Στο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία «Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο» συστήνονται εβδομήντα δύο (72) οργανικές θέσεις μόνιμου προσωπικού, οι οποίες κατανέμονται κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα ως εξής:
Α/Α | ΚΛΑΔΟΣ | ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ |
1 | ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ–ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ | ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ–ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ | 4 |
2 | ΠΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ | ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ – ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ | 6 |
3 | ΠΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ | ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΤΕΧΝΗΣ | 2 |
4 | ΠΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ | ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΩΝ | 1 |
5 | ΠΕ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΩΝ | ΠΕ ΓΕΩΠΟΝΩΝ | 1 |
6 | ΠΕ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | ΠΕ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | 1 |
7 | ΠΕ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | ΠΕ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | 1 |
8 | ΠΕ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ | ΠΕ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ | 1 |
9 | ΠΕ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ | ΠΕ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ | 1 |
10 | ΠΕ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ | ΠΕ ΖΩΓΡΑΦΩΝ | 2 |
11 | ΠΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | ΠΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | 2 |
12 | ΤΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ | ΤΕ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ | 2 |
13 | ΤΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ | ΤΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ | 1 |
14 | ΤΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ | ΤΕ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ | 1 |
15 | ΤΕ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ | ΤΕ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ | 6 |
16 | ΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ | ΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ | 1 |
17 | ΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ | ΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (SOFTWARE Ή HARDWARE) | 1 |
18 | ΔΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ–ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ | ΔΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ–ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ | 4 |
19 | ΔΕ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ | ΔΕ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ | 1 |
20 | ΔΕ ΤΕΧΝΙΚΟΥ | ΔΕ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ | 1 |
21 | ΔΕ ΤΕΧΝΙΚΟΥ | ΔΕ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ | 1 |
22 | ΔΕ ΤΕΧΝΙΚΟΥ | ΔΕ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ | 1 |
23 | ΔΕ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ | ΔΕ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ/ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ | 3 |
24 | ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ | ΔΕ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ | 19 |
25 | ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ | ΔΕ ΝΥΧΤΟΦΥΛΑΚΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ | 5 |
26 | ΔΕ ΟΔΗΓΩΝ | ΔΕ ΟΔΗΓΩΝ | 1 |
27 | ΥΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ | ΥΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ | 2 |
Η ένδεια των συντακτών του σχεδίου νόμου είναι φανερή στα άρθρα 21-30. Η πολιτική επιλογή που σήμερα έχει οδηγήσει τα Μουσεία σε δραματικη υποστελέχωση, που αναγκάζει τα μεγάλα Μουσεία να έχουν σήμερα κλειστές αίθουσες λόγω έλλειψης προσωπικού, που έχει αφήσει τα Μουσεία χωρίς όλο το εξειδικευμένο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό που χρειάζονται για να λειτουργήσουν, μεταφέρεται αυτούσια στα ΝΠΔΔ. Στα άρθρα αυτά συστήνονται θέσεις όχι με βάση τις πραγματικές ανάγκες των Μουσείων, αλλά με βάση το πόσοι σήμερα υπηρετούν στα Μουσεία! Στο σημείο αυτό είναι εμφανής η απόλυτη προχειρότητα του σχεδίου νόμου και η διαιώνιση της έλλειψης προσωπικού προκειμένου οι ανάγκες να καλύπτονται με συμβασιούχους, με ανάθεση έργου σε εξωτερικούς συνεργάτες που θα επιλέγονται με απόφαση του κυβερνητικά διορισμένου ΔΣ, με εθελοντές (όπως θεσπίζεται στο ίδιο σχέδιο νόμου). Στόχος είναι η άμεση και έμμεση ιδιωτικοποίηση των λειτουργιών τους: για την ανάθεση κρίσιμων τομέων λειτουργίας τους, που σήμερα εκτελούνται από το προσωπικό των Μουσείων, σε ιδιωτικές εταιρείες, με άμεσα αποτελέσματα τόσο στην ασφάλεια των αρχαιοτήτων όσο και στους εργαζόμενους (λχ φύλαξη, καθαριότητα, οργάνωση εκθέσεων, επικοινωνία), με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ασφάλεια των ευρημάτων.
Αντί η κυβέρνηση να προχωρήσει σε τόνωση του δημόσιου χαρακτήρα των μουσείων, στην πραγματική ενίσχυσή τους με οικονομικούς πόρους, την ενίσχυσή τους με μόνιμο προσωπικό, καθώς είναι κοινό μυστικό η δραματική υποστελέχωση όλων των υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ, επιλέγει εδώ και καιρό να τα απαξιώσει χωρίς πόρους και προσωπικό, για να μπορέσει να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίησή τους.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΠΟΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ.
ΑΥΞΗΣΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ.
Θα πρέπει να απομακρυνθει η συγκεκριμένη παράγραφος «την άσκηση πειθαρχικής εξουσίας σε πρώτο βαθμό στο προσωπικό του Μουσείου» ώστε να μην θεωρηθεί ως μεθοδολογία για την απομάκρυνση των δημοσίων υπαλλήλων από τα μουσεία. Επίσης θα πρέπει να αποσαφηνιστεί αν το υπουργείο πολιτισμού θα έχει την αρμοδιότητα να αποφασίζει για την οποία άσκηση πειθαρχικής εξουσίας από τρίτους. Δεν είναι δυνατόν στο κάτω κάτω να πληρώνεται κάποιος από το κράτος αλλά ένας ιδιώτης να έχει δικαίωμα να τον απολύσει. Είναι παράλογο αν όχι περίεργο!