1. Ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) επιλέγονται σύμφωνα με τα άρθρα 20 έως 23 του ν. 4735/2020 (Α΄ 197), με την επιφύλαξη του άρθρου 7 του παρόντος σχετικά με την ανανέωση της θητείας, μεταξύ προσωπικοτήτων με συμβολή στον αντίστοιχο επαγγελματικό ή κοινωνικό χώρο αυτών.
2. Τρία (3) μέλη του Δ.Σ. επιλέγονται μεταξύ προσωπικοτήτων με συμβολή στον χώρο του πολιτισμού ή στον επαγγελματικό ή κοινωνικό χώρο αυτών και δύο (2) μέλη είναι υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ή των εποπτευόμενων φορέων αυτού, κλάδου ΠΕ Αρχαιολόγων ή ΠΕ Μηχανικών ή ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού, κάτοχοι τουλάχιστον μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, αναγνωρισμένου με πράξη αρμοδίου οργάνου ή με αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.) ή το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.) σύμφωνα με το π.δ. 38/2010 (Α’ 78), και με τουλάχιστον τετραετή υπηρεσία σε θέση ευθύνης.
3. Ο Γραμματέας του Δ.Σ. και ο αναπληρωτής του, οι οποίοι είναι υπάλληλοι του Μουσείου, ορίζονται με απόφαση του Προέδρου του Δ.Σ..
Η προσωπική επιλογή της Υπουργού για πρόεδρο ή μέλη ΔΣ ανθρώπων με πλαστά ή ανύπαρκτα πτυχία ή ακόμα και ανθρώπου που καταδικάστηκε για βιασμό, τι εχέγγυα δίνει για μία καλύτερη τύχη στα σχεδιαζόμενα ΝΠΔΔ;
Ενώ στο άρθρο 15 του νομοσχεδίου καθορίζονται τα προσόντα διορισμού του Γενικού Διευθυντή, αυτά δεν καθορίζονται για τον διορισμό του Προέδρου και του Αντιπροέδρου των ΔΣ. Αρκεί δηλαδή μόνον το όνομα που έχουν “χτίσει” στον επαγγελματικό χώρου όπου δραστηριοποιούνται;
Έλενα Βλαχογιάννη
Αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ
Προϊσταμένη του ΤΤΠΠΑ
Άρθρο 8. Επιλογή Προέδρου, Αντιπροέδρου και μελών Διοικητικού Συμβουλίου
Στο άρθρο 8 που αφορά την επιλογή Προέδρου, Αντιπροέδρου και μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τη δυνατότητα συμμετοχής αιρετού εκπροσώπου των εργαζομένων του Μουσείου.
Ο ορισμός εκπροσώπου των εργαζομένων στο ΔΣ αποτελεί πάγια πρόβλεψη στα περισσότερα νομικά πρόσωπα του Δημόσιου Τομέα, καθώς αναγνωρίζεται θεσμικά η σπουδαιότητα του ρόλου τους, η δυνατότητα συμβολής στην εύρυθμη λειτουργία του φορέα λόγω της άμεσης και διαχρονικής γνώσης των θεμάτων που αφορούν τη λειτουργία του αλλά και του εύλογου ενδιαφέροντός τους για τα θέματα της υπηρεσιακής τους κατάστασης, που αφορούν σημαντικό μέρος των λαμβανόμενων αποφάσεων.
Αποτελεί σφάλμα της ρύθμισης η έλλειψη αυτή και θα πρέπει να προβλεφθεί είτε η αύξηση των μελών του Δ.Σ. κατά δύο (2) ώστε να συμμετέχουν και εκπρόσωποι εργαζομένων, είτε τουλάχιστον το ένα (1) από δύο (2) μέλη που προέρχονται από υπαλλήλους του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ή εποπτευόμενων φορέων αυτού, να είναι αιρετός εκπρόσωπος των εργαζομένων του Μουσείου, χωρίς περιορισμό ως προς την Κατηγορία ή τον Κλάδο από τον οποίο προέρχεται.
1. Ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) επιλέγονται σύμφωνα με τα άρθρα 20 έως 23 του ν. 4735/2020 (Α΄ 197), με την επιφύλαξη του άρθρου 7 του παρόντος σχετικά με την ανανέωση της θητείας, μεταξύ προσωπικοτήτων με συμβολή στον αντίστοιχο επαγγελματικό ή κοινωνικό χώρο αυτών.
Δεν νομίζω οτι πρέπει να σχολιάσω κάτι! Είναι ανέκδοτο!
άρθρ.8 παρ, 1 και 2 Μπορεί αρχαιοπώλης ή έμπορος νεότερων μνημείων ή υπάλληλος ή συνεργάτης φυσικών ή νομικών προσώπων που ασκούν παρόμοια επιχείρηση, να καταλαμβάνει θέση σε ΔΣ Μουσείου;
Ο Ν. 4858/2021 δεν δίνει καν το δικαίωμα συλλέκτη σε όσους είναι αρχαιοπώλες ή εργάζονται σε αρχαιοπωλεία. Τέλος θα μπορούν συλλέκτες μνημείων να είναι στο ΔΣ των Μουσείων;
Το ερώτημα τίθεται καθώς οι ως άνω αναφερόμενοι μπορεί να είναι προσωπικότητες με συμβολή στον χώρο του πολιτισμού ή στον επαγγελματικό τους ή κοινωνικό τους χώρο.
ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΑΡ.2 ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ.ΟΠΩΣ ΉΔΗ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 7 Ν. 4761/2020 ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΔΑΠ : «Ένα (1) μέλος, υποδεικνύεται από τη Γενική Συνέλευση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων του ΥΠ.ΠΟ.Α»
ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΦΘΟΥΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΜΗ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ.
Αρ. 8, παρ. 1 – ΠΕΡΙ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ
– Η ρύθμιση που προβλέπει τον διορισμό Προέδρου και Αντιπροέδρου μέσω ΑΣΕΠ (Ν. 4735/2020) παραβιάζεται ακολούθως αφού θα τους ορίσει ο υπουργός αυθαίρετα. Προκειμένου να έχει ισχύ η παράγραφος αυτή, πρέπει η έναρξη ισχύος του νομοσχεδίου να οριστεί κατόπιν της επιλογής Προέδρου και Αντιπροέδρου με την νόμιμη διαδικασία.
Ακόμη και εάν ποτέ οριστούν νομίμως ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος σε έκαστο μουσείο, την πλειοψηφία στο Διοικητικό Συμβούλιο κάθε μουσείου θα την ορίζει ο εκάστοτε υπουργός αφού έχει την επιλογή 5 εκ των 7 μελών.
Κατ’αυτόν τον τρόπο τα μουσεία θα αποτελούν στο διηνεκές πεδίο κομματικής και πολιτικής εκμετάλλευσης.
Αρ. 8, παρ. 2 – ΠΕΡΙ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ Δ.Σ.
– Τα τρία μέλη του Δ.Σ. που επιλέγονται «μεταξύ προσωπικοτήτων» οφείλουν να έχουν αποκλειστική σχέση με τον πολιτισμό, διαφορετικά η διατύπωση επιτρέπει κατάχρηση και ορισμό απολύτως άσχετων προσώπων που τους δίνεται μεγάλη ισχύς στη διαχείριση του εκάστου μουσείου. Οι προσωπικότητες με συμβολή στον επαγγελματικό και κοινωνικό χώρο περιλαμβάνουν γενικώς το σύνολο των Ελλήνων πολιτών που εργάζονται και έχουν οποιαδήποτε κοινωνική παρουσία, ακόμη και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η γενικόλογη διατύπωση επιτρέπει την κατάχρηση.
– Οι δύο υπάλληλοι του ΥΠΠΟΑ που δύναται να οριστούν από τον εκάστοτε υπουργό ως μέλη πρέπει να προέρχονται από όλους τους κλάδους ΠΕ υπαλλήλων.
– Στο Διοικητικό Συμβούλιο πρέπει να έχουν θέση ex officio:
1. ο Γενικός Διευθυντής Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς (ΕΑΜ), Διευθυντής Βυζαντινών Αρχαιοτήτων (ΒΧΜ, ΜΒΠ), Διευθυντής Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων (ΑΜΗ, ΑΜΘ) αναπληρούμενοι από τον Διευθυντή Μουσείων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων.
2. Εκπρόσωποι των εργαζομένων.
Είναι σαφές από το περιεχόμενο του άρθρου ότι ο διοικητικός εναγκαλισμός των Μουσείων με το Κράτος όχι μόνο δεν θα πάψει, αλλά θα είναι ασφυκτικότερος, διότι οι διορισμοί του Διοικητικού Συμβουλίου και του Γενικού Διευθυντή θα φέρουν αποκλειστικά πολιτική σφραγίδα, αυτή του εκάστοτε Υπουργού Πολιτισμού και δι’ αυτού της εκάστοτε Κυβέρνησης.
Στη συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου δεν εξασφαλίζεται η εκ της θέσεως (ex officio) συμμετοχή μελών, όπως του Γενικού Διευθυντή Αρχαιοτήτων, ενός Διευθυντή Αρχαιοτήτων, ενός εκπροσώπου των εργαζομένων ή των Φίλων του Μουσείου. Στο Διοικητικό Συμβούλιο θεωρητικά μπορεί να μην συμμετέχει κανείς αρχαιολόγος, παρόλο που και τα πέντε Μουσεία είναι αρχαιολογικά.
τα κριτήρια επιλογής των τριών μελών του ΔΣ που δεν είναι υπάλληλοι του ΥΠΠΟΑ είναι ουσιαστικά ανύπαρκτα καθώς περιγράφονται με την διατύπωση «προσωπικότητες με συμβολή στο χώρο του πολιτισμού ή στον επαγγελματικό ή κοινωνικό χώρο αυτών». Είναι σαφές ότι η επιλογή θα γίνεται με απόλυτα υποκειμενικά κριτήρια κατά τις επιθυμίες της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας που θα μπορεί να τοποθετεί ανθρώπους, ακόμη και ανεπάγγελτους στις κρίσιμες για την διαχείριση του πολιτιστικού αποθέματος του κράτους θέσεις μέλους Διοικητικού Συμβουλίου ενός Μουσείου της σημασίας των υπό μετατροπή Μουσειων. Τα δύο μέλη του Δ.Σ. που θα επιλέγονται μεταξύ των υπαλλήλων του ΥΠΠΟΑ θα πρέπει όχι μόνο να έχουν τετραετή εμπειρία σε θέση ευθύνης, αλλά να κατέχουν θέση ευθύνης στο ΥΠΠΟΑ καθόσον διάστημα διατελούν μέλη του ΔΣ. Επιβάλλεται μια θέση μέλους του Δ.Σ. να καταλαμβάνεται από εκπρόσωπο των εργαζομένων στο Μουσείου, κατ’ επιλογή των ιδίων μέσα από θεσμικές διαδικασίες
1) πόσο έχει υπολογιστεί ότι θα είναι το ετήσιο κόστος για όλα τα μέλη του Δ.Σ.;
2) έχει γίνει κάποια ανάλυση κόστους/ωφέλειας που να δικαιολογεί το επιπλέον κόστος ή έστω από ποιους πόρους θα καλύπτεται αυτό το κόστος; Αν ναι γιατί δεν παρατίθεται;
3) τα κριτήρια για την επιλογή των μελών του Δ.Σ. επιδέχονται πολύ ανοιχτή ερμηνεία και επιτρέπουν την επιλογή τελείως ακατάλληλων προσώπων. Η εμπειρία από το Εθνικό Θέατρο και από την ΕΥΠ θα έπρεπε να κάνουν πολύ πιο αυστηρά τα κριτήρια επιλογής.
Είναι ανεπίτρεπτη η παντελής έλλειψη τυπικών προσόντων για την επιλογή των 5 εκ των 7 μελών του ΔΣ. Είναι σαφές ότι η επιλογή θα γίνεται με απόλυτα υποκειμενικά κριτήρια κατά τις επιθυμίες της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας που θα μπορεί να τοποθετεί ανθρώπους, ακόμη και ανεπάγγελτους στις κρίσιμες για την διαχείριση του πολιτιστικού αποθέματος του κράτους θέσεις μέλους Διοικητικού Συμβουλίου ενός Μουσείου της σημασίας και του διαμετρήματος του Εθνικού Αρχαιολογικού.
Τουλάχιστον να προβλεφθούν ex officio θέσεις, πχ ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Μουσείων, ώστε να μην απαιτείται η διαρκής ανασυγκρότηση του ΔΣ σε περίπτωση κυβερνητικής αλλαγής.
Μια θέση μέλους του Δ.Σ. θα έπρεπε να καταλαμβάνεται από αιρετό εκπρόσωπο των εργαζομένων σε κάθε Μουσείο
Όπως είναι σαφές από τις μεταβατικές διατάξεις (άρθρο 34) η επίκληση στα άρθρα 20 έως 23 του ν. 4735/2020 είναι προσχηματική. Η επιλογή των μελών «μεταξύ προσωπικοτήτων με συμβολή στον αντίστοιχο επαγγελματικό ή κοινωνικό χώρο αυτών» δίνει τη δυνατότητα επιλογής οποιουδήποτε, ασχέτως τυπικών προσόντων και, φυσικά, ασχέτως γνώσης ή εμπειρίας. Έτσι, δεν αποκλείεται να δούμε να διοικούν π.χ.το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο -το οποίο από την ίδρυσή του ευτύχησε να έχει Διευθυντές σημαντικούς αρχαιολόγους που άφησαν το στίγμα τους στην επιστήμη- άνθρωποι άσχετοι με την πολιτιστική κληρονομιά.
Κανένα τυπικό προσόν δεν ορίζεται ως κριτήριο για την επιλογή των μελών του ΔΣ, πέραν των 2 που υπηρετούν ήδη στο ΥΠΠΟΑ. Τα νέα Μουσείο-ΝΠΔΔ θα παρουσιάζουν το παράδοξο οι Προϊστάμενοι (μέλη ΔΣ) να έχουν λιγότερα προσόντα από τους υφισταμένους τους!!!
Πόσες επιπλέον θέσεις πια!!!!!! Πόσα θα πληρώσουν ακόμα οι Έλληνες πολίτες!
΄΄Τρία (3) μέλη του Δ.Σ. επιλέγονται μεταξύ προσωπικοτήτων με συμβολή στον χώρο του πολιτισμού ή στον επαγγελματικό ή κοινωνικό χώρο αυτών΄΄
Αλήθεια τώρα?!!!!!!! Ετοιμάζονται οι κυρίες της καλής κοινωνίας!!!!!!!!
Κατάγομαι από το Σκεπαστό Πρεβέζης Δήμου Πάργας Ηπείρου και έχω βρει άπειρα αρχαία νομίσματα,διότι εκεί βρίσκεται το νομισματοκοποιειο του Πύρου,ας αφήσουμε την αρχαιολογία να κάνει το πρέπον και αυτό που σπούδασε,ανασκαφές. Τάσομαι κατά του δημοψηφίσματοςμε όλο το σθένος που με διακατέχει.
Τα κριτήρια επιλογής του Προέδρου, του Αντιπροέδρου και των τριών μελών του ΔΣ που δεν είναι υπάλληλοι του ΥΠΠΟΑ είναι μηδαμινά, καθώς περιγράφονται με την διατύπωση «προσωπικότητες με συμβολή στο χώρο του πολιτισμού ή στον επαγγελματικό ή κοινωνικό χώρο αυτών». Όχι μόνο υπολείπονται σημαντικά των αντίστοιχων τυπικών προσόντων των νυν Προϊσταμένων των Μουσείων, αλλά και εκείνων του άριστα καταρτισμένου και επιμορφωμένου επιστημονικού προσωπικού των Μουσείων αυτών. Είναι σαφές ότι η επιλογή θα γίνεται με απόλυτα υποκειμενικά κριτήρια.
Τα δύο μέλη του Δ.Σ. που θα επιλέγονται μεταξύ των υπαλλήλων του ΥΠΠΟΑ θα πρέπει να κατέχουν θέση ευθύνης στο ΥΠΠΟΑ καθόσον διάστημα διατελούν μέλη του ΔΣ. Θα πρέπει επίσης να προβλεφθούν ex officio θέσεις, όπως υπάρχει αντίστοιχη πρόνοια στο Μουσείο Ακρόπολης αλλά και σε μουσεία εξωτερικού (πχ ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Μουσείων). Με αυτόν τρόπο θα μειωνόταν ο έλεγχος της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας και η διαρκής ανασυγκρότηση του ΔΣ σε περίπτωση κυβερνητικής αλλαγής. Επιβάλλεται μια θέση μέλους του Δ.Σ. να καταλαμβάνεται από αιρετό εκπρόσωπο των εργαζομένων σε κάθε Μουσείο.
Η διαχείριση και διοίκηση των αρχαιοτήτων και των μουσείων, πρέπει να γίνεται από καταρτισμένα πρόσωπα και μόνο, τους αρχαιολόγους. Είναι αδιανόητο να έχει την ευχέρεια ο εκάστοτε υπουργός να διορίζει το δικό του Δ.Σ. χωρίς αντικειμενικά κριτήρια. Επίσης, είναι απαράδεκτο να γίνεται δανεισμός των αρχαιοτήτων για 50+ χρόνια και οπωσδήποτε το χρονικό όριο θα πρέπει να μειωθεί σε λίγους μήνες. Διαφωνώ κάθετα με αυτό το νομοσχέδιο, το οποίο προωθεί την ιδιωτικοποίηση σε ακόμη έναν κλάδο.
Τα περιγραφόμενα προσόντα για την πλήρωση των θέσεων του Προέδρου και των μελών του Δ.Σ. δεν συνάδουν με τον επιστημονικό χαρακτήρα των Μουσείων και πάντως υπολείπονται σημαντικά από τα αντίστοιχα τυπικά προσόντα των νυν Προϊσταμένων των Μουσείων, καθώς πρακτικά δεν ορίζεται κανένα τυπικό προσόν (διδακτορικά, ξένες γλώσσες, ερευνητικό έργο)
Θεωρώ ότι από τα 2 μέλη του ΔΣ που προβλέπεται να ειναι υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού (παράγραφος 2) θα έπρεπε να προβλέπεται και ο Κλάδος των ΠΕ Συντηρητών Αρχαιοτήτων & Έργων Τέχνης και όχι μόνο των ΠΕ Αρχαιολόγων, ΠΕ Μηχανικών και ΠΕ Διοικητικών.
Έτσι όπως είναι γραμμένο το άρθρο 8 είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα υπάρχει Συντηρητής Αρχ/των και Έργων Τέχνης στο ΔΣ των Μουσείων, πράγμα που με βρίσκει αντίθετο.
Διαφωνώ κάθετα με την ανάθεση της διοίκησης σε ανθρώπους που δεν είναι γνώστες του αντικειμένου. Η αρχαιολογική υπηρεσία είναι η πλέον κατάλληλη και πρέπει να παραμείνει σε αυτήν η διοίκηση των μουσείων. Κάποιος μπορεί να έχει κάνει χαράξει μεγάλη επαγγελματική πορεία στον χώρο του θεάματος (πχ θέατρο ή τηλεόραση), αυτό, όμως, δεν τον καθιστά κατάλληλο, ούτε ικανό να διαχειριστεί θέματα που δεν αφορούν τον κλάδο του. Η αρχαιολογία και η μουσειολογία είναι επιστήμες. Δεν μπορεί, λοιπόν, κάποιος που δεν έχει την γνώση απλά να ενημερωθεί για κάτι μέσα σε μερικές σελίδες και να πράξει ανάλογα.
Παρακαλείσθαι τουλάχιστον να επιλεχθούν στο ΔΣ αρχαιολόγοι της αρχαιολογικής υπηρεσίας. Επίσης, ο δανεισμός των αρχαίων να μην υπερβαίνει τους 12 μήνες.
Να υπάρξει πρόνοια συμμετοχής και φορέων θεσμικών, που εκπροσωπούν την κοινωνία των πολιτών (ΕΒΕΑ, ΙΣΑ)
Γιατί να μην μπορούν να επιλεγούν υπάλληλοι του ΥΠ.ΠΟ.Α με άλλες ειδικότητες όπως ΠΕ Συντηρητές, ΠΕ Εικαστικών;
Επιπροσθέτως είθισται σε ΔΣ Συμβούλια ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ να συμμετέχει τουλάχιστον ένας αιρετός εκπρόσωπος των εργαζομένων στο ΝΠΔΔ. Γιατί όχι στην περίπτωσή μας;
Δεν έχουν προβλεφθεί ex officio θέσεις, όπως υπάρχει αντίστοιχη πρόνοια στο Μουσείο Ακρόπολης αλλά και σε μουσεία εξωτερικού (πχ ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Μουσείων). Με αυτόν τρόπο θα μειωνόταν ο έλεγχος της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας και η διαρκής ανασυγκρότηση του ΔΣ σε περίπτωση κυβερνητικής αλλαγής ή αλλαγών χαρτοφυλακίου
Αδικαιολόγητη διόγκωση της ιεραρχίαςμε συνακόλουθη αύξηση της μισθολογικής δαπάνης. Δεν εγγυάται την αξιοκρατία. Ένα ξενόφερτο διοικητικό σχήμα.
Σε περίπτωση που προωθηθεί για ψήφιση να προστεθεί ο κλάδος ΠΕ Συντηρητών Αρχαιοτήτων & Εργων Τέχνης που αντιπροσωπεύουν την επιστήμη της συντήρησης πυλώνα των μουσείων.
Θεωρητικά στο ΔΣ των Μουσείων μπορεί να μην υπάρχει αρχαιολόγος!
Θα έπρεπε να εξασφαλίζεται τουλάχιστον η ex officio συμμετοχή αρχαιολόγων, ενδεχομένως και από τους εργαζόμενους στα Μουσεία.
Η επιλογή των μελών «μεταξύ προσωπικοτήτων με συμβολή στον αντίστοιχο επαγγελματικό ή κοινωνικό χώρο αυτών» σημαίνει ότι μπορεί να τοποθετούνται ως μέλη του ΔΣ αποτυχημένοι πολιτευτές, τηλεπερσόνες και, γενικά, οποιοσδήποτε διατηρεί καλές σχέσεις με τον εκάστοτε υπουργό.
7μελες Δ.Σ. , 1 Γενικός Διευθυντής, 1 Γραμματέας και ο αναπληρωτής του, 2 Νομικοί, συνεδριάζουν μια φορά το μήνα και αποζημιώνονται. Επιτροπές και ομάδες εργασίας, ειδική επιτροπή αξιολόγησης…..και ουκ έστιν αριθμός … διοικούντων και των επιτροπών τους…. ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ ΜΕΓΑΛΟΣ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΟΥΝΤΩΝ , ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΟΥΣ, ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ και κυρίως ΑΣΤΑΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ, αφού όλοι αυτοί θα αντικαθίστανται σε κάθε κυβερνητική αλλαγή.
Τα 2 μέλη του ΔΣ που θα είναι έτσι κι αλλιώς υπάλληλοι του ΥΠΠΟΑ θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον μεταπτυχιακό. Τα υπόλοιπα μέλη, αναμεσά τους ο Πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος, κανένα ελάχιστο τυπικό προσόν; Με αυτή τη διατύπωση δεν αποκλείονται και οι απλοί απόφοιτοι Λυκείου.