1. Εκπαιδευτής είναι ο επαγγελματίας με την απαιτούμενη κατάρτιση, που πιστοποιείται από αρμόδιο φορέα πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων, σχετικά με: α) διοργάνωση ή δραστηριότητα αθλητικής αναψυχής και άθλησης για όλους ή ακραία αθλητική δραστηριότητα (extreme sports), β) αθλήματα, για τα οποία δεν υπάρχουν ειδικά αναγνωρισμένες αθλητικές ομοσπονδίες και γ) ειδικότητα άσκησης σε αντικείμενα, που δεν διδάσκονται σε Σχολή ή Τμήμα Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σ.Ε.Φ.Α.Α. – Τ.Ε.Φ.Α.Α.), ο οποίος, ως επικεφαλής αθλούμενων που συμμετέχουν σε τέτοιες δραστηριότητες σε υπαίθριο ή μη περιβάλλον:
i) μεριμνά για την εξασφάλιση της ομαλής διεξαγωγής των δραστηριοτήτων αθλητικής αναψυχής και άθλησης για όλους ή των ακραίων αθλητικών δραστηριοτήτων και την ασφάλεια των αθλούμενων, μέσω της παρουσίασης και διδασκαλίας των βασικών τεχνικών δεξιοτήτων και της εκμάθησης του τρόπου χρήσης των τεχνικών μέσων και του εξοπλισμού, που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο πραγματοποίησης των δραστηριοτήτων αυτών,
ii) καθοδηγεί μεμονωμένα ή ομαδικά τους αθλούμενους που συμμετέχουν σε τέτοιες δραστηριότητες,
iii) αναλαμβάνει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την υποστήριξη ή την εποπτεία διεξαγωγής ατομικών και ομαδικών προγραμμάτων σε γυμναστήρια, αίθουσες ή στην ύπαιθρο, ή προγραμμάτων άθλησης για όλους και
iv) παρέχει μεμονωμένα ή σε ομάδα αθλούμενων, καθοδήγηση και βοήθεια στους τομείς της άσκησης και της βελτίωσης της φυσικής τους κατάστασης. Στην έννοια του εκπαιδευτή συγκαταλέγονται και οι οδηγοί ή συνοδοί βουνού.
2. Ο εκπαιδευτής οφείλει, πριν από την έναρξη διεξαγωγής της δραστηριότητας, να ενημερωθεί για το επίπεδο εμπειρίας, φυσικής κατάστασης και υγείας των αθλουμένων που συμμετέχουν σε αυτήν.
Η «πιστοποιημένη κατάρτιση» από αρμόδιο φορέα εκτός των Πανεπιστημιακών Σχολών, το «αναγνωρισμένο επαγγελματικό ισοδύναμο» και «η πιστοποίηση προσόντων επαγγελματικής επάρκειας» αποτελούν εδώ και χρόνια τα κομβικά σημεία στον οδικό χάρτη των επιχειρούμενων Ευρωπαϊκών μεταρρυθμίσεων. Η Ελλάδα δεν μπορεί να παραμείνει άλλο πίσω από τις εξελίξεις, πρέπει να προχωρήσουμε τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις και να προσαρμοστούμε αναλόγως.
Ντροπή να θεωρείτε ότι ένας ‘εκπαιδευτής’ που έχει παρακολουθήσει κάποια σεμινάρια μπορεί ποτέ να έχει τις αναγκαίες γνώσεις τις οποίες ένας απόφοιτος ΤΕΦΑΑ κατέληξε να έχει μετά από 4 χρόνια φοίτησης! Αυτό είναι το λιγότερο επικίνδυνο!
Αν ο εκπαιδευτής μπορεί να καθοδηγεί την βελτίωση της φυσικής κατάστασης, να σχεδιάζει και να οργανώνει αθλήματα σε κλειστό (αίθουσα) και ανοικτό χώρο (πχ αναρρίχηση), τοτε ποια η διαφορά από τον προπονητή αυτών των αθλημάτων;
Ο νομοθέτης παραχωρεί όλη την πίτα της αγοράς εργασίας στους λεγόμενους εκπαιδευτές, αν αναλογιστούμε ότι σχεδόν παντού μιλάμε για αθλητισμό αναψυχής!
Και μένει ένα μικρό κομμάτι στον προπονητή να προπονει μόνο αθλητές για αγωνιστικό αθλητισμό!
Και ακόμη, ποιο θα είναι τιο γνωστικό υπόβαθρο των «εκπαιδευτων» ώστε να παρέχουν τέτοιες υπηρεσίες; Σε σεμινάρια των 6 μηνών ή σε ΙΕΚ των 2 χρονών είναι αδύνατον να καλύψεις επιστημονικα αντικειμενα, που καλύπτονται στα ΤΕΦΑΑ.
Πως γνωρίζουμε ότι ο εκπαιδευτής θα έχει την επαρκεί επιστημονική κατάρτιση και ότι θα παρέχει ασφαλεία. Ποιος τον έλεγξε. Επικίνδυνο νομοσχέδιο που θα επηρεάσει αρνητικά τον αθλητισμό. Πλέον ο κόσμος ξέρει και ρωτάει. Φαίνονται για τι είναι ικανοί οι «εκπαιδευτές» που βρίσκονται παράνομα στον χώρο του αθλητισμού τόσα χρόνια. Ήδη εκπαιδευτές που ήταν παλιοί αθλητές δίχως γνώσεις αμαυρώνουν κλάδους (ενόργανη, στιβος).
Στο σχέδιο νόμου παραγνωρίζεται προηγούμενη νομοθεσία με βάση την οποία την
άθληση για όλους την υλοποιούσαν μόνο πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης
από ΤΕΦΑΑ. Η εκπόνηση προγραμμάτων άθλησης από ανειδίκευτα και ελλιπώς
εκπαιδευμένα άτομα, θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη διότι
παραγνωρίζει ότι η άσκηση είναι μια έντονη διατάραξη της φυσιολογικής λειτουργίας
του οργανισμού η οποία, αν δεν γίνει στοχευμένα, στηριγμένη σε αμιγώς
επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, θα προκαλέσει
σημαντικά προβλήματα υγείας. Παραγνωρίζει ότι χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις
που αποκτιούνται από δεκάδες πανεπιστημιακά μαθήματα ανατομίας, φυσιολογίας,
εργοφυσιολογίας, βιοχημείας της άσκησης, εμβιομηχανικής της κίνησης, γενικής και
ειδικής προπονητικής κλπ., για να μπορεί κάποιος να αναλάβει να γυμνάσει, μεταξύ
άλλων, απροπόνητους, τραυματισμένους, παιδιά, εγκύους, ηλικιωμένους κλπ.
Σίγουρα το υπουργείο είναι ανενημέρωτο ή στην χειρότερη περίπτωση εξυπηρετεί συμφέροντα. Στην πρώτη περίπτωση δεν έχει ιδέα από αθλητισμό και άσκηση και στην δεύτερη περίπτωση διακινδυνεύει την δημόσια υγεία για να κάνει τα χατίρια σε κάποιους επιχειρηματίες που προσδοκούν πολλαπλά και οικονομικά οφέλη από την απορρόφηση αποφοίτων των ταχύρρυθμων σχολών και ιδρυμάτων τους. Στην περίπτωση αυτή εξόφθαλμα φωτογραφική ρύθμιση. Πως αλλιώς θα πηγαίνουν να παρακολουθούν, καταβάλλοντας το παχυλό αντίτιμο, τα προγράμματα επιμόρφωσης των ιδιωτικών σχολών και ΙΕΚ τάχα άσκησης, προπονητικής, αθλητισμού κλπ. αν δεν υπάρχει ένας νόμος που θα τους εξασφαλίζει θέσεις, έστω και χαμηλά αμειβόμενες, στην αγορά εργασίας ως δήθεν «εκπαιδευτές»; Μόνο αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί αυτό το νομοσχέδιο και όχι το δημόσιο συμφέρον και ως τέτοιο πρέπει άμεσα να αποσυρθεί.
Ποιος αποκαλούμενος «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Η άσκηση είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με επιπολαιότητα. Άμεση απόσυρση, το νομοσχέδιο είναι επικίνδυνο για την δημόσια υγεία.
τι πτυχία εχει ο «εκπαιδευτης»; τι εκπαίδευση; τι υπόβαθρό; τι πιστοποιήσεις;
Γιατι αναφέρεται καποιος στο αρθρο σαν επαιδευτής και όχι σαν Καθηγητης Φυσικής Αγωγής ή προπονητής με αδεια ασκήσεως επαγγέλματος; Θα πρεπει αν οχι να αποσυρθεί τοτε να αλλάξει άμεσα αρχικα ως προς την διαφύλαξη του πτυχίου ενός Πανεπιστήμιου αλλα κυρίως για την διαφύλαξη και την ασφάλεια των ασκουμένων!
Το άρθρο 20 αναφερει ότι οι εκπαιδευτές θα αναλάβουν αθλήματα αναψυχής σε ειδικότητες που δεν διδάσκονται στα ΤΕΦΑΑ. Παρ όλα αυτά οι ειδικότητες «Υπαίθριες δραστηριότητες» και «Αθλήματα εσωτερικών χώρων» προσφέρονται στα ΤΕΦΑΑ και καλύπτουν όλα τα αθλήματα αναψυχής εσωτερικού και εξωτερικού χώρου. Άρα θα υπάρξει σύγχυση και παρεμηνειες που θα επιφέρουν αδικίες στην αγορά εργασίας. Τα αθλήματα που αναφέρει το νομοσχέδιο διδάσκονται σε αυτές τις δύο ειδικότητες (αθλήματα βουνού, εσωτερικών υδατων, αέρα αλλά και αθλήματα αιθουσων και ενδυνάμωσης). Μήπως ο νομοθέτης έχει κάποια άλλα αθλήματα κατά νου;;
ι είναι ο «εκπαιδευτής», και για ποιον λόγο πρέπει να αντικαταστήσει τον απόφοιτο Τ.Ε.Φ.Α.Α; Με ποιά προσόντα μπορεί ο επονομαζόμενος «εκπαιδευτής», με πιστοποιημένη κατάρτιση από αρμόδιο φορέα εκτός των πανεπιστημιακών σχολών, να ενημερώνεται για την κατάσταση υγείας και φυσικής κατάστασης των αθλουμένων; Με ποιες γνώσεις και ποιάς χρονικής διάρκειας σπουδές; Έπίσης, με ποια κριτήρια ορίζεται ο αρμόδιος φορέας όταν υπάρχει ήδη πανεπιστημιακό ίδρυμα; Άκρως επικίνδυνη για την δημόσια υγεία διάταξη και ως τέτοια πρέπει να αποσυρθεί.
Ποιος αποκαλούμενος «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Η άσκηση είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με επιπολαιότητα. Άμεση απόσυρση, το νομοσχέδιο είναι επικίνδυνο για την δημόσια υγεία.
Σίγουρα το υπουργείο είναι ανενημέρωτο ή στην χειρότερη περίπτωση εξυπηρετεί συμφέροντα. Στην πρώτη περίπτωση δεν έχει ιδέα από αθλητισμό και άσκηση και στην δεύτερη περίπτωση διακινδυνεύει την δημόσια υγεία για να κάνει τα χατίρια σε κάποιους επιχειρηματίες που προσδοκούν πολλαπλά και οικονομικά οφέλη από την απορρόφηση αποφοίτων των ταχύρρυθμων σχολών και ιδρυμάτων τους. Στην περίπτωση αυτή εξόφθαλμα φωτογραφική ρύθμιση. Πως αλλιώς θα πηγαίνουν να παρακολουθούν, καταβάλλοντας το παχυλό αντίτιμο, τα προγράμματα επιμόρφωσης των ιδιωτικών σχολών και ΙΕΚ τάχα άσκησης, προπονητικής, αθλητισμού κλπ. αν δεν υπάρχει ένας νόμος που θα τους εξασφαλίζει θέσεις, έστω και χαμηλά αμειβόμενες, στην αγορά εργασίας ως δήθεν «εκπαιδευτές»; Μόνο αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί αυτό το νομοσχέδιο και όχι το δημόσιο συμφέρον και ως τέτοιο πρέπει άμεσα να αποσυρθεί.
Αντιλαμβάνεστε ότι διακινδυνεύει η δημόσια υγεία προς όφελος επιχειρηματιών που προσδοκούν πολλαπλά και οικονομικά οφέλη από την απορρόφηση αποφοίτων των ταχύρρυθμων σχολών και ιδρυμάτων τους; Πως αλλιώς θα πηγαίνουν να παρακολουθούν, καταβάλλοντας το παχυλό αντίτιμο, τα προγράμματα επιμόρφωσης των ιδιωτικών σχολών και ΙΕΚ τάχα άσκησης, προπονητικής, αθλητισμού κλπ. αν δεν υπάρχει ένας νόμος που θα τους εξασφαλίζει θέσεις, έστω και χαμηλά αμειβόμενες, στην αγορά εργασίας ως δήθεν «εκπαιδευτές»; Μόνο αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί αυτό το νομοσχέδιο και όχι το δημόσιο συμφέρον και ως τέτοιο πρέπει άμεσα να αποσυρθεί.
Ποιος αποκαλούμενος «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Η άσκηση είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με επιπολαιότητα. Άμεση απόσυρση, το νομοσχέδιο είναι επικίνδυνο για την δημόσια υγεία. Μην υποβιβάζετε παρακαλώ την πανεπιστημιακή γνώση και κατάρτιση που απαιτείται να εχει κάθε εμπλεκόμενος με φυσική δραστηριότητα και άσκηση.
Ο νομοθέτης εξισώνει τους αποφοίτους ΙΕΚ / ιδιωτικών σχολών με τους αποφοίτους ΤΕΦΑΑ. Άραγε έχει μελετήσει τα αναλυτικά προγράμματα σπουδων; Κι αν ναι, τα έχει βρει ισαξια; Μήπως πριν νομοθετηθεί το παρόν νομοσχέδιο, θα πρεπει να γίνουν αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα, ώστε να παρέχουν το ίδιο επίπεδο σπουδών;
Από την χρονική συγκυρία και προχειρότητα του νομοσχεδίου, γίνεται φανερό ότι ούτε η απαραίτητη μελέτη έχει γίνει ούτε οι αναγκαίες αλλαγές και το χειρότερο ότι τα κριτήρια είναι καθαρα οικονομικά (ενίσχυση ιδιωτικών σχολών) και τίποτε άλλο…. Δυστυχως
Σύμφωνα με τον παρόντα νόμο εξισωνονται τα εργασιακά δικαιώματα των αποφοίτων ΤΕΦΑΑ με αυτά των αποφοίτων ΙΕΚ και ιδιωτικών σχολών, χωρίς όμως την εξίσωση των αναλυτικών προγραμμάτων και των σπουδών γενικά.
Το 80% των αθλούμενων αποτελείται από αναψυχικα αθλούμενους είτε σε υπαίθριους χώρους είτε σε κλειστους, χωρίς δελτία και χωρίς συμμετοχή σε αγώνες. Σε αυτό το κομμάτι θα μπορεί να εργαστεί ένας απόφοιτος ΙΕΚ – εκπαιδευτής αλλά όχι ένας απόφοιτος ΤΕΦΑΑ;
Αθλήματα όπως ορειβασία ή παρκουρ πχ ή σε κλειστούς χώρους καλλισθενικη ή γιογκα, στα οποια δεν υπάρχουν ακόμα επίσημοι αγώνες και είναι μόνο αθλήματα για αθλούμενους αναψυχής θα έχουν θέση μόνο «εκπαιδευτές»;
Ο νόμος είναι άδικος ως προς τους αποφοιτους ΤΕΦΑΑ, οι οποίοι θα έπρεπε να αποτελούν τους πλέον ειδικούς για το σχεδιασμό, οργάνωση, καθοδήγηση, αξιολόγηση των αθλητικών δραστηριοτήτων/ προπόνησης/ αθλητικών εκδηλώσεων σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους είτε είναι δραστηριότητες αναψυχής είτε αγωνιστικές.
Από πότε ο εκπαιδευτής απόφοιτος ενός ιδιωτικού ΙΕΚ μπορεί να εξισωθεί με τον επιστημονικά καταρτισμένο με τέσσερα χρόνια σπουδών απόφοιτο ΤΕΦΦΑ?Δεν γίνεται να ισοπεδονωνται όλα.Ακυρωνεται την προσπάθεια όλων των αποφοίτων ΤΕΦΑΑΑ που βλέπουν τους κόπους τους να εξαλοινται με την ανακάλυψη του όρου εκπαιδευτής.Εκπαιδευτης απόφοιτος ιδιωτικού ΙΕΚ χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις όπως βιοχημεία της άσκησης ,αθλητική ψυχολογία,βιοκινητικη κλπ και με γνώσεις ολίγον μηνών δεν μπορεί να υπάρξει.
Εκπαιδευτής χωρίς να είναι απόφοιτος ΤΕΦΑΑ? Τουλάχιστον επικίνδυνο αυτό που αναφέρεται στο συγκεκριμένο άρθρο. Οι γνώσεις των διήμερων σεμιναρίων εξισώνονται με γνώσεις τετραετούς φοίτησης σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Απαράδεκτο και ντροπιαστικό για όλους του καθηγητές φυσικής αγωγής. Ζητούμε την άμεση απόσυρσή του.
Προσπαθεί να μας τρελάνει ή μάλλον να μας τελειώσει ο υφυπουργός .Τη μία μας αποκαλεί εκπαιδευτές/παιδαγωγούς και όχι προπονητές και απο την άλλη εκπαιδευτές μπορεί να είναι και άλλοι εκτός ΤΕΦΑΑ.Κάποια στιγμή πρέπει να αναβαθμιστεί ο ρόλος του γυμναστή και σε αυτή την κοινωνία είναι ένας επιστήμονας με πανεπιστημιακό τίτλο αντιμετωπίστε τον επιτέλους έτσι κύριε υπουργέ
Ένας εκπαιδευτής ο οποίος αποφοιτεί από ένα 2ετες ΙΕΚ ή μια σχολή της ομοσπονδίας ή μια ιδιωτική επιχείρηση, μπορεί άραγε να καθοδηγεί τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης ενός αθλούμενου ή μιας ομάδας αθλούμενων το ίδιο αποτελεσματικά με έναν απόφοιτο ΤΕΦΑΑ;
Μαθήματα όπως βιοκινητικη, βιοχημεία, εργοφυσιολογια, αθλητική ψυχολογία, προπονητική κλπ τα οποία γίνονται διεξοδικά σε ΤΕΦΑΑ δεν πραγματοποιούνται με τον ιδιο αναλυτικό τρόπο στα υπόλοιπα.
Ένας πραγματικά αποτελεσματικός εκπαιδευτής, ο οποίος θα είναι ικανός να καθοδηγεί προπονητικά σε οποιοδήποτε άθλημα είτε αναψυχής είτε αγωνιστικό είτε αναγνωρισμένο από ομοσπονδία είτε οχι, είναι ένας απόφοιτος ΤΕΦΑΑ.
Στο σχέδιο νόμου παραγνωρίζεται προηγούμενη νομοθεσία με βάση την οποία την
άθληση για όλους την υλοποιούσαν μόνο πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης
από ΤΕΦΑΑ. Η εκπόνηση προγραμμάτων άθλησης από ανειδίκευτα και ελλιπώς
εκπαιδευμένα άτομα, θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη διότι
παραγνωρίζει ότι η άσκηση είναι μια έντονη διατάραξη της φυσιολογικής λειτουργίας
του οργανισμού η οποία, αν δεν γίνει στοχευμένα, στηριγμένη σε αμιγώς
επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, θα προκαλέσει
σημαντικά προβλήματα υγείας. Παραγνωρίζει ότι χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις
που αποκτιούνται από δεκάδες πανεπιστημιακά μαθήματα ανατομίας, φυσιολογίας,
εργοφυσιολογίας, βιοχημείας της άσκησης, εμβιομηχανικής της κίνησης, γενικής και
ειδικής προπονητικής κλπ., για να μπορεί κάποιος να αναλάβει να γυμνάσει, μεταξύ
άλλων, απροπόνητους, τραυματισμένους, παιδιά, εγκύους, ηλικιωμένους κλπ
Αστειεύεστε βέβαια. Ποιος αποκαλούμενος «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Η άσκηση είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με επιπολαιότητα. Άμεση απόσυρση
Στο σχέδιο νόμου παραγνωρίζεται προηγούμενη νομοθεσία με βάση την οποία την
άθληση για όλους την υλοποιούσαν μόνο πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης
από ΤΕΦΑΑ. Η εκπόνηση προγραμμάτων άθλησης από ανειδίκευτα και ελλιπώς
εκπαιδευμένα άτομα, θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη διότι
παραγνωρίζει ότι η άσκηση είναι μια έντονη διατάραξη της φυσιολογικής λειτουργίας
του οργανισμού η οποία, αν δεν γίνει στοχευμένα, στηριγμένη σε αμιγώς
επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, θα προκαλέσει
σημαντικά προβλήματα υγείας. Παραγνωρίζει ότι χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις
που αποκτιούνται από δεκάδες πανεπιστημιακά μαθήματα ανατομίας, φυσιολογίας,
εργοφυσιολογίας, βιοχημείας της άσκησης, εμβιομηχανικής της κίνησης, γενικής και
ειδικής προπονητικής κλπ., για να μπορεί κάποιος να αναλάβει να γυμνάσει, μεταξύ
άλλων, απροπόνητους, τραυματισμένους, παιδιά, εγκύους, ηλικιωμένους κλπ
Α) Με ποιά προσόντα μπορεί ο επονομαζόμενος «εκπαιδευτής», με πιστοποιημένη κατάρτιση από αρμόδιο φορέα εκτός των πανεπιστημιακών σχολών, να ενημερώνεται για την κατάσταση υγείας και φυσικής κατάστασης των αθλουμένων; Με ποιες γνώσεις και ποιάς χρονικής διάρκειας σπουδές; Άκρως επικίνδυνη για την δημόσια υγεία διάταξη και ως τέτοια πρέπει να αποσυρθεί.Β) Αστειεύεστε βέβαια. Ποιος αποκαλούμενος «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Η άσκηση είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με επιπολαιότητα. Άμεση απόσυρση, το νομοσχέδιο είναι επικίνδυνο για την δημόσια υγεία.Γ) Σίγουρα το υπουργείο είναι ανενημέρωτο ή στην χειρότερη περίπτωση εξυπηρετεί συμφέροντα. Στην πρώτη περίπτωση δεν έχει ιδέα από αθλητισμό και άσκηση και στην δεύτερη περίπτωση διακινδυνεύει την δημόσια υγεία για να κάνει τα χατίρια σε κάποιους επιχειρηματίες που προσδοκούν πολλαπλά και οικονομικά οφέλη από την απορρόφηση αποφοίτων των ταχύρρυθμων σχολών και ιδρυμάτων τους. Στην περίπτωση αυτή εξόφθαλμα φωτογραφική ρύθμιση. Πως αλλιώς θα πηγαίνουν να παρακολουθούν, καταβάλλοντας το παχυλό αντίτιμο, τα προγράμματα επιμόρφωσης των ιδιωτικών σχολών και ΙΕΚ τάχα άσκησης, προπονητικής, αθλητισμού κλπ. αν δεν υπάρχει ένας νόμος που θα τους εξασφαλίζει θέσεις, έστω και χαμηλά αμειβόμενες, στην αγορά εργασίας ως δήθεν «εκπαιδευτές»; Μόνο αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί αυτό το νομοσχέδιο και όχι το δημόσιο συμφέρον και ως τέτοιο πρέπει άμεσα να αποσυρθεί.
1. Εκπαιδευτής είναι ο επαγγελματίας με την απαιτούμενη κατάρτιση, που πιστοποιείται από αρμόδιο φορέα πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων, σχετικά με: α) διοργάνωση ή δραστηριότητα αθλητικής αναψυχής και άθλησης για όλους ή ακραία αθλητική δραστηριότητα (extreme sports), β) αθλήματα, για τα οποία δεν υπάρχουν ειδικά αναγνωρισμένες αθλητικές ομοσπονδίες και γ) ειδικότητα άσκησης σε αντικείμενα, που δεν διδάσκονται σε Σχολή ή Τμήμα Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σ.Ε.Φ.Α.Α. – Τ.Ε.Φ.Α.Α.), ο οποίος, ως επικεφαλής αθλούμενων που συμμετέχουν σε τέτοιες δραστηριότητες σε υπαίθριο ή μη περιβάλλον:iii) αναλαμβάνει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την υποστήριξη ή την εποπτεία διεξαγωγής ατομικών και ομαδικών προγραμμάτων σε γυμναστήρια, αίθουσες ή στην ύπαιθρο, ή προγραμμάτων άθλησης για όλους και
iv) παρέχει μεμονωμένα ή σε ομάδα αθλούμενων, καθοδήγηση και βοήθεια στους τομείς της άσκησης και της βελτίωσης της φυσικής τους κατάστασης
Σχόλιο
Στο σχέδιο νόμου παραγνωρίζεται προηγούμενη νομοθεσία με βάση την οποία την
άθληση για όλους την υλοποιούσαν μόνο πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης
από ΤΕΦΑΑ. Η εκπόνηση προγραμμάτων άθλησης από ανειδίκευτα και ελλιπώς
εκπαιδευμένα άτομα, θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη διότι
παραγνωρίζει ότι η άσκηση είναι μια έντονη διατάραξη της φυσιολογικής λειτουργίας
του οργανισμού η οποία, αν δεν γίνει στοχευμένα, στηριγμένη σε αμιγώς
επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, θα προκαλέσει
σημαντικά προβλήματα υγείας. Παραγνωρίζει ότι χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις
που αποκτιούνται από δεκάδες πανεπιστημιακά μαθήματα ανατομίας, φυσιολογίας,
εργοφυσιολογίας, βιοχημείας της άσκησης, εμβιομηχανικής της κίνησης, γενικής και
ειδικής προπονητικής κλπ., για να μπορεί κάποιος να αναλάβει να γυμνάσει, μεταξύ
άλλων, απροπόνητους, τραυματισμένους, παιδιά, εγκύους, ηλικιωμένους κλπ
Αστειεύεστε βέβαια. Ποιος αποκαλούμενος «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Η άσκηση είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με επιπολαιότητα. Άμεση απόσυρση, το νομοσχέδιο είναι επικίνδυνο για την δημόσια υγεία.
Στο σχέδιο νόμου παραγνωρίζεται προηγούμενη νομοθεσία με βάση την οποία την
άθληση για όλους την υλοποιούσαν μόνο πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης
από ΤΕΦΑΑ. Η εκπόνηση προγραμμάτων άθλησης από ανειδίκευτα και ελλιπώς
εκπαιδευμένα άτομα, θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη διότι
παραγνωρίζει ότι η άσκηση είναι μια έντονη διατάραξη της φυσιολογικής λειτουργίας
του οργανισμού η οποία, αν δεν γίνει στοχευμένα, στηριγμένη σε αμιγώς
επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, θα προκαλέσει
σημαντικά προβλήματα υγείας. Παραγνωρίζει ότι χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις
που αποκτιούνται από δεκάδες πανεπιστημιακά μαθήματα ανατομίας, φυσιολογίας,
εργοφυσιολογίας, βιοχημείας της άσκησης, εμβιομηχανικής της κίνησης, γενικής και
ειδικής προπονητικής κλπ., για να μπορεί κάποιος να αναλάβει να γυμνάσει, μεταξύ
άλλων, απροπόνητους, τραυματισμένους, παιδιά, εγκύους, ηλικιωμένους κλπ.
Ξέρετε τι σημαίνει διεπιστημονική συνεργασία (όπως αναφέρει το άρθρο) κ. Αυγενάκη;; Συνεργασία μεταξύ επιστημών.. Επιστήμονες της άσκησης είναι μόνο οι απόφοιτοι Τεφαα. Παρακάτω παραθέτω ένα εξαιρετικό άρθρο που παραθέτει την σημασία της άσκησης στον τομέα της υγείας. Αφήστε λοιπόν τα νομοσχέδια «κομπογιαννιτών» και ξεκαθαριστε πως άσκηση μπορούν να διδάσκουν ΜΟΝΟ οι αρμόδιοι επιστήμονες.. Δηλαδή μόνο οι απόφοιτοι Τεφαα.
κ.Ο Αναστάσιος Φιλίππου – Αναπληρωτής καθηγητής στη Φυσιολογία της Άσκησης στην Ιατρική Σχολή Αθηνών και ιδρυτικό μέλος του Εθνικού Κέντρου «EXERCISE IS MEDICINE-GREECE»- σε συνέντευξή του στη Δέσποινα Κανάκογλου παρουσιάζει το θέμα «Η άσκηση είναι φάρμακο» https://giatioxi.gr/exercise-is-medicine-filippou/
Τα κύρια σημεία της συνέντευξης, όπως αναφέρονται από τη δημοσιογράφο, είναι τα εξής:
Τι είναι η Φυσιολογία της Άσκησης;
Η Φυσιολογία της Άσκησης εξετάζει τη λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού σε συνθήκες άσκησης.
Η Διαχείριση της άσκησης για το καλό της υγείας μας.
«Αν μπορούσαμε να δώσουμε τη σωστή δοσολογία άσκησης στον καθένα από μας θα είχαμε βρει τον ασφαλέστερο και πιο αποτελεσματικό τρόπο για την Υγεία μας».- Ιπποκράτης.
Η κίνηση είναι σύμφυτη με τη ζωή.
Η κίνηση είναι ζωή.
«Η ζωή έχει ως προϋπόθεση την κίνηση».- Αριστοτέλης.
Δύο στους τρεις Έλληνες δεν ασκούνται σχεδόν ποτέ!
Οι Έλληνες δεν ασκούμαστε συστηματικά αλλά και η ζωή μας χαρακτηρίζεται από πλήρη αδράνεια.
Η καθιστική ζωή μπορεί να είναι προδιαθεσικός παράγοντας για ποικίλα προβλήματα υγείας.
Οι πολλαπλοί κίνδυνοι της έλλειψης τακτικής άσκησης για την υγεία.
Η άσκηση πρέπει να γίνει μέρος της ζωής μας.
Η άσκηση βοηθάει στην καθυστέρηση εμφάνισης οστεοπόρωσης σε γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση.
Πρέπει να επενδύουμε στην άσκηση ήδη από την παιδική ηλικία.
Πώς η άσκηση προλαμβάνει την εμφάνιση του Σακχαρώδους Διαβήτη Τύπου 2.
Άσκηση και αντίσταση στην ινσουλίνη.
Η άσκηση μπορεί να προλάβει την εκδήλωση του Σακχαρώδους Διαβήτη Τύπου 2 στο 100% με αποτέλεσμα να θωρακίζουμε την υγεία μας έναντι πολλαπλών παθήσεων που μπορεί να προκαλέσει ο Διαβήτης.
Και μόνο η τακτική ορθοστάτηση είναι δυνατόν να αλλάξει το μεταβολικό προφίλ του ανθρώπου.(Να μην είμαστε για ώρες ακινητοποιημένοι στο γραφείο μας).
Η άσκηση μπορεί να επηρεάσει ευμενώς την υγεία μας και έτσι να έχουμε μια υγιέστερη κοινωνία και πληθυσμό .
Το σώμα μας μέσω της άσκησης γίνεται ανθεκτικότερο- δυνατότερο- υγιέστερο.
Άσκηση και καρδιαγγειακά νοσήματα.
Η άσκηση είναι σύμφυτη με τη φυσιολογική λειτουργία της καρδιάς μας.
Το μυοκάρδιο όταν ενεργοποιείται μέσω δραστηριοτήτων είναι πιο λειτουργικό.
Το μυοκάρδιο χρειάζεται την άσκηση προκειμένου να είναι υγιές και εύρωστο.
Η άσκηση αν είναι λελογισμένη και εξατομικευμένη μπορεί να κάνει θαύματα για την υγεία μας.
Ο ρόλος της άσκησης στην πρόληψη του Καρκίνου.
Μπορούμε να προλάβουμε σε πολύ μεγάλο ποσοστό την εκδήλωση πολλών μορφών του Καρκίνου μέσω της τακτικής σωματικής άσκησης.
Η συνταγογράφηση της άσκησης μέσω του Συστήματος Υγείας είναι μια από τις στοχεύσεις των σύγχρονων κοινωνιών.
Με την άσκηση θα μπορούσαμε να γλιτώσουμε τεράστιες φαρμακευτικές δαπάνες για την αντιμετώπιση ποικίλων νόσων.
Η άσκηση ως συνταγογραφούμενο προϊόν για την πρόληψη και την άμβλυνση των προβλημάτων υγείας που ταλανίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο είναι καίριας σημασίας.
Ποσοτικοποίηση των χαρακτηριστικών της άσκησης με συνταγή ιατρού αλλά και με διεπιστημονική συνεργασία .
Η άσκηση μπορεί να περισώσει τεράστια κονδύλια από το Εθνικό Σύστημα Υγείας.
Η άσκηση στην 3η ηλικία
Η άσκηση στην Τρίτη ηλικία προσφέρει λειτουργικότητα- ευρωστία και καλή διάθεση.
Με την άσκηση εκλύονται ενδογενή οπιοειδή που μας κάνουν να νιώθουμε ευτυχία και ευεξία κάτι που αντανακλά και στην όψη μας.
Η άσκηση είναι δείκτης νεανικότητας και αισιοδοξίας
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΕ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΑΣΚΗΣΗ.
Οι ηλικιωμένοι ευεργετούνται από την άσκηση στον ίδιο βαθμό που ωφελούνται και οι νέοι.
Η άσκηση προσφέρει στους ηλικιωμένους αυτονομία, λειτουργικότητα και ποιότητα ζωής.
Η φύση του σώματος μας είναι η κίνηση.
Ανάλογα τι θέλουμε να πετύχουμε με την άσκηση χρειάζεται να λαχανιάζουμε λιγότερο ή περισσότερο.
Με ποιο τρόπο και σε τι συχνότητα πρέπει να ενσωματώσουμε την άσκηση στη ζωή μας.
Θα πρέπει να ασκούμαστε τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα για να αποκομίσουμε τα ευεργετικά οφέλη της άσκησης.
Αν ασκούμαστε μισή ώρα τη μέρα επί πέντε ημέρες εβδομαδιαίως τότε έχουμε κάνει ένα θαυμάσιο δώρο στον οργανισμό μας και θα δούμε πολλαπλά οφέλη στη διάθεση μας, στην λειτουργική μας ικανότητα, στην ευεξία μας, στη νοητική και γνωστική μας ικανότητα και με αυτόν τον τρόπο θα έχουμε κάνει τη ζωή μας ποιοτικότερη!
Παρακολουθείστε το podcast : https://giatioxi.gr/exercise-is-medicine-filippou/
Στο σχέδιο νόμου παραγνωρίζεται προηγούμενη νομοθεσία με βάση την οποία την
άθληση για όλους την υλοποιούσαν μόνο πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης
από ΤΕΦΑΑ. Η εκπόνηση προγραμμάτων άθλησης από ανειδίκευτα και ελλιπώς
εκπαιδευμένα άτομα, θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη διότι
παραγνωρίζει ότι η άσκηση είναι μια έντονη διατάραξη της φυσιολογικής λειτουργίας
του οργανισμού η οποία, αν δεν γίνει στοχευμένα, στηριγμένη σε αμιγώς
επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, θα προκαλέσει
σημαντικά προβλήματα υγείας. Παραγνωρίζει ότι χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις
που αποκτιούνται από δεκάδες πανεπιστημιακά μαθήματα ανατομίας, φυσιολογίας,
εργοφυσιολογίας, βιοχημείας της άσκησης, εμβιομηχανικής της κίνησης, γενικής και
ειδικής προπονητικής κλπ., για να μπορεί κάποιος να αναλάβει να γυμνάσει, μεταξύ
άλλων, απροπόνητους, τραυματισμένους, παιδιά, εγκύους, ηλικιωμένους κλπ
Είναι άκρως επικίνδυνο για την δημόσια υγεία το να αναλάβει κάποιος τη δημιουργία και την εποπτεία προγραμμάτων άσκησης σε υγιή και μη άτομα αν δεν έχει την επιστημονική γνώση τη παιδαγωγική επάρκεια που παρέχεται μόνο στα ΤΕΦΑΑ!!
Αυτό το νομοσχέδιο σε συνδυασμό με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την επαγγελματική κατάρτιση, δημιουργούν μια νέα πραγματικότητα και δίνουν τη δυνατότητα σε εκατοντάδες νέες και νέους να δραστηριοποιηθούν στο χώρο του αθλητισμού ως εκπαιδευτές, εφόσον κατέχουν τα απαιτούμενα εκ του νόμου προσόντα ή τα αποκτήσουν με τις προσήκουσες νόμιμες διαδικασίες.
Παιδιά, σοβαρευτείτε λίγο. Είπαμε να υπάρχει ισότητα σε κάποια πράγματα αλλά στην περίπτωση αυτήν δε μπορείτε να κάνετε κάτι τέτοιο. Μιλάμε για την άθληση, ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα στη ζωή ενός ανθρώπου που παίζει τεράστιο ρόλο στην σωματική αλλά και ψυχική του υγεία. Δεν μπορεί να θεωρείται <> ένας άνθρωπος που δεν έχει διδαχθεί ούτε καν τα μισά από αυτά που διδάσκονται στα Πανεπιστήμια. Είναι πολύ επικίνδυνο για ανθρώπους οι οποίοι δεν γνωρίζουν σχεδόν τίποτα από το κομμάτι της εκγύμνασης, να συμβουλευτούν έναν άνθρωπο ο οποίος δεν έχει λάβει την επαρκή εκπαίδευση που απαιτείται για το ανθρώπινο σώμα και τις ανάγκες του (προκειμένου να μην προκληθούν τραυματισμοί). Άμεση απόσυρση νομοσχεδίου. Διαφορετικά θα προκληθούν σοβαρά προβλήματα στον συγκεκριμένο τομέα και είναι πολύ κρίμα κυρίως για τον κόσμο που επιθυμεί να αθληθεί.
Ποιος φορέας πιστοποίησης θα δώσει επαγγελματικά δικαιώματα σε αποφοίτους σεμιναρίων του Σ/Κ ή ιδιωτικών σχολών όταν υπάρχει πανεπιστημιακό τμήμα Φυσικής Αγωγής; Από πότε είναι ισάξιες όλες οι σπουδές; οι απόφοιτοι των πανεπιστημιακών σχολών έχουν τετραετή φοίτηση κατά την διάρκεια της οποίας διδάχτηκαν προπονητική, διδακτική, εργοφυσιολογία, χρόνιες παθήσεις και άσκηση, κινητική αγωγή, βιοχημεία, βιοκινητική, αθλητική ψυχολογία, κοινωνιολογία, ιστορία, φυσιολογία, ανατομία, κακώσεις, πρώτες βοήθειες, θεραπευτική άσκηση, αποκατάσταση, οργάνωση και διοίκηση αθλητικών εκδηλώσεων και εγκαταστάσεων, παιδαγωγική γυμναστική, αθλητιατρική κλπ κι έχουν πραγματοποιήσει ατελείωτες ώρες πρακτικής εξάσκησης σε πολλά αθλήματα αποκτώντας ποικίλα κινητικά ερεθίσματα και εμπειρίες. Εκπαιδευτής/τρια είναι ΜΟΝΟ ο απόφοιτος/τη των Πανεπιστημιακών τμημάτων. Οποιαδήποτε άλλη ρύθμιση αποτελεί κίνδυνο για την δημόσια υγεία. Οσοι διαθέτουν άλλου είδους πιστοποιήσεις ενδεχομένως υπό προϋποθέσεις να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως βοηθοί των πτυχιούχων εκπαιδευτών.
Γιατί τέτοια απαξίωση και υποβιβασμός του κλάδου μας; Είναι δυνατόν κάποιος χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση στο αντικείμενό να αναλάβει αθλούμενους;Δηλαδή τσάμπα σπουδάσαμε τέσσερα χρόνια;Το νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί άμεσα διότι είναι επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία.
Η μεγαλύτερη υποτίμηση κ απαξίωση του κλάδου μας εις βάρος των ασκουμένων. Μηδενική αξιοκρατία ,καμία αναγνώριση επιστημονικής κατάρτισης με ισοτιμία του ΑΕΙ με την κάθε ανώνυμη-επώνυμη»σχολή», όλοι μαζί στο ίδιο σακούλι με την υπογραφή του υπουργείου! Συγχαρητήρια μας αποδεικνύετε πως δεν έχετε ιδέα για το τι συμβαίνει εκεί έξω (γυμναστήρια, συλλόγους, ακαδημίες κτλ ) το ενδιαφέρον σας εστιάζεται στα συμφέροντα και όχι στον κόσμο ακολουθεί την άσκηση! Ετοιμαστείτε οι γιατροί, οι φυσικοθεραπευτές και οι ψυχολόγοι για περισσότερη δουλίτσα.
Καταργήσατε τα προγράμματα άθλησης γιατί δεν ειναι ανταποδοτικά .Έρχεστε τώρα και αναφέρετε ότι εκπαιδευτές χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση αλλά με μια απλή πιστοποίηση θα μπορούν να τα υλοποιούν και όχι καθηγητές φυσικής αγωγής που έχουν σπουδάσει τέσσερα χρόνια έχουν κάνει αναρίθμητα σεμινάρια, έχουν μεταπτυχιακό και εμπειρία χρόνων! Αν νομίζετε ότι έτσι λύνετε το προβλήματα είστε ανειδεοι και επικίνδυνοι!! Προσβάλετε τον κλάδο μας !!!
Όλοι οι κλάδοι άσκησης που αναφέρονται στο άρθρο 16, πλην της άσκησης ορισμένων υπαίθριων δραστηριοτήτων θαλάσσης και της άσκηση υπαίθριων δραστηριοτήτων αέρα, καλύπτονται από τα προγράμματα σπουδών των ΤΕΦΑΑ είτε μέσω ειδικοτήτων είτε μέσω της διδασκαλίας σειράς μαθημάτων που καλύπτουν το γνωστικό πεδίο αυτών των κλάδων άσκησης. Κατά συνέπεια, και βάσει της πρόβλεψης στο άρθρο 20 του παρόντος προτεινόμενου νόμου ότι εκπαιδευτής θα υπάρχει όπου δεν διδάσκονται τα αντικείμενα σε ΣΕΦΑΑ ή ΤΕΦΑΑ θα πρέπει να γραφτεί ότι το άρθρο 20 αφορά ΜΟΝΟΝ τους κλάδους της άσκησης υπαίθριων δραστηριοτήτων θαλάσσης (θα πρέπει να οριστούν επακριβώς) και της άσκησης υπαίθριων δραστηριοτήτων αέρα.
Σε κάθε άλλη περίπτωση πρόκειται για βάναυση κατάργηση νομοθετημένων επαγγελματικών δικαιωμάτων πτυχιούχων ΤΕΦΑΑ (Ν2527 του 2013, Ν1774 του 2016 και ΠΔ219 του 2006) προσβάλλοντας χιλιάδες επαγγελματίες της άσκησης πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, την Ανώτατη εκπαίδευση της χώρας μας και τον Έλληνα πολίτη καθώς θα του παρέχονται υπηρεσίες άσκησης χαμηλότατου επιπέδου από ανεκπαίδευτους εκπαιδευτές. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει το άρθρο 20 να ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ εξ ολοκλήρου.
Σε όλες σχεδόν τις χώρες του κόσμου (USA, Καναδάς, Αυστραλία, Ινδία, Ευρωπαϊκή Ένωση, Βρετανία κ.ά.) τα προσόντα και η απαιτούμενη κατάρτιση των εκπαιδευτών ορίζονται, ελέγχονται, αξιολογούνται και πιστοποιούνται από αρμόδιο φορέα πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων. Κι αυτό ισχύει είτε αυτός, ο εκπαιδευτής, είναι πτυχιούχος αθλητικός επιστήμονας, είτε έχει παρακολουθήσει μαθήματα της μη τυπικής εκπαίδευσης, π.χ. σε ιδιωτικές σχολές.
Η αγάπη για τον αθλητισμό και η διάθεση εθελοντικής προσφοράς στην κοινωνία διαμέσου της άθλησης υπερισχύουν των διαμαχών περί την προσόντων του εκπαιδευτή. Κανείς δεν περισσεύει και κανείς δεν πρέπει να απορρίπτεται. Υπάρχουν τρόποι, υπάρχουν δρόμοι, υπάρχουν κοινοί στόχοι και οράματα. Το θέμα δεν είναι συντεχνιακό, ας βρούμε τον κοινό τόπο για να προχωρήσουμε μπροστά, για το καλό όλων
Ο αθλητικός επιστήμονας είναι και εκπαιδευτής αθλημάτων, ο εκπαιδευτής όμως δεν είναι απαραίτητο να είναι αθλητικός επιστήμονας, αλλά απαιτείται να έχει πιστοποιημένες γνώσεις και δεξιότητες στον τομέα δραστηριοποίησής του.
Αυτό το νομοσχέδιο σε συνδυασμό με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την επαγγελματική κατάρτιση, δημιουργούν μια νέα πραγματικότητα και δίνουν τη δυνατότητα σε εκατοντάδες νέες και νέους να δραστηριοποιηθούν στο χώρο του αθλητισμού ως εκπαιδευτές, εφόσον κατέχουν τα απαιτούμενα εκ του νόμου προσόντα ή τα αποκτήσουν με τις προσήκουσες νόμιμες διαδικασίες.
Ευχαριστούμε για το νομοσχέδιο.
Οι μόνες σχολές που θα επρεπε να πιστοποιούν εκπαιδευτές Γιόγκα στην Ελλάδα ειναι αυτές που αντιπροσωπεύουν τους διεθνείς εκπαιδευτικούς φορείς , κυρίως από την Ινδία ,απο όπου προέρχεται η παράδοση της Γιόγκα. Αυτή είναι η Ευρωπαϊκή αντιμετώπιση, εδώ και πολλά χρόνια, του συστήματος της Γιογκα ,ενώ στην Ελλάδα εξακολουθούμε να την αντιμετωπίζουμε ως ένα απλό σύστημα γυμναστικής , όπως όλα τα άλλα , με αποτέλεσμα την εκμετάλλευση της ως ανταγωνιστικό άθλημα και τη στοχοποίηση των σχολών Γιόγκα ως παράνομες από τους αποφοίτους κρατικών σχολών με μη επαρκή κατάρτηση.
Η «πιστοποιημένη κατάρτιση» από αρμόδιο φορέα εκτός των Πανεπιστημιακών Σχολών, το «αναγνωρισμένο επαγγελματικό ισοδύναμο» και «η πιστοποίηση προσόντων επαγγελματικής επάρκειας» αποτελούν εδώ και χρόνια τα κομβικά σημεία στον οδικό χάρτη των επιχειρούμενων Ευρωπαϊκών μεταρρυθμίσεων. Η Ελλάδα δεν μπορεί να παραμείνει άλλο πίσω από τις εξελίξεις, πρέπει να προχωρήσουμε τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις και να προσαρμοστούμε αναλόγως.
Στο σχέδιο νόμου παραγνωρίζεται προηγούμενη νομοθεσία με βάση την οποία την
άθληση για όλους την υλοποιούσαν μόνο πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης
από ΤΕΦΑΑ. Η εκπόνηση προγραμμάτων άθλησης από ανειδίκευτα και ελλιπώς
εκπαιδευμένα άτομα, θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη διότι
παραγνωρίζει ότι η άσκηση είναι μια έντονη διατάραξη της φυσιολογικής λειτουργίας
του οργανισμού η οποία, αν δεν γίνει στοχευμένα, στηριγμένη σε αμιγώς
επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, θα προκαλέσει
σημαντικά προβλήματα υγείας. Παραγνωρίζει ότι χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις
που αποκτιούνται από δεκάδες πανεπιστημιακά μαθήματα ανατομίας, φυσιολογίας,
εργοφυσιολογίας, βιοχημείας της άσκησης, εμβιομηχανικής της κίνησης, γενικής και
ειδικής προπονητικής κλπ., για να μπορεί κάποιος να αναλάβει να γυμνάσει, μεταξύ
άλλων, απροπόνητους, τραυματισμένους, παιδιά, εγκύους, ηλικιωμένους κλπ
Η «πιστοποιημένη κατάρτιση» από αρμόδιο φορέα εκτός των Πανεπιστημιακών Σχολών, το «αναγνωρισμένο επαγγελματικό ισοδύναμο» και «η πιστοποίηση προσόντων επαγγελματικής επάρκειας» αποτελούν εδώ και χρόνια τα κομβικά σημεία στον οδικό χάρτη των επιχειρούμενων Ευρωπαϊκών μεταρρυθμίσεων. Η Ελλάδα δεν μπορεί να παραμείνει άλλο πίσω από τις εξελίξεις, πρέπει να προχωρήσουμε τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις και να προσαρμοστούμε αναλόγως. Η αγάπη για τον αθλητισμό και η διάθεση εθελοντικής προσφοράς στην κοινωνία διαμέσου της άθλησης υπερισχύουν των διαμαχών περί την προσόντων του εκπαιδευτή. Κανείς δεν περισσεύει και κανείς δεν πρέπει να απορρίπτεται. Υπάρχουν τρόποι, υπάρχουν δρόμοι, υπάρχουν κοινοί στόχοι και οράματα. Το θέμα δεν είναι συντεχνιακό, ας βρούμε τον κοινό τόπο για να προχωρήσουμε μπροστά, για το καλό όλων μας. Πέραν από το απαιτούμενα τυπικά προσόντα, ας φροντίσουμε να υπάρχει συνεχής και επαρκής εκπαίδευση των εκπαιδευτών με βάση τις νέες συνθήκες και απαιτήσεις που έχουν δημιουργηθεί αλλά και τις μελλοντικές απαιτήσεις.
Σίγουρα το υπουργείο είναι ανενημέρωτο ή στην χειρότερη περίπτωση εξυπηρετεί συμφέροντα. Στην πρώτη περίπτωση δεν έχει ιδέα από αθλητισμό και άσκηση και στην δεύτερη περίπτωση διακινδυνεύει την δημόσια υγεία για να κάνει τα χατίρια σε κάποιους επιχειρηματίες που προσδοκούν πολλαπλά και οικονομικά οφέλη από την απορρόφηση αποφοίτων των ταχύρρυθμων σχολών και ιδρυμάτων τους. Στην περίπτωση αυτή εξόφθαλμα φωτογραφική ρύθμιση. Πως αλλιώς θα πηγαίνουν να παρακολουθούν, καταβάλλοντας το παχυλό αντίτιμο, τα προγράμματα επιμόρφωσης των ιδιωτικών σχολών και ΙΕΚ τάχα άσκησης, προπονητικής, αθλητισμού κλπ. αν δεν υπάρχει ένας νόμος που θα τους εξασφαλίζει θέσεις, έστω και χαμηλά αμειβόμενες, στην αγορά εργασίας ως δήθεν «εκπαιδευτές»; Μόνο αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί αυτό το νομοσχέδιο και όχι το δημόσιο συμφέρον και ως τέτοιο πρέπει άμεσα να αποσυρθεί.
Η αγάπη για τον αθλητισμό και η διάθεση εθελοντικής προσφοράς στην κοινωνία διαμέσου της άθλησης υπερισχύουν των διαμαχών περί την προσόντων του εκπαιδευτή. Κανείς δεν περισσεύει και κανείς δεν πρέπει να απορρίπτεται. Υπάρχουν τρόποι, υπάρχουν δρόμοι, υπάρχουν κοινοί στόχοι και οράματα. Το θέμα δεν είναι συντεχνιακό, ας βρούμε τον κοινό τόπο για να προχωρήσουμε μπροστά, για το καλό όλων μας.
Σίγουρα το υπουργείο είναι ανενημέρωτο ή στην χειρότερη περίπτωση εξυπηρετεί συμφέροντα. Στην πρώτη περίπτωση δεν έχει ιδέα από αθλητισμό και άσκηση και στην δεύτερη περίπτωση διακινδυνεύει την δημόσια υγεία για να κάνει τα χατίρια σε κάποιους επιχειρηματίες που προσδοκούν πολλαπλά και οικονομικά οφέλη από την απορρόφηση αποφοίτων των ταχύρρυθμων σχολών και ιδρυμάτων τους. Στην περίπτωση αυτή εξόφθαλμα φωτογραφική ρύθμιση. Πως αλλιώς θα πηγαίνουν να παρακολουθούν, καταβάλλοντας το παχυλό αντίτιμο, τα προγράμματα επιμόρφωσης των ιδιωτικών σχολών και ΙΕΚ τάχα άσκησης, προπονητικής, αθλητισμού κλπ. αν δεν υπάρχει ένας νόμος που θα τους εξασφαλίζει θέσεις, έστω και χαμηλά αμειβόμενες, στην αγορά εργασίας ως δήθεν «εκπαιδευτές»; Μόνο αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί αυτό το νομοσχέδιο και όχι το δημόσιο συμφέρον και ως τέτοιο πρέπει άμεσα να αποσυρθεί.
Ποιος αποκαλούμενος «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Η άσκηση είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με επιπολαιότητα. Άμεση απόσυρση, το νομοσχέδιο είναι επικίνδυνο για την δημόσια υγεία.
Στο πλαίσιο της προώθησης του αθλητικού εθελοντισμού, το νομοσχέδιο αυτό εισάγει την ιδέα των πιστοποιημένων εθελοντών εκπαιδευτών στη βάση συγκεκριμένων επαγγελματικών περιγραμμάτων και στοιχειωδών προτύπων. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο και έτσι γίνεται παντού παγκοσμίως.
Η αγάπη για τον αθλητισμό και η διάθεση εθελοντικής προσφοράς στην κοινωνία διαμέσου της άθλησης, υπερισχύουν των διαμαχών περί των προσόντων του εκπαιδευτή. Κανείς δεν περισσεύει και κανείς δεν πρέπει να απορρίπτεται. Υπάρχουν τρόποι, υπάρχουν δρόμοι, υπάρχουν κοινοί στόχοι και οράματα. Το θέμα δεν είναι συντεχνιακό, ας βρούμε τον κοινό τόπο για να προχωρήσουμε μπροστά, για το καλό όλων μας.
Στο πλαίσιο της προώθησης του αθλητικού εθελοντισμού, το νομοσχέδιο αυτό εισάγει την ιδέα των πιστοποιημένων εθελοντών εκπαιδευτών στη βάση συγκεκριμένων επαγγελματικών περιγραμμάτων και στοιχειωδών προτύπων. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο και έτσι γίνεται παντού παγκοσμίως.πρεπει κάποια στιγμή σαν χώρα να κρατάει τα παιδια της και να μην μας αναγκάζει να φεύγουμε εξωτερικό.
Σε όλες σχεδόν τις χώρες του κόσμου (USA, Καναδάς, Αυστραλία, Ινδία, Ευρωπαϊκή Ένωση, Βρετανία κ.ά.) τα προσόντα και η απαιτούμενη κατάρτιση των εκπαιδευτών ορίζονται, ελέγχονται, αξιολογούνται και πιστοποιούνται από αρμόδιο φορέα πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων. Κι αυτό ισχύει είτε αυτός, ο εκπαιδευτής, είναι πτυχιούχος αθλητικός επιστήμονας, είτε έχει παρακολουθήσει μαθήματα της μη τυπικής εκπαίδευσης, π.χ. σε ιδιωτικές σχολές.
Αν καταλαβαίνουμε καλά εδώ το πτυχίο αναγνωρισμένης σχολής για την άσκηση και τον αθλητισμό απαιτείται επιπλέον να συνοδεύεται και από πιστοποίηση προσόντων επαγγελματικής επάρκειας για να λάβει κάποιος τον τίτλο του «εκπαιδευτή» και να εισέλθει στα αντίστοιχα μητρώα. Απαράδεκτη ρύθμιση για όλους τους Έλληνες πολίτες που έδωσαν το αίμα και την ψυχή τους για να αποκτήσουν ένα πτυχίο ΑΕΙ οι ίδιοι ή τα παιδιά τους. Αρκεί μία βεβαίωση αναγνωρισμένης σχολής, αποφεύγεται βέβαια η ρητή αναφορά σε πτυχίο ΑΕΙ, συνοδευόμενη απαραίτητα όμως με πιστοποίηση του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. για να αποκτήσει κάποιος επαγγελματικά δικαιώματα. Απίστευτα ανερμάτιστη ρύθμιση για να μην πω σκόπιμη και υποβολιμαία. Πρέπει να αποσυρθεί.
Πέραν από το απαιτούμενα τυπικά προσόντα, ας φροντίσουμε να υπάρχει συνεχής και επαρκής εκπαίδευση των εκπαιδευτών με βάση τις νέες συνθήκες και απαιτήσεις που έχουν δημιουργηθεί αλλά και τις μελλοντικές απαιτήσεις.
Αστειεύεστε βέβαια. Ποιος αποκαλούμενος «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Η άσκηση είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με επιπολαιότητα. Άμεση απόσυρση, το νομοσχέδιο είναι επικίνδυνο για την δημόσια υγεία.