Για θέματα ανάδειξης, συγκρότησης, θητείας οργάνων διοίκησης και δικαιοδοτικών οργάνων των αθλητικών φορέων, καθώς και των οργάνων διαιτησίας, ισχύουν όσα προβλέπονται στον παρόντα νόμο, με την επιφύλαξη τυχόν ρητών αντίθετων καταστατικών και κανονιστικών διατάξεων της οικείας διεθνούς ομοσπονδίας κάθε αθλήματος, που βεβαιώνεται με γνωμοδότηση του Court Of Arbitration for Sport (CAS).
Αρχική Αθλητικός νόμοςΆρθρο 113 Ρήτρα επιφύλαξης υπέρ των κανονισμών των Διεθνών Αθλητικών Ομοσπονδιών
Άρθρο 113 Ρήτρα επιφύλαξης υπέρ των κανονισμών των Διεθνών Αθλητικών Ομοσπονδιών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 01: Αθλητικοί φορείς
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 02: Εθνικό Συμβούλιο Αθλητικού Σχεδιασμού
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 03: Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 04: Διεθνής Ολυμπιακή Ακαδημία
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 05: Ολυμπιακή Φλόγα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06: Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 07: Αθλητής
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 08: Δελτίο αθλητικής ιδιότητας-Πιστοποίηση της υγείας του αθλητή-Συμμετοχή ομογενών ή αλλοδαπών αθλητών σε αγώνες
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 09: Συμμετοχή αθλητών στις εθνικές ομάδες
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 10: Μεταγραφές Αθλητών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11: Αθλητισμός ατόμων με αναπηρίες
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 12: Άθληση για όλους
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 13: Παροχές σε αθλητές που διακρίνονται-Προϋποθέσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 14: Οικονομική επιβράβευση αθλητών
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 15: Εισαγωγή στις Σχολές Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού – Μεταγραφές από Σχολές ή Τμήματα Α.Ε.Ι.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16: Διορισμός στη Γενική Γραμματεία ΑθλητισμούΆρθρο 16: Διορισμός στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 17: Διευκολύνσεις για τη συμμετοχή των αθλητών σε αγώνες
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 18: Υποτροφίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19: Τιμητικές διακρίσειςΆρθρο 19: Τιμητικές διακρίσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20: Παροχές για τους αθλητές με αναπηρίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21: Μέριμνα για τους οικονομικά αδύναμους αθλητέςΆρθρο 21: Μέριμνα για τους οικονομικά αδύναμους αθλητές
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 22: Προπονητής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 23: Κατηγορίες προπονητών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 24: Σχολές προπονητών
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 25: Εκπαιδευτής
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 26: Εθνικό Κέντρο Αθλητικών Ερευνών και Τεχνολογίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27: Κωλύματα όσων ασχολούνται με τον αθλητισμό
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 28: Ειδική αθλητική αναγνώριση αθλητικών φορέων του παρόντος κεφαλαίου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 29: Ορισμός-Σκοπός
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 30: Μέλη Αθλητικών Σωματείων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31: Καταστατικό-Όργανα Αθλητικών Σωματείων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 32: Γενική Συνέλευση Αθλητικού Σωματείου
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 33: Διοικητικό συμβούλιο Αθλητικού Σωματείου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34: Εξελεγκτική Επιτροπή Αθλητικού Σωματείου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 35: Υποχρεώσεις – Δικαιώματα Αθλητικού Σωματείου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36: Συγχώνευση αθλητικών σωματείωνΆρθρο 36: Συγχώνευση αθλητικών σωματείων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37: Έννοια –Σκοπός –Σύσταση αθλητικών Ενώσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38: Μέλη Αθλητικών Ενώσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39: Κωλύματα – Περιορισμοί Μελών Αθλητικών ΕνώσεωνΆρθρο 39: Κωλύματα – Περιορισμοί Μελών Αθλητικών Ενώσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 40: Διοικητικό συμβούλιο αθλητικής Ένωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41: Γενικές Συνελεύσεις αθλητικών ΕνώσεωνΆρθρο 41: Γενικές Συνελεύσεις αθλητικών Ενώσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42: Υποχρεώσεις Αθλητικών ΕνώσεωνΆρθρο 42: Υποχρεώσεις Αθλητικών Ενώσεων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 43: Έννοια – Σκοπός-Σύσταση-Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44: Καταστατικό-Όργανα Ομοσπονδίας
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 45: Διοικητικό Συμβούλιο-Εξελεγκτική Επιτροπή Ομοσπονδίας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 46: Γενικές Συνελεύσεις – Αρχαιρεσίες Ομοσπονδίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 47: Υποχρεώσεις – Δικαιώματα Ομοσπονδίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 48: Ειδική αθλητική αναγνώριση-Μείωση του αριθμού των μελών αθλητικής ομοσπονδίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49: Κανονισμοί-Οργάνωση Υπηρεσιών Ομοσπονδιών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 50: Επιχορηγήσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 51: Προϋπολογισμός –Ισολογισμός – Απολογισμός – Οικονομική εποπτεία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52: Εναρμόνιση καταστατικών με τις διατάξεις του νόμου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53: Σύσταση – Νομική μορφή αθλητικής ανώνυμης εταιρείας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 54: Σκοπός-Επωνυμία-Έδρα-Σήμα Αθλητικών Ανωνύμων Εταιρειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55: Απαγόρευση εισφοράς αθλητικών εγκαταστάσεων-Ύψος Μετοχικού Κεφαλαίου Α.Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56: Μετοχικό Κεφάλαιο Κάλυψη μετοχικού κεφαλαίου-Προσωρινή Επιτροπή-Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με κεφαλαιοποίηση οφειλής Α.Α.Ε.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57: Mέτοxοι-Περιορισμοί-Απαγόρευση πολυϊδιοκτησίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58: Πρόσθετες προϋποθέσεις για απόκτηση ποσοστών Α.Α.Ε.Άρθρο 58: Πρόσθετες προϋποθέσεις για απόκτηση ποσοστών Α.Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59: Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου εταιρείας σε περίπτωση ανόδου της σε ανώτερη κατηγορία πρωταθλήματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60: Εισφορά σε είδος – Μέρισμα-Αποθεματικό
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61: Διοικητικό Συμβούλιο – Εταιρική χρήση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62: Εποπτεία – ΕλεγχοςΆρθρο 62: Εποπτεία – Ελεγχος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63: Συγχωνεύσεις Α.Α.Ε.Άρθρο 63: Συγχωνεύσεις Α.Α.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64: Αποτίμηση αξίας αθλητώνΆρθρο 64: Αποτίμηση αξίας αθλητών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 65: Υποχρεώσεις Α.Α.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66: Δάνεια-Ταμειακές Διευκολύνσεις- Συνέπειες για τη συμμετοχή στη διοίκηση προσώπων που κηρύχθηκαν έκπτωτα του αξιώματός τουςΆρθρο 66: Δάνεια-Ταμειακές Διευκολύνσεις- Συνέπειες για τη συμμετοχή στη διοίκηση προσώπων που κηρύχθηκαν έκπτωτα του αξιώματός τους
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 67: Μετάδοση αγώνων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 68: Επαγγελματίας αθλητής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69: Αμοιβές των επαγγελματιών και ερασιτεχνών αμειβομένων αθλητών – Όρια αυτώνΆρθρο 69: Αμοιβές των επαγγελματιών και ερασιτεχνών αμειβομένων αθλητών – Όρια αυτών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 70: Ασφάλιση αθλητών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 71: Χρονική διάρκεια των συμβολαίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 72: Τύχη των επαγγελματιών και αμειβομένων αθλητών σε περίπτωση υποβιβασμού της ομάδας σε ερασιτεχνική κατηγορία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73: Απαγόρευση πρόωρων διαπραγματεύσεων- υπογραφής ιδιωτικών συμφωνητικώνΆρθρο 73: Απαγόρευση πρόωρων διαπραγματεύσεων- υπογραφής ιδιωτικών συμφωνητικών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 74: Απαγόρευση μεταγραφών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75: Κανονισμός σχέσεων σωματείων και αθλητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 76: Ειδικός κανονισμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77:Σύσταση-ΚαταστατικόΆρθρο 77:Σύσταση-Καταστατικό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78: Αρμοδιότητες-ΠόροιΆρθρο 78: Αρμοδιότητες-Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79: ΠόροιΆρθρο 79: Πόροι
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 80: Κανονισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Επαγγελματικό Άθλημα-Μέλη των Επαγγελματικών ΕνώσεωνΆρθρο 81 Επαγγελματικό Άθλημα-Μέλη των Επαγγελματικών Ενώσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 Σύμβαση προσχώρησης-Τροποποίηση κανονισμού πρωταθλήματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 83 Ιδιωτικά γυμναστήρια-Ιδιωτικές Σχολές
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 84 Άδεια λειτουργίας αθλητικών εγκαταστάσεων και άδεια τέλεσης αγώνων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 85 Σύνδεσμοι διαιτητών ομαδικών αθλημάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Ομοσπονδίες Διαιτητών Ομαδικών Αθλημάτων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 87 Κανονισμός-Όργανα διαιτησίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 88 Αξιολόγηση διαιτητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 Διαιτησία ατομικών αθλημάτων-Επαγγελματική Διατησία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 90 Αντιμετώπιση της βίας με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις-Μέτρα αστυνόμευσης αθλητικών εκδηλώσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 91 Αρμόδια Όργανα για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της Βίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 92 Διάθεση εισιτηρίων αθλητικών συναντήσεων- Σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου και ελέγχου πρόβασης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 93 Ηλεκτρονική εποπτεία αθλητικών εγκαταστάσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 94 Λέσχες Φίλων των Αθλητικών Σωματείων και ΑΑΕ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 95 Πειθαρχικές κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 96 Εγκλήματα βίας με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 97 ΝΤΟΠΙΝΓΚ-ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ-ΚΥΡΩΣΕΙΣΆρθρο 97 ΝΤΟΠΙΝΓΚ-ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ-ΚΥΡΩΣΕΙΣ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98 Ποινικές κυρώσεις για ΝτόπινγκΆρθρο 98 Ποινικές κυρώσεις για Ντόπινγκ
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 99 Εθνικό Συμβούλιο Αντιντόπινγκ και Αθλητικών Ερευνών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 100 Ιατρικές εξετάσεις αθλητών και προστασία της υγείας τους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 101 Έλεγχοι για την πρόληψη διακίνησης και εμπορίας απαγορευμένων μέσωνΆρθρο 101 Έλεγχοι για την πρόληψη διακίνησης και εμπορίας απαγορευμένων μέσων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 102 Ντόπινγκ ίππων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 103 Απαγόρευση στοιχηματισμού
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 104 Δωροδοκία – Δωροληψία για αλλοίωση αποτελέσματος αγώνα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 105 Γενικές Αρχές Διαδικασίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 106 Επίλυση Οικονομικών Διαφορών Αθλητών-Προπονητών και Α.Α.Ε.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 107 Τήρηση Φιλάθλου Πνεύματος-Επιτροπή Φιλάθλου Πνεύματος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 108 Πρωτοβάθμια Δικαιοδοτικά Συμβούλια αθλητικών Ομοσπονδιών και Επαγγελματικών Ενώσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 109 Συγκρότηση Πρωτοβάθμιων Δικαιοδοτικών Συμβουλίων-Κωλύματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 110 Δευτεροβάθμια Δικαιοδοτικά Συμβούλια Αθλητικών Ομοσπονδιών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 111 Ανώτατη Επιτροπή Αθλητικής Διαφάνειας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 112 Aθλητικός Eισαγγελέας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 113 Ρήτρα επιφύλαξης υπέρ των κανονισμών των Διεθνών Αθλητικών Ομοσπονδιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 114 Αθλητικός τύπος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 115 Ειδικές διατάξειςΆρθρο 115 Ειδικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 116 Μεταβατικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 117 Καταργούμενες Διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 118 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Νοεμβρίου 2014, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
20 Δεκεμβρίου 2014, 12:00
Σχετικό Υλικό
Νέος Αθλητικός ΝόμοςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 614 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 7732 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Σχέδιο Νόμου «ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΚΡΟΠΟΛ»
- Δημιουργική Ελλάδα: ενίσχυση του κινηματογραφικού, οπτικοακουστικού και δημιουργικού τομέα ίδρυση φορέα για το βιβλίο και λοιπές διατάξεις σύγχρονου πολιτισμού
- Μέτρα για τη διαφύλαξη και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, την προστασία και ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού και της ορχηστρικής μουσικής απόδοσης του ελληνόφωνου τραγουδιού
- Σχέδιο νόμου: "Διατάξεις για τη θωράκιση του θεσμικού πλαισίου του αθλητισμού και τον εξορθολογισμό της αθλητικής νομοθεσίας"
- Εκσυγχρονισμός της μουσειακής πολιτικής και ζητημάτων διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/789 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019
- Αθλητικός Εθελοντισμός,Αθλητισμός Αναψυχής και Άθληση για Όλους,Πνευματικός Αθλητισμός,Ηλεκτρονικός Αθλητισμός (e-sports),Εργασιακός Αθλητισμός και λοιπές τροποποιήσεις της αθλητικής νομοθεσίας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου για τον αθλητισμό
- Οργανισμός Ανάπτυξης και Διαχείρισης Πολιτιστικών Πόρων (Ο.Δ.Α.Π.),«Μουσείο-Ελαιοτριβείο Βρανά» στο Δήμο Λέσβου και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
- Θεσμικό πλαίσιο αρχαιρεσιών αθλητικών φορέων,διακρίσεις συνοδών αθλητών ΑμεΑ,Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας,Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή,Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή και άλλες διατάξεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1564
- Κύρωση της Σύμβασης Magglingen/Macolin σχετικά με τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων, επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξεις
- Περιφερειακή Πολιτική Σύγχρονου Πολιτισμού
- ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛ
- Ίδρυση Οργανισμού Βιβλίου και Πολιτισμού
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1564 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Σεπτεμβρίου 2017
- Εξυγίανση του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και άλλες διατάξεις
- Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης
- ΠΟΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΝΟΠΛΗΣ ΣΥΡΡΑΞΗΣ
- Περί ερασιτεχνικού και επαγγελματικού αθλητισμού
- Αθλητικός νόμος
- Νόμος για τη συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας
- Αρχείο Διαφύλαξης Κινηματογραφικής Κληρονομιάς
- Ιδρυση και λειτουργία Ανώτερων Σχολών Κινηματογραφίας –Τηλεόρασης
- Αδεια Παράστασης
- Πνευματικη ιδιοκτησία
- Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού – Προπονητές και εκπαιδευτές – Ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξεις
- Κώδικαs Αντιντόπινγκ του Παγκόσμιου Οργανισμού Αντιντόπινγκ
- Επιστροφή Πολιτιστικών αγαθών
o νομοθέτης δικαιώνεται με το παρόν άρθρο διότι
υπάρχει δικαστική μελέτη περίπτωσης
ΤΕΤΕΛΕΣΜΕΝΟ ΓΕΓΟΝΟΣ
ως ακολούθως
Το ιστορικό της υπόθεσης Δώνη-ΠΑΟΚ
Ο Γιώργος Δώνης και η ΠΑΕ ΠΑΟΚ είχαν οδηγηθεί στα δικαιοδοτικά όργανα της ΕΠΟ για το θέμα της αποζημίωσης του Ελληνα τεχνικού, όταν αποχώρησε από τον «ΠΑΟΚ».
Ο Δώνης δικαιώθηκε τόσο από την Επιτροπή Οικονομικών Διαφορών, όσο και από το Διαιτητικό Δικαστήριο Εφέσεων της ΕΠΟ.
Ο ΠΑΟΚ προσέφυγε στα πολιτικά δικαστήρια, καταθέτοντας αγωγή ακύρωσης της διαιτητικής απόφασης για πέντε «τυπικούς λόγους», καθώς και αίτηση ασφαλιστικών μέτρων για «πάγωμα» της απόφασης της ΕΠΟ,
Τα ασφαλιστικά μέτρα και η αίτηση αναστολής απορρίφθηκαν. Ομως στην αγωγή έγινε δεκτός ο ένας από τους πέντε λόγους που επικαλέστηκε η ΠΑΕ ΠΑΟΚ.
Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στον Γιώργο Δώνη, ο λόγος που έγινε δεκτός η αγωγή του ΠΑΟΚ είναι ότι η απόφαση δεν υπεγράφη από τα τρία μέλη του δικαστηρίου της ΕΠΟ και ειδικότερα από τον μέλος του δικαστηρίου που ήταν ο διαιτητής που όρισε η ομοσπονδία προπονητών.
Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην ΠΑΕ ΠΑΟΚ, το δικαστήριο δέχτηκε ότι υπήρχε κακή σύνθεση του Διαιτητικού Δικαστηρίου Εφέσεων της ΕΠΟ και η υπόθεση αναπέμπεται να δικαστεί εκ νέου στα όργανα της Ομοσπονδίας.
Άκυρη έβγαλαν τα πολιτικά δικαστήρια απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου Εφέσεων της ΕΠΟ σχετικά με την διαμάχη που έχει ο Γιώργος Δώνης με την ΠΑΕ ΠΑΟΚ.
Πρόκειται για απόφαση που καταργεί το «αυτοδιοίκητο» της ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας, η οποία δεν επιτρέπει οι αποφάσεις των δικαιοδοτικών της οργάνων για αθλητικές διαφορές να κρίνονται στη συνέχεια από πολιτικά δικαστήρια.
Μάλιστα, στο άρθρο 35 του ΚΑΠ, η ΕΠΟ προβλέπει την τιμωρία όσων προσφεύγουν στα πολιτικά δικαστήρια, καταργώντας με αυτόν τον τρόπο το αυτοδιοίκητο. Ο
Ομως η διοίκηση ΕΠΟ είναι ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ αδύναμη να εφαρμόσει τους κανονισμούς της, όπως συνέβη πέρσι στις αντίστοιχες περιπτώσεις
του Αρη (πέρυσι),
του ΟΦΗ και του Πανιωνίου (φέτος).
Για το συγκεκριμένο θέμα αρμόδια είναι η ίδια η ΕΠΟ και όχι η Super League, καθώς ο ΠΑΟΚ έχει προσφύγει κατά απόφασης οργάνου της.
Κατά συνέπεια,
η απόφαση του Εφετείου Αθηνών,
ανεξάρτητα από την ουσία της, παραβιάζει το αυτοδιοίκητο της ΕΠΟ, έτσι όπως το επικαλείται η ίδια.
Συνεπώς οφείλει άμεσα να αντιδράσει, κάτι το οποίο ΔΕΝ ΣΥΝΕΒΕΙ
ΚΑΙ , τότε αποδέχεται την παραβίαση του «αυτοδιοίκητου» και δεν θα μπορεί να το επικαλείται πλέον, διότι θα κατηγορηθεί για μεροληπτική συμπεριφορά[ΤΕΤΕΛΕΣΜΕΝΟ ΓΕΓΟΝΟΣ]
τοποθέτηση της Α.Μ.Κ.Ε.
«ΚΩΔΙΚΑΣ ΕΥ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ»
για την ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
και την ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ της ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
για το αυτοδιοίκητο
επί του ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ σε ότι αφορά την αυτονομία και νόμους που θα πρέπει να εξεταστούν από το ΝΟΜΟΘΕΤΗ
για την ΧΡΗΣΤΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΥΣΗ
ΤΗΣ ΕΟΕ ΕΠΕ ΔΟΑ και των ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ
Πρέπει να γίνει σαφές ότι ο αθλητισμός, όταν συνιστά οικονομική δραστηριότητα, υπόκειται στη νομοθεσία της ΕΕ.
Αυτό αποτελεί σαφή περιορισμό της αυτονομίας ΟΛΩΝ των αθλητικών οργανώσεων, δεδομένου ότι κατ ‘αρχήν δεν μπορεί να επινοήσει κανείς κανόνες που είναι αντίθετες προς το δίκαιο της ΕΕ.
Σε περίπτωση που οι καταστατικοί κανόνες αυτοί επιδιώκουν νόμιμη (αθλητική) αποστολή σκοπό και στόχους, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι παραβιάζει το δίκαιο της ΕΕ, όταν η εφαρμογή των κανόνων αυτών δεν υπερβαίνουν ότι είναι αναγκαίο για την επίτευξη του σκοπού αυτού.
Η νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης [ΔΕΚ] παρέχει πολύτιμη καθοδήγηση για την εφαρμογή της νομοθεσίας της ΕΕ στον τομέα του αθλητισμού και ως εκ τούτου, είναι σαφές ότι ορισμένοι προκλητικοί κανόνες αυτονομίας δεν θα είναι δυνατόν να συνεχίσουν να επιβιώνουν και θα πρέπει πάντα να αναθεωρούνται υπό έλεγχο του Δικαστηρίου.
Το ΔΕΚ δεν αποκλείει αρχικά κανενός τύπου αθλητικό κανόνα ακόμη, δεδομένου ότι μπορεί να αποφανθεί μόνο για τις περιπτώσεις που παίρνει και , τότε και μόνο τότε , στο βαθμό που το ζήτημα της συμμόρφωσης τους με τη νομοθεσία της ΕΕ είναι μέρος των συστατικών στοιχείων της αιτήσεως για την έκδοση προδικαστικής αποφάσεως σε αυτό. Αυτό αφήνει πολλά ανεπίλυτα ερωτήματα σχετικά με τη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της ΕΕ όσον αφορά τους αθλητικούς κανόνες και, κατά συνέπεια, οδηγεί σε νομική αβεβαιότητα.
Από τότε που η απόφαση Bosman, εκδόθηκε μαζί με μια σειρά άλλων , [όπως της ΜΟΤΟΕ με την ΕΛΠΑ], οι αθλητικές οργανώσεις συχνά παραπονούνται για την έλλειψη ασφάλειας δικαίου σε σχέση με το δίκαιο της ΕΕ.
Ανησυχούν ότι οι κανόνες τους, είναι δυνατόν να αμφισβητηθούν ξανά και ξανά από τα ενδιαφερόμενα μέρη του κράτους και, ως εκ τούτου, ζητούν ειδική μεταχείριση του τομέα τους [ειδικά η ΔΟΕ και η FIFA). Αυτές οι προσπάθειες εξωθεσμικής και σκιώδους πίεσης έχουν βρει την απήχηση τους με τα θεσμικά όργανα της ΕΕ – Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο,
Αν και ο αθλητισμός δεν έλαβε ποτέ μια εξαίρεση από το δίκαιο της ΕΕ πιστεύουμε ότι αξίζει περισσότερη ασφάλεια δικαίου από ότι σε άλλους τομείς οικονομικής δραστηριότητας
Για λόγους σαφήνειας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δεσμευτεί να εξηγήσει, με βάση το θέμα, τη σχέση μεταξύ του δικαίου της ΕΕ και των αθλητικών κανόνων στον επαγγελματικό και τον ερασιτεχνικό αθλητισμό μέσω του διαλόγου με τους αθλητικούς παράγοντες (Ευρωπαϊκή Επιτροπή] Οι εξουσίες της Επιτροπής στον τομέα του δικαίου του ανταγωνισμού, ζητούν την αποκατάσταση από την ιδιωτική επιβολή πειθαρχικών κωδίκων συνομοσπονδιών και ομοσπονδιών δια μέσου των εθνικών δικαστηρίων και του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης . Μέσω αυτής της οδού, μπορεί να χρειαστούν πολλά χρόνια πριν εκδοθεί η τελική απόφαση και ενστάσεις δεν φθάνουν στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής και τελικά διακανονίζονται εκτός των Δικαστηρίων με διαμεσολάβηση
Σκάνδαλα από το παρελθόν έχουν δείξει ότι η Επιτροπή είναι επιρρεπής σε πολιτικές πιέσεις και παρασκηνιακές προσπάθειες και, επομένως, δεν κάνει σκληρή χρήση της αρμοδιότητας της και ως εκ τούτου, η εφαρμογή της νομοθεσίας της ΕΕ για τον αθλητισμό έχει σαφώς πολιτικοποιηθεί, αν και η Επιτροπή έχει δείξει πάντα μια προθυμία να βρει συμβιβαστικές λύσεις στον τομέα του αθλητισμού.
Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Η εφαρμογή για παράδειγμα, του δικαίου του ανταγωνισμού με τα δικαιώματα των αθλητικών μεταδόσεων, πρέπει να προσαρμόζεται στα χαρακτηριστικά του αθλητισμού ως αγορά.
Τελικά, το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η μόνη αρμόδια αρχή για να δώσει δεσμευτικές ερμηνείες των διατάξεων της Συνθήκης.
Η Επιτροπή δεν έχει ούτε τίτλο ούτε είναι σε θέση να τροποποιήσει το περιεχόμενο ή την έννοια των διατάξεων της Συνθήκης με τις ενέργειές της. Ως εκ τούτου, δεν είναι το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ακόμη δυνατόν να παράσχει μια ολιστική εικόνα των επιπτώσεων της νομοθεσίας της ΕΕ στους αθλητικούς κανόνες και τα καταστατικά της Δ.Ο.Ε. των Ε.Ο.Ε. Συνομοσπονδιών και εθνικών ομοσπονδιών
Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι οι υποθέσεις ελέγχου νομιμότητας καταστατικών κανόνων που σχετίζονται με τον αθλητισμό είναι συχνές, η αλλαγή τους προς διαφάνεια χρηστή διακυβέρνηση και ακεραιότητα δύσκολα θα συμβεί μέσα στα επόμενα λίγα χρόνια.
Κι αυτό γιατί εν τω μεταξύ, ο αθλητικός κόσμος έχει σχεδιάσει το δικό της νομικό σύστημα το οποίο επιτρέπει τη διευθέτηση διαφορών στο πλαίσιο του δικού της δικτύου και σύμφωνα με τους δικούς της νόμους και όχι στα εθνικά ή ευρωπαϊκά δικαστήρια.
Είναι ασφαλές να πούμε ότι η αυτονομία των αθλητικών οργανώσεων έχει ενισχυθεί και θωρακιστεί τα τελευταία χρόνια με την ανάπτυξη του συστήματος των θεσμών αθλητικής διαιτησίας η οποία έχει συμβάλει στη δημιουργία ενός συμπαγούς σώματος των παγκόσμιων αθλητικών ομοσπονδιών σε ότι αφορά το αθλητικό δικαίου [lex sportiva]. Κατά την άποψη των κυβερνήσεων της ΕΕ το [lex sportiva] είναι ένα επικίνδυνο προπέτασμα καπνού για να δικαιολογούν οι διεθνείς αθλητικές ομοσπονδίες την αυτορύθμιση . Αυτοδιορίζεται, ως το παγκόσμιο αθλητικό δίκαιο – μια διακρατική ιδιωτική αυτόνομη έννομη τάξη που δημιουργήθηκε από τις ιδιωτικούς παγκόσμιους αθλητικούς θεσμούς που διέπουν τη διεθνή αθλητισμό κυρίως στην IOC FIFA FIBA FIVB, με κύρια χαρακτηριστικά, ότι δεν διέπεται από τις εθνικές έννομες τάξεις των κρατών μελών, αλλά μια ιδιωτική συμβατική τάξη, με δεσμευτική ισχύ που προέρχεται από συμφωνίες , εξουσία και την δικαιοδοσία των διεθνών αθλητικών ομοσπονδιών σε αντίθεση με το δίκαιο κρατών.
Α.Μ.Κ.Ε.
«ΚΩΔΙΚΑΣ ΕΥ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ» Κ .Ε. Α.
για την ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
και την ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ της ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Λεωνίδας ΚΑΡΑΙΣΚΟΣ
Κατερίνα ΜΑΔΟΥΡΟΥ
Νίκος ΘΕΟΔΩΡΟΥ
Κατερίνα Τζίκα
keafairplaycodehellas@outlook.com.gr
τοποθέτηση της Α.Μ.Κ.Ε.
«ΚΩΔΙΚΑΣ ΕΥ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ»
για την ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ και την ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ της ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
επί του ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
σε ότι αφορά
διεθνείς πρακτικές και νόμους που θα πρέπει να εξεταστούν από το ΝΟΜΟΘΕΤΗ
για την ΧΡΗΣΤΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΥΣΗ
ΤΗΣ ΕΟΕ ΕΠΕ ΔΟΑ και των ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ
ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΝΟΜΩΝ ΕΓΚΥΚΛΙΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
Australian Sports Commission
2012
Sports Governance
Principles
http://www.ausport.gov.au/__data/assets/file/0010/485857/ASC_Governance_Principles.pdfSport England2011Good governance guidancehttp://www.sportengland.org/funding/small_grants/want_to_apply‐1.aspx
Sport and Recreation Alliance (UK)
2011
Voluntary code of good governance for the sport and recreation sector
http://www.sportandrecreation.org.uk/smart‐sport/voluntary‐codeWales
Sports Council
2006
Sound governance and good management characteristics
http://www.scw.sequence.co.uk/performance‐and‐excellence/governing‐bodies/governance
Sport and Recreation New Zealand
(Sport New Zealand)
2006
Nine steps to effective governance: building high performing organisationshttp://www.sportnz.org.nz/Documents/Sector%20Capability/effective_govt_2nd.pdf
United States Olympic Committee
ΝΑΤΙΟΝΑL OLYMPIC COMMITTEE
2005
USOC preliminary NGB governance guidelines
https://custom.cvent.com/EE7D9F1FF632436E9BD5A04565F24F99
/files/1fe9e6f85e2c4675bda34c8e01b6137b.pdf
Dutch NOC*NSF ΝΑΤΙΟΝΑL OLYMPIC COMMITTEE
2005
13 points of advice
Good sport governance code
http://www.nocnsf.nl/cms/showpage.aspx?id=1857
UEFA
2012
Good governance and autonomy Good governance menu card for UEFA4th Value of UEFA Eleven key values member associations 2012‐2016
http://www.uefa.com/uefa/elevenvalues/index.htm
European Team Sports Association
2008
Good governance by sports federations
Safeguarding the heritage and future of team sport Conference
http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/uefa/KeyTopics/74/35/95/743595_ DOWNLOAD.pdf
International Olympic Committee IOC
2008
Basic universal principles of good governance of the Olympic and sports movement
http://www.olympic.org/Documents/Conferences_Forums_and_Events/2008_seminar_autonomy/Basic_Universal_Principles_of_Good_Governance.pdf
Commonwealth Games Federation
2006
Principles of conduct Code of conduct
http://www.thecgf.com/about/constitution.p
Union Cycliste Internationale
2004
UCI
Rules of good governance
http://www.uci.ch/Modules/BUILTIN/getObject.asp?MenuId=&ObjTypeCode=FILE&type=FILE&id=MzQxMDk&LangId=1
European Olympic Committees EOC
2001
Statement of good governance principles “The rules of the Game” First international governance in sport conference, Brussels
http://www.fia.com/public/fia_structure/resources/governance_sport.pdf
Pricewaterhouse Coopers
2012
An independent governance review of the International Cricket Council
http://static.icccricket.yahoo.net/ugc/documents/DOC_6E43A6280C922ABC51A9C6AB55AA58E1_1328155148580_481.pdf
FIFA accountability profile
2007
Global Accountability Report
http://oneworldtrust.org/publications/doc_view/169‐2007‐globalaccountabilityreport?tmpl=component&format=raw
IOC accountability profile
2008
Global Accountability Report
http://oneworldtrust.org/publications/doc_view/225‐2008‐global‐accountability‐reportblack‐andwhite?tmpl=component&format=raw
Play the Game
2011
Cologne consensus: towards a global code for governance in sport
http://www.playthegame.org/fileadmin/documents/Cologne_Consensus.pdf
Α.Μ.Κ.Ε. «ΚΩΔΙΚΑΣ ΕΥ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ»
Κ .Ε. Α.
για την ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ και την ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ της ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Λεωνίδας ΚΑΡΑΙΣΚΟΣ
Κατερίνα ΜΑΔΟΥΡΟΥ
Νίκος ΘΕΟΔΩΡΟΥ
Κατερίνα Τζίκα
keafairplaycodehellas@outlook.com.gr
ΔΙΚΑΙΗ ΚΑΙ ΣΩΣΤΗ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΗ
ΔΙΟΤΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ανωμοτί εξηγήσεις
πρόεδρος της ΕΠΟ Γ. Σαρρής,
β’ αντιπρόεδρος της ΕΠΟ Γ. Παπακωνσταντίνου,
μέλος του ΔΣ της ομοσπονδίας Αριστείδης Σταθόπουλος,
ο νομικός σύμβουλος Θεόδωρος Κουρίδης,
μέλος της ΚΕΔ Θανάσης Μπριάκος,
το μέχρι πρότινος μέλος της ΚΕΔ Γιώργος Δούρος,
ο πρόεδρος του Ολυμπιακού Β. Μαρινάκης,
ο πρόεδρος του Λεβαδειακού Γ. Κομπότης,
και οι διαιτητές της Super League Αμπάρκιολης, Κάμπαξης και Ιωαννίδης.
ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΗΣΕ ΤΟ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΟ ΩΣ ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ
1 – ΔΙΩΚΕΤΑΙ με κακουργηματικές διώξεις ύπαρξη εγκληματικής οργάνωσης στο ποδόσφαιρο.
2 – ΔΙΩΚΕΤΑΙ για Συγκρότηση, ένταξη και διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης
3 – ΔΙΩΚΕΤΑΙ για Απάτη κατά συναυτουργία, κατ’ εξακολούθηση, συνήθεια και επάγγελμα σε βαθμό κακουργήματος και πλημμελήματος
4 – ΔΙΩΚΕΤΑΙ για Απόπειρα εκβίασης κατά συναυτουργία και κατ’ έξακολούθηση με απειλή βλάβης δραστηριότητας που ασκεί ο εξαναγκαζόμενος
5 – ΔΙΩΚΕΤΑΙ για Δωροδοκία και δωροληψία κατ’ επάγγελμα και συνήθεια για αλλοίωση αποτελέσματος αγώνα που περιλαμβάνεται σε στοιχηματικές δραστηριότητες σε βαθμό πλημμελήματος (ειδικός ποινικός νόμος).
Εχει συγκροτηθεί εγκληματική οργάνωση που όριζε διαιτητές σε συγκεκριμένους ποδοσφαιρικούς αγώνες προκειμένου να επιτυγχάνεται το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Εξαιτίας της δράσης της εγκληματικής οργάνωσης, σύμφωνα με τους εισαγγελείς, υπήρξαν ποδοσφαιρικές ομάδες οι οποίες υποβιβάστηκαν με αποτέλεσμα να χάσουν μεγάλα χρηματικά ποσά.
Παράλληλα, οι ομάδες που ευνοήθηκαν, κέρδισαν εκατομμύρια ευρώ, καθώς ήταν ψηλά στην κατάταξη και συμμετείχαν σε ευρωπαϊκά πρωταθλήματα.
Έπεσαν θύματα απάτης οι φίλαθλοι που στοιχημάτιζαν σε ποδοσφαιρικούς αγώνες πιστεύοντας ότι παρακολουθούν ένα πρωτάθλημα που δεν είναι στημένο.
Η εθνική κρατική παρέμβαση στον αθλητισμό είναι ένα ευαίσθητο θέμα. Ένα από τα θεμελιώδη δημοκρατικά δικαιώματα είναι το δικαίωμα να σχηματίζονται και να λειτουργούν ελεύθερα ενώσεις ανθρώπων σε συλλογικό σωματειακό επίπεδο , και θα πρέπει όλοι να αναγνωρίσουμε τις αξίες που οι εκατοντάδες χιλιάδες μικρές, εθελοντικές αθλητικές οργανώσεις και κοινότητες μεταλαμπαδεύουν στα ευρωπαϊκά έθνη μας. Αυτό είναι σεβαστό και αποδεκτό.
Υπάρχει, ωστόσο, μια πολύ μεγάλη διαφορά μεταξύ της μικρής γυμναστικής κοινότητας ή αθλητικής λέσχης στο κοντινό μας χωριό και τους εθνικούς αθλητικούς φορείς ενώσεις ομοσπονδίες ή διεθνείς συν-ομοσπονδίες που οδηγούν σε μια εθνική, ευρωπαϊκή και παγκόσμια, εξαιρετικά κερδοφόρα αθλητική βιομηχανία της αναψυχής και του θεάματος.
Στον τομέα των αθλητικών επιχειρήσεων, με τη ταχεία και αυξανόμενη κυκλοφορία του μεγάλου πακτωλού χρήματος, εύκολα μπορεί η ελευθερία κινήσεων που η κοινωνία έδωσε στις αθλητικές οργανώσεις και ομοσπονδίες, να διαστρεβλωθούν και ιδιοτελώς να χρησιμοποιηθούν και έτσι να μετατραπεί ο αθλητισμός σε ένα θερμοκήπιο για φοροδιαφυγή, δωροδοκία, διαφθορά, κατάχρηση εξουσίας και συνεργασίας των αυτόνομων αθλητικών αυτών θεσμών με το διεθνές οργανωμένο έγκλημα. Αυτό είναι το δίδαγμα από επιστημονικές μελέτες χειραγώγησης αθλητικών αγώνων και αποτελεσμάτων [match-fixing] , της φαρμακοδιέγερσης [ντόπινγκ], η παράνομη εμπορία και διακίνηση αναβολικών και ναρκωτικών, και άλλες απειλές για τον αθλητισμό και την κοινωνία.
Οι αναφορές, και το μάθημα από το πάθημα, αλάνθαστα επισημαίνουν για ακόμα μια φορά την ανάγκη για καλύτερη χρηστή διακυβέρνηση στον αθλητισμό. Έτσι, για το πώς θα μπορέσουν , οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και η Ελλάδα, που δρουν ενάντια στις παθογένειες του αυτόνομου αθλητισμού, χωρίς να παραβιάζεται η αυτονομία και ελευθερία του, καλούνται να λάβουν μέτρα δράσεις και συνεργασίες
Πρώτα απ όλα, είναι δικαίωμα και καθήκον των κυβερνήσεων και αθλητικών υπουργείων να προστατεύουν τα χρήματα των φορολογουμένων.
Ο αυτόνομος οργανωμένος αθλητισμός, οι ενώσεις και αθλητικές ομοσπονδίες λαμβάνουν μαζικές κρατικές επιδοτήσεις σε όλα τα επίπεδα, τη στήριξη για δραστηριότητες σε επίπεδο βάσης και τοπικές αθλητικές εγκαταστάσεις, επενδύσεις σε εκστρατείες διεκδίκησης μεγάλων αθλητικών γεγονότων, ανάπτυξη ταλέντων και τα λοιπά.
Σε αντάλλαγμα, οι δημόσιες αρχές έχουν το δικαίωμα να απαιτούν επαρκή πρότυπα ελέγχου διαφάνειας και της λογοδοσίας του που, πως, γιατί, και από ποιον, προς ποιον, ξοδεύτηκαν χρήματα από το υστέρημα των φορολογούμενων πολιτών
Δεύτερον, είναι δικαίωμα και καθήκον των κυβερνήσεων και αθλητικών υπουργείων να διατηρούν μια μόνιμη δημόσια πίεση στις αθλητικές οργανώσεις και ομοσπονδίες, επιμένοντας στην αποκάλυψη, πλήρως αποσαφήνιση και τιμωρία υπαίτιων σκανδαλών, καθώς και την παροχή προς τις αθλητικές ομοσπονδίες και ολυμπιακές επιτροπές, εργαλείων που χρειάζονται για να βελτιώσουν τη διαφάνεια ακεραιότητα και χρηστή διακυβέρνησή τους.
Τρίτον, είναι δικαίωμα και καθήκον των κυβερνήσεων και αθλητικών υπουργείων να ορίσουν τις κατευθυντήριες γραμμές για την κατανομή των ρόλων μεταξύ της κοινωνίας των πολιτών και των δημόσιων αρχών, και ρύθμισης των ελάχιστων απαιτήσεων και προδιαγραφών για τη χρηστή αδιάφθορη διακυβέρνηση στον αθλητισμό.
Με την τεράστια επίδραση του αθλητισμού στην καθημερινή ζωή των πολιτών, όσον αφορά την εκπαίδευση, την ψυχαγωγία, την οικονομία, την ευρωστία και υγεία, τη ζωή της κοινότητας, τον αστικό σχεδιασμό, την προσωπική ανάπτυξη και άλλους ζωτικούς τομείς, χρειαζόμαστε αδιάφθορες αθλητικές ηγεσίες και διακυβερνήσεις που να μπορούμε να εμπιστευτούμε και αθλητικές οργανώσεις ενώσεις και ομοσπονδίες που μπορούν να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο. Αυτό δεν θα συμβεί χωρίς την ενεργό συμμετοχή και την ετοιμότητά της πολιτείας, της κυβέρνησης και των αρμόδιων υπουργείων να λάβουν όλα εκείνα τα επόμενα βήματα για την καταπολέμηση της δόλιας αθλητικής διακυβέρνησης, της διαφθοράς της εξαπάτησης του χρηματισμού και της δωροδοκίας στον αθλητισμό.
Η Ελλάδα θα πρέπει να διασφαλίσει το συντονισμό, τη διευκόλυνση της ανταλλαγής πληροφοριών και την προώθηση των βέλτιστων πρακτικών για την καταπολέμηση των διαφόρων ειδών της διαφθοράς στον αθλητισμό, με έμφαση την σύγχρονη μάστιγα της χειραγώγησης αθλητικών αγώνων. το να αφεθεί σε αδράνεια και στην τύχη, η τραγική κατάσταση του Ελληνικού αθλητισμού, ίσως να αναιρεθεί αργότερα όταν θα είναι πλέον αργά και θα έχει ένα ακόμη υψηλότερο κόστος και ρίσκο για τις αυτόνομες αθλητικές ομοσπονδίες, ενώσεις και φορείς, τις ελληνικές κυβερνήσεις, τα υπουργεία Πολιτισμού Αθλητισμού Παιδείας, Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης και τελικά για τους Έλληνες πολίτες.
Η εθνική κρατική παρέμβαση στον αθλητισμό είναι ένα ευαίσθητο θέμα. Ένα από τα θεμελιώδη δημοκρατικά δικαιώματα είναι το δικαίωμα να σχηματίζονται και να λειτουργούν ελεύθερα ενώσεις ανθρώπων σε συλλογικό σωματειακό επίπεδο , και θα πρέπει όλοι να αναγνωρίσουμε τις αξίες που οι εκατοντάδες χιλιάδες μικρές, εθελοντικές αθλητικές οργανώσεις και κοινότητες μεταλαμπαδεύουν στα ευρωπαϊκά έθνη μας. Αυτό είναι σεβαστό και αποδεκτό.
Υπάρχει, ωστόσο, μια πολύ μεγάλη διαφορά μεταξύ της μικρής γυμναστικής κοινότητας ή αθλητικής λέσχης στο κοντινό μας χωριό και τους εθνικούς αθλητικούς φορείς ενώσεις ομοσπονδίες ή διεθνείς συν-ομοσπονδίες που οδηγούν σε μια εθνική, ευρωπαϊκή και παγκόσμια, εξαιρετικά κερδοφόρα αθλητική βιομηχανία της αναψυχής και του θεάματος.
Στον τομέα των αθλητικών επιχειρήσεων, με τη ταχεία και αυξανόμενη κυκλοφορία του μεγάλου πακτωλού χρήματος, εύκολα μπορεί η ελευθερία κινήσεων που η κοινωνία έδωσε στις αθλητικές οργανώσεις και ομοσπονδίες, να διαστρεβλωθούν και ιδιοτελώς να χρησιμοποιηθούν και έτσι να μετατραπεί ο αθλητισμός σε ένα θερμοκήπιο για φοροδιαφυγή, δωροδοκία, διαφθορά, κατάχρηση εξουσίας και συνεργασίας των αυτόνομων αθλητικών αυτών θεσμών με το διεθνές οργανωμένο έγκλημα. Αυτό είναι το δίδαγμα από επιστημονικές μελέτες χειραγώγησης αθλητικών αγώνων και αποτελεσμάτων [match-fixing] , της φαρμακοδιέγερσης [ντόπινγκ], η παράνομη εμπορία και διακίνηση αναβολικών και ναρκωτικών, και άλλες απειλές για τον αθλητισμό και την κοινωνία.
Οι αναφορές, και το μάθημα από το πάθημα, αλάνθαστα επισημαίνουν για ακόμα μια φορά την ανάγκη για καλύτερη χρηστή διακυβέρνηση στον αθλητισμό. Έτσι, για το πώς θα μπορέσουν , οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και η Ελλάδα, που δρουν ενάντια στις παθογένειες του αυτόνομου αθλητισμού, χωρίς να παραβιάζεται η αυτονομία και ελευθερία του, καλούνται να λάβουν μέτρα δράσεις και συνεργασίες
Πρώτα απ όλα, είναι δικαίωμα και καθήκον των κυβερνήσεων και αθλητικών υπουργείων να προστατεύουν τα χρήματα των φορολογουμένων.
Ο αυτόνομος οργανωμένος αθλητισμός, οι ενώσεις και αθλητικές ομοσπονδίες λαμβάνουν μαζικές κρατικές επιδοτήσεις σε όλα τα επίπεδα, τη στήριξη για δραστηριότητες σε επίπεδο βάσης και τοπικές αθλητικές εγκαταστάσεις, επενδύσεις σε εκστρατείες διεκδίκησης μεγάλων αθλητικών γεγονότων, ανάπτυξη ταλέντων και τα λοιπά.
Σε αντάλλαγμα, οι δημόσιες αρχές έχουν το δικαίωμα να απαιτούν επαρκή πρότυπα ελέγχου διαφάνειας και της λογοδοσίας του που, πως, γιατί, και από ποιον, προς ποιον, ξοδεύτηκαν χρήματα από το υστέρημα των φορολογούμενων πολιτών
Δεύτερον, είναι δικαίωμα και καθήκον των κυβερνήσεων και αθλητικών υπουργείων να διατηρούν μια μόνιμη δημόσια πίεση στις αθλητικές οργανώσεις και ομοσπονδίες, επιμένοντας στην αποκάλυψη, πλήρως αποσαφήνιση και τιμωρία υπαίτιων σκανδαλών, καθώς και την παροχή προς τις αθλητικές ομοσπονδίες και ολυμπιακές επιτροπές, εργαλείων που χρειάζονται για να βελτιώσουν τη διαφάνεια ακεραιότητα και χρηστή διακυβέρνησή τους.
Τρίτον, είναι δικαίωμα και καθήκον των κυβερνήσεων και αθλητικών υπουργείων να ορίσουν τις κατευθυντήριες γραμμές για την κατανομή των ρόλων μεταξύ της κοινωνίας των πολιτών και των δημόσιων αρχών, και ρύθμισης των ελάχιστων απαιτήσεων και προδιαγραφών για τη χρηστή αδιάφθορη διακυβέρνηση στον αθλητισμό.
Με την τεράστια επίδραση του αθλητισμού στην καθημερινή ζωή των πολιτών, όσον αφορά την εκπαίδευση, την ψυχαγωγία, την οικονομία, την ευρωστία και υγεία, τη ζωή της κοινότητας, τον αστικό σχεδιασμό, την προσωπική ανάπτυξη και άλλους ζωτικούς τομείς, χρειαζόμαστε αδιάφθορες αθλητικές ηγεσίες και διακυβερνήσεις που να μπορούμε να εμπιστευτούμε και αθλητικές οργανώσεις ενώσεις και ομοσπονδίες που μπορούν να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο. Αυτό δεν θα συμβεί χωρίς την ενεργό συμμετοχή και την ετοιμότητά της πολιτείας, της κυβέρνησης και των αρμόδιων υπουργείων να λάβουν όλα εκείνα τα επόμενα βήματα για την καταπολέμηση της δόλιας αθλητικής διακυβέρνησης, της διαφθοράς της εξαπάτησης του χρηματισμού και της δωροδοκίας στον αθλητισμό.
Η Ελλάδα θα πρέπει να διασφαλίσει το συντονισμό, τη διευκόλυνση της ανταλλαγής πληροφοριών και την προώθηση των βέλτιστων πρακτικών για την καταπολέμηση των διαφόρων ειδών της διαφθοράς στον αθλητισμό, με έμφαση την σύγχρονη μάστιγα της χειραγώγησης αθλητικών αγώνων. το να αφεθεί σε αδράνεια και στην τύχη, η τραγική κατάσταση του Ελληνικού αθλητισμού, ίσως να αναιρεθεί αργότερα όταν θα είναι πλέον αργά και θα έχει ένα ακόμη υψηλότερο κόστος και ρίσκο για τις αυτόνομες αθλητικές ομοσπονδίες, ενώσεις και φορείς, τις ελληνικές κυβερνήσεις, τα υπουργεία Πολιτισμού Αθλητισμού Παιδείας, Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης και τελικά για τους Έλληνες πολίτες.
Πολύ έξυπνο κόλπο για να μπει φρένο στο ψευτο-αυτοδιοίκητο. Αν μπορούν οι ομοσπονδίες ας αποδείξουν ότι δεσμεύονται από τις διεθνείς ομοσπονδίες.
Μακάρι να μην κάνει πίσω η Βουλή και να εφαρμοστεί το σχετικό άρθρο. Ας αποδείξει επιτέλους η χώρα μας ποιός κυβερνάει αυτό τον τόπο.