1. Οι υπηρεσίες εκάστου Μουσείου συγκροτούνται σε Γενική Διεύθυνση και περιλαμβάνουν:
α) τις εξής Διευθύνσεις:
αα) Διεύθυνση Συλλογών και Εκθέσεων,
αβ) Διεύθυνση Διοικητικής, Οικονομικής και Τεχνικής Υποστήριξης,
αγ) Διεύθυνση Εκδόσεων και Ψηφιακών Εφαρμογών,
αδ) Διεύθυνση Επικοινωνίας και Υποδοχής Επισκεπτών.
β) το αυτοτελές Γραφείο Νομικής Υποστήριξης, που υπάγεται στον Πρόεδρο του Δ.Σ. του Μουσείου και στελεχώνεται από δύο (2) δικηγόρους με έμμισθη εντολή, οι οποίοι προσλαμβάνονται σύμφωνα με το άρθρο 43 του Κώδικα Δικηγόρων (ν. 4194/2013, Α’ 208) και το άρθρο 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133) και στους οποίους ανατίθενται η δικαστική εκπροσώπηση του Μουσείου, ο χειρισμός δικαστικών υποθέσεων και η παροχή νομικών συμβουλών και γνωμοδοτήσεων.
2. Οι οργανικές θέσεις των Μουσείων δύνανται να καλύπτονται με προσλήψεις, μετατάξεις ή αποσπάσεις μόνιμου προσωπικού ή προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που υπηρετεί σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, όπως αυτή ορίζεται στην περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), σύμφωνα με τον ν. 4440/2016 (Α’ 224). Ειδικά για την κάλυψη των οργανικών θέσεων των Μουσείων με αποσπάσεις ή μετατάξεις υπαλλήλων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α’ ή β΄ βαθμού, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Δημάρχου ή του Περιφερειάρχη, αντίστοιχα
3. Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Διοικητικής, Οικονομικής και Τεχνικής Υποστήριξης εκάστου Μουσείου έχει τις αρμοδιότητες και ασκεί τα καθήκοντα του προϊσταμένου οικονομικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τους ισχύοντες δημοσιονομικούς κανόνες.
4. Στους υπαλλήλους εκάστου Μουσείου που ασκούν χρέη διαχειριστή εσόδων καταβάλλεται από τους πόρους του Μουσείου επίδομα ύψους εκατό (100) ευρώ μηνιαίως.