Οι διατάξεις των άρθρων 3 και 14 του παρόντος νόμου εφαρμόζονται αναλογικά και στα προβλεπόμενα από το καταστατικό και τους Κανονισμούς όργανα των αθλητικών Ομοσπονδιών.
Άρθρο 24 – Κωλύματα – Περιορισμοί
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Ορισμός – Σκοπός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Μέλη Αθλητικών Σωματείων
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Κωλύματα εγγραφής σε Αθλητικά Σωματεία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Καταστατικό – Όργανα Αθλητικών Σωματείων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Διοικητικό Συμβούλιο Αθλητικού Σωματείου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Εξελεγκτική Επιτροπή Αθλητικού Σωματείου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Γενική Συνέλευση Αθλητικού Σωματείου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Βιβλία Σωματείου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Υποχρεώσεις – Δικαιώματα Αθλητικού Σωματείου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Ειδική αθλητική αναγνώριση Αθλητικών Σωματείων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Συγχώνευση Αθλητικών Σωματείων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Διάλυση Σωματείου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 – Έννοια –Σκοπός –Σύσταση – Μέλη αθλητικών Ενώσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Κωλύματα – Περιορισμοί μελών αθλητικών Ενώσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Διοικητικό Συμβούλιο αθλητικής ΈνωσηςΆρθρο 15 – Διοικητικό Συμβούλιο αθλητικής Ένωσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – Γενικές Συνελεύσεις αθλητικών Ενώσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 – Εξελεγκτική Επιτροπή – ΒιβλίαΆρθρο 17 – Εξελεγκτική Επιτροπή – Βιβλία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 – Δικαιώματα – Υποχρεώσεις αθλητικών ΕνώσεωνΆρθρο 18 – Δικαιώματα – Υποχρεώσεις αθλητικών Ενώσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Ειδική αθλητική αναγνώριση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 – Διάλυση αθλητικής Ένωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Εκπρόσωπος αθλητικών ΕνώσεωνΆρθρο 21 – Εκπρόσωπος αθλητικών Ενώσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 – Έννοια – Σκοπός – Σύσταση ΟμοσπονδιώνΆρθρο 22 – Έννοια – Σκοπός – Σύσταση Ομοσπονδιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 – Σύσταση – ΜέληΆρθρο 23 – Σύσταση – Μέλη
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Κωλύματα – Περιορισμοί
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Διοικητικό Συμβούλιο – Εξελεγκτική Επιτροπή Ομοσπονδίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Ειδικός συνεργάτης ΟμοσπονδίαςΆρθρο 26 – Ειδικός συνεργάτης Ομοσπονδίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Συνελεύσεις – Αρχαιρεσίες – Οργανα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 – Βιβλία
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Υποχρεώσεις – Δικαιώματα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Κανονισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Οργάνωση Υπηρεσιών αθλητικής ΟμοσπονδίαςΆρθρο 31 – Οργάνωση Υπηρεσιών αθλητικής Ομοσπονδίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Διάλυση Ομοσπονδίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Ειδική αθλητική αναγνώριση
- 91 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Προπονητής
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Αθλητής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Αθλητισμός Ατόμων με ΑναπηρίαΆρθρο 36 – Αθλητισμός Ατόμων με Αναπηρία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Ομοσπονδίες ΑμεΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Παροχές σε διακρινόμενους αθλητές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 – ΥποτροφίεςΆρθρο 40 – Υποτροφίες
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Ειδικά θέµατα της Ελληνικής Ολυµπιακής Επιτροπής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 – Ελληνικό Κέντρο Αθλητικής Έρευνας και ΤεχνολογίαςΆρθρο 42 – Ελληνικό Κέντρο Αθλητικής Έρευνας και Τεχνολογίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Άθληση για όλους, αθλητικός τουρισμός
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Αντιμετώπιση της βίας με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις –Δοικητικά μέτρα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 45 – Διαρκής Επιτροπή για την Αντιμετώπιση της Βίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 – Λέσχες Φίλων των Αθλητικών Σωματείων ή Α.Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 – Διάθεση εισιτηρίων αθλητικών συναντήσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 – Συστήματα Ηλεκτρονικού-Ονομαστικού Εισιτηρίου – Κάρτα ΦιλάθλουΆρθρο 48 – Συστήματα Ηλεκτρονικού-Ονομαστικού Εισιτηρίου – Κάρτα Φιλάθλου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Hλεκτρονική εποπτεία αθλητικών εγκαταστάσεων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Υποχρεώσεις αθλητικών φορέων – Μέτρα αστυνόμευσης αθλητικών εκδηλώσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 – Aδικήματα βίας με αφορμή αθλητικές εκδηλώσειςΆρθρο 51 – Aδικήματα βίας με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Πειθαρχικές και άλλες κυρώσειςΆρθρο 52 – Πειθαρχικές και άλλες κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 – Σύνδεσμοι διαιτητών ομαδικών αθλημάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 54 – Ομοσπονδίες διαιτητών ομαδικών αθλημάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 – Όργανα διαιτησίας – κωλύματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56 – Διαιτησία ατομικών αθλημάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57 – Αξιολόγηση διαιτητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 – Επαγγελματική διαιτησία – Ειδικός ΚανονισμόςΆρθρο 58 – Επαγγελματική διαιτησία – Ειδικός Κανονισμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 – ΕπιχορηγήσειςΆρθρο 59 – Επιχορηγήσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 60 – Οικονομικό έτος – Προϋπολογισμός Ισολογισμός – Απολογισμός αθλητικών φορέων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Οικονομική εποπτείαΆρθρο 61 – Οικονομική εποπτεία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 – Επιτροπή Διεθνών Αθλητικών ΣχέσεωνΆρθρο 62 – Επιτροπή Διεθνών Αθλητικών Σχέσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 63 – Ειδικές επιτροπές
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 64 – Εισιτήρια – Προσκλήσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 – Κανονισμός προμηθειώνΆρθρο 65 – Κανονισμός προμηθειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66 – Ρύθμιση θεμάτων γυμναστηρίων και λοιπών αθλητικών εγκαταστάσεωνΆρθρο 66 – Ρύθμιση θεμάτων γυμναστηρίων και λοιπών αθλητικών εγκαταστάσεων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 67 – Άδεια λειτουργίας αθλητικών εγκαταστάσεων και άδεια τέλεσης αγώνων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Ιδιωτικά Γυμναστήρια – ιδιωτικές Σχολές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 – Αποκατάσταση ζημιών αθλητικών εγκαταστάσεων Διοίκηση και διαχείριση Λιμένα – Μαρίνας Σταδίου Ειρήνης και ΦιλίαςΆρθρο 69 – Αποκατάσταση ζημιών αθλητικών εγκαταστάσεων Διοίκηση και διαχείριση Λιμένα – Μαρίνας Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 70 – Ανάπτυξη σχολικού αθλητισμού και σύνδεσή του με σωματειακό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 71 – Καθορισµός και οργάνωση επαγγελματικών κατηγοριών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 – Κατάργηση Τμημάτων Αμειβομένων ΑθλητώνΆρθρο 72 – Κατάργηση Τμημάτων Αμειβομένων Αθλητών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 73 – Ίδρυση Αθλητικών Ανωνύµων Εταιρειών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 74 – Σκοπός Αθλητικών Ανωνύµων Εταιρειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 75 – Επωνυμία – έδρα – σήμα Αθλητικών Ανωνύµων Εταιρειών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 76 – Απαγόρευση εισφοράς αθλητικών εγκαταστάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 – Μετοχικό κεφάλαιοΆρθρο 77 – Μετοχικό κεφάλαιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78 – Μέτοχοι – Περιορισµοί στην απόκτηση µετοχών – Απαγόρευση πολυϊδιοκτησίαςΆρθρο 78 – Μέτοχοι – Περιορισµοί στην απόκτηση µετοχών – Απαγόρευση πολυϊδιοκτησίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 – Επιπλέον προϋποθέσεις για απόκτηση ποσοστών Α.Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 80 – Εισφορά σε είδος – Πάγιο µέρισµα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 – ΑποθεματικόΆρθρο 81 – Αποθεματικό
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82 – Ίδια κεφάλαια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 83 – Υποκατάσταση των Α.Α.Ε. στις υποχρεώσεις και στα δικαιώµατα των Αθλητικών ΣωµατείωνΆρθρο 83 – Υποκατάσταση των Α.Α.Ε. στις υποχρεώσεις και στα δικαιώµατα των Αθλητικών Σωµατείων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 84 – ∆ιοικητικό Συµβούλιο – Εταιρική χρήσηΆρθρο 84 – ∆ιοικητικό Συµβούλιο – Εταιρική χρήση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 85 – Εποπτεία – ΈλεγχοςΆρθρο 85 – Εποπτεία – Έλεγχος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 – Συγχωνεύσεις ΑΑΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 87 – Αποτίµηση αξίας αθλητών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 88 – Ειδικές ρυθμίσεις για τις τελούσες σε εκκαθάριση ΑΑΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 – Υποβιβασμός ομάδας Α.Α.Ε. σε ερασιτεχνική κατηγορία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 90 – Επιτροπή Επαγγελµατικού ΑθλητισµούΆρθρο 90 – Επιτροπή Επαγγελµατικού Αθλητισµού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 91 – Αρµοδιότητες Επιτροπής Επαγγελµατικού Αθλητισµού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 92 – Διαχειριστικές υποχρεώσεις Α.Α.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 93 – Γνωστοποίηση χρηματικών καταβολώνΆρθρο 93 – Γνωστοποίηση χρηματικών καταβολών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 94 – Συνέπειες για τη συµµετοχή στη διοίκηση Α.Α.Ε. προσώπων που κηρύχθηκαν έκπτωτα του αξιώµατός τουςΆρθρο 94 – Συνέπειες για τη συµµετοχή στη διοίκηση Α.Α.Ε. προσώπων που κηρύχθηκαν έκπτωτα του αξιώµατός τους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 95 – Τήρηση ειδικών λογαριασµών από Α.Α.Ε.Άρθρο 95 – Τήρηση ειδικών λογαριασµών από Α.Α.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 96 – Επιβολή ποινώνΆρθρο 96 – Επιβολή ποινών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 97 – Κωλύµατα – Περιορισµοί µελών διοίκησης Α.Α.Ε.Άρθρο 97 – Κωλύµατα – Περιορισµοί µελών διοίκησης Α.Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 98 – Ηλεκτρονική αναµετάδοση και διανοµή αγώνων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 99 – Ευθύνες διοικούντων αθλητικά νοµικά πρόσωπα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 100 – Αθλητής µε αµοιβή – Επαγγελµατίας αθλητής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 101 – Αµοιβές των επαγγελµατιών και αµειβοµένων αθλητών – Όρια αυτώνΆρθρο 101 – Αµοιβές των επαγγελµατιών και αµειβοµένων αθλητών – Όρια αυτών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102 – Κανονισµός σχέσεων Σωµατείων και αθλητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 103 – Συνέπειες σε περιπτώσεις μη εκπλήρωσης φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεωνΆρθρο 103 – Συνέπειες σε περιπτώσεις μη εκπλήρωσης φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 104 – Ασφάλιση επαγγελματιών αθλητών και αθλητών με αμοιβήΆρθρο 104 – Ασφάλιση επαγγελματιών αθλητών και αθλητών με αμοιβή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 105 – Χρονική διάρκεια του συµβολαίουΆρθρο 105 – Χρονική διάρκεια του συµβολαίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 106 – Νοµικό καθεστώς των επαγγελµατιών και αµειβοµένων αθλητών σε περίπτωση θέσης της Α.Α.Ε. σε καθεστώς εκκαθάρισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 – Έννοια εκπαιδευόµενου αθλητή -Υποχρεώσεις – Αποδέσµευση αυτώνΆρθρο 107 – Έννοια εκπαιδευόµενου αθλητή -Υποχρεώσεις – Αποδέσµευση αυτών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 108 – Απαγόρευση πρόωρων διαπραγµατεύσεωνΆρθρο 108 – Απαγόρευση πρόωρων διαπραγµατεύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109 – Απαγόρευση υπογραφής ιδιωτικών συµφωνητικών µεταξύ Α.Α.Ε. και αθλητή πριν από τη µεταγραφική περίοδοΆρθρο 109 – Απαγόρευση υπογραφής ιδιωτικών συµφωνητικών µεταξύ Α.Α.Ε. και αθλητή πριν από τη µεταγραφική περίοδο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 110 – Απαγόρευση δανεισμού ποδοσφαιριστών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 111 – Σύσταση επαγγελματικών συνδέσμωνΆρθρο 111 – Σύσταση επαγγελματικών συνδέσμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 112 – Αρμοδιότητες επαγγελματικών συνδέσμωνΆρθρο 112 – Αρμοδιότητες επαγγελματικών συνδέσμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 113 – Όργανα διοίκησης των επαγγελματικών συνδέσμων – Σχέση τους με τις οικείες αθλητικές ΟμοσπονδίεςΆρθρο 113 – Όργανα διοίκησης των επαγγελματικών συνδέσμων – Σχέση τους με τις οικείες αθλητικές Ομοσπονδίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 114 – Εσωτερικός έλεγχος των οργάνων διοίκησης των επαγγελματικών συνδέσμωνΆρθρο 114 – Εσωτερικός έλεγχος των οργάνων διοίκησης των επαγγελματικών συνδέσμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 115 – Πόροι των επαγγελματικών συνδέσμωνΆρθρο 115 – Πόροι των επαγγελματικών συνδέσμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 116 – Διαδικασία έκδοσης – έναρξη ισχύος ΚανονισμώνΆρθρο 116 – Διαδικασία έκδοσης – έναρξη ισχύος Κανονισμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 117 – Ένωση Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου Α΄ Εθνικής ΚατηγορίαςΆρθρο 117 – Ένωση Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου Α΄ Εθνικής Κατηγορίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 118 – Ένωση Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου Β’ Εθνικής ΚατηγορίαςΆρθρο 118 – Ένωση Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου Β’ Εθνικής Κατηγορίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 119 – Μέλη των Συνδέσμων Επαγγελματικού ΠοδοσφαίρουΆρθρο 119 – Μέλη των Συνδέσμων Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120 – Πόροι των Ενώσεων Επαγγελματικού ΠοδοσφαίρουΆρθρο 120 – Πόροι των Ενώσεων Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 121 – Εκπροσώπηση των Επαγγελματικών Συνδέσμων Ποδοσφαίρου στην ΕΠΟΆρθρο 121 – Εκπροσώπηση των Επαγγελματικών Συνδέσμων Ποδοσφαίρου στην ΕΠΟ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 122 – Σύνθεση οργάνων διοίκησης των Ενώσεων Επαγγελματικού ΠοδοσφαίρουΆρθρο 122 – Σύνθεση οργάνων διοίκησης των Ενώσεων Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 123 – Ελληνικός Σύνδεσμος Ανωνύμων Καλαθοσφαιρικών ΕταιρειώνΆρθρο 123 – Ελληνικός Σύνδεσμος Ανωνύμων Καλαθοσφαιρικών Εταιρειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 124 – Σκοποί του ΕΣΑΚΕΆρθρο 124 – Σκοποί του ΕΣΑΚΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 125 – Μέλη του ΕΣΑΚΕΆρθρο 125 – Μέλη του ΕΣΑΚΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 126 – Πόροι του ΕΣΑΚΕΆρθρο 126 – Πόροι του ΕΣΑΚΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 127 – Όργανα του ΕΣΑΚΕ – Σχέση με την ΕΟΚΆρθρο 127 – Όργανα του ΕΣΑΚΕ – Σχέση με την ΕΟΚ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 128 – Ανώνυμες Εταιρείες ΠετοσφαίρισηςΆρθρο 128 – Ανώνυμες Εταιρείες Πετοσφαίρισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 129 – Επαγγελματικός Σύνδεσμος ΠετοσφαίρισηςΆρθρο 129 – Επαγγελματικός Σύνδεσμος Πετοσφαίρισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 130 – Μέλη της ΕΕΠΆρθρο 130 – Μέλη της ΕΕΠ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 131 – Πόροι του ΕΣΠΆρθρο 131 – Πόροι του ΕΣΠ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 132 – Όργανα του ΕΣΠ – Σχέση με ΕΟΠΕΆρθρο 132 – Όργανα του ΕΣΠ – Σχέση με ΕΟΠΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 133 – Εφαρμοζόμενο δίκαιοΆρθρο 133 – Εφαρμοζόμενο δίκαιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 134 – Γενικές αρχές της διαδικασίαςΆρθρο 134 – Γενικές αρχές της διαδικασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 135 – Ανεξαρτησία των δικαιοδοτικών – πειθαρχικών οργάνωνΆρθρο 135 – Ανεξαρτησία των δικαιοδοτικών – πειθαρχικών οργάνων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 136 – Ανάλογη εφαρμογή διατάξεων του Κώδικα Ποινικής ΔικονομίαςΆρθρο 136 – Ανάλογη εφαρμογή διατάξεων του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ – Πρωτοβάθμια Δικαιοδοτικά – Πειθαρχικά Όργανα Άρθρο 137 – Συγκρότηση Πρωτοβαθμίων Δικαιοδοτικών – Πειθαρχικών Οργάνων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 138 – Άσκηση Πειθαρχικής Δίωξης – Αρμόδια Όργανα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 139 – Αρμοδιότητες Πρωτοβάθμιων Δικαιοδοτικών – Πειθαρχικών Οργάνων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 140 – Προσφυγή κατά των αποφάσεων των Πρωτοβαθμίων Δικαιοδοτικών – Πειθαρχικών Οργάνων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 141 – Τοπικό Πρωτοβάθμιο Δικαιοδοτικό – Πειθαρχικό Όργανο
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ – Ανώτατο Συμβούλιο Επίλυσης Αθλητικών Διαφορών (A.Σ.Ε.Α.Δ.) Άρθρο 142 – Συγκρότηση – Σύνθεση – Οργάνωση Α.Σ.Ε.Α.Δ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 143 – Δικαιοδοσία – Αρμοδιότητες Α.Σ.Ε.Α.Δ.Άρθρο 143 – Δικαιοδοσία – Αρμοδιότητες Α.Σ.Ε.Α.Δ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 144 – Άσκηση – Συζήτηση προσφυγής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 145 – Ανάκληση της απόφασης του Α.Σ.Ε.Α.Δ.Άρθρο 145 – Ανάκληση της απόφασης του Α.Σ.Ε.Α.Δ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 146 – Στέγαση – Γραμματειακή Υποστήριξη – Λειτουργία Α.Σ.Ε.Α.Δ. και αποζημίωση μελών Α.Σ.Ε.Α.Δ., Επιτροπής Εφέσεων Ε.Π.Ο., Διαιτητικού Δικαστηρίου Ε.Π.Ο., Πρωτοβαθμίων Δικαιοδοτικών – Πειθαρχικών Οργάνων και Εισαγγελέων Πειθαρχικής Δίωξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 147 – Τοπικό Τμήμα Α.Σ.Ε.Α.Δ.Άρθρο 147 – Τοπικό Τμήμα Α.Σ.Ε.Α.Δ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 148 – Ειδικές διατάξεις για το ποδόσφαιροΆρθρο 148 – Ειδικές διατάξεις για το ποδόσφαιρο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 149 – Αθλητικός Εισαγγελέας
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΦΙΛΑΘΛΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ Άρθρο 150 – Τήρηση Φιλάθλου Πνεύματος – Επιτροπή Φιλάθλου Πνεύματος (Ε.ΦΙ.Π.)
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΕΠΙΛΥΣΗ ΑΣΤΙΚΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ Άρθρο 151 – Έννοια αστικής αθλητικής διαφοράς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 152 – Εφαρμοζόμενο ουσιαστικό δίκαιοΆρθρο 152 – Εφαρμοζόμενο ουσιαστικό δίκαιο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 153 – Επιτροπές Επίλυσης Αστικών Αθλητικών Διαφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 154 – Ανάλογη εφαρμογή διατάξεων του Κώδικα Πολιτικής ΔικονομίαςΆρθρο 154 – Ανάλογη εφαρμογή διατάξεων του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 155 – Δικαιοδοσία Πολιτικών Δικαστηρίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 156 – Επίλυση λοιπών αθλητικών διαφορώνΆρθρο 156 – Επίλυση λοιπών αθλητικών διαφορών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 157 – Ρήτρα διαιτησίας – Σύµβαση προσχωρήσεως
- 3 ΣχόλιαΤΜΗΜΑ Δ΄ ΘΕΜΑΤΑ ΥΠΟΠΤΩΝ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ ΑΓΩΝΩΝ – ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ Άρθρο 158 – Αποβολή ομάδας απ΄ το στοίχημα – εκθέσεις για ύποπτους χειραγώγησης αγώνες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 159 – Απαγόρευση στοιχηματισμού σε πρόσωπα του αθλητισμού
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 160 – Καταβολή ποσοστού απ΄ το στοίχημα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 161 – ∆ωροδοκία – ∆ωροληψία για αλλοίωση αποτελέσµατος αγώνα
- 2 ΣχόλιαΤΜΗΜΑ Ε΄ ΛΟΙΠΑ ΘΕΜΑΤΑ Άρθρο 162 – Ρύθµιση ειδικών θεµάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 163 – Κωδικοποίηση αθλητικού δικαίουΆρθρο 163 – Κωδικοποίηση αθλητικού δικαίου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 164 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 165 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 165 – Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 166 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 166 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
31 Οκτωβρίου 2016, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
9 Δεκεμβρίου 2016, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο_Νέου_Αθλητικού_ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 473 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 7732 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Σχέδιο Νόμου «ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΚΡΟΠΟΛ»
- Δημιουργική Ελλάδα: ενίσχυση του κινηματογραφικού, οπτικοακουστικού και δημιουργικού τομέα ίδρυση φορέα για το βιβλίο και λοιπές διατάξεις σύγχρονου πολιτισμού
- Μέτρα για τη διαφύλαξη και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, την προστασία και ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού και της ορχηστρικής μουσικής απόδοσης του ελληνόφωνου τραγουδιού
- Σχέδιο νόμου: "Διατάξεις για τη θωράκιση του θεσμικού πλαισίου του αθλητισμού και τον εξορθολογισμό της αθλητικής νομοθεσίας"
- Εκσυγχρονισμός της μουσειακής πολιτικής και ζητημάτων διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/789 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019
- Αθλητικός Εθελοντισμός,Αθλητισμός Αναψυχής και Άθληση για Όλους,Πνευματικός Αθλητισμός,Ηλεκτρονικός Αθλητισμός (e-sports),Εργασιακός Αθλητισμός και λοιπές τροποποιήσεις της αθλητικής νομοθεσίας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου για τον αθλητισμό
- Οργανισμός Ανάπτυξης και Διαχείρισης Πολιτιστικών Πόρων (Ο.Δ.Α.Π.),«Μουσείο-Ελαιοτριβείο Βρανά» στο Δήμο Λέσβου και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
- Θεσμικό πλαίσιο αρχαιρεσιών αθλητικών φορέων,διακρίσεις συνοδών αθλητών ΑμεΑ,Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας,Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή,Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή και άλλες διατάξεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1564
- Κύρωση της Σύμβασης Magglingen/Macolin σχετικά με τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων, επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξεις
- Περιφερειακή Πολιτική Σύγχρονου Πολιτισμού
- ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛ
- Ίδρυση Οργανισμού Βιβλίου και Πολιτισμού
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1564 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Σεπτεμβρίου 2017
- Εξυγίανση του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και άλλες διατάξεις
- Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης
- ΠΟΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΝΟΠΛΗΣ ΣΥΡΡΑΞΗΣ
- Περί ερασιτεχνικού και επαγγελματικού αθλητισμού
- Αθλητικός νόμος
- Νόμος για τη συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας
- Αρχείο Διαφύλαξης Κινηματογραφικής Κληρονομιάς
- Ιδρυση και λειτουργία Ανώτερων Σχολών Κινηματογραφίας –Τηλεόρασης
- Αδεια Παράστασης
- Πνευματικη ιδιοκτησία
- Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού – Προπονητές και εκπαιδευτές – Ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξεις
- Κώδικαs Αντιντόπινγκ του Παγκόσμιου Οργανισμού Αντιντόπινγκ
- Επιστροφή Πολιτιστικών αγαθών
Προτείνεται:
α) να αφαιρεθεί η λέξη «εκτελεστικό» στην παρ.1 καθότι ο περιορισμός εκλογής των μελών του προεδρείου των ΔΣ σε 2 θητείες, θα πρέπει να αφορά όλα τα μέλη του ΔΣ και όχι μόνο τα μέλη του προεδρείου.
Ως εκ τούτου, προτείνεται να αφαιρεθεί η λέξη «εκτελεστικό»
β) να αφαιρεθεί η φράση «Ο περιορισμός αυτός δεν ισχύει αν πρόκειται για Ομοσπονδίες με λιγότερα από εκατό (100) Σωματεία – μέλη» στην παρ.1 καθότι θέτει θέμα ίσης μεταχείρισης και προσκρούει στην αρχή της αναλογικότητας. Ιδιαίτερα στις μικρές Ομοσπονδίες έχουν διαπιστωθεί ευρήματα κακοδιαχείρισης τα οποία έχουν καταγραφεί από Ελεγκτικά όργανα στις εκθέσεις τους.
γ) να αναδιατυπωθεί η φράση που αφορά τον χρόνο εκλογής των μελών που έχουν διατελέσει ήδη δύο θητείες, καθότι τα φαινόμενα μονίμων προέδρων και Γεν.Γραμματέων και μελών σε ομοσπονδίες για μεγάλο χρονικό διάστημα είναι πάρα πολλά και γεννιούνται πολλά ερωτήματα κατά πόσο δημοκρατικό και ηθικό είναι αυτό.
Ως εκ τούτου, προτείνεται να αναδιατυπωθεί η φράση ως εξής: 1. Το Διοικητικό Συμβούλιο (∆.Σ.) της αθλητικής Ομοσπονδίας εκλέγεται για τετραετή θητεία. Οι αρχαιρεσίες γίνονται υποχρεωτικά κάθε φορά εντός του έτους διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων, έως την 31η Δεκεμβρίου. Δεν επιτρέπεται η εκλογή κανενός προσώπου σε θέση Προεδρείου ή ως μέλος σε Δ.Σ. αθλητικής Ομοσπονδίας περισσότερες από δύο φορές, ανεξάρτητα αν πρόκειται για συνεχόμενες εκλογές ή αν οι δύο θητείες ήταν πλήρεις ή μη. Για την εφαρμογή του παρόντος ως θέσεις Προεδρείου θεωρούνται μόνον αυτές του Προέδρου, του Αντιπροέδρου ή του Γενικού Γραμματέα, ο δε ανωτέρω περιορισμός ισχύει ανεξάρτητα εάν πρόκειται για την ίδια ή άλλη θέση εκ των προαναφερομένων, στις οποίες συνολικά δεν επιτρέπεται η θήτευση περισσότερες από δύο φορές. Όσα πρόσωπα έχουν συμπληρώσει το παραπάνω όριο κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου «παραμένουν έως την λήξη της θητείας τους.»
δ) να αντικατασταθεί η λέξη «καλούμενοι» στην παρ.4 με την λέξη «υποχρεωτικά» για την ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας.
Ως εκ τούτου, προτείνεται να αναδιατυπωθεί η φράση ως εξής: 4. Στα Διοικητικά Συμβούλια των Ομοσπονδιών αθλημάτων για τα οποία διεξάγονται επαγγελματικά πρωταθλήματα συμμετέχουν, χωρίς δικαίωμα ψήφου, «υποχρεωτικά» στις συνεδριάσεις, οι εκπρόσωποι του οικείου Συνδέσμου αμειβομένων αθλητών, της οικείας Ομοσπονδίας διαιτητών και της οικείας Ομοσπονδίας ή συνδέσμου προπονητών.
Πρέπει να προστεθεί και να ισχύει σαφώς και για τις Ομοσπονδίες η διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 16 για τις Ενώσεις.
Ως εκ τούτου, προτείνεται να αναδιατυπωθεί η φράση ως εξής: Οι διατάξεις των άρθρων «3, 14 & 16 παρ. 3» του παρόντος νόμου εφαρμόζονται αναλογικά και στα προβλεπόμενα από το καταστατικό και τους Κανονισμούς όργανα των αθλητικών Ομοσπονδιών.
Μέλη Δ.Σ. Ομοσπονδιών όπως ο ΣΕΓΑΣ που επιχορηγούνται από το κράτος να διώκονται πειθαρχικά από το ΔΣ της Ομοσπονδίας τους ή μετά παρέλευση άπρακτης δίωξης από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού ή τον αρμόδιο Υπουργό ή τον Αρμόδιο Οικονομικό ή Αθλητικό Εισαγγελέα αν έχουν χαρακτηριστεί υπόλογοι έναντι του Δημοσίου και υπάρχει εναντίον τους έκθεση Αρμόδιου Επιθεωρητή ή απόφαση του Ελεγτικού Συνεδρίου για τα πρόσωπα που είναι υπόλογα έναντι Δημοσίου για έκνομη διαχείρηση.
Μέλη Δ.Σ. όπως ο ΣΕΓΑΣ που η Ομοσπονδία τους δεν αποδίδει τον προβλεπόμενο φόρο έναντι του Δημοσίου τίθενται αυτομάτως σε αργία και αν δεν αποδειχτεί η αθωότητά τους εκπίπτουν της θέσεώς τους με διοικητική ή εισαγγελική ή Υπουργική Απόφαση.
Ο αρμόδιος Υπουργός μπορεί να διατάξει ΕΔΕ και να τεθούν σε αργία οι κατηγορούμενοι μέχρι να αποδειχτεί η αθωότητά τους ειδάλλως εκπίπτουν της θέσεώς τους ως μέλη Δ.Σ. Ομοσπονδίας.
Η διάταξη του άρθ. 16 παργρφ 3. θα πρέπει να προβλεφθεί και για τις Ομοσπονδίες ήτοι «Στερείται του δικαιώματος ψήφου στις Γενικές Συνελεύσεις κάθε Αθλητικό Σωματείο εφόσον στο προ της Γενικής Συνέλευσης ημερολογιακό έτος δεν είχε συμμετοχή σε αγώνες με δέκα (10) τουλάχιστον αθλητές για τα ατομικά αθλήματα ή με είκοσι (20) τουλάχιστον αθλητές για τα ομαδικά με δελτίο αθλητικής ιδιότητας στο αντίστοιχο άθλημα. Η συμμετοχή αποδεικνύεται από επίσημα φύλλα αγώνων που διοργανώνονται αποκλειστικά από την οικεία Ένωση ή Ομοσπονδία ή διεθνών αγώνων που διοργανώνονται από Αθλητικά Σωματεία και διεξάγονται με την έγκριση της οικείας Ομοσπονδίας. Η διαπιστωτική πράξη για την ύπαρξη του δικαιώματος ψήφου εκδίδεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης προ πέντε (5) εργασίμων ημερών από τη Γενική Συνέλευση. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της αθλητικής Ένωσης που επιτρέπουν τη συμμετοχή με δικαίωμα ψήφου σε Αθλητικό Σωματείο σε Γενική Συνέλευση της Ένωσης κατά παράβαση των οριζομένων στα προηγούμενα εδάφια της παρούσας παραγράφου εκπίπτουν του αξιώματος τους κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου 3 του παρόντος νόμου.»
Πρόταση.
Τα μέλη του Δ.Σ. των Ομοσπονδιών όπως ο ΣΕΓΑΣ υπόκεινται πειθαρχικά και στον Νόμο περί Πειθαρχικών Δημοσίων Υπαλλήλων, διότι η Ομοσπονδία επιχορηγείται από το Δημόσιο.
NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4325/2015
Οπότε στον Νόμο αυτόν, πρέπει να προστεθούν τα κάτωθι για αντιμετώπιση ατασθαλιών και υπεξαιρέσεων μελών του ΔΣ Ομοσπονδιών. Ακόμα και να μην μπει στον παρόντα Νόμο οι κατωτέρω διατάξεις ισχύουν για όλα τα μέλη των ΔΣ Ομοσπονδιών, όπως ο ΣΕΓΑΣ
Βλέπε Ν. 4325/2015 (ΦΕΚ Α 47/11-5-2015) Άρθρο 4. Το άρθρο 104 του ν. 3528/2007 (Α’ 26) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 104 Δυνητική θέση σε αργία Αναστολή άσκησης καθηκόντων
όταν υπάρχουν αποχρώσεις ενδείξεις για έκνομη διαχείριση
οι οποίες στηρίζονται σε έκθεση της προϊσταμένης αρχής ή αρμόδιου επιθεωρητή.
Τότε εκδίδεται και η διαπιστωτική πράξη θέσεως σε αργία εντός 30 ημερών από τον αρμόδιο πειθαρχικό προϊστάμενο.
«Άρθρο 104
Δυνητική θέση σε αργία
Αναστολή άσκησης καθηκόντων
1. Αν συντρέχουν λόγοι δημόσιου συμφέροντος μπορεί να τίθεται σε αργία ο υπάλληλος, κατά του οποίου:
α) Έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για αδίκημα το οποίο μπορεί να επισύρει την έκπτωση από την υπηρεσία. Ειδικά, προκειμένου για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος ο υπάλληλος μπορεί να τίθεται σε αργία εφόσον έχει παραπεμφθεί στο ακροατήριο για το αδίκημα αυτό.
β) Έχει ασκηθεί πειθαρχική δίωξη για παράπτωμα, το οποίο μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης ή
γ) υπάρχουν αποχρώσεις ενδείξεις για έκνομη διαχείριση, οι οποίες στηρίζονται σε έκθεση της προϊσταμένης αρχής ή αρμόδιου επιθεωρητή
. Το άρθρο 104 του Ν.3528/2007 (Α΄ 26) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 104
Δυνητική θέση σε αργία
2. Σε κατεπείγουσες περιπτώσεις επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος και πριν γνωμοδοτήσει το πειθαρχικό συμβούλιο, μπορεί να επιβληθεί στον υπάλληλο από το ανώτατο μονοπρόσωπο όργανο διοίκησης του φορέα όπου υπηρετεί το μέτρο της αναστολής άσκησης των καθηκόντων του. Μέσα σε τριάντα (30) ημέρες το πειθαρχικό συμβούλιο συνέρχεται και γνωμοδοτεί για τη θέση του υπαλλήλου σε αργία. Η αναστολή άσκησης των καθηκόντων αίρεται αυτοδικαίως, εάν το πειθαρχικό συμβούλιο δεν γνωμοδοτήσει για τη θέση σε αργία εντός της ανωτέρω προθεσμίας.
3. Η πράξη, με την οποία ο υπάλληλος τίθεται σε δυνητική αργία ή επαναφέρεται στα καθήκοντά του, εκδίδεται από τον οικείο Υπουργό ή το ανώτατο μονομελές όργανο διοίκησης των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή, αν δεν υπάρχει, από τον Πρόεδρο του συλλογικού οργάνου διοίκησης των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ύστερα από γνώμη του πειθαρχικού συμβουλίου. Για τη θέση του υπαλλήλου σε αργία απαιτείται προηγούμενη ακρόαση αυτού από το πειθαρχικό συμβούλιο.