ΜΕΡΟΣ Β’ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ Άρθρο 13 Σκοπός

Οι διατάξεις του παρόντος αποσκοπούν στην προώθηση του αθλητισμού αναψυχής και της άθλησης για όλους.

  • Η ΠΟΠΑ-Ε εκπροσωπεί τους Έλληνες προπονητές και εκπαιδευτές έχοντας ως μέλη 14 συνδέσμους προπονητών.
    Σχετικά με το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου που κατέθεσε το Υφυπουργείο Αθλητισμού , θεωρούμε ότι είναι μια καλή προσπάθεια προκειμένου να τακτοποιηθούν αρκετά θέματα που αφορούν την αθλητική αναψυχή που δυστυχώς μέχρι τώρα δεν έχουν βρει την λύση τους .
    Οι εκπαιδευτές, είναι ένας θεσμός που υπάρχει παγκοσμίως εκτός από την χώρα μας και που ως κύριο σκοπό και αντικείμενο έχει την αναψυχή και όχι την προπονητική διαδικασία .
    Εμείς εδώ και χρόνια είχαμε επισημάνει τα προβλήματα του χώρου της αναψυχής καθώς και τα ζητήματα που έχουν προκύψει με την εκπαίδευσή, πιστοποίηση των εκπαιδευτών .
    Υπάρχουν όμως διατάξεις που θα πρέπει να επανεξετασθούν ή και να αποσυρθούν.
    Μας βρίσκει σύμφωνους η νομοθετική ρύθμιση που γίνεται για τον εθελοντισμό καθώς και η αναφορά στα πνευματικά και e-games .
    Η νομοθετική ρύθμιση του επαγγέλματος του εκπαιδευτή είναι αναγκαία προκειμένου να καλυφθούν τα πολλά προβλήματα της αθλητικής αναψυχής που δυστυχώς λόγω του νομοθετικού κενού , επέτρεψαν σε πολλά άτομα να λειτουργούν ανεξέλεγκτα ή παράνομα χωρίς τις απαραίτητες πιστοποιήσεις , προσφέροντας αμφιβόλου ποιότητας υπηρεσίες που αρκετές φορές είχαν και τραγικά αποτελέσματα.
    Επίσης είναι απαραίτητη η ρύθμιση του επαγγέλματος αυτού και η εναρμόνισή του με τα Ευρωπαϊκά δεδομένα , αφού πολλά άτομα με διεθνή πτυχία εκπαιδευτών και μάλιστα πολύ υψηλού επιπέδου δεν μπορούν να απασχοληθούν στην χώρα μας ή και αναγκάζονται να λειτουργούν παράνομα.
    Σε αυτό συνετέλεσε η ανυπαρξία νομοθεσίας και φυσικά η έλλειψη φορέων εκπαίδευσης όλων των αντικειμένων που υπάρχουν στον πολύ σημαντικό χώρο της αναψυχής που αποτελεί ένα μεγάλο κεφάλαιο για την οικονομία της χώρας μας και βεβαίως μία σοβαρή επαγγελματική διέξοδο των νέων και πολύ περισσότερο των αποφοίτων των ΣΕΦΑΑ.
    Ο εκπαιδευτής (instructor, moniteur) , έχει αντικείμενο την αναψυχή και δεν απασχολείται στις αθλητικές ομάδες .
    Βεβαίως ο προπονητής μπορεί να λειτουργήσει και ως εκπαιδευτής εφ΄ όσον γνωρίζει το αντικείμενο .
    Οι παρατηρήσεις και ερωτήσεις μας στο ΜΕΡΟΣ Β΄ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ που αναφέρεται στον εκπαιδευτή κ.λ.π. είναι οι παρακάτω :
    1. Πρέπει να καθοριστεί από ποιόν φορέα θα γίνεται η εκπαίδευση του εκπαιδευτή ;
    2. Πως και από ποιο όργανο θα γίνεται η αξιολόγηση και ισοτιμία των πτυχίων εκπαιδευτών αλλοδαπής ;
    3. Η ίδρυση σωματείων αναψυχής ενέχει τον κίνδυνο λειτουργίας ως επιχείρησης με αθέμιτο συναγωνισμό με επιχειρήσεις υπαιθρίων δραστηριοτήτων, αφού θα μπορούν να κάνουν εκδρομές κλπ .
    4. Να καθοριστούν κατηγορίες – επίπεδα εκπαιδευτών
    5. Ο προπονητής να μπορεί να εργάζεται και ως εκπαιδευτής στο αντικείμενό του .
    6. Ποια η ανάγκη ίδρυσης σωματείων και Ομοσπονδιών αναψυχής ;
    7. Ο εκπαιδευτής να μην ασχολείται με την άθληση για όλους στα προγράμματα των Δήμων (αν εννοεί αυτό το συγκεκριμένο άρθρο).
    8 . Στο άρθρο 20, να διαγραφεί η παρ. 1 iii , διότι ο σχεδιασμός των προγραμμάτων άθλησης είναι έργο των πτυχιούχων ΤΕΦΑΑ και όχι των εκπαιδευτών .
    9. Άρθρο 20 παρ 1 iv , ΄΄ Στην έννοια του εκπαιδευτή συγκαταλέγονται και οι οδηγοί ή συνοδοί βουνού ΄΄ , να διορθωθεί ως εξής :
    ΄΄Στην έννοια του εκπαιδευτή συγκαταλέγονται οι οδηγοί και οι συνοδοί βουνού ΄΄ . Ο οδηγός και ο συνοδός δεν έχουν το ίδιο αντικείμενο
    10. Ο πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ με ειδικότητα στο αντικείμενο που θα εργαστεί ως εκπαιδευτής , να μην πιστοποιείται από τον ΕΟΠΕΠ .
    11. Ο ΕΟΠΕΠ έχει την δυνατότητα πιστοποίησης όλων αυτών των αντικειμένων ;
    12. Στο άρθρο 21 στην παράγραφο 1α, πρέπει να εξηγηθεί τι εννοεί με την αναφορά σε πτυχίο ή δίπλωμα ή βεβαίωση ή αποδεικτικό σπουδών .
    13. Πρέπει να προσδιορίζονται αναλυτικά τα αντικείμενα των κλάδων άσκησης .
    14. Ακραία αθλητική δραστηριότητα – Extreme sports ; τι εννοείτε με αυτόν τον όρο ; πρέπει να γίνει ξεκάθαρο.

    Επειδή όμως θεωρούμε ότι δεν έχει γίνει επαρκής συζήτηση αλλά πρέπει επιτέλους να ρυθμιστεί νομικά και στην χώρα μας ο θεσμός του εκπαιδευτή , προτείνουμε να εξετάσετε την παράταση της διαβούλευσης του νομοσχεδίου, ώστε να δοθεί χρόνος για να συζητηθεί εκ νέου με τους φορείς που ασχολούνται με την αθλητική αναψυχή και τους εκπαιδευτές .

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ

  • 22 Νοεμβρίου 2021, 20:33 | Στέφανος Όκκας

    Σίγουρα το θέμα της άθλησης για όλους και κατά επέκταση της προσδοκώμενης δια βίου άσκησης παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον τόσο σε επιστημονικό όσο και σε πολιτισμικό και κοινωνικό επίπεδο. Η αναγκαιότητα της άσκησης και του υγιεινού τρόπου ζωής θα είναι από τα ζητούμενα στο επόμενο διάστημα καθώς ο κάθε άνθρωπος (μαθητής, νέος, εργαζόμενος ή μη, συνταξιούχος, ΑΜΕΑ και ειδικά προγράμματα) θα αναζητήσει τρόπους αναζωογόνησης – κυρίως ως αντιστάθμισμα ή ισορροπία από το στρες της καθημερινότητας αλλά και βελτίωσης δεικτών της φυσικής κατάστασης του – που κατά το μεγαλύτερο ποσοστό το δίνουν οι δραστηριότητες της αθλητικής και κινητικής αναψυχής.
    Ταυτόχρονα μέσα από αυτή την αναγκαιότητα αναπτύχθηκε και η επιθυμία του να βρεθεί ως φυσικό επακόλουθο όλο και ποιο συχνά κοντά σε φυσικό περιβάλλον έτσι απλά ή μέσω οργανωμένων δραστηριοτήτων, που μπορούν να σχεδιάζονται και να προσφέρονται από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς ή και συνεργασία αυτών.
    Το πλαίσιο της άθλησης για όλους που αναπτύχθηκε μέσω των Δήμων ήταν στη σωστή κατεύθυνση με αρκετές δυσλειτουργίες και θέλω να πιστεύω πως δεν θα πρέπει να ατονήσει, αντίθετα θα πρέπει να ενισχυθεί και να αναμορφωθεί δημιουργώντας ένα διαφορετικό εργασιακό περιβάλλον για τους επιστήμονες του αθλητισμού και τον τρόπο λειτουργίας όπως:
    1. Εργασιακή διάρκεια της σύμβασης 11 μηνών (δεν μπορεί να διαρκεί ένα αθλητικό πρόγραμμα για 8 μήνες για ανθρώπους που όπως σε άλλες αθλητικές δραστηριότητες ή άλλα κοινωνικά προγράμματα έχουν διάρκεια 10-11 μήνες), καθώς και δυνατότητα πρόσθετων ευέλικτων συμβάσεων ανάπτυξης ειδικών προγραμμάτων με αναμόρφωση και των κριτηρίων πρόσληψης.
    2. Καθορισμός του έργου ως εκπαιδευτικό και όχι ασαφές όπως είναι τώρα με ταυτόχρονη αμοιβή σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
    3. Στελέχωση των αθλητικών τμημάτων των δήμων με εξειδικευμένους επιστήμονες της άθλησης ώστε να δημιουργείται ο κατάλληλος σχεδιασμός και έλεγχος.
    4. Δυνατότητα ανάπτυξης ακαδημιών με εναλλαγή στα αθλήματα και σύνδεση με τον σχολικό αθλητισμό αλλά και με δυνατότητα συμμετοχών σε εκδηλώσεις κοινού αθλητικού ενδιαφέροντος με άλλους δήμους ή φορέων σε δομημένο πλαίσιο.
    5. Δίκαιη κατανομή των υπάρχοντών αθλητικών χώρων και δημιουργία νέων προς χρήση τόσο από τα προγράμματα ΑγΟ όσο και για τα ερασιτεχνικά σωματεία που πολλές φορές κάνουν κατάχρηση του χώρου στερώντας τη δυνατότητα για άθληση από τους υπόλοιπους δημότες-πολίτες που επιθυμούν επίσης την χρήση τους.
    6. Σύνδεση προγραμμάτων κινητικής αναψυχής με συνταγογράφηση της άσκησης και έλεγχο δεικτών υγείας
    7. Μεικτή χρηματοδότηση όπως άλλωστε προτείνετε και με το υπάρχον πλαίσιο με την προσθήκη της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης από πλευράς οργανισμών και ιδιωτών.
    Για την καλύτερη λειτουργία και ανάπτυξη του συστήματος θα πρέπει να αποκεντρωθούν αρκετές αρμοδιότητες από την ΓΓΑ προς τις περιφέρειες και τις περιφερειακές ενότητες ενεργοποιώντας και στελεχώνοντας τα αντίστοιχα αθλητικά τμήματα από τα υπάρχοντα περιγράμματα, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να σχεδιάζουν, να ελέγχουν και να συνεργάζονται με τους δήμους αλλά και με άλλους φορείς της άθλησης δημιουργώντας ταυτόχρονα εκδηλώσεις ειδικού ενδιαφέροντος.
    Το παραπάνω σκεπτικό θα δώσει την πραγματική ώθηση που χρειάζεται η άθληση για όλους και για τη δια βίου άσκηση. Αν εφαρμοστεί το προτεινόμενο πλαίσιο με ταυτόχρονη αναμόρφωση πολλών ομοσπονδιών με την δημιουργία τμημάτων αθλητικής αναψυχής στις δομές τους δεν χρειάζεται η δημιουργία νέων ομοσπονδιών παρά μόνο κάποιες ειδικού σκοπού (π.χ. γιόγκα, τάι τσι ή εναλλακτικών τεχνικών) . Θα πρότεινα να εξεταστεί και το ενδεχόμενο συνύπαρξης ΓΓΑ και ΕΟΕ, ώστε να δρουν επιτελικά με σκοπό το καλύτερο παραγόμενο έργο από τον αθλητισμό γενικότερα.
    Για τα σωματεία δημιουργεί σύγχυση ο τρόπος που παρουσιάζεται στο νομοσχέδιο και πρέπει να αναμορφωθεί σε ποιες περιπτώσεις είναι αναγκαία αν αναπτυχθεί η παραπάνω πρόταση.
    Η αναγκαιότητα του εκπαιδευτή και ο διαχωρισμός του από αυτόν του αθλητικού επιστήμονα τόσο στο έργο όσο και εύρος δράσης θα πρέπει να αναζητηθεί μετά από εκτεταμένο διάλογο με τα πανεπιστημιακά ιδρύματα των ΣΕΦΑΑ, των ομοσπονδιών, των υπουργείων υγείας και εργασίας και φορέων του κλάδου των αθλητικών επιστημών.
    Ένας ανασχεδιασμός της άθλησης, της αθλητικής και κινητικής αναψυχής του κάθε πολίτη θα πρέπει να έχει ως γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και υγεία αλλά και να δημιουργεί το κατάλληλο εύρυθμο και ευνομούμενο περιβάλλον της επιστημονικής, επαγγελματικής και επιχειρηματικής κοινότητας.

  • 22 Νοεμβρίου 2021, 18:20 | Νατάσα Μαρίνη

    Τα προγράμματα γυμναστικής των πολιτών πρέπει να αναβαθμιστούν και να πραγματοποιούνται μόνο από αποφοίτους ΤΕΦΑΑ.

  • 22 Νοεμβρίου 2021, 16:36 | Anastasia Makri

    Άμεση και καθ’ ολοκληρίαν απόσυρση του υπό διαβούλευσιν 5ου αθλητικού σ/ν, το οποίο: α) καταργεί τα ΠΑγΟ, οδηγώντας χιλιάδες αποφοίτους ΤΕΦΑΑ στην ανεργία, β) αφήνει ανεξέλεγκτα τα ιδιωτικά ιδρύματα/ εταιρείες να παρεισφρήσουν ως «σωματεία» στον αθλητικό χώρο της ΑγΟ, γ) εισάγει τεχνηέντως και σκοπίμως τον τίτλο του «εκπαιδευτή» με αοριστία, χωρίς να διευκρινίζει ότι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι με κατοχυρωμένη παιδαγωγική, διδακτική και επιστημονική επάρκεια είναι ΜΟΝΟΝ οι απόφοιτοι ΑΕΙ 4ετούς φοίτησης των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού, δ) αποκλείει τη συμμετοχή ειδικών ομάδων συμπολιτών μας από τα προγράμματα άθλησης που έχουν τόση ανάγκη, υπονομεύοντας τοιουτοτρόπως και μεταξύ άλλων, τη δημόσια Υγεία…

  • 22 Νοεμβρίου 2021, 13:12 | Σύλλογος Ιδιοκτητών Γυμναστηρίων Νομού Ηρακλείου

    Εκφράζουμε την αντίθεση μας σχετικά με το σχέδιο νόμου για τον Αθλητικό Εθελοντισμό, Αθλητισμός Αναψυχής και Άθλησης για όλους, Πνευματικός Αθλητισμός, Εργασιακός Αθλητισμός και λοιπές τροποποιήσεις της Αθλητικής νομοθεσίας Και ειδικότερα στο μέρος Β ,που αναφέρεται στον Αθλητισμός Αναψυχής και Άθλησης για όλους.
    Διαφωνούμε στα εξής:
    1) Στην δημιουργία σωματείων Αθλητισμού Αναψυχής και Άθλησης για όλους η χρησιμότητα των οποίων δεν έρχεται να καλύψει κανένα κενό ,γιατί υπάρχουν τα προγράμματα Μαζικού Αθλητισμού των κατά τόπους Δήμων και φυσικά τα ιδιωτικά γυμναστήρια που πληρούν όλες τις προϋποθέσεις ασφαλούς εκγύμνασης αλλά και τον σκοπό όπως αυτός περιγράφεται στο άρθρο 15 παρ. 1
    2) Η δημιουργία Σωματείων Αθλητισμού και Αναψυχής δημιουργεί συνθήκη αθέμιτου ανταγωνισμού ως προς τα ιδιωτικά γυμναστήρια, αφού η παροχή είναι παρόμοια, στην περίπτωση όμως των Σωματείων γίνεται χωρίς να υπάρχει τιμοκατάλογος παρεχόμενων υπηρεσιών, και χωρίς να υπόκεινται σε ΦΠΑ και Φορολόγηση, σε αντίθεση φυσικά με τα ιδιωτικά γυμναστήρια. Αθέμιτος ανταγωνισμός και άνιση μεταχείριση που ενισχύεται κατάφορα με την παράγραφο β του άρθρου 17 , η οποία απαγορεύει σε οποιαδήποτε εμπορική επιχείρηση να δημιουργήσει σωματείο αθλητισμού και αναψυχής και άθλησης για όλους , εξαιρουμένων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών οργανισμών με πρωτοβουλία των οποίων έχουν ιδρυθεί σωματεία αθλητισμού και αναψυχής και άθλησης για όλους .
    3) Όσον αφορά τους κλάδους Άσκησης δηλώνουμε την αντίθεση μας στο άρθρο 16 παρ Ια. Όπου περιγράφεται η Άσκηση εσωτερικού χώρου Αίθουσας. οι δραστηριότητες που παρουσιάζονται είναι οι ίδιες που παρέχουν ήδη νόμιμα τα ιδιωτικά γυμναστήρια (Αερόβια Άσκηση, Είδη μυϊκής ενδυνάμωσης).
    4) Επίσης στο άρθρο 20, που αφορά τον Εκπαιδευτή. Δεν είναι δυνατόν να εκχωρούνται ευθύνες εκγύμνασης σε ανθρώπους ανειδίκευτους και ανεκπαίδευτους πάνω στην σωματική Άσκηση. Όπως γνωρίζετε η πολυπλοκότητα του ανθρώπινου σώματος αλλά και οι ιδιαιτερότητες του κάθε ανθρώπου μπορούν να καλυφθούν μόνο μέσα από επαγγελματίες της σωματικής άσκησης, σε αντίθετη περίπτωση απαξιώνεται η παρεχόμενη Άσκηση και καθίσταται επικίνδυνη για τον ασκούμενο.
    5) Όπως γνωρίζετε πολλές από τις παρεχόμενες Αθλητικές υπηρεσίες των Αθλητικών συλλόγων ήδη ανταγωνίζονται με αθέμιτο τρόπο το νόμιμα ιδιωτικά γυμναστήρια γιατί εκτός από το άθλημα που καλλιεργούν και για λόγους οικονομικούς κάνουν μαθήματα Αεροβικής Γυμναστικής, Pilates, Κυκλικής Προπόνησης, Λειτουργικής
    προπόνησης, παραδοσιακών χορών κ.α. Όμως με το Π Δ. 219 του 2006 τα ιδιωτικά γυμναστήρια απαγορεύεται συστεγαστούν με Αθλητικούς Συλλόγους .
    6) Διαφωνούμε με το άρθρο 49 (Προϋποθέσεις λειτουργίας κέντρων Yoga). H Yoga είναι υπηρεσία σωματικής άσκησης και για αυτό τον λόγο πρέπει να τηρούνται οι ίδιοι όροι και προυποθέσεις για ίδρυση και λειτουργία με τα ιδιωτικά γυμναστήρια, εξάλλου εκτός από την Yoga οι ίδιοι χώροι άσκησης πραγματοποιούν επίσης μαθήματα Pilates και αεροβικής γυμναστικής παράλληλα . Δημιουργείτε λοιπόν , αντί να ρυθμίσετε όπως αναφέρετε στο σχέδιο νόμου, άλλη μια συνθήκη παραβατικότητας στον χώρο της μαζικής άσκησης, αφού δεν θεσμοθετείται ελεγκτικός φορέας .
    7) Κατά την διάρκεια της καραντίνας αναπτύχθηκε μια πολύ μεγάλη παραβατικότητα από χώρους που παρέχουν σωματική άσκηση χωρίς να πληρούν καμιά προυπόθεση ασφαλούς εκγύμνασης και λειτουργίας. Χώροι παράνομοι χωρίς άδεια λειτουργίας, επικίνδυνοι για τον Έλληνα πολίτη από ανειδίκευτους ανθρώπους, που δεν προσφέρουν τίποτα στην κοινωνική ασφάλιση και στα δημόσια έσοδα. Είναι σίγουρο ότι πολλοί από αυτούς τους παράνομους χώρους υα προσπαθήσουν να επωφεληθούν από το Σχέδιο Νόμου. Τα ιδιωτικά γυμναστήρια έχουμε πληγεί βάναυσα από τις επιπτώσεις της πανδημίας covid 19.Απο το δεκάμηνο lock down αλλά και τα ιδιαίτερα σκληρά μέτρα που διέπουν την λειτουργία μας μέσα από τα πρωτόκολλα επαναλειτουργίας που ισχύουν .
    Το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου δημιουργεί άλλη μια συνθήκη αθέμιτου ανταγωνισμού σε ένα ήδη βαριά πληττόμενο κλάδο 2.500 επιχειρήσεων που αγωνίζονται να επιβιώσουν. Ζητούμε να αποσυρθούν τα συγκεκριμένα άρθρα .

    Σύλλογος Ιδιοκτητών Γυμναστηρίων Νομού Ηρακλείου

  • 22 Νοεμβρίου 2021, 11:51 | ΕΛΠΙΔΑ ΤΣΑΜΠΟΥΡΑΚΗ

    Σχόλια για το νομοσχέδιο ««Αθλητικός Εθελοντισμός, Αθλητισμός Αναψυχής και Άθληση για Όλους κλπ» του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού:

    1. Άρθρα 14 και 19 του νομοσχεδίου: Ανάγκη διαχωρισμού των μη κερδοσκοπικών
    δραστηριοτήτων από την κερδοσκοπική επιχειρηματική δραστηριότητα.
    2. Όπως αναφέρει το άρθρο 14, το νομοσχέδιο αυτό συντάχθηκε για να ρυθμίσει την άσκηση αθλητισμού αναψυχής μέσω των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων και ομοσπονδιών, που ανήκουν, άλλωστε, στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Αθλητισμού.
    3. Επειδή ο ΣΕΤΕΥΔΑ αποτελείται αποκλειστικά από κερδοσκοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, έχει, δηλαδή, αντικέιμενο τελείως διαφορετικό από το ρυθμιζόμενο με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, τα σχόλια που υποβάλλουμε εδώ έχουν να κάνουν με όσα σχετίζονται με τον κλάδο μας αλλά και με την διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, όπως αυτά πρέπει να ενδιαφέρουν κάθε φορολογούμενο πολίτη.
    4. Επειδή οι συνδρομές των μελών προς το σωματείο είναι αφορολότητες, είναι γνωστό, ότι η μορφή του «αθλητικού σωματείου» έχει συστηματικά χρησιμοποιηθεί και χρησιμοποιείται πολλές φορές ως μανδύας κάλυψης κερδοσκοπικής δραστηριότητας χωρίς να πληρώνονται οι αντιστοιχούντες φόροι, με ταυτόχρονη διάπραξη αθέμιτου ανταγωνισμού στις υγιείς εμπορικές επιχειρήσεις του αντίστοιχου κλάδου. (Ενδεικτικά αναφέρουμε την υπ’ αριθ.7288/2020 απόφαση του 17ου Τμήματος του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, που διέγνωσε, ότι αθλητικό σωματείο οργάνωνε κερδοσκοπικές εκδηλώσεις βαφτίζοντάς τες ως αθλητικές, χωρίς να φορολογείται).
    5.Το ζήτημα, επομένως, είναι να μην αφεθεί να θεσπισθεί ένας νόμος, που θα ανοίγει την πόρτα σε τέτοιες πρακτικές και να διασφαλισθεί, ότι ο θεσμός των αθλητικών σωματείων δεν θα χρησιμοποιείται για την συγκαλυμμένη πραγματοποίηση εμπορικής δραστηριότητας.
    6. Προς αποφυγή του ενδεχομένου αυτού προτείνουμε να προστεθεί στο Άρθρο 14 ως παράγραφος 2, το εξής κείμενο:
    7. «2. Η δραστηριότητα, που ρυθμίζεται με τον παρόντα νόμο, δεν επιτρέπεται να ασκείται με σκοπό το κέρδος ή από νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού σκοπού. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εφαρμόζονται για κερδοσκοπικές τουριστικές ή μη επιχειρήσεις, που ασκούν δραστηριότητες όμοιες ή περεμφερείς με εκείνες, που ρυθμίζονται με τον παρόντα νόμο».
    8. Συνακόλουθα, θα πρέπει στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 να προστεθούν οι λέξεις «μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα», ώστε η διάταξη να έχει ως εξής:
    9. «1. Εκδηλώσεις αθλητισμού αναψυχής και άθλησης για όλους, διοργανώνονται, κατόπιν έγκρισης του αρμόδιου οργάνου της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), και από φορείς μη κερδοσκοπικού σκοπού ή χαρακτήρα, που (…)»
    10. Η τροποποίηση είναι αναγκαία, επειδή ο αόριστος όρος «φορείς», που χρησιμοποιείται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, μπορεί να ερμηνευθεί, ότι περιλαμβάνει και τους κερδοσκοπικούς φορείς, ώστε επιβάλλεται η ως άνω διόρθωση και προσθήκη, προκειμένου να είναι σαφές, ότι αποκλείονται οι κερδοσκοπικοί φορείς από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου.
    11. Η τροποποίηση αυτή είναι απαραίτητη πρωτίστως και για να υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ του ερασιτεχνικού αθλητισμού και της εμπορικής δραστηριότητας, ιδίως της άκρως ζωτικής για την χώρα και ταχέως αναπτυσσόμενης βιομηχανίας του τουρισμού, που εκφεύγει των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Αθλητισμού και επιβάλλεται να ρυθμίζεται από χωριστό, συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, μη σχετιζόμενο με ερασιτεχνικές δραστηριότητες.
    12. Δεύτερον: Άρθρο 20 του νομοσχεδίου
    13.(α) Μη σκόπιμη χρήση του αδόκιμου όρου «ακραίες αθλητικές δραστηριότητες».
    14. Η έκφραση «ακραίες αθλητικές δραστηριότητες», που αναφέρεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, εκτός από ανακριβής είναι και όλως αδόκιμη, αφού αποθαρρύνει την συμμετοχή στις δραστηριότητες του νομοσχεδίου, (όπως και τους γονείς να τις επιτρέπουν στα παιδιά τους), και υπονομεύει τον σκοπό του, που είναι ο αθλητισμός για όλους.
    15.(β)Αδικαιολόγητη εισαγωγή αδόκιμου και αόριστου συστήματος πιστοποίησης
    των εκπαιδευτών.
    16. Στην χώρα μας υπάρχει ήδη ασφαλές θεσμικό πλαίσιο πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων μέσω του ΕΣΥΔ (Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης) ή και του ΕΟΠΠΕΠ, που είναι σύμφωνο και με τα προβλεπόμενα στην νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο δεν απαιτεί οπωσδήποτε την ύπαρξη οποιασδήποτε σχολής αλλά είναι βασισμένο στα Ευρωπαϊκά πρότυπα, που έχουν συμφωνηθεί από τους επαγγελματίες του κάθε κλάδου.
    17. Με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο επινοείται άλλου είδους, καινοφανής και αόριστη διαδικασία πιστοποίησης, που απαιτεί οπωσδήποτε και φοίτηση σε κάποια σχολή.
    18. Εν όψει της φύσης των δραστηριοτήτων του νομοσχεδίου, δεν θα πρέπει να συνδεθεί απαραίτητα η εκπαίδευση με την πιστοποίηση επάρκειας προσόντων, αφού η επάρκεια μπορεί να πιστοποιηθεί νόμιμα και με άλλα κριτήρια (π.χ. μακροχρόνια εμπειρία).
    19. Ασφαλώς επιβάλλεται η δημιουργία σχολών από την ΓΓΑ για τις δραστηριότητες αρμοδιότητάς της, (όσο και άλλες σχολές για τις δραστηριότητες φορέων, που δεν υπάγονται στο Υπουργείο Αθλητισμού). Πλην, όμως, για τους ήδη έμπειρους και ήδη νόμιμα πιστοποιήσιμους εργαζόμενους, όπως και για ειδικούς κλάδους που δεν υπάρχει ή δεν θα υπάρχει σχολή, δεν είναι σωστό να δημιουργηθεί αδυναμία πιστοποίησης, εργασίας και κάλυψης των αναγκών των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων.
    20. Επίσης, επειδή στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο δεν προβλέπεται συγκεκριμένο επίπεδο προσόντων των πιστοποιούμενων επαγγελματιών, καλό θα είναι να διευκρινισθεί, ότι αυτοί αρκεί να είναι επιπέδου προσόντων EQF5 ή και απλώς ΕQF4 ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας κάθε δραστηριότητας, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό σύστημα αξιολόγησης προσόντων.

    ΕΛΠΙΔΑ ΤΣΑΜΠΟΥΡΑΚΗ
    ACTIVE HOLIDAYS IN GREECE / GNOSIS ACTIVE TRAVEL

  • 22 Νοεμβρίου 2021, 10:32 | Μεταξία Κυρπιτζή

    Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μία σύγχυση σε ότι αφορά τη γυμναστική και το ποιος μπορεί να διδάξει. Καθηγητής Φυσικής Αγωγής, Γυμναστής, personal trainer, Προπονητής αθλημάτων είναι ΕΝΑΣ και έχει σπουδάσει 4 χρόνια στα ΤΕΦΑΑ. Ξαφνικά το ίδιο το κράτος αναιρεί τον ίδιο του τον εαυτό λέγοντας ότι αυτή η διδασκαλία μπορεί να γίνει από τον οποιοδήποτε.

  • 22 Νοεμβρίου 2021, 08:25 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΧΑΝΙΩΝ

    Με την παρούσα επιστολή θέλουμε να σας εκφράσουμε την αντίθεση μας σχετικά με το σχέδιο νόμου για τον Αθλητικό Εθελοντισμό, Αθλητισμός Αναψυχής και Άθλησης για όλους, Πνευματικός Αθλητισμός, Εργασιακός Αθλητισμός και λοιπές τροποποιήσεις της Αθλητικής νομοθεσίας Και ειδικότερα στο μέρος Β ,που αναφέρεται στον Αθλητισμός Αναψυχής και Άθλησης για όλους.
    Διαφωνούμε στα εξής:
    1) Στην δημιουργία σωματείων Αθλητισμού Αναψυχής και Άθλησης για όλους η χρησιμότητα των οποίων δεν έρχεται να καλύψει κανένα κενό ,γιατί υπάρχουν τα προγράμματα Μαζικού Αθλητισμού των κατά τόπους Δήμων και φυσικά τα ιδιωτικά γυμναστήρια που πληρούν όλες τις προϋποθέσεις ασφαλούς εκγύμνασης αλλά και τον σκοπό όπως αυτός περιγράφεται στο άρθρο 15 παρ. 1
    2) Η δημιουργία Σωματείων Αθλητισμού και Αναψυχής δημιουργεί συνθήκη αθέμιτου ανταγωνισμού ως προς τα ιδιωτικά γυμναστήρια, αφού η παροχή είναι παρόμοια, στην περίπτωση όμως των Σωματείων γίνεται χωρίς να υπάρχει τιμοκατάλογος παρεχόμενων υπηρεσιών, και χωρίς να υπόκεινται σε ΦΠΑ και Φορολόγηση, σε αντίθεση φυσικά με τα ιδιωτικά γυμναστήρια. Αθέμιτος ανταγωνισμός και άνιση μεταχείριση που ενισχύεται κατάφορα με την παράγραφο β του άρθρου 17 , η οποία απαγορεύει σε οποιαδήποτε εμπορική επιχείρηση να δημιουργήσει σωματείο αθλητισμού και αναψυχής και άθλησης για όλους , εξαιρουμένων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών οργανισμών με πρωτοβουλία των οποίων έχουν ιδρυθεί σωματεία αθλητισμού και αναψυχής και άθλησης για όλους .
    3) Όσον αφορά τους κλάδους Άσκησης δηλώνουμε την αντίθεση μας στο άρθρο 16 παρ Ια. Όπου περιγράφεται η Άσκηση εσωτερικού χώρου Αίθουσας. οι δραστηριότητες που παρουσιάζονται είναι οι ίδιες που παρέχουν ήδη νόμιμα τα ιδιωτικά γυμναστήρια (Αερόβια Άσκηση, Είδη μυϊκής ενδυνάμωσης).
    4) Επίσης στο άρθρο 20, που αφορά τον Εκπαιδευτή. Δεν είναι δυνατόν να εκχωρούνται ευθύνες εκγύμνασης σε ανθρώπους ανειδίκευτους και ανεκπαίδευτους πάνω στην σωματική Άσκηση. Όπως γνωρίζετε η πολυπλοκότητα του ανθρώπινου σώματος αλλά και οι ιδιαιτερότητες του κάθε ανθρώπου μπορούν να καλυφθούν μόνο μέσα από επαγγελματίες της σωματικής άσκησης, σε αντίθετη περίπτωση απαξιώνεται η παρεχόμενη Άσκηση και καθίσταται επικίνδυνη για τον ασκούμενο.
    5) Όπως γνωρίζετε πολλές από τις παρεχόμενες Αθλητικές υπηρεσίες των Αθλητικών συλλόγων ήδη ανταγωνίζονται με αθέμιτο τρόπο το νόμιμα ιδιωτικά γυμναστήρια γιατί εκτός από το άθλημα που καλλιεργούν και για λόγους οικονομικούς κάνουν μαθήματα Αεροβικής Γυμναστικής, Pilates, Κυκλικής Προπόνησης, Λειτουργικής
    προπόνησης, παραδοσιακών χορών κ.α. Όμως με το Π Δ. 219 του 2006 τα ιδιωτικά γυμναστήρια απαγορεύεται συστεγαστούν με Αθλητικούς Συλλόγους .
    6) Διαφωνούμε με το άρθρο 49 (Προϋποθέσεις λειτουργίας κέντρων Yoga). H Yoga είναι υπηρεσία σωματικής άσκησης και για αυτό τον λόγο πρέπει να τηρούνται οι ίδιοι όροι και προυποθέσεις για ίδρυση και λειτουργία με τα ιδιωτικά γυμναστήρια, εξάλλου εκτός από την Yoga οι ίδιοι χώροι άσκησης πραγματοποιούν επίσης μαθήματα Pilates και αεροβικής γυμναστικής παράλληλα . Δημιουργείτε λοιπόν , αντί να ρυθμίσετε όπως αναφέρετε στο σχέδιο νόμου, άλλη μια συνθήκη παραβατικότητας στον χώρο της μαζικής άσκησης, αφού δεν θεσμοθετείται ελεγκτικός φορέας .
    7) Κατά την διάρκεια της καραντίνας αναπτύχθηκε μια πολύ μεγάλη παραβατικότητα από χώρους που παρέχουν σωματική άσκηση χωρίς να πληρούν καμιά προυπόθεση ασφαλούς εκγύμνασης και λειτουργίας. Χώροι παράνομοι χωρίς άδεια λειτουργίας, επικίνδυνοι για τον Έλληνα πολίτη από ανειδίκευτους ανθρώπους, που δεν προσφέρουν τίποτα στην κοινωνική ασφάλιση και στα δημόσια έσοδα. Είναι σίγουρο ότι πολλοί από αυτούς τους παράνομους χώρους υα προσπαθήσουν να επωφεληθούν από το Σχέδιο Νόμου. Τα ιδιωτικά γυμναστήρια έχουμε πληγεί βάναυσα από τις επιπτώσεις της πανδημίας covid 19.Απο το δεκάμηνο lock down αλλά και τα ιδιαίτερα σκληρά μέτρα που διέπουν την λειτουργία μας μέσα από τα πρωτόκολλα επαναλειτουργίας που ισχύουν .
    Το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου δημιουργεί άλλη μια συνθήκη αθέμιτου ανταγωνισμού σε ένα ήδη βαριά πληττόμενο κλάδο 2.500 επιχειρήσεων που αγωνίζονται να επιβιώσουν. Ζητούμε να αποσυρθούν τα συγκεκριμένα άρθρα .
    Ζητούμε την στήριξή σας και είμαστε σίγουροι ότι θα επανεξετάσετε τα συγκεκριμένα άρθρα πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή.

  • 22 Νοεμβρίου 2021, 02:39 | Σακελλαρίου Σπυρίδων

    Αναρωτιέμαι αν μπορούν να εξομοιώσουν ένα πτυχίο ΑΕΙ με ένα σεμινάριο.Οι δικηγόροι θα δεχόντουσαν κάτι ανάλογο.Αυτοί που κατεβάζουν αυτό το νομοσχέδιο έκτρωμα θα εμπιστευόντουσαν τα παιδιά τους σε έναν σεμιναριούχο;;; Ντροπή μόνο!!!

  • 22 Νοεμβρίου 2021, 01:40 | Συλλογος Γυμναστηριουχων Αχαΐας

    Με το υπόμνημα αυτό σας καταθέτουμε κάποιες ανησυχίες, επιφυλάξεις, ενστάσεις και διαφωνίες μας, οι οποίες αναφέρονται ειδικότερα στο μέρος Β, το οποίο αναφέρεται στον Αθλητισμό Αναψυχής και Άθλησης για όλους.
    Πιο συγκεκριμένα εστιάζουμε στα ακόλουθα σημεία.
    1) Στη δημιουργία σωματείων Αθλητισμού Αναψυχής και Άθλησης για όλους. Η χρησιμότητα των σωματείων αυτών δεν πρόκειται να καλύψει κανένα κενό, αφού υπάρχουν προγράμματα Μαζικού Αθλητισμού στους κατά τόπους Δήμους της χώρας και ασφαλώς τα ιδιωτικά γυμναστήρια τα οποία πληρούν όλους τους όρους και προϋποθέσεις για ασφαλή και ποιοτική παροχή υπηρεσιών σωματικής άσκησης, αλλά και το σκοπό όπως αυτός περιγράφεται στο άρθρο 15, παράγραφος 1.
    2) Η δημιουργία σωματείων Αθλητισμού Αναψυχής θα δημιουργήσει έναν τεράστιο αθέμιτο ανταγωνισμό προς τα ιδιωτικά γυμναστήρια, αφού η παροχή θα είναι παρόμοια, στην περίπτωση όμως των σωματείων θα γίνεται χωρίς την ύπαρξη τιμοκαταλόγου παρεχόμενων υπηρεσιών και χωρίς να υπόκεινται στην καταβολή ΦΠΑ καθώς και σε φορολόγηση εισοδήματος και αυτά φυσικά σε αντίθεση με τις επιχειρήσεις των ιδιωτικών γυμναστηρίων.
    3) Σε ότι αφορά τους κλάδους Άσκησης, διατυπώνουμε την διαφωνία μας στο άρθρο 16, παράγραφος 1 α, στο οποίο περιγράφεται η Άσκηση εσωτερικού χώρου – Αίθουσας. Οι δραστηριότητες οι οποίες περιγράφονται είναι οι ίδιες τις οποίες παρέχουν ήδη τα νόμιμα ιδιωτικά γυμναστήρια (Αερόβια Άσκηση, Είδη μυϊκής ενδυνάμωσης).
    4. Επίσης εκφράζουμε τις ανησυχίες μας στο άρθρο 20 το οποίο αφορά τον Εκπαιδευτή. Είναι άτοπο και ανεδαφικό να εκχωρούνται ευθύνες και δικαιώματα εκγύμνασης των πολιτών σε άτομα ανειδίκευτα και μη επαρκώς καταρτισμένα σε θέματα σωματικής άσκησης. Πρέπει να επισημάνουμε ότι τόσο η πολυπλοκότητα του ανθρώπινου σώματος, όσο και οι ιδιαιτερότητες του κάθε ανθρώπου μπορούν να ικανοποιηθούν μόνο από επαγγελματίες της σωματικής άσκησης, διαφορετικά η παρεχόμενη υπηρεσία σωματικής άσκησης καθίσταται επικίνδυνη και επιβλαβής για τον γυμναζόμενο.
    5) Όπως ήδη πρέπει να γνωρίζετε, πολλές από τις παρεχόμενες αθλητικές υπηρεσίες από αθλητικούς συλλόγους ανταγωνίζονται αθέμιτα τα ιδιωτικά γυμναστήρια, αφού είναι δεδομένο ότι εκτός από το άθλημα το οποίο καλλιεργούν, για οικονομικούς λόγους επεκτείνουν τη δραστηριότητα τους στην παροχή υπηρεσιών αεροβικής γυμναστικής, προγραμμάτων της μεθόδου Pilates, κυκλικής προπόνησης, λειτουργικής προπόνησης, προγραμμάτων σωματικής άσκησης με αντιστάσεις, παραδοσιακών χορών κ.α.
    Παράλληλα τονίζουμε ότι όπως προβλέπει το Π.Δ.219/2006, απαγορεύεται η συστέγαση ιδιωτικού γυμναστηρίου με αθλητικό σύλλογο.
    6) Έχουμε ένσταση για το άρθρο 49 (προϋποθέσεις λειτουργίας κέντρων Yoga). Η μέθοδος Yoga αποτελεί υπηρεσία σωματικής άσκησης και για το λόγο αυτό πρέπει για την αδειοδότηση και λειτουργία κέντρων Yoga, να ισχύουν οι ίδιοι όροι και προϋποθέσεις για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικού γυμναστηρίου. Παράλληλα σας ενημερώνουμε ότι τα κέντρα Yoga δεν περιορίζονται μόνο στην παροχή υπηρεσιών Yoga, αλλά προκειμένου να αυξήσουν το εισόδημα τους επεκτείνουν ανεξέλεγκτα τη δραστηριότητα τους στην παροχή προγραμμάτων της μεθόδου Pilates και προγραμμάτων αεροβικής γυμναστικής.
    7) Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης δεκάμηνης υποχρεωτικής αναστολής λειτουργίας των ιδιωτικών γυμναστηρίων με απόφαση της Κυβέρνησης, παρατηρήθηκε ένα εκτεταμένο φαινόμενο παραβατικότητας από διάφορους τυχοδιώκτες να παρέχουν υπηρεσίες σωματικής άσκησης σε παράνομους χώρους (υπόγεια, πυλωτές, ταράτσες πολυκατοικιών κλπ.), με κίνδυνο της υγείας των πολιτών, αλλά και την απώλεια σημαντικών εσόδων από το κράτος. Θεωρούμε ότι το ανωτέρω σχέδιο νόμου, εάν εξελιχθεί σε νόμο της συντεταγμένης πολιτείας, θα ενθαρρύνει αρκετούς ασυνείδητους και τυχοδιώκτες να προχωρήσουν στην εκμετάλλευση των νέων δεδομένων τα οποία θα διαμορφωθούν.
    Πιστεύουμε ότι γνωρίζετε το βάναυσο πλήγμα το οποίο δέχθηκαν τα ιδιωτικά γυμναστήρια από τις συνέπειες της πανδημίας Covid-19, γεγονός το οποίο τεκμαίρεται και από την ένταξη τους από την Πολιτεία στους ιδιαίτερα πληγέντες κλάδους, με τον τουρισμό, την εστίαση και τις μεταφορές.
    Η επαναλειτουργία των γυμναστηρίων από 31 Μαΐου 2021, συνοδεύεται από την εφαρμογή αυστηρών και περιοριστικών Υγειονομικών Πρωτοκόλλων.
    Εάν το ανωτέρω Σχέδιο Νόμου καταστεί νόμος του Ελληνικού Κράτους θα προκαλέσει ένα ανυπολόγιστο αθέμιτο ανταγωνισμό για τα ιδιωτικά γυμναστήρια και θα αποτελέσει το τελειωτικό κτύπημα για έναν κλάδο ο οποίος αγωνίζεται να συνεχίσει την επιχειρηματική του επιβίωση.
    Ευελπιστούμε ότι θα λάβετε σοβαρά υπόψη σας τις ανησυχίες, τις επιφυλάξεις, τις ενστάσεις και τις διαφωνίες τις οποίες σας καταθέτουμε στο πλαίσιο της διαβούλευσης.
    Σας καλούμε να ακούσετε και να συμμερισθείτε την αγωνία και την απόγνωση ενός κλάδου ο οποίος τόσα πολλά έχει προσφέρει στην υγεία και την ευεξία του ελληνικού πληθυσμού, αλλά και της Ελληνικής Νεολαίας.
    Αναμένουμε την έμπρακτη αναγνώριση των θέσεων μας.
    Για το ΔΣ του συλλόγου Γυμναστηριουχων Αχαΐας
    Ο Πρόεδρος Συρρος Κώστας
    Ο Αντιπροεδρος Κονδύλης Θανος

  • 22 Νοεμβρίου 2021, 00:35 | Ιωάννης Χατζηλαζαρίδης

    1) Δεν είναι λάθος η δημιουργία μιας μορφής «γενικής αθλητικής ομοσπονδίας», ωστόσο αυτή να στεγάζει μόνο νέα αθλήματα για τα οποία δεν υπάρχει σχετική ομοσπονδία. Οποιοδήποτε από αυτά τα αθλήματα δημιουργήσει δική του ομοσπονδία θα παύει να βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα της «γενικής αθλητικής ομοσπονδίας»…

    2) Το να ονομαστεί «ομοσπονδία αθλητισμού αναψυχής για όλους» είναι προβληματικό και επικίνδυνο και το ίδιο θα ισχύει με τα σωματεία που θα υπάγονται σε αυτή.
    Η συντριπτική πλειοψηφία των ήδη υπάρχοντών αθλητικών σωματείων σε όλα τα αθλήματα, υπάγονται σε ήδη αναγνωρισμένες και εξειδικευμένες ομοσπονδίες και ασχολούνται με τον αθλητισμό αναψυχής. Τι ρόλο θα έχουν από δω και πέρα τα ήδη υπάρχοντα σωματεία και ομοσπονδίες? Θα ασχολούνται με τον επαγγελματικό αθλητισμό? Στην ενόργανη πχ επαγγελματίες αθλητές πιθανότατα δεν είναι περισσότεροι από 100 σε ολόκληρη την Ελλάδα, άρα μας λέτε ότι δεκάδες η και εκατοντάδες σύλλογοι ενόργανης θα πρέπει να κλείσουν ή να εγγραφούν στη νέα ομοσπονδία για να ασκήσουν τα ίδια ερασιτεχνικά αθλήματα που ασκούσαν μέχρι χθες υπό την ομπρέλα της ΕΓΟ… Και θέλετε να μας πείσετε ότι αυτό είναι καλό για την οργάνωση του αθλητισμού γενικότερα και όχι για να μπορεί ο εκάστοτε υφυπουργός αθλητισμού να έχει του χεριού του εκατοντάδες συλλόγους και τις αποδυναμωμένες πλέον παλιές ομοσπονδίες…

    3)Το ρόλο αυτής της ομοσπονδίας μέχρι πρότινος είχαν αναλάβει και οι δήμοι με τα προγράμματα αθλητισμού για όλους. Δυστυχώς τη φετινή σεζόν έπαυσαν στερώντας από χιλιάδες άπορους συμπολίτες μας τη δυνατότητα για άθληση και οδηγώντας εκατοντάδες συναδέλφους στην ανεργία.
    Αν τα νέα σωματεία και η νέα ομοσπονδία που ιδρύετε έρχονται να καλύψουν αυτό το κενό στην ουσία μας λέτε ότι η δωρεάν (είτε με πολύ χαμηλό κόστος) άσκηση παύει να υπάρχει και θα πρέπει πλέον να την πληρώνετε στα νέα σωματεία που είναι ιδιωτικού δικαίου. Απαράδεκτη και αντιλαϊκή τακτική.

    4) Ο αθλητικός εκπαιδευτής είναι ότι πιο απαράδεκτο θεσπίζεται με το συγκεκριμένο νόμο. Για αρχή υπάρχουν ΑΕΙ (ΤΕΦΑΑ) τα οποία εκπαιδεύουν καθηγητές φυσικής αγωγής/γυμναστές/προπονητές σε πλήρη τετραετούς φοίτησης εγκεκριμένα και διαβαθμισμένα προγράμματα σπουδών, ικανούς να καλύψουν οποιαδήποτε ανάγκη της αγοράς. Σε οποιοδήποτε κλάδο πιθανόν να υπάρχουν μικρά εκπαιδευτικά κενά όταν η αγορά εξελίσσεται, θέλετε να μου πείτε ότι οι φοιτητές ιατρικής για παράδειγμα λαμβάνουν την πιο σύγχρονη γνώση στο αντικείμενο τους? Αν παρατηρηθεί κάποιο κενό σύντομα θα πρέπει το αντίστοιχο ΑΕΙ να το καλύψει. Ένας πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ σπουδάζει 4 χρόνια, λαμβάνει ειδικότητα ένα χρόνο και συνήθως στην επαγγελματική του σταδιοδρομία ασχολείται με κάποιο συγκεκριμένο αντικείμενο (πχ μπάτμιντον ή άσκηση σε κλειστούς χώρους κλπ.), οι αθλητικοί εκπαιδευτές θα δικαιούνται να κάνουν το ίδιο σπουδάζοντας σε ιδιωτικές σχολές για μερικούς μήνες? Επειδή κάποιοι πληρώνουν αδρά σε αυτές τις σχολές θα καταστρέψετε τον κλάδο των γυμναστών? Πιο πάνω γράφετε ότι θα αξιολογούνται οι εθελοντές για παράδειγμα, οι ιδιωτικές αυτές σχολές θα αξιολογούνται και θα βαθμονομούνται ή το κάνετε απλά για να εξυπηρετήσετε κάποιους? Οι ελλιπώς εκπαιδευμένοι σπουδαστές των ιδιωτικών σχολών δυστυχώς αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια υγεία.

    5) Η πανδημία έφερε στο φως ορισμένα κενά που θα πρέπει να καλυφθούν νομοθετικά όπως για παράδειγμα η δυνατότητα του πτυχιούχου ΤΕΦΑΑ να εκτελεί προγράμματα σωματικής άσκησης κάτ ́ οίκον, διαδικτυακά και σε υπαίθριους χώρους.

    6) Επίσης όποιος κάνει αντιποίηση του επαγγέλματος προπονητή η γυμναστή χωρίς άδεια ασκήσεως επαγγέλματος θα πρέπει να τιμωρείται. Με τα λύπης μου όχι μόνο δεν είδα αυτό αλλά παρατηρώ μια προσπάθεια νομιμοποίησης των μέχρι τώρα παράνομων…

  • 21 Νοεμβρίου 2021, 23:27 | Ξανθή Τσιπούρα

    Αθλητισμός μαζικός μόνο από καταρτισμένους γυμναστές μετά από 4χρονη θητεία από Γυμναστική Ακαδημία. Αυτό σημαίνει ποιότητα άσκησης, σωστή διδασκαλία , μεθοδολογία, παιδαγωγική, προπονητική και τόσα άλλα. Όμως το πιο σπουδαίο είναι πρόληψη και προστασία από τραυματισμούς

  • Να προβλέπεται ρητά η συνέχιση του ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της χώρας στην υλοποίηση προγραμμάτων Άθλησης για όλους ύστερα από χρηματοδότηση από τη ΓΓΑ, ιδιαίτερα για τις ευπαθείς οικονομικά και κοινωνικά ομάδες πληθυσμού. Ειδάλλως θα πρέπει να ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ όλο το Β’ μέρος.

  • 21 Νοεμβρίου 2021, 23:58 | Ξανθή Τσιπούρα

    Ως ΚΦΑ θεωρώ την αθλητική επιστήμη πολυδιάστατη και ανεξάντλητη! Οι αθλούμενοι εμπιστεύονται δεκαετίες τώρα τους ΚΦΑ από τα ΤΕΦΑΑ. Δε μπορώ να γίνω ειδικός της κίνησης αν είμαι απλά «εμπειρικός» ή πρωταθλητής σε ένα άθλημα ή ακόμα χειρότερα αν έχω κάνει ένα σεμινάριο του Σαβ/κου. Αυτό δε με κάνει δάσκαλο ούτε το έχω διδαχθεί. Οι μοναδικοί που είναι ειδικοί είναι οι απόφοιτοι Γυμναστικής Ακαδημιάς. Οι αθλούμενοι δεν εμπιστεύονται κάποιον ο οποίος θα τους τραυματίσει .

  • 21 Νοεμβρίου 2021, 22:39 | Σοφια Γεωργίου

    Πως είναι δυνατόν να υποβιβάζεται σε τέτοιο βαθμό ένα ΑΕΙ τετραετούς φοιτήσεως; Βάσει ποιας λογικής ;

  • 21 Νοεμβρίου 2021, 19:29 | Μπακιρτζόγλου Παντελεήμων

    Τα Προγράμματα «Άθληση για όλους» (Π.Α.γ.Ο και Ε.Α.γ.Ο) είναι από τους πιο πετυχημένους θεσμούς που υλοποιούνται από το 1983, με κεντρική ευθύνη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού δια της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού σε συνεργασία με τους Οργανισμούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αποτελούν θεμέλιο λίθο Κοινωνικής Πολιτικής που αποτελεί βασική αρμοδιότητα των Δήμων και για το λόγο αυτό οφείλει να συνεχιστεί η υλοποίησή τους με κεντρικό φορέα την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
    Με τις ρυθμίσεις του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου ουσιαστικά καταργούνται τα εν λόγω προγράμματα, τα οποία προσφέρουν υγεία και ευεξία σε χιλιάδες συμπολίτες μας, που δεν έχουν την ευχέρεια να καταφύγουν σε γυμναστήρια για να αθληθούν. Αποκλείονται από την άθληση όλες οι ομάδες με περιορισμένη οικονομική δυνατότητα, αφού δεν μπορούν να καταφύγουν απαραίτητα σε γυμναστήρια και ιδιωτικούς συλλόγους και απουσιάζει πλήρως η Τοπική Αυτοδιοίκηση.
    Οι Δήμοι της χώρας προσφέρουν χρόνια τώρα προγράμματα ποιοτικής άθλησης σε χιλιάδες πολίτες κάθε ηλικίας υλοποιώντας την αναγκαιότητα της δια βίου άσκησης με ελάχιστο κόστος και εκατοντάδες γυμναστές πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής απασχολούνται σε αυτά.
    Στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο είναι αναγκαίο να τροποποιηθούν οι προτεινόμενες διατάξεις του με στόχο:
    1.την ενίσχυση του ρόλου των Δήμων στην εφαρμογή των Προγραμμάτων Άθλησης για Όλους με κεντρικό πυλώνα τις στοχευμένες δράσεις που ήδη υλοποιούνται με επιτυχία όλα αυτά τα χρόνια
    2.τη συνέχιση και την αύξηση της χρηματοδότησης των Προγραμμάτων Άθλησης για Όλους, προκειμένου ο πολίτης να έχει πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου αθλητικές υπηρεσίες με χαμηλή οικονομική συμμετοχή του τελευταίου ή και δωρεάν στην περίπτωση ειδικών προγραμμάτων κ.ά., γιατί αποτελούν κοινωνική επένδυση
    3.την εφαρμογή των Προγραμμάτων Άθλησης για Όλους με συστηματική επιστημονική καθοδήγηση, η οποία κατοχυρώνεται αποκλειστικά από Πτυχιούχους Φυσικής Αγωγής.

  • 21 Νοεμβρίου 2021, 16:11 | Αντιγονη Καβαλλιερατου

    Με το άρθρο αυτό καταργείται ο επιτυχημένος θεσμός των προγραμμάτων των δήμων ΄αθλητισμός για ολους΄και οι οικονομικά αδύναμοι συμπολίτες μας χάνουν την ευκαιρία για δωρεάν ή φτηνή παροχή υπηρεσιών άσκησης.Επιπλέον χιλιάδες γυμναστές(με πάρα πολλά χρόνια προυπηρεσίας στους δήμους) μένουν άνεργοι.Θα πρέπει να αποσυρθεί άμεσα και εξ ολοκλήρου.

  • 20 Νοεμβρίου 2021, 21:38 | ΧΡΙΣΤΙΝΑ

    Η Άθληση πρέπει να κατευθύνεται από ανθρώπους επιστημονικά καταρτισμένους και πτυχιούχους των ΤΕΦΑΑ – ΣΕΦΑΑ και μόνον από αυτούς.

  • 20 Νοεμβρίου 2021, 07:07 | Τσαρτσάρης Χριστόδουλος

    Η Άθληση για όλους πρέπει να κατευθύνεται από ανθρώπους επιστημονικά καταρτισμένους και πτυχιούχους των ΤΕΦΑΑ – ΣΕΦΑΑ

  • 19 Νοεμβρίου 2021, 22:15 | Γιωργος Φοροζιδης

    Βάλλεται η εγκυρότητα της αθλητικής επιστήμης.

  • 19 Νοεμβρίου 2021, 22:48 | Δημήτρης Κατσιδημας

    Η Άθληση πρέπει να κατευθύνεται από ανθρώπους επιστημονικά καταρτισμένους και πτυχιούχους των ΤΕΦΑΑ – ΣΕΦΑΑ και μόνον από αυτούς

  • 19 Νοεμβρίου 2021, 13:36 | Λουκία

    Η Άθληση πρέπει να κατευθύνεται από ανθρώπους επιστημονικά καταρτισμένους και πτυχιούχους των ΤΕΦΑΑ – ΣΕΦΑΑ και μόνον από αυτούς

  • 19 Νοεμβρίου 2021, 13:14 | Κίμων Δαυίδ

    Σκοπός : καθαρά κερδοσκοπικός για τους ιδιωτικούς φορείς και δίχως κανένα ενδιαφέρον για ΠΟΙΟΤΙΚΟΤΕΡΗ παροχή υπηρεσιών στους ασκούμενους. Διαφορετικά θα αξιοποιούσε τουσ χιλιάδες ανέργους αποφοίτους Σ.ε.φ.α.α που είναι και οι μόνοι εξειδικευμένοι και καταρτισμένοι για να αναλαμβάνουν την υγεία του κόσμου. ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΡΑ!

  • 19 Νοεμβρίου 2021, 12:11 | ΜΑΡΙΑ

    η αθληση για ολους ειναι αντικειμενο των πτυχιουχων φυσικης αγωγης των πανεπιστημιων μας . μονο αυτοι ειναι εξειδικευμενοι για αυτα .

  • 19 Νοεμβρίου 2021, 12:45 | Μαρία Βαρελά

    Τα ΠΑΓΟ να συνεχιστούν ως είναι πραγματοποιουμενα τόσες δεκαετίες για την Κοινωνική Υγεία αποκλειστικά απο πτυχιούχους Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού!

  • Δυστυχώς η πολιτεία και οι δημόσιοι φορείς της δεν έχουν αντιληφθεί την επίδραση της άσκησης (σε όποια της μορφή) στον ανθρώπινο οργανισμό. Η άσκηση είναι μια στρεσογόνος κατάσταση για τον οργανισμό και εκτός από αποτελεσματική πρέπει να είναι ασφαλής. Ο σχεδιασμός, η εφαρμογή, η καθοδήγηση και η αξιολόγηση ενός προγράμματος άσκησης (σε γυμναστήριο, στο ύπαιθρο κ.α.) είναι μια επιστημονική διαδικασία και πρέπει να τη χειρίζονται άτομα με επιστημονική γνώση και κατάρτιση. Αυτή τη στιγμή στη χώρα μας ο μόνος φορέας που πολύπλευρα και επιστημονικά εκπαιδεύει επιστήμονες της Άσκησης είναι τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Ότι άλλο είναι επικύνδυνο για τη δημόσια υγεία και οι εμπνευστές του φέρουν ακέραια την ευθύνη των προβλημάτων που θα προκληθούν στην υγεία των πολιτών.