Αθλητικοί φορείς κατά την έννοια του παρόντος νόμου είναι οι φορείς, με οποιαδήποτε νομική μορφή, οργάνωσης του αγωνιστικού αθλητισμού, όπως: τα αθλητικά σωματεία, οι αθλητικές ενώσεις, οι αθλητικές ομοσπονδίες, οι αθλητικές ανώνυμες εταιρείες, οι επαγγελματικές ενώσεις αθλητικών ανωνύμων εταιρειών, η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή (Ε.Ο.Ε.), η Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή (Ε.Π.Ε.) και κάθε άλλος φορέας ο οποίος εντάσσεται στις διατάξεις του παρόντος νόμου και αναγνωρίζεται αθλητικά, σύμφωνα με τους όρους των άρθρων 28 και 48.
Άρθρο 01: Αθλητικοί φορείς
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 01: Αθλητικοί φορείς
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 02: Εθνικό Συμβούλιο Αθλητικού Σχεδιασμού
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 03: Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 04: Διεθνής Ολυμπιακή Ακαδημία
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 05: Ολυμπιακή Φλόγα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06: Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 07: Αθλητής
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 08: Δελτίο αθλητικής ιδιότητας-Πιστοποίηση της υγείας του αθλητή-Συμμετοχή ομογενών ή αλλοδαπών αθλητών σε αγώνες
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 09: Συμμετοχή αθλητών στις εθνικές ομάδες
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 10: Μεταγραφές Αθλητών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11: Αθλητισμός ατόμων με αναπηρίες
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 12: Άθληση για όλους
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 13: Παροχές σε αθλητές που διακρίνονται-Προϋποθέσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 14: Οικονομική επιβράβευση αθλητών
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 15: Εισαγωγή στις Σχολές Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού – Μεταγραφές από Σχολές ή Τμήματα Α.Ε.Ι.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16: Διορισμός στη Γενική Γραμματεία ΑθλητισμούΆρθρο 16: Διορισμός στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 17: Διευκολύνσεις για τη συμμετοχή των αθλητών σε αγώνες
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 18: Υποτροφίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19: Τιμητικές διακρίσειςΆρθρο 19: Τιμητικές διακρίσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20: Παροχές για τους αθλητές με αναπηρίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21: Μέριμνα για τους οικονομικά αδύναμους αθλητέςΆρθρο 21: Μέριμνα για τους οικονομικά αδύναμους αθλητές
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 22: Προπονητής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 23: Κατηγορίες προπονητών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 24: Σχολές προπονητών
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 25: Εκπαιδευτής
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 26: Εθνικό Κέντρο Αθλητικών Ερευνών και Τεχνολογίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27: Κωλύματα όσων ασχολούνται με τον αθλητισμό
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 28: Ειδική αθλητική αναγνώριση αθλητικών φορέων του παρόντος κεφαλαίου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 29: Ορισμός-Σκοπός
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 30: Μέλη Αθλητικών Σωματείων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31: Καταστατικό-Όργανα Αθλητικών Σωματείων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 32: Γενική Συνέλευση Αθλητικού Σωματείου
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 33: Διοικητικό συμβούλιο Αθλητικού Σωματείου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34: Εξελεγκτική Επιτροπή Αθλητικού Σωματείου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 35: Υποχρεώσεις – Δικαιώματα Αθλητικού Σωματείου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36: Συγχώνευση αθλητικών σωματείωνΆρθρο 36: Συγχώνευση αθλητικών σωματείων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37: Έννοια –Σκοπός –Σύσταση αθλητικών Ενώσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38: Μέλη Αθλητικών Ενώσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39: Κωλύματα – Περιορισμοί Μελών Αθλητικών ΕνώσεωνΆρθρο 39: Κωλύματα – Περιορισμοί Μελών Αθλητικών Ενώσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 40: Διοικητικό συμβούλιο αθλητικής Ένωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41: Γενικές Συνελεύσεις αθλητικών ΕνώσεωνΆρθρο 41: Γενικές Συνελεύσεις αθλητικών Ενώσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42: Υποχρεώσεις Αθλητικών ΕνώσεωνΆρθρο 42: Υποχρεώσεις Αθλητικών Ενώσεων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 43: Έννοια – Σκοπός-Σύσταση-Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44: Καταστατικό-Όργανα Ομοσπονδίας
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 45: Διοικητικό Συμβούλιο-Εξελεγκτική Επιτροπή Ομοσπονδίας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 46: Γενικές Συνελεύσεις – Αρχαιρεσίες Ομοσπονδίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 47: Υποχρεώσεις – Δικαιώματα Ομοσπονδίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 48: Ειδική αθλητική αναγνώριση-Μείωση του αριθμού των μελών αθλητικής ομοσπονδίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49: Κανονισμοί-Οργάνωση Υπηρεσιών Ομοσπονδιών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 50: Επιχορηγήσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 51: Προϋπολογισμός –Ισολογισμός – Απολογισμός – Οικονομική εποπτεία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52: Εναρμόνιση καταστατικών με τις διατάξεις του νόμου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53: Σύσταση – Νομική μορφή αθλητικής ανώνυμης εταιρείας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 54: Σκοπός-Επωνυμία-Έδρα-Σήμα Αθλητικών Ανωνύμων Εταιρειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55: Απαγόρευση εισφοράς αθλητικών εγκαταστάσεων-Ύψος Μετοχικού Κεφαλαίου Α.Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56: Μετοχικό Κεφάλαιο Κάλυψη μετοχικού κεφαλαίου-Προσωρινή Επιτροπή-Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με κεφαλαιοποίηση οφειλής Α.Α.Ε.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57: Mέτοxοι-Περιορισμοί-Απαγόρευση πολυϊδιοκτησίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58: Πρόσθετες προϋποθέσεις για απόκτηση ποσοστών Α.Α.Ε.Άρθρο 58: Πρόσθετες προϋποθέσεις για απόκτηση ποσοστών Α.Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59: Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου εταιρείας σε περίπτωση ανόδου της σε ανώτερη κατηγορία πρωταθλήματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60: Εισφορά σε είδος – Μέρισμα-Αποθεματικό
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61: Διοικητικό Συμβούλιο – Εταιρική χρήση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62: Εποπτεία – ΕλεγχοςΆρθρο 62: Εποπτεία – Ελεγχος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63: Συγχωνεύσεις Α.Α.Ε.Άρθρο 63: Συγχωνεύσεις Α.Α.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64: Αποτίμηση αξίας αθλητώνΆρθρο 64: Αποτίμηση αξίας αθλητών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 65: Υποχρεώσεις Α.Α.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66: Δάνεια-Ταμειακές Διευκολύνσεις- Συνέπειες για τη συμμετοχή στη διοίκηση προσώπων που κηρύχθηκαν έκπτωτα του αξιώματός τουςΆρθρο 66: Δάνεια-Ταμειακές Διευκολύνσεις- Συνέπειες για τη συμμετοχή στη διοίκηση προσώπων που κηρύχθηκαν έκπτωτα του αξιώματός τους
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 67: Μετάδοση αγώνων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 68: Επαγγελματίας αθλητής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69: Αμοιβές των επαγγελματιών και ερασιτεχνών αμειβομένων αθλητών – Όρια αυτώνΆρθρο 69: Αμοιβές των επαγγελματιών και ερασιτεχνών αμειβομένων αθλητών – Όρια αυτών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 70: Ασφάλιση αθλητών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 71: Χρονική διάρκεια των συμβολαίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 72: Τύχη των επαγγελματιών και αμειβομένων αθλητών σε περίπτωση υποβιβασμού της ομάδας σε ερασιτεχνική κατηγορία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73: Απαγόρευση πρόωρων διαπραγματεύσεων- υπογραφής ιδιωτικών συμφωνητικώνΆρθρο 73: Απαγόρευση πρόωρων διαπραγματεύσεων- υπογραφής ιδιωτικών συμφωνητικών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 74: Απαγόρευση μεταγραφών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75: Κανονισμός σχέσεων σωματείων και αθλητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 76: Ειδικός κανονισμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77:Σύσταση-ΚαταστατικόΆρθρο 77:Σύσταση-Καταστατικό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78: Αρμοδιότητες-ΠόροιΆρθρο 78: Αρμοδιότητες-Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79: ΠόροιΆρθρο 79: Πόροι
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 80: Κανονισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Επαγγελματικό Άθλημα-Μέλη των Επαγγελματικών ΕνώσεωνΆρθρο 81 Επαγγελματικό Άθλημα-Μέλη των Επαγγελματικών Ενώσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 Σύμβαση προσχώρησης-Τροποποίηση κανονισμού πρωταθλήματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 83 Ιδιωτικά γυμναστήρια-Ιδιωτικές Σχολές
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 84 Άδεια λειτουργίας αθλητικών εγκαταστάσεων και άδεια τέλεσης αγώνων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 85 Σύνδεσμοι διαιτητών ομαδικών αθλημάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Ομοσπονδίες Διαιτητών Ομαδικών Αθλημάτων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 87 Κανονισμός-Όργανα διαιτησίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 88 Αξιολόγηση διαιτητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 Διαιτησία ατομικών αθλημάτων-Επαγγελματική Διατησία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 90 Αντιμετώπιση της βίας με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις-Μέτρα αστυνόμευσης αθλητικών εκδηλώσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 91 Αρμόδια Όργανα για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της Βίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 92 Διάθεση εισιτηρίων αθλητικών συναντήσεων- Σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου και ελέγχου πρόβασης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 93 Ηλεκτρονική εποπτεία αθλητικών εγκαταστάσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 94 Λέσχες Φίλων των Αθλητικών Σωματείων και ΑΑΕ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 95 Πειθαρχικές κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 96 Εγκλήματα βίας με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 97 ΝΤΟΠΙΝΓΚ-ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ-ΚΥΡΩΣΕΙΣΆρθρο 97 ΝΤΟΠΙΝΓΚ-ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ-ΚΥΡΩΣΕΙΣ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98 Ποινικές κυρώσεις για ΝτόπινγκΆρθρο 98 Ποινικές κυρώσεις για Ντόπινγκ
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 99 Εθνικό Συμβούλιο Αντιντόπινγκ και Αθλητικών Ερευνών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 100 Ιατρικές εξετάσεις αθλητών και προστασία της υγείας τους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 101 Έλεγχοι για την πρόληψη διακίνησης και εμπορίας απαγορευμένων μέσωνΆρθρο 101 Έλεγχοι για την πρόληψη διακίνησης και εμπορίας απαγορευμένων μέσων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 102 Ντόπινγκ ίππων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 103 Απαγόρευση στοιχηματισμού
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 104 Δωροδοκία – Δωροληψία για αλλοίωση αποτελέσματος αγώνα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 105 Γενικές Αρχές Διαδικασίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 106 Επίλυση Οικονομικών Διαφορών Αθλητών-Προπονητών και Α.Α.Ε.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 107 Τήρηση Φιλάθλου Πνεύματος-Επιτροπή Φιλάθλου Πνεύματος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 108 Πρωτοβάθμια Δικαιοδοτικά Συμβούλια αθλητικών Ομοσπονδιών και Επαγγελματικών Ενώσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 109 Συγκρότηση Πρωτοβάθμιων Δικαιοδοτικών Συμβουλίων-Κωλύματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 110 Δευτεροβάθμια Δικαιοδοτικά Συμβούλια Αθλητικών Ομοσπονδιών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 111 Ανώτατη Επιτροπή Αθλητικής Διαφάνειας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 112 Aθλητικός Eισαγγελέας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 113 Ρήτρα επιφύλαξης υπέρ των κανονισμών των Διεθνών Αθλητικών Ομοσπονδιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 114 Αθλητικός τύπος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 115 Ειδικές διατάξειςΆρθρο 115 Ειδικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 116 Μεταβατικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 117 Καταργούμενες Διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 118 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Νοεμβρίου 2014, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
20 Δεκεμβρίου 2014, 12:00
Σχετικό Υλικό
Νέος Αθλητικός ΝόμοςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 614 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 7732 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Σχέδιο Νόμου «ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΚΡΟΠΟΛ»
- Δημιουργική Ελλάδα: ενίσχυση του κινηματογραφικού, οπτικοακουστικού και δημιουργικού τομέα ίδρυση φορέα για το βιβλίο και λοιπές διατάξεις σύγχρονου πολιτισμού
- Μέτρα για τη διαφύλαξη και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, την προστασία και ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού και της ορχηστρικής μουσικής απόδοσης του ελληνόφωνου τραγουδιού
- Σχέδιο νόμου: "Διατάξεις για τη θωράκιση του θεσμικού πλαισίου του αθλητισμού και τον εξορθολογισμό της αθλητικής νομοθεσίας"
- Εκσυγχρονισμός της μουσειακής πολιτικής και ζητημάτων διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/789 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019
- Αθλητικός Εθελοντισμός,Αθλητισμός Αναψυχής και Άθληση για Όλους,Πνευματικός Αθλητισμός,Ηλεκτρονικός Αθλητισμός (e-sports),Εργασιακός Αθλητισμός και λοιπές τροποποιήσεις της αθλητικής νομοθεσίας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου για τον αθλητισμό
- Οργανισμός Ανάπτυξης και Διαχείρισης Πολιτιστικών Πόρων (Ο.Δ.Α.Π.),«Μουσείο-Ελαιοτριβείο Βρανά» στο Δήμο Λέσβου και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
- Θεσμικό πλαίσιο αρχαιρεσιών αθλητικών φορέων,διακρίσεις συνοδών αθλητών ΑμεΑ,Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας,Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή,Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή και άλλες διατάξεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1564
- Κύρωση της Σύμβασης Magglingen/Macolin σχετικά με τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων, επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξεις
- Περιφερειακή Πολιτική Σύγχρονου Πολιτισμού
- ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛ
- Ίδρυση Οργανισμού Βιβλίου και Πολιτισμού
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1564 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Σεπτεμβρίου 2017
- Εξυγίανση του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και άλλες διατάξεις
- Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης
- ΠΟΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΝΟΠΛΗΣ ΣΥΡΡΑΞΗΣ
- Περί ερασιτεχνικού και επαγγελματικού αθλητισμού
- Αθλητικός νόμος
- Νόμος για τη συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας
- Αρχείο Διαφύλαξης Κινηματογραφικής Κληρονομιάς
- Ιδρυση και λειτουργία Ανώτερων Σχολών Κινηματογραφίας –Τηλεόρασης
- Αδεια Παράστασης
- Πνευματικη ιδιοκτησία
- Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού – Προπονητές και εκπαιδευτές – Ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξεις
- Κώδικαs Αντιντόπινγκ του Παγκόσμιου Οργανισμού Αντιντόπινγκ
- Επιστροφή Πολιτιστικών αγαθών
Ο υπό διαβούλευση αθλητικός νόμος δεν λαμβάνει μέριμνα για ιστορικά σωματεία, όπως είναι η ΧΑΝΘ.
Η ΧΑΝΘ ιδρύθηκε το 1921 και δεν είναι αμιγώς αθλητικό σωματείο, αλλά κοινωφελές μη κερδοσκοπικό σωματείο, με σκοπό την καλλιέργεια και προαγωγή αρχών και αξιών για την ψυχική, πνευματική και σωματική ανάπτυξη, ευεξία και υγεία των νέων με ποικίλες αθλητικές, πολιτιστικές, κοινωνικές, φιλανθρωπικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες μέσα από αθλητικές ομάδες και ακαδημίες, κατασκηνωτικά προγράμματα, νηπιαγωγείο, παιδικό σταθμό, θέατρο, χορό, μουσική, προγράμματα επιμόρφωσης ενηλίκων, προγράμματα προσχολικής ηλικίας, προγράμματα ψυχολογικής υποστήριξης, φιλανθρωπικές δραστηριότητες και εθελοντισμό.
Η ΧΑΝΘ εισήγαγε στην Ελλάδα αθλήματα και συνέβαλε τα μέγιστα στη διάδοση του αθλητισμού στη χώρα. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος στις περισσότερες αθλητικές ομοσπονδίες. Σήμερα καλλιεργεί συστηματικά τα αθλήματα της καλαθοσφαίρισης, χειροσφαίρισης, πετοσφαίρισης, υδατοσφαίρισης, επιτραπέζιας αντισφαίρισης, κολύμβησης, τζούντο, τάε κβο ντο, τένις και σκάκι διατηρώντας αθλητικές ομάδες σε όλες τις ηλικιακές κατηγορίες, έχοντας περίπου 1.000 αθλητές με δελτία και ακαδημίες, ενώ σκοπός της είναι πάντα να προάγει την καλλιέργεια συνεχώς νέων αθλημάτων. Απαριθμεί περί τα 1.000 τακτικά μέλη και περίπου 15.000 έκτακτα μέλη που συμμετέχουν κάθε χρόνο στις διάφορες δράσεις και προγράμματα του Σωματείου.
Για τον λόγο αυτό, με το άρθρο 77 παρ. 12 του ν. 3057/2002 προστέθηκε νέο εδάφιο β΄ στο άρθρο 135 παρ. 5 του ν. 2725/1999 (ισχύοντος αθλητικού νόμου), με το οποίο εξομοιώθηκαν με τα σωματεία του προηγούμενου εδαφίου τα ιδρύματα, νπδδ και νπιδ του ευρύτερου δημοσίου τομέα, που ήδη καλλιεργούσαν αθλήματα ή κλάδους άθλησης και είχαν εγγραφεί ως μέλη στις οικείες ομοσπονδίες και ρητά εξαιρέθηκαν: α) από τη διάταξη του άρθρου 135 παρ. 3 (για την τροποποίηση του καταστατικού προς εναρμονισμό με τον αθλητικό νόμο) και β) από τη διάταξη του άρθρου 7 παρ. 10 (για τον τρόπο διάθεσης της περιουσίας μετά τη διάλυση). Μάλιστα στην εισηγητική έκθεση του νόμου (βλ. ΚΝοΒ 2002 τόμος 50 – σελ. 2062) έγινε ειδική αναφορά στην αιτία της τροποποίησης και ειδική μνεία στη Χ.Α.Ν.Θ.: «… η επίλυση ενός ζητήματος με ιστορική σημασία για τον αθλητισμό, των ΝΠ που δεν επεδίωκαν αποκλειστικά αθλητικό σκοπό αλλά συνέβαλαν σημαντικά στην ανάπτυξη και προώθησή του …, που ήδη λειτουργούσαν και είχαν ειδική αθλητική αναγνώριση αλλά και εξαιρετική συμβολή στην παραγωγή αθλητών, νομικά πρόσωπα όπως η ΧΑΝ, Πειραϊκός κλπ που δεν είχαν αποκλειστικά αθλητικό σκοπό και δεν μπορούν να τροποποιήσουν το καταστατικό τους ώστε να έχουν κύρια αθλητικό σκοπό ……………».
Καθώς η ΧΑΝΘ είναι ένα κοινωφελές μη κερδοσκοπικό σωματείο, μέλος του παγκόσμιου κινήματος των ΧΑΝ, το οποίο δεν επιτρέπεται να προβλέψει καταστατικές διακρίσεις στους σκοπούς του σε πρωτεύοντες και δευτερεύοντες, η ποικιλία των δράσεων και προγραμμάτων του καθιστούν τη διοίκησή του από ολιγάριθμα Διοικητικά Συμβούλια αδύνατη, η διενέργεια των εκλογικών διαδικασιών και των εναλλαγών στις διοικήσεις είναι εδώ και 93 χρόνια υποδειγματική, θεωρούμε ότι, όπως και ο προηγούμενος αθλητικός νόμος είχε αναγνωρίσει τη διαφορετικότητα των ιστορικών σωματείων, όπως η ΧΑΝΘ, και είχε προβλέψει εξαίρεση από τις διατάξεις περί εναρμόνισης των Καταστατικών τους και του τρόπου διάθεσης της περιουσίας τους, πρέπει να υπάρξει ανάλογη πρόβλεψη και στον νέο αθλητικό νόμο, δηλαδή να εξαιρεθεί η ΧΑΝΘ και τα τυχόν ομοειδή ιστορικά σωματεία: α) από την υποχρέωση τροποποίησης και εναρμόνισης του Καταστατικού τους σύμφωνα με τα άρθρα 28 και 52 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου του νέου αθλητικού νόμου και β) από τη διάταξη του άρθρου 35 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου (για τον τρόπο διάθεσης της περιουσίας μετά τη διάλυση), χωρίς όμως να εξαιρείται από την εφαρμογή, κατά τα λοιπά, των ευεργετικών διατάξεων του αθλητικού νόμου, ώστε να συνεχιστεί η εύρυθμη και υποδειγματική λειτουργία της ΧΑΝΘ, ενός ιστορικού σωματείου που επί έναν αιώνα συνέβαλε και συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη και προώθηση του αθλητισμού και έχει εξαιρετική συμβολή στην παραγωγή αθλητών, χωρίς να έχει αποκλειστικά ή κύρια αθλητικό σκοπό, αλλά πολυσχιδή ισότιμη δράση.
Ελένη Αθανασιάδου
Γενική Γραμματέας της ΧΑΝΘ
Νομίζω ότι θα ήταν ουσιαστικό να υπήρχαν στην αρχή του νόμου και οι υπόλοιποι ορισμοί για την καλύτερη κατανόηση του όλου κειμένου.
Επίσης μετά το άρθρο 82 θεωρώ ότι πρέπει να προστεθεί ένα ακόμα σχετικό με την Θεσμοθέτηση των πανελλήνιων συνδικαλιστικών οργάνων αμειβομένων και επαγγελματιών αθλητών, τις αρμοδιότητες τους (μεταξύ των οποίων και την επιμόρφωση αθλητών για την μετά αθλητισμό ζωή – Διπλή Σταδιοδρομία «Dual Career», την πρόληψη της χειραγώγησης αγώνων κτλ), την οργάνωση σε Ομοσπονδίες με την συμμετοχή 5 πανελληνίων συνδέσμων αθλητών, την επιχορήγηση που πρέπει να λαμβάνουν από την ΓΓΑ, τις υποχρεώσεις τους, κτλ.
Μπορεί ο συντάκτης του άρθρου να μας εξηγήσει τη έννοια του «αγωνιστικού αθλητισμου»;
Στην Ελλάδα, ο αθλητισμός, όπως και η παιδεία άλλωστε, τελεί υπό αυστηρή συνταγματική προστασία. Υφίσταται ρητή συνταγματική πρόβλεψη για τον αθλητισμό στο άρθρο 16 παράγραφος 9 του Συντάγματος.
Υποβάλλω την ως άνω ερώτηση διότι το «νομικό περιβάλλον» του αθλητισμού σήμερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο και διεθνές επίπεδο έχει σε γενικές γραμμές ως ακολούθως:
-Μνεία για τον αθλητισμό γίνεται στο άρθρο 6 της Συνθήκης της Λισσαβόνας όπου ρητά αναφέρεται ότι ο αθλητισμός αποτελεί τομέα δράσης σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.
-Επίσης στο άρθρο 165 της Συνθήκης της Λισσαβόνας (πρώην άρθρο 149 ΣΕΚ) γίνεται ρητή αναφορά στο στόχο της ΕΕ να αναπτύξει την Ευρωπαϊκή διάσταση του αθλητισμού.
-Στη Λευκή Βίβλο για τον αθλητισμό της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, ο αθλητισμός χαρακτηρίζεται ως ένα διευρυμένο οικονομικό και κοινωνικό φαινόμενο.
Ένα πρώτο εύκολο συμπέρασμα είναι επομένως ότι ο ορισμός της έννοιας του αθλητισμού με
την έννοια που οριοθετείται από το Συμβούλιο της Ευρώπης είναι ανεπαρκής για την Ελληνική πραγματικότητα όπως αποτυπώνεται στο σχέδιο νόμου που εξετάζουμε.
-Ας μην λησμονούμε επίσης και τα ακόλουθα:
Τη «Δήλωση της Νίκαιας» (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Δεκέμβριος 2000) σχετικά με τα «ειδικά χαρακτηριστικά» του αθλητισμού.
Την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τη Βία των Θεατών και την Ανάρμοστη Συμπεριφορά στις Αθλητικές Συναντήσεις και Ιδιαίτερα στους Ποδοσφαιρικούς Αγώνες.
Τις Διεθνείς Συμβάσεις για την Καταπολέμηση του Ντόπινγκ στον Αθλητισμό.
Τον Παγκόσμιο Κώδικα ANTI – DOPPING.
Τον Ευρωπαϊκό Αθλητικό Χάρτη.
Το Διεθνή Καταστατικό Χάρτη της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού.
Τον Κώδικα Αθλητικής Ηθικής (στην πραγματικότητα αποτελεί μια δήλωση σκοπιμότητας η οποία έχει συμφωνηθεί από όλους τους αρμόδιου για τον αθλητισμό Υπουργούς σε επίπεδο ΕΕ)
Τον Ολυμπιακό Καταστατικό Χάρτη.
Τον ρόλο του Αθλητικού Διαιτητικού Δικαστηρίου της Λωζάνης (CAS).
Συνοψίζοντας, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο αθλητισμός σχεδιάζεται υπό τις εξής
παραμέτρους:
1. Σχετικά με τον κοινωνικό του ρόλο, ήτοι: δημόσια υγεία, ντόπινγκ, ενίσχυση του ρόλου του σε σχέση με την εκπαίδευση και την κατάρτιση, εθελοντισμός, κοινωνική ένταξη –
ενσωμάτωση και ίσες ευκαιρίες, πρόληψη και καταπολέμηση ρατσισμού και βίας, αειφόρος ανάπτυξη, κ.λπ..
2.
Σχετικά με τον οικονομικό του ρόλο: ανάγκη στοιχειοθετημένων αθλητικών πολιτικών, εξασφάλιση της δημόσιας – πολιτειακής ενίσχυσης και στήριξης του αθλητισμού, φορολογικές μεταρρυθμίσεις.
3.
Σχετικά με την οργάνωση του αθλητισμού: άρση περιορισμών στον ανταγωνισμό, κατάργηση μονοπωλίων, ελεύθερη κυκλοφορία προσώπων και ιθαγένεια, μεταγραφές
αθλητών, μάνατζερ αθλητών, επαγγελματικά δικαιώματα, προστασία ανηλίκων,
οικονομικό έγκλημα, ξέπλυμα χρήματος και διαφθορά, συστήματα αδειοδότησης
αθλητικών σωματείων, μέσα μαζικής ενημέρωσης και δικαιώματα αγώνων.
Κλείνοντας ας λάβουμε υπόψη και τη σημασία του προγράμματος ERASMUS PLUS που
ανακοινώθηκε πριν λίγους μήνες και τη σημασία του για την ανάπτυξη οικονομιών κλίμακας μέσω του
αθλητισμού.
Ευχαριστώ.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΛΟΥΔΗΣ
Κάτα την αποψη μου δεν πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στο νόμο οι αθλητικές ανώνυμες εταιρίες. Για να στοιχειωθετήσω την άποψη μου παύουν να ανήκουν στην γενικότερη πολιτισμική σφαίρα του αθλητισμού αφ ής στιγμής αρχίζουν να επιδιώκουν το οικονομικό κέρδος πράγμα που είναι συνυφασμένο με την εταιρική τους μορφή και τους κανόνες που διέπουν την λειτουργία τους. Πιστεύω δε στην πλήρης χειραφέτηση τους και την ένταξη τους στους κανόνες, νομικούς και εξ εθίμων, της αγορας.
Εξ άλλου και εφόσον χρειαστεί, στις λίγες περιπτώσεις που αφορά τον αθλητισμό η δράση τους (λ.χ. doping, συμμετοχή επαγγελματιών σε διεθνείς διοργανώσεις με τις εθνικές ομάδες ) πρέπει να υπάρχει πρόβλέψη στο εδάφιο του οικείου άρθρου και τίποτε παραπάνω.
Να ισχύσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο και να μπουν κάμερες στις εξέδρες .Να είναι υποχρεωμένες οι ομάδες για την φύλαξη του γυπεδου εντός αγωνιστικού χορού και η αστυνομία εκτός αυτού.Σε περίπτωση που φίλαθλος πεταξη αντικείμενο να τιμορητε με πρόστιμο και αν το επαναλάβει απαγόρευση εισόδου στα γειπεδα για δυο χρόνια . ΜΕ ΕΚΤΗΜΗΣΗ. ΖΗΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ