Καταργείται κάθε άλλη διάταξη, γενική ή ειδική, που είναι αντίθετη με τις διατάξεις του παρόντος
Άρθρο 08:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 01: Πεδίο εφαρμογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 02: Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 03: Επιτρεπόμενοι χώροι παραστάσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 04: Άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας χώρου και άδεια παράστασης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 05: Ουσιαστικές προϋποθέσεις για άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας χώρου – αποκλίσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06: ΚυρώσειςΆρθρο 06: Κυρώσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 07: Τελικές και Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09:
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
21 Νοεμβρίου 2013, 09:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
28 Νοεμβρίου 2013, 13:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1 Σχόλιο επι του Άρθρου 12 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 7732 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Σχέδιο Νόμου «ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΚΡΟΠΟΛ»
- Δημιουργική Ελλάδα: ενίσχυση του κινηματογραφικού, οπτικοακουστικού και δημιουργικού τομέα ίδρυση φορέα για το βιβλίο και λοιπές διατάξεις σύγχρονου πολιτισμού
- Μέτρα για τη διαφύλαξη και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, την προστασία και ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού και της ορχηστρικής μουσικής απόδοσης του ελληνόφωνου τραγουδιού
- Σχέδιο νόμου: "Διατάξεις για τη θωράκιση του θεσμικού πλαισίου του αθλητισμού και τον εξορθολογισμό της αθλητικής νομοθεσίας"
- Εκσυγχρονισμός της μουσειακής πολιτικής και ζητημάτων διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/789 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019
- Αθλητικός Εθελοντισμός,Αθλητισμός Αναψυχής και Άθληση για Όλους,Πνευματικός Αθλητισμός,Ηλεκτρονικός Αθλητισμός (e-sports),Εργασιακός Αθλητισμός και λοιπές τροποποιήσεις της αθλητικής νομοθεσίας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου για τον αθλητισμό
- Οργανισμός Ανάπτυξης και Διαχείρισης Πολιτιστικών Πόρων (Ο.Δ.Α.Π.),«Μουσείο-Ελαιοτριβείο Βρανά» στο Δήμο Λέσβου και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
- Θεσμικό πλαίσιο αρχαιρεσιών αθλητικών φορέων,διακρίσεις συνοδών αθλητών ΑμεΑ,Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας,Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή,Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή και άλλες διατάξεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1564
- Κύρωση της Σύμβασης Magglingen/Macolin σχετικά με τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων, επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξεις
- Περιφερειακή Πολιτική Σύγχρονου Πολιτισμού
- ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛ
- Ίδρυση Οργανισμού Βιβλίου και Πολιτισμού
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1564 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Σεπτεμβρίου 2017
- Εξυγίανση του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και άλλες διατάξεις
- Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης
- ΠΟΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΝΟΠΛΗΣ ΣΥΡΡΑΞΗΣ
- Περί ερασιτεχνικού και επαγγελματικού αθλητισμού
- Αθλητικός νόμος
- Νόμος για τη συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας
- Αρχείο Διαφύλαξης Κινηματογραφικής Κληρονομιάς
- Ιδρυση και λειτουργία Ανώτερων Σχολών Κινηματογραφίας –Τηλεόρασης
- Αδεια Παράστασης
- Πνευματικη ιδιοκτησία
- Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού – Προπονητές και εκπαιδευτές – Ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξεις
- Κώδικαs Αντιντόπινγκ του Παγκόσμιου Οργανισμού Αντιντόπινγκ
- Επιστροφή Πολιτιστικών αγαθών
Αγαπητέ Διαχειριστή, στο κεφάλαιο 8 θα θέλαμε εξετάσετε την πιθανότητα να αναρτήσετε τον πίνακα ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ. Σε αυτόν τον πίνακα, ο νομοθέτης, θα πρέπει να ορίσει ευθύς εξαρχής βάσει και του υπάρχοντος πλαισίου περί εταιρειών (αστικές μη κερδοσκοπικές – σωματεία και ελεύθεροι επαγγελματίες) τις ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ. Πιο ειδικά στον πίνακα των ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι νόμοι περί εταιριών, ενώσεων προσώπων και αστικών μη κερδοσκοπικών και σωματείων καθώς επίσης και N. 3842 /2010 «Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις», όπως και τα άρθρα 78 έως 107, 108 έως 126 και 741 έως 784 του Κώδικα που ορίζουν την ουσία των μη κερδοσκοπικών φορέων και τους Ν. 2238 και Ν. 4172/2013 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Ο νομοθέτης είναι αναγκαίο να αντιληφθεί τη θέση των πολιτιστικών φορέων λαμβάνοντας υπόψη τις υποχρεώσεις, τα δικαιώματα και τις δυνατότητες τους βάσει νόμου. Είναι σημαντικό ακόμα ο πολίτης να γνωρίσει αν εξαιρείται ή όχι όταν η διαδικασία, η θέση του και το κόστος εκπόνησης ενός πολιτιστικού έργου σε θεατρικό χώρο είναι δυσανάλογα με τις πραγματικές του δυνατότητες πλην όμως το έργο και η πολιτισμική συνέχεια που προβάλλεται είναι και αξιέπαινη και σημαντική τόσο ώστε να μπορεί να δίδεται χάρη από την πολιτεία επί των διαδικασιών. Μια τέτοια παράμετρος ενδέχεται να επηρεάζει πρακτικά την αδειοδότησή θεάτρου. Οι εξαιρέσεις επίσης μπορούν να δώσουν τη δυνατότητα σε νέους επαγγελματίες να παρουσιάσουν έργο σε νέους χώρους, ή clusters αν μου επιτρέπεται η έκφραση, που στη συνέχεια ενδέχεται οι χώροι αυτοί να κερδίσουν θέση ως σταθερές θεατρικές σκηνές δίχως το άγχος του να βρεθούν οι διαχειριστές τους παράνομοι σε επίπεδο χρήσης, τουλάχιστον για ένα εύλογο χρονικό διάστημα όπου ένας χώρος δεν είναι χαρακτηρισμένος και τυπικά. Στις εξαιρέσεις ίσως θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν και κάποιοι φορείς που ενδεχομένως να λειτουργούν μεν παράνομα βάσει υπάρχουσας νομοθεσίας (χώρους και σκηνές), μα έχουν καθιερωμένο έργο ετών και σταθερή παρουσία και αποδοχή. Σε αυτή την τελευταία κατηγορία, με κάποιες προβλεπόμενες εξαιρέσεις, η πολιτεία θα έδινε την ευκαιρία σε φορείς με ισχυρό κοινωφελές σύστημα διαχείρισης και κοινωφελείς στόχους και απήχηση στις κοινωνικές ομάδες και στα σύνολα, και που αυτές οι ομάδες λειτουργούν προστατευτικά σε εγκαταλελειμμένα χώρους και κτίρια από ιδιώτες ή το κράτος, η πολιτεία ξαναλέω θα έδινε μια ς μορφής αναγνώριση και μια δικαιοσύνη ανάλογη του έργου που προσφέρεται άσχετα με τον όποιον χαρακτηρισμό χώρου. Επίσης σε επίπεδο φορολογίας και εισφορών στις εξαιρέσεις θα πρέπει να οριστεί πως σε περιπτώσεις οι επιβαλλόμενες εισφορές που αφορούν σε αδειοδοτήσεις θεάτρων δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερες από το ποσό του φόρου, κύριου και συμπληρωματικού, που αναλογεί στο συνολικό καθαρό εισόδημα του φορολογουμένου ατόμου/φορέα, από πολιτιστικές δραστηριότητες σε ορισμένους από την πολιτεία χώρους προβολής παραστατικών τεχνών, δηλαδή θέατρα σκηνές, σταθερές και κινητές, ανοικτές και κλειστές. Δηλαδή στα πρώτα του βήματα ένας φορέας αδυνατεί να καλύψει βασικές οικονομικές ανάγκες πόσο μάλλον αν πρόκειται για μικρές και καθαρά περιορισμένες σκηνές. Στις εξαιρέσεις θα πρέπει να οριστεί η σταθερότητα ή η μεταβλητότητα των θεατρικών σκηνών πράγμα που ενδεχομένως να επηρεάζει και τις κινητές ή εποχικές σκηνές, εκτός αν άλλως ορίζεται ήδη από την υπάρχουσα νομοθεσία. Σε γενικές γραμμές είναι απαραίτητο ο νομοθέτης να δει το ζήτημα της διαχείρισης των θεάτρων και των θεατρικών σκηνών με τη σφαιρικότητα που αντιλαμβάνεται ο καλλιτέχνης τη θέση του μέσα σε αυτές. Μόνο έτσι 1. Ο καλλιτέχνης θα είναι παραγωγικός ώστε να αποδίδει τα προβλεπόμενα με αυξητικές τάσεις χρησιμοποιώντας με ασφάλεια και σεβασμό τους χώρους και τις σκηνές και 2. Η πολιτεία θα μπορεί να αντιλαμβάνεται έγκαιρα τις μεταπτώσεις που ενδέχεται να δημιουργούνται από έλλειψη ορθής οικονομικής και πρακτικής διαχείρισης.
Παναγιώτης Νόιφελτ
Ιδρυτής και Πρόεδρος
Διεθνές Ανεξάρτητο Συμβούλιο Τεχνών
και
Συμβούλιο Τεχνών της Ελλάδας