- Στους ραδιοφωνικούς σταθμούς, ενημερωτικούς και μη, που περιλαμβάνονται στο οικείο μητρώο του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (Ε.Σ.Ρ.) και οι οποίοι, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, μεταδίδουν μερικώς ξενόγλωσσο μουσικό ρεπερτόριο, παρέχεται, κατά παρέκκλιση από τις κείμενες διατάξεις, προσαύξηση πέντε τοις εκατό (5%) του επιτρεπόμενου ανώτατου χρόνου μετάδοσης διαφημιστικών μηνυμάτων, εφόσον αυξήσουν τα ποσοστά μετάδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών ή ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών κατά ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%).
- Στους ραδιοφωνικούς σταθμούς, ενημερωτικούς και μη, που περιλαμβάνονται στο οικείο μητρώο του Ε.Σ.Ρ. και οι οποίοι, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, εκπέμπουν ξενόγλωσσο μουσικό ρεπερτόριο, κατά ποσοστό ενενήντα πέντε τοις εκατό (95%) και άνω, επί του συνόλου των μεταδιδόμενων μουσικών έργων, παρέχεται, κατά παρέκκλιση από τις κείμενες διατάξεις, προσαύξηση του επιτρεπόμενου ανώτατου χρόνου μετάδοσης διαφημιστικών μηνυμάτων, εφόσον αυξήσουν τα ποσοστά μετάδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών ή ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών με βάση την κατωτέρω κλίμακα:
ΣΤΗΛΗ Α | ΣΤΗΛΗ Β |
Ποσοστό μετάδοσης ελληνόφωνου τραγουδιού η ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνου τραγουδιού επί του συνόλου των μεταδιδόμενων μουσικών έργων | Ποσοστό Αύξησης (Π) |
20,1% έως 30,0% | 10% |
30,1% έως 50,0% | 20% |
50,1% και άνω | 30% |
Ο υπολογισμός γίνεται με βάση τον τύπο:
Προσαρμοσμένος Ανώτατος Ημερήσιος Διαφημιστικός Χρόνος = (Χ) * (1+Π)*1440
Όπου:
– Χ είναι ο προβλεπόμενος στην παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4779/2021 (Α’ 27) ανώτατος διαφημιστικός χρόνος ίσος α) με εκατόν σαράντα τέσσερα (144) λεπτά κατά το χρονικό διάστημα από τις 6:00 έως τις 18:00 και β) με εβδομήντα δύο (72) λεπτά κατά το χρονικό διάστημα από τις 18:01 έως τις 00:00,
– Π είναι το ποσοστό προσαύξησης του πίνακα
– χίλια τετρακόσια σαράντα τέσσερα (1.440) είναι τα λεπτά που έχει ένα εικοσιτετράωρο.
- Οι προσαυξήσεις του διαφημιστικού χρόνου της ΣΤΗΛΗΣ Α της παρ. 2 και της ΣΤΗΛΗΣ Β της παρ. 2 παρέχονται ανά ημερολογιακό εξάμηνο και με βάση τα ποσοστά μετάδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών ή ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών του προηγούμενου ημερολογιακού εξαμήνου.
- Οι ραδιοφωνικοί σταθμοί, ενημερωτικοί και μη, οφείλουν να υποβάλουν στο Ε.Σ.Ρ., το πρώτο δεκαπενθήμερο κάθε ημερολογιακού εξαμήνου, τη βεβαίωση των αρμοδίων οργανισμών συλλογικής διαχείρισης από την οποία προκύπτει η τήρηση των ποσοστών του προηγούμενου εξαμήνου.
- Για την εφαρμογή της παρ. 1, οι ραδιοφωνικοί σταθμοί, ενημερωτικοί και μη, υποβάλλουν στο Ε.Σ.Ρ. βεβαίωση από τους αρμόδιους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης, από την οποία αποδεικνύεται η αύξηση του ποσοστού μετάδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών ή ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών σε σχέση με τα στοιχεία του έτους 2023.
- Για την απόδειξη του ποσοστού ενενήντα πέντε τοις εκατό (95%) της παρ. 2 οι ραδιοφωνικοί σταθμοί, ενημερωτικοί και μη, υποβάλλουν στο Ε.Σ.Ρ. βεβαίωση από τους αρμόδιους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης η οποία εκδίδεται με βάση τα στοιχεία του έτους 2023.
Για τα άρθρα 7,8,9,10,11 μπορούμε να προσθέσουμε ότι πρέπει να μπουν όρια στην ημερήσια χρήση μουσικών έργων και ερμηνευτών, έτσι ώστε να αναδειχθεί ο πλουραλισμός και να ενισχύεται η ποικιλομορφία καθώς επίσης και να δίνονται ιδιαίτερα κίνητρα και ευκαιρίες στους νέους καλλιτέχνες.
Αν και συμφωνώ με το μέτρο (και θα ήταν ίσως μια ευκαιρία να ξεθάψουμε παράλληλα τόσα και τόσα ωραία ελληνικά τραγούδια που δεν ακούγονται σχεδόν πουθενά), δε βλέπω κάποια άλλη προσπάθεια για τη διαφύλαξη της γλώσσας πέρα από ελληνόφωνο τραγούδι.
Τι θα γίνει π.χ. με τις διαφημίσεις; με τους «δημοσιογράφους»; με τον κάθε έναν που έχει δημόσιο λόγο και διαχέει ασυνείδητα αυτήν την κατάντια της γλώσσας, τα greeklish; Γιατί θα πρέπει ακόμα και οι κρατικοί σταθμοί να μεταδίδουν τις τάδε δηλώσεις «live»; Γιατί θα πρέπει το κάθε κοριτσάκι που τελείωσε το Deree, έγινε «μαρκετζού» και έμαθε λίγα αγγλικά (αλλά όχι ελληνικά – και πάλι το κράτος ευθύνεται γι’αυτό) να έχει τη δυνατότητα να επηρεάζει την καθομιλουμένη με απαράδεκτες αγγλοελληνικές διαφημίσεις; Γιατί θα πρέπει ο κάθε «αρθρογράφος»/ «δημοσιογράφος» να κακοποιεί τη γλώσσα ανεξέλεγκτα; Γιατί να λουζόμαστε όλο αυτό το «concept» του «trendy look» κ.τ.λ. της τηλεοπτικής ξιπασιάς; Γιατί σταματήσαμε να μεταφράζουμε π.χ. τους τίτλους των ταινιών;
Θα πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να υπάρξει μια συνολική προσπάθεια (κάποια κεντρική υπηρεσία; αρχή; ένας ιθύνων νους; κάτι άλλο;) πριν είναι αργά (ίσως είναι ήδη), πριν τα ελληνικά περάσουν στην ιστορία ως μία ακόμα νεκρή γλώσσα!
Πώς θα γίνεται η ανάλυση του προγράμματος κάθε σταθμού;
Διαθέτει το υπουργείο πολιτισμού τέτοια υπηρεσία και τεχνογνωσία;
Η θα γίνει ανάθεση σε εργολαβική εταιρεία;
Αν ναι, θα γίνει διεθνής διαγωνισμός;
Εμπλέκονται πολυεθνικές εταιρείες τυχόν εργολαβικής προσφοράς;
Αγαπητή κα. Μενδώνη
Ελπίζω μέσα στην ελληνόφωνη μουσική να μην συγκαταλέγεται η trap διότι δεν νομίζω να μιλάμε τότε για κάποια πολιτιστική κληρονομιά.
Πρόκειται για μουσική, η οποία είναι πρωτίστως αντιαισθητική, προσβλητική (για πολλούς ανθρώπους) και δυστυχώς η επικράτηση της στην νέα γενιά έχει επιφέρει αρνητικές συνέπειες στην διατήρηση αφενός των ηθών αφετέρου της ελληνικής γλώσσας και γραμματικής.
Υπάρχει ένα επάγγελμα που λέγεται «μουσικός παραγωγός». Αν οι νομοπαρασκευαστική επιτροπή νομίζει ότι μπορεί να κάνει τη δουλειά αυτή, ας προσπαθήσει.
Θα είχε ενδιαφέρον να επιστρέψει και η αναγραφή στα ελληνικά των τίτλων των τραγουδιών
Παραδείγματα μπορεί να βρει κανείς σε δίσκους ελληνικής κοπής της δεκαετίας του ’80
Μπράβο στην υπουργό σε κάθε περίπτωση
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟΥ
Επιτέλους