Άρθρο 13 Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου

 

1. Το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) εκάστου Μουσείου είναι αρμόδιο για την άσκηση της πολιτικής του Μουσείου στο πλαίσιο του Οργανισμού Λειτουργίας του και της δημόσιας πολιτικής για την προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας, την οποία χαράσσει αποκλειστικά το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
2. Στις αρμοδιότητες του Δ.Σ. εκάστου Μουσείου ανήκει κάθε θέμα σχετικό με τη διοίκηση και λειτουργία του Μουσείου στο πλαίσιο επίτευξης των σκοπών του και ιδίως:
α) Η σύναψη συμβάσεων δανείων, κατόπιν έγκρισης του Υπουργού Οικονομικών, προγραμματικών συμβάσεων πολιτισμικής ανάπτυξης, μνημονίων συνεργασίας και κάθε σύμβασης απαραίτητης για την υλοποίηση των σκοπών του Μουσείου, σύμφωνα με το άρθρο 4.
β) Η αποδοχή δωρεών, χορηγιών, κληρονομιών, κληροδοσιών και κάθε είδους τακτικών ή έκτακτων επιχορηγήσεων και εισφορών.
γ) Η έγκριση διενέργειας και προβολής επιστημονικών προγραμμάτων, εκθέσεων, εκδηλώσεων, ημερών ελεύθερης επίσκεψης του κοινού, προγραμμάτων επιδοτήσεων, χρηματοδοτήσεων και άλλων τρόπων και μέσων προώθησης της οικονομικής ανάπτυξης του Μουσείου.
δ) Η έγκριση των αντικειμένων προς διάθεση από το πωλητήριο του Μουσείου.
ε) Η πρόταση προς τον Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού για την ίδρυση παραρτημάτων του Μουσείου στο εσωτερικό και εξωτερικό.
στ) Ο εμπλουτισμός των συλλογών του Μουσείου σύμφωνα με την περ. δ) της παρ. 1 του άρθρου 4.
ζ) Ο δανεισμός, η παρακαταθήκη, η ανταλλαγή και η εξαγωγή αντικειμένων των συλλογών του Μουσείου, σύμφωνα με τα άρθρα 25 και 34 του Κώδικα νομοθεσίας για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς (ν. 4858/2021, Α’ 220). Ο χρόνος του δανεισμού και της προσωρινής εξαγωγής δεν δύναται να υπερβαίνει την πενταετία και δύναται να ανανεωθεί με την ίδια διαδικασία.
η) Η έγκριση του ετήσιου προϋπολογισμού, ισολογισμού, απολογισμού και της έκθεσης πεπραγμένων εντός του πλαισίου του εκάστοτε ισχύοντος Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, καθώς και η υποβολή τους προς έγκριση από τον Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, ο οποίος δύναται να ζητήσει τον έλεγχο της νομιμότητας της διαχείρισης κάθε χρήσης από ορκωτούς ελεγκτές.
θ) Η ρύθμιση θεμάτων του προσωπικού και η άσκηση πειθαρχικής εξουσίας επ΄ αυτού σε δεύτερο βαθμό.
ι) Η έγκριση των σχεδίων δράσης της περ. ε) της παρ. 1 του άρθρου 17.
ια) Η συγκρότηση μόνιμων και έκτακτων επιτροπών και ομάδων εργασίας για την εξέταση και έρευνα επί θεμάτων ειδικού ενδιαφέροντος, τα οποία σχετίζονται με τους σκοπούς και τις δράσεις του Μουσείου, υπό την προεδρία ή την εποπτεία μελών του Δ.Σ. ή του Γενικού Διευθυντή. Στις επιτροπές και ομάδες εργασίας μπορούν να συμμετέχουν και πρόσωπα που δεν είναι μέλη του Δ.Σ. ή δεν ανήκουν στο προσωπικό του Μουσείου.
ιβ) Η διενέργεια ελέγχου νομιμότητας και απολογισμού του έργου του Γενικού Διευθυντή και ελέγχου και αξιολόγησης του έργου των προϊστάμενων των διευθύνσεων και των τμημάτων του Μουσείου, στο τέλος κάθε διαχειριστικής χρήσης.
ιγ) Ο καθορισμός πλαισίου σχετικά με την προσφορά εθελοντικής εργασίας και τη δημιουργία και δράση φορέων Φίλων του Μουσείου, σύμφωνα με τις περ. ιστ) και ιζ) της παρ. 2 του άρθρου 4, κατόπιν εισήγησης του Γενικού Διευθυντή του Μουσείου.
3. Το Δ.Σ. μπορεί να αναθέτει σε οποιοδήποτε από τα μέλη του ειδικά καθήκοντα σχετικά με τις αρμοδιότητές του.

  • 28 Ιανουαρίου 2023, 15:08 | Έλενα Βλαχογιάννη

    Εφόσον σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 1δ) τα μουσεία ως νπδδ θα συνεχίζουν να λαμβάνουν επιχορήγηση από τον προϋπολογισμό του ΥΠΠΟΑ, δεν είναι ορθό ο ετήσιος προϋπολογισμός, ισολογισμός και απολογισμός τους να υποβάλλεται προς έγκριση στον Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, όπως περιγράφεται στο άρθρο 13 παρ. 2η). Θα πρέπει να ασκείται έλεγχος από τις αρμόδιες οικονομικές υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ, ή έστω από κάποια ανεξάρτητη αρχή, εφόσον η επιχορήγηση προέρχεται από κρατικά κονδύλια.

    Έλενα Βλαχογιάννη
    Αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ
    Προϊσταμένη του ΤΤΠΠΑ

  • 28 Ιανουαρίου 2023, 13:14 | Μαρία

    παρ. 2γ Aν το ΔΣ των 5 μεγαλύτερων μουσείων εγκρίνει σε αυτά εκθέσεις τότε ποιος θα είναι ο ρόλος του Συμβουλίου Μουσείων και της Διεύθυνσης Μουσείων?

    παρ. 2ζ Αν το ΔΣ των 5 μεγαλύτερων μουσείων εγκρίνει δανεισμό, ανταλλαγή και εξαγωγή αντικειμένων των συλλογών τους, ποιος ο ρόλος του ΚΑΣ? Κι αν αποφασίσει το ΔΣ κάποιου μουσείου τον προσωρινό δανεισμό για μια περιοδική έκθεση σε μουσείο εξωτερικού, για την οποία το ΚΑΣ έχει γνωμοδοτήσει αρνητικά, όσον αφορά δάνεια των υπολοίπων μουσείων που παραμένουν στο στενό δημόσιο τομέα, τότε τι θα γίνεται?

  • 28 Ιανουαρίου 2023, 13:41 | Έλενα Βλαχογιάννη

    Άρθρο 13, παρ. 2ε). Δεν γίνεται κατανοητό γιατί πρέπει να ιδρυθούν παραρτήματα των νπδδ στο εσωτερικό της χώρας. Εφόσον υπάρχουν τα μουσεία που ανήκουν στην αρμοδιότητα των Εφορειών Αρχαιοτήτων τα οποία επιτελούν τους ίδιους σκοπούς.
    Όσο για την ίδρυση παραρτημάτων στο εξωτερικό και με δεδομένο ότι το νομικό τους καθεστώς θα διέπεται από το καθεστώς της χώρας στην οποία ιδρύονται, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη μια σειρά από παράγοντες όπως: εάν η χώρα στην αλλοδαπή έχει αποδεχτεί τις διεθνείς συμβάσεις (UNESCO 1970, UNIDROIT 1995) ή τηρεί τον Kώδικα Δεοντολογίας του ICOM για τα Μουσεία (όπως αναθεωρήθηκε στις 08.10.2004 και ισχύει).

    Έλενα Βλαχογιάννη
    Αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ
    Προϊσταμένη του ΤΤΠΠΑ

  • 28 Ιανουαρίου 2023, 13:49 | Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων

    Είναι απορίας άξιον πώς οι συντάκτες του σχεδίου νόμου επικαλούνται την “ευελιξία” και την “μείωση της γραφειοκρατίας” όταν αποφάσεις που σήμερα τις παίρνει καθημερινά ένας Διευθυντής Μουσείου-δημόσιος υπάλληλος (με όλες τις δεσμεύσεις τήρησης των νόμων) μεταφέρονται σε ένα 7μελές ΔΣ.
    Ταυτόχρονα είναι επικίνδυνο να χαράσσεται η πολιτική του Μουσείου από ανθρώπους άσχετους με το αντικείμενο που δίνουν λόγο μόνο στον/στην Υπουργό που τους διορίζει. Στο άρθρο αυτό (παρ. 13 α) εισάγεται η δυνατότητα των Μουσείων ΝΠΔΔ να παίρνουν δάνεια (!), δηλαδή να μετατραπούν κάποια μέρα σε προβληματικές ΔΕΚΟ. Μεταφέρεται η αρμοδιότητα για τον “δανεισμό, παρακαταθήκη, ανταλλαγή και εξαγωγή αντικειμένων” (παρ. 13 ζ) καθώς και η “πρόταση προς τον Υπουργό για την ίδρυση παραρτημάτων του Μουσείου στο εσωτερικό και στο εξωτερικό” (παρ, 13 ε) στο κυβερνητικά διορισμένο ΔΣ το οποίο αποτελείται από πρόσωπα μη σχετικά με την επιστήμη της αρχαιολογίας, που δεν δίνουν λόγο σε κανέναν παρά μόνο στον/στην Υπουργό που τους διόρισε. Η συμφωνία νομιμοποίησης της αρχαιοκαπηλίας στην περίπτωση της Συλλογής Στερν και οι μυστικές διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης για δανεισμό και ανταλλαγή των αρχιτεκτονικών Γλυπτών του Παρθενώνα αποδεικνύουν περίτρανα πού στοχεύει η διάταξη αυτή.
    Στην παρ. 13 η ορίζεται η ανέλεγκτη διαχείριση των οικονομικών του Μουσείου από το εκάστοτε κυβερνητικά διορισμένο ΔΣ, ενώ στην παρ. 13 θ θεσμοθετείται η υπαγωγή του προσωπικού στο ανέλεγκτο ΔΣ του Μουσείου. Η πρακτική σε άλλα ΝΠΔΔ (Νοσοκομεία, Μουσείο Ακρόπολης) έχει αποδείξει τι σημαίνει αυτό. παραθέτουμε από ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων Μουσείου Ακρόπολης: “Το Μουσείο Ακρόπολης, ως εργασιακό-διοικητικό περιβάλλον, δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση πρότυπο και βάση ώστε να στηθούν και τα άλλα μεγάλα μουσεία σε αντίστοιχο πλαίσιο. Ένας πρότυπος οργανισμός είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο πως πρέπει να τοποθετεί εξίσου στη κορυφή των προτεραιοτήτων του την ικανοποίηση του έμψυχου δυναμικού του. Για την ώρα, λοιπόν, και μέχρι να υπάρξει αυτή η βούληση, μάλλον πρότυπο παραδείγματος προς αποφυγή αποτελεί παρά κάτι άλλο.”

  • 28 Ιανουαρίου 2023, 12:40 | ΣΥΛΛ. ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠ.ΠΟ. Β. ΕΛΛΑΔΟΣ

    Άρθρο 13. Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου
    Άρθρο 17. Αρμοδιότητες Γενικού Διευθυντή

    Προβλέπεται η άσκηση πειθαρχικής εξουσίας του Γενικού Διευθυντή επί του προσωπικού σε πρώτο βαθμό και του Δ.Σ. σε δεύτερο βαθμό.
    Αποτελεί σημαντική έλλειψη ωστόσο το ότι δεν καθορίζεται η πειθαρχική αρμοδιότητα του κάθε οργάνου, δηλαδή τι ποινές μπορεί να επιβάλει, αλλά και αναιρείται η πρόβλεψη του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007) για την αρμοδιότητα των πειθαρχικών συμβουλίων επί πειθαρχικών παραπτωμάτων υψηλής σοβαρότητας.
    Ομοίως, για την υπηρεσιακή κατάσταση του προσωπικού προβλέπεται αποφασιστική αρμοδιότητα του Δ.Σ., χωρίς όμως να προβλέπεται η λειτουργία Υπηρεσιακού Συμβουλίου για μείζονες υπηρεσιακές μεταβολές (επιλογές προϊσταμένων, μετατάξεις κ.λπ.).
    Συνεπώς, δεν διασφαλίζονται οι επιβαλλόμενες εγγυήσεις αμεροληψίας, αντικειμενικότητας και αξιοκρατίας, όσον αφορά την υπηρεσιακή και πειθαρχική κατάσταση του προσωπικού, καθώς η θέση του καθίσταται δυσμενέστερη σε σχέση με το προηγούμενο υπηρεσιακό του καθεστώς.

  • 28 Ιανουαρίου 2023, 11:09 | Γιώργος

    παρ. 2ζ Η αποκοπή του σημαντικότερου αποθέματος κινητών ευρημάτων από τον στενό δημόσιο τομέα εκχωρεί σε διοικητικά συμβούλια τη διαχείριση του πυρήνα των πολιτιστικών αξιών του ελληνικού κράτους. Tι θα συμβεί λοιπόν αν το ΔΣ κάποιου Μουσείου που θα είναι αρμόδιο για την άσκηση της πολιτικής του Μουσείου εφαρμόσει πολιτικές που δεν είναι σύμφωνες με την γενική μουσειακή πολιτική που χαράσσει το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού? Ειδικά σε θέματα δανεισμών, εξαγωγών και ανταλλαγών αντικειμένων των Συλλογών?

  • 28 Ιανουαρίου 2023, 06:42 | Σέργιος

    Παρ. 2γ. Κρίνοντας από τον παράδειγμα του Μουσείου Ακρόπολης, οι ημέρες ελευθέρας εισόδου θα μειωθούν, δεδομένου ότι τα Μουσεία δεν θα είναι υποχρεωμένα να ακολουθούν την ενιαία πολιτική καθορισμού του αντιτίμου εισιτηρίου που εφαρμόζεται σε όλα τα κρατικά μουσεία.

  • 28 Ιανουαρίου 2023, 03:06 | Μαρία

    Με το άρθρο 13 και τις αρμοδιότητες του ΔΣ περιγράφονται όλες οι αλλαγές της λειτουργίας των μουσείων από ειδικές περιφερειακές υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ σε ΝΠΔΔ-οργανισμούς που εγκρίνουν και αποφασίζουν για χρηματοδοτικά πακέτα, επιστημονικά προγράμματα, εκδηλώσεις, τρόπο εργασίας και λειτουργίας, ημέρες ελεύθερης επίσκεψης, εξαγωγές και δανεισμούς αρχαιοτήτων (για πενταετία με δικαίωμα ανανέωσης)παρακαταθήκη, όπως και για παραρτήματα, συλλόγους φίλων, εθελοντές, ειδικά καθήκοντα υπαλλήλων και αξιολόγηση του έργου τους. Εκτός όλων των ανωτέρω ο όρος παρακαταθήκη χωρίς τον χρονικό προσδιορισμό της πενταετίας (όπως στην εξαγωγή και στο δανεισμό) σε συνδυασμό με τα παραρτήματα δημιουργεί σκέψεις, καθώς στο ν. 4858/2021 υπάρχουν οι όροι δανεισμός και ανταλλαγή για τις αρχαιότητες και όχι παρακαταθήκη.

  • 27 Ιανουαρίου 2023, 18:33 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ

    ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΑΡ.2 ΠΕΡ.Θ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΣΤΟ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ. (ΣΤΟΝ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΤΟ ΔΣ ΤΟΥ ΝΠΔΔ ΈΧΕΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΩΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΟ ΜΟΝΟ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ.
    ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΣΕ ΟΣΑ ΟΡΙΖΕΙ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ Η ΝΟΜΙΚΗ-ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ Η ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ.

  • 27 Ιανουαρίου 2023, 13:42 | Βασιλική Πλιάτσικα

    Άρ. 13, παρ. 1. – ΠΕΡΙ ΑΣΚΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

    – Δεν είναι δυνατόν έκαστο μουσείο να είναι αρμόδιο για την άσκηση «της δημόσιας πολιτικής» εν γένει, διότι τότε κάθε Μουσείο υποκαθιστά το ΥΠΠΟΑ που πρέπει να ορίζει την κεντρική πολιτική, όπως αμέσως μετά αναφέρεται. Το χωρίο πρέπει να αναδιατυπωθεί με την ακόλουθη προσθήκη: «…και ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ της δημόσιας πολιτικής…»

    Αρ. 13, παρ. 2, περ. στ) – ΠΕΡΙ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΥ ΣΥΛΛΟΓΩΝ

    Απαραίτητο να προστεθεί «κατόπιν εισήγησης επιτροπής εμπειρογνωμόνων».

    Αρ. 13, παρ. 2, περ. η) – ΠΕΡΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ

    Ο έλεγχος νομιμότητας διαχείρισης σε έκαστο μουσείο πρέπει να γίνεται σε τακτά διαστήματα από Ανεξάρτητη Αρχή και να μην επαφίεται στην πρόθεση του εκάστοτε υπουργού επιλογή του οποίου αποτελούν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου. Το σύστημα οικονομικού ελέγχου πρέπει να είναι αυστηρότερο. Με αυτό και άλλα άρθρα διευκολύνεται η οικονομική κατάχρηση και η κακοδιαχείριση.

    Αρ. 13, παρ. 2, περ. θ) – ΠΕΡΙ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΣΕ Β΄ΒΑΘΜΟ

    – Οι υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού που εργάζονται ως αποσπασμένοι από το Υπουργείο σε έκαστο μουσείο πρέπει να κρίνονται από τα Πειθαρχικά Συμβούλια του υπουργείου.
    Εφ’όσον αυτό δεν συμβαίνει, πρέπει:

    Α) είτε το Διοικητικό Συμβούλιο να λειτουργεί και ως Πειθαρχικό Όργανο σε δεύτερο βαθμό, οπότε σε αυτή την περίπτωση πρέπει να περιλαμβάνει ex officio εκπρόσωπο των εργαζομένων σε αυτό.

    Β) είτε να οριστεί δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο που να περιλαμβάνει δύο μέλη του Δ.Σ., τον Γενικό Διευθυντή και δύο τουλάχιστον υπαλλήλους που υπηρετούν σε θέσεις ευθύνης

    Αρ. 13, παρ. 2, περ. ιγ) – ΠΕΡΙ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    Το πλαίσιο οφείλει να προβλέπει α) την ασφάλεια των αρχαιοτήτων, β) την ασφάλιση των εργαζόμενων εθελοντών, γ) την προστασία από την εμπέδωση συστήματος μαύρης εργασίας δια του εθελοντισμού.

    Αρ. 13, παρ. 3. – ΠΕΡΙ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ
    – Ποια είναι τα ειδικά καθήκοντα; Ασαφής διατύπωση που επιτρέπει κατάχρηση.

  • 27 Ιανουαρίου 2023, 11:14 | Παύλος

    «Η πρόταση προς τον Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού για την ίδρυση παραρτημάτων του Μουσείου στο εσωτερικό και εξωτερικό»

    Ποιος ο λόγος να δημιουργηθούν παραρτήματα?!!!!!!!! Τι είναι τα Μουσεία μας? Zara?! Έχετε ρωτήσει αν το Louvre Abu Dhabi είναι πετυχημένο? Ξέπλυμα αρχαιοτήτων γίνεται όπως είδαμε πρόσφατα στις εφημερίδες! Οι τουρίστες έρχονται στη χώρα μας για όλα τα όμορφα της χώρας μας και για τα Μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους. Αν φτιαχτούν παραρτήματα στο εξωτερικό, ποιος ο λόγος να έρχονται στην Ελλάδα? Μόνο για τις παραλίες?!

  • 27 Ιανουαρίου 2023, 08:21 | Ασημίνα Ποριώτη

    Παράγραφος 2ζ. Το ΔΣ πλέον αποφασίζει μόνο του, χωρίς την γνωμοδότηση του ανώτατου γνωμοδοτικού οργάνου του ΥΠΠΟΑ, δηλαδή του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, για τον δανεισμό και την ανταλλαγή των αρχαιοτήτων του εκάστοτε Μουσείου. Η τύχη και η διαχείριση των αρχαιοτήτων των οποίων η κυριότητα εξακολουθεί έστω και τύποις να ανήκει στον ελληνικό λαό παραδίδεται στα χέρια ενός διορισμένου και σε μεγάλο ποσοστό άσχετου περί την αρχαιολογία ΔΣ που θα υπακούει στα κελεύσματα της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας. Ανοίγει πλέον με σαφήνεια ο δρόμος για τον επί πολλά έτη (5 χρόνια +5+5 επ’ άπειρον) δανεισμό στο εξωτερικό μοναδικών, εμβληματικών και αμετακίνητων σήμερα αρχαιοτήτων

  • 26 Ιανουαρίου 2023, 15:10 | Γιώργος

    Μήπως τελικά ο απώτερος σκοπός αυτού του νομοσχεδίου είναι η δημιουργία παραρτημάτων και ο δανεισμός με συνοπτικές διαδικασίες αρχαιοτήτων στο εξωτερικό? Ειδικά αυτό το διάστημα που πιθανώς να χρειαστεί αρχαιότητες ανεκτίμητης αξίας να δοθούν ως «αντίδωρα» για την «επιστροφή» των Παρθενώνειων μαρμάρων?

  • 26 Ιανουαρίου 2023, 14:20 | Χρύσα

    Παράγραφος 2ζ. Το ΔΣ πλέον αποφασίζει μόνο του, χωρίς την γνωμοδότηση του ανώτατου γνωμοδοτικού οργάνου του ΥΠΠΟΑ, δηλαδή του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, για τον δανεισμό και την ανταλλαγή των αρχαιοτήτων του εκάστοτε Μουσείου. Η τύχη και η διαχείριση των αρχαιοτήτων, των οποίων η κυριότητα εξακολουθεί έστω και τύποις να ανήκει στον ελληνικό λαό, παραδίδεται στα χέρια ενός διορισμένου και σε μεγάλο ποσοστό άσχετου περί την αρχαιολογία ΔΣ. Ανοίγει πλέον με σαφήνεια ο δρόμος για τον επί πολλά έτη (5 χρόνια + 5 + 5 επ’ άπειρον) δανεισμό στο εξωτερικό μοναδικών, εμβληματικών και αμετακίνητων σήμερα αρχαιοτήτων

  • 25 Ιανουαρίου 2023, 21:45 | Μανουσάκη Γεωργία

    Ο δανεισμός, η παρακαταθήκη, η ανταλλαγή και η εξαγωγή αντικειμένων των συλλογών του Μουσείου… Ο χρόνος του δανεισμού και της προσωρινής εξαγωγής δεν δύναται να υπερβαίνει την πενταετία και δύναται να ανανεωθεί με την ίδια διαδικασία : πόσες φορές μπορεί να ανανεωθεί αυτή η 5ετία; Το ανώτατο όριο του δανεισμού είναι «ανοιχτό».

  • 25 Ιανουαρίου 2023, 13:59 | Έφη

    2.ια) δεν υπάρχει περιγραφή κριτηρίων, βάσει των οποίων θα μετέχουν στις επιτροπές και στις ομάδες εργασίας πρόσωπα, που δεν είναι μέλη του Δ.Σ. ή υπάλληλοι του Μουσείου, προκειμένου να εξετάσουν θέματα ειδικού συμφέροντος, τα οποία σχετίζονται με τους σκοπούς και τις δράσεις του Μουσείου; Με ποιόν τρόπο θα είναι γνώστες αυτών;

  • 23 Ιανουαρίου 2023, 20:00 | Γεώργιος

    Τι θα συμβεί αν το ΔΣ κάποιου Μουσείου που θα είναι αρμόδιο για την άσκηση της πολιτικής του Μουσείου εφαρμόσει πολιτικές που δεν είναι σύμφωνες με την γενική μουσειακή πολιτική που χαράσσει το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού;

  • 21 Ιανουαρίου 2023, 17:00 | ΚΥΡΙΑΚΉ

    7μελες Δ.Σ. , 1 Γενικός Διευθυντής, 1 Γραμματέας και ο αναπληρωτής του, 2 Νομικοί, συνεδριάζουν μια φορά το μήνα και αποζημιώνονται. Επιτροπές και ομάδες εργασίας, ειδική επιτροπή αξιολόγησης…..και ουκ έστιν αριθμός … διοικούντων και των επιτροπών τους…. ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ ΜΕΓΑΛΟΣ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΟΥΝΤΩΝ , ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΟΥΣ, ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ και κυρίως ΑΣΤΑΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ, αφού όλοι αυτοί θα αντικαθίστανται σε κάθε κυβερνητική αλλαγή.

  • 21 Ιανουαρίου 2023, 17:56 | ΚΥΡΙΑΚΉ

    Πόσες φορές μπορεί να ανανεωθεί αυτή η 5ετία; Το ανώτατο όριο του δανεισμού είναι «ανοιχτό».