιακά μαθήματα ανατομίας, φυσιολογίας,
    εργοφυσιολογίας, βιοχημείας της άσκησης, εμβιομηχανικής της κίνησης, γενικής και
    ειδικής προπονητικής κλπ., για να μπορεί κάποιος να αναλάβει να γυμνάσει, μεταξύ
    άλλων, απροπόνητους, τραυματισμένους, παιδιά, εγκύους, ηλικιωμένους κλπ.

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 10:24 | ΑΝΝΑ ΜΕΣΟΥΡΑ

    Παραθέτω μέρος του ψηφίσματος της Κοσμητείας της ΣΕΦΑΑ του ΑΠΘ του 2018 σχετικά με το «Νομοσχέδιο του Υφυπουργείου Πολιτισμού για τον Αθλητισμό» Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού – Προπονητές και εκπαιδευτές – Ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξεις, που επίσης είχε αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση.

    «Ο αθλητικός επιστήμονας (γυμναστής) χρειάζεται γνώσεις ανατομίας και φυσιολογίας για το πώς λειτουργεί το ανθρώπινο σώμα, γνώσεις ψυχολογίας και κινητικής συμπεριφοράς για να κινητοποιήσει το άτομο να γυμναστεί εφόρου ζωής, γνώσεις παιδαγωγικής και διδακτικής για να μετουσιώσει τη θεωρία σε πράξη, αποτελεσματικά.
    Η άσκηση πρέπει να παρέχεται σε εξατομικευμένη βάση μετά από αξιολόγηση, με συγκεκριμένη ένταση, διάρκεια και συχνότητα, ανάλογα με τη φυσική κατάσταση, κατάσταση υγείας, συνθήκες περιβάλλοντος, φύλο, και ηλικία. Υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις αερόβιας εκγύμνασης και μυϊκής ενδυνάμωσης από παγκόσμιους επιστημονικούς οργανισμούς για να υπάρχει ασφάλεια και να αποφευχθούν τραυματισμοί, κακώσεις και θάνατοι. Έχει αποδειχθεί ότι κάθε μορφή άθλησης-άσκησης, δεν είναι αποτελεσματική αλλά μονάχα εκείνη που είναι κατάλληλα στοχευμένη.
    Το γνωστικό αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού διδάσκεται στα πανεπιστήμια της χώρας και είναι η έκτη δημοφιλέστερη επιλογή ανάμεσα σε όλους τους υποψήφιους φοιτητές για να εισαχθούν σε πανεπιστημιακή Σχολή. Συνολικά, υπάρχουν πάνω από 60,000 ενεργοί πτυχιούχοι φυσικής αγωγής.
    Η αθλητική επιστήμη (sport science) των Ελληνικών πανεπιστημίων (ΤΕΦΑΑ) σύμφωνα με τους παγκόσμιους ανεξάρτητους οργανισμούς αξιολόγησης βρίσκεται στην περίοπτη εικοστή θέση της παγκόσμιας κατάταξης και είναι πρωτοπόρα στην Ελλάδα ανάμεσα στις γνωστές επιστήμες των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων».

    Διαβάζοντας το εξαιρετικό αυτό κείμενο, θέτω τα εξής ερωτήματα σχετικά με την παρ. 1 του άρθρου 20:

    1) ποια είναι η «απαιτούμενη κατάρτιση» στην οποία αναφέρεται ο “διευκρινιστικός” ορισμός του εκπαιδευτή?

    2) τα “απαιτούμενα επαγγελματικά προσόντα” έχουν να κάνουν μόνο με διαδικασίες “σχεδιασμού, οργάνωσης, υλοποίησης, ανάπτυξης, υποστήριξης, εποπτείας…..”, δηλαδή αυτά που χρειάζεται να έχει ένας καλός manager?

    3) Που ακριβώς αναφέρεται η επιστημονική κατάρτιση ?? Γιατί δεν υπάρχει καμιά αναφορά σε Πτυχιούχους Φυσικής Αγωγής, οι οποίοι πιστοποιούνται ως επαγγελματίες της άσκησης μετά από τετραετή φοίτηση σε πιστοποιημένα από το Υπουργείο Παιδείας προγράμματα σπουδών των Ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων??

    4) είναι ορθό να εκχωρούνται επαγγελματικά δικαιώματα «Προπονητή» ή “Γυμναστή” με ειδίκευση σε ένα συγκεκριμένο άθλημα σε πτυχιούχους Ινστιτούτων και Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης, παρέχοντας το δικαίωμα να εκπαιδεύουν χωρίς να έχουν την δέουσα επιστημονική κατάρτιση??

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 10:12 | Ζωή Καρατζέτζου

    Πώς γίνεται κάποιος «εκπαιδευτής»; Με τί είδους σεμινάρια και ποιας χρονικής διάρκειας; Υπάρχουν 5 Πανεπιστημιακές Σχολές Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού στην Ελλάδα. Ποιού είδους και ποιας χρονικής διάρκειας κατάρτιση κάνει κάποιον «εκπαιδευτή»; Η άσκηση είναι επιστήμη και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται από το αρμόδιο υπουργείο. Το άρθρο αυτό είναι άκρως επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία και γι’ αυτό πρέπει να αποσυρθεί άμεσα.

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 10:59 | ΝΕΛΗ Μ

    Μόνον οι πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης γνωρίζουν και κατανοούν την λειτουργία του σώματος και την ψυχοσύνθεση του ανθρώπου και πώς διαφορετικοί άνθρωποι ενδέχεται να ανταποκριθούν σε διαφορετικές και μοναδικές κάθε φορά συνθήκες άσκησης. Μόνο πτυχιούχοι ΤΕΦΑΑ μπορούν να γυμνάσουν άτομα όλων την ηλικιών και των δύο φύλων, είτε είναι άτομα με ειδικές ανάγκες (Ειδική Φυσική Αγωγή), είτε είτε είναι απροπόνητοι, είτε είναι χωρίς εμπειρίες άθλησης, είτε είναι εσωστρεφείς και διαφορετικές προσωπικότητες, είτε είναι παχύσαρκοι, είτε ανήκουν σε ομάδα υψηλού κινδύνου να νοσήσουν, είτε είναι ήδη άρρωστοι με χρόνια εκφυλιστική νόσο. Τα ΤΕΦΑΑ της χώρας τροφοδοτούν κάθε έτος την επικράτεια με πλήθος επαγγελματιών πανεπιστημιακής εκπαίδευσης άρτια μορφωμένους να οργανώσουν και να εκτελέσουν προγράμματα Αθλητισμού για Όλους και Αθλητισμού Αναψυχής.
    χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις ψυχολογίας του αθλητισμού και της άσκησης, αθλητικής παιδαγωγικής, φιλοσοφίας και ηθικής στον αθλητισμό κλπ., για να καθοδηγεί κάποιος παιδιά αλλά και ενηλίκους ως προς την υιοθέτηση δια βίου τακτικής Άθλησης για Υγεία και Ποιότητα ζωής που είναι ο στόχος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, και μάλιστα χωρίς χρήση ουσιών, ανθυγιεινών συμπεριφορών για έλεγχο βάρους, κακοποίησης κλπ. Γνώσεις και δεξιότητες που αποκτούν πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης από τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) της χώρας μας.

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 10:10 | ΝΕΛΗ Μ

    χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις ψυχολογίας του αθλητισμού και της άσκησης, αθλητικής παιδαγωγικής, φιλοσοφίας και ηθικής στον αθλητισμό κλπ., για να καθοδηγεί κάποιος παιδιά αλλά και ενηλίκους ως προς την υιοθέτηση δια βίου τακτικής Άθλησης για Υγεία και Ποιότητα ζωής που είναι ο στόχος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, και μάλιστα χωρίς χρήση ουσιών, ανθυγιεινών συμπεριφορών για έλεγχο βάρους, κακοποίησης κλπ. Γνώσεις και δεξιότητες που αποκτούν πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης από τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) της χώρας μας.

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 02:51 | Αχιλλέας Αποστολακόπουλος

    Σε μία περίοδο κατά την οποία επικρατεί η πανδημία και η κύρια συμβουλή-σύσταση είναι να εμπιστευόμαστε τους ειδικούς για την υγεία, ποιος είναι ο λόγος που δεν τηρείται και στον κλάδου της Άσκησης και του Αθλητισμού αυτή η νοοτροπία; Εξ ορισμού ο απόφοιτος ΤΕΦΑΑ/ΣΕΦΑΑ αποτελεί επιστήμονας στο αντικείμενο των σπουδών του και μονοπωλεί τον τίτλο του ειδικού στην άσκηση (είτε για αναψυχή, είτε για υγεία, είτε για την ευρύτερη ανάπτυξη της φυσικής κατάστασης) και άθληση. Ποιος αποκαλούμενος «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Η άσκηση είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με επιπολαιότητα και έχει άμεση σχέση με την ανθρώπινη υγεία. Άμεση απόσυρση, το νομοσχέδιο είναι επικίνδυνο για την δημόσια υγεία.

  • 15 Νοεμβρίου 2021, 00:12 | Μιχαλης Πανδης

    Χαίρετε
    Είμαι καθηγητής φυσικής αγωγής και ιδιοκτήτης γυμναστηρίου. Όλα αυτά τα χρόνια έχω υποφέρει ο ίδιος λόγω αυτών των ανθρώπων που έχεις αποκαλείτε «εκπαιδευτές» οι οποίοι βαφτίζονται από μια οποιαδήποτε σχολή, στην οποία διδάσκουν άλλοι ανειδίκευτοι άνθρωποι, με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε στο διασυρμό και στη γελοιοποίηση του επαγγέλματος. Δεσμεύομαι προσωπικά ότι θα διεκδικήσω είτε με οποιοδήποτε τρόπο την άμεση κατάργηση του κατάπτυστου αυτού νόμου. Είτε με διαρκή δια μαρτυρία είτε στα δικαστήρια. Είναι ντροπή αυτό που πάτε να κάνετε

  • 14 Νοεμβρίου 2021, 23:30 | Κωνσταντίνος Παπούλιας

    Σίγουρα το υπουργείο είναι ανενημέρωτο ή στην χειρότερη περίπτωση εξυπηρετεί συμφέροντα. Στην πρώτη περίπτωση δεν έχει ιδέα από αθλητισμό και άσκηση και στην δεύτερη περίπτωση διακινδυνεύει την δημόσια υγεία για να κάνει τα χατίρια σε κάποιους επιχειρηματίες που προσδοκούν πολλαπλά και οικονομικά οφέλη από την απορρόφηση αποφοίτων των ταχύρρυθμων σχολών και ιδρυμάτων τους. Στην περίπτωση αυτή εξόφθαλμα φωτογραφική ρύθμιση. Πως αλλιώς θα πηγαίνουν να παρακολουθούν, καταβάλλοντας το παχυλό αντίτιμο, τα προγράμματα επιμόρφωσης των ιδιωτικών σχολών και ΙΕΚ τάχα άσκησης, προπονητικής, αθλητισμού κλπ. αν δεν υπάρχει ένας νόμος που θα τους εξασφαλίζει θέσεις, έστω και χαμηλά αμειβόμενες, στην αγορά εργασίας ως δήθεν «εκπαιδευτές»; Μόνο αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί αυτό το νομοσχέδιο και όχι το δημόσιο συμφέρον και ως τέτοιο πρέπει άμεσα να αποσυρθεί.
    Ποιος αποκαλούμενος «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Η άσκηση είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με επιπολαιότητα. Άμεση απόσυρση, το νομοσχέδιο είναι επικίνδυνο για την δημόσια υγεία.

  • 14 Νοεμβρίου 2021, 22:49 | Άννα Μάνου

    Απαιτούμε άμεση απόσυρση του απαράδεκτου αυτού νομοσχεδίου

  • 13 Νοεμβρίου 2021, 20:19 | ΜΑΣΙΟΥ ΝΕΛΗ

    Στην παραγραφο 2 λέει ότι ο εκπαιδευτης οφειλει να μαθει το βαθμο εμπειρίας , την κατασταση υγείας των αθλουμένων. και μετά τι θα κάνει ο »εκπαιδευτής» ? θα τους σακατέψει καταλλήλως!! εξηγήστε μας με ποιες γνώσεις: βιοκινητικής , κινησιολογίας , ανατομίας , βιοχημείας , εργοφυσιολογίας , αθλητιατρικής , φυσιολογίας , υγιεινής, ασφάλειας αθλουμένων και άθλησης σε ειδικές πληθυσμιακές ομάδες με ειδικά προβλήματα υγείας , μπορούν οι εκπαιδευτές να γυμνάσουν με ασφάλεια τον κόσμο. όλα αυτά τα αντικείμενα εμείς οι πτυχιούχοι ΤΕΦΑΑ τα σπουδάσαμε στο πανεπιστήμιο και τα εφαρμόζουμε στην εργασία μας στα προγράμματα άθλησης και διαρκώς ενημερωνόμαστε για κάθε νέα επιστημονική εξέλιξη με κατάλληλα συνέδρια και σεμινάρια που οργανώνουν τα ΤΕΦΑΑ. Ποιους στέλνετε στον κόσμο? Σκεφτείτε λίγο τις συνέπειες στην υγεία της κοινωνίας αλλά και στην νοοτροπία που θα αναπτυχθεί που θα τα εξισώνει όλα ανεξάρτητως προσόντων .

  • 12 Νοεμβρίου 2021, 23:24 | Anast.

    Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί συλλήβδην, καθότι προσβάλλει κατάφωρα τα κατοχυρωμένα δικαιώματα των αποφοίτων ΤΕΦΑΑ.

  • 12 Νοεμβρίου 2021, 23:05 | Anast.

    Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο πρέπει να ακυρωθεί συλλήβδην, καθότι προσβάλλει κατάφωρα τα κατοχυρωμένα δικαιώματα των αποφοίτων ΤΕΦΑΑ.

  • 12 Νοεμβρίου 2021, 23:33 | Anast.

    Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί συλλήβδην, καθότι καταπατά κατάφωρα τα κατοχυρωμένα δικαιώματα των αποφοίτων ΤΕΦΑΑ.

  • 11 Νοεμβρίου 2021, 20:54 | Ελευθερία Φαρσαρη

    Απαιτούμε άμεση απόσυρση του αθλητικου νομοσχεδίου που καταστρατηγει τα δικαιώματα των αποφοίτων των τμημάτων επιστήμης φυσικής αγωγής και αθλητισμού της χώρας και βάζει ταφόπλακα στο επαγγελματικό τους μέλλον.

  • 11 Νοεμβρίου 2021, 20:57 | Αναστασια

    Είναι δυνατόν να μην αναφέρεται καν τους επιστήμονες της φυσικής αγωγής;;; Να κλείσουμε τα πανεπιστήμια τότε και να κάνουμε σεμινάρια!

  • 11 Νοεμβρίου 2021, 20:34 | Αργυρω

    Ο εκπαιδευτής δλδ που δεν έχει εκπαιδευτική κατάρτιση δεν έχει τεχνογνωσία, δεν έχει επιστημονική κατάρτιση πως θα κρίνει ποιος αθλούμενος είναι αρχάριος; Θα ξέρει ο εκπαιδευτής που δεν έχει τελειώσει πανεπιστήμιο κ έχει κανει δύο σεμινάρια εάν πρέπει να κάνει κάποιες ασκήσεις στον αρχάριο, θα ξέρει το επίπεδο δυσκολίας που θα πρέπει να ακολουθήσει θα ξέρει με ποιον τρόπο θα αποφύγει τραυματισμούς;πώς; Με ποιον τρόπο; Αφού δεν έχει διδαχτεί τέτοιου είδους μαθήματα; Ας είμαστε λίγο σοβαροί με τους αθλούμενους μας γιατί πολύ εύκολα από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν μπορούν να συμβούν πολύ άσχημοι τραυματισμοί. Όπως δεν πάμε στον γιατρό που δεν έχει πτυχίο, δεν πάμε και στον ανεκπαίδευτο και απαίδευτο εκπαιδευτή.

  • 11 Νοεμβρίου 2021, 09:17 | Χρύσα Παπαπανου

    Κυρίες και κύριοι, να σας υπενθυμίσω ότι ο μόνος «εκπαιδευτής» θα πρέπει να θεωρείται ο απόφοιτος του τμήματος φυσικής αγωγής και αθλητισμού, ενός κρατικού πανεπιστημιακού ιδρύματος και όχι να εξισώνεται με αποφοίτους άλλων μη πανεπιστημιακών σχολών. Με αυτήν την αναπροσαρμογή κατανοητε ότι εσείς οι ίδιοι εξισωνετε, απαξιώνετε και καταργείτε στην ουσία ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα δεκαετιών αλλά και τους πτυχιούχους αποφοίτους του. Είναι καταπτυστο και αποτελεί σαφες πλήγμα και υποβάθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων χιλιάδων πτυχιούχων ενος κρατικού Πανεπιστημιακού ιδρύματος. Αποτελεί όνειδος..