Στο άρθρο 20 του ν. 2725/1999 (Α’ 121) προστίθεται παρ. 3 ως εξής:
«3. Δύνανται να εγγράφονται ως μέλη στην οικεία αθλητική ομοσπονδία οι αθλητικές ομάδες, που συγκροτούνται από ιδρύματα, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, που εποπτεύονται από το Δημόσιο, τα οποία καλλιεργούν αθλήματα ή κλάδους άθλησης. Οι αθλητικές ομάδες του προηγούμενου εδαφίου δεν έχουν αυτοτελή νομική προσωπικότητα και τα θέματα που σχετίζονται με την εκπροσώπηση και λειτουργία τους ρυθμίζονται από τον εσωτερικό κανονισμό του φορέα όπου ανήκουν και από το καταστατικό της οικείας ομοσπονδίας, στην οποία εγγράφονται, δύνανται δε να μετέχουν στις γενικές συνελεύσεις των οικείων ομοσπονδιών χωρίς το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στα όργανα αυτών. Με την επιφύλαξη της παρ. 4 του άρθρου 50, οι αθλητικές ομάδες της παρούσας δεν επιχορηγούνται από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και εξαιρούνται από την εφαρμογή της παρ. 10 του άρθρου 7.»
ΑΚΡΑΙΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΟΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΙΔΕΕΣ.ΤΟΣΗ ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ ΣΕ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΛΥΣΕΙ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ. ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ. ΤΑ ΛΑΘΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΚΑΛΟ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΝΟΝΤΑΙ. ΣΥΛΛΟΓΟΙ Η ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ
ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ. ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΚΑΙ ΕΥΝΟΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΗΣΗ ΠΡΟΣ ΑΥΤΑ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ. ΓΙΑ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΙΔΙΚΑ
ΤΟΥ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝΕ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ-ΔΙΑΤΑΞΗ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει, ούτε μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών ομάδες ιδρυμάτων ή Νομικών προσώπων που έχουν οποιαδήποτε σχέση με το Δημόσιο.
ΑΚΡΑΙΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕ «ΑΝΟΙΧΤΟΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ » ΚΑΙ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΙΔΕΕΣ.ΤΟΣΗ ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ ΣΕ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ «ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ» ΔΕΝ ΘΑ ΛΥΣΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ.ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ.ΤΑ ΛΑΘΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΚΑΛΟ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΝΟΝΤΑΙ.ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΙ Η ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ. ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ «ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΚΑΙ ΕΥΝΟΙΚΗ » ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΣ ΑΥΤΑ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ. ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ-ΠΡΟΤΑΣΗΣ Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΣΧΕΤΗ ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ.
Οι καλές προθέσεις δεν έχουν πάντοτε τα καλύτερα αποτελέσματα. Η ίδρυση από δημόσιους φορείς αθλητικών σωματείων θυμίζει τα αμαρτωλά πάρεδρα σωματεία τα οποία θεωρούντο εστίες διαφθοράς (δυσανάλογη ροή χρήματος κλπ.) και για αυτό άλλωστε καταργήθηκαν με τον νόμο 2725/1999, άρθρο 11 &2. Δικαίως ή αδίκως κάθε κόμμα που βάζει δική του διοίκηση σε δημόσιο φορέα και δημιουργεί αθλητικό σωματείο θα κατηγορηθεί για κακοδιαχείριση, αδικαιολόγητη ροή χρήματος προς τους ημέτερους, ναζιστικές πρακτικές κλπ. Η παροιμία λέει «καλύτερα να σου βγει το μάτι παρά το όνομα» και για αυτό το λόγο το άρθρο να απαλειφθεί.
Το άρθρο αυτό προβλέπει να είναι Μέλη Αθλητικών Σωματείων αθλητικές ομάδες Ιδρυμάτων, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ που εποπτεύονται από το Δημόσιο.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει, ούτε μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών ομάδες ιδρυμάτων ή Νομικών προσώπων που έχουν οποιαδήποτε σχέση με το Δημόσιο.
Είναι φανερό ότι σ’ αυτές τις περιπτώσεις να δημιουργούνται προνομιακές καταστάσεις σε βάρος των ερασιτεχνικών αθλητικών Σωματείων που αποτελούν ένωση προσώπων και έχουν ιδρυθεί με ιδιωτική πρωτοβουλία
Στο άρθρο 5 που προβλέπει να είναι Μέλη Αθλητικών Σωματείων αθλητικές ομάδες Ιδρυμάτων, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ που εποπτεύονται από το Δημόσιο μόνο σε μη δημοκρατικά καθεστώτα το βρίσκεις. Σωματεία που ελέγχονται έμμεσα ή άμεσα από το κράτος δεν μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών που έχουν Σωματεία του Αστικού Κώδικα, χωρίς προνομιακή σχέση με το Δημόσιο. Άλλωστε γίνονται στο άρθρο και εξαιρέσεις να λειτουργούν με διορισμένους αντιπροσώπους που μπορεί να μην εκλέγονται αλλά μπορούν να παρεμβαίνουν στην διοίκηση της Ομοσπονδίας. Εδώ μιλάμε για κρατικό ελεγχόμενο Αθλητισμό.
Απαλειψη της συγκεκριμένης παραγράφου από το υπό ψήφιση νομοσχέδιο.
Η μέχρι σήμερα πρακτική τέτοιων φορέων(ιδρύματα) , με την ΊΔΡΥΣΗ αθλητικών σωματείων με ξεχωριστό καταστατικό με ξεχωριστό διοικητικό συμβουλιο , είναι λειτουργική.
Άρθρο 5
Η εγγραφή ως μέλη αθλητικών ομοσπονδιών, ομάδων ιδρυμάτων, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ κλπ, που εποπτεύονται από το Δημόσιο, συνιστά άνιση και προνομιακή μεταχείριση σε σχέση με το δημόσιο, σε βάρος των ερασιτεχνικών σωματείων που ιδρύονται και λειτουργούν από ένωση φυσικών προσώπων και υπάγονται στον Αστικό Κώδικα.
ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΗ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ ΟΜΑΔΕΣ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΔΥΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΜΕ ΕΥΝΟΗΜΈΝΑ ΠΑΝΤΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
Μέλη Αθλητικών Ενώσεων-Ομοσπονδιών αθλητικές ομάδες Ιδρυμάτων ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ που εποπτεύονται από το Δημόσιο.
Άρθρο 5, παρ.3
(τροποποίηση του άρθρου 20 του ν.2725/1999)
Με την προσθήκη αυτού του άρθρου δίνεται η δυνατότητα εγγραφής σωματείων που έχουν άμεση σχέση με το δημόσιο να εγγράφονται σε ενώσεις και Ομοσπονδίες, να λαμβάνουν μέρος στα οικεία πρωταθλήματα τοπικά, διασυλλογικά, πανελλήνια, στις Γ.Σ. κλπ . Μέχρι σήμερα δικαίωμα εγγραφής έχουν τα Σωματεία που προβλέπονται από τα σχετικά άρθρα του Αστικού Κώδικα..
Είναι ολοφάνερο ότι στην προκειμένη περίπτωση θα δημιουργηθούν προνομιακές διαφοροποιήσεις υπέρ των εν λόγω Σωματείων που ούτως ή άλλως εποπτεύονται και επηρεάζονται από το δημόσιο.
ΠΡΟΤΑΣΗ: Ξεχωριστή Ένωση και Ομοσπονδία, ξεχωριστά πρωταθλήματα για τα εν λόγω Σωματεία.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΗ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ ΟΜΑΔΕΣ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ή ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΑΔΙΚΗΘΟΥΝ ΠΟΤΕ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΗ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ ΟΜΑΔΕΣ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ή ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΕΥΝΟΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΑΠΛΑ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΑ
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει, ούτε μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών ομάδες ιδρυμάτων ή Νομικών προσώπων που έχουν οποιαδήποτε σχέση με το Δημόσιο.
Μόνο Σωματεία του Αστικού Κώδικα, χωρίς προνομιακή σχέση με το Δημόσιο ή Φορείς της Αυτοδιοίκησης μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών με δικαιώματα συμμετοχής στα Διασυλλογικά ή Πανελλήνια Πρωταθλήματα, στις Γενικές Συνελεύσεις, καθώς και χρήσης Εθνικών και Δημοτικών αθλητικών υποδομών και εγκαταστάσεων.
Προσθήκη παραγράφου 3.
Το άρθρο αυτό ούτε λίγο ούτε πολύ προβλέπει να είναι Μέλη Αθλητικών Σωματείων αθλητικές ομάδες Ιδρυμάτων, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ που εποπτεύονται από το Δημόσιο.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει, ούτε μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών ομάδες ιδρυμάτων ή Νομικών προσώπων που έχουν οποιαδήποτε σχέση με το Δημόσιο.
Μόνο Σωματεία του Αστικού Κώδικα, χωρίς προνομιακή σχέση με το Δημόσιο ή Φορείς της Αυτοδιοίκησης μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών με δικαιώματα συμμετοχής στα Διασυλλογικά ή Πανελλήνια Πρωταθλήματα, στις Γενικές Συνελεύσεις, καθώς και χρήσης Εθνικών και Δημοτικών αθλητικών υποδομών και εγκαταστάσεων.
Είναι φανερό ότι σ’ αυτές τις περιπτώσεις να δημιουργούνται προνομιακές καταστάσεις σε βάρος των ερασιτεχνικών αθλητικών Σωματείων που αποτελούν ένωση προσώπων και έχουν ιδρυθεί με ιδιωτική πρωτοβουλία.
Άρθρο 5
Στα ατομικά αθλήματα υπάρχουν και τα ομαδικά αγωνίσματα και ως εκ τούτου υφίστανται Ομαδικά Πρωταθλήματα με δομή Ιεραρχίας (Α1 Εθνική κατηγορία – Α2 Εθνική κατηγορία – Β Εθνική κατηγορία κοκ). Η συμμετοχή ομάδων που συγκροτούν Ιδρύματα, ΝΠΔΔ και Νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που εποπτεύονται από το Δημόσιο τα οποία είναι φυσικό να μην έχουν σταθερή και μόνιμη αθλητική δραστηριότητα, θα προκαλέσει ντόμινο συνεχών αναδιαρθρώσεων των κατηγοριών στα πρωταθλήματα Ιεραρχίας όπου οι κατηγορίες είναι αριθμητικά ορισμένες, τόσο στα ομαδικά όσο και στα ατομικά αθλήματα
Άρθρο 5.Συσταση-Μελη, του άρθρου 20 του ν 2725/99.(προσθηκη παρ 3 ως εξής…)
Απαλειψη της συγκεκριμένης παραγράφου από το υπό ψήφιση νομοσχέδιο, γιατί θα δημιουργήσει προβλήματα η εμπλοκή στα της αθλητικής Ομοσπονδίας, φορεων-οντοτητων που δεν έχουν ΑΜΕΣΗ σχέση με το αθλητικό γίγνεσθαι. Η μέχρι σήμερα πρακτική τέτοιων φορέων(πχ ιδρύματα) , με την ΊΔΡΥΣΗ αθλητικών σωματείων(ξεχωριστό καταστατικό με ξεχωριστό διοικητικό συμβουλιο κλπ) , είναι αποδεκτη και καλοδεχουμενη..
Δεν χρειάζεται η δημιουργία αθλητικών ομάδων ιδρυμάτων που εποπτεύονται απο το Δημόσιο για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες ανάπτυξης του αθλητισμού στη χώρα μας Τα αθλητικά σωματεία όπως σήμερα λειτουργούν καλύπτουν επαρκώ τις ανάγκες. Μόνο προβλήματα με τις προνομιακές καταστάσεις που θα υπάρξουν ει βάρος των ερασιτεχνικών σωματείων θα προκαλέσει η ίδρυση αυτών των ομάδων.
Δεν χρειάζεται η δημιουργία αθλητικών ομάδων ιδρυμάτων που εποπτεύονται από το Δημόσιο για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες της ανάπτυξης του αθλητισμού στη χώρα μας. Τα αθλητικά σωματεία όπως σήμερα λειτουργούν καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες.Μόνο προβλήματα με τις προνομιακές καταστάσεις που θα υπάρξουν εις βάρος των ερασιτεχνικών σωματείων θα προκαλέσει η ίδρυση αυτών των ομάδων.
Δεν είναι σωστό να εγγράφονται στις Ομοσπονδίες αθλητικές ομάδες ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ που εποπτεύονται από το Δημόσιο. Καταστρατηγείται ο θεσμός του ερασιτεχνικού αθλητισμού. Για την χορήγηση της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης και την εγγραφή στο μητρώο αθλητικών σωματείων ζητάτε υπερβολικά μεγάλο αριθμό άχρηστων εγγράφων και οι αθλητικές ομάδες αυτές θα συμμετέχουν στα πρωταθλήματα χωρίς προυποθέσεις; Με τη διάταξη αυτή μήπως θέλετε να ευνοήσετε συγκεκριμένες επιχειρήσεις, μήπως ιδιωτικά σχολεία ή συγκεκριμένους δήμους και ιδρύματα; Απαράδεκτα πράγματα, δεν είναι υγιής αθλητικός συναγωνισμός αυτός.
ΠΡΟΤΑΣΗ:Να μην μπορούν να είναι μέλη αθλητικών Ομοσπονδιών ομάδες ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ που έχουν οποιαδήποτε σχέση με το Δημόσιο και γενικά με Φορείς της γενικής Κυβέρνησης.
Μέλη αθλητικών ομοσπονδιών πρέπει να είναι μόνο σωματεία που προβλέπει ο αστικός κώδικας.
Δεν είναι δυνατό να είναι μέλη {σωματεία} που έχουν άμεση σχέση με το δημόσιο.
ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 5.
(Τροποποίηση του άρθρου 20 του Ν. 2725/99).
Προσθήκη παραγράφου 3.
Το άρθρο αυτό ούτε λίγο ούτε πολύ προβλέπει να είναι Μέλη Αθλητικών Σωματείων αθλητικές ομάδες Ιδρυμάτων, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ που εποπτεύονται από το Δημόσιο.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει, ούτε μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών ομάδες ιδρυμάτων ή Νομικών προσώπων που έχουν οποιαδήποτε σχέση με το Δημόσιο.
Μόνο Σωματεία του Αστικού Κώδικα, χωρίς προνομιακή σχέση με το Δημόσιο ή Φορείς της Αυτοδιοίκησης μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών με δικαιώματα συμμετοχής στα Διασυλλογικά ή Πανελλήνια Πρωταθλήματα, στις Γενικές Συνελεύσεις, καθώς και χρήσης Εθνικών και Δημοτικών αθλητικών υποδομών και εγκαταστάσεων.
Είναι φανερό ότι σ’ αυτές τις περιπτώσεις να δημιουργούνται προνομιακές καταστάσεις σε βάρος των ερασιτεχνικών αθλητικών Σωματείων που αποτελούν ένωση προσώπων και έχουν ιδρυθεί με ιδιωτική πρωτοβουλία.
Θα πρέπει να απαλειφθεί η συγκεκριμένη διάταξη, είναι άσχετη με τον ερασιτεχνικό αθλητισμό και για τις ειδικέ αυτές αθλητικές ομάδες υπάρχουν τα εργασιακά πρωταθλήματα.
σε κάθε περίπτωση να καθορίζεται από το καταστατικό κάθε ομοσπονδίας και να αποφασίζει η ΓΣ περί της εγγραφής αυτών των ειδικής κατηγορίας σωματείων.
Η δυνατότητα εγγραφής στην αθλητική ομοσπονδία, φορέων που ΔΕΝ είναι σωματεία και η συνακόλουθη δυνατότητα συμμετοχής τους στα οικεία πρωταθλήματα (άλλως γιατί υπάρχει αυτή η πρόβλεψη εγγραφής;) δημιουργεί τεράστιο ρήγμα ομαλής διεξαγωγής των πρωταθλημάτων καθόσον:
1. Δεν διαθέτουν ανεξάρτητη νομική προσωπικότητα και συνεπώς η λειτουργία και αθλητική συμμετοχή τους ελέγχεται από εξωαθλητικούς φορείς.
2. Αλλοιώνονται οι όροι συμμετοχής και θεμιτού ανταγωνισμού καθόσον για τις ομάδες αυτές ΔΕΝ αίναι απαραίτητο να συντρέχει το σύνολο των αυστηρότατων κατά τα άλλα νόμιμων προϋποθέσεων, που οφείλει να τηρεί απαρέγκλιτα ένα απλό αθλητικό σωματείο (ειδική αθλητική αναγνώριση, εγγραφή στο μητρώο, δελτία αθλητών κλπ)
3. Δεν προβλέπεται η συμμετοχή τους στις αντίστοιχες ενώσεις, οι οποίες συνήθως έχουν την ευθύνη διοργάνωσης αγώνων.
Θεωρώ πως είναι μεγάλο λάθος να είναι μέλη ομοσπονδιών, σύλλογοι ή ομάδες ιδρυμάτων ή νομικών προσώπων που έχουν σχέση με το δημόσιο. Θα υπάρχει πάντοτε προνομιακή μεταχείρηση ως προς αυτά, όσον αφορά τις εθνικές και δημοτικές αθλητικές εγκαταστάσεις, σε βάρος των αθλητικών σωματείων που έχουν ιδρυθεί από ιδιώτες.
Το άρθρο αυτό ούτε λίγο ούτε πολύ προβλέπει να είναι Μέλη Αθλητικών Σωματείων αθλητικές ομάδες Ιδρυμάτων, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ που εποπτεύονται από το Δημόσιο.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει, ούτε μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών ομάδες ιδρυμάτων ή Νομικών προσώπων που έχουν οποιαδήποτε σχέση με το Δημόσιο.
Μόνο Σωματεία του Αστικού Κώδικα, χωρίς προνομιακή σχέση με το Δημόσιο ή Φορείς της Αυτοδιοίκησης μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών με δικαιώματα συμμετοχής στα Διασυλλογικά ή Πανελλήνια Πρωταθλήματα, στις Γενικές Συνελεύσεις, καθώς και χρήσης Εθνικών και Δημοτικών αθλητικών υποδομών και εγκαταστάσεων.
Είναι φανερό ότι σ’ αυτές τις περιπτώσεις να δημιουργούνται προνομιακές καταστάσεις σε βάρος των ερασιτεχνικών αθλητικών Σωματείων που αποτελούν ένωση προσώπων και έχουν ιδρυθεί με ιδιωτική πρωτοβουλία.
Είναι προτιμητέο ο εκλογέας να δικαιούται να σταυροδοτήσει υποψήφια μέλη του προς συγκρότηση οργάνου μέχρι το ένα τρίτο (1/3) του συνόλου των προς εκλογή θέσεων για να αποφεύγονται τα «μαγειρέματα».
Άρθρο 5. Τροποποίηση του άρθρου 14 του νόμου 2725/99. Προσθήκη παραγράφου 3.
Σχετικά με την προσθήκη της παρ. 3 και την πρόβλεψη να είναι μέλη αθλητικών ομοσπονδιών ομάδες ιδρυμάτων, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, που εποπτεύονται από το Δημόσιο, προτείνουμε να απαλειφθεί η προσθήκη και μόνο ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία μπορούν να είναι μέλη αθλητικών ομοσπονδιών, διότι η πρόβλεψη αυτή δεν αφορά το σύνολο των αθλημάτων και ομοσπονδιών, αλλά συγκεκριμένες εξαιρέσεις που δεν θα πρέπει να γίνουν κανόνας, όσο το γενικό πλαίσιο παραμένει ερασιτεχνικό και σωματειακό και τα σωματεία φέρουν το βάρος ανάπτυξης των αθλημάτων, της δημιουργίας και συντήρησης ων αθλητικών εγκαταστάσεων και της ανάδειξης αθλητικών στελεχών.
Διαβάζοντας αυτό το άρθρο , ζαλίζομαι: Είναι πρόταση φιλελεύθερης δημοκρατικής κυβέρνησης αυτή? Αυτή η πρόβλεψη μόνο σε συγκεντρωτικές αντιλήψεις ασφυκτικού ελέγχου της ιδιωτικής πρωτοβουλίας από την Δημόσια Σφαίρα εντάσσεται. Αν είναι δυνατόν!!!! Τα ξέρει ο Πρωθυπουργός αυτά???????????
Το δε Ελεγκτικό Συνέδριο και εφόσον ισχύσει αυτή η ρύθμιση θα τρελαθεί!!!!
Μόνο Σωματεία του Αστικού Κώδικα, χωρίς προνομιακή σχέση με το Δημόσιο ή Φορείς της Αυτοδιοίκησης μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών με δικαιώματα συμμετοχής στα Διασυλλογικά ή Πανελλήνια Πρωταθλήματα, στις Γενικές Συνελεύσεις, καθώς και χρήσης Εθνικών και Δημοτικών αθλητικών υποδομών και εγκαταστάσεων.Είναι φανερό ότι σ’ αυτές τις περιπτώσεις να δημιουργούνται προνομιακές καταστάσεις σε βάρος των ερασιτεχνικών αθλητικών Σωματείων που αποτελούν ένωση προσώπων και έχουν ιδρυθεί με ιδιωτική πρωτοβουλία.
Το άρθρο αυτό ούτε λίγο ούτε πολύ προβλέπει να είναι Μέλη Αθλητικών Σωματείων αθλητικές ομάδες Ιδρυμάτων, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ που εποπτεύονται από το Δημόσιο.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει, ούτε μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών ομάδες ιδρυμάτων ή Νομικών προσώπων που έχουν οποιαδήποτε σχέση με το Δημόσιο. Μόνο Σωματεία του Αστικού Κώδικα, χωρίς προνομιακή σχέση με το Δημόσιο ή Φορείς της Αυτοδιοίκησης μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών με δικαιώματα συμμετοχής στα Διασυλλογικά ή Πανελλήνια Πρωταθλήματα, στις Γενικές Συνελεύσεις, καθώς και χρήσης Εθνικών και Δημοτικών αθλητικών υποδομών και εγκαταστάσεων. Είναι φανερό ότι σ’ αυτές τις περιπτώσεις να δημιουργούνται προνομιακές καταστάσεις σε βάρος των ερασιτεχνικών αθλητικών Σωματείων που αποτελούν ένωση προσώπων και έχουν ιδρυθεί με ιδιωτική πρωτοβουλία.
Το άρθρο αυτό ούτε λίγο ούτε πολύ προβλέπει να είναι Μέλη Αθλητικών Σωματείων αθλητικές ομάδες Ιδρυμάτων, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ που εποπτεύονται από το Δημόσιο.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει, ούτε μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών ομάδες ιδρυμάτων ή Νομικών προσώπων που έχουν οποιαδήποτε σχέση με το Δημόσιο.
Μόνο Σωματεία του Αστικού Κώδικα, χωρίς προνομιακή σχέση με το Δημόσιο ή Φορείς της Αυτοδιοίκησης μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών με δικαιώματα συμμετοχής στα Διασυλλογικά ή Πανελλήνια Πρωταθλήματα, στις Γενικές Συνελεύσεις, καθώς και χρήσης Εθνικών και Δημοτικών αθλητικών υποδομών και εγκαταστάσεων.
Είναι φανερό ότι σ’ αυτές τις περιπτώσεις να δημιουργούνται προνομιακές καταστάσεις σε βάρος των ερασιτεχνικών αθλητικών Σωματείων που αποτελούν ένωση προσώπων και έχουν ιδρυθεί με ιδιωτική πρωτοβουλία.
Μόνο Σωματεία του Αστικού Κώδικα, χωρίς προνομιακή σχέση με το Δημόσιο ή Φορείς της Αυτοδιοίκησης μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών με δικαιώματα συμμετοχής στα Διασυλλογικά ή Πανελλήνια Πρωταθλήματα, στις Γενικές Συνελεύσεις, καθώς και χρήσης Εθνικών και Δημοτικών αθλητικών υποδομών και εγκαταστάσεων.
Είναι φανερό ότι σ’ αυτές τις περιπτώσεις να δημιουργούνται προνομιακές καταστάσεις σε βάρος των ερασιτεχνικών αθλητικών Σωματείων που αποτελούν ένωση προσώπων και έχουν ιδρυθεί με ιδιωτική πρωτοβουλία.
Δεν πρέπει και ούτε μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών ομάδες ιδρυμάτων ή Νομικών προσώπων που έχουν οποιαδήποτε σχέση με το Δημόσιο.
Μόνο Σωματεία του Αστικού Κώδικα, χωρίς προνομιακή σχέση με το Δημόσιο ή Φορείς της Αυτοδιοίκησης μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών με δικαιώματα συμμετοχής στα Διασυλλογικά ή Πανελλήνια Πρωταθλήματα, στις Γενικές Συνελεύσεις, καθώς και χρήσης Εθνικών και Δημοτικών αθλητικών υποδομών και εγκαταστάσεων.
Δημιουργούνται προνομιακές καταστάσεις σε βάρος των ερασιτεχνικών αθλητικών Σωματείων που αποτελούν ένωση προσώπων και έχουν ιδρυθεί με ιδιωτική πρωτοβουλία.
τα αθλητικά σωματεία καλύπτουν τις ανάγκες άθλησης όλων των αθλουμένων. Οι αθλητικές ομάδες, που συγκροτούνται από ιδρύματα, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, που εποπτεύονται από το Δημόσιο, θα ναι άλλη μία παραφωνία του πρόχειρα σχεδιασμένου νομοσχεδίου σας. Αθέμιτος ανταγωνισμός και προνομιακές καταστάσεις εις βάρος των ερασιτεχνικών σωματείων μας. Η πρότασή σας καλό θα ταν να αποσυρθεί
Μόνο Σωματεία του Αστικού Κώδικα, χωρίς προνομιακή σχέση με το Δημόσιο ή
Φορείς της Αυτοδιοίκησης μπορούν να είναι Μέλη Αθλητικών Ομοσπονδιών με
δικαιώματα συμμετοχής στα Διασυλλογικά ή Πανελλήνια Πρωταθλήματα, στις Γενικές
Συνελεύσεις, καθώς και χρήσης Εθνικών και Δημοτικών αθλητικών υποδομών και
εγκαταστάσεων.Φοβάμαι ότι έτσι δημιουργούνται προνομιακές καταστάσεις σε βάρος των ερασιτεχνικών αθλητικών Σωματείων που αποτελούν
ένωση προσώπων και έχουν ιδρυθεί με ιδιωτική πρωτοβουλία.
Συμφωνώ με τον Μετογλου Ηλία και επίσης να δίδεται η δυνατότητα (στις ομάδες αυτές) χορήγησης ειδικής αθλητικής αναγνώρισης από τη ΓΓΑ άλλωστε, οι προϋποθέσεις χορήγησης αδειών σε χώρους εκμάθησης αθλημάτων (γυμναστήρια) είναι πολύ περισσότερες από τις προϋποθέσεις προπονητηρίων των σωματείων.
Γνώμη μου είναι ότι θα μπορούσε ακόμη να προβλέπεται η δημιουργία ομάδας από σχολή εκμάθησης αθλήματος (γυμναστήριο) με δικαίωμα εγγραφής στην αντίστοιχη Ομοσπονδία. Έτσι δε θα δημιουργούνται σωματεία μόνο και μόνο για να μπορούν να συμμετέχουν σε αγώνες και αθλούμενοι που θέλουν να λαμβάνουν μέρος σε αγώνες θα μπορούν και στη περίπτωση που δε υπάρχει σωματείο στη περιοχή τους.
Άρθρο 5
Στα μικρά σωματεία είναι αδιανόητη οικονομικά και πρακτικά η υποχρέωση στις αρχαιρεσίες για την ανάδειξη των καταστατικών οργάνων του αθλητικού σωματείου, ενώπιον τριμελούς εφορευτικής επιτροπής, να προεδρεύει υποχρεωτικά δικηγόρος, ως δικαστικός αντιπρόσωπος που ορίζεται από τον Δικηγορικό Σύλλογο. Αυτό θα είχε νόημα σε πολύ μεγάλα σωματεία με πολύ μεγάλο αριθμό ενεργών μελών και οικονομικές δυνατότητες. Το όριο των 300 και πάνω ενεργών μελών θα μπορούσε να τεθεί για να ζητείται δικηγόρος ως πρόεδρος εφορευτικής επιτροπής.
Η δυνατότητα εγγραφής στην αθλητική ομοσπονδία, φορέων που ΔΕΝ είναι σωματεία και η συνακόλουθη δυνατότητα συμμετοχής τους στα οικεία πρωταθλήματα (άλλως γιατί υπάρχει αυτή η πρόβλεψη εγγραφής;) δημιουργεί τεράστιο ρήγμα ομαλής διεξαγωγής των πρωταθλημάτων καθόσον:
1. Δεν διαθέτουν ανεξάρτητη νομική προσωπικότητα και συνεπώς η λειτουργία και αθλητική συμμετοχή τους ελέγχεται από εξωαθλητικούς φορείς.
2. Αλλοιώνονται οι όροι συμμετοχής και θεμιτού ανταγωνισμού καθόσον για τις ομάδες αυτές ΔΕΝ αίναι απαραίτητο να συντρέχει το σύνολο των αυστηρότατων κατά τα άλλα νόμιμων προϋποθέσεων, που οφείλει να τηρεί απαρέγκλιτα ένα απλό αθλητικό σωματείο (ειδική αθλητική αναγνώριση, εγγραφή στο μητρώο, δελτία αθλητών κλπ)
3. Δεν προβλέπεται η συμμετοχή τους στις αντίστοιχες ενώσεις, οι οποίες συνήθως έχουν την ευθύνη διοργάνωσης αγώνων.