1. Σε αθλητές που σημειώνουν εξαιρετικές αγωνιστικές διακρίσεις σε ατομικά ή ομαδικά αθλήματα χορηγούνται οι οικονομικές παροχές, τα ευεργετήματα και οι διευκολύνσεις που ορίζονται στα άρθρα 14 έως και 20.
2. Εξαιρετική αγωνιστική διάκριση κατά την έννοια της παραγράφου 1 του παρόντος είναι:
α) η κατάκτηση 1ης έως 8ης νίκης σε θερινούς ή χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής σε άθλημα ή αγώνισμα αθλήματος που καλλιεργείται από αναγνωρισμένη κατά τον παρόντα νόμο αθλητική ομοσπονδία,
β) η κατάκτηση 1ης έως 6ης νίκης σε επίσημα Παγκόσμια και Πανευρωπαϊκά Πρωταθλήματα που έχουν προκηρυχθεί από διεθνή παγκόσμια ή πανευρωπαϊκή, αναγνωρισμένη από τη Δ.Ο.Ε. αθλητική ομοσπονδία, σε άθλημα ή αγώνισμα αθλήματος που καλλιεργείται από αναγνωρισμένη κατά τον παρόντα νόμο αθλητική ομοσπονδία.
3. Απαραίτητη προϋπόθεση για την αναγνώριση της εξαιρετικής αυτής αγωνιστικής διάκρισης είναι για τα ομαδικά αθλήματα η συμμετοχή στη διοργάνωση εθνικών ομάδων από οκτώ (8) τουλάχιστον χώρες και για τα ατομικά αθλήματα η συμμετοχή οκτώ (8) τουλάχιστον αθλητών ανά αγώνισμα από οκτώ (8) τουλάχιστον χώρες στο αγώνισμα που σημειώθηκε η διάκριση.
4. Οι αθλητές που σημειώνουν τις διακρίσεις της παραγράφου 2 του παρόντος εγγράφονται σε ειδικό πίνακα που τηρείται στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, σύμφωνα με τη σειρά προτεραιότητας αυτών των διακρίσεων, η οποία καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού. Με την ίδια απόφαση ορίζονται τα στοιχεία που περιλαμβάνει ο πίνακας του προηγούμενου εδαφίου και όλα όσα αφορούν την εγγραφή αθλητών σε αυτόν τον πίνακα.
5.Σε αθλητή ή αθλήτρια που πέτυχε εξαιρετική αγωνιστική διάκριση αλλά τιμωρήθηκε αμετάκλητα, ποινικά ή πειθαρχικά, για παράβαση ντόπινγκ, των άρθρων 98 και 97 αντίστοιχα δεν χορηγούνται οι παροχές που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 13 έως και 20. Σε περίπτωση που αυτές έχουν χορηγηθεί, ανακαλούνται με την ίδια διαδικασία που χορηγήθηκαν. Οι διατάξεις των δύο προηγούμενων εδαφίων της παρούσας παραγράφου εφαρμόζονται ανάλογα και για προπονητές του άρθρου 22 του παρόντος νόμου, αν τιμωρηθούν για τις ανωτέρω παραβάσεις οι ίδιοι ή αθλητές τους.
Καλημερα σας.
Πιστευω οτι η μοριοδοτηση πρεπει να παραμηνει αλλα να αξιολογηθουν
τα αθληματα που θα υπαρχει αυτη.
Εαν ο ανταγωνισμος που υπαρχει σε ενα αθλημα ειναι απο ελαχιστους
αθλητες δεν θα πρεπει να υπαρχει μοριοδοτηση.
Πριν απο λιγες μερες στηθηκε ενα πανελληνιο πρωταθλημα τοιχοσφαιρησης
εφηβων νεανιδων(ηλικιας κατω των 16 ετων) απο 32 αγορια και 32 κοριτσια
Σε αυτο το πρωταθλημα σημετειχαν και παιδια 12 και 13 χρονων…….
Τα οποια δε ν νομιζω να ειχαν ξαναπαιξει αυτο το αθλημα.
Οι νικητες λοιπον αυτου του πρωταθληματος δεν ειναι σωστο
να παρουν μοριοδοτηση.
Ευχαριστω.
Η αφαίρεση των μορίων από τα παιδιά της περσινής Α Λυκείου που τα κέρδισαν με τόσο κόπο και προσπάθεια (ας σημειωθεί οτι είναι τα πειραματόζωα του νεου συστήματος και της τράπεζας θεμάτων) είναι πράξη ανήθικη και καταδεικνύει την ανεπάρκεια της πολιτείας να εποπτεύει και να ελέγχει τον αθλητικό χώρο.
Φαίνεται οτι και ο συντάκτης του νόμου αλλά και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου προτιμούν τα παιδιά χωρίς άλλους στόχους εκτός του σχολείου, να μοιράζουν τον ελεύθερο χρόνο τους σε περιοχές και κοινωνικές ομάδες όπου εύκολα «μορφώνονται» σε παραβατικές συμπεριφορές.
Τα υψηλά ιδανικά του πρωταθλητισμού, τόσο απαραίτητα στην εφηβεία, είναι για αυτούς ψιλά γράμματα.
Θα συμφωνήσω με τον όρο αντιαθλητικός νόμος αντί αθλητικός .
Ως Τεχνικός διευθυντής της Ομοσπονδίας Πετοσφαίρισης δηλώνω
την αγωνία μας για της εύρεση και συνέχιση υψηλού επιπέδου αθλητών -τριών λόγω του επιβαρυμένου προγράμματος σχολείου .
Αθλητές υψηλού επιπέδου μόλις φθάσουν Β η Γ Λυκείου σταματούν ακόμη και αν είναι Εθνική ομάδα -πόσο μάλλον τώρα !!!!
Υψηλή διάκριση είναι και ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΝΙΚΗΣ και καθόλου εύκολη΄
Εξ΄άλλου από αυτούς τους αθλητές αθλήτριες που είναι υψηλού επιπέδου
θα επιλεγούν και οι διεθνείς αθλητές των ΕΘΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ .
Απαραίτητη λοιπόν η προσθήκη και των πανελληνιονικών ( 1η 2η 3η ) στις υψηλές διακρίσεις .Διάκριση που έρχεται με κόπο έξοδα παραμέληση της όμορφης εφηβείας και κυρίως του διαβάσματος .Είναι σίγουρο ότι ο συντάκτης του άρθρου αυτού έχει σχέση με αθλητισμό ?
Λυπηρό και πέρα από κάθε πραγματικότητα .
Αθλητής βγαίνει από το άθλος και είναι άθλος να αγωνίζεσαι σε υψηλό επίπεδο
ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΜΠΑΚΟΔΗΜΟΣ
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΕΟΠΕ
Να συμπεριληφθούν στις εξαιρετικές επιδόσεις:
1.Οι Μεσογειακοί Αγώνες
2.Οι Ευρωπαϊκοί Αγώνες(European Games)
3.Οι Πανελλήνιοι Αγώνες (1-3 Θέσεις)με αυστηρές προυποθέσεις:
α.συμμετοχή 12 ομάδων(για ομαδικά αθλήματα)
γ.συμμετοχή 16 αθλητών στα ατομικά αθλήματα
δ.οι επιδόσεις να μετράνε από 16 χρόνων και άνω
Ελένη Μιχοπούλου
Προσθήκη στις εξαιρετικές αθλητικές διακρίσεις τουλάχιστον αυτές των 3 πρώτων θέσεων σε πανελλήνια πρωταθλήματα όλων των κατηγοριών, των Μεσογειακών Αγώνων, και μην ξεχνάμε των καινούργιων Πανευρωπαϊκών Αγώνων (δες Μπακού).
Οι λόγοι έχουν αναφερθεί παρακάτω από πολλούς.
Κύριε Υφυπουργέ,
Ποιός είναι ο σκοπός του άρθρου 13 του νέου αθλητικού νόμου?
Θέλω να πιστεύω ότι είναι η προαγωγή του αθλητισμού και η παρακίνηση των νέων να ασχοληθούν με τον αθλητισμό, καθώς και των γονέων τους να ωθήσουν τα παιδιά τους σε αυτόν.
Πώς θα επιτευχθεί αυτό?
Μα φυσικά με στόχους και κίνητρα και τελικά την επιβράβευση αυτών που πιθανώς να τα καταφέρουν, με κατάκτηση νίκης σε όλα τα επίπεδα από τους Ολυμπιακούς Αγώνες μέχρι τα Πανελλήνια Πρωταθλήματα και τους Σχολικούς Αγώνες.Με θυσίες και κόπους τόσο από τα παιδιά όσο και από τους γονείς τους για πολλά χρόνια.Με συνεχείς προπονήσεις,στερήσεις,αθλητικές υποχρεώσεις,περιορισμό του ελεύθερου χρόνου,κούραση και φυσικά αναπόφευκτα λιγότερες ώρες μελέτης για το σχολείο.
Πόσα παιδιά μέχρι και την ηλικία των 18 ετών ασχολούνται στην Ελλάδα με τον αθλητισμό, με δεδομένα τα ισχύοντα προνόμια βάσει του νόμου 4115/2013 και σύμφωνα με την εξαιρετική αγωνιστική διάκριση τους?
Και πόσα τελικά και σε τι ποσοστό κατάφεραν να διακριθούν αγωνιστικά(διάκριση από το επίπεδο των Ολυμπιακών Αγώνων μέχρι τα Πανελλήνια Πρωταθλήματα και τους Σχολικούς Αγώνες)?
Πόσα παιδιά-αθλητές έχουν υποβάλει δικαολογητικά για την εγγραφή τους λόγω εξαιρετικής αγωνιστικής διάκρισης κατά επίπεδο και συνολικά στον ειδικό πίνακα της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού το έτος 2014 καθώς και στα προηγούμενα έτη?
Πόσοι τελικά αθλητές κατάφεραν να εισαχθούν σε κάποια σχολή?
Και πόσοι τελικά αθλητές χρησιμοποίησαν αυτή την επιτυχία τους και γράφηκαν στην σχολή εισαγωγής τους?
Εκτιμώ ότι αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να τα έχετε στην διαθεσή σας.Αυτά τα στοιχεία θα αποτελέσουν τον οδηγό στους ειδικούς συμβούλους σας καθώς και σε εσάς, για να αποφασίσετε εαν πρέπει να παραμείνει αυτό το αντιαθλητικό άρθρο ή να τροποποιηθεί όπως ακριβώς ίσχυε με τον νόμο 4115/2013, που τώρα ισχύει.Είμαι σίγουρος ότι εάν δείτε αυτά τα στοιχεία θα καταλάβετε γιά τί αριθμούς και ποσοστά μιλάμε.
Ποιά ανάγκη πραγματικά προέκυψε από την ψήφιση του νόμου 4115 τον Ιανουάριο του προηγούμενου έτους 2013 μέχρι τον Νοέμβριο του 2014, που θα πρέπει να καταργήσει το άρθρο 38 του παραπάνω νόμου για τον όρο εξαιρετική αγωνιστική διάκριση και επιβραβεύσεις διακριθέντων αθλητών?
Πόσα παιδιά-αθλητές πιστεύετε πραγματικά ότι θα έχουν σε Ολυμπιακούς(1η-8ης νίκης)-Πανευρωπαικούς και Παγκόσμιους Αγώνες(1ης-6ης νίκης) διακρίσεις μέχρι την ηλικία των 18 ετών ώστε να έχουν την επιβράβευση για την εισαγωγή τους σε κάποια σχολή?
Και πόσα παιδιά αθλητές έχουν καταφέρει αυτήν την διάκριση μέχρι την ηλικία των 18 ετών τα προηγούμενα έτη?
Τα παραπάνω στοιχεία τα θεωρώ απαραίτητα να τα διαθέτετε και φυσικά θα σας εκπλήξουν.
Που είναι προτιμώτερο να βρίσκονται τα παιδιά για να υπάρξει ένα υγιές κράτος?
Στον αθλητισμό και στον φυσικό τρόπο ζωής ή στα ναρκωτικά,στην βία,στις καφετέριες και στα ηλεκτρονικά παιχνίδια των ίντερνετ καφέ? κ.λ.π.
Μα φυσικά στον αθλητισμό πιστεύω.Γιατί δεν κάνετε μία βόλτα στα ιντερνετ καφέ γιά να το εξακριβώσετε και να δείτε γιά τί ηλικίες μιλάμε?
Το άρθρο αυτό εαν παραμείνει όπως είναι και δεν τροποποιηθεί με τον όρο εξαιρετική αγωνιστική διάκριση σύμφωνα με τα ισχύοντα του νόμου 4115/2013 και κατ’ελάχιστον την ισχύουσα επιβράβευση των αθλητών σύμφωνα με τον ίδιο νόμο 4115/2013 θα σημάνει την καταστροφή του αθλητισμού,των σωματείων και των νέων οι οποίοι και φυσικά θα αποχωρήσουν από τον αθλητισμό με όλα τα φυσικά επακόλουθα.
Κύριε Υπουργέ πιστεύω ότι το άρθρο αυτό συντάχθηκε και μελετήθηκε από αθλητές.Ευελπιστώ να μην συντάχθηκε από υπαλλήλους και συμβούλους οι οποίοι δεν έχουν καμμία σχέση με τον αθλητισμό σε καμμία φάση της ζωής τους και φυσικά από ανθρώπους που δεν τον αγαπούν.
Πιστεύω ότι πριν την σύνταξη αυτού του άρθρου έχετε ζητήσει την γνώμη των Ομοσπονδιών Αθλημάτων οι οποιοι φυσικά έχουν προηγουμένως ζητήσει την γνώμη των Σωματείων.
Σας ευχαριστώ και πιστεύω να λάβετε υπ’όψιν σας τα παραπάνω ερωτήματα μου καθώς και τις σκέψεις μου και να σας οδηγήσουν στην τροποποίηση αυτού του άρθρου συμπεριλαμβάνοντας στον όρο εξαιρετική αγωνιστική διάκριση όλους τους αθλητές που συμπεριλαμβάνονταν στο άρθρο 38 του νόμου 4115/2013 με τα κατ’ελάχιστο προνόμια που αναφέρονται σε αυτό καθώς και με την επιπλέον τροποποίηση να μπορούν οι αθλητές αυτοί να μεταγραφούν σε αντίστοιχες σχολές του τόπου προπόνησης-ομάδος τους εφόσον το επιθυμούν, γιατί μιλάμε γιά πολύ μικρό αριθμό αθλητών.
Είναι σε λάθος κατεύθυνση η κατάργηση της επιβράβευσης των πανελληνιονικών, των νικητών πανελλήνιων σχολικών αγώνων και αυτών που επιτυγχάνουν ή ισοφαρίζουν ευρωπαϊκές ή παγκόσμιες επιδόσεις.
Τα παιδιά που ασχολούνται με τον πρωταθλητισμό αφιερώνουν πολλές ώρες για την προπόνησή τους και οπωσδήποτε δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες με άλλα παιδιά που δεν ασχολούνται τόσο εντατικά με τον αθλητισμό. Αυτό φαίνεται πολύ έντονα σε παιδιά που φοιτούν στο λύκειο.
Σκοπός της πολιτείας πρέπει να είναι να δώσει κίνητρα στα παιδιά να ασχολούνται με τον αθλητισμό και όταν αυτά επιτυγχάνουν σημαντικές επιδόσεις να τα επιβραβεύει.
Πιστεύω ότι το άρθρο 13 του παρόντος νόμου θα αλλάξει.
Το σχέδιο νόμου θα έπρεπε να συνοδεύεται και από αιτιολογική έκθεση, στην οποία θα βλέπαμε ποιους σκοπούς εξυπηρετεί και ποιες εξελίξεις στο χώρο του αθλητισμού οδήγησαν στην αλλαγή του αθλητικού νόμου. Π.χ. έχουμε πάρα πολλους ολυμπιονίκες, παγκόσμιους και πανευρωπαϊκούς πρωταθλητές και δεν μπορεί η Ελλάδα να επιβραβεύει και τους πανελλήνιους πρωταθλητές;
Ο νέος αυτός νόμος οδηγεί τους νέους εκτός γηπέδων, εκτός αθλητισμού.
Γιατί καταργείται η πανελλήνια νίκη από τον χαρακτηρισμό εξαιρετική επίδοση η οποία επιβραβεύεται με την πριμοδότηση μορίων στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια παιδεία; Πως θα παρακινηθούν οι νέοι να ασχοληθούν με τον αθλητισμό αφού εκτός από την έλλειψη κατάλληλων γηπέδων, εξοπλισμού, μέριμνας και προσωπικού έρχεται τώρα η ηγεσία του υφυπουργείου αθλητισμού να μην αναγνωρίσει ότι οι πανελλήνιες νίκες ΕΙΝΑΙ εξαιρετική αθλητική διάκριση;
Ο Υπουργός Παιδείας είχε μιλήσει ειδικά για τον σχολικό αθλητισμό και για το όραμα ενός σχολείου που εκτός από το νου θα «παιδεύει» και το σώμα μέσω του σχολικού αθλητισμού. Τώρα ο Υφυπουργός του ίδιου Υπουργείου εισηγείται την πριμοδότηση μόνο ολυμπιονικών, παγκόσμιων και πανευρωπαϊκών πρωταθλητών για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση. Υπάρχει κάποιο σχέδιο για τον αθλητισμό στην Ελλάδα ή όπως γίνεται και με όλα τα άλλα, αυτός ο νόμος συντάχθηκε από άσχετους με τον αθλητισμό «ειδικούς» που προφανώς όχι απλά δεν αγαπούν τον αθλητισμό αλλά έχουν βάλει σκοπό τους να τον εξαφανίσουν.
Αυτό το άρθρο πρέπει να τροποποιηθεί και να επανέλθει στην ισχύουσα διατύπωσή του.
Εγώ πάλι θα ήθελα να ρωτήσω:
Τι θα γίνει με τα παιδιά που πήραν 1ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ανδρών (χρυσό) το 2009 και δεν είδαν ακόμη οικονομική επιβράβευση, παρά μόνο μπήκαν στο ΑΕΙ υης αρεσκίας τους;;;
Καταργούνται και αυτές οι ελάχιστες παροχές που υπήρχαν για τους αθλητές με το άρθρο 13 του προσχεδίου, οδηγώντας έτσι με μαθηματική ακρίβεια σε μαρασμό τα σωματεία, αφού η έλλειψη και αυτών των ελάχιστων κινήτρων που υπήρχαν, θα οδηγήσει τα παιδιά σε άλλους δρόμους και διεξόδους, δυστυχώς βλαβερούς για τα ίδια, αλλά και με μελλοντικές συνέπειες για το κράτος. Είναι γνωστό ότι δεν υπάρχει στη συντριπτική πλειοψηφία των σωματείων η δυνατότητα παροχής οδοιπορικών έστω και ελάχιστων στους αθλητές. Και ενώ πριν από ελάχιστο χρονικό διάστημα διορθώθηκε κάπως, η αδικία σχετικά με τα κίνητρα των αθλητών, με το παρόν νομοσχέδιο πισωγυρίζουμε.
Δεν προβλέπεται απολύτως τίποτα για το σχολικό αθλητισμό, τη σύνδεση αυτού με την ομοσπονδία κάθε αθλήματος, την επιβράβευση και τα κίνητρα των μαθητών – αθλητών.
Μπορεί οι υποτροφίες του άρθρου 18, να αποτελούν μια εξέλιξη προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά δυστυχώς δεν επαρκούν, αλλά ούτε και στην πράξη θα εφαρμοστούν.
Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται έμπρακτα ότι όταν δεν μπορούμε (ή δεν θέλουμε) να ελέγξουμε την παρανομία και την παρατυπία τα ισοπεδώνουμε όλα!
Δεν μπορείτε να ελέγξετε σωματεία και »μαιμού΄΄ μοριοδοτήσεις, δεν μπορείτε να τιμωρήσετε ενόχους και παραβάτες…δυστυχώς
Γι αυτό πιθανά η καλύτερη λύση είναι να τα καταργήσουμε όλα!Ο πιο εύκολος δρόμος…
Γι άλλη μια φορά όμως τιμωρούμε και πειραματιζόμαστε στα παιδιά μας… Τα μόνα που δεν είναι ένοχα..
Αναλογιστήκατε όμως πριν καταθέσετε αυτό το νομοσχέδιο πόσες ώρες την ημέρα προπονείται ένας αθλητής για να κάνει πρωταθλητισμό?
Για πόσα χρόνια? Ο αθλητής ξεκινάει σαν αθλητής από μικρή συνήθως ηλικία, στην πορεία έρχεται ο πρωταθλητισμός…Αρα έχουν επενδυθεί χιλιάδες ώρες προπονήσεων (πολλές φορές διπλών ημερησίως), η οικογένεια του έχει για χρόνια στηρίξει οικονομικά,ψυχολογικά και με κάθε τρόπο τον αθλητή.
Ο ίδιος ο αθλητής (που είναι και το πιο ουσιαστικό) έχει γίνει ένας μικρός υπερήρωας! Εχετε σκεφτεί τι έχει προηγηθεί, για να φτάσει να βγει μια »χαρούμενη» και »περήφανη» φωτογραφία του εκάστοτε Υπουργού Αθλητισμού με τον όποιο μεταλλιούχο αθλητή μας, που δοξάζει την χώρα μας και αποτελεί παράδειγμα για όλους?
Ο ίδιος αυτός αθλητής έχει προπονηθεί χιλιάδες ώρες,πολλές φορές σε αντίξοες συνθήκες και ελλειπείς ή ανύπαρκτες υποδομές, πολλές φορές με δυσβάσταχτα έξοδα που βέβαια αναλαμβάνει η οικογένεια του.
Έχει διαβάσει πολλές ώρες,πολλές φορές και μεταμεσονύκτια, γιατί το 24ωρο έχει μόνο 24 ώρες και όχι 30…
Την ώρα που παιδιά ή έφηβοι της ηλικίας του ζούν και ανταπεξέρχονται στις απαιτήσεις της ηλικίας τους (που έτσι κι αλλιώς είναι δύσκολες) αυτά τα παιδιά που ασχολούνται με τον πρωταθλητισμό, κάνουν κάτι παραπάνω…
Ακολουθούν για χρόνια ένα αυστηρό πρόγραμμα προπονήσεων,διατροφής,ύπνου,διαβάσματος για το σχολείο (ειδικά σε επίπεδο Λυκείου)κοινωνικής ζωής που είναι σχεδόν ανύπαρκτη…
Αγωνίζονται,στεναχωριούνται,αποτυγχάνουν,επιμένουν, αυτοπειθαρχούν,ξανασηκώνονται στα πόδια τους… Οποιος έχει ζήσει απο κοντά αυτά τα παιδιά καταλαβαίνει τι κρύβεται πίσω από μια διάκριση..ένα μεταλλιο…
Από την μια μεριά υπάρχει η οικογένειά του που τον στηρίζει σε κάθε βήμα του, σε κάθε αποτυχία η επιτυχία του,σε κάθε πρωινό ξύπνημα και σε κάθε μεταμεσονύκτια καληνύχτα (γιατί δεν υπάρχουν άλλες ώρες για διάβασμα)..Είναι εκεί και σε όλες τις οικονομικές, δυσβάσταχτες στα χρόνια της κρίσης, απαιτήσεις που έχει ο πρωταθλητισμός. Είναι εκεί και σε πολλά άλλα ακόμη..
Από την άλλη μεριά θα έπρεπε να είναι το κράτος!
Η οικογένεια έχει τον ρόλο της και τον στηρίζει…Η αρωγή, η υποστήριξη, η αναγνώριση και η κατανόηση του κράτους είναι αυτός ο «Νέος νόμος’?
Με αυτόν τον νόμο θα στηρίξετε τον αθλητισμό? Με το να απαξιώνετε τα Πανελλήνια πρωταθλήματα θα στείλετε αθλητές σε παγκόσμια?
Με αυτό το νόμο θα δημιουργήσετε »δεξαμενή» αθλητών για να στελεχώσετε εθνικές και ολυμπιακές ομάδες?
Οι πανελληνιονίκες των αθλημάτων είναι οι αυριανοί αθλητές που θα πάρουν μέρος σε πανευρωπαικούς,παγκόσμιους και ολυμπιακούς.
Με αυτό το νόμο θα ενισχύσετε και θα δώσετε κίνητρα σε νέους αθλητές?
Με αυτό το νόμο θα επιβραβέυσετε την υπερπροσπάθεια που κάνουν όλοι οι αθλητές?
Εχουμε κάτι πιο ελπιδοφόρο να επιδείξουμε σε αυτή τη χώρα εκτός από την νεολαία μας και ειδικά την νεολαία που ασχολείται με τον αθλητισμό?
Να βάλετε όρια, ναι! Να ξεκαθαρίσετε τα δίκαια από τα άδικα,ναι! Να τιμωρηθούν οι παραβάτες,ναι!
Για να το πω απλά, η έννοια της μοριοδότησης είναι η έμπρακτη συμπαράσταση και αναγνώριση τους κράτους σε έναν αθλητή, που προπονείται σκληρά, καθημερινά για να φέρει αποτελέσματα, διακρίσεις και μετάλλια, την ίδια στιγμή που πρέπει να διαβάζει πολλές ώρες για να έχει μια ευκαιρία για να μπει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση….
Οσοι έχουμε παιδιά στα Λύκεια ξέρουμε πόσο δύσκολο έχει καταστεί αυτό…και έιναι πολύ πιο δύσκολο για τα παιδιά που προσπαθούν να συνδυάσουν και τα δύο..
Ο πρωταθλητισμός είναι δύσκολος και μοναχικός, τα παιδιά αυτά κάνουν την υπερπροσπάθειά τους, οι οικογένειές τους τα στηρίζουν, εσείς σαν κράτος τουλάχιστον μην τους στερείτε την επιβράβευση και τα κίνητρα, ψηφίζοντας ένα νομοσχέδιο που θα αδειάσει τα υγιή σωματεία από υγιείς αθλητές και θα αφαιρέσει τα κίνητρα και την επιβράβευση και από τους σημερινούς αλλά και τους αυριανούς πρωταθλητές…..
Ευχή θα ήταν να μιλούσατε με τα ίδια τα παιδιά..και να τους εξηγήσετε γιατί τα παιδιά της φετινής Β Λυκείου που μόχθησαν, πάλεψαν και κατέκτησαν με το σπαθί τους αποτελέσματα και κατωχύρωσαν μόρια είναι «άτυχα» και γιατί τα παιδιά με τον ίδιο κόπο και αποτελέσματα που δίνουν φέτος πανελλήνιες είναι «τυχερά»…
Εξηγείστε επίσης στα παιδιά του γυμνασίου και της Α Λυκείου γιατί θα πρέπει να συνεχίσουν την υπερπροσπάθεια να συνδυάσουν πρωταθλητισμό και μόρφωση όταν η ίδια η πατρίδα τους δεν τα στηρίζει…
Και μην αναρωτηθείτε αργότερα γιατί η νεολαία δεν «συμμετέχει»…δεν «ψηφίζει»…είναι «αδιάφορη»…δεν έχει «οραμα» και όλα αυτά τα στερεότυπα…
Ευχαριστώ
Με το άρθρο αυτό καταργούνται προνόμια σε αθλητές που διακρίθηκαν και οι οποίοι βραβεύονταν από την πολιτεία με την υπάρχουσα ως σήμερα και πρόσφατα ψηφισθείσα από την παρούσα κυβέρνηση νομοθεσία.
Πρώτοι οι αρχαίοι Έλληνες εμπνεύστηκαν το θεσμό του «ευ αγωνίζεσθαι» και τίμησαν τους διακριθέντες αθλητές τους. Σήμερα, πως μπορεί η πολιτεία να θεσμοθετεί πανελλήνιους αγώνες που η ίδια δεν αναγνωρίζει, αφού δεν επιβραβεύει τους νικητές της; Το αποτέλεσμα της απαξίωσης τους είναι να ερημώσουν οι όμιλοι, να εκλείψει η ευγενής άμυλα που γεννά υψηλό επίπεδο αθλητών και η οικονομική ευρωστία στους ομίλους, με αποτέλεσμα να καταστούν ανέφικτες οι επιτυχίες των Ελλήνων αθλητών σε Πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.
Δεν νοείται αναγνώριση επιτυχιών σε παγκόσμια και πανευρωπαϊκά πρωταθλήματα και ταυτόχρονη πλήρης απαξίωση των πανελληνίων πρωταθλημάτων με την παντελή απουσία του πολύτιμου για τον νομοθέτη όρου «εξαιρετική αγωνιστική διάκριση» για τους πανελληνιονίκες. Χωρίς ενίσχυση και αναβάθμιση των πανελληνίων πρωταθλημάτων, οι πρώτες έξι θέσεις που ονειρεύεστε στα Παγκόσμια και Πανευρωπαϊκά θα μείνουν μόνο στο κείμενο του άρθρου και δεν πρόκειται να έρθουν ποτέ.
Γενικά, αρχές που διέπουν μια κοινωνία με κανένα τρόπο δεν μπορούν σε σταθερό περιβάλλον να αλλάζουν κάθε 2 χρόνια κατά το δοκούν. Αυτές τις αρχές οφείλουν οι νόμοι να θεσμοθετούν και να διασφαλίζουν χαρίζοντας στους πολίτες το δικαίωμα να ζουν κάτω από την ασπίδα της αρχής της ισότητας και των ίσων δικαιωμάτων.
Ο νέος νόμος που εσείς θεσμοθετείτε δημιουργεί κατάφορα το αίσθημα της αδικίας και της άνισης μεταχείρισης ανάμεσα στους αθλητές. Οι αθλητές μέχρι το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 τιμούνται με προνόμια σύμφωνα με το άρθρο 116 του παρόντος που καταργούνται τα επόμενα ακαδημαϊκά έτη αν και δεν περιείχαν οικονομική επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού, χωρίς να δίδονται αντίστοιχα προνόμια στα μικρότερα αδέλφια τους αθλητές.
Όσο αφορά εκείνους που με δόλο εκμεταλλεύτηκαν τον νόμο και τα προνόμια που έδινε, οφείλει η πολιτεία με τους θεσμούς της να τιμωρήσει παραδειγματικά. Είναι πολύ απλοϊκό η πολιτεία να διοικεί με την αρχή του «πονάει πόδι, κόβει κεφάλι».
Ακόμα και σήμερα λοιπόν η Ελλάδα σκοτώνει τα παιδιά της.
H κατάργηση των προνομίων σε διακρίσεις πανελληνίων πρωταθλημάτων είναι ένα βήμα, ώστε να σταματήσει να γίνεται αυτοσκοπός ο πρωταθλητισμός και να πάψει να αποτελεί αντικείμενο συναλλαγής και σε συλλογικό επίπεδο αλλά και στα σχολικά πρωταθλήματα.
Βέβαια όσο τα προνόμια που παραμένουν συνδυάζονται με πλήρη απελευθέρωση μεταγραφών, θα εξακολουθήσουν τα φαινόμενα μαζικής συγκέντρωσης παιδιών απ’ όλη την Ελλάδα για να καρπωθούν τα υποσχόμενα προνόμια, μια απολύτως συναλλακτική πρακτική που δεν έχει καμία σχέση με την προσωπική αθλητική αξία, ούτε φυσικά με το αθλητικό ιδεώδες.
Κύριε Υπουργέ, ολοκληρώνω την τριλογία μου μ΄αυτό :
Εάν θέλετε να πετύχετε την εξυγείανση του αθλητισμού, τότε επιβραβευσατε τους έντιμους και επιφυλάξτε τιμωρία(μπειζ μπολ)για τους άλλους!
Είναι ανήθικο να τιμωρούνται αγέννητοι πρωταθλητές, επειδή κάποιοι στο παρελθόν έκαναν χρήση ντόπιγκ!
Είναι ανήθικο να τιμωρούνται ερασιτεχνικά σωματεία, επειδή κάποια επαγγελματικά ρυθμίζουν την πορεία της Χώρας!
Τελικώς, οι μαθητές-αθλητές επιτυγχάνουν μια εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ κι αν μπορέσουν ολοκληρώνουν τον κύκλο των σπουδών(Καλώς-καταργήθηκαν οι αιωνόβιοι φοιτητές)τους.
Η Πολιτεία άλλωστε δεν τους χαρίζει τον ΟΠΑΠ, αλλά και ούτε κάποιο Δημαρχιακό αξίωμα!
Είναι ανήθικο να ισοπεδώνονται τα πανελλήνια πρωταθλήματα και σχολικά πρωταθλήματα, πόσο μάλλον άλλες διεθνής διοργανώσεις όπως βαλκανικό πρωτάθλημα, μεσογειακοί αγώνες κτλ.!!!
Και δεν θα κοστίσει τόσο πολύ στο κράτος μια θέση, έστω στα ΤΕΦΑΑ. Είναι η ελάχιστη ηθική ανταμοιβή για τους αθλητές που κοπιάζουν αρκετά χρόνια…
Κρίμα!!!
Κύριε Υπουργέ, για να επιτύχει κάποιος μαθητής-αθλητής τις εξαιρετικές αγωνιστικές επιτυχίες που αναφέρονται στο άρθρο 13 παρ.2 σίγουρα θα είναι σπάνιο να είναι 17 ετών.
Σ’ αυτή την ηλικία τα ελληνόπουλα-συνήθως-τελειώνουν το Λύκειο και ετοιμάζονται για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Θα ήταν πιο έντιμο και θαρραλέο να δηλώνατε ότι καταργούνται εντελώς
κάθε είδους προνόμια στους αθλητές-μαθητές παρά αυτός ο εμπαιγμός!
Υ.Γ Τα έξοδα για την κηδεία του ερασιτεχνικού αθλητισμού θα τα βρούμε από μία μικρή αύξηση στον ΕΜΦΙΑ.
Κύριε Υπουργέ, με έκπληξη διάβασα για την κατάργηση των προνομίων των αθλητών για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Ο προκάτοχός σας με σπουδή και βιασύνη επέβαλε τη μεταρρύθμιση του νέου Λυκείου, ωστόσο αυτή παραμένει ακόμη ατελής. Καθόσον τα παιδιά της Β΄Λυκείου(για δεύτερη χρονιά)ως πειραματόζωα στις διαθέσεις κάποιων ειδημόνων δε γνωρίζουν ακόμη και σήμερα τις αντιστοιχίες των σχολών του κάθε πεδίου.
Αντί να ασχοληθείται με αυτό προκειμένου να σταματήσει η αγωνία και η ανασφάλεια των μαθητών και των γονέων που πηγάζει από την έλλειψη της ενημέρωσης, μπαίνετε στη διαδικασία κατάργησης των όποιων πια προνομίων ορισμένων μαθητών-αθλητών οι οποίοι κόπιασαν για να διακριθούν μέσω του ερασιτεχνικού πρωταθλητισμού.
Διαφωνώ κάθετα με αυτή την άποψη, γιατί πιστεύω ότι θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στην ενασχόληση των μαθητών με τον πρωταθλητισμό, ενώ θα έπρεπε να ενθαρρύνουμε τέτοιες προσπάθειες.
Αυτός ο Νόμος θα είναι το τέλος για τον Ελληνικό Πρωταθλητισμό… Δε χρειάζονται πολλά λόγια για να το αποδείξει κάποιος… Ακόμα και η ΕΟΕ σας το δηλώνει σε ανακοίνωσή της(1)… Πείτε μου, όμως αν έχετε το θεό σας… ποια οικογένεια θα επιτρέψει στο 13χρονο έως 17χρονο παιδί της να κάνει 5-6-7-8 προπονήσεις την εβδομάδα. Για ποιο λόγο; Για να γίνει πρωταθλητής; Έως τα 20 – 25 – 30 και να τρώει έως τότε (αλλά και μετά) τι;
Εκείνο που θα καταφέρνατε είναι να αδειάσουν τα γήπεδα, και τρομαγμένοι μετά από λίγα χρόνια θα τα παίρνατε όλα πίσω…. ΑΛΛΑ ΕΥΤΥΧΩΣ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΑΣ ΤΕΛΕΙΩΣΕ!!! Άντε στο καλό, και μη σας ξαναδούμε!!
(1) http://www.hoc.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1499%3A2014-12-04-11-43-07&catid=36%3Apress-release&Itemid=98&lang=el
Είμαι υπερ των παροχών ή οπως αλλιως λέγονται.Ας μην ξεχναμε τον θεσμό της Χορηγιας στην Αρχαία Ελλαδα.Με την κατάργηση των προνομίων μειώθηκε ο αριθμός των αθλητών που ασχολουνται με τον πρωταθλητισμό και ως εκ τουτου μειώθηκε ο αριθμός των απλών ασκούμενων σε αθλητικά σωματεία κλπ.Είναι γνωστό οτι οι οπρωταθλητές λειτουργουν ως προτυπα και δινουν κινητρα σε χιλίαδες απλου κοσμου είδικά στη νεολαία μας, να ασχοληθεί με την ασκηση ,την δραστηριότητα ,τον αθλητισμό.Παροχές θα μπορουσαν να είναι η φοροελάφρυνση των οικογενειων που έχουν ως προστατευόμενα μελη πρωταθλητες με πρωτες θέσεις σε Εθνικα η Διεθνη πρωταθλήματα,μόρια στην προσληψη στον Ιδιωτικο και δημόσιο τομέα,Δυνατότηα μετά την λήξη της καρίερας στην λειτουργία με την παροχή άδειας για τη ασκηση επαγγελματων που αοαιτουν αδεια (ταξι, Δ.Χ.μεταφορες),εισαγωγή σε σχολές της αρεσκείας των πρωταθλητών κλπ και φυσικά η παροχή σε αφορολόγητο χρήμα στους αθλητές που κανουν ρεκόρ ή παιρνουν πρωτες θέσεις σε Ολυμπιάδες,Παγκόσμια,Ευρωπαικά Εθνικά πρωταθληματα.Η υποχρέωση του πρωταθλητη να φορα το Εθνόσημο στο στηθος του σε διεθνείς αγώνες εκπροσωπόντας το Εθνος γεννα και υποχρεωσεις του Εθνους προς αυτόν…
Όπως έχουμε καταργήσει και ισοπεδώσει τα πάντα, έτσι τώρα έρχεται ένας νέος νόμος από τα Υπουργεία Αθλητισμού Πολιτισμού και Παιδείας, που θέλει να απαξιώσει τους έλληνες Πανελληνιονίκες αθλητές και τους μαθητές ! !
Γιατί τέτοια απαξίωση για τους Πανελληνιονίκες ; γιατί να μην υπάρχει μια επιβράβευση από την πλευρά της πολιτείας και της χώρας τους, αλλά την αναγνώριση να πρέπει να την λάβουν ΜΟΝΟ από μια ξένη χώρα (Πανευρωπαϊκά, Παγκόσμια , κ.λ.π.).
Δηλαδή αυτά τα παιδιά δεν κόπιασαν το ίδιο ; δεν αγωνίστηκαν κάτω από την ίδια πίεση ;
Σε αυτά τα παιδιά που σε ηλικίες 12-20 δίνουν όλο τον εαυτό τους στις προπονήσεις, και στο σχολείο τους θα πρέπει να υπάρχει η επιβράβευση και η ικανοποίηση για τον κόπο τους και όχι η απόρριψη.
Με ποιο κίνητρο και τι κουράγιο οι γονείς που στηρίζουν οικονομικά και ηθικά αυτή τους την προσπάθεια να βλέπουν ότι τα όνειρά και ο κόπος των παιδιών τους πήγαν χαμένα !
Δεν είναι πολιτισμός να παράγεις αθλητές, πανελληνιονίκες οι οποίοι θα πλαισιώσουν με τη σειρά τους τις εθνικές ομάδες και θα εκπροσωπήσουν επάξια τη χώρα τους όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες ;
Αυτό ονομάζεται ανάπτυξη ; ένας νέος νόμος το λογικό είναι να μην λειτουργεί αφαιρετικά και να καταργεί προνόμια από προϋπάρχουσες καταστάσεις. Εάν υπάρχουν παραβατικές συμπεριφορές σε φορείς να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι. ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.
Επειδή απευθύνεστε σε μια πολύ ευαίσθητη ηλικία των παιδιών θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί με αυτά που προτίθεστε να εφαρμόσετε.
Δεν θα πρέπει ο έφηβος να νιώσει την απαξίωση και απογοήτευση αλλά η πολιτεία οφείλει να ενισχύει με προνόμια και κίνητρα τους νέους αθλητές, οι οποίοι να μην χάνουν το δικαίωμα να διεκδικούν ένα αξιοπρεπές εκπαιδευτικό και επαγγελματικό μέλλον.
ΑΝ ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΤΕ ΤΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ (ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ- ΑΤΕΛΕΙΩΤΑ ΕΞΟΔΑ – ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ ΚΟΥΡΑΣΗ – ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΜΠΑΛΑ ΔΙΝΕΤΕ ΛΕΦΤΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΥΣ ΦΟΒΑΣΤΕ)ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ ΟΠΩΣ ΑΛΛΑΞΑΤΕ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΕΤΣΙ ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΗΔΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΝΝΟΩ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΦΕΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ 14-16 ΝΟΕΜΒΡΗ 2014 ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΗΛΑΔΗ ΟΤΑΝ ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΔΩΣΟΥΝ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΟΡΙΑ . ΟΤΙ ΒΑΖΕΤΕ ΤΗΝ ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΑΛΛΩΣΤΕ .
Κύριε υπουργέ,
έχετε αναρωτηθεί πόσες ώρες την ημέρα προπονείται ένα αθλητής που κάνει πρωταθλητισμό? Πόσες ώρες χρειάζεται για μελέτη στο σπίτι για να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του σχολείου του? Πόσα χρήματα δαπανούνται από την οικογένεια για τη συμμετοχή του σε αγώνες τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό? Σε όλα αυτά προσθέστε και τη δαπάνη χρόνου και χρημάτων για τα φροντιστήρια, αφού «το κράτος φρόντισε για την κατάργηση της παραπαιδείας», υιοθετώντας την «Τράπεζα Θεμάτων». Φανταστείτε λοιπόν πως ο έφηβος αθλητής είναι ένας μικρός υπεράνθρωπος, που εσείς θα του στερήσετε το ελάχιστο από αυτό που δικαιούται ως ανταμοιβή. Ποιο παιδί θα συνεχίσει τον πρωταθλητισμό πηγαίνοντας στην Α΄Λυκείου? Από την άλλη πλευρά γιατί το υπουργείο Παιδείας προωθεί τον αθλητισμό στα σχολεία? Ποια οικογένεια στους δύσκολους καιρούς που ζούμε θα στερείται, ώστε να συμμετέχουν τα παιδιά σε ομάδες και να ασχοληθούν με το πρωταθλητισμό? Ποιο θα είναι το κίνητρό τους για να συνεχίσουν? Αναλογιστείτε όλα αυτά και αν παρουσιάζονται φαινόμενα που δεν συνάδουν με τον νόμο να τιμωρούνται παραδειγματικά, κι όχι στο βωμό της διαφάνειας να τιμωρούνται και οι αθλητές που πραγματικά αξίζουν την ανταμοιβή. Τέλος έχω μια ερώτηση να σας καταθέσω. Αν μετά τον έλεγχο της δικαιοσύνης βρεθούν «ένοχοι» αυτοί που πουλούσαν μόρια σε «ψεύτικους αθλητές», τι Θα κάνετε? Θα προβείτε σε αφαίρεση μορίων από τα παιδιά? ή δε θα γίνει τίποτα και θα θαφτεί κι αυτό? Να τιμωρηθούν παραδειγματικά όλοι οι υπαίτιοι, ώστε να υπάρχει ένα υγιής αθλητισμός στην πατρίδα που γέννησε το ολυμπιακό ιδεώδες.
Ευχαριστώ πολύ.
Δωρή Χρυσούλα μητέρα αθλητή του taekwondo
απο οτι φαινεται τα πανελληνια πρωταθληματα, για εσας που δεν εχετε σηκωθει ποτε απο τη ζεστη καρεκλα σας,δεν υπαρχουν.Που θα βρεθουν οι αθλητες για τις εθνικες ομαδες? οταν δεν δινεται κινητρα αλλα και την βοηθεια που αρμοζει στους αθλητες μαθητες? οι πανελληνιονικες θα επρεπε να περνανε με ανευ στα τει αει και αν μπορεσουν και ειναι αξιοι ας τελειωσουν τη σχολη τους,δεν νομιζω οτι θα ηταν τοσο δυσκολο αυτο ουτε τοσο μεγαλο το κοστος.
«Ο πρωταθλητισμός απαιτεί πολλές θυσίες και μπορεί σε κάποιους να δίνει χαρές, για άλλους όμως αποτελεί ένα μεγάλο βάρος. Ουσιαστικά ένας αθλητής για να κάνει πρωταθλητισμό χρειάζεται ταλέντο αλλά και δυνατή εσωτερική παρακίνηση» επισημαίνει στο «Βήμα» η ψυχολόγος με εξειδίκευση σε αθλητικά θέματα κυρία Μαρία Ψυχουντάκη(1).
Ο πρωταθλητισμός λοιπόν είναι μια παρεξηγημένη έννοια. Κάνω πρωταθλητισμό δεν σημαίνει βγαίνω πρώτος, αλλά δίνω τον καλύτερο εαυτό μου για να βγω πρώτος. Πρωταθλητισμός δεν σημαίνει « νίκη με κάθε τίμημα» και δεν σημαίνει σώνει και καλά «αποκλειστική απασχόληση», όπως πιθανώς πιστεύουν πολλοί. Μην φοβόσαστε λοιπόν όταν ακούτε τη λέξη «πρωταθλητισμός». Μην αφήνετε τα λίγα αρνητικά να υπερκαλύπτουν τα πολλά θετικά. Απλώς, μπροστά στη λέξη να βάζετε πάντα το επίθετο «ισορροπημένος» Γ. Μαυρωτάς (2).
Όσο και αν ανατρέξει κανείς σε βιβλιογραφικές αναφορές, το σίγουρο είναι πως θα καταλήξει στο ίδιο συμπέρασμα: Πρωταθλητισμός σημαίνει θυσίες, καθημερινή προπόνηση, στερήσεις από τις προκλήσεις της ηλικίας, οικονομικές επιβαρύνσεις δυσβάσταχτες για την οικογένεια, αγωνίες, τραυματισμοί, απογοητεύσεις και ο κατάλογος δεν έχει τέλος. Όταν σα γονείς αποφασίζουμε να στηρίξουμε τα παιδιά μας με κάθε τρόπο ( συναισθηματικά, οικονομικά κ.ά ) στο να κάνουν «ισορροπημένο πρωταθλητισμό», ΄το τελευταίο που έχουμε στο μυαλό μας είναι τα «μόρια» για εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο. Γιατί παράλληλα με τον πρωταθλητισμό στο άθλημά τους, τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά είναι και πρωταθλητές στη γνώση.
«Νους υγιής εν σώματι υγιεί»,»Θα πρέπει να προσεύχονται( οι αθλητές) για ένα υγιές μυαλό σε ένα υγιές σώμα. Ρωτήστε για μια ρωμαλέα καρδιά που δεν έχει το φόβο του θανάτου, και θεωρεί τη μακροημέρευση το λιγότερο από τα δώρα της φύσης, που μπορεί να αντέξει οποιαδήποτε περίπτωση του μόχθου, που δεν ξέρει ούτε οργή ούτε επιθυμία και σκέφτεται, τα δεινά και τους σκληρούς άθλους του Ηρακλή καλύτερα από ό,τι οι αγάπες και δεξιώσεις στα μαξιλάρια του Σαρδανάπαλου. Τι συστήνω σε σας, που μπορείτε να δώσετε στον εαυτό σας; Για σίγουρα, ο μόνος δρόμος για μια ζωή της ειρήνης είναι η αρετή». Αυτά προτρέπει ο Λατίνος ποιητής Γιουβενάλης, τους Ρωμαίους(3).
Είναι υποχρέωση ΚΑΙ της Πολιτείας να στηρίζει αυτά τα χαρισματικά παιδιά! Αλήθεια, έχει κανείς την αίσθηση πως μια Πανελλήνια Νίκη μπορεί να επιτευχθεί μόνο με απάτες και δολοπλοκίες, και την εξαιρεί ο νομοθέτης από την παροχή κινήτρων στο νέο νομοσχέδιο;
Η ύπαρξη Ομοσπονδιών «φαντάσματα», και η αντίστοιχη βιομηχανία «πρωταθλητών» μέσα από αυτές, δεν αποτυπώνει τον κανόνα, μα την εξαίρεση. Γινόταν με την ανοχή της πολιτείας, η οποία ενώ γνώριζε για χρόνια ολόκληρα, όχι μόνο δεν λάμβανε μέτρα, αλλά επικύρωνε με τον πιο επίσημο τρόπο – την υπογραφή του εκάστοτε υπουργού Παιδείας – τη λίστα των ανύπαρκτων πρωταθλητών!
Η τιμωρητική διάθεση προς κάθε μορφή εγχώριου πρωταθλητισμού, εκτιμώ, πως είναι προς τη λάθος κατεύθυνση. Πιστεύω, πως ο νομοθέτης πρέπει να ενσκήψει εκ νέου και να διορθώσει την κατάφωρη αδικία που μόνο απογοήτευση θα επιφέρει στους νέους πρωταθλητές μας. Σίγουρα τα κριτήρια πρέπει να αυστηροποιηθούν, τα κίνητρα όμως πρέπει να συνεχίσουν να υπάρχουν. Τα μόρια δεν πρέπει να αποτελούν αυτοσκοπό, αλλά επιβράβευση των προσπαθειών των νέων αθλητών, οι οποίοι εκπροσωπούν τη χώρα μας, με τίμιους αγώνες, εντός και εκτός Ελλάδας!
Ευχαριστώ πολύ, θεωρώντας το δημόσιο διάλογο την πεμπτουσία της Δημοκρατίας.
ΖΙΩΓΑΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ-ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ, ΠΑΤΕΡΑΣ ΑΘΛΗΤΡΙΑΣ/ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΝΙΚΗ, ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ΜΕΧΡΙ ΑΡΓΑ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΑΙΝΕΙ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΗΣ ΤΟΣΟ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ, ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (Μ.Ο 19.11/13).
1 .http://www.tovima.gr/sports/article/?aid=650977
2 .http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=4860
3 .http://el.wiktionary.org/wiki/%CE%BD
ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΚΑΝΕΤΕ ΛΑΘΟΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΝΟΜΙΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΝΙΚΩΝ.ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ.ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΕΤΕ ΕΠΑΡΚΩΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΝΟΜΙΩΝ ΑΥΤΩΝ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΑΕΙ-ΤΕΙ ΚΥΡΙΩΣ, ΚΑΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΣΦΑΛΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ!!!
Κύριε Ανδριανέ και νομοθέτες του νέου αθλητικού νόμου.
Είναι υποχρέωσή σας να επιβραβεύσετε τους αθλητές που πετυχαίνουν θέσεις 1-8 σε Ολυμπιακούς αγώνες ανευ ΑΕΙ,θεσεις 9-12 Aνευ σε ΤΕΦΑΑ, Θέσεις σε Παγκόσμια-Πανευρωπαικά 1-6 Ανευ ΑΕΙ, και6-8 Ανευ ΤΕΦΑΑ.
Επίσης πρέπει να γνωρίζετε κύριε Υφυπουργέ καιοι νομοθέτες σας, πως τον Ιούνιο του 2015 θα διεξαχθούν στο ΜΠΑΚΟΥ του Αζερμαιτζαν η 1η Ευρωπαική Ολυμπιάδα Ανδρών -Γυναικών-όπου θα διεξάγεται κάθε 4 χρόνια ,μια σημαντική διοργάνωση και συμμετέχουν 20 αθλήματα. Αξιοσημείωτο είναι πως στα πιο πολλά απο αυτά ,οι επιδόσεις των Διεθνών αθλητών (ομαδικά-ατομικά) θα είναι και πρόκριση στους Ολυμπιακούς Αγώνες του ΡΙΟ 2016. Πολλοί πρωταθλητές μας με τις εθνικές ομάδες ατομικών και ομαδικών αθλημάτων, προετοιμάζονται σκληρά για διακρίσεις και σε αυτό το νέο σημαντικό αθλητικό γεγονός του πλανήτη. Θα πρέπει να ενταχθεί και αυτή η Ευρωπαική ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ BACU 2015, στον νέο αθλητικό νόμο σας ,ίσος με την κατηγορία -Ευρωπαικο πρωτάθλημα- και να ισχύσει: Θέσεις 1-6 Ανευ ΑΕΙ και Θέσεις 7-8 Ανευ ΤΕΦΑΑ.
Περιμένουμε να τον τροποποιήσετε πριν ψηφιστεί και ευελπιστούμε να γίνει πραγματικότητα.
Κατάργηση της μοριοδότησης στους διακριθέντες αθλητές των Πανελληνίων πρωταθλημάτων για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ.
Μάλλον αντιαθλητικός θα πρέπει να λέγεται ο νέος νόμος, όχι αθλητικός!
Γνωρίζουν άραγε οι κύριοι της νομοπαρασκευστικής επιτροπής τι θα πεί πρωταθλητισμός στην μαθητική ηλικία;Τι θα πεί σωματική και πνευματική καταπόνηση;Τι θα πεί υπέρβαση εαυτού;Έλλειψη ελεύθερου χρόνου,τραυματισμοί και ξενύχτι πάνω απ τα βιβλία για να μπορέσεις να χωρέσεις τριάντα ώρες σε ένα εικοσιτετράωρο;
Πρώτος στον αθλητισμό, μέτριος στο σχολείο στην καλύτερη των περιπτώσεων!
Πιθανολογούμε τι ώθησε τον υπουργό να προβεί στην αλλαγή του άρθρου για τις διακρίσεις.Διαβάσαμε τα σχετικά δημοσιεύματα για «φορείς παραβάτες» του αθλητισμού.
Εύστοχες οι ακυρωτικές παρεμβάσεις στους φορείς που εμπλέκονται αλλά άστοχες οι τιμωρίες και οι ανακλήσεις διακριθέντων αθλητών -φοιτητών λόγω μη ειδικής αναγνώρισης των σωματείων τους!
Οφείλει, κατα την γνώμη μας, να γνωρίζει ο κύριος υπουργός και η νομοπαρασκευαστική του επιτροπή ότι όταν ένα μέλος του οργανισμού-αθλητισμού νοσεί δεν το κόβουμε, το θεραπεύουμε.
Αν το κόψουμε αυτό που θα κερδίσουμε είναι ένας ανάπηρος οργανισμός.
Μη διώχνετε τα νέα παιδιά που διψούν για αθλητικές διακρίσεις απ τα γήπεδα.Ήδη τα περισσότερα ρημάζουν εγκαταλελειμένα και άδεια!
Ενθαρύνετέ τα, στηρίξτε τα, δώστε τους προοπτικές για την ζωή τους που ακολουθεί μετά τον αθλητισμό.
Αυτός είναι ο ρόλος σας!
Πρέπει να λάβετε υπόψη σας πως δεν μπορεί κάθε 2-3 χρόνια να αλλάξει ο αθλητικός νόμος από την ίδια κυβέρνηση και να αναιρεί δικαιώματα – προνόμια που έχουν κατακτήσει μαθητές – αθλητές οι οποίοι σήμερα διανύουν την τελική ευθεία στη σχολική τους ζωή στην Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου και έχουν δρομολογήσει τη ζωή τους.
Το λογικό είναι ο νέος αθλητικός νόμος να μην αφαιρέσει προϋπάρχοντα προνόμια, αλλά και να προσφέρει επιπλέον οφέλη – κίνητρα σε αθλητές που τίμησαν και τιμούν την Ελλάδα.
ΝΤΡΟΗ ΚΑΙ ΕΣΧΟΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΠΟΥ ΡΙΞΑΤΕ ΤΗ ΧΩΡΑ κ ΑΝΔΡΙΑΝΕ .ΤΟΥΣ ΔΙΝΕΤΑΙ ΨΙΧΟΥΛΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΑΤΕ ΝΑ ΤΑ ΨΑΤΕ Κ ΑΥΤΑ .ΝΑ ΜΗΝΤΟ ΨΗΨΙΣΕΙ ΚΑΕΝΑΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΚΤΡΩΜΑ
δεν θα θεωρειται πλεον διακριση οι 3 πρωτες θεσεις σε πανελληνια πρωταθληματα????
Μεγάλη απογοήτευση για τους νέους αθλητές και τους γονείς τους η αλλαγή από τον ισχύων στον καινούργιο νόμο και η αφαίρεση των διακρίσεων σε Πανελλήνια και Σχολικά Πρωταθλήματα, που έδινε μια στήριξη απ΄την Πολιτεία στους διακριθέντες αθλητές σε Πανελλήνιο επίπεδο και μια δυνατότητα πριμοδότησης (μόρια στις Πανελλαδικές εξετάσεις) για την εισαγωγή τους στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Μετά την οικονoμική εγκατάλειψη των σωματείων και των ομοσπονδιών(βάρος το οποίο έπεσε στις πλάτες των ανθρώπων που ενδιαφέρονται πραγματικά για τον αθλητισμό και των γονέων των αθλητών), τώρα η πολιτεία χτίζει ένα ακόμα λιθαράκι εγκατάλειψης.
Άραγε με ποιο κίνητρο και ποιές αντοχές οι νεαροί αθλητές θα υπερπροπονούνται στα σωματεία τους για να διακριθούν στα Πανελλήνια Πρωταθλήματα όταν θα έχουν να αντιμετωπίσουν ταυτόχρονα το τεράστιο βάρος της προετοιμασίας των Πανελληνίων εξετάσεων;
Με ποιο κίνητρο και τι κουράγιο οι γονείς τους θα στηρίζουν οικονομικά και ηθικά αυτή τους την προσπάθεια όταν βλέπουν το επαγγελματικό μέλλον των παιδιών τους αβέβαιο και την πολιτεία να νομοθετεί υπέρ της εγκατάλειψής τους;
Άραγε από πού θα προκύπτει και πως θα ενθαρρύνεται το φυτώριο των νέων ταλαντούχων αθλητών που θα στελεχώνουν τις «μικρές» και αργότερα τις «μεγάλες» εθνικές ομάδες;
Από τους διακριθέντες αθλητές των Πανελληνίων Πρωταθλημάτων δεν στελεχώνονται άραγε οι εθνικές ομάδες;
Η Πολιτεία οφείλει να νομοθετεί υπέρ της δημιουργίας σπουδαίων αθλητών οι οποίοι να μην χάνουν την δυνατότητα να διεκδικήσουν ένα αξιοπρεπές εκπαιδευτικό και επαγγελματικό μέλλον.
Το ακραία αντιφατικό αυτού του νέου νόμου που κορυφώνει την αδικία και το παράλογο σε σχέση με τα παραπάνω αναφερόμενα είναι η αναφορά του άρθρου 9 (Συμμετοχή αθλητών στις εθνικές ομάδες), όπου αναφέρεται σε τιμωρία αθλητών που αρνούνται την συμμετοχή τους στην εθνική ομάδα, για λόγους εκτός από ιατρικούς, με αποκλεισμό από τους αγώνες του Πρωταθλήματος και του Κυπέλλου για 6 έως 12 μήνες χωρίς αναστολή.
Με το ένα άρθρο δηλ. νομοθετεί υπέρ της εγκατάλειψης και της έλλειψης κινήτρων για υπερπροσπάθεια, αθλητικές διακρίσεις και πρωταθλητισμό και με άλλο άρθρο του, ο ίδιος νόμος νομοθετεί υπέρ της τιμωρίας των αθλητών που αποφασίζουν «να διαθέσουν την υπερπροσπαθειά τους» και τον διαθέσιμο χρόνο τους για να χτίσουν το επαγγελματικό τους μέλλον διαβάζοντας και τους αποκλείει παντελώς την πρόσβαση στον αθλητισμό.
Κατά την ταπεινή μας γνώμη πρέπει να παραμείνουν τα σχετικά άρθρα ως έχουν στον αθλητικό νόμο που ισχύει έως σήμερα και να καταλάβουν οι υπεύθυνοι ότι και αυτοί που στηρίζουν τον Ελληνικό Αθλητισμό (αθλητές, γονείς, σωματεία,ομοσπονδίες) κάπου πρέπει να στηρίζονται, δεν μπορεί να είναι μετέωροι, είναι βασικός νόμος της φυσικής!
Πανελληνια και κατηγοριων κομμενα,ειτε πρωτη ειτε 8 σε Ολυμπιάδα ή Παγκοσμιο 20%για την Γυμναστικη Ακαδημια ….καμία διαφορα ο 1 2 3….εχετε αγνοια για το κακο που κανετε στις ηλικιες που φτιαχνουν των Ελληνικο αθλητισμό ή το κανετε σκοπιμα…. προσβαλετε την προσπαθεια των αθλητων και των οικογενειών τους….ο μαθητης που ξεκινα το διαβασμα στις 10 το βραδυ μετα απο 3 ωρες προπονηση και ειναι σωστος και στις σχολικες του υποχρεωσεις δεν ειναι επι ισης ωρης απέναντι στον απλο μαθητη….πριν νομοθετησετε ενημερωθειτε ενδιαφερθειτε….εχω υπαρξει αθλητρια και ειμαι μητερα 2 αθλητριων υψηλου επιπεδου οι οποιες ειναι μαθητριες του 19….δεν ζηταμε χαρες λοιπον αλλα αυτο που δικαιωμαστε!!!!!!
Για ποιο λόγο στις εξαιρετικές αγωνιστικές διακρίσεις δεν περιλαμβάνεται πλέον η επίτευξη ή ισοφάριση ευρωπαϊκών και παγκόσμιων ρεκόρ;
Διαβάζοντας το άρθρο 13 του προτεινόμενου αθλητικού νόμου, δεν μπορώ να μην αναρωτηθώ σχετικά με την σκοπιμότητα της επαναφοράς του παλαιότερου καθεστώτος της ουσιαστικά ΚΑΜΙΑΣ επιβράβευσης των αθλητών οι οποίοι καταφέρνουν διακρίσεις και σε εθνικό επίπεδο (πρωταθλητές) ή και σε επίπεδο π.χ μεσογειακών αγώνων κ.λ.π.
Φυσικά και έχετε υπόψη σας ότι σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες οι ίδιοι οι αθλητές αλλά και οι οικογένειές τους υπερβάλουν εαυτούς στην προσπάθεια να κυνηγήσουν τα όνειρά τους για παγκόσμιες διακρίσεις. Οι εθνικές διοργανώσεις είναι πάντα ένας πολύ σημαντικός σταθμός στην προσπάθειά τους αυτή. Για να μπορέσουν οι αθλητές να φτάσουν σε επίπεδο πρωταθλητή θα πρέπει να κάνουν υπερβάσεις οι οποίες μοιραία έχουν επιπτώσεις στην επίδοσή τους στο σχολείο τους. Το προηγούμενο κθεστώς επιβράβευσης έδινε τουλάχιστον ένα ενδιάμεσι κίνητρο ώστε τα παιδιά να μπορέσουν να παραμείνουν στον πρωταθλητισμό…
Η πρώτη σκέψη μου διαβάζοντας το προτεινόμενο είναι ότι ή δεν σας ενδιαφέρει να αναπτύξετε τον υψηλό αθλητισμό, μια και μια σειρά πρωταθλητές θα εγκαταλείψουν την προσπάθειά τους, πριν φτάσουν σε παγκόσμιο επίπεδο ή ότι το συγκεκριμένο θέμα αντιμετωπίστηκε με προχειρότητα. Την πρώτη εκδοχή δεν θα ήθελα να την πιστέψω ενώ στην δεύτερη ελπίζω ότι εντοπίζοντας το πρόβλημα θα προβείτε σε διόρθωση μιας επικίνδυνης για τον αθλητισμό ρύθμισης.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Έχουν κοπεί τα προνόμια για τους πρωταθλητές Ελλάδος?
βλέπω καλα ότι δεν υπάρχει καμία επιβράβευση στους πανελληνιονίκες των αθλημάτων σε ότι αφορά την είσοδο τους σε ΑΕΙ;;;
καταργείται η μοριοδότηση τους ; ( εκτος της φετινης Γ λυκειου).
και μιλαμε για νομοσχέδιο που θελει να ενισχύσει τον αθλητσιμό; ΝΤΡΟΠΗ και ΑΙΣΧΟΣ .Αν κανω λαθος ζητω συγγνωμη …..
Αλλιώς ας μας εξηγήσει ο φωστήρας που το σκέφτηκε , ποιο θα είναι το κίνητρο ώστε τα παιδια να συνεχίζουν τον αθλητισμό στο λύκειο .
Τα σωματεία θα αδειάσουν σε όλα τα αθλήματα και η γύμνια δεν θα αργήσει να φανει. Ειναι πορφανές οτι ο συντάκτης δεν έχει καμια σχεση με την πραγματικότητα.