1. Για την επιλογή του Γενικού Διευθυντή εκδίδεται δημόσια ή δημόσια διεθνής πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, στην οποία προβαίνει το Δ.Σ. του Μουσείου, μετά από έγκρισή της από τον Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού.
2. Για την αξιολόγηση των υποψηφίων, συγκροτείται, με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, επταμελής Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης και Επιλογής, με πρόεδρο τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Μουσείου και μέλη προσωπικότητες διεθνούς κύρους ή αναγνώρισης ή συμβολής στην επιστήμη της αρχαιολογίας, της ιστορίας της τέχνης, της μουσειολογίας ή άλλης επιστήμης συναφούς προς τον πολιτισμό. Στην πρόσκληση της παρ. 1 ορίζεται η διαδικασία αξιολόγησης εκ μέρους της Ειδικής Επιτροπής.
3. Η Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης και Επιλογής δύναται να ζητεί από τους υποψήφιους στοιχεία σχετικά με την τήρηση της επαγγελματικής δεοντολογίας εκ μέρους τους.
Η αντίστοιχη διαδικασία κρίσης για Γενικό Διευθυντή στο ΝΠΔΔ Μουσείο Ακρόπολης έγινε 11 χρόνια μετά την λειτουργία του. Στην πραγματικότητα τα πέντε μεγάλα δημόσια Μουσεία θα διοικούνται από Γενικούς Διευθυντές που θα έχουν επιλεγεί απευθείας από τον/την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, πλήρως κυβερνητικά ελεγχόμενους. Χαρακτηριστικό του πόσο απεχθάνονται τις κρίσεις οι πολιτικές ηγεσίες είναι ότι, παρά τις προβλέψεις του Δημοσιοϋπαλληλικου Κώδικα, οι κρίσεις για επιλογή σε θέση ευθύνης στην ΓΔΑΠΚ του ΥΠΠΟΑ δεν έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία 13 χρόνια!
Ως προς την παρ. 1: Σύμφωνα με την παρ. 7 του αρ. 86 του ν. 3528/2007 «η προκήρυξη για την πλήρωση θέσεων Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων διενεργείται, σύμφωνα με την περ. (β) της παρ. 1 του άρθρου 37 του ν. 4622/2019 ή, σε περίπτωση μη εφαρμογής της ανωτέρω διάταξης, με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και του οικείου Υπουργού ή, προκειμένου για Ν.Π.Δ.Δ., με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού». Αυτό, εναρμονίζει τη διαδικασία επιλογής προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης αφενός, αποτελεί και απλούστερη διαδικασία αφετέρου, αφού μετά από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου ο αρμόδιος Υπουργός εγκρίνει και εκδίδει την Προκήρυξη χωρίς να χρειάζεται η έγκριση να επιστρέψει στο ΔΣ για να παρθεί εκ νέου απόφαση για έκδοση της Προκήρυξης.
Ως προς την παρ. 2: η επιλογή των προσώπων που θα απαρτίζουν την επταμελή Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης και Επιλογής είναι αρκετά ασαφής και επιτρέπει την αδιαφάνεια και τη μεροληψία εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας. Επομένως, αν η εκάστοτε επιτροπή επιλογής συγκροτείται αυθαίρετα τότε και το τελικό αποτέλεσμα που θα προκύψει από την κρίση της θα είναι κατευθυνόμενο αναλόγως. Επομένως, σε συμμόρφωση με το ήδη ισχύον Δίκαιο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ήδη υπάρχουσα δομή (ΕΙ.Σ.Ε.Π.) κατ’εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3528/2007.
7μελες Δ.Σ. , 1 Γενικός Διευθυντής, 1 Γραμματέας και ο αναπληρωτής του, 2 Νομικοί, συνεδριάζουν μια φορά το μήνα και αποζημιώνονται. Επιτροπές και ομάδες εργασίας, ειδική επιτροπή αξιολόγησης…..και ουκ έστιν αριθμός … διοικούντων και των επιτροπών τους…. ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ ΜΕΓΑΛΟΣ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΟΥΝΤΩΝ , ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΟΥΣ, ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ και κυρίως ΑΣΤΑΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ, αφού όλοι αυτοί θα αντικαθίστανται σε κάθε κυβερνητική αλλαγή.