1. Εκπαιδευτής είναι ο επαγγελματίας με την απαιτούμενη κατάρτιση, που πιστοποιείται από αρμόδιο φορέα πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων, σχετικά με: α) διοργάνωση ή δραστηριότητα αθλητικής αναψυχής και άθλησης για όλους ή ακραία αθλητική δραστηριότητα (extreme sports), β) αθλήματα, για τα οποία δεν υπάρχουν ειδικά αναγνωρισμένες αθλητικές ομοσπονδίες και γ) ειδικότητα άσκησης σε αντικείμενα, που δεν διδάσκονται σε Σχολή ή Τμήμα Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σ.Ε.Φ.Α.Α. – Τ.Ε.Φ.Α.Α.), ο οποίος, ως επικεφαλής αθλούμενων που συμμετέχουν σε τέτοιες δραστηριότητες σε υπαίθριο ή μη περιβάλλον:
i) μεριμνά για την εξασφάλιση της ομαλής διεξαγωγής των δραστηριοτήτων αθλητικής αναψυχής και άθλησης για όλους ή των ακραίων αθλητικών δραστηριοτήτων και την ασφάλεια των αθλούμενων, μέσω της παρουσίασης και διδασκαλίας των βασικών τεχνικών δεξιοτήτων και της εκμάθησης του τρόπου χρήσης των τεχνικών μέσων και του εξοπλισμού, που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο πραγματοποίησης των δραστηριοτήτων αυτών,
ii) καθοδηγεί μεμονωμένα ή ομαδικά τους αθλούμενους που συμμετέχουν σε τέτοιες δραστηριότητες,
iii) αναλαμβάνει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την υποστήριξη ή την εποπτεία διεξαγωγής ατομικών και ομαδικών προγραμμάτων σε γυμναστήρια, αίθουσες ή στην ύπαιθρο, ή προγραμμάτων άθλησης για όλους και
iv) παρέχει μεμονωμένα ή σε ομάδα αθλούμενων, καθοδήγηση και βοήθεια στους τομείς της άσκησης και της βελτίωσης της φυσικής τους κατάστασης. Στην έννοια του εκπαιδευτή συγκαταλέγονται και οι οδηγοί ή συνοδοί βουνού.
2. Ο εκπαιδευτής οφείλει, πριν από την έναρξη διεξαγωγής της δραστηριότητας, να ενημερωθεί για το επίπεδο εμπειρίας, φυσικής κατάστασης και υγείας των αθλουμένων που συμμετέχουν σε αυτήν.
Αναφορικά με σχετική δήλωση εντός της Βουλής κυβερνητικού εκπροσώπου στον τομέα του Αθλητισμού (του Υφυπουργού Αθλητισμού κ. Λευτέρη Αυγενάκη) στην οποία υποβάθμισε τον ρόλο των αποφοίτων Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης της επιστήμης του Αθλητισμού λέγοντας χαρακτηριστικά ότι: «Είναι εκπαιδευτικοί, είναι καθηγητές Φυσικής Αγωγής, δεν είναι προπονητές», θα ήθελα να κάνω το εξής σχόλιο-απάντηση:
Όλα είναι ένα! Η επιστήμη του αθλητισμού είναι αδιαίρετη και κάθε επιμερισμός της έγινε από τους ίδιους τους επιστήμονες του αθλητισμού για την βελτίωση της μελέτης και της εξέλιξης της. Οι επιστήμονες αυτοί δεν είναι άλλοι από τους Εκπαιδευτικούς-Καθηγητές Φυσικής Αγωγής-Γυμναστές-Προπονητές που αποφοίτησαν από τα Ανωτατα Εκπαιδευτικά Ιδρυματα της χώρας (ΣΕΦΑΑ). Αυτό ισχύει για όλους τους επιστημονικούς κλάδους στον Δυτικό κόσμο. Αν η κυβέρνηση αποφάσισε να αλλάξει τον τρόπο δομής, αξιολόγησης και πιστοποίησης αναφορικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα των επιστημονικών κλάδων του σύγχρονου Δυτικού κόσμου, οφείλει πρώτα να έρθει σε συνεννόηση με τους επιστήμονες, να ενημερώσει για τους λόγους των αλλαγών αυτών καθώς επίσης και να παραθέσει συγκεκριμένους μετρήσιμους στόχους ώστε να αξιολογηθεί το εγχείρημα της. Ειδάλλως μιλάμε για ένα εγκληματικό εγχείρημα διαφθοράς στα χρονικά, υπέρ ορισμένων ιδιωτικών συμφερόντων.
Πως είναι δυνατόν ξαφνικά να υποβαθμίζονται έτσι απλά τα επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων διαβαθμισμένων Ανώτατων εκπαιδευτικών Ιδρυματων που το ίδιο το Ελληνικό κράτος Ίδρυσε και χρηματοδότησε?! Ποιος είναι ο σκοπός αυτών των ενεργειών?! Από την στιγμή που η εργασία συνδέεται με τον βιοπορισμό-επιβίωση του ανθρώπου στις σύγχρονες κοινωνίες, η υποβάθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων ενός κλάδου δεν αποτελεί ενέργεια κοινωνικής και οικονομικής εξόντωσης πλην των συνεπειών της υποβάθμισης στην ποιότητα των υπηρεσιών προς τους πολίτες?!
Γιατί δεν αναβαθμίζεται ο ρόλος των ΣΕΦΑΑ ώστε να καλύπτουν όλες τις ανάγκες του αθλητισμού παρέχοντας τις απαραίτητες εκάστοτε πιστοποιήσεις με τον πλέον αξιοκρατικό τρόπο στους ενδιαφερόμενους σπουδαστές για όλα τα αθλήματα σε συνεργασία και με τις ομοσπονδιες των αθλημάτων?!
Αν η κυβέρνηση θεωρεί ότι υπάρχουν αξιόλογοι ερασιτέχνες που τόσα χρόνια εργάζονταν παράνομα είτε στο πεδίο του αθλητισμού είτε σε άλλα επιστημονικά πεδία και θέλει να τους νομιμοποιήσει γιατί δεν τροποποιεί τους όρους εισαγωγής στα Ελληνικά Πανεπιστήμια για όλους ώστε εκεί να πιστοποιούνται εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις με τον πλέον αξιοκρατικό τρόπο?!
Ίσως όμως όλες αυτές οι αναξιοκρατικές πρακτικές να πηγάζουν από μία αναξιοκρατική αντίληψη και πρακτική που αντανακλάται στην «αρχιτεκτονική» της δομής του ίδιου του πολιτικού συστήματος που καθορίζει τις νομοθετικες εξελίξεις, το οποίο διαφαίνεται από το γεγονός ότι την στιγμή που υπαβαθμίζεται ο ρόλος και η αξία ενός επιστημονικού κλάδου (αυτή είναι η αρχή για την υποβάθμιση και άλλων επιστημονικών κλάδων) από μία κυβερνητική ρύθμιση, οι ίδιοι οι εισηγητές της ρύθμισης αυτής, έχουν τόσο σχέση με τον τομέα του αθλητισμού όσο και «η νύχτα με την μέρα» (χαρακτηριστικά ο κ. Αυγενάκης είναι πολιτικός και μηχανικός τοπογραφίας)!
Δεν νοείται οι σπουδές στο Πανεπιστήμιο ισούται με του ιδιωτικού ΙΕΚ ή με κάποια σεμινάρια του ΣΚ. Είναι άκρως επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία.
Tο προτεινόμενο νομοσχέδιο παραβλέπει ότι, για την ορθή εφαρμογή των προγραμμάτων άσκησης αναψυχής και άθλησης για όλους, απαιτούνται εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις για να μπορεί ένας επαγγελματίας άσκησης, να αναλάβει να γυμνάσει άτομα κάθε ηλικίας, με διαφορετικό αθλητικό και ιατρικό ιστορικό και διαφορετικά ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά, σε ατομικά ή ομαδικά προγράμματα σε γυμναστήρια, σε αίθουσες ή στην ύπαιθρο, σε δρομικές δραστηριότητες κτλ.
Γνώσεις που παρέχει μόνο ένα πανεπιστημιακό Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ).
Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο μπαίνει ταφόπλακα σε ένα ολόκληρο πανεπιστήμιο για το οποίο αρχίζω ν’αναρωτιέμαι: ποιός ο λόγος ύπαρξής του; Αφού ο καθένας, κομμώτρια, μπάρμαν, τραπεζικός υπάλληλος που βαρέθηκε τη δουλειά του και του αρέσει η γυμναστική, μπορεί με ένα σεμινάριο Σ/Κ να το κάνει επάγγελμα; Δεν ξέρω για εσάς κε Αυγενάκη, εγώ στην κομμώτριά μου πάω μόνο για να με κουρέψει!Αντιλαμβάνεστε ότι αυτό το νομοσχέδιο εκτός του ότι απαξιώνει έναν ολόκληρο κλάδο βάζει σε κίνδυνο την υγεία των πολιτών για την οποία είστε αποκλειστικά υπεύθυνος;
Το παρόν άρθρο χρειάζεται επιπλέον ανάλυση ή απόσυρση.
-Με τον όρο Εκπαιδευτής όπως παρουσιάζεται, εξισώνονται οι απόφοιτοι ΤΕΦΑΑ με τους απόφοιτους ΙΕΚ, οι Οδηγοί βουνού με τους συνοδούς βουνού, που δεν υπάρχει καμία σχέση σε γνώσεις, ικανότητες, προ απαιτούμενα και εμπειρίες.
-Εκπαιδευτές ΜΟΝΟ από ειδικότητες που δεν διδάσκονται στα ΤΕΦΑΑ.
-Αναγνώριση ως εκπαιδευτές extreme sport και αθλημάτων υψηλής διακινδύνευσης- όπου ο κίνδυνος της ανθρώπινης ζωής είναι μεγάλος (Ορειβασία, αναρρίχηση, ορειβατικό σκι, Canoyning ή αθλημάτων ποταμού) μόνο από σχολές αναγνωρισμένων ομοσπονδιών ή και Διεθνή αναγνώριση.
– Να ακολουθηθούν Διεθνή τρόποι και παραδείγματα και οχι Ελληνικές πατέντες «τα κάνω όλα και συμφέρω».
-Επιβάλλεται η καταγραφή των Extreme αθλημάτων και η δημιουργία ξεχωριστού μητρώου αθλημάτων και Εκπαιδευτών.
Είμαι εκπαιδευτής ορειβασίας-αναρρίχησης της ΕΟΟΑ και Οδηγός Βουνού καθώς και απόφοιτος Δημόσιου ΙΕΚ – «Προπονητής Αθλημάτων».
Για να γίνουμε Εκπαιδευτές ορειβασίας της ΕΟΟΑ και Οδηγοί Βουνού χρειάζονται τουλάχιστον 7 χρόνια συνεχής δράσης, αξιολόγησης και παρακολούθησης σχολών. Οι απαιτήσεις εισαγωγής και κατάρτισης είναι παρόμοιες με των διεθνών οδηγών βουνού, με εκπαιδεύσεις ακόμη και στις Άλπεις.
Στα ΙΕΚ, δημόσια και ιδιωτικά το επίπεδο είναι χαμηλό, ο ρόλος των αποφοίτων είναι βοηθητικός σχεδόν σε όλες τις ειδικότητες (βοηθός φαρμακείου, βοηθός φυσιοθεραπευτή, συνοδός βουνού, προπονητής αθλημάτων κλπ).
Δεν γίνεται τον απόφοιτο ΤΕΦΑΑ – Τομέα «Οργάνωση αθλητισμού-Αναψυχή» ή άλλης ειδικότητας να τον αντικαταστήσει ο συνοδός βουνού ή ο προπονητής αθλημάτων. Όπως και δεν μπορεί ο συνοδός βουνού να αντικαταστήσει τον Οδηγό βουνού στην ορειβασία, την αναρρίχηση κλπ. Η ύπαρξή των ΣΒ είναι μόνο βοηθητική.
Ας το καταλάβει το κράτος και όσοι προσπαθούν να αυτο-αναβαθμιστούν.
Με ποιά προσόντα μπορεί ο επονομαζόμενος «εκπαιδευτής», με πιστοποιημένη κατάρτιση από αρμόδιο φορέα εκτός των πανεπιστημιακών σχολών, να ενημερώνεται για την κατάσταση υγείας και φυσικής κατάστασης των αθλουμένων;
Το υπουργείο ξεκάθαρα εξυπηρετεί συμφέροντα επιχειρηματιών θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία αθλουμένων
Το παρόν νομοσχέδιο με την εισαγωγή του «Εκπαιδευτή», με μη πανεπιστημιακή μόρφωση, θέτει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία και την ποιότητα ζωής των πολιτών, αφού τους παραδίδει στα χέρια αμαθών και σε κάθε περίπτωση ατόμων ανυποψίαστων ως προς τις απαιτούμενες εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις περί αθλητικής επιστήμης και επιστήμης της άσκησης, ατόμων με μόνο εφόδιο σεμινάρια από δήθεν πιστοποιημένο φορέα.
Νομίζει ο εισηγητής και η σημερινή κυβέρνηση ότι οι επαγγελματίες στον μαζικό αθλητισμό και στον αθλητισμό αναψυχής δεν απαιτείται να διαθέτουν επιστημονικές γνώσεις πανεπιστημιακού επιπέδου (Ανατομία, Κινησιολογία, Εργοφυσιολογία –Φυσιολογία, Αθλητική Ψυχολογία, Βιοχημεία, Προπονητική, Εμβιομηχανική κλπ.), που μόνο οι απόφοιτοι των ΤΕΦΑΑ διαθέτουν, για να διαχειρίζονται τις τύχες των ασκούμενων και να τους καθοδηγούν με ορθό τρόπο; Ή μήπως έχουν την εντύπωση ότι τα ΤΕΦΑΑ δεν διαθέτουν σχετικές ειδικότητες;
Το ΦΕΚ ίδρυσης των ΤΕΦΑΑ και σχετικοί νόμοι (Ν.2527/8.10.2013/τεύχος Β΄ και Ν.1774/17.6.2016/τεύχος Β΄), αναγνωρίζουν στους αποφοίτους των ΤΕΦΑΑ το επιστημονικό πεδίο ενασχόλησής τους και κατά συνέπεια το αντικείμενο της εργασίας τους, συμπεριλαμβανομένων των προγραμμάτων άθλησης για όλους. Ο εισηγητής υπονομεύει με το παρόν νομοσχέδιο τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (ΤΕΦΑΑ), ατόμων που μόχθησαν επί σειρά ετών για να ειδικευθούν επιστημονικά και επιβραβεύει την ελάσσονα προσπάθεια των σεμιναριακά καταρτιζόμενων και αμφιβόλου επάρκειας επαγγελματιών. Έτσι αντιλαμβάνεται και επιβραβεύει η κυβέρνηση την αριστεία που επικαλείται;
Δεν ξέρω γιατί ο εισηγητής και η κυβέρνηση αντιμετωπίζουν την άσκηση με τόση προχειρότητα και επιπολαιότητα ή αν το σχέδιο νόμου έχει κάποιες άλλες σκοπιμότητες και έρχεται προς εξυπηρέτηση συμφερόντων εις βάρος του κοινού καλού.
Για τη διασφάλιση της υγείας των πολιτών και την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος προβείτε στην απόσυρση του νομοσχεδίου και ελάτε σε συνεργασία με τους επιστήμονες και ειδικούς του τομέα της άθλησης και της άσκησης για να ετοιμάσετε κάτι αντάξιο μιας σύγχρονης χώρας του δυτικού κόσμου.
Με το συγκεκριμένο άρθρο απαξιώνεται ο ρόλος των ΣΕΦΑΑ και υποβαθμίζεται το πτυχίο τους. Παραχωρούνται επαγγελματικά δικαιώματα σε ταχύρρυθμα εκπαιδευόμενους με επιφανειακές γνώσεις, ελλιπή κατάρτιση και εφαρμογή τυποποιημένων συνταγολογίων άσκησης διακινδυνεύοντας την υγεία και την ασφάλεια των ασκουμένων.
Πρέπει να καταστεί σαφές ότι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή προγραμμάτων άσκησης πρέπει να εκτελείται αποκλειστικά από πτυχιούχους των ΣΕΦΑΑ οι οποίοι έχουν την απαιτούμενη πανεπιστημιακή κατάρτιση και μπορούν να ανταποκριθούν στοχευμένα και αποτελεσματικά στις ανάγκες όλων των ασκουμένων (παιδιά, νέους, ενήλικες, ηλικιωμένους, ασθενείς).
Βάσει της πρόβλεψης στον προτεινόμενο νόμο, θα πρέπει να γραφτεί ρητώς ότι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή προγραμμάτων άσκησης εκτελείται αποκλειστικά από πτυχιούχους ΤΕΦΑΑ εκτός από δραστηριότητες, οι οποίες θα πρέπει να οριστούν επακριβώς, που δεν καλύπτονται από τον κύκλο σπουδών των ΤΕΦΑΑ. Σε κάθε άλλη περίπτωση πρόκειται για βάναυση κατάργηση νομοθετημένων επαγγελματικών δικαιωμάτων πτυχιούχων ΤΕΦΑΑ (Ν2527 του 2013, Ν1774 του 2016 και ΠΔ219 του 2006) προσβάλλοντας χιλιάδες επαγγελματίες της άσκησης πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, την Ανώτατη εκπαίδευση της χώρας μας και τον Έλληνα πολίτη καθώς θα του παρέχονται υπηρεσίες άσκησης χαμηλότατου επιπέδου, με κόστος για την υγεία και την ποιότητα ζωής των πολιτών, από ανεκπαίδευτους εκπαιδευτές.
Δεν γίνεται να διαβάζεις τόσα χρόνια για να περάσεις τις πανελλήνιες, να περνάς σε πανεπιστήμιο να διαβάζεις άλλα 4 χρόνια εκεί και αλλα πόσα αν θέλεις να εμπλουτίσεις το πτυχίο σου και ξαφνικά να έρχονται να σου ακυρώνουν όλες σου τις προσπάθειες με το να εξισώνουν το πτυχίο ενός ΑΕΙ με τα ΙΕΚ που πραγματικά αμφιβάλλω αν είναι εφικτό σε ένα και δύο εξάμηνα να λάβεις τις απαραίτητες γνώσεις σε ανατομία, κινησιολογία, εμβιομηχανική, εργοφυσιολογία, βιοχημεία και πολλά ακόμα. Είναι απαράδεκτο.
Είναι δικαίωμα κάθε κυβέρνησης να αναδιαμορφώνει μερικώς ή και ολικώς, όπως γίνεται με αυτό το άρθρο, ένα δομημένο περιβάλλον όταν θεωρεί ότι αυτό είναι δυσλειτουργικό. Πως όμως ζητά να έχει την συναίνεση της κοινωνίας όταν το «νέο» περιβάλλον» είναι απολύτως αδιαφανές; Το μόνο που γνωρίζουμε για τον εκπαιδευτή είναι ότι «πιστοποιείται από αρμόδιο φορέα πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων». Θα ήθελα να ξέρω ποιο πολεοδομικό δίνει άδεια να κτιστεί ένα σπίτι χωρίς τα σχέδια της θεμελίωσής του;
Πως απαξιώνεται έτσι την πανεπιστημιακή μόρφωση,ίδιο είναι τέσσερα χρόνια σπουδών με τέσσερα σ/κ σεμιναρίων, ή έστω με δύο χρόνια σε κάποιο ΙΕΚ; Δεν έχει ξαναγίνει κάτι παρόμοιο!
Η ελληνική πολιτεία έχει εδώ και χρόνια αναθέσει την εκπαίδευση των επαγγελματιών του αθλητισμού (σε όλες του τις μορφές: σχολικό αθλητισμό, αγωνιστικό αθλητισμό, μαζικό αθλητισμό, αθλητισμό αναψυχής κλπ) στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.).
Με το παρόν νομοσχέδιο επιχειρείται να εισαχθεί ο θεσμός του «εκπαιδευτή» (χρόνια τώρα αναζητείται το κατάλληλο ‘όνομα’…) ουσιαστικά για ‘νομιμοποιηθούν’ οι απόφοιτοι από τον ευρύτερο ιδιωτικό τομέα. Αυτό, ενώ εμπεριέχει μια λογική, εμπεριέχει ταυτόχρονα και πολλούς μα πολλούς κινδύνους.
Είναι τιμή για μια ‘σύγχρονη’ χώρα να τιμά και να ενισχύει τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά της Ιδρύματα – στην προκειμένη περίπτωση τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.
ΓΙΑΤΙ δεν ενισχύετε με διδακτικό προσωπικό, κονδύλια, προγράμματα κ.ο.κ. τα ΤΕΦΑΑ έτσι ώστε να είναι εφικτή μια αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών;; ΓΙΑΤΙ δεν συνεργάζεστε με τα τμήματα αυτά για να βρεθεί με τον σωστό τρόπο η επίλυση των θεμάτων που αναγράφονται στο νομοσχέδιο;; Είναι ανώτερες οι γνώσεις στο Υπουργείο από τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα;;;
Είναι γνωστό το σε τι εξυπηρετεί αυτή η «προχειρότητα» και «έκπτωση» στο επίπεδο «εκπαίδευσης» των αντίστοιχων επαγγελματιών αλλά είναι και ντροπιαστικό.
Ψάχνονται λύσεις για να αποκατασταθούν οι απόφοιτοι του ιδιωτικού τομέα έτσι; Για τους απόφοιτους των 5 Τ.Ε.Φ.Α.Α. ποιες λύσεις ψάχνονται? Μήπως το ότι οι αρμοδιότητες τους στα σχολεία δίνονται σε ‘άλλους’ ;; Μήπως ο τεράστιος αριθμός διορισμών;; Ή μήπως η υποχρεωτική ύπαρξή τους στους ιδιωτικούς χώρους άσκησης ;;;
Αξιότιμοι κύριοι έχετε πολλές υποχρεώσεις από τη θέση που βρίσκεστε. Μια από αυτές είναι να σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων, να Στηρίξετε και να Ενισχύσετε πρωτίστως την Ανώτατη Εκπαίδευση.
Δώστε προοπτική στους αποφοίτους των Τ.Ε.Φ.Α.Α.
Ο Αθλητισμός είναι σοβαρή υπόθεση. Το ίδιο και η Υγεία του κάθε ασκούμενου.
Ποιος αποκαλούμενος «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Η άσκηση είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με επιπολαιότητα. Άμεση απόσυρση, το νομοσχέδιο είναι ΕΠΙΚΥΝΔΥΝΟ για τη δημόσια υγεία. Επιπλέον ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ ολόκληρος κλάδος πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, εξομοιώνοντας 4 χρόνια σπουδών με σεμινάρια λίγων ώρών.
1. (α) Μη σκόπιμη χρήση του αδόκιμου όρου «ακραίες αθλητικές δραστηριότητες».
2. Η έκφραση «ακραίες αθλητικές δραστηριότητες», που αναφέρεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, εκτός από ανακριβής είναι και όλως αδόκιμη, αφού αποθαρρύνει την συμμετοχή στις δραστηριότητες του νομοσχεδίου, (όπως και τους γονείς να τις επιτρέπουν στα παιδιά τους), και υπονομεύει τον σκοπό του, που είναι ο αθλητισμός για όλους.
3. (β)Αδικαιολόγητη εισαγωγή αδόκιμου και αόριστου συστήματος πιστοποίησης των εκπαιδευτών.
4. Στην χώρα μας υπάρχει ήδη ασφαλές θεσμικό πλαίσιο πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων μέσω του ΕΣΥΔ (Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης) ή και του ΕΟΠΠΕΠ, που είναι σύμφωνο και με τα προβλεπόμενα στην νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο δεν απαιτεί οπωσδήποτε την ύπαρξη οποιασδήποτε σχολής αλλά είναι βασισμένο στα Ευρωπαϊκά πρότυπα, που έχουν συμφωνηθεί από τους επαγγελματίες του κάθε κλάδου.
5. Με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο επινοείται άλλου είδους, καινοφανής και αόριστη διαδικασία πιστοποίησης, που απαιτεί οπωσδήποτε και φοίτηση σε κάποια σχολή.
6. Εν όψει της φύσης των δραστηριοτήτων του νομοσχεδίου, δεν θα πρέπει να συνδεθεί απαραίτητα η εκπαίδευση με την πιστοποίηση επάρκειας προσόντων, αφού η επάρκεια μπορεί να πιστοποιηθεί νόμιμα και με άλλα κριτήρια (π.χ. μακροχρόνια εμπειρία).
7. Ασφαλώς επιβάλλεται η δημιουργία σχολών από την ΓΓΑ για τις δραστηριότητες αρμοδιότητάς της, (όσο και άλλες σχολές για τις δραστηριότητες φορέων, που δεν υπάγονται στο Υπουργείο Αθλητισμού). Πλην, όμως, για τους ήδη έμπειρους και ήδη νόμιμα πιστοποιήσιμους εργαζόμενους, όπως και για ειδικούς κλάδους που δεν υπάρχει ή δεν θα υπάρχει σχολή, δεν είναι σωστό να δημιουργηθεί αδυναμία πιστοποίησης, εργασίας και κάλυψης των αναγκών των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων.
8. Επίσης, επειδή στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο δεν προβλέπεται συγκεκριμένο επίπεδο προσόντων των πιστοποιούμενων επαγγελματιών, καλό θα είναι να διευκρινισθεί, ότι αυτοί αρκεί να είναι επιπέδου προσόντων EQF5 ή και απλώς ΕQF4 ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας κάθε δραστηριότητας, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό σύστημα αξιολόγησης προσόντων.
ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΕΤΕΥΔΑ
1. (α) Μη σκόπιμη χρήση του αδόκιμου όρου «ακραίες αθλητικές δραστηριότητες».
2. Η έκφραση «ακραίες αθλητικές δραστηριότητες», που αναφέρεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, εκτός από ανακριβής είναι και όλως αδόκιμη, αφού αποθαρρύνει την συμμετοχή στις δραστηριότητες του νομοσχεδίου, (όπως και τους γονείς να τις επιτρέπουν στα παιδιά τους), και υπονομεύει τον σκοπό του, που είναι ο αθλητισμός για όλους.
3. (β)Αδικαιολόγητη εισαγωγή αδόκιμου και αόριστου συστήματος πιστοποίησης των εκπαιδευτών.
16. Στην χώρα μας υπάρχει ήδη ασφαλές θεσμικό πλαίσιο πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων μέσω του ΕΣΥΔ (Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης) ή και του ΕΟΠΠΕΠ, που είναι σύμφωνο και με τα προβλεπόμενα στην νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο δεν απαιτεί οπωσδήποτε την ύπαρξη οποιασδήποτε σχολής αλλά είναι βασισμένο στα Ευρωπαϊκά πρότυπα, που έχουν συμφωνηθεί από τους επαγγελματίες του κάθε κλάδου.
4. Με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο επινοείται άλλου είδους, καινοφανής και αόριστη διαδικασία πιστοποίησης, που απαιτεί οπωσδήποτε και φοίτηση σε κάποια σχολή.
5. Εν όψει της φύσης των δραστηριοτήτων του νομοσχεδίου, δεν θα πρέπει να συνδεθεί απαραίτητα η εκπαίδευση με την πιστοποίηση επάρκειας προσόντων, αφού η επάρκεια μπορεί να πιστοποιηθεί νόμιμα και με άλλα κριτήρια (π.χ. μακροχρόνια εμπειρία).
6. Ασφαλώς επιβάλλεται η δημιουργία σχολών από την ΓΓΑ για τις δραστηριότητες αρμοδιότητάς της, (όσο και άλλες σχολές για τις δραστηριότητες φορέων, που δεν υπάγονται στο Υπουργείο Αθλητισμού). Πλην, όμως, για τους ήδη έμπειρους και ήδη νόμιμα πιστοποιήσιμους εργαζόμενους, όπως και για ειδικούς κλάδους που δεν υπάρχει ή δεν θα υπάρχει σχολή, δεν είναι σωστό να δημιουργηθεί αδυναμία πιστοποίησης, εργασίας και κάλυψης των αναγκών των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων.
7. Επίσης, επειδή στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο δεν προβλέπεται συγκεκριμένο επίπεδο προσόντων των πιστοποιούμενων επαγγελματιών, καλό θα είναι να διευκρινισθεί, ότι αυτοί αρκεί να είναι επιπέδου προσόντων EQF5 ή και απλώς ΕQF4 ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας κάθε δραστηριότητας, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό σύστημα αξιολόγησης προσόντων.
ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΕΤΕΥΔΑ
Κάποιος που έχει παρακολουθήσει σεμινάρια λίγων μηνών δεν έχει τις ίδιες γνώσεις και δεν είναι ικανός να ασκήσει το επάγγελμα σε σύγκριση με κάποιον που έχει ολοκληρώσει τέσσερα χρόνια σχολής στα οποία επίσης συμπεριλαμβάνεται και η πρακτική άσκηση. Το νομοσχέδιο είναι περιττό.
Με το νέο νόμο δινονται δικαιώματα εργασιακά για εκγύμναση ακόμα και σε ακραίες συνθηκες ή σε ειδικούς πληθυσμούς όπως παιδιά, τραυματισμένοι και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας σε άτομα που δεν γνωριζουν και δεν μπορούν να αναγνωρίσουν τα ειδικά χαρακτηρισικά των πληθυσμιακών αυτών ομάδων. Δεν θα ξεχάσω προπονητή μπάσκετ που ξεκινούσε 7χρονα παιδιά ζέσταμα με άλματα πάνω από ψηλά για την ηλικια τους εμποδια με την μπάλλα πάνω απότο κεφάλι τους.Ασκηση που είδε προφανώς σε video άλλα δεν ήξερε ούτε να την αξιολογήσει ουτε να την εντάξει στο προπονητικό του πρόγραμμα. Προπονητές και instructors που θα αντιγράφουν ασκήσεις από το youtube είναι απλά επικινδυνοι. Είναι πολλοί που με πλησιάζουν πλέον και δηλώνουν ότι έπαθαν ζημιά από ΄γυμναστή΄. Τέσσερα χρόνια σπουδών και ειδίκευσης έναν ολόκληρο χρόνο στην προπονητική -έχοντας δημιουργήσει ήδη ένα γνωστικό υποβαθρο-δεν μπορούν να αντικατασταθούν με σεμινάρια. Το να μην γίνεται αυτό αντιληπτό από την Πολιτεία μοιάζει αδιανόητο.
Ο αθλητικός επιστήμονας είναι και εκπαιδευτής αθλημάτων, ο εκπαιδευτής όμως δεν είναι απαραίτητο να είναι αθλητικός επιστήμονας, αλλά απαιτείται να έχει πιστοποιημένες γνώσεις και δεξιότητες στον τομέα δραστηριοποίησής του.
«Εκπαιδευτής»….όρος αδόκιμος για κάποιον που δεν έχει πανεπιστημιακή μόρφωση. Από πότε ένας κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να εκπονεί και να εποπτεύει προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες, εξωτερικούς χώρους για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Από πότε η άσκηση αντιμετωπίζεται με τέτοια επιπολαιότητα κι ανευθυνότητα από την Πολιτεία μας; Άμεση απόσυρση, του νομοσχεδίου ως επικίνδυνο για την δημόσια υγεία.
Σίγουρα το υπουργείο είναι ανενημέρωτο ή στην χειρότερη περίπτωση εξυπηρετεί συμφέροντα. Στην πρώτη περίπτωση δεν έχει ιδέα από αθλητισμό και άσκηση και στην δεύτερη περίπτωση διακινδυνεύει την δημόσια υγεία για να κάνει τα χατίρια σε κάποιους επιχειρηματίες που προσδοκούν πολλαπλά και οικονομικά οφέλη από την απορρόφηση αποφοίτων των ταχύρρυθμων σχολών και ιδρυμάτων τους. Στην περίπτωση αυτή εξόφθαλμα φωτογραφική ρύθμιση. Πως αλλιώς θα πηγαίνουν να παρακολουθούν, καταβάλλοντας το παχυλό αντίτιμο, τα προγράμματα επιμόρφωσης των ιδιωτικών σχολών και ΙΕΚ τάχα άσκησης, προπονητικής, αθλητισμού κλπ. αν δεν υπάρχει ένας νόμος που θα τους εξασφαλίζει θέσεις, έστω και χαμηλά αμειβόμενες, στην αγορά εργασίας ως δήθεν «εκπαιδευτές»; Μόνο αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί αυτό το νομοσχέδιο και όχι το δημόσιο συμφέρον και ως τέτοιο πρέπει άμεσα να αποσυρθεί.
Ισοπεδωνετε τους κοπους ετων των αποφοιτων αλλα και των οικογενειων του ΤΕΦΑΑ-ΣΕΦΑΑ . Δεν μπορειτε να εξισωνετε την ανωτατη πανεπιστημιακη μορφωση με ενα σεμιναριο ιδιωτικου φορεα και μαλιστα εις βαρος της υγειας των αθλουμενων.
Με ποιά προσόντα μπορεί ο επονομαζόμενος «εκπαιδευτής», με πιστοποιημένη κατάρτιση από αρμόδιο φορέα εκτός των πανεπιστημιακών σχολών, να ενημερώνεται για την κατάσταση υγείας και φυσικής κατάστασης των αθλουμένων; Με ποιες γνώσεις και ποιάς χρονικής διάρκειας σπουδές; Άκρως επικίνδυνη για την δημόσια υγεία διάταξη και ως τέτοια πρέπει να αποσυρθεί.
Δεν υπάρχει καμία γνωστική και επαγγελματική επάρκεια σε όλους αυτούς που αποκαλούνται «εκπαιδευτές».Ειναί επικίνδυνο να παίζουν με την υγεία και την νοημοσύνη των ανθρώπων .
Απαράδεκτο! Ποιος αποκαλούμενος «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Η άσκηση είναι αποτελεί σοβαρότατη υπόθεση ώστε να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με επιπολαιότητα. Άμεση απόσυρση, το νομοσχέδιο είναι επικίνδυνο για την δημόσια υγεία. Σίγουρα το υπουργείο είναι εντελώς ανενημέρωτο ή στην χειρότερη περίπτωση εξυπηρετεί συμφέροντα. Στην πρώτη περίπτωση δεν έχει ιδέα από αθλητισμό και άσκηση και στην δεύτερη περίπτωση διακινδυνεύει την δημόσια υγεία για να κάνει τα χατίρια σε κάποιους επιχειρηματίες που προσδοκούν πολλαπλά και οικονομικά οφέλη από την απορρόφηση αποφοίτων των ταχύρρυθμων σχολών και ιδρυμάτων τους. Στην περίπτωση αυτή εξόφθαλμα φωτογραφική ρύθμιση.
Ας κάνουν και το επάγγελμα του δικηγόρου, του γιατρού, του μηχανικού με ένα σεμινάριο……
Στο πλαίσιο της προώθησης του αθλητικού εθελοντισμού, το νομοσχέδιο αυτό εισάγει την ιδέα των πιστοποιημένων εθελοντών εκπαιδευτών στη βάση συγκεκριμένων επαγγελματικών περιγραμμάτων και στοιχειωδών προτύπων. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο και έτσι γίνεται παντού παγκοσμίως.
Στο πλαίσιο της προώθησης του αθλητικού εθελοντισμού, το νομοσχέδιο αυτό εισάγει την ιδέα των πιστοποιημένων εθελοντών εκπαιδευτών στη βάση συγκεκριμένων επαγγελματικών περιγραμμάτων και στοιχειωδών προτύπων. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο και έτσι γίνεται παντού παγκοσμίως.
Και φυσικά να αναγνωρίσουν τους εκπαιδευτές. Τόσα χρόνια νέα παιδιά δίνουν τα χρήματα τους ξοδεύουν το χρόνο τους σε σεμινάρια και σπουδές και δεν τους αναγνωρίζει κάνεις. Τους εκμετλευονται τα γυμναστήρια,οι ίδιοι φτιάχνουν τις σχολές αυτές και τώρα αντιδρούν να μην τους αναγνωρίσουν κιόλας. Το βρίσκω έντιμο και ορθό το άρθρο αυτό.
Παίζετε με την υγεία των πολιτών για να εξυπηρετήσετε τα συμφέροντα των ιδιωτών «πελατών» σας. Άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου!
Λογικές του τύπου «οι απόφοιτοι των ιδιωτικών σχολών είναι επικίνδυνοι για την ασφάλεια των αθλούμενων» και κριτικές του τύπου «δεν μαθαίνουν τίποτα, είναι άσχετοι και ανειδίκευτοι, κάνουν ένα ολιγοήμερο σεμινάριο» κ.λπ., δείχνει απλώς άγνοια της πραγματικότητας. Για παράδειγμα, η πιστοποίηση από το EuropeActive (που αναγνωρίζεται σε δεκάδες χώρες παγκοσμίους και σχεδόν όλη την Ευρώπη εκτός από την Ελλάδα και την Κύπρο), απαιτεί πσυγκεκριμένα πρότυπα εκπαίδευσης με περισσότερες από 300 ώρες παρακολούθησης, αξιολόγηση συγκεκριμένων γνώσεων – δεξιοτήτων – ικανοτήτων με σειρά εξετάσεων και περιγράφει συγκεκριμένο πλαίσιο εργασίας, απολύτως ξεκαθαρισμένο. Σε καμία περίπτωση ΔΕΝ υποκαθιστά τον αθλητικό επιστήμονα και σε καμία περίπτωση ΔΕΝ αντιστοιχεί με αντίστοιχες πανεπιστημιακές σπουδές, αντίθετα πιστοποιεί επαγγελματική κατάρτιση σε συγκεκριμένα αντικείμενα που ενίοτε δεν υπάρχουν στο πρόγραμμα σπουδών ΤΕΦΑΑ/ΣΕΦΑΑ. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που τα μαθήματα των πιστοποιημένων ιδιωτικών σχολών Fitness παρακολουθούν και πτυχιούχοι αθλητικών σχολών αλλά και πολλών ακόμη ειδικοτήτων που άπτονται με θέματα υγείας, όπως π.χ. φυσικοθεραπείας, διατροφολογίας, ακόμα και ιατρικής.
Μετά την ανάγνωση του άρθρου είναι ξεκάθαρο ότι γίνεται μια προσπάθεια υποβάθμισης αποφοίτων Ελληνικών πανεπιστημίων προς όφελος κατόχων υποδιαιστερων βεβαιώσεων ιδιωτικών φορέων.
Θα ήθελα να πω τα εξής:
Α) Οπως έχουν αναφέρει και σε άλλα σχόλια το φάσμα των πτυχιούχων ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ καλύπτει όλες τις εκβάσεις της άθλησης και της φυσικής δραστηριότητας. Από αγωνιστικές μορφές του μέχρι αναψυχής ανοιχτών η κλειστών χώρων κα. Για παράδειγμα οδηγός βουνού οπως αναφέρεται είσαι μέσα από την σχετική ειδικότητα αναψυχής ανοιχτών χώρων. Όπως επίσης πχ εκπεδευτης rafting, canoeing, κτλ. Συμπεριλαμβάνονται μέσα στην ειδικότητα κάποιων αποφοίτων αν και δεν γίνεται ονομαστική αναφορά όλων στον τίτλο.
Β) Μέσα από τις σπουδές του σε ένα πανεπιστήμιο ένας πτυχιούχος αποκτά και διδάσκεται την σύνθετη σκέψη και πως να εφαρμόζει τα εφόδια που του δίνονται ώστε να μπορεί σε όλοι του την πορεία να φιλτράρει και να μαθαίνει νέα δεδομένα ώστε να επεκτείνει το γνωστικό του πεδίο αλλά και να εμπλουτίζει τις υπηρεσίες που μπορεί να παρέχει με ασφάλεια και αξιοπιστία. Όλα αυτά πάνω στις γερές βάσεις όμως που θα πάρει μέσα από τη σχολή του.( Το πρόγραμμα σπουδών, τους καθηγητές αλλά και την αλληλεπίδραση με τους συμμαθητές).
Η) Τέλος το ότι δεν υπάρχουν σε όλες τις χώρες του εξωτερικού αντίστοιχου επιπέδου πτυχιούχοι και οι θέσεις συμπεριλαμβάνονται από κατοτερου επιπέδου επαγγελματίες δεν δικαιολογεί τέτοιου είδους ενέργειες. Θα ήταν τεράστιο το όφελος για το κράτος και την κοινωνία αν αντ’αυτού αξιοποιούνταν οι τόσοι απόφοιτοι γεμάτοι προσόντα σε ένα εθνικό πλάνο αναδιαμόρφωσης του τρόπου που αντιμετωπίζουμε την άθληση.
ΥΓ: Αν θέλετε να αναγνωρίσετε δικαιώματα εργασίας σε αποφοίτους (σαφέστατα κατοτερων) ιδιωτικών σχολών πρέπει πρώτα να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των αποφοίτων ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ και να υπάρξει σαφής διαχωρισμός αρμοδιοτήτων, και διαβάθμιση ανάλογη των σπουδών του κάθε ενός. Διαφορετικά είναι σαν να κάνετε γιατρό κάποιων που έκανε σεμινάρια πρώτων βοηθειών. Ας σοβαρευτούμε.
Με το άρθρο αυτό Άρθρο 20
Με ποιά προσόντα μπορεί ο επονομαζόμενος «εκπαιδευτής», με πιστοποιημένη κατάρτιση από αρμόδιο φορέα εκτός των πανεπιστημιακών σχολών, να ενημερώνεται για την κατάσταση υγείας και φυσικής κατάστασης των αθλουμένων; Με ποιες γνώσεις και ποιάς χρονικής διάρκειας σπουδές; Άκρως επικίνδυνη για την δημόσια υγεία διάταξη και ως τέτοια πρέπει να αποσυρθεί.
Η ελληνική πολιτεία έχει εδώ και χρόνια αναθέσει την εκπαίδευση των επαγγελματιών του αθλητισμού (σε όλες του τις μορφές: σχολικό αθλητισμό, αγωνιστικό αθλητισμό, μαζικό αθλητισμό, αθλητισμό αναψυχής κλπ) στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.).
Με το παρόν νομοσχέδιο εισάγεται ο θεσμός του «εκπαιδευτή» που φιλοδοξεί να καλύψει υπάρχουσες ανάγκες.
Γιατί όμως απαξιώνεται η ανώτατη εκπαίδευση (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) και δεν ενισχύεται με διδακτικό προσωπικό έτσι ώστε να είναι εφικτή μια αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, και οι συγκεκριμένες ανάγκες να καλυφθούν από αποφοίτους Τ.Ε.Φ.Α.Α. με εξειδικευμένες γνώσεις και εκπαίδευση πανεπιστημιακού επιπέδου?
Σε τι εξυπηρετεί αυτή η «προχειρότητα» και «έκπτωση» στο επίπεδο «εκπαίδευσης» των αντίστοιχων επαγγελματιών?
Πού θα απορροφηθούν οι απόφοιτοι των Τ.Ε.Φ.Α.Α.? Κάθε χρόνο η Πολιτεία καθορίζει έναν αριθμό περίπου 1000 εισακτέων (!) για τα 5 Τ.Ε.Φ.Α.Α. της χωρας.
Γιατί αυτός ο αριθμός εισακτέων αν πλήττονται τόσο βάναυσα οι προοπτικές επαγγελματικής τους αποκατάστασης ?
Αξιότιμοι κύριοι …
σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων και μην ευτελίζετε και απαξιώνετε την Ανώτατη Εκπαίδευση.
Ενισχύστε τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. και όχι τα συμφέροντα «κάποιων» ιδιωτών.
Δώστε προοπτική στους αποφοίτους των Τ.Ε.Φ.Α.Α.
Ο Αθλητισμός είναι σοβαρή υπόθεση.
Με ποιά προσόντα μπορεί ο επονομαζόμενος «εκπαιδευτής», με πιστοποιημένη κατάρτιση από αρμόδιο φορέα εκτός των πανεπιστημιακών σχολών, να ενημερώνεται για την κατάσταση υγείας και φυσικής κατάστασης των αθλουμένων; Με ποιες γνώσεις και ποιάς χρονικής διάρκειας σπουδές; Άκρως επικίνδυνη για την δημόσια υγεία διάταξη και ως τέτοια πρέπει να αποσυρθεί.
Υπάρχει λογική σε αυτό το νομοσχέδιο; Πώς μπορεί να είναι ισάξια τα 4 χρόνια του πανεπιστημίου με τα σεμινάρια των ΙΕΚ; Νομίζετε ότι ο κόσμος δεν γνωρίζει την διαφορά; Για άλλη μια φορά θέλετε να εξυπηρετήσετε συμφέροντα και ισοπεδώνεται τις αξίες. Ποιος νοήμων άνθρωπος θα πιστέψει ότι οι απόφοιτοι των δύο αυτών διαφορετικών κατηγοριών έχουν τις ίδιες γνώσεις και δυνατότητες μεταξύ τους; Ούτε σαν σκέψη δεν θα έπρεπε να υπάρχει αυτό το νομοσχέδιο.
Στο σχέδιο νόμου παραγνωρίζεται προηγούμενη νομοθεσία με βάση την οποία την άθληση για όλους την υλοποιούσαν μόνο πτυχιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης από ΤΕΦΑΑ. Η εκπόνηση προγραμμάτων άθλησης από ανειδίκευτα και ελλιπώς εκπαιδευμένα άτομα, θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη διότι παραγνωρίζει ότι η άσκηση είναι μια έντονη διατάραξη της φυσιολογικής λειτουργίας του οργανισμού η οποία, αν δεν γίνει στοχευμένα, στηριγμένη σε αμιγώς επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, θα προκαλέσει σημαντικά προβλήματα υγείας. Παραγνωρίζει ότι χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις που αποκτιούνται από δεκάδες πανεπιστημιακά μαθήματα ανατομίας, φυσιολογίας, εργοφυσιολογίας, βιοχημείας της άσκησης, εμβιομηχανικής της κίνησης, γενικής και ειδικής προπονητικής κλπ., για να μπορεί κάποιος να αναλάβει να γυμνάσει, μεταξύ άλλων, απροπόνητους, τραυματισμένους, παιδιά, εγκύους, ηλικιωμένους κλπ.
Από όσο γνωρίζω δεν υπάρχει κάποια ειδικότητα άσκησης η οποία δεν διδάσκεται σε τουλάχιστον ένα από τα ΤΕΦΑΑ της Ελλάδας. Δεν μπορεί να έχει τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα ένας απόφοιτος ΤΕΦΑΑ με ένα απόφοιτο υποδιέστερης φοίτησης!!! Σωστά μέχρι τώρα όπου υπήρχε ζήτηση προπονητών πραγματοποιούνταν σχολές προπονητών σε συνεργασία με την ΓΓΑ και την εκάστοτε ομοσπονδία. Ο προπονητής για κάθε μορφή άσκησης θα πρέπει να έχει γνώσεις που διασφαλίζουν την υγεία και την ασφάλεια των αθλουμένων και να έχει απαραίτητα γνώσεις παιδαγωγικής.
Η άσκηση όλων των πολιτών της χώρας ανεξαρτήτου ηλικίας πρέπει να αντιμετωπίζεται με υπευθυνότητα και σοβαρότητα. Γιατί έχει άμεση σχέση με την υγεία και την ασφάλεια των ασκουμένων. Οι πιο αρμόδιοι λοιπόν για να ασχοληθούν με αυτόν τον ευαίσθητο τομέα είναι οι φοιτητές και φοιτήτριες όλων των ΤΕΦΑΑ της χώρας. Διαθέτουν ειδικότητα μέσα από 4ετη πανεπιστημιακές σπουδές και όχι ταχυρυθμες σεμηναριακες γνώσεις. Εμπιστοσύνη μόνο στους ΕΙΔΙΚΟΥΣ.
Ποια απαιτούμενη κατάρτιση μπορεί να έχει ένας κομμωτής που θέλει να γίνει εκαπιδευτής επειδή έχει το αντίστοιχο κεφάλαιο να επενδύσει σε αυτό ; Οι απόφοιτοι Σ.ε.φ.α.α δηλαδη είναι λιγότερο ικανοί ; Ή θα πρέπει να πληρώνουν όλη τους τη ζωή για να μην καταπατώνται τα επαγγελματικά τους δικαιώματα; Ό,τι έχει σχέση με την άσκηση, τον αθλητισμό και την υγεία δεν νοείται να εξασκείται απο άτομα που δεν έχουν εκπαιδευτεί πάνω σε αυτό με σπουδές 4 το λιγότερο χρόνων. Αίσχος! Με πρόδηλη σκοπιμότητα! Άμεση απόσυρση!
Η Άθληση πρέπει να κατευθύνεται από ανθρώπους επιστημονικά καταρτισμένους και πτυχιούχους των ΤΕΦΑΑ – ΣΕΦΑΑ και μόνον από αυτούς
Αξιότιμε κ. υπουργέ ,
Διαβάζοντας το άρθρο 20 διαπίστωσα με λύπη ότι το περιεχόμενο αυτού έχει ως στόχο -όχι την προαγωγή της ορθής και ασφαλούς άσκησης από καταρτισμένους επαγγελματίες της άσκησης -,αλλά την νομιμοποίηση μέσα από ταχύρρυθμες πιστοποιήσεις όλων εκείνων των <> αποκαλούμενων γυμναστών που λυμαίνονται παράνομα (μέχρι στιγμής ) τον χώρο του αθλητισμού και δυσφημούν το επάγγελμα της επιστήμης της άθλησης . Θεωρώ ,λοιπόν, ότι το παρόν άρθρο είναι επικίνδυνο για την δημόσια υγεία και θα πρέπει να αποσυρθεί. Ωστόσο ,επειδή δεν μου αρέσει να κάνω μόνο κριτική θα ήθελα να μου επιτρέψετε να προτείνω τα εξής : 1ον(Η πολιτεία θα μπορούσε να στηρίξει τις σχολές ΤΕΦΑΑ στην κάλυψη των <> που αναφέρετε, με την πρόσληψη επιπλέον καθηγητών και με την αναδιαμόρφωση του προγράμματος σπουδών), 2ον (Το δικαίωμα της παροχής υπηρεσιών άθλησης , θα μπορούσε να δίνεται μόνο σε πτυχιούχους διεθνών αναγνωρισμένων ιδιωτικών πανεπιστημίων τεταρτοετούς φοίτησης ,ώστε να διασφαλιστεί ότι θα παρέχεται ασφαλής και ορθή άσκηση στους συμπολίτες μας ).
Με εκτίμηση
Σπυριδάκης Ιωάννης τεταρτοετής φοιτητής ΣΕΦΑΑ Τρικάλων ,
Αυτό τι είναι τώρα;Πιστεύω ότι μάλλον πρόκειται για αστείο.Ποιος αποκαλούμενος «εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση, αλλά κάτοχος απλής πιστοποίησης, μπορεί να καταρτίζει και να εποπτεύει ατομικά και ομαδικά, προγράμματα σε γυμναστήρια, αίθουσες ή και στην ύπαιθρο για τους αθλούμενους των προγραμμάτων άθλησης για όλους; Μην υποτιμάτε την νοημοσύνη μας και αποσύρετέ το!
Αν καταλαβαίνουμε καλά εδώ το πτυχίο αναγνωρισμένης σχολής για την άσκηση και τον αθλητισμό απαιτείται επιπλέον να συνοδεύεται και από πιστοποίηση προσόντων επαγγελματικής επάρκειας για να λάβει κάποιος τον τίτλο του «εκπαιδευτή» και να εισέλθει στα αντίστοιχα μητρώα. Απαράδεκτη ρύθμιση για όλους τους Έλληνες πολίτες που έδωσαν το αίμα και την ψυχή τους για να αποκτήσουν ένα πτυχίο ΑΕΙ οι ίδιοι ή τα παιδιά τους. Αρκεί μία βεβαίωση αναγνωρισμένης σχολής, αποφεύγεται βέβαια η ρητή αναφορά σε πτυχίο ΑΕΙ, συνοδευόμενη απαραίτητα όμως με πιστοποίηση του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. για να αποκτήσει κάποιος επαγγελματικά δικαιώματα. Απίστευτα ανερμάτιστη ρύθμιση για να μην πω σκόπιμη και υποβολιμαία. Πρέπει να αποσυρθεί.
Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι κάτι που πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη. Με ποιά προσόντα θα μπορούσε κάποιος επονομαζόμενος «εκπαιδευτής», με πιστοποιημένη κατάρτιση από αρμόδιο φορέα εκτός των πανεπιστημιακών σχολών, να ενημερώνεται για την κατάσταση υγείας και φυσικής κατάστασης των αθλουμένων; Με ποιες γνώσεις και ποιάς χρονικής διάρκειας σπουδές;
Η άσκηση είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με επιπολαιότητα. Σίγουρα το υπουργείο είναι ανενημέρωτο ή στην χειρότερη περίπτωση εξυπηρετεί συμφέροντα. Η διάταξη είναι άκρως επικίνδυνη για την δημόσια υγεία και ως τέτοια πρέπει να αποσυρθεί.
Με ποιά προσόντα μπορεί ο επονομαζόμενος «εκπαιδευτής», με πιστοποιημένη κατάρτιση από αρμόδιο φορέα εκτός των πανεπιστημιακών σχολών, να ενημερώνεται για την κατάσταση υγείας και φυσικής κατάστασης των αθλουμένων; Με ποιες γνώσεις και ποιάς χρονικής διάρκειας σπουδές; Άκρως επικίνδυνη για την δημόσια υγεία διάταξη και ως τέτοια πρέπει να αποσυρθεί.
Δεν είναι δυνατόν να προτείνεται επάγγελμα «Εκπαιδευτής» χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση.
Από που θα έχουν πτυχίο οι εκπαιδευτές;
Ποιος φορέας θα τους εκπαιδεύει και θα πιστοποιεί ότι η υγεία των πολιτών είναι σε χέρια ανθρώπων που έχουν κάνει πραγματικές σπουδές πανεπιστημιακού επιπέδου;
Ο μαζικός αθλητισμός / αθλητισμός αναψυχής (δήμοι, γυμναστήρια, σωματεία) είναι το πιο «ευαίσθητο» και πολυπληθές τμήμα της αθλητικής αγοράς. Δεν μπορεί να διαχωριστεί από τις τετραετείς σπουδές που κάνουν οι φοιτητές των ΤΕΦΑΑ, οι οποίοι να θυμίσουμε ότι εισήχθησαν στο πανεπιστήμιο μέσω πανελλαδικών με βαθμολογία εισαγωγής περίπου 17.000 μόρια
Επίσης να τονιστεί ότι εδώ και μια εικοσαετία υπάρχουν ειδικότητες στο ΤΕΦΑΑ με κατεύθυνση μαζικός αθλητισμός / αθλητισμός αναψυχής (πχ, ειδικότητες fitness / άσκηση σε κλειστό χώρο, ειδικότητα υπαίθριας αναψυχής). Λανθασμένα αναφέρεται ότι τα αντικείμενα του μαζικού αθλητισμού / αναψυχή δεν διδάσκονται στο ΤΕΦΑΑ.
Απαιτείται μια καλύτερη συνεργασία για να οριστούν καλύτερα τα επαγγελματικά δικαιώματα σε έναν τόσο ευαίσθητο χώρο που σχετίζεται με την υγεία των πολιτών
Καταργείτε δια της πλαγιάς τα ΤΕΦΑΑ. Πραγματικά είναι να απορεί κανείς πως είναι δυνατόν να υποβαθμίζετε τόσο πολύ το επάγγελμα του πτυχιούχου γυμναστή. Απαράδεκτο όλο το Άρθρο.
Είναι αδιανόητο ένας «εκπαιδευτής» ,με κατοχή μιας πιστοποίησης λίγων μηνών, να αναλαμβάνει ασκούμενους οι οποίοι έχουν τις ιδιαιτερότητες τους στον τομέα της ψυχικής και σωματικής υγείας. Μόνο οι Πτυχιούχοι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής έχουν επιστημονικές γνώσεις(Ανατομία, Κινησιολογία, Εργοφυσιολογία –Φυσιολογία, Αθλητική Ψυχολογία, Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ,Βιοχημεία, Προπονητική, Εμβιομηχανική κ.α.) και ξέρουν να διαχειρίζονται κάθε περίπτωση ανθρώπου.
Είμαι φοιτήτρια του ΣΕΦΑΑ και νιώθω ότι οι κόποι όλων των συμφοιτητών μου αλλά και οι δικοί μου θα πάνε χαμένοι, αν συνεχιστούν οι ανεδαφικές προτάσεις του κράτους.
Επίσης,αυτή η αίσθηση επικρατεί λόγω ότι συνεχώς υπονομεύεται το επάγγελμα μας από πολλούς τομείς!
Τέλος,η σωματική άσκηση δεν είναι μία απλή υπόθεση, ούτε παιχνίδι ,αλλά χρειάζεται μελέτη ,σκληρή δουλειά και κατάλληλες βάσεις από πτυχιούχο ΑΕΙ.
Απαράδεκτο κυριολεκτικά να μπορεί κάποιος με ένα σεμινάριο να παριστάνει το γυμναστή.
Ας κάνουν και το επάγγελμα του δικηγόρου, του γιατρού, του μηχανικού με ένα σεμινάριο……
Δεν είναι δυνατόν να ισχύσει οτι οι σπουδές στο Πανεπιστήμιο ισούται με του ιδιωτικού ΙΕΚ. Όλοι ξέρουμε τι σημαίνει Ιδιωτικό ΙΕΚ και για ποιους λόγους θέλετε να ψηφίσετε αυτο το νομοσχέδιο. Επιτέλους, μην ισοπεδώνετε τα πάντα. Δείξτε λίγη σοβαρότητα και υπευθυνότητα