1. Αναστέλλεται η ισχύς των κάτωθι διατάξεων έως και την 31η Δεκεμβρίου 2020:
α) της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του ν.2725/1999, όπως η παράγραφος αυτή αντικαταστάθηκε με το άρθρο 25 του ν. 4603/2019 (Α΄48),
β) του άρθρου 5 του ν. 2725/1999, όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 26 του ν. 4603/2019 (Α΄48),
γ) του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του ν. 2725/1999, το οποίο προστέθηκε με το άρθρο 27 του ν. 4603/2019 (Α΄48),
δ) του άρθρου 14 του ν. 2725/1999, όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 28 του ν. 4603/2019 (Α΄48),
ε) των δυο (2) τελευταίων εδαφίων της παραγράφου 1 του άρθρου 22 του ν.2725/1999, τα οποία προστέθηκαν με την παρ. 1 του άρθρου 29 του ν. 4603/2019 (Α΄48),
στ) του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 22 του ν. 2725/1999, το οποίο προστέθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4603/2019 (Α΄48),
ζ) του άρθρου 24 του ν. 2725/1999, όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 30 του ν. 4603/2019 (Α΄48) και
η) της παραγράφου 4 του άρθρου 62 του ν. 4603/2019 (Α΄48).
2. Καθ’ όλη τη διάρκεια της αναστολής της προηγούμενης παραγράφου, τα άρθρα 5, 14 και 24 του ν. 2725/1999 θα ισχύουν υπό τη μορφή που είχαν προτού αντικατασταθούν αντιστοίχως δυνάμει των άρθρων 26, 28 και 30 του ν. 4603/2019 (Α΄48).
3. Η παράγραφος 4 του άρθρου 29 του ν. 4603/2019 (Α΄48) καταργείται.
Αρχική Κύρωση της Σύμβασης Magglingen/Macolin σχετικά με τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων, επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξειςΆρθρο 48 – Αναστολή ισχύος διατάξεων που εισήχθησαν με τον ν. 4603/2019
Άρθρο 48 – Αναστολή ισχύος διατάξεων που εισήχθησαν με τον ν. 4603/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΠροοίμιοΠροοίμιο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 1 – Σκοπός και κύριοι στόχοι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 2 – Κατευθυντήριες αρχέςΆρθρο 2 – Κατευθυντήριες αρχές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 3 – Ορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 4 – Εσωτερικός συντονισμόςΆρθρο 4 – Εσωτερικός συντονισμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 5 – Εκτίμηση και διαχείριση κινδύνουΆρθρο 5 – Εκτίμηση και διαχείριση κινδύνου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 – Εκπαίδευση και ευαισθητοποίησηΆρθρο 6 – Εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 7 – Αθλητικοί οργανισμοί και φορείς διοργάνωσης αγώνωνΆρθρο 7 – Αθλητικοί οργανισμοί και φορείς διοργάνωσης αγώνων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 – Μέτρα που αφορούν τη χρηματοδότηση των αθλητικών οργανισμώνΆρθρο 8 – Μέτρα που αφορούν τη χρηματοδότηση των αθλητικών οργανισμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 9 – Μέτρα για τη ρυθμιστική αρχή στοιχήματος ή άλλη υπεύθυνη αρχή ή αρχές.Άρθρο 9 – Μέτρα για τη ρυθμιστική αρχή στοιχήματος ή άλλη υπεύθυνη αρχή ή αρχές.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 – Φορείς εκμετάλλευσης αθλητικού στοιχήματοςΆρθρο 10 – Φορείς εκμετάλλευσης αθλητικού στοιχήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 – Καταπολέμηση του παράνομου αθλητικού στοιχήματοςΆρθρο 11 – Καταπολέμηση του παράνομου αθλητικού στοιχήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – Ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των αρμόδιων δημόσιων αρχών, αθλητικών οργανισμών και φορέων εκμετάλλευσης αθλητικού στοιχήματος.Άρθρο 12 – Ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των αρμόδιων δημόσιων αρχών, αθλητικών οργανισμών και φορέων εκμετάλλευσης αθλητικού στοιχήματος.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 – Εθνική πλατφόρμαΆρθρο 13 – Εθνική πλατφόρμα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – Προστασία προσωπικών δεδομένωνΆρθρο 14 – Προστασία προσωπικών δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 – Ποινικά αδικήματα σχετικά με τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 – Νομιμοποίηση των προσόδων των ποινικών αδικημάτων που σχετίζονται με την χειραγώγηση αθλητικών διοργανώσεων.Άρθρο 16 – Νομιμοποίηση των προσόδων των ποινικών αδικημάτων που σχετίζονται με την χειραγώγηση αθλητικών διοργανώσεων.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 –Συνέργεια και υποκίνησηΆρθρο 17 –Συνέργεια και υποκίνηση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 – Εταιρική ευθύνη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 – ΔικαιοδοσίαΆρθρο 19 – Δικαιοδοσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – Μέτρα διασφάλισης των ηλεκτρονικών αποδεικτικών στοιχείωνΆρθρο 20 – Μέτρα διασφάλισης των ηλεκτρονικών αποδεικτικών στοιχείων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Μέτρα προστασίαςΆρθρο 21 – Μέτρα προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 – Ποινικές κυρώσεις κατά φυσικών προσώπωνΆρθρο 22 – Ποινικές κυρώσεις κατά φυσικών προσώπων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 – Κυρώσεις κατά νομικών προσώπωνΆρθρο 23 – Κυρώσεις κατά νομικών προσώπων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Διοικητικές κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Κατάσχεση και δήμευσηΆρθρο 25 – Κατάσχεση και δήμευση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Μέτρα με στόχο τη διεθνή συνεργασία σε ποινικές υποθέσειςΆρθρο 26 – Μέτρα με στόχο τη διεθνή συνεργασία σε ποινικές υποθέσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 – Άλλα μέτρα διεθνούς συνεργασίας όσον αφορά την πρόληψηΆρθρο 27 – Άλλα μέτρα διεθνούς συνεργασίας όσον αφορά την πρόληψη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 – Διεθνής συνεργασία με διεθνείς αθλητικούς οργανισμούςΆρθρο 28 – Διεθνής συνεργασία με διεθνείς αθλητικούς οργανισμούς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 – Παροχή πληροφοριώνΆρθρο 29 – Παροχή πληροφοριών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 –Επιτροπή Παρακολούθησης της σύμβασηςΆρθρο 30 –Επιτροπή Παρακολούθησης της σύμβασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31- Αρμοδιότητες της Επιτροπής Παρακολούθησης της σύμβασηςΆρθρο 31- Αρμοδιότητες της Επιτροπής Παρακολούθησης της σύμβασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – Υπογραφή και έναρξη ισχύοςΆρθρο 32 – Υπογραφή και έναρξη ισχύος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 – Αποτελέσματα της σύμβασης και σχέση με άλλα διεθνή όργαναΆρθρο 33 – Αποτελέσματα της σύμβασης και σχέση με άλλα διεθνή όργανα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 – Όροι και μέτρα διασφάλισηςΆρθρο 34 – Όροι και μέτρα διασφάλισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 – Εδαφική εφαρμογήΆρθρο 35 – Εδαφική εφαρμογή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Ομοσπονδιακή ρήτραΆρθρο 36 – Ομοσπονδιακή ρήτρα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 – ΕπιφυλάξειςΆρθρο 37 – Επιφυλάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 – ΤροποποιήσειςΆρθρο 38 – Τροποποιήσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 – Επίλυση διαφορώνΆρθρο 39 – Επίλυση διαφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 – ΚαταγγελίαΆρθρο 40 – Καταγγελία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 – ΓνωστοποίησηΆρθρο 41 – Γνωστοποίηση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 – Τροποποίηση του άρθρου 41Γ του ν. 2725/1999 «Διάθεση εισιτηρίων αθλητικών συναντήσεων»
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 – Τροποποίηση του άρθρου 41Δ του ν. 2725/1999 «Υποχρεώσεις αθλητικών φορέων – Μέτρα αστυνόμευσης αθλητικών εκδηλώσεων»
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 – Τροποποίηση του άρθρου 41ΣΤ παρ. 2 του ν. 2725/1999 «Αδικήματα βίας με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις»
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Τροποποίηση του άρθρου 41ΣΤ του ν. 2725/1999 «Αδικήματα βίας με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις»
- 126 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Τροποποίηση του άρθρου 3 παρ. 3 του ν. 2725/1999 «Κωλύματα εγγραφής – Περιορισμοί»
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Τροποποίηση του άρθρου 27 του ν. 2725/1999 «Κανονισμοί»
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Αναστολή ισχύος διατάξεων που εισήχθησαν με τον ν. 4603/2019
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Τροποποίηση του άρθρου 22 του ν. 2725/1999
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 – Ορισμός Επιτροπής Διοίκησης Καυταντζογλείου Σταδίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51 – Εναρμόνιση της αθλητικής νομοθεσίας με τον ν. 4548/2018
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
7 Οκτωβρίου 2019, 14:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Οκτωβρίου 2019, 13:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
18 Σχόλια 161 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 7732 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Σχέδιο Νόμου «ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΚΡΟΠΟΛ»
- Δημιουργική Ελλάδα: ενίσχυση του κινηματογραφικού, οπτικοακουστικού και δημιουργικού τομέα ίδρυση φορέα για το βιβλίο και λοιπές διατάξεις σύγχρονου πολιτισμού
- Μέτρα για τη διαφύλαξη και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, την προστασία και ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού και της ορχηστρικής μουσικής απόδοσης του ελληνόφωνου τραγουδιού
- Σχέδιο νόμου: "Διατάξεις για τη θωράκιση του θεσμικού πλαισίου του αθλητισμού και τον εξορθολογισμό της αθλητικής νομοθεσίας"
- Εκσυγχρονισμός της μουσειακής πολιτικής και ζητημάτων διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/789 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019
- Αθλητικός Εθελοντισμός,Αθλητισμός Αναψυχής και Άθληση για Όλους,Πνευματικός Αθλητισμός,Ηλεκτρονικός Αθλητισμός (e-sports),Εργασιακός Αθλητισμός και λοιπές τροποποιήσεις της αθλητικής νομοθεσίας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου για τον αθλητισμό
- Οργανισμός Ανάπτυξης και Διαχείρισης Πολιτιστικών Πόρων (Ο.Δ.Α.Π.),«Μουσείο-Ελαιοτριβείο Βρανά» στο Δήμο Λέσβου και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
- Θεσμικό πλαίσιο αρχαιρεσιών αθλητικών φορέων,διακρίσεις συνοδών αθλητών ΑμεΑ,Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας,Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή,Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή και άλλες διατάξεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1564
- Κύρωση της Σύμβασης Magglingen/Macolin σχετικά με τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων, επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξεις
- Περιφερειακή Πολιτική Σύγχρονου Πολιτισμού
- ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛ
- Ίδρυση Οργανισμού Βιβλίου και Πολιτισμού
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1564 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Σεπτεμβρίου 2017
- Εξυγίανση του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και άλλες διατάξεις
- Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης
- ΠΟΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΝΟΠΛΗΣ ΣΥΡΡΑΞΗΣ
- Περί ερασιτεχνικού και επαγγελματικού αθλητισμού
- Αθλητικός νόμος
- Νόμος για τη συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας
- Αρχείο Διαφύλαξης Κινηματογραφικής Κληρονομιάς
- Ιδρυση και λειτουργία Ανώτερων Σχολών Κινηματογραφίας –Τηλεόρασης
- Αδεια Παράστασης
- Πνευματικη ιδιοκτησία
- Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού – Προπονητές και εκπαιδευτές – Ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξεις
- Κώδικαs Αντιντόπινγκ του Παγκόσμιου Οργανισμού Αντιντόπινγκ
- Επιστροφή Πολιτιστικών αγαθών
Αξιοτιμοι Κύριοι , η ένσταση μας είναι ως προς την άμεση εφαρμογή του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019 ήδη από τις πανελλαδικές εξετάσεις 2019.Ενος νόμου ο οποίος ψηφίστηκε 5 μήνες πριν τις εξετάσεις και εφαρμοζόμενος άμεσα ,ανέτρεψε τον προγραμματισμό εκατοντάδων μαθητών-αθλητών και των οικογενειών τους.Ειναι τουλάχιστον ηθικό από τη πλευρά της πολιτείας να υπάρξει μια ίση μεταχείριση προς αυτά τα παιδιά και να πρόβλεφθει τουλάχιστον μια μεταβατική περίοδος με το παλαιό καθεστώς.
Ευελπιστούμε ότι θα εισακουσθεί το δίκαιο αίτημα αυτών παιδιών.
ΚΎΡΙΟΙ, η παρέμβαση μας αφορά την εφαρμογή του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019, ο οποίος δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 29.1.2019 και με τον οποίο επήλθαν δυσμενείς τροποποιήσεις σχετικά με την πριμοδότηση διακριθέντων αθλητών από τις πανελλαδικές εξετάσεις που διεξήχθησαν κατά το σχολικό έτος 2018-2019, και να σας ζητήσουμε να επιληφθείτε του θέματος και να αναλάβατε πρωτοβουλίες για την επίλυσή του.
Ως μητέρα πρωταθλήτριας στην καλλιτεχνική κολύμβηση η οποία για 13 χρόνια δηλαδή για διάστημα μεγαλύτερο του συνόλου των μαθητικών της χρόνων, ασχολήθηκε με τον πρωταθλητισμο οφείλω να πω ότι με το αρθρο 75 παρ. 6 του ν 4589/2019 η φετινή γενιά αθλητών μαθητων αδικήθηκε καταφορα. Αν τα παιδιά γνώριζαν από την αρχή της προετοιμασίας τους για τις εξετάσεις,δηλαδή από το καλοκαίρι του 2018 ότι η εισαγωγή τους θα γίνει με τρόπο δυσμενεστερο του ισχύοντος θα έκαναν εντελώς διαφορετικό προγραμματισμό. Είναι άδικο 4 μόλις μήνες πριν τις πανελλαδικές να μαθαίνουν ότι δεν έχουν τις ευνοϊκές διατάξεις εισαγωγής των πρωταθλητών!!! Αναμένουμε την αποκατάσταση της αδικίας από το Υπουργείο.
Νιώθω αδικημένος, απογοητευμένος, δεν έχω ΕΜΠΙΣΤΟΣΎΝΗ..,τα λόγια του γιού μου, αθλητή με 2 Πανελλήνιες νίκες στο άθλημα Αντισφαίρισης.Ο γιός μου έδωσε φέτος Πανελλήνιες εξετάσεις, κατάφερε με πολύ κόπο να φτάσει τον στόχο που έβαλε με τους καθηγητές τα τελευταία 2 χρόνια , δουλεύωντας σκληρά, οργανωμένα και με ….σχέδιο…. Με βάσει των δεδομένων που ίσχυε για τους διακριθέντες αθλητές στην αρχή της σχολικής χρονιάς 2018-2019 ( νόμος 2725, άρθρο 34) και με όλη την μαθητική προετοιμασία να βασίζεται πολύ λογικά στον νόμο αυτό , ξεκίνησε η ποιό σημαντική προσπάθεια τις ζωής του, τα κατάφερε και θα έμπαινε στις σχολές, που τόσο καιρό ονειρευόταν. Όμως ο νόμος 4589/2019 (άρθρο 75,παρ.6 ), που τόσο αδίκως ψηφίστηκε στη …μέση…!!!!!! της σχολικής χρονιάς τον έβγαλε έξω από όλα αυτά που ονειρεύτηκε .Οι άνθρωποι, που αποφάσισαν να αλλάξουν όλα τα δεδομένα για τους αθλητές και τις οικογένειες τους 3 μήνες πριν τις Πανελλήνιες εξετάσεις, αναρωτιέμαι γνωρίζουν καλά το αντικείμενο τους, γνωρίζουν τι θυσίες χρειάζονται για να είσαι ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ και ταυτόχρονα ένας ΚΑΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ, γνωρίζουν ότι όλο αυτό χρειάζεται σοβαρή προετοιμασία, πρόγραμμα και σχεδιασμό, ΚΑΝΕΝΑΝ τέτοιο σοβαρό στόχο δεν προλαβαίνεις να πετύχεις σε 3 μήνες….!!!! Ο νόμος αυτός (ως προς την χρονική ισχύ του) είναι άδικος και δημιουργεί αίσθημα μην εμπιστοσύνης στους νόμους του κράτους! Ζητάμε να αποκατασταθεί αυτή η αδικία και παράλληλα με την προτεινόμενη αναστολή εφαρμογής διατάξεων του Ν.4603/2019 προς εξασφάλιση τις αρχής της ασφάλειας δικαίου, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση πρέπει να ανασταλεί για τον ίδιο ακριβώς λόγο και το άρθρο 75 παρ.6 του ν. 4589/2019.
Ορισμένες φορές η ανεξέλεγκτη χειραγώγηση των εκλογικών διαδικασιών μιας εκλογικής συνέλευσης των αθλητικών ομοσπονδιών είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο, το οποίο δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστεί μιας και έχει ταυτόχρονα χειραγωγηθεί και το λεγόμενο αυτοδιοίκητο τους, μέσω των χειραγωγημένων αποφάσεων των γενικών συνελεύσεων τους και των διοικητικών τους συμβουλίων. Η πρωτοαναφερθέντα χειραγώγηση στην περίπτωση της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης πραγματοποιείται μέσο των ανεξέλεγκτων αποφάσεων για τον καθορισμό των σταυρών προτίμησης, της αυθαίρετης δεύτερης λίστας αναπληρωματικών υποψηφίων, της ανεξέλεγκτης διαδικασίας αντιπροσώπευσης των σωματείων, της μη εκλογής του υποψηφίου εάν δεν τον ψηφίσουν οι μισοί συν ένας των ψηφισάντων, της ανυπαρξίας ανεξάρτητης επιτροπής για την τήρηση των προϋποθέσεων των αντιπροσώπων των σωματείων, της μη δυνατότητας να ψηφίζουν τα σωματεία της επαρχίας στις τοπικές τους ενώσεις, της μη δημοσιοποίησης όλων των διαδικασιών και δυστυχώς και της μη δημοσιοποίησης των τελικών αποτελεσμάτων με όλα τους τα στοιχεία, μέσα σε ένα πλαίσιο ολοκληρωτικής αδιαφάνειας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και σήμερα δεν έχουν αναρτηθεί πουθενά στην ιστοσελίδα της ομοσπονδίας ή οπουδήποτε στο διαδίκτυο τα τελευταία εκλογικά αποτελέσματα της ομοσπονδίας και δεν υπάρχει αλλά και ούτε απαντούν σε ερωτήματα για το ποια είναι ολόκληρη η εκλογική διαδικασία!
Ως εκ τούτου είναι υποχρέωση της πολιτείας να θεσπίσει βασικά στοιχεία της εκλογικής διαδικασίας, ώστε να μην μπορούν να τα χειραγωγούν όσοι μονοπωλούν την εξουσία στις ομοσπονδίες. Γι αυτό και η αναστολή ορισμένων από τις διατάξεις, θα συμβάλλει στην ανεξέλεγκτα χειραγωγημένη εκλογική διαδικασία, εάν δεν καθοριστούν τα προαναφερόμενα. Ορισμένα από τα βασικά στοιχεία που πρέπει να καθοριστούν και αντίστοιχες προτάσεις είναι οι εξής:
Α.) Αναλογία ένα προς τρία του αριθμού σταυρών προτίμησης με τον αριθμό των θέσεων του Διοικητικού Συμβουλίου.
Β.) Μία λίστα υποψηφίων χωρίς λίστα αναπληρωματικών υποψηφίων και χωρίς την προϋπόθεση εκλογής με τους μισούς συν ένα των ψηφισάντων.
Γ.) Καθορισμός ανεξάρτητης επιτροπής για τον έλεγχο των υποψηφιοτήτων , αλλά και για τους αντιπροσώπους που θα ψηφίσουν.
Δ.)Δυνατότητα πραγματοποίησης της εκλογικής διαδικασίας στους χώρους των ενώσεων.
Ε.) Δημοσιοποίηση όλων των διαδικασιών με όλα τα αναλυτικά στοιχεία τους στην ιστοσελίδα της ομοσπονδίας
και Στ.)Ότι αφορά την ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ ποσόστωση των φύλων προτείνεται οι αθλητικές ομοσπονδίες στις οποίες καλλιεργούνται αθλήματα ή κλάδοι άθλησης, στους οποίους συμμετέχουν αθλητές και των δύο φύλων, ποσοστό τουλάχιστον τριάντα τοις εκατό (30%), από τον αριθμό τον εκλεγόμενων μελών του Δ.Σ. αυτών, καταλαμβάνουν υποψήφιοι του ενός από τα δύο φύλα. (ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ) Εάν ισχύσει η προτεινόμενη διάταξη τότε θα ισχύσει ΚΑΙ η παράγραφος 9 του άρθρου 24 του νόμου 2725/1999/Α-121 όπου υπάρχει η προϋπόθεση να είναι ο αριθμός των υποψηφίων κάθε φύλου τουλάχιστον διπλάσιος του ελάχιστου αριθμού των κατά το ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) εκλεγομένων, με αποτέλεσμα ουσιαστικά να χειραγωγείται ξανά η δυνατότητα εκλογής των γυναικών.
Βασίλης Ντάκουρης
Πτυχιούχος ΣΕΦΑΑ Αθηνών με ειδικότητα στην καλαθοσφαίριση και μεταπτυχιακές σπουδές στην Άσκηση και Ποιότητα Ζωής
Μέλος της Ελληνικής Επιστημονικής Εταιρείας Διοίκησης Αθλητισμού και Αναψυχής
Αξιοτιμοι Κύριοι , η ένσταση μας είναι ως προς την άμεση εφαρμογή του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019 ήδη από τις πανελλαδικές εξετάσεις 2019.Ενος νόμου ο οποίος ψηφίστηκε 5 μήνες πριν τις εξετάσεις και εφαρμοζόμενος άμεσα ,ανέτρεψε τον προγραμματισμό εκατοντάδων μαθητών-αθλητών και των οικογενειών τους.Ειναι τουλάχιστον ηθικό από τη πλευρά της πολιτείας να υπάρξει μια ίση μεταχείριση προς αυτά τα παιδιά και να πρόβλεφθει τουλάχιστον μια μεταβατική περίοδος με το παλαιό καθεστώς.
Ευελπιστούμε ότι θα εισακουσθεί το δίκαιο αίτημα αυτών παιδιών.
Τροποποίηση του 4603/19
Άρθρο 40 παρ 4 να γίνει αλλαγή που θα ξεκαθαρίζει το τοπίο από παρανοήσεις
Για την ομάδα Ζ2: Δεν απαιτείται έκδοση άδειας λειτουργίας, παρά μόνο: αα) βεβαίωση της οικείας ομοσπονδίας, προκειμένου για τα αθλήματα που καλλιεργεί ή υπεύθυνη δήλωση του διοργανωτή για εκδηλώσεις μαζικού χαρακτήρα, για την καταλληλότητα και την ασφάλεια του χώρου.
Αρθρο 42 παρ 4 να γίνει αλλαγή που θα ξεκαθαρίζει το τοπίο από παρανοήσεις.
Για τη διοργάνωση οποιασδήποτε αναμέτρησης αθλητών ή ομάδων αθλητών αθλήματος ή αγωνίσματος που καλλιεργείται αποδεδειγμένα από εθνική αθλητική ομοσπονδία με ειδική αθλητική αναγνώριση, συμπεριλαμβανομένου του κλασικού μαραθωνίου και του ημιμαραθωνίου, απαιτείται η προγενέστερη έγκριση της οικείας ομοσπονδίας, ακόμη και αν η αναμέτρηση αυτή δεν εμπίπτει στον ορισμό της παραγράφου 1
Οι υπόλοιπες εκδηλώσεις χαρακτηρίζονται εκδηλώσεις μαζικού χαρακτήρα και δεν απαιτείται κάποια έγκριση.
Είμαι αθλήτρια σε ατομικό αθλημα απο τα 6 μου χρόνια.
Έχω δουλέψει πολύ σκληρά για να διαπρέψω στο άθλημα που αγαπώ και να εχω επισης καλά αποτελέσματα στα μαθηματα. Παράλληλα η οικογένειά μου εκανε θυσίες σε όλα τα επίπεδα για να με στηριξει, περνώντας πολύ δυσκολα χρόνια στην προσπάθεια της να με βοηθήσει να πετύχω τους στόχους μου.
Ο σκοπός μου δίνοντας Πανελλήνιες ηταν να περασω στο ΤΕΦΑΑ και να συνεχίσω να ασχολούμαι με τον αθλητισμο.
Δυστυχώς με την αλλαγή του νόμου λιγο πριν την λήξη της σχολικης χρονιάς, περνάω σε ΤΕΦΑΑ εκτός Αττικής και είναι πολυ αμφιβολο οτι θα μπορεσουμε σαν οικογένεια να ανταπεξέλθουμε οικονομικα.
Φυσικα εαν το ξέραμε από την αρχή της χρονιάς θα ειχαμε κανει εντελώς διαφορετικό προγραμματισμο.
Γι’αυτο σας παρακαλώ και εκ μερους πολλών παιδιών που είναι στην ίδια θεση και των οικογενειών τους που αγωνιούν οπως και η δική μου, αποφασιστε ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΔΙΆΤΑΞΗΣ για το σχολικό έτος 2018-2019.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!!
Κύριοι που αποφασίζετε για την τύχη των παιδιών μας
Είναι καταφορη αδικία να ανατρεπεται ο οικογενειακός προγραμματισμός 3 μηνες πριν τις Πανελλήνιες να βρισκόμαστε ξαφνικά στην θέση να αναθεωρήσουμε όλα τα δεδομένα. Ξεκινησαμε την πιο σημαντική σχολικη χρονιά ολοι μας καναμε εναν προγραμματισμό με βάση το τι ίσχυε την συγκεκριμένη στιγμή. Τα δεδομενα ηταν ξεκάθαρα και βασιζόμενοι σε αυτά ξεκινησαμε μια προσπάθεια που απαιτούσε μεγαλες οικονομικές θυσίες και αφοσίωση απο ολους μας.
Επισης τα παιδιά που αποφασισαν να δώσουν με το 10% και με 100% ελπίδες ξαφνικά βρεθηκαν ανήμποροι θεατές στο θέατρο του παραλόγου αφού 3 μήνες πρις το τελος της χρονιάς στην ουσια εμαθαν οτι τα όνειρά τους ξαφνικα εγιναν απιαστα.
Η εφαρμογη ενος νομου που έχει σοβαρο αντίκτυπο στις ζωες των ανθρώπων που αφορά ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΟΠΟΥ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΥΝΑΤΌΤΗΤΑ ΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΟΥΝ ΟΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΜΕΓΙΣΤΗ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ, ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ!!!
Αξιότιμοι κυριές, αξιότιμοι κύριοι είμαι αθλήτρια με τρεις συνεχόμενες νίκες (2 πρώτες και 1 δεύτερη θέση)σε πανελλήνια πρωταθλήματα.
Παρόλο π ου είχα τη μοριοδότηση από την πρώτη μου νίκη αποφάσισα τη πιο δύσκολη χρονιά για μένα στη Γ’ λυκείου να συνεχίσω τον πρωταθλητισμό (κερδίζοντας ακόμα μια διάκριση) παράλληλα με το σχολείο μου, καταβάλλοντας πολλές φορές υπεράνθρωπες προσπάθειες για να τα καταφέρω και στα δυο.
Επέλεξα να συνεχίσω τον πρωταθλητισμό σε ένα απαιτητικό από θέμα προπονήσεων σωματείο γνωρίζοντας ότι η πολιτεία με τους ήδη υπάρχοντες νόμους της ενισχύει τη προσπάθεια μου αυτή με τη μοριοδότηση που ισχύει.
Στη μέση της αθλητικής και ακαδημαϊκής μου προσπάθειας και λίγους μήνες πριν τις πανελλήνιες εξετάσεις ψηφίζεται το άρθρο 75 παρ. 6 του ν 4589/2019 και μου καταστρέφεται τα όνειρα και τις φιλοδοξίες μου.
Στη δεδομένη χρονική περίοδο δεν μπορούσα ούτε να αλλάξω αθλητικό σωματείο ώστε να κερδίσω χρόνο από προπονήσεις αλλά ούτε και να αυξήσω τις ώρες μελέτης μου γιατί ο προγραμματισμός μου είχε γίνει και δεν υπήρχε πλέον χρόνος.
Προσπάθησα να κάνω ότι καλύτερο δυνατόν ένιωσα μεγάλη ΑΔΙΚΙΑ γιατί θέλησε να αλλάξει η πολιτεία τα δεδομένα στη μέση της πιο κρίσιμης για μένα χρονιάς χωρίς να υπολογίζει τον κόπο και τη προσπάθεια μου σαν αθλήτρια και μαθήτρια.
Σας παρακαλώ να λάβετε υπόψιν τα παραπάνω και να αναστείλετε την εφαρμογή του επίμαχου άρθρου 75 για το σχολικό έτος 2018-19. Θεωρώ ότι η αναστολή του άρθρου και όχι η κατάργηση του είναι δίκαιη και αποδεικνύει την υπευθυνότητα της πολιτείας και των νομοθετών.
Ευχαριστώ
Αξιότιμοι κύριοι
η παρέμβαση μου αφορά στην αναστολή του άρθρου 75 παρ.6 του ν. 4589/2019.
Θεωρώ ότι τη χρονική στιγμή που θεσπίστηκαν οι αλλαγές στη μοριοδότηση των αθλητών – μαθητών είχαν οργανωθεί η σχολική προετοιμασία των υποψηφίων καθώς και οι αθλητικές τους υποχρεώσεις.
Ως εκ τούτου ήταν πολύ δύσκολο έως αδύνατο οι διακριθέντες αθλητές να προσαρμοστούν με επιτυχία στα νέα δεδομένα αλλάζοντας τον προγραμματισμό τους λίγους μήνες πριν τις πανελλήνιες εξετάσεις.
Η εφαρμογή του άρθρου 75 από το σχολικό έτος 2018-19 είναι άδικη για τους διακριθέντες αθλητές και δεν αναγνωρίζει τις ακαδημαϊκές και αθλητικές τους προσπάθειες.
Προτείνω την έναρξη ισχύος των διατάξεων του εν λόγω άρθρου από τις πανελλαδικές εξετάσεις που θα διεξαχθούν το σχολικό έτος 2019-20. Μια τέτοια νομοθετική πρωτοβουλία προάγει τον αθλητισμό επικροτεί τον συνδυασμό αθλητικών και ακαδημαϊκών επιδόσεων και ενισχύει την προσπάθεια των διακριθέντων αθλητών. Σε καμία περίπτωση δεν ζημιώνει οποιοδήποτε πρόσωπο.
Θεωρώ ότι η άμεση εφαρμογή στα μέσα της σχολικής χρονιάς μιας διάταξης που ανατρέπει ΟΛΑ τα δεδομένα για τους μαθητές που ξεκίνησαν την πιο δύσκολη χρονιά της μαθητικής τους ζωής βασισμένοι στον υπάρχον τοτε νόμο είναι το λιγότερο ΑΔΙΚΗ!!!
ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΕΠΤΙΚΗ οχι μονο για τους μαθητές που κατέβασαν υπεράνρωπες προσπάθειες να συνδυάσουν καλή απόδοση στον αθλητισμό και στο σχολείο , αλλα και για τις οικογένειές τους οι οποίες βρίσκονται σε οικονομικό αδιέξοδο μιας και όσα είχαν υπολογίσει στην αρχη της χρονιάς δεν ισχυουν πλέον.
Πολλοι απο εμάς καλουμαστε να βρούμε λύσεις για την φοιτηση των παιδιων μας σε μακρια μερη, κατι που ανατρέπει τον οικογενειακό προϋπολογισμό και ίσως αποκλείσει πολλά παιδιά απο την Τριτοβαθμια Εκπαίδευση!!!!!!
Αξιότιμες κυρίες, αξιότιμοι κύριοι.
Η παρέμβαση μου αφορά την εφαρμογή του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4603/2019. Η ένσταση μου αφορά στο γεγονός ότι η ψήφιση του νόμου και η ενημέρωση για τον δυσμενή υπολογισμό των μορίων έγινε λίγους μήνες πριν τις Πανελλήνιες εξετάσεις στο 2ο μισό της σχολικής περιόδου, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αλλαχθεί ο προγραμματισμός των μαθητών-αθλητών και εντέλει να επηρεαστεί η συνολική επίδοση τους. Είναι σίγουρο ότι αν αυτό ήταν γνωστό στην αρχή της σχολικής-αγωνιστικής περιόδου, υπήρχε δυνατότητα προετοιμασίας-προσαρμογής στα νέα δεδομένα (πχ μεταγραφή σε άλλο αθλητικό σωματείο, μειωμένη συμμετοχή σε αγώνες/ώρες άθλησης κτλ). Στις 29/1/2019, δυστυχώς δεν ήταν πια αυτό εφικτό.
Τέλος, θα ήθελα να δείτε την πλευρά των μαθητών-αθλητών που με άλλους κανόνες, φιλοδοξίες, στόχους ξεκίνησαν την χρονιά και με άλλους την τελείωσαν. Ως υπεύθυνη πολιτεία θεωρώ ότι πρέπει να αποκατασταθεί αυτή η αδικία-κατά την άποψη μου αστοχία του νόμου-, και η έναρξη ισχύος του σχετικού άρθρου να είναι από το σχολικό έτος 2019-2020.
Συμπληρωματική παρατήρηση ως προς την αιτιολογική έκθεση για το συγκεκριμένο άρθρο
Ως προς την άστοχη και ατυχή αναφορά στην αιτιολογική έκθεση για το συγκεκριμένο άρθρο σχετικά με το πώς πρέπει να αντιμετωπίζονται αστικά σωματεία που δεν έχουν λάβει την ειδική αθλητική αναγνώριση καθώς και τα αιτήματα σωματείων για χορήγηση ειδικής αθλητικής αναγνώρισης, επισημαίνονται τα εξής:
Τα σωματεία καθίστανται αθλητικά με βάση το σκοπό τους και συγκεκριμένα εφ’ όσον ο σκοπός που περιγράφεται στο καταστατικό τους ταυτίζεται με το σκοπό που περιγράφεται στο άρθρο 1 του ν. 2725/1999. Τα αθλητικά σωματεία που δεν έχουν ή χάνουν την ειδική αθλητική αναγνώριση δεν καθίστανται αστικά σωματεία, όπως εσφαλμένα αναγράφεται στην αιτιολογική έκθεση, αφού η ειδική αθλητική αναγνώριση δεν είναι υποχρεωτική για τη νόμιμη ύπαρξη και λειτουργία αθλητικού σωματείου (ΕιρΠερ 54/2018). Σημειωτέον εξάλλου ότι σύμφωνα με το άρθρο 12 παρ. 1 του Συντάγματος, η λειτουργία αθλητικού σωματείου δεν μπορεί να εξαρτάται πλήρως από την έγκριση διοικητικής αρχής, όπως της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού. Βλ. Α. Σβώλο/Γ. Βλάχο, Το Σύνταγμα της Ελλάδος, σελ. 271-272, Α. Δερβιτσιώτη σε Σπ. Βλαχόπουλο, Θεμελιώδη δικαιώματα, §19, αρ. 18, Σ. Ορφανουδάκη, Η ελευθερία της συνένωσης, σελ. 206 επ., ΟλΣτΕ 3334/1975, ΟλΣτΕ 2743/1973, Conseil Constitutionnel απόφαση της 16.7.1971, 71-44.
Η αδικαιολόγητη απορία στην αιτιολογική έκθεση ποιο καθεστώς διέπει τις διοικητικές πράξεις για χορήγηση ειδικής αθλητικής αναγνώρισης, που εκδίδονται κατόπιν αίτησης του διοικουμένου, έχει ήδη επιλυθεί προ πολλού από τη νομολογία (ΣτΕ 710/2015, ΣτΕ 2133/2003, ΣτΕ 5755/1996, ΣτΕ 2984/1983, ΣτΕ 1125/1981). Σε κάθε περίπτωση πάντως, επισημαίνεται ότι το καθεστώς χορήγησης ειδικής αθλητικής αναγνώρισης δεν τροποποιήθηκε με το ν. 4603/2019, ότι ο ν. 4603/2019 ούτως ή άλλως δεν εφαρμόζεται για τα αθλητικά σωματεία, τις αθλητικές ενώσεις και τις αθλητικές ομοσπονδίες που δεν έχουν εναρμονίσει τα καταστατικά τους με αυτόν (πρβλ. τοποθέτηση στην Ολομέλεια της Βουλής στη ΙΑ΄ Περίοδο, Συνεδρίαση ΚΔ΄ στις 9.9.2004, με αφορμή την ψήφιση του άρθρου 30 παρ. 3 του ν. 3262/2004, που έχει όμοια διατύπωση με το άρθρο 62 παρ. 4 του ν. 4603/2019: «είναι σαφέστατο ότι εντός έξι μηνών πρέπει να γίνει η τροποποίηση των καταστατικών, ώστε να εναρμονιστούν οι διατάξεις τους με όσα προβλέπονται από το νόμο. Άρα, λοιπόν, ό,τι προβλέπεται θα ισχύσει μετά την εναρμόνιση των καταστατικών»), ότι η ίδια η ΓΓΑ έχει εκδώσει ορθώς μετά τη δημοσίευση του ν. 4603/2019 πολλές δεκάδες (αν όχι εκατοντάδες) αποφάσεις για χορήγηση ειδικής αθλητικής αναγνώρισης σε σωματεία που δεν εναρμονίστηκαν με το ν. 4603/2019 και ότι η εναρμόνιση των καταστατικών αθλητικών σωματείων με το ν. 2725/1999 δεν προβλέπεται στο άρθρο 8 παρ. 1 εδ. β΄ του ν. 2725/1999 ως προϋπόθεση για την κατά δέσμια αρμοδιότητα της ΓΓΑ χορήγηση ειδικής αθλητικής αναγνώρισης.
Γεώργιος Λιανός
Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω
Υπ. Διδάκτωρ Νομικής Αθηνών
Νομικός Σύμβουλος πολλών αθλητικών φορέων
Κύριοι εφόσον ο νόμος 4603/2019 αναστέλλεται για 31 Δεκεμβρίου 2020 για λόγους ασφάλειας και δικαίου και για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή του για ποιό λόγο υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά για την εφαρμογή των νόμων; Άλλοι αναστέλλονται και άλλοι εφαρμόζονται αναδρομικά; Αφουκραστήκατε τους φετινούς υποψήφιους αθλητές και τις οικογένειές τους που εφαρμόσατε το ν.4589/2019 από τις πανελλαδικές 2018-19; Δεν χρειάζεται να αναφερθώ στις ημερομηνίες και τις ψηφίσεις αναφέρθηκαν παραπάνω. Οι υποψήφιοι που έδωσαν πανελλαδικές το 2017-18 και έχασαν τη σχολή τους για λίγα μόρια, έκαναν τη σκέψη τους τον Σεπτέμβριο (έναρξη σχολικής χρονιάς)ότι είναι προτιμότερο με τον τότε ισχύοντα νόμο (το 90%της βάσης), να προσπαθήσουν με το 10% στις πανελλαδικές 2018-19, αφού οι πιθανότητες ήταν 100% με το μέρος τους. Ο νόμος αλλάζει 3 μήνες πριν τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού και ανατρέπεται όλος ο προγραμματισμός. Τι λέτε λοιπόν στα παιδιά αυτά; Γυρίστε το χρόνο πίσω; Κακώς αποφασίσατε με το 10%; Δώστε πανελλαδικές τώρα;Οι υποψήφιοι επίσης με τα σχολικά πρωταθλήματα είδαν τα ποσοστά τους να μειώνονται στη μέση της χρονιάς χωρίς πια να έχουν δυνατότητα να πάρουν μέρος σε πανελλήνια πρωταθλήματα γιατί δεν υπήρχε χρόνος. Οι θέσεις επίσης που αφορούν όλους τους αθλητές- υποψήφιους. Το αίσθημα του δικαίου εδώ είναι ανύπαρκτο ή υφίσταται επιλεκτικά.Δεν ζητάμε τη μη εφαρμογή της απόφασης του ΣΤΕ, αλλά την αναστολή της εφαρμογής του ν.4589/2019 για το ακαδημαϊκό έτος 2019-20. Ο αγώνας των αθλητών υποψηφίων και τα όνειρά τους είναι πιο πάνω απ τις καρέκλες των προέδρων των ομοσπονδιών που παίρνουν παράταση. Να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για να αποκατασταθεί η αδικία των αθλητών και των οικογένειών τους πριν βγουν τα αποτελέσματά τους (τέλος Οκτωβρίου) για να αποκατασταθεί κι εδώ το αίσθημα ασφάλειας και δικαίου και η αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικούμενου, που κατοχυρώνονται στις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 1 και 25 παρ. 1 εδ. α΄ του Συντάγματος, και επιβάλλουν , σύμφωνα με την πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας τα θέματα που αφορούν τη διεξαγωγή απολυτηρίων ή εισαγωγικών εξετάσεων (όπως και οι κατατακτήριες εξετάσεις πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης) να ρυθμίζονται πριν την προκήρυξη των εξετάσεων ή σε χρόνο που να απέχει ικανά από τη διενέργειά τους και όχι στη μέση του αντίστοιχου διδακτικού έτους. Ευχαριστώ.
1. Ως προς την αναστολή των άρθρων 25-30 του ν. 4603/2019
Είναι αυτονόητο ότι οι διατάξεις των άρθρων 25-30 του ν. 4603/2019 και ο σύμφυτος αυτών νομοθετικός ακτιβισμός για τον αθλητισμό υποθάλπουν την εύκολη κατανόηση, γνώση και εφαρμογή του δικαίου και απομακρύνονται εντελώς αδικαιολόγητα από τον κατ’ αρχήν φιλελεύθερο προσανατολισμό της Ελλάδας και άλλων ευρωπαϊκών κρατών για την οργάνωση των αθλητικών νομικών προσώπων. Ωστόσο, για ποιο λόγο φέρεται να επιλέγεται δικαιοπολιτικά η αναστολή και όχι η κατάργηση των διατάξεων των άρθρων 25-30 του ν. 4603/2019 με επαναφορά σε ισχύ του προϊσχύσαντος νομοθετικού καθεστώτος; Προτείνεται να καταργηθούν τελείως με ένα άρθρο όλες οι διατάξεις των άρθρων 25-30 του ν. 4603/2019 και από εκεί και πέρα να ξεκινήσει άμεσα με διαβούλευση ο διάλογος για την αντιμετώπιση των πραγματικών προβλημάτων της οργάνωσης και διοίκησης του αθλητισμού.
Περαιτέρω, είναι απολύτως απαραίτητη η πρόβλεψη της τύχης των καταστατικών σωματείων, ενώσεων και ομοσπονδιών που έχουν εναρμονισθεί με τις διατάξεις των άρθρων 25-30 του ν. 4603/2019 (είτε με διαταγή του αρμόδιου Ειρηνοδικείου είτε χωρίς). Αυτά τα σωματεία, ενώσεις και ομοσπονδίες θα πρέπει να τροποποιήσουν για 2η φορά τα καταστατικά τους και να επιβαρυνθούν με επιπρόσθετα έξοδα; Και αν ναι, με τυχόν αναστολή (και όχι κατάργηση) των άρθρων 25-30 του ν. 4603/2019 θα πρέπει ενδεχομένως να τροποποιήσουν σύντομα και 3η φορά τα καταστατικά τους και να επιβαρυνθούν και πάλι με επιπρόσθετα έξοδα; Για ποιο λόγο να υπάρχει όλη αυτή η ταλαιπωρία; Σε περίπτωση που σωματείο εναρμονίστηκε έγκαιρα με το ν. 4603/2019, τυχόν απόφαση του σωματείου σύμφωνη με τον υπό διαβούλευση νόμο περί αναστολής του ν. 4603/2019 θα είναι αντίθετη με το καταστατικό του, που εναρμονίστηκε με το ν. 4603/2019, και άρα κατ’ αρχήν άκυρη σύμφωνα με το άρθρο 101 ΑΚ! Περαιτέρω, τι θα συμβεί με τις εκπροσωπήσεις σωματείων σε αθλητικές ομοσπονδίες, σε περίπτωση που το σωματείο εναρμονίστηκε έγκαιρα με το ν. 4603/2019 και προβλέπει στο καταστατικό του εκλογή εκπροσώπων του για αθλητική ομοσπονδία από τη Γενική Συνέλευση (ισχύον άρθρο 24 παρ. 2 του ν. 2725/1999), ενώ η αρμόδια ομοσπονδία δεν είχε εναρμονισθεί με το ν. 4603/2019 και προβλέπει στο καταστατικό της διορισμό εκπροσώπων των σωματείων-μελών της σε αυτήν από το Διοικητικό Συμβούλιο (προϊσχύσαν άρθρο 24 παρ. 5 του ν. 2725/1999); ΠΡΟΣΟΧΗ: Να υπάρξει μέριμνα από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού να επιλυθούν τα προβλήματα, αντί να αυξηθούν!
2. Ως προς την αναστολή του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019
Παράλληλα με την αναστολή (ορθότερα κατάργηση) των διατάξεων των άρθρων 25-30 του ν. 4603/2019, πρέπει να υπάρξει μέριμνα από το αρμόδιο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού (που έχει πολλαπλώς τροποποιήσει τις διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 2725/1999 για τα προνόμια διακριθέντων αθλητών με τους ν. 4603/2019, 4479/2017, 4410/2016, 4373/2016, 4326/2015, 4049/2012, 3708/2008) για αναστολή και των διατάξεων του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019, ο οποίος δημοσιεύθηκε στις 29.1.2019 και με τον οποίο επήλθαν άμεσες δυσμενείς τροποποιήσεις στο άρθρο 34 του ν. 2725/1999 για τους μαθητές διακριθέντες αθλητές, με εφαρμογή ήδη για την τρέχουσα σχολική και αθλητική χρονιά, κατά παραβίαση της γενικής συνταγματικής αρχής της ασφάλειας δικαίου, που επιβάλλει εν προκειμένω το καθεστώς πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να είναι γνωστό κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και να μην αλλάζει μεσούντος του σχολικού έτους (ΣτΕ 3397/2014, 881/1993, 3814/1990, 3769/1990, 1684/1974 Ολομ.). Υπενθυμίζεται μάλιστα ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση δεν συμπεριέλαβε οποιαδήποτε πρόταση για τροποποίηση των προνομίων των μαθητών διακριθέντων αθλητών στο νομοσχέδιο που έθεσε προς διαβούλευση το Νοέμβριο του 2018 και έτσι όλως δικαιολογημένα και το Νοέμβριο του 2018 και το Δεκέμβριο του 2018 και τον Ιανουάριο του 2019 οι μαθητές διακριθέντες αθλητές είχαν την εύλογη πεποίθηση μεσούντος του σχολικού έτους ότι το καθεστώς εισαγωγής τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 θα είναι το ίδιο με αυτό που ίσχυσε το Σεπτέμβριο και Οκτώβριο του 2018 (για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019). Το καθεστώς αυτό άλλαξε όλως ξαφνικά στις 29.1.2019, μετά την πάροδο 6 μηνών σχολικής και αθλητικής προετοιμασίας των μαθητών διακριθέντων αθλητών, ώστε δεν υπήρχε πλέον περιθώριο αλλαγής του σχεδιασμού τους τους 4 μήνες που απέμεναν μέχρι τη διεξαγωγή των Πανελληνίων Εξετάσεων.
Μάλιστα, πέρα από την αντισυνταγματικότητα της διάταξης αυτής λόγω αντίθεσής της με τη συνταγματική αρχή της ασφάλειας δικαίου, προκύπτει και αντισυνταγματικότητά της λόγω πολλαπλής παραβίασης της συνταγματικής αρχής της ισότητας, όπως αποδεικνύεται και από τα ακόλουθα ενδεικτικά παραδείγματα:
– για την κατάκτηση 1ης θέσης νέων ανδρών ή εφήβων (ανάλογα με το άθλημα) το 2017, ένας τότε μαθητής 3ης Λυκείου-αθλητής ενός αθλητικού σωματείου έκανε το 2018 χρήση του προγενέστερου πολύ ευνοϊκού καθεστώτος (π.χ. τα προσαυξημένα μόρια του υπολογίστηκαν επί ποσοστού 90% του τελευταίου εισαχθέντος της σχολής που τον ενδιέφερε, το ποσοστό των διακριθέντων αθλητών που εισήχθησαν στην επίμαχη σχολή ήταν 4,5% επί του αριθμού των φοιτητών της σχολής), ενώ ένας τότε μαθητής 2ας Λυκείου-συμπαίκτης του στο ίδιο ακριβώς αθλητικό σωματείο με την ίδια ακριβώς διάκριση, ενδεχομένως και εγγραφείς στον Ειδικό Πίνακα Διακριθέντων Αθλητών στην ίδια χρονική περίοδο, θα κινδυνεύει να κάνει το 2019 χρήση του ισχύοντος πολύ χειρότερου καθεστώτος (π.χ. τα προσαυξημένα μόρια του κινδυνεύουν να υπολογισθούν επί ποσοστού 100% του τελευταίου εισαχθέντος της σχολής που τον ενδιέφερε, το ποσοστό των διακριθέντων αθλητών που θα εισαχθούν στην επίμαχη σχολή κινδυνεύει να είναι 3% επί του αριθμού των φοιτητών της σχολής)! Για ποιο λόγο εισάγεται διαφορετική μεταχείριση για την ίδια ακριβώς διάκριση;
– για την κατάκτηση 1ης θέσης σε πανελλήνιο σχολικό πρωτάθλημα το 2017, ένας τότε μαθητής 3ης Λυκείου-αθλητής ενός αθλητικού σωματείου έκανε το 2018 χρήση του προγενέστερου πολύ ευνοϊκού καθεστώτος (προσαύξηση 10%), ενώ ένας τότε μαθητής 2ας Λυκείου-συμπαίκτης του στο ίδιο ακριβώς αθλητικό σωματείο με την ίδια ακριβώς διάκριση, ενδεχομένως και εγγραφείς στον Ειδικό Πίνακα Διακριθέντων Αθλητών στην ίδια χρονική περίοδο, θα κινδυνεύει να κάνει το 2019 χρήση του ισχύοντος πολύ χειρότερου καθεστώτος (προσαύξηση 8%). Για ποιο λόγο εισάγεται διαφορετική μεταχείριση για την ίδια ακριβώς διάκριση;
– για την κατάκτηση 1ης θέσης σε πανελλήνιο, σχολικό ή μη, πρωτάθλημα το 2018, ένας τότε μαθητής 3ης Λυκείου που έδωσε πανελλαδικές εξετάσεις το 2018 έκανε το 2018 χρήση του προγενέστερου πολύ ευνοϊκού καθεστώτος (π.χ. τα προσαυξημένα μόρια του υπολογίστηκαν επί ποσοστού 90% του τελευταίου εισαχθέντος της σχολής που τον ενδιέφερε, το ποσοστό των διακριθέντων αθλητών που εισήχθησαν στην επίμαχη σχολή ήταν 4,5% επί του αριθμού των φοιτητών της σχολής, τυχόν διάκρισή του σε σχολικό πρωτάθλημα έλαβε προσαύξηση 10%), ενώ για τη συμμετοχή του στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2019, χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις, με το σύστημα του 10%, θα κινδυνεύει να κάνει το 2019 χρήση του ισχύοντος πολύ χειρότερου καθεστώτος (π.χ. τα προσαυξημένα μόρια του κινδυνεύουν να υπολογισθούν επί ποσοστού 100% του τελευταίου εισαχθέντος της σχολής που τον ενδιέφερε, το ποσοστό των διακριθέντων αθλητών που θα εισαχθούν στην επίμαχη σχολή κινδυνεύει να είναι 3% επί του αριθμού των φοιτητών της σχολής, τυχόν διάκρισή του σε σχολικό πρωτάθλημα κινδυνεύει να λάβει προσαύξηση 8%)! Για ποιο λόγο εισάγεται διαφορετική μεταχείριση για την ίδια ακριβώς διάκριση του ίδιου ακριβώς μαθητή-αθλητή;
– αν οι ίδιοι 3 αθλητές ανταγωνίζονται μεταξύ τους και σε πανελλήνιο μη σχολικό πρωτάθλημα και σε πανελλήνιο σχολικό πρωτάθλημα και λάβουν στο μη σχολικό πρωτάθλημα 1η θέση, 2η θέση και 3η θέση αντίστοιχα και στο σχολικό πρωτάθλημα 3η θέση, 1η θέση και 2η θέση αντίστοιχα (παράδειγμα ουδόλως σπάνιο), ενδεχομένως μάλιστα και με τη συμμετοχή παρόμοιων αθλητών και στις υπόλοιπες θέσεις που ακολουθούν, οι αγώνες αυτοί εκ των πραγμάτων ίδιας αγωνιστικής δυσκολίας και ίδιοι αθλητικού συναγωνισμού θα κινδυνεύουν να παρουσιάσουν αδικαιολόγητες αποκλίσεις ως προς τη μοριοδότηση διακριθέντων αθλητών. Με ποια κριτήρια οι εθνικοί σχολικοί αγώνες φαίνεται να αντιμετωπίζονται ως δήθεν αγώνες ήσσονος σημασίας;
Το αρμόδιο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού θα πρέπει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να αναλάβει τη νομοθετική πρωτοβουλία για να άρει και να αποκαταστήσει την αδικία που προκλήθηκε σε εκατοντάδες μαθητές διακριθέντες αθλητές με την ως άνω πολλαπλώς αντισυνταγματική διάταξη του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019. Μια τέτοια νομοθετική πρωτοβουλία θα είναι προς το συμφέρον όλων των μαθητών διακριθέντων αθλητών όλων των αθλημάτων και δεν θα προκαλέσει καμία απολύτως ζημία σε κανέναν!
Γεώργιος Λιανός
Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω
Υπ. Διδάκτωρ Νομικής Αθηνών
Νομικός Σύμβουλος πολλών αθλητικών φορέων
Παράλληλα με την προτεινόμενη αναστολή εφαρμογής διατάξεων του ν. 4603/2019, προς εξασφάλιση της αρχής της ασφάλειας δικαίου, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, πρέπει να ανασταλεί για τον ίδιο ακριβώς λόγο και το άρθρο 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019, το οποίο δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 29.1.2019 και με το οποίο επήλθαν δυσμενείς τροποποιήσεις σχετικά με την πριμοδότηση διακριθέντων αθλητών από τις πανελλαδικές εξετάσεις που διεξήχθησαν κατά το σχολικό έτος 2018-2019.
Η έναρξη ισχύος και εφαρμογής του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019 ήδη από τις πανελλαδικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2018-2019, δηλαδή ήδη από τις 6.6.2019, είναι αντίθετη με την αρχή της ασφάλειας δικαίου και την αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, που κατοχυρώνονται στις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 1 και 25 παρ. 1 εδ. α΄ του Συντάγματος, και επιβάλλουν εν προκειμένω, σύμφωνα με την πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας τα θέματα που αφορούν τη διεξαγωγή απολυτηρίων ή εισαγωγικών εξετάσεων (όπως και οι κατατακτήριες εξετάσεις πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης) να ρυθμίζονται πριν την προκήρυξη των εξετάσεων ή, πάντως, σε χρόνο ικανώς απέχοντα από τη διενέργειά τους και όχι μεσούντος του αντίστοιχου διδακτικού έτους, τούτο δε προς το συμφέρον της ομαλής και εύρυθμης λειτουργίας της εκπαιδεύσεως (βλ. ΣτΕ 3397/2014, 881/1993, 3814/1990, 3769/1990, 1684/1974 Ολομ.)
Για τους λόγους αυτούς, η διάταξη του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019 και οι δυσμενείς μεταβολές που επιφέρει για τους μαθητές διακριθέντες αθλητές είναι αντισυνταγματικές, κατά το μέρος που θεσπίστηκαν στις 29.1.2019 με άμεση εφαρμογή για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2019, δηλαδή μεσούντος του αντίστοιχου διδακτικού έτους, καθώς κατά το χρονικό σημείο που θεσπίστηκαν είχε ήδη παρέλθει τελείως η περίοδος μεταγραφών σε άλλο αθλητικό σωματείο και είχε παρέλθει και μεγαλύτερο από το μισό χρονικό διάστημα σχολικής και αθλητικής προετοιμασίας, ώστε δεν υπήρχε πλέον επαρκής χρόνος προετοιμασίας των μαθητών διακριθέντων αθλητών με τα νέα δεδομένα που δεν υπήρχαν στην αρχή της σχολικής και αγωνιστικής χρονιάς.
Θεωρούμε ότι, προς εξασφάλιση της τήρησης της συνταγματικής ισχύος γενικής αρχής της ασφάλειας του δικαίου και της επίσης συνταγματικής ισχύος γενικής αρχής της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, η εισαγωγή μαθητών διακριθέντων αθλητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 θα πρέπει να γίνει με την εφαρμογή του νομοθετικού καθεστώτος που ίσχυσε και το φθινόπωρο του 2018, για τις πανελλαδικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2017-2018 (για την εισαγωγή διακριθέντων αθλητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019), δηλαδή του νομοθετικού καθεστώτος του άρθρου 34 του ν. 2725/1999, πριν την τροποποίησή του με το άρθρο 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019.
Για τους λόγους αυτούς, προτείνουμε την ψήφιση νομοθετικής διάταξης περί τροποποίησης του άρθρου 75 παρ. 6 περ. δ΄ του ν. 4589/2019 και δη περί έναρξης ισχύος των διατάξεων του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019 από τις πανελλαδικές εξετάσεις που θα διεξαχθούν κατά το σχολικό έτος 2019-2020. Μια τέτοια εύλογη και δίκαιη νομοθετική πρωτοβουλία, όπως η αιτούμενη, θα είναι προς το συμφέρον όλων των μαθητών διακριθέντων αθλητών όλων των αθλημάτων, τους οποίους πρέπει όλοι μας να προστατεύουμε και να θωρακίζουμε με τις ενέργειές μας, και δεν θα προκαλέσει καμία απολύτως ζημία σε κανεναν
Αξιότιμοι κύριοι η παρέμβαση μας αφορά την εφαρμογή του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019, ο οποίος δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 29.1.2019 και με τον οποίο επήλθαν δυσμενείς τροποποιήσεις σχετικά με την πριμοδότηση διακριθέντων αθλητών από τις πανελλαδικές εξετάσεις που διεξήχθησαν κατά το σχολικό έτος 2018-2019, και να σας ζητήσουμε να επιληφθείτε του θέματος και να αναλάβατε πρωτοβουλίες για την επίλυσή του.
Εν προκειμένω, η έναρξη ισχύος και εφαρμογής του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019 ήδη από τις πανελλαδικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2018-2019 είναι αντίθετη με την γενική αρχή της ασφάλειας του δικαίου και τη γενική αρχής της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, όπως αυτές αποτυπώνονται εναργώς και εξειδικεύονται ερμηνευτικώς στην πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας και δη μεταξύ άλλων στην υπ’ αριθ. 3397/2014 απόφασή του: «τα θέματα που αφορούν τη διεξαγωγή απολυτηρίων ή εισαγωγικών εξετάσεων (όπως και οι κατατακτήριες εξετάσεις πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης), τα οποία δύνανται να επηρεάσουν τον τρόπο προπαρασκευής των υποψηφίων, πρέπει κατά γενική αρχή να ρυθμίζονται πριν την προκήρυξη των εξετάσεων ή, πάντως, σε χρόνο ικανώς απέχοντα από τη διενέργειά τους και όχι μεσούντος του αντίστοιχου διδακτικού έτους, τούτο δε προς το συμφέρον της ομαλής και εύρυθμης λειτουργίας της εκπαιδεύσεως (βλ. ΣτΕ 881/1993, 3814/1990, 3769/1990, 1684/1974 Ολομ.).2Β. Αντισυνταγματικότητα της εφαρμογής του άρθρου 75 του ν. 4589/2019 λόγω παραβίασης της γενικής αρχής της ισότητας και της γενικής αρχής της αναλογικότητας
Εν προκειμένω, η έναρξη ισχύος και εφαρμογής του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019 ήδη από τις πανελλαδικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2018-2019 είναι αντίθετη με την γενική αρχή της ισότητας, που κατοχυρώνεται στη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 1 του Συντάγματος, και τη γενική αρχή της αναλογικότητας, που κατοχυρώνεται στο άρθρο 25 παρ. 1 εδ. δ΄ του Συντάγματος. Πράγματι, με την άμεση εφαρμογή του νέου καθεστώτος προνομίων διακριθέντων αθλητών, χωρίς πρόβλεψη μεταβατικής διάταξης και χωρίς πρόβλεψη για τυχόν εφαρμογή του προγενέστερου καθεστώτος ως προς τους διακριθέντες αθλητές που απέκτησαν ή/και άσκησαν και συνεχίζουν να ασκούν με βάση αυτό δικαιώματά τους απέναντι στη Διοίκηση, οδηγούμαστε στα εξής ενδεικτικά παράδοξα:
– για την κατάκτηση 1ης θέσης νέων ανδρών ή εφήβων (ανάλογα με το άθλημα) το 2017, ένας τότε μαθητής 3ης Λυκείου-αθλητής ενός αθλητικού σωματείου έκανε το 2018 χρήση του προγενέστερου πολύ ευνοϊκού καθεστώτος (π.χ. τα προσαυξημένα μόρια του υπολογίστηκαν επί ποσοστού 90% του τελευταίου εισαχθέντος της σχολής που τον ενδιέφερε, το ποσοστό των διακριθέντων αθλητών που εισήχθησαν στην επίμαχη σχολή ήταν 4,5% επί του αριθμού των φοιτητών της σχολής), ενώ ένας τότε μαθητής 2ας Λυκείου-συμπαίκτης του στο ίδιο ακριβώς αθλητικό σωματείο με την ίδια ακριβώς διάκριση, ενδεχομένως και εγγραφείς στον Ειδικό Πίνακα Διακριθέντων Αθλητών στην ίδια χρονική περίοδο, θα κινδυνεύει να κάνει το 2019 χρήση του ισχύοντος πολύ χειρότερου καθεστώτος (π.χ. τα προσαυξημένα μόρια του κινδυνεύουν να υπολογισθούν επί ποσοστού 100% του τελευταίου εισαχθέντος της σχολής που τον ενδιέφερε, το ποσοστό των διακριθέντων αθλητών που θα εισαχθούν στην επίμαχη σχολή κινδυνεύει να είναι 3% επί του αριθμού των φοιτητών της σχολής)! Για ποιο λόγο εισάγεται διαφορετική μεταχείριση για την ίδια ακριβώς διάκριση;
Ευελπιστούμε και αιτούμαστε να προβείτε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την αναστολή εφαρμογής της (αντισυνταγματικής ως προς το χρόνο έναρξης ισχύος της) διάταξης του άρθρου 75 παρ. 6 του ν. 4589/2019 όσον αφορά στην εισαγωγή μαθητών διακριθέντων αθλητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020.