Στο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία «Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου» συστήνονται εβδομήντα επτά (77) οργανικές θέσεις μόνιμου προσωπικού, οι οποίες κατανέμονται κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα ως εξής:
Α/Α | ΚΛΑΔΟΣ | ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ |
1 | ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ–ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ | ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ–ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ | 2 |
2 | ΠΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ | ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΩΝ – ΚΛΑΣΙΚΩΝ | 5 |
3 | ΠΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ | ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΤΕΧΝΗΣ | 1 |
4 | ΠΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ | ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΩΝ | 1 |
5 | ΠΕ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | ΠΕ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | 1 |
6 | ΠΕ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | ΠΕ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | 1 |
7 | ΠΕ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ | ΠΕ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ | 1 |
8 | ΠΕ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ | ΠΕ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ | 1 |
9 | ΠΕ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ | ΠΕ ΖΩΓΡΑΦΩΝ | 1 |
10 | ΠΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | ΠΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | 1 |
11 | ΤΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ | ΤΕ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ | 2 |
12 | ΤΕ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ | ΤΕ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ | 4 |
13 | ΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ | ΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ | 1 |
14 | ΤΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ | ΤΕ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | 1 |
15 | ΔΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ–ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ | ΔΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ–ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ | 1 |
16 | ΔΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | ΔΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Η/Υ | 1 |
17 | ΔΕ ΤΕΧΝΙΚΟΥ | ΔΕ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ | 1 |
18 | ΔΕ ΤΕΧΝΙΚΟΥ | ΔΕ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ | 1 |
19 | ΔΕ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ | ΔΕ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ/ ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ | 3 |
20 | ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ | ΔΕ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ | 41 |
21 | ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ | ΔΕ ΝΥΧΤΟΦΥΛΑΚΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ | 4 |
22 | ΥΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ | ΥΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ | 2 |
Η ένδεια των συντακτών του σχεδίου νόμου είναι φανερή στα άρθρα 21-30. Η πολιτική επιλογή που σήμερα έχει οδηγήσει τα Μουσεία σε δραματικη υποστελέχωση, που αναγκάζει τα μεγάλα Μουσεία να έχουν σήμερα κλειστές αίθουσες λόγω έλλειψης προσωπικού, που έχει αφήσει τα Μουσεία χωρίς όλο το εξειδικευμένο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό που χρειάζονται για να λειτουργήσουν, μεταφέρεται αυτούσια στα ΝΠΔΔ. Στα άρθρα αυτά συστήνονται θέσεις όχι με βάση τις πραγματικές ανάγκες των Μουσείων, αλλά με βάση το πόσοι σήμερα υπηρετούν στα Μουσεία! Στο σημείο αυτό είναι εμφανής η απόλυτη προχειρότητα του σχεδίου νόμου και η διαιώνιση της έλλειψης προσωπικού προκειμένου οι ανάγκες να καλύπτονται με συμβασιούχους, με ανάθεση έργου σε εξωτερικούς συνεργάτες που θα επιλέγονται με απόφαση του κυβερνητικά διορισμένου ΔΣ, με εθελοντές (όπως θεσπίζεται στο ίδιο σχέδιο νόμου). Στόχος είναι η άμεση και έμμεση ιδιωτικοποίηση των λειτουργιών τους: για την ανάθεση κρίσιμων τομέων λειτουργίας τους, που σήμερα εκτελούνται από το προσωπικό των Μουσείων, σε ιδιωτικές εταιρείες, με άμεσα αποτελέσματα τόσο στην ασφάλεια των αρχαιοτήτων όσο και στους εργαζόμενους (λχ φύλαξη, καθαριότητα, οργάνωση εκθέσεων, επικοινωνία), με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ασφάλεια των ευρημάτων.
Αντί η κυβέρνηση να προχωρήσει σε τόνωση του δημόσιου χαρακτήρα των μουσείων, στην πραγματική ενίσχυσή τους με οικονομικούς πόρους, την ενίσχυσή τους με μόνιμο προσωπικό, καθώς είναι κοινό μυστικό η δραματική υποστελέχωση όλων των υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ, επιλέγει εδώ και καιρό να τα απαξιώσει χωρίς πόρους και προσωπικό, για να μπορέσει να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίησή τους.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΠΟΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ.
ΑΥΞΗΣΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ.
Καμία αναφορά για ΙΔΟΧ προσωπικό και κάλυψη εποχικών – παροδικών αναγκών. Από 1/11/2023 το μουσείο θα έχει 58 ημερήσιους φύλακες και 5 νυχτοφύλακες. Πώς θα καλυφθούν τα κενά; Με μετατάξεις και αποσπάσεις, ενώ υπάρχουν τόσοι διαθέσιμοι και πιστοποιημένοι Αρχαιοφύλακες; Απαξιώνουν την ειδικότητα και εγείρονται σοβαρά θέματα στη «νοοτροπία» της φύλαξης αρχαιοτήτων.