Η παρ. 4 του άρθρου 105 του ν. 2725/1999 τροποποιείται ως εξής:
«4. Με κανονισμό που εκδίδεται σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 104, ορίζονται οι ειδικότεροι όροι και οι προϋποθέσεις (κριτήρια) εγγραφής τακτικού μέλους του Ε.Σ.Α.Κ.Ε., τα αρμόδια όργανα διαπίστωσης της πλήρωσης των κριτηρίων αυτών, η διαδικασία, καθώς και τα απαιτούμενα για την εγγραφή και τη συμμετοχή στο πρωτάθλημα της Α1 εθνικής κατηγορίας δικαιολογητικά. Μεταξύ των κριτηρίων που ορίζονται με τον κανονισμό του πρώτου εδαφίου περιλαμβάνονται ιδίως η βαθμολογική θέση της ομάδας, η οικονομική κατάσταση της Κ.Α.Ε., η παροχή κάθε είδους νόμιμων εγγυήσεων για την εκπλήρωση του συνόλου ή μέρους των μελλοντικών της υποχρεώσεων προς αθλητές και προπονητές και η θέσπιση των προϋποθέσεων και της διαδικασίας κατάπτωσής τους, η βιωσιμότητά της, η καταλληλότητα των αθλητικών εγκαταστάσεών της, η ύπαρξη αναπτυξιακών υποδομών και ακαδημιών αθλητών, καθώς και τα κριτήρια που θέτει η Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης. Ο έλεγχος από την Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού (Ε.Ε.Α.) για τη χορήγηση του πιστοποιητικού που προβλέπεται στην παρ. 3 του άρθρου 77A, διενεργείται μόνον επί των Κ.Α.Ε. που πληρούν τα κριτήρια του κανονισμού του πρώτου εδαφίου, κατόπιν κοινοποίησης προς την Ε.Ε.Α. σχετικής απόφασης – γνωστοποίησης του Ε.Σ.Α.Κ.Ε.».
Ένα πολύ σημαντικό ζήτημα που προκύπτει τα τελευταία χρόνια έχει να κάνει με τον τρόπο που οι Ομοσπονδίες αναζητούν και διαχειρίζονται τα έσοδα που συγκεντρώνουν από χορηγίες είτε αυτά είναι μετρήσιμα (ευρώ) είτε οι χορηγίες αυτές είναι «ανταλλακτικές» δηλαδή σε είδος (Μεταφορές των αθλητών, Συμπληρώματα Διατροφής, Κλπ.).
Είναι πραγματικά ένα «ομιχλώδες» τοπίο αφού σχεδόν σε καμία ομοσπονδία και στο οργανόγραμμα της δεν υπάρχει Εμπορικό Τμήμα ή Τμήμα Μάρκετινγκ, δεν γίνεται καμία πρόσκληση ενδιαφέροντος ή εάν αυτή γίνεται δεν διέπεται από τους συνήθεις όρους που ακολουθούνται σε αντίστοιχες προσκλήσεις ενδιαφέροντος ή διαγωνισμούς (μειοδοτικούς ή πλειοδοτικούς) με την πρόφαση ότι οι ομοσπονδίες δεν είναι «Δημόσιο» ή το ποσοστό των εσόδων είναι μεγαλύτερο από τις επιχορηγήσεις του Κράτους (εδώ ο υπάρχον νόμος αφήνει παράθυρο για κατα βούληση διαδικασίες).
Το σημαντικότερο πρόβλημα όμως πέραν του ότι δεν υπάρχει διαφάνεια ούτε στο πραγματικού ύψος των χορηγιών συνήθως με πρόφαση ότι δεν υπάρχουν οργανωμένα τμήματα στο οργανόγραμμα όπως αναφέραμε «εμφανίζονται» μεσάζοντες οι οποίοι μεσολαβούν με σαφές κέρδος πολλές φορές μεγαλύτερο από τις κανονικές προμήθειες με βάση τα στοιχεία της αγοράς.
Η επιλογή συνήθως γίνεται χωρίς καμία διαδικασία και με αυτό τον τρόπο οι εταιρείες αυτές διαμορφώνουν τις συνθήκες (τιμές) της Ελληνικής αγοράς στον τομέα του αθλητικού μάρκετινγκ και χορηγιών.
Περισσότερο δε αποκτούν το πλεονέκτημα να διαχειρίζονται αποκλειστικά τις χορηγίες ομοσπονδιών όπως Πχ. η ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης το οποίο σημαίνει ότι μονοπωλούν την αγορά πράγμα που αντιβαίνει στις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού.
Δεν θα ήταν πραγματικά υπέρ των εσόδων κάθε ομοσπονδίας (όπου βέβαια υπάρχει ενδιαφέρον) να υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες με πλήρη διαφανεία ?
Στην διάθεση σας.