1. Το διοικητικό συμβούλιο (∆. Σ.) της αθλητικής ομοσπονδίας εκλέγεται για τετραετή θητεία. Οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι στο Δ.Σ. έχουν δικαίωμα μιας μόνο ανανέωσης της θητείας τους, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει, συνολικά, τα οκτώ (8) έτη. Το Δ.Σ. αποτελείται:
α) από πέντε (5) έως εννέα (9) μέλη, αν η ομοσπονδία έχει στη δύναμή της είκοσι (20) μέχρι εκατό (100) σωματεία,
β) από εννέα (9) έως έντεκα (11) μέλη, αν η ομοσπονδία έχει στη δύναμή της εκατό (100) έως πεντακόσια (500) σωματεία,
γ) από έντεκα (11) έως δεκαπέντε (15) μέλη, αν η ομοσπονδία έχει στη δύναμη της πεντακόσια (500) ή περισσότερα σωματεία.
Δεν μπορεί να είναι μέλη του Δ.Σ. συγγενείς μεταξύ τους μέχρι και δευτέρου βαθμού.
2. Οποιαδήποτε αύξηση ή μείωση του αριθμού των μελών της ομοσπονδίας, μετά την εκλογή των μελών του ∆.Σ., δεν επηρεάζει την αριθμητική του συγκρότηση.
3. Κάθε μέλος Δ.Σ. αθλητικής ομοσπονδίας υποχρεούται να υποβάλλει στην Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης, κάθε χρόνο, δήλωση της περιουσιακής κατάστασης αυτού, της συζύγου του και των ανηλίκων τέκνων του, σύμφωνα με τις ισχύουσες εκάστοτε σχετικές διατάξεις. Την υποχρέωση αυτή έχει και για πέντε (5) έτη μετά την απώλεια, για οποιοδήποτε λόγο, της ιδιότητάς του αυτής.
4. Οι διατάξεις των παραγράφων 1, 3, 4, 5, 6 και 7 του άρθρου 33 εφαρμόζονται ανάλογα για το Διοικητικό Συμβούλιο και του άρθρου 34 για την Εξελεγκτική Επιτροπή της αθλητικής Ομοσπονδίας.
Χρόνια κα χρόνια ακούμε για τους μόνιμους αθλητικούς παράγοντες, ότι δήθεν αφιλοκερδώς προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον αθλητισμό και βάζουν και από την τσέπη τους . Μεγαλύτερο ψέμα δεν υπάρχει. Και αν πράγματι μπορεί κάποιος να υπάρχει σε μικρό σωματείο αυτό δεν ισχύει για το 98% των σωματείων και για το 100% των ομοσπονδιών Μάλιστα κατά καιρούς οι ομοσπονδίες, αν δεν λάβουν εγκαίρως την χρηματοδότηση απειλούν το κράτος, ότι θα αναστείλουν την διεξαγωγή πρωταθλημάτων μέχρι να πάρουν τα χρήματα. Ακόμη ένεκα της κρίσης ορισμένες ομοσπονδίες λόγω μειώσεως της χρηματοδοτήσεως τους από το κράτος ανέστειλαν τη λειτουργία ορισμένων αθλημάτων και κανείς δεν έβαλε το χέρι στην τσέπη. Και μιλούν οι κρατικοδίαιτοι αιώνιοι παράγοντες, ότι θα τις εγκαταλείψουν ; Μακάρι. Μόνο που δεν είδαμε κανένα να φεύγει πέντε χρόνια τώρα. Ακόμη πολλοί πρόεδροι μέχρι σήμερα απειλούν τα σωματεία, ότι δεν θα τους δώσουν τα χρήματα των μετακινήσεων τους, αν δεν τους ψηφίσουν κλπ. Συνεπώς κ υφυπουργέ του αθλητισμού προχωρήστε χωρίς κανένα δισταγμό στην νομοθέτηση των δύο θητειών, ώστε να υπάρξει ανανέωση των διοικήσεων. Τώρα όσον αφορά την αντίδραση της ΕΟΑ και ότι δήθεν οι πλειοψηφία των άρθρων του νόμου αντίκειται στον Ολυμπιακό Χάρτη της ΔΟΕ και την έμμεση απειλή ότι θα οδηγήσουν στην αποβολή της χώρας από τη διεθνή αθλητική οικογένεια μας θυμίζουν <>. Γιατί την ΕΟΑ την αποτελούν οι ίδιοι οι παράγοντες των ομοσπονδιών, που ακριβώς δίνουν τη μάχη τους για να μη χάσουν την κότα που τους κάνει τα χρυσά αυγά μετά από 8 χρόνια (δύο θητείες). Και δύο λόγια για τις Διεθνείς Ομοσπονδίες και την ΔΟΕ. Ας αποβάλουν πρώτα τα φασιστικά κράτη από την παγκόσμια αθλητική οικογένεια και μετά να μιλούν. Εκτός και αν τα φασιστικά ιδεώδη εμπεριέχονται στον ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΑΡΤΗ της ΔΟΕ η οποία συγκροτείται χωρίς καμιά δημοκρατική διαδικασία, αλλά διορίζεται κατά τα πρότυπα των φασιστικών καθεστώτων. Καταλήγω κ Ανδριανέ το σπουδαιότερο και αυτό που πονάει ΕΟΑ, ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ, ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΤΙ ΤΟ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟ κυρίως είναι το άρθρο 45 με τις δύο θητείες. Οτιδήποτε άλλο υποστηρίζεται κρύβει αυτή την αγωνία των αιωνίων διαπλεκόμενων παραγόντων.
Συμφωνώ να υπάρχει κάποια όρια τη θητεύση των Δ.Σ. Ομοσπονδιών , περισσότερα να προορίζεται το προεδρείο (Πρόεδρος , Ταμίας , Γενικός Γραμματέας ) , με τουλάχιστο θητεία 8 χρονιά , αφοσον το καταστατικό υπάρχει κι το άρθρο σχετικά με επίτιμο πρόεδρο που μπορεί να λάβει μέρος τις εργασίες χωρίς ψήφο ή φώνη . Αυτή τη κίνηση ουσία έχει να κάνει με τη συμβολή προσφοράς όσο χρόνο επιθυμεί . Να υπάρχει νέο αίμα τις διοικήσεις .
Συγχαρητήρια στον υπουργό που τολμά να διορθώσει τα λιμνάζονται κακώς κείμενα.
Καποιοι επικαλούνται αντισυνταγματικότητα , ελευθερίες κλπ . Ειναι προφανές οτι χρησιμοποιούν δικηγορίστικα φθηνά επιχειρήματα για να σταματήσουν το άρθρο 45 , γιατι θητεία υπάρχει στα Πανεπιστήμια , ΤΕΙ κλπ. Μέσα στην κρίση που περνα η πατρίδα μας και που όλοι αγωνιουμε για το αύριο , οφείλομε όλοι να βάλουμε το γενικό καλο , το καλο της πατρίδας μας, πάνω απο το γενικό. Σε κάθε καλοπροαίρετο είναι σαφής η ορθότητα του άρθρου 45. Ας αντιληφθούν όσοι εναντιώνονται στο άρθρο 45 οτι το πάρτυ τελείωσε . Ο υπουργός τόλμησε , προς τιμήν του.
Συγχαρητήρια στον υπουργό , επι τέλους κάποιος επρεπε να δωσει νεα πνοή στις διοικήσεις.Κάποιοι ισχυρίζονται αντισυνταγματικότητα, ελευθερίες κλπ για την 8 ετία . Ειναι φανερό ότι είναι προφάσεις για να συνεχίσει το κακό πρελθόν. Στα Πανεπιστήμια οι Πρυτάνεις δικαιουνται μονο μια θητεία. Πως εκει ο χρονικός περιορισμός δεν ειναι αντισυνταγμοτικός?
Εδω στην κρίση που φτάσαμε , και που όλοι αγωνιούμε για το αύριο, καλύτερα να συνετισθούμε όλοι και να βάλουμε το γενικο καλο, το καλο της πατρίδας μας πανω απο τα μεγαλο-συμφέροντα. Ο υπουργός, προς τιμήν του, τόλμησε.Λυπάμαι που υπάρχουν ακόμη συμπολίτες μας, που σκαρφίζονται χίλια δικηγορίστικα επιχειρήματα , για να ανατρέψουν το άρθρο 45 . Ας αντιληφθούν οτι ο Βασιλιάς ειναι γυμνός και ότι το πάρτυ τελείωσε. Κανέναν δεν παραπλανούν.
Πρ πρωταθλητης : Εκείνο που καίει τους αιώνιους παράγοντες και θα αντιδράσουν με νύχια και δόντια στις δύο θητείες των ΔΣ είναι, ότι θα χάσουν την κοινωνική τους θέση και την οικονομική τους αποκατάσταση, που εκμεταλλεύονται με τα χρήματα του Δημοσίου του έλληνα φορολογούμενου. Έξω από τα ΔΣ των ομοσπονδιών δεν είναι τίποτα. Γι’ αυτό το κύριο μέλημα τους είναι πώς να εκβιάσουν 1) πολιτικά με κόμματα που κάνουν αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση νομίζοντας ότι θα τα στηρίξουν και 2) Με τις διεθνείς ομοσπονδίες, ότι δήθεν τους καταργείτε το δημοκρατικό αυτοδιοίκητο με τις θητείες. Να μας πουν λοιπόν οι διεθνείς ομοσπονδίες FIFA, UEFA, FIBA, CEV, ΣΤΙΒΟΥ κλπ, γιατί δέχονται ομοσπονδίες σε διεθνείς διοργανώσεις τους των φασιστικών καθεστώτων πχ Β.Κορέα, Νικαράγουα κλπ, όταν σ’ αυτές είναι εξακριβωμένη η έλλειψη όχι μόνο του αυτοδιοίκητου, αλλά και παντελούς Δημοκρατίας. Απλώς είναι διαπλεκόμενοι οι πρόεδροι των διεθνών ομοσπονδιών τόσα χρόνια με τους δικούς μας καρεκλοκένταυρους. Μην υποχωρήσετε έχετε πλείστα όσα επιχειρήματα για τις δύο θητείες, που είναι εσωτερική υπόθεση κάθε κράτους το οποίο διεκδικεί την κάθαρση και ανανέωση του αθλητικού του δυναμικού.
Η προτεινόμενη οκταετής μέγιστη θητεία στα ΔΣ των Ομοσπονδιών αλλά και των Σωματείων θα επιφέρει αξεπέραστα προβλήματα.
Στα μη μαζικά ερασιτεχνικά αθλήματα υπάρχει τεράστια έλλειψη στελεχών και η λειτουργία των αθλημάτων στηρίζεται από την αγάπη και το μεράκι λίγων ανθρώπων.
Μην κάνετε το λάθος να συγχέετε επαγγελματικά αθλήματα όπου παίζονται συμφέροντα και δη οικονομικά με μικρά αθλήματα που λειτουργούν με ρομαντικούς ανθρώπους.
Η διάταξη είναι πέρα για πέρα λαθεμένη.
Διάβασα στο τύπο, ότι οι πρόεδροι των ομοσπονδιών συναντήθηκαν για να καθορίσουν πως θα αντιδράσουν στο νέο νόμο. Το έργο το βλέπουμε 30 χρόνια τώρα, ότι δήθεν καταργείται το’’ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΟ’’ των ομοσπονδιών και απειλούν ότι θα καταγγείλουν την κυβέρνηση στις διεθνείς ομοσπονδίες, που θα αποκλείσουν τη συμμετοχή από τα διεθνή πρωταθλήματα τις ελληνικές ομάδες. Αυτό αποτελεί ωμό εκβιασμό από αυτούς που τους ενδιαφέρει να είναι αιώνιοι στα ΔΣ γιατί, 1) Δεν καταργείται το αυτοδιοίκητο των ΔΣ με την καθιέρωση δύο θητειών (8 χρόνια ). 2) το ΝΣΚ έχει αποφανθεί ότι η διάταξη των δύο θητειών μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε συλλογικό όργανο που επιδοτείται από το Δημόσιο με 50 + Ι% , ενώ οι ομοσπονδίες επιδοτούνται 100%. 3) Ο πρόεδρος στης Δημοκρατίας έχει δύο θητείες. Οι πρυτανικές αρχές στα ΑΕΙ μία θητεία ομοίως τα ΤΕΙ μία θητεία κλπ. 4) Μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο τις θητείες των προέδρων των διεθνών ομοσπονδιών.5) Ο καθορισμός θητειών στα συλλογικά αθλητικά όργανα είναι εσωτερική υπόθεση κάθε κράτους και δεν έχει καμία σχέση με το αυτοδιοίκητο των ΔΣ στο οποίο ουδόλως επεμβαίνει το κράτος.6)Ερώτημα; Γιατί μέχρι σήμερα οι Διεθνείς ομοσπονδίες δεν επενέβησαν να αποκλείσουν την συμμετοχή των εθνικών ομάδων στα διεθνή πρωταθλήματα της Β Κορέας, της Κίνας, της Κούβας, της Βιρμανίας, της Νικαράγουα και τόσων άλλων φασιστικών καθεστώτων, που δεν υπάρχει αυτοδιοίκητο και οι κυβερνήσεις τους επεμβαίνουν ανά πάσα στιγμή στις ομοσπονδίες χωρίς να δίνουν λογαριασμό ; Στην Ελλάδα βρήκαν ότι καταργείται το αυτοδιοίκητο με τις απόλυτες δημοκρατικές διαδικασίες των ΔΣ; Τις δύο θητείες του βάζει φραγμό στην αιωνιότητα δεν θέλουν με τίποτα οι μόνιμοι παράγοντες. πχ Στην κολυμβητική. ομοσπονδία πρόεδρος είναι 30 χρόνια. 7) Τέλος αν οι αθλητοπατέρες επιμένουν και δεν θέλουν δύο θητείες το κράτος να σταματήσει την επιχορήγηση των ομοσπονδιών από τα χρήματα των φορολογουμένων και ας βρουν σπόνσορες και χορηγούς, όπως σε πολλές χώρες της ΕΕ .Το κράτος δεν εκβιάζεται. Μόνο πολιτική βούληση απαιτείται. Μη χαθεί η ευκαιρία αυτή κ Ανδριανέ για κάθαρση. Oi επόμενες γενιές θα σας ευγνωμονούν.
Άρθρο 15: Εισαγωγή στις Σχολές Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού – Μεταγραφές από Σχολές ή Τμήματα Α.Ε.Ι. ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Άρθρο 15: Εισαγωγή στις Σχολές Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, ΚΑΙ σε οποιαδήποτε Σχολή ή Τμήμα Α.Ε.Ι
Πρέπει να νομιμοποιηθεί για τους αθλητές οι οποίοι διαθέτουν τον χρόνο τους στο να έχει ο Ελληνικός Αθλητισμός την σημαία ψιλά διεθνώς σε Ολυμπιακούς αγώνες, Παγκόσμια και Πανευρωπαϊκά Πρωταθλήματα
Άρθρο 33: Διοικητικό συμβούλιο Αθλητικού Σωματείου
{Οι εκλεγμένοι εκπρόσω ποι στο Δ.Σ. έχουν δικαίωμα μιας μόνο ανανέωσης της θητείας τους, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει συνολικά τα οχτώ (8) έτη. ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
{Οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι στο Δ.Σ. έχουν δικαίωμα ανανέωσης της θητείας τους, η οποία μπορεί να υπερβαίνει τα οχτώ (8) έτη. }
Άρθρο 45: Διοικητικό Συμβούλιο-Εξελεγκτική Επιτροπή Ομοσπονδίας
Ο Λόγος τις ανανέωσης των Διοικητικών Συμβουλίων είναι υποχρεωτικώς και επιβάλλεται λόγω τα νεώτερα μέλη από την στιγμή που εναρμονίζονται με τις σοβαρές υποθέσεις λειτουργίας όχι μόνο στις Εθνικές Ομάδες, όσο και σωστή λειτουργία των συλλόγων, με όλες τις αντίξοες συνθήκες λειτουργίας τους που αντιμετωπίζουν.
Θα ήταν φρόνιμο και επιβαλλόταν, κύριοι να έρχεστε πιο κοντά στους αρμόδιους φορείς τις Ομοσπονδίες για να μάθετε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν στον Ερασιτεχνικό Αθλητισμό.
Όλοι μαζί πρέπει να εργασθούμε για τον Ερασιτεχνικό Αθλητισμό και να πάμε μπροστά.
Άρθρο 45: Διοικητικό Συμβούλιο-Εξελεγκτική Επιτροπή Ομοσπονδίας
1. Το διοικητικό συμβούλιο (∆. Σ.) της αθλητικής ομοσπονδίας εκλέγεται για τετραετή θητεία. Οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι στο Δ.Σ. έχουν δικαίωμα μιας μόνο ανανέωσης της θητείας τους, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει, συνολικά, τα οκτώ (8) έτη.
Συγχαρητήρια στον Υφυπουργό και τους συνεργάτες του, που τολμούν να καθαρίσουν τον αθλητισμό από τέλμα που τον έχουν φτάσει η πλειοψηφία των καρεκλοκένταυρων που διοικούν, τις περισσότερες των ομοσπονδιών.
Μια από τις πιο σοβαρές διατάξεις του νέου Νομοσχεδίου.
Κάποιοι μιλάνε για ανιδιοτελείς ερασιτέχνες παράγοντες, που δεν προλαβαίνουν να παράξουν έργο στα οκτώ χρόνια. Αλήθεια έχει αναρωτηθεί κανείς ποιά σωματεία εκπροσωπούν τα «αιώνια» στελέχη των ομοσπονδιών; Από στατιστικής πλευράς αξίζει να δει κάποιος τα στελέχη αυτά, ποια σωματεία εκπροσωπούν και ποια δραστηριότητα έχουν αυτά. Αν κόπτονται για την ορθή λειτουργία της ομοσπονδίας τους, γιατί κρατούν τα σωματεία που τους δίνουν την δυνατότητα εκλογής, υπό διάλυση, με ανύπαρκτη δραστηριότητα, χωρίς ακαδημίες, με προπονητές – φαντάσματα? Η απάντηση είναι απλή. Γιατί ασχολούνται μόνο όσο χρειάζεται για να κάνουν τα σωματεία με δικαίωμα ψήφου, για να χουν σκαλοπατι για την θητεία στις ομοσπονδίες, που όχι μόνο δεν βάζουν το χέρι στην τσέπη (όπως θα συνέβαινε με το σωματείο), αλλά αντιθέτως κάποιοι αποδεδειγμένα βγάζουν καλό μερακάμματο ακόμα και τις μέρες της οικονομικής κρίσης.
Τα ενεργά και δραστήρια αθλητικά σωματεία, όποια και αν είναι όπου και να είναι, εκτός από αθλητές παράγουν και διοικητικά στελέχη. Γιατί είναι πιο δύσκολο να χεις «μαγαζάκι» το σωματείο που συνεχώς ζητάει λεφτά, παρά την ομοσπονδία, που σε ταΐζει η «μαμά» ΓΓΑ, όποτε κι αν είναι. Στο σωματείο όταν χρωστάς, δεν κοιμάσαι το βράδυ, στην ομοσπονδία όταν χρωστάει, δεν πειράζει, το χρέος είναι μεταφερόμενο, κι όταν σκάσει η φούσκα, οι ερασιτέχνες ανιδιοτελείς παράγοντες εξαφανίζονται… ας το πληρώσει ο επόμενος το χρέος.
Μπορούν εύκολα να αναπληρωθούν οι υγιείς και ερασιτέχνες παράγοντες από υγιείς παράγοντες «νέο αίμα» που θα χει θητεύσει σε σωματεία.
ΠΡΟΤΑΣΗ: Υποχρεωτικά κάποιος να συμπληρώνει αποδεδειγμένα 8 χρόνια Πρόεδρος ή Γραμματέας σε ΔΣ σωματείου και κατόπιν να γίνεται δεκτός ως υποψήφιος ΔΣ Ομοσπονδίας. Σε πολλές ομοσπονδίες το ΔΣ εκλέγεται με έναν πρόεδρο, που έχει 50% παράγοντες σωματείων «φίλα προσκείμενων» για διαφόρους λόγους και 50% κολλητούς φίλους, με πλήρης άγνοια λειτουργίας του φορέα Ομοσπονδία ή σωματείο, που δεν γνωρίζουν καλά – καλά ούτε το χρώμα της φανέλας του σωματείου που εκπροσωπούν, μια τακτική που σκοπό έχει ο εκάστοτε Πρόεδρος να διατηρήσει την θέση του αποτρέποντας πιθανό coup d’etait εκ των έσω, και συντήρηση – διατήρηση του προεδρικού θώκου για χρόνια.
Υπουργέ ψάξε ποιοι σχολιάζουν τα άρθρα και βλέπω μάλιστα είναι και λαλίστατοι. Μην αφήνεις τους νομικούς συμβούλους ομοσπονδιών, να δημιουργούν ψεύτικες εντυπώσεις περί της διαβούλευσης. Προσπαθούν να υπερασπιστούν τα συμφέροντα των νυν εργοδοτών τους. Η οκταετία στην θητεία είναι «must» στις ομοσπονδίες.
Διάβασα στο τύπο, ότι οι πρόεδροι των ομοσπονδιών συναντήθηκαν για να καθορίσουν πως θα αντιδράσουν στο νέο νόμο. Το έργο το βλέπουμε 30 χρόνια τώρα, ότι δήθεν καταργείται το’’ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΟ’’ των ομοσπονδιών και απειλούν ότι θα καταγγείλουν την κυβέρνηση στις διεθνείς ομοσπονδίες, που θα αποκλείσουν τη συμμετοχή από τα διεθνή πρωταθλήματα τις ελληνικές ομάδες. Αυτό αποτελεί ωμό εκβιασμό από αυτούς που ενδιαφέρει πως να κρατήσουν το μαγαζάκι τους, γιατί 1) Δεν καταργείται το αυτοδιοίκητο των ΔΣ με την καθιέρωση δύο θητειών (8 χρόνια ). 2) το ΝΣΚ έχει αποφανθεί ότι η διάταξη των δύο θητειών μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε συλλογικό όργανο που επιδοτείται από το Δημόσιο με 50 + Ι% , ενώ οι ομοσπονδίες επιδοτούνται 100%. 3) Ο πρόεδρος στης Δημοκρατίας έχει δύο θητείες. Οι πρυτανικές αρχές στα ΑΕΙ μία θητεία ομοίως τα ΤΕΙ μία θητεία κλπ. 4) Μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο τις θητείες των προέδρων των διεθνών ομοσπονδιών.5) Ο καθορισμός θητειών στα συλλογικά αθλητικά όργανα είναι εσωτερική υπόθεση κάθε κράτους και δεν έχει καμία σχέση με το αυτοδιοίκητο των ΔΣ στο οποίο ουδόλως επεμβαίνει το κράτος.6)Ερώτημα; Γιατί μέχρι σήμερα οι Διεθνείς ομοσπονδίες δεν επενέβησαν να αποκλείσουν την συμμετοχή των εθνικών ομάδων στα διεθνή πρωταθλήματα της Β Κορέας, της Κίνας, της Κούβας, της Βιρμανίας, της Νικαράγουα και τόσων άλλων φασιστικών καθεστώτων, που δεν υπάρχει αυτοδιοίκητο και οι κυβερνήσεις τους επεμβαίνουν ανά πάσα στιγμή στις ομοσπονδίες χωρίς να δίνουν λογαριασμό ; Στην Ελλάδα βρήκαν ότι καταργείται το αυτοδιοίκητο με τις απόλυτες δημοκρατικές διαδικασίες των ΔΣ; Οι δύο θητείες είναι που χαλάνε τα μαγαζάκια. Πχ ο Διαθεσόπουλος είναι στην κολυμβητική. ομοσπονδία πρόεδρος 30 χρόνια. Γέρασα να τον βλέπω. 7) Τέλος αν οι αθλητοπατέρες επιμένουν και δεν θέλουν δύο θητείες το κράτος να σταματήσει την επιχορήγηση των ομοσπονδιών από τα χρήματα των φορολογουμένων και ας βρουν σπόνσορες και χορηγούς, όπως σε πολλές χώρες ΕΕ .Το κράτος δεν εκβιάζεται. Μόνο πολιτική βούληση απαιτείται. Μη χαθεί η ευκαιρία αυτή κ Ανδριανέ για κάθαρση. Oi επόμενες γενιές θα σας ευγνωμονούν.
1) Η διάταξη σύμφωνα με την οποία «οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι στο Δ.Σ. έχουν δικαίωμα μιας μόνο ανανέωσης της θητείας τους, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει, συνολικά, τα οκτώ (8) έτη» είναι κατά την άποψή μου αντισυνταγματική. Η ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι κατοχυρώνεται στο άρθρο 12 Σ και συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων και την ελευθερία συμμετοχής στη Διοίκηση αθλητικής ομοσπονδίας, η οποία αποτελεί ένωση σωματείων και έχει σωματειακή δομή. Στην ελευθερία αυτή είναι δυνατόν να τεθούν με νόμο περιορισμοί, οι οποίοι όμως έχουν ως όριο, μεταξύ άλλων, και την τήρηση της αρχής της αναλογικότητας, η οποία κατοχυρώνεται στο άρθρο 25 παρ. 1 εδ. δ΄ Σ.
Σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας, η οποία εφαρμόζεται σε όλα τα ατομικά δικαιώματα και ελευθερίες, πρέπει να ελέγχεται α) αν ο περιορισμός της συγκεκριμένης ελευθερίας είναι κατάλληλος/πρόσφορος για την επίτευξη του επιδιωκόμενου αποτελέσματος (αρχή της προσφορότητας), β) αν ο περιορισμός της συγκεκριμένης ελευθερίας είναι αναγκαίος για την επίτευξη του επιδιωκόμενου αποτελέσματος, δηλαδή αν ο περιορισμός συνιστά μέτρο το οποίο, σε σχέση με άλλα μέτρα που μπορεί να ληφθούν, επάγεται τον ελάχιστο δυνατό περιορισμό για τον ιδιώτη ή το κοινό (αρχή της αναγκαιότητας) και γ) αν ο περιορισμός είναι ανάλογος με τους λόγους που τον προκάλεσαν και το αντικειμενικά επιτεύξιμο αποτέλεσμα, δηλαδή αν ο περιορισμός τελεί σε εύλογη σχέση με τον επιδιωκόμενο σκοπό, ώστε η αναμενόμενη ωφέλεια να μην υπολείπεται της βλάβης που προκαλεί (αρχή της αναλογικότητας εν στενή εννοία).
Εν προκειμένω, ο περιορισμός του ανώτατου ορίου θητείας μέλους Διοικητικού Συμβουλίου αθλητικής ομοσπονδίας είναι πρώτα από όλα πολύ αμφίβολο αν πληροί την αρχή της προσφορότητας, δεδομένου ότι το αποτέλεσμα που φαίνεται να επιδιώκεται με αυτόν, ήτοι η διατήρηση εντόνου ενδιαφέροντος των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου αθλητικής ομοσπονδίας για να συμμετέχουν στη διοίκηση με τον ίδιο ζήλο καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας τους, είναι πολύ αμφίβολο αν μπορεί να επιτευχθεί με αυτόν τον περιορισμό. Υπεράριθμα είναι τα απτά παραδείγματα μελών Διοικητικών Συμβουλίων αθλητικών ομοσπονδιών με θητεία 20ετή και 30ετή που έχουν επιδείξει για το άθλημα που υπηρετούν πολύ μεγαλύτερο και ουσιαστικότερο ενδιαφέρον και προσφορά από άλλα μέλη Διοικητικών Συμβουλίων αθλητικών ομοσπονδιών με θητεία 4 ετών ή 8 ετών. Εξάλλου, αν σκοπός του περιορισμού αυτού είναι να αποτραπεί τυχόν διασπάθιση ή υπεξαίρεση δημοσίου χρήματος από τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων αθλητικών ομοσπονδιών, η αποτροπή αυτή δεν θα επιτευχθεί προφανώς με τέτοιες άστοχες απαγορεύσεις και περιορισμούς, αλλά με ουσιαστικούς διαχειριστικούς ελέγχους από τα αρμόδια όργανα. Είναι προφανές ότι αν κάποιος επιθυμεί να διασπαθίσει ή να υπεξαιρέσει δημόσιο χρήμα, δεν θα αποτραπεί από τη διάπραξη αυτών των πράξεων αν έχει μόλις 8 έτη συνολικής θητείας, αλλά μόνο αν υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί για να τον αποτρέψουν και αν εφαρμόζονται προσηκόντως διατάξεις όπως το άρθρο 50 παρ. 5 ν. 2725/1999.
Επιπλέον, κατά την άποψή μου, ο συγκεκριμένος περιορισμός δεν πληροί ούτε την αρχή της αναγκαιότητας, καθώς με βεβαιότητα δεν είναι το λιγότερο επαχθές μέτρο για την επίτευξη του σκοπού που φαίνεται να επιδιώκει: ακόμα και αν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου αθλητικής ομοσπονδίας διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα προερχόμενο από τον κρατικό προϋπολογισμό και πρέπει για το λόγο αυτό να διατηρούν τον ίδιο αυξημένο ζήλο καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας τους, δεν πρέπει να λησμονούμε ότι πρόκειται για ερασιτέχνες διοικητικούς παράγοντες που προσφέρουν χωρίς κανένα προσωπικό αντάλλαγμα τις υπηρεσίες τους. Δεν πρέπει επίσης να λησμονούμε ούτε ότι οι αθλητικές ομοσπονδίες είναι ν.π.ι.δ. με σωματειακή δομή που απαγορεύεται να έχουν κερδοσκοπικό χαρακτήρα και όχι ν.π.δ.δ., οπότε ενδεχομένως θα δικαιολογούντο τυχόν επαχθείς περιορισμοί όπως ο συγκεκριμένος. Από τη στιγμή μάλιστα που τέτοιος περιορισμός δεν υπάρχει για κανένα άλλο πρόσωπο ούτε καν για τους Βουλευτές που διαχειρίζονται υπερπολλαπλάσια χρηματικά ποσά του κρατικού προϋπολογισμού με ευνοϊκότερες μάλιστα για αυτούς διατάξεις για τυχόν δίωξή τους, ο περιορισμός αυτός της ελευθερίας του συνεταιρίζεσθαι παρίσταται υπέρμετρα επαχθής και μη αναγκαίος για τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου αθλητικών ομοσπονδιών.
Τέλος, ο περιορισμός αυτός της ελευθερίας του συνεταιρίζεσθαι είναι κατά την άποψή μου καταφανώς αντίθετος με την αρχή της αναλογικότητας εν στενή εννοία, αφού η αναμενόμενη ωφέλεια από την εφαρμογή του υπολείπεται καταφανώς της βλάβης που προκαλεί. Τυχόν εφαρμογή του περιορισμού αυτού σημαίνει ότι θα πρέπει να απομακρυνθούν από τις διοικήσεις πολλών αθλητικών ομοσπονδιών η μεγαλύτερη πλειονότητα των σημερινών μελών των Διοικητικών τους Συμβουλίων, που μόνο αυτά όμως μπορούν να έχουν μια όσο το δυνατόν πιο ακριβή εικόνα των συνεχώς αυξανόμενων υποχρεώσεων των αθλητικών ομοσπονδιών: έγκαιρες αποστολές δηλώσεων συμμετοχής σε διεθνείς διοργανώσεις, αλληλογραφία με διεθνείς ομοσπονδίες, υποχρέωση υποβολής δήλωσης πόθεν έσχες, υποχρέωση ανάρτησης αποφάσεων στο Πρόγραμμα Διαύγεια, υποχρέωση αποστολής για έλεγχο του οικονομικού προϋπολογισμού και απολογισμού της διαχείρισης της κρατικής επιχορήγησης στη Γ.Γ.Α., στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, υποχρέωση καταχώρισης των δημόσιων συμβάσεων με ύψος μεγαλύτερο των 1.000 ευρώ στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (Κ.Η.Μ.Δ.Σ.), υποχρέωση τήρησης όλων των εθνικών και ενωσιακών κανόνων για δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, υπηρεσιών, έργων κλπ, υποχρέωση λήψης άδειας διεξαγωγής αθλητικής συνάντησης, υποχρέωση συμμόρφωσης με τις διατάξεις περί ενιαίου μισθολογίου κλπ.
Μάλιστα, δυστυχώς, συμβαίνει σε πολλές ομοσπονδίες να ανακαλύπτουν αυτές μόνες τους τις επιπρόσθετες υποχρεώσεις με τις οποίες συνεχώς επιβαρύνονται, χωρίς να λαμβάνουν άμεση εκ των προτέρων ενημέρωση από τη Γ.Γ.Α., όπως συνέβη πρόσφατα για την αλλαγή της νομοθεσίας των δημοσίων συμβάσεων και της δήλωσης πόθεν έσχες, ή να μη λαμβάνουν απαντήσεις καθόλου ή να λαμβάνουν καθυστερημένα απαντήσεις από τη Γ.Γ.Α. στα ερωτήματα που θέτουν σχετικά με τις υποχρεώσεις αυτές. Είναι φανερό ότι η ΜΑΖΙΚΗ αποχώρηση όλων των έμπειρων μελών του Δ.Σ. των αθλητικών ομοσπονδιών που έχουν σήμερα θητεία μεγαλύτερη των 8 ετών και που με την πάροδο του χρόνου γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τον τρόπο χρηστής λειτουργίας και διαχείρισης αθλητικής ομοσπονδίας και η ΜΑΖΙΚΗ εισροή άπειρων νέων προσώπων που είναι απολύτως φυσιολογικό να μην έχουν καμία απολύτως εικόνα χρηστής λειτουργίας και διαχείρισης αθλητικής ομοσπονδίας όχι μόνο δεν θα βοηθήσει στην καλύτερη λειτουργία και διαχείριση της διοίκησης των αθλητικών ομοσπονδιών, αλλά αντίθετα εν όψει των ανωτέρω είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα προκαλέσει τεράστια προβλήματα στη λειτουργία τους.
Εξάλλου, ο περιορισμός αυτός είναι κατά την άποψή μου αντίθετος και με το άρθρο 11 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου που έχει κυρωθεί με το ν.δ. 53/1974 και έχει σύμφωνα με το άρθρο 28 Σ υπερνομοθετική ισχύ, δηλαδή κατισχύει των διατάξεων του αθλητικού νόμου. Σύμφωνα με το άρθρο αυτό, η άσκηση του δικαιώματος του συνεταιρίζεσθαι δεν επιτρέπεται να υπαχθεί σε περιορισμούς άλλους πέραν αυτών που προβλέπονται από το νόμο και αποτελούν αναγκαία μέτρα σε μια δημοκρατική κοινωνία για την εθνική ασφάλεια, τη δημόσια ασφάλεια, την προάσπιση της τάξης και την πρόληψη του εγκλήματος, την προστασία της υγείας και της ηθικής και την προστασία των δικαιωμάτων και των ελευθεριών τρίτων. Είναι προφανές ότι αυτός ο περιορισμός του ανώτατου ορίου θητείας μέλους Διοικητικού Συμβουλίου αθλητικής ομοσπονδίας δεν είναι αναγκαίος για την προάσπιση κανενός από τα προαναφερόμενα αγαθά και ως εκ τούτου δεν είναι επιτρεπτός.
2) Ανεξαρτήτως των ανωτέρω, ως προς το ακανθώδες ζήτημα περί της αναδρομικής ή μη εφαρμογής της διάταξης αυτής, στην πραγματικότητα η τυχόν εφαρμογή της διάταξης είναι δυνατό να οδηγήσει σε τρεις ερμηνευτικές εκδοχές: α) υποχρέωση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου που έχουν ήδη 8ετή θητεία να αποχωρήσουν ακριβώς την επόμενη ημέρα μετά την ψήφιση του νόμου, β) υποχρέωση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου που έχουν ήδη 8ετή θητεία να αποχωρήσουν σε περίπου 2 χρόνια από σήμερα, κατά τις αρχαιρεσίες που θα διεξαχθούν για την εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου με 4ετή θητεία και γ) υποχρέωση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου που έχουν ήδη 8ετή θητεία να αποχωρήσουν από το Διοικητικό Συμβούλιο 8 έτη μετά την ημερομηνία ψήφισης του νόμου.
Χωρίς να θέλω αυτή τη στιγμή να προχωρήσω σε ειδικότερες αναλύσεις σχετικά με την ερμηνευτική εκδοχή που προκρίνεται ως ορθότερη με βάση την υποκειμενική και την αντικειμενική τελολογία του νόμου και με βάση τη συστηματική θεώρηση των διατάξεων του σχεδίου του νέου αθλητικού νόμου, επισημαίνω απλώς ότι κρίσιμη για την επιλογή της ορθότερης ερμηνευτικής εκδοχής είναι η συστηματική ένταξη του περιορισμού αυτού στο συγκεκριμένο άρθρο (45) του σχεδίου του νέου αθλητικού νόμου και η πρόβλεψη αντίστοιχου περιορισμού και για τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου αθλητικών σωματείων στο άρθρο 33 παρ. 2 του σχεδίου του νέου αθλητικού νόμου.
3) Σε περίπτωση που πράγματι ψηφιστεί ως έχει η συγκεκριμένη διάταξη χωρίς να υπάρχει σε αυτήν η παραμικρή αναφορά στο χρόνο διενέργειας αρχαιρεσιών, θα δημιουργείται κενό τόσο όσον αφορά στο χρόνο διενέργειας αρχαιρεσιών για την εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου των αθλητικών ομοσπονδιών, που με βάση το άρθρο 22 παρ. 1 ν. 2725/1999 είναι το τελευταίο τετράμηνο του έτους διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων, όσο και όσον αφορά στο χρόνο διενέργειας αρχαιρεσιών για την εκλογή τακτικού και αναπληρωτή αντιπροσώπου εκάστης αθλητικής ομοσπονδίας στην Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, οι οποίες σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 3 π.δ. 130/2000 γίνονται κατά τη διενέργεια των αρχαιρεσιών για την εκλογή των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου των Ομοσπονδιών που καλλιεργούν ολυμπιακά αθλήματα, κατά τα οριζόμενα στα άρθρα 22 και 24 του ν. 2725/1999.
Σχετικά με την παρ.3 προτείνεται η υποβολή της περιουσιακής κατάστασης μόνο από τα μέλη Ομοσπονδιών οι οποίες διαχειρίζονται ποσά άνω των 100.000 Ευρώ ετησίως(όταν αφαιρεθούν οι πάγιες δαπάνες: μισθοδοσίες, ΔΕΗ, ΟΤΕ, κλπ).
Μην ξεχνούμε ότι οι επιχορηγήσεις της πλειοψηφίας των Ομοσπονδιών έχουν περιοριστεί σε ποσά που δεν ξεπερνούν τις 200.000 Ευρώ, και το μεγαλύτερο μέρος αυτών αφορά πάγιες και ανελαστικές δαπάνες.
Συνεπώς είναι τουλάχιστο υποκριτικό να ζητείται από ερασιτέχνες παράγοντες που προσφέρουν χρόνο και χρήμα για την υποστήριξη του αθλήματός τους να υποβάλουν οικογενειακώς δήλωση περιουσιακής κατάστασης και να εξομοιώνονται τα ερασιτεχνικά αθλήματα με τα επαγγελματικά.
Είναι απαραίτητος ο διαχωρισμός των «μεγάλων» από τις «μικρές» Ομοσπονδίες στο θέμα αυτό.
Θα πρέπει να διευκρινιστεί η ημερομηνία ισχύος για την προσμέτρηση της οκταετίας: θα είναι από την ημερομηνία ψήφισης του Σχεδίου Νόμου, ή από το 2012 -Ολυμπιακό έτος και συνεπώς έτος εκλογής των σημερινών Δ.Σ. των Ομοσπονδιών-? Αν συμβεί το πρώτο, τότε πώς θα ισχύσει η οκταετία? (2+4+4=10) Θα γίνει μετά τη διετία έκπτωση των όποιων μελών έχουν συμπληρώσει 8ετία (2+4+2), ή κάτι άλλο?
Ίσως πρέπει να διευκρινιστεί αν για την οκταετία (εκλογή και μία επανεκλογή) συμμετοχής στο ΔΣ Ομοσπονδίας «μετράει» τυχούσα τετραετία (ή και μεγαλύτερο χρονικό διάστημα) συμμετοχής σε ΔΣ Ομοσπονδίας προ της δημοσίευσης του Νόμου. Επίσης αν επιτρέπεται τρίτη τετραετία συμμετοχής μετά την παρέλευση διαστήματος μη συμμετοχής.