Μετά το άρθρο 42 του ν. 4761/2020 (Α΄248) προστίθεται άρθρο 42 Α ως εξής:
«Άρθρο 42Α
Πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για τις ανάγκες της κεντρικής υπηρεσίας, των πωλητήριων και των εργαστηρίων του Οργανισμού Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων
- Το προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που απασχολείται για τις ανάγκες των εργαστηρίων και των πωλητηρίων του Ο.Δ.Α.Π., εντός αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, επιτρέπεται να προσλαμβάνεται για χρονική περίοδο μέχρι δώδεκα (12) μήνες, η οποία μπορεί να παρατείνεται μέχρι τη δημοσίευση των οριστικών πινάκων κατάταξης των άρθρων 37 έως 42 του ν. 4765/2021 (Α΄6) και σε κάθε περίπτωση, όχι πέραν των έξι (6) μηνών από τη λήξη τους, αποκλειόμενης της αναγνώρισής τους ως συμβάσεων αορίστου χρόνου.
- Τα προσόντα για την πρόσληψη του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για τις ανάγκες των πωλητηρίων και των εργαστηρίων του Ο.Δ.Α.Π., τα οποία ορίζονται κάθε φορά με την ανακοίνωση του άρθρου 41 του ν. 4765/2021, διαμορφώνονται σε συνάρτηση με το αντικείμενο και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις της θέσης, λαμβάνοντας υπόψη τα τυπικά προσόντα του υποψηφίου σύμφωνα με το π.δ. 85/2022 (Α΄232), καθώς και το αποτέλεσμα συνέντευξης που διενεργείται από το Διαχειριστή εκάστου πωλητηρίου. Στα απαιτούμενα προσόντα για την πρόσληψη του προσωπικού του πρώτου εδαφίου συμπεριλαμβάνεται η πολύ καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας, καθώς και η συναφής εργασιακή εμπειρία. Η περαιτέρω εξειδίκευση των κριτηρίων επιλογής, ο τρόπος εκτίμησής τους και κάθε άλλο αναγκαίο ειδικότερο ζήτημα για τη διαδικασία επιλογής του προσωπικού του παρόντος, καθορίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Δ.Α.Π., ύστερα από εισήγηση του Γενικού Διευθυντή αυτού.».
ΛΟΓΩ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΘΕΩΡΩ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΙΔΟΧ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ. ΣΥΜΦΩΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ,ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ.
Μαζί με την ιδιωτικοποίηση των εισιτηρίων και των πωλητηρίων των αρχαιολογικών χώρων (άρθρα 17-18 του ίδιου νομοσχεδίου), την παράκαμψη του ΑΣΕΠ σε προσλήψεις (άρθρο 19, συνέντευξη), το Υπουργείο Πολιτισμού είναι έτοιμο να εκποιήσει κάθε τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς που φέρνει δημόσια έσοδα και να κατατμήσει μέχρι εξαφάνισης κάθε λειτουργία της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας που προστατεύει τις αρχαιότητες και την πολιτιστική κληρονομιά.
Οι προσπάθειες άμεσης και έμμεσης ιδιωτικοποίησης του έργου της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας κοστίζουν πολύ περισσότερο στον ελληνικό λαό και τον κρατικό προϋπολογισμό, αποφέροντας χειρότερες υπηρεσίες. Αναλυτικά εδώ https://sea.org.gr/details.php?id=1438
Θα ήταν δίκαιο, να εφαρμοστεί το άρθρο και στους ήδη υπηρετούντες συμβασιούχους που προσλήφθηκαν με τη
ΣΟΧ 2/2023 καθώς και σε αυτούς που πρόκειται να προσληφθούν με τη νέα ΣΟΧ 1/2024 αφού άλλωστε αυτό θα συμβάλλει στην απρόσκοπτη λειτουργία των εργαστηρίων, των πωλητηρίων και της κεντρικής υπηρεσίας του ΟΔΑΠ.
Θα ήταν δίκαιο, να εφαρμοστεί το άρθρο και για τους ήδη υπηρετούντες συμβασιούχους υπαλλήλους της Σοχ 2/2023, καθώς και για αυτούς που θα προσληφθούν με την νέα Σοχ 1/2024, αφού αυτό άλλωστε θα συμβάλλει στην απρόσκοπτη λειτουργία των εργαστηρίων και των πωλητηρίων του ΟΔΑΠ.
Για λόγους ίσης μεταχείρισης θα πρέπει στο παρόν άρθρο να περιληφθούν και όσοι ΙΔΟΧ υπάλληλοι του ΟΔΑΠ εργάζονται σήμερα με 8μηνες συμβάσεις. Τις ίδιες ανάγκες καλύπτουν και εξίσου απαραίτητοι είναι σήμερα για τον Οργανισμό όσο θα είναι οι μελλοντικοί συνάδελφοί τους .
Την ανάγκη οι συμβασιούχοι του ΟΔΑΠ να προσλαμβάνονται με τουλάχιστον 12μηνης διάρκειας συμβάσεις υπαγορεύουν οι γνωστές συνθήκες που ήδη επικρατούν στον Οργανισμό. Επομένως είναι λογικό να περιληφθούν στο άρθρο 19 και όσοι συμβασιούχοι ΙΔΟΧ ήδη εργάζονται στον ΟΔΑΠ (προκήρυξη ΣΟΧ 2/2023) και επιπλέον να υπάρξει τέτοια μέριμνα για όσους προσληφθούν με την προκήρυξη ΣΟΧ 1/2024.
Θα εξασφαλιστεί με αυτόν τον τρόπο αφενός η δίκαιη, ισότιμη μεταχείριση ήδη υπηρετούντων και μελλοντικά προσληπτέων συναδέλφων και αφετέρου η αποδοτικότερη λειτουργία του ΟΔΑΠ σε όλα τα επίπεδα.
Εργάζομαι στην Κεντρική Υπηρεσία του ΟΔΑΠ με 8μηνη σύμβαση ορισμένου χρόνου (ΣΟΧ 2/2023).
Προτείνω το άρθρο 19 να συμπεριλάβει όλους τους ΙΔΟΧ που υπηρετούν αυτή τη στιγμή σε ολες τις υπηρεσιες του ΟΔΑΠ για την εύρυθμη λειτουργία του.
Ευχαριστώ.
Εργάζομαι ως συμβασιούχος (ΣΟΧ) στην κεντρική υπηρεσία του ΟΔΑΠ, στη Διεύθυνση εσωτερικής οργάνωσης και λειτουργίας, με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου (ΣΟΧ2/2023). Το κείμενο του άρθρου 19 θα πρέπει να διορθωθεί ώστε στο νομοσχέδιο να συμπεριληφθούν οι ήδη εργαζόμενοι συμβασιούχοι με την ΣΟΧ2/2023 καθώς και όλες οι Διευθύνσεις και τα Τμήματα του ΟΔΑΠ (Οικονομικές, Νομικές και Τεχνικές Υπηρεσίες, Υπηρεσίες Προσωπικού και Πληροφορικής, Γραμματειακής Υποστήριξης, Εργαστήρια, Προμήθειες χωρίς να εξαιρείται καμία).
Ευχαριστώ.
Εργάζομαι στον ΟΔΑΠ με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου με την ιδιότητα του Αρχιτέκτονα Μηχανικού στο τμήμα μελετών και επιβλέψεων της κεντρικής υπηρεσίας. Το τμήμα μελετών και επιβλέψεων είναι τμήμα στρατηγικής σημασίας για τη δημιουργία υποδομών κατάλληλων για την αναβάθμιση και λειτουργία των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων όσο και στην προβολή και αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η ολοκλήρωση των μελετών, επιβλέψεων και δημοπρατήσεων έργων απαιτούν έναν εύλογο χρόνο προεργασίας και διεκπεραίωσης. Για αυτόν τον λόγο θα παρακαλούσα στο άρθρο 19 να συμπεριληφθούν και οι υπάλληλοι που εργάζονται στο συγκεκριμένο τμήμα με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ΣΟΧ με άμεση εφαρμογή στους ήδη εργαζόμενους υπαλλήλους της ΣΟΧ2/2023.
Με εκτίμηση,
Ευαγγελία Μήτσιου
Με την πρόσφατη αναδιάρθρωση και εξυγχρονισμό του ΟΔΑΠ παραβλέφθηκε η παράλληλη ενίσχυσή του με μόνιμο και εξειδικευμένο προσωπικό ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις συνολικές δράσεις και στις αρμοδιότητες που προβλέφθηκαν από τον νέο Οργανισμό.
Το νομοσχέδιο (άρθρο 19), θα πρέπει να διορθωθεί ώστε να περιλάβει όλους τους ΙΔΟΧ υπαλλήλους για τις ανάγκες της Κεντρικής Υπηρεσίας, των πωλητηρίων και των εργαστηρίων του Οργανισμού. Επίσης για τη δίκαιη και αμερόληπτη αντιμετώπιση υφιστάμενων και μελλοντικών (μέχρι τη δημοσίευση των οριστικών πινάκων κατάταξης του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ) συμβασιούχων υπαλλήλων του ΟΔΑΠ θα πρέπει να υπάρχει μέριμνα και για τους νυν υπαλλήλους και να μην υφίσταται περιορισμός μόνο για το μελλοντικό προσωπικό. Ο σκοπός του συγκεκριμένου άρθρου σε ότι αφορά το νομοσχέδιο είναι η αποδοτικότερη λειτουργία του Οργανισμού και η βέλτιστη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του (στα οποία εμπλέκονται όλες οι υπηρεσίες του Οργανισμού και ειδικότερα η Κεντρική υπηρεσία) απαιτείται η διόρθωση του παρόντος άρθρου ώστε να συμπεριλαμβάνονται όλοι ανεξαιρέτως οι συμβασιούχοι υπάλληλοι του ΟΔΑΠ υφιστάμενοι και μελλοντικοί, όπως άλλωστε είναι λογικό τηρούμενων των αρχών της ισότητας και αμεροληψίας.
Καλημέρα ονομάζομαι ΑΠΟΙΚΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ και εργάζομαι ως συμβασιούχα με την ΣΟΧ 2/2023 στην κεντρική υπηρεσία η οποια παρέχει στρατηγικό ρόλο στον ΟΔΑΠ.
Με το άρθρο 19 θα μπορούσε να συμπεριλάβει και τους ήδη συμβασιούχους στον ΟΔΑΠ χωρίς καμία εξαίρεση και να αφορά όλες τις ειδικότητες για την αντιμετώπιση υπηρεσιακών αναγκών.
Με εκτίμηση
ΑΠΟΙΚΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Ονομάζομαι Ανδρικοπουλου Διονυσία ,
και εργάζομαι στην κεντρικη υπηρεσία του ΟΔΑΠ με 8 μηνη σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου.
Θα ήθελα το συγκεκριμένο άρθρο του Νόμου Θα συμπεριλάβει όλες τις ειδικότητες γιατί συμβάλλουν εξίσου στην λειτουργία του οργανισμού
Καθώς και να συμπεριληφθούν και οι ήδη συμβασιούχοι με την ΣΟΧ 2/2023.
Αυτονόητα στο προηγούμενο σχόλιό μου περιλαμβάνονται και τα πωλητήρια και όποια αναψυκτήρια του ΟΔΑΠ.
Ευχαριστώ πολύ
Εργάζομαι ως συμβασιούχος (ΣΟΧ) στον ΟΔΑΠ με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου (ΣΟΧ2/2023) στο τμήμα μελετών και επιβλέψεων της κεντρικής υπηρεσίας, θα παρακαλούσα να διορθωθεί το άρθρο 19 ώστε το νομοσχέδιο να συμπεριλάβει και τους ήδη εργαζόμενους συμβασιούχους με την ΣΟΧ2/2023 καθώς και όλες τις Διευθύνσεις και τα Τμήματα του ΟΔΑΠ (Οικονομικές, Νομικές και Τεχνικές Υπηρεσίες, Υπηρεσίες Προσωπικού και Πληροφορικής, Γραμματειακής Υποστήριξης, Εργαστήρια, Προμήθειες χωρίς να εξαιρείται καμία).
Με εκτίμηση,
ΙΔΟΧ Δάσσιου Βάγια
Πολιτικός Μηχανικός
ΟΔΑΠ
Έχοντας μελετήσει το νομοσχέδιο και ειδικότερα το άρθρο 19 που με αφορά, διαπίστωσα ότι δεν υφίσταται δίκαιη και αμερόληπτη αντιμετώπιση υφιστάμενων και μελλοντικών (μέχρι τη δημοσίευση των οριστικών πινάκων κατάταξης του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ) συμβασιούχων υπαλλήλων του ΟΔΑΠ καθώς και μεταξύ των ΙΔΟΧ υπαλλήλων των επιμέρους υπηρεσιών του Οργανισμού. Και αυτό διότι όσον αφορά το πρώτο σκέλος δηλαδή στο χρόνο υλοποίησης της παράτασης των συμβάσεων γίνεται αναφορά στο μελλοντικό προσωπικό και όχι στο νυν με τη φράση στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 »επιτρέπεται να προσλαμβάνεται», κάτι το οποίο χρήζει αλλαγής ώστε να συμπεριλαμβάνονται όλοι οι συμβασιούχοι, τωρινοί και μελλοντικοί. Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος, δηλαδή της μη ισότιμης αντιμετώπισης υπαλλήλων μεταξύ των υπηρεσιών του Οργανισμού, είναι προφανές ότι πρόκειται για λάθος διατύπωση καθότι ενώ στον υπότιτλο του Άρθρου 19 αναφέρονται οι υπηρεσίες »για τις ανάγκες της Κεντρικής Υπηρεσίας, των πωλητηρίων και των εργαστηρίων του Οργανισμού» στην παράγραφο 1 του Άρθρου αναφέρεται μόνο »για τις ανάγκες των εργαστηρίων και των πωλητηρίων του ΟΔΑΠ» παραλείποντας την Κεντρική Υπηρεσία του ΟΔΑΠ.
Με βάση λοιπόν την παραπάνω τεκμηρίωση, το σκοπό του συγκεκριμένου άρθρου που ορίζεται στο άρθρο 15 του Μέρους Β’ του παρόντος νομοσχεδίου και αναφέρεται στην αποδοτικότερη λειτουργία του Οργανισμού και τη βέλτιστη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του (στα οποία εμπλέκονται όλες οι υπηρεσίες του Οργανισμού και ειδικότερα η Κεντρική υπηρεσία) και τέλος με βάση την βασική αρχή καλής νομοθέτησης η οποία είναι η αρχή της ισότητας και αμεροληψίας αιτούμαι τη διόρθωση του παρόντος άρθρου ώστε να συμπεριλαμβάνονται όλοι ανεξαιρέτως οι συμβασιούχοι υπάλληλοι του ΟΔΑΠ υφιστάμενοι και μελλοντικοί.
Με εκτίμηση,
ΙΔΟΧ Θανάσουλας Αριστείδης
Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός
Κεντρική Υπηρεσία ΟΔΑΠ
Υπηρετώ ως Μηχανολόγος Μηχανικός στην Τεχνική Υπηρεσία του ΟΔΑΠ 38 συναπτά χρόνια. Με την όποια εμπειρία έχω, επισημαίνω τα εξής :
Ο εκσυγχρονισμός της εμπορικής πολιτικής και η αντιμετώπιση υπηρεσιακών αναγκών του ΟΔΑΠ είναι ζητούμενο όλων.
Η εμπορική πολιτική όμως είναι συνισταμένη πολλών συνιστωσών, που ενυπάρχουν σε όλες τις Διευθύνσεις και τα Τμήματα του ΟΔΑΠ (Οικονομικές, Νομικές και Τεχνικές Υπηρεσίες, Υπηρεσίες Προσωπικού και Πληροφορικής, Γραμματειακής Υποστήριξης, Εργαστήρια, Προμήθειες χωρίς να εξαιρείται καμία).
Είναι νομοτέλεια λοιπόν να συμφωνήσει απόλυτα κανείς με την εμπεριστατωμένη και ενδελεχή ανάλυση του σχολιαστή Πυθαγόρα:
Επέκταση των προνοιών του Νομοσχεδίου σε όλες τις Υπηρεσίες του ΟΔΑΠ και σε όλες τις τρέχουσες Συμβάσεις ΙΔΟΧ.
Η υποστελέχωση του ΟΔΑΠ είναι τεράστια, βλέποντας και τον προ 4ετίας ψηφισθέντα Οργανισμό του. Χωρίς τους υπαλλήλους ΙΔΟΧ δεν υφίσταται ΟΔΑΠ.
Άρα ακόμη καλλίτερα είναι ανάγκη να γίνει χρονική επέκταση των συμβάσεων μέχρι το τέλος των δράσεων του Ταμείου Ανάκαμψης, αν αυτές επεκτείνονται πέραν των 12 + 6 μηνών του νομοσχεδίου.
Αγαπητοί αναγνώστες,
Ονομάζομαι Καπνόπουλος Σωτήριος και εργάζομαι στον ΟΔΑΠ με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου (ΣΟΧ2/2023) ως Ηλεκτρολόγος Μηχανικός στο τμήμα μελετών και επιβλέψεων της κεντρικής υπηρεσίας.
Το τμήμα μελετών και επιβλέψεων είναι τμήμα στρατηγικής σημασίας διότι αποσκοπεί τόσο στην δημιουργία υποδομών κατάλληλων για την σωστή λειτουργία των αρχαιολογικών μουσείων και χώρων όσο και στη περαιτέρω αξιοποίηση των ακίνητων του υπουργείου πολιτισμού.
Για αυτόν τον λόγο θα παρακαλούσα στο άρθρο 19 να συμπεριληφθούν και οι υπάλληλοι που εργάζονται στο συγκεκριμένο τμήμα με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ΣΟΧ με άμεση εφαρμογή στους ήδη εργαζόμενους υπαλλήλους της ΣΟΧ2/2023.
Με εκτίμηση,
Καπνόπουλος Σωτήριος
Ονομάζομαι Ατζάμπος Γεώργιος,εργάζομαι με 8μηνη σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου στον ΟΔΑΠ και θα ήθελα να κάνω το εξής σχόλιο.
Το συγκεκριμένο άρθρο του Νόμου θα μπορούσε να συμπεριλαμβάνει:
α) Τους ήδη εργαζόμενους συμβασιούχους με την ΣΟΧ2/2023
β) Όλες τις ειδικότητες εργαζομένων με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου του οργανισμού,επιπλέον από τις ειδικότητες των πωλητών και των συντηρητών καθώς όλες οι ειδικότητες συμβάλλουν εξίσου στη λειτουργία του οργανισμού.
Με εκτίμηση,
Ατζάμπος Γεώργιος
Ως συμβασιούχος (ΣΟΧ) του ΟΔΑΠ στην κεντρική υπηρεσία για να άρση την ανισότητας παρακαλώ να διορθωθεί το κείμενο του άρθρου ως εξής, για να περιλαμβάνει και την κεντρική υπηρεσία αλλά καθώς και τους ΣΟΧ που υπηρετούν ήδη. Η κεντρική υπηρεσία παρέχει στρατηγικό ρόλο στην ομαλή λειτουργία του ΟΔΑΠ και είναι αρμόδια για τον συντονισμό της απρόσκοπτης λειτουργίας των εργαστηρίων και των πωλητηρίων του:
Μετά το άρθρο 42 του ν. 4761/2020 (Α΄248) προστίθεται άρθρο 42 Α ως εξής:
«Άρθρο 42Α
Πρόσληψη και παράταση υφιστάμενων συμβάσεων προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για τις ανάγκες της κεντρικής υπηρεσίας, των πωλητήριων και των εργαστηρίων του Οργανισμού Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων
Το προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που απασχολείται για τις ανάγκες των εργαστηρίων και των πωλητηρίων του Ο.Δ.Α.Π., εντός αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, καθώς και της κεντρικής υπηρεσίας, επιτρέπεται να προσλαμβάνεται για χρονική περίοδο μέχρι δώδεκα (12) μήνες, η οποία μπορεί να παρατείνεται μέχρι τη δημοσίευση των οριστικών πινάκων κατάταξης των άρθρων 37 έως 42 του ν. 4765/2021 (Α΄6) και σε κάθε περίπτωση, όχι πέραν των έξι (6) μηνών από τη λήξη τους, αποκλειόμενης της αναγνώρισής τους ως συμβάσεων αορίστου χρόνου. Το προηγούμενο εδάφιο εφαρμόζεται αντίστοιχα και στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους ΣΟΧ, με παράταση της διάρκειας των υφιστάμενων συμβάσεων.
Τα προσόντα για την πρόσληψη του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για τις ανάγκες των πωλητηρίων και των εργαστηρίων του Ο.Δ.Α.Π. καθώς και της κεντρικής υπηρεσίας, τα οποία ορίζονται κάθε φορά με την ανακοίνωση του άρθρου 41 του ν. 4765/2021, διαμορφώνονται σε συνάρτηση με το αντικείμενο και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις της θέσης, λαμβάνοντας υπόψη τα τυπικά προσόντα του υποψηφίου σύμφωνα με το π.δ. 85/2022 (Α΄232), καθώς και το αποτέλεσμα συνέντευξης που διενεργείται από το Διαχειριστή εκάστου πωλητηρίου. Στα απαιτούμενα προσόντα για την πρόσληψη του προσωπικού του πρώτου εδαφίου συμπεριλαμβάνεται η πολύ καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας, καθώς και η συναφής εργασιακή εμπειρία. Η περαιτέρω εξειδίκευση των κριτηρίων επιλογής, ο τρόπος εκτίμησής τους και κάθε άλλο αναγκαίο ειδικότερο ζήτημα για τη διαδικασία επιλογής του προσωπικού του παρόντος, καθορίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Δ.Α.Π., ύστερα από εισήγηση του Γενικού Διευθυντή αυτού.».