- Υπουργείο Πολιτισμού - http://www.opengov.gr/cultureathl -

ΜΕΡΟΣ Ζ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 76-85)

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Άρθρο 76
Διοικητικό Συμβούλιο ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 4708/2020
Στο άρθρο 4 του ν. 4708/2020 (Α’ 140), περί του Διοικητικού Συμβουλίου του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΚΡΟΠΟΛ» και τον διακριτικό τίτλο «ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ», επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στον τίτλο, προστίθεται η φράση «Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου», β) η παρ. 1 αντικαθίσταται, γ) στην παρ. 2, η φράση «η οποία μπορεί να ανανεωθεί» αντικαθίσταται από τη φράση «με δυνατότητα ισόχρονης άπαξ ανανέωσης», δ) στην περ. στ της παρ. 3 οι λέξεις «Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού» αντικαθίστανται από τις λέξεις «εποπτεύοντα Υπουργό» και μετά τη λέξη «κανονισμού» προστίθενται οι λέξεις «οργάνωσης και», ε) προστίθενται παρ. 3α και 3β, στ) οι παρ. 4 και 5 αντικαθίστανται, και το άρθρο 4 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 4
Διοικητικό Συμβούλιο – Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου
1. Το Δ.Σ. του ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ ορίζεται με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, είναι επταμελές και αποτελείται από τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο και πέντε (5) μέλη. Ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. επιλέγονται σύμφωνα με το Μέρος Α’ του ν. 5062/2023 (Α’ 183) περί επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα. Τα λοιπά πέντε (5) μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου επιλέγονται ως εξής: α) τέσσερα (4) μέλη επιλέγονται από τον εποπτεύοντα Υπουργό και είναι προσωπικότητες του καλλιτεχνικού, πνευματικού ή επιστημονικού κόσμου, νομικοί, οικονομολόγοι ή πρόσωπα με εμπειρία συναφή προς τους σκοπούς του φορέα ή εμπειρία σε διοίκηση οργανισμών και β) ένα (1) μέλος υποδεικνύεται από τη Γενική Συνέλευση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων του Υπουργείου Πολιτισμού και είναι υπάλληλος της Γενικής Διεύθυνσης Σύγχρονου Πολιτισμού της Γενικής Γραμματείας Σύγχρονου Πολιτισμού του Υπουργείου Πολιτισμού, που υπηρετεί σε θέση ευθύνης.
2. Η θητεία του Δ.Σ. είναι τετραετής, με δυνατότητα ισόχρονης άπαξ ανανέωσης.
3. Το Δ.Σ. είναι αρμόδιο για όλα τα ζητήματα που αφορούν στη διοίκηση, τη λειτουργία, καθώς και τη διαχείριση της περιουσίας του ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ και λαμβάνει όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα και τις αποφάσεις για την πραγματοποίηση των σκοπών του. Στο Δ.Σ. ανήκει ιδίως:
α. η έγκριση του ετήσιου προγραμματισμού δράσεων του φορέα, ο οποίος υποβάλλεται στο Δ.Σ. κάθε χρόνο από τον Διευθυντή,
β. η λήψη απόφασης για τη σύναψη κάθε σύμβασης, απαραίτητης για τη σύσταση δικαιωμάτων ή την ανάληψη συμβατικών υποχρεώσεων του ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ,
γ. η λήψη απόφασης για την πρόσληψη και την καταγγελία της σύμβασης εργασίας του προσωπικού, των συνεργατών και των νομικών συμβούλων του φορέα,
δ. η αποδοχή δωρεών, εισφορών ή χορηγιών,
ε. η έγκριση του ετήσιου προϋπολογισμού, του ισολογισμού και του απολογισμού του ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ, καθώς και της ετήσιας έκθεσης πεπραγμένων,
στ. η υποβολή προς έγκριση στον εποπτεύοντα Υπουργό σχεδίου εσωτερικού κανονισμού οργάνωσης και λειτουργίας του φορέα,
ζ. η έγκριση προγραμμάτων επιδοτήσεων και χρηματοδοτήσεων, τα οποία ανταποκρίνονται στις ανάγκες της σύγχρονης ελληνικής καλλιτεχνικής δημιουργίας, κατόπιν εισήγησης του Διευθυντή,
η. η έγκριση προγραμμάτων υποτροφιών των μελών του καλλιτεχνικού και δημιουργικού κλάδου, κατόπιν εισήγησης του Διευθυντή.
3α. Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. έχει τις εξής αρμοδιότητες:
α. προεδρεύει στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. και είναι υπεύθυνος για την επίτευξη των σκοπών και την εύρυθμη λειτουργία του φορέα,
β. συντάσσει την ημερήσια διάταξη των συνεδριάσεων του Δ.Σ. και μεριμνά για την πρόσκληση των μελών στις συνεδριάσεις,
γ. μεριμνά για την εφαρμογή της νομοθεσίας που διέπει το ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ και τις συμβάσεις που το αφορούν,
δ. εισηγείται προς το Δ.Σ. τα ζητήματα που απαιτούν νομοθετική ή κανονιστική ρύθμιση για τη βελτίωση της οργάνωσης και λειτουργίας του ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ,
ε. εισηγείται προς το Δ.Σ. τη σύσταση επιτροπών και ομάδων εργασίας από εξωτερικούς συνεργάτες για τη μελέτη και επεξεργασία θεμάτων αρμοδιότητας του ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ,
στ. δύναται να αποφασίσει για θέματα που ανήκουν στην αρμοδιότητα του Δ.Σ., όταν προκαλείται άμεσος και προφανής κίνδυνος ή απειλείται άμεση ζημία των συμφερόντων του ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ από την αναβολή λήψης απόφασης, και υποχρεούται να υποβάλει τη σχετική απόφασή του προς έγκριση στο Δ.Σ. κατά την επόμενη συνεδρίασή του,
ζ. εκπροσωπεί το νομικό πρόσωπο δικαστικώς και εξωδίκως και δύναται να αναθέτει την αρμοδιότητα αυτή σε δικηγόρο,
η. υπογράφει κάθε σύμβαση που συνάπτει το ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ, μετά από έγκριση του Δ.Σ.,
θ. υπογράφει κάθε σύμβαση και κάθε άλλο σχετικό έγγραφο αναφορικά με την πρόσληψη και απόλυση του προσωπικού και τη σύναψη ή καταγγελία συμβάσεων των συνεργατών και νομικών συμβούλων του φορέα, μετά από έγκριση του Δ.Σ.,
ι. εγκρίνει τις λειτουργικές δαπάνες στο πλαίσιο του ετήσιου προϋπολογισμού,
ια. δύναται, μετά από σύμφωνη γνώμη του Δ.Σ. και μέχρι τη συγκρότηση της Νομικής Υπηρεσίας του δεύτερου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 8, να αναθέτει κατά περίπτωση δικαστικές υποθέσεις, που αφορούν στη λειτουργία του νομικού προσώπου, σε εξωτερικούς δικηγόρους, φυσικά ή νομικά πρόσωπα, για τη διεκπεραίωσή τους.
3β. Με απόφαση του Δ.Σ. ορίζεται η αμοιβή που καταβάλλεται σε περίπτωση προσφυγής σε υπηρεσίες εξωτερικού δικηγόρου, φυσικού ή νομικού προσώπου, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει ετησίως τις τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ. Δεν επιτρέπεται να ανατίθεται υπόθεση σε εξωτερικό δικηγόρο, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, στο πρόσωπο του οποίου συντρέχει, άμεσα ή έμμεσα, σύγκρουση συμφερόντων.
4. Τον Πρόεδρο, όταν κωλύεται ή απουσιάζει, αναπληρώνει ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ.. Ο Πρόεδρος δύναται, με απόφασή του, να μεταβιβάζει μία ή περισσότερες από τις αρμοδιότητές του στον Αντιπρόεδρο.
5. Με κοινή απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού και του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών καθορίζονται οι αμοιβές και τυχόν λοιπές παροχές του Προέδρου και του Αντιπροέδρου του Δ.Σ. και οι αποζημιώσεις που καταβάλλονται στα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ.. Ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ δύνανται να λαμβάνουν αποδοχές, οι οποίες δεν υπερβαίνουν τις αποδοχές του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, όπως αυτές ορίζονται στην παρ. 1 του άρθρου 28 του ν. 4354/2015 (Α’ 176).».

Άρθρο 77
Διορισμός και αρμοδιότητες του Διευθυντή ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ – Τροποποίηση άρθρου 5 ν. 4708/2020
Στο άρθρο 5 του ν. 4708/2020 (Α’ 140), περί διορισμού και αρμοδιοτήτων του Διευθυντή του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΚΡΟΠΟΛ» και τον διακριτικό τίτλο «ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ», επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στην παρ. 1 αα) στο πρώτο εδάφιο οι λέξεις «Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού» αντικαθίστανται από τις λέξεις «εποπτεύοντος Υπουργού», προστίθεται νομοθετική παραπομπή και αβ) προστίθενται τέταρτο και πέμπτο εδάφια, β) η παρ. 2 αντικαθίσταται, γ) στην παρ. 3 γα) στην περ. γ’, η φράση «επαγγελματική εμπειρία σε θέματα διοίκησης οργανισμών» αντικαθίσταται από τη φράση «εργασιακή εμπειρία στον δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα και κατά προτίμηση σε θέματα διοίκησης οργανισμών», γβ) η περ. δ’ αντικαθίσταται, δ) στην παρ. 4 δα) η περ. ε’ καταργείται, δβ) στην περ. ζ’, διαγράφεται η φράση «, για τη σύνταξη του οποίου συνεπικουρείται από τον Τμηματάρχη διοικητικής οικονομικής υποστήριξης και λειτουργίας, καθώς και από έναν (1) νομικό σύμβουλο», και δγ) οι περ. ια’ και ιβ’ καταργούνται, και το άρθρο 5 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 5
Διορισμός και αρμοδιότητες του Διευθυντή
1. Στο ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ συστήνεται θέση Διευθυντή. Με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, διορίζεται, κατόπιν δημόσιας πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, Διευθυντής με τριετή θητεία σύμφωνα με το άρθρο 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133). Η θέση του Διευθυντή είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και η θητεία του μπορεί να ανανεωθεί άπαξ, χωρίς δημόσια πρόσκληση. H πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος δημοσιεύεται από το Διοικητικό Συμβούλιο στον ιστότοπο Διαύγεια και σε δύο (2) εφημερίδες ευρείας κυκλοφορίας. Με την οικεία πρόσκληση μπορούν να εξειδικεύονται τα προσόντα του Διευθυντή, καθώς και ο τρόπος ανάδειξης του επικρατέστερου υποψηφίου.
2. Οι αποδοχές του Διευθυντή καθορίζονται με κοινή απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού και του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και δεν δύνανται να υπερβαίνουν τις αποδοχές Γενικού Γραμματέα Υπουργείου κατά την παρ. 1 του άρθρου 28 του ν. 4354/2015 (Α’176) σε περίπτωση επιλογής ιδιώτη για την εν λόγω θέση. Για τη θέση του Διευθυντή μπορεί να επιλέγεται και υπάλληλος του δημοσίου τομέα υπό την έννοια της περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143), εφόσον έχει τα προσόντα της παρ. 3. Στην περίπτωση αυτή, θεωρείται αυτοδίκαια αποσπασμένος στη θέση αυτή για χρονικό διάστημα ίσο με τη διάρκεια της θητείας του ή της ανανέωσης της θητείας του. Ο χρόνος που διανύεται στη θέση αυτή λογίζεται, ως προς όλες τις συνέπειες, ως πραγματική υπηρεσία στην οργανική του θέση. Μετά τη λήξη της θητείας του, ο προσληφθείς επανέρχεται αυτοδικαίως στην οργανική θέση που κατείχε πριν από την πρόσληψή του, η οποία παραμένει κενή.
3. Ο Διευθυντής του ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ πρέπει να διαθέτει:
α. Οποιοδήποτε πτυχίο Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ισότιμο τίτλο της αλλοδαπής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο π.δ. 85/2022 (Α’ 232).
β. Μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο Α.Ε.Ι. σε γνωστικά αντικείμενα συναφή προς τους σκοπούς του ΑΚΡΟΠΟΛ της ημεδαπής ή ισότιμο τίτλο της αλλοδαπής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του π.δ. 85/2022 (Α’ 232).
γ. Πενταετή, τουλάχιστον, εργασιακή εμπειρία στον δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα.
δ. Γνώση μίας τουλάχιστον (1) ξένης γλώσσας κράτους μέλους της Ε.Ε. σε άριστο επίπεδο.
4. Ο Διευθυντής του ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ έχει τις εξής αρμοδιότητες:
α. Σχεδιάζει, σε συνεργασία με το τμήμα προγραμματισμού, τον ετήσιο προγραμματισμό δράσεων του ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ, τον οποίο υποβάλλει στο Δ.Σ. προς έγκριση.
β. Ασκεί τις αρμοδιότητες που του εκχωρούνται με απόφαση του Δ.Σ..
γ. Προΐσταται όλων των υπηρεσιών του φορέα και διευθύνει το έργο τους.
δ. Λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα για την εφαρμογή των αποφάσεων του Δ.Σ., επικουρούμενος από τα αρμόδια τμήματα του φορέα.
ε. [Καταργείται]
στ. Εισηγείται στο Δ.Σ. οποιοδήποτε θέμα έχει σχέση με το προσωπικό.
ζ. Εισηγείται στο Δ.Σ. τον εσωτερικό κανονισμό οργάνωσης και λειτουργίας.
η. Εισηγείται στο Δ.Σ. τον ετήσιο προϋπολογισμό και είναι υπεύθυνος για την τήρησή του.
θ. Υποβάλλει στο Δ.Σ. ετήσια έκθεση πεπραγμένων και απολογισμό του έργου του.
ι. Υποβάλλει στο Δ.Σ. προτάσεις και εισηγήσεις για την υλοποίηση των σκοπών του φορέα.
ια. [Καταργείται]
ιβ. [Καταργείται]
ιγ. Ασκεί πειθαρχική εξουσία πρώτου βαθμού για όλο το προσωπικό του φορέα.
ιδ. Είναι υπεύθυνος για την προετοιμασία, οργάνωση και εκτέλεση όλων των εκδηλώσεων σε συνεργασία με τα αρμόδια τμήματα του φορέα.
ιε. Είναι υπεύθυνος για την εξεύρεση πόρων σε συνεργασία με το τμήμα ανάπτυξης.
ιστ. Διαμορφώνει και καταρτίζει σχέδια προγραμμάτων, επιδοτήσεων και χρηματοδοτήσεων, τα οποία ανταποκρίνονται στις ανάγκες της σύγχρονης ελληνικής καλλιτεχνικής δημιουργίας, προκειμένου να τα εισηγηθεί στο Δ.Σ. προς έγκριση.
ιζ. Διαμορφώνει και καταρτίζει σχέδια προγραμμάτων υποτροφιών των μελών του καλλιτεχνικού και δημιουργικού κλάδου, προκειμένου να τα εισηγηθεί στο Δ.Σ. προς έγκριση.».

Άρθρο 78
Στελέχωση ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 7 ν. 4708/2020
Στην παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 4708/2020 (Α’ 140), περί της στελέχωσης του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΚΡΟΠΟΛ» και τον διακριτικό τίτλο «ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ», επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο πρώτο εδάφιο, διαγράφεται η φράση «και μετά από εγκριτική απόφαση της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006, ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2190/1994 (Α’ 28)», β) στο δεύτερο εδάφιο, διαγράφεται η φράση «σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2190/1994», γ) προστίθεται τρίτο εδάφιο, και η παρ. 2 του άρθρου 76 διαμορφώνεται ως εξής:

«2. Η κάλυψη των ανωτέρω θέσεων του ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ διενεργείται με απόφαση του Δ.Σ., κατόπιν εισήγησης του Διευθυντή. Για την κάλυψη επειγουσών, εποχικών ή απρόβλεπτων αναγκών δύναται να προσλαμβάνεται προσωπικό με σύμβαση εργασίας Ορισμένου Χρόνου. Η πρόσληψη για την πλήρωση των θέσεων προσωπικού, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, και προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την κάλυψη εποχικών και περιοδικών ή άλλων πρόσκαιρων ή παροδικών αναγκών, προβλέπεται στον ετήσιο προγραμματισμό ανθρώπινου δυναμικού της δημόσιας διοίκησης του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 (Α’133), υπάγεται στην αρμοδιότητα του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού και διενεργείται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4765/2021 (Α’ 6).».

Άρθρο 79
Μεταβατικές διατάξεις ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ – Τροποποίηση άρθρου 14 ν. 4708/2020
Στο άρθρο 14 του ν. 4708/2020 (Α’ 140), περί των μεταβατικών διατάξεων του μέρους Α’ του νόμου αυτού, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) οι παρ. 1, 2 και 6 αντικαθίστανται, β) οι παρ. 3, 4 και 5 καταργούνται, και το άρθρο 14 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 14
Μεταβατικές διατάξεις
1. Με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού ορίζεται το προσωρινό Διοικητικό Συμβούλιο του ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του Μέρους Α του ν. 5062/2023 (Α’ 183), περί της επιλογής διοικήσεων στον δημόσιο τομέα, το οποίο έχει το σύνολο των αρμοδιοτήτων, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων που προβλέπονται από τον παρόντα νόμο για το Δ.Σ. του ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ, τηρουμένων των διαδικασιών του άρθρου 10 του ν. 5062/2023 ως προς τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο. Η εν λόγω απόφαση τροποποιείται ελευθέρως οποτεδήποτε χωρίς να γεννά οποιοδήποτε δικαίωμα αποζημίωσης στα μέλη του ΔΣ που αντικαθίστανται.
2. Με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού διορίζεται ο προσωρινός Διευθυντής του ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας της παρ. 1 του άρθρου 5.
3. [Καταργείται]
4. [Καταργείται]
5. [Καταργείται]
6. Μέχρι την πλήρη διοικητική λειτουργία του «ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ» με διορισμό Διοικητικού Συμβουλίου, Διευθυντή και διορισμένο ή αποσπασμένο προσωπικό τουλάχιστον έξι (6) ατόμων, ως φορέας λειτουργίας νοείται το Υπουργείο Πολιτισμού και ως αρμόδια Υπηρεσία του Φορέα Λειτουργίας η Γενική Διεύθυνση Σύγχρονου Πολιτισμού του Υπουργείου Πολιτισμού.».

Άρθρο 80
Αύξηση ορίου ηλικίας για την εισαγωγή στη σχολή δραματικής τέχνης του Εθνικού Θεάτρου και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος-Τροποποίηση περ. δ’ παρ. 1 άρθρου 6 π.δ. 336/1989
Στην περ. δ’ της παρ. 1 του άρθρου 6 του π.δ. 336/1989 (Α΄156), περί του ηλικιακού ορίου συμμετοχής στις εισαγωγικές εξετάσεις στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο δεύτερο εδάφιο: αα) το ηλικιακό όριο για τους υποψηφίους ηθοποιούς αυξάνεται από το 25ο στο 27ο έτος, αβ) μετά από τον αριθμό «35ο» προστίθεται η λέξη «έτος» και β) προστίθεται τρίτο εδάφιο και η περ. δ’ της παρ. 1 του άρθρου 6 διαμορφώνεται ως εξής:
«δ. Ο υποψήφιος για τη συμμετοχή του στις εισαγωγικές εξετάσεις υποβάλλει στη σχολή έως την ημερομηνία που ορίζεται στην προκήρυξη, αίτηση, η οποία συνοδεύεται από:
αα) Τον απαιτούμενο τίτλο σπουδών, και
ββ) πιστοποιητικό γεννήσεως.
Όριο ηλικίας των υποψηφίων ορίζεται το 27ο έτος για τους ηθοποιούς και το 35ο έτος για τους σκηνοθέτες. Το ηλικιακό όριο του δευτέρου εδαφίου ορίζεται χρονολογικά και καταλαμβάνει όσους υποψηφίους έχουν γεννηθεί από την 1η Ιανουαρίου έως και την 31η Δεκεμβρίου του ιδίου έτους στο οποίο αναφέρεται η προκήρυξη.».

Άρθρο 81
Συμπλήρωση αρμοδιοτήτων του Διοικητικού Συμβουλίου του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΜΕΓΑΡΟΥ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ» – Τροποποίηση εσωτερικού άρθρου 5.Α άρθρου 76 ν. 2121/1993
Στο τέλος της περ. γ) του εσωτερικού άρθρου 5.Α του άρθρου 76 του ν. 2121/1993 (Α’ 25), περί της κύρωσης της από 1.2.1993 μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των εδρευόντων αντιστοίχως σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα σωματείων με τις επωνυμίες «ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ» και «ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ» καταρτισθείσας σύμβασης «Σύσταση Κοινωφελούς Οργανισμού», προστίθενται εδάφια έβδομο και όγδοο και η περ. γ) διαμορφώνεται ως εξής:

«γ) Ορίζει τους όρους και τα ανταλλάγματα της κατά το προηγούμενο εδάφιο διαθέσεως εκάστοτε των χώρων του Μεγάρου, λαμβάνον υπόψιν και σταθμίζον αφενός μεν τις εν γένει οικονομικές ανάγκες του Οργανισμού προς λειτουργίαν και συντήρησιν του Μεγάρου και εκπλήρωση των εν γένει σκοπών του, αφετέρου δε τον εκ της, κατά περίπτωσιν, διαθέσεως, κίνδυνον φθοράς του κτιρίου και των εγκαταστάσεων αυτού.
Οι αίθουσες των Μεγάρου, καθ’ έκαστον έτος θα διατίθενται δια 25 εμφανίσεις της Κρατικής Ορχήστρας Βορείου Ελλάδος ή της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών ή και ετέρας Κρατικής Ορχήστρας και δια 10 εμφανίσεις της Συμφωνικής του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Δια την τοιαύτην χρήσιν το ‘Ιδρυμα θα αποζημιούται μόνον δια τις δαπάνες λειτουργίας του, τις αντιστοιχούσες εις τις παρεχόμενες Υπηρεσίες.
Το Υπουργείο Πολιτισμού μέχρι τις 31 Ιουνίου εκάστου έτους θα γνωστοποιεί εις το ‘Ιδρυμα τις επιθυμητές ημερομηνίες του επομένου έτους, κατά τις οποίες θα χρησιμοποιηθούν οι αίθουσες από τις Κρατικές Ορχήστρες, εις τρόπον ώστε, μετά από προηγούμενη συνεννόηση οι σχετικές εκδηλώσεις αυτών να εντάσσονται εις το καταρτιζόμενο πρόγραμμα δράσεως του ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Το ίδιο ισχύει και δια την συμφωνική ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Περαιτέρω, είναι δυνατή η άνευ ανταλλάγματος, διάθεση αιθούσης ή άλλου χώρου του Μεγάρου, εις όλους, κατά την κρίση του Συμβουλίου, εξαιρετικά κοινωφελείς η Εθνοφελείς περιπτώσεις. Σε έκτακτες περιπτώσεις, είναι επίσης δυνατή, κατά την κρίση του Διοικητικού Συμβουλίου, η παραχώρηση χρήσης χώρων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, για προσωρινή εξυπηρέτηση των δραστηριοτήτων μουσικών φορέων εποπτευομένων από το Υπουργείο Πολιτισμού ή αντίστοιχων υπηρεσιών αυτού, καθώς και υπηρεσιών άλλων Υπουργείων που σχετίζονται με τη λειτουργία του ΟΜΜΘ. Στις περιπτώσεις αυτές, το Συμβούλιο καθορίζει τους επιμέρους όρους, τις δαπάνες λειτουργίας και τα τυχόν ανταλλάγματα της παραπάνω παραχώρησης.».

Άρθρο 82
Μετατροπή τριών θέσεων 3ης και 5ης κατηγορίας στα πρώτα βιολιά σε θέσεις τούτι βιολιών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 1 πδ 315/1992
Στο άρθρο 1 του π.δ. 315/1992 (Α’ 160) επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) Στην 3η κατηγορία απαλείφεται η φράση «Τρεις (3) Παράπλευροι (ντι σπάλα) στα πρώτα βιολιά (Κορυφαίοι Β)» και β) στην 5η κατηγορία η φράση «Δεκατρείς (13) στα πρώτα βιολιά (τούτι)» αντικαθίσταται από τη φράση «Δεκαέξι (16) στα πρώτα βιολιά (τούτι)» και η 3η και η 5η κατηγορία της παρ. 1 του άρθρου 1 διαμορφώνονται ως εξής:
«3η Κατηγορία: Δύο (2) Παράπλευροι (ντισπάλα)στα πρώτα βιολιά. (Κορυφαίοι Α), Δύο πρώτοι στα δεύτερα βιολιά.
Δύο (2) πρώτοι στις βιόλες.
Δύο (2) πρώτοι στα βιολοντσέλα.
Δύο (2) πρώτοι στα βαθύχορδα (κοντραμπάσσα).
Δύο (2) πρώτοι στους πλαγιαύλους (φλαούτα).
Δύο (2) πρώτοι στους οξυαύλους (όμποε).
Δύο (2) πρώτοι στους ευθυαύλους (κλαρινέτα).
Δύο (2) πρώτοι στους βαρυαύλους (φαγγότα).
Δύο (2) πρώτοι στα κόρνα.
Δύο (2) πρώτοι στις σάλπιγγες (τρομπέτες).
Δύο (2) πρώτοι στις ολκωτές σάλπιγγες (τρομπόνια).
Δύο (2) πρώτοι στα τύμπανα.
Ένας (1) πρώτος στην άρπα.
Ένας (1) πρώτος στο κλειδοκύμβαλο (πιάνο) και τα πληκτά όργανα.
Ένας (1) πρώτος στη βαρεία σάλπιγγα (μπαστούμπα) και βαθεία σάλπιγγα (κόντρα μπαστούμπα).».
«5η Κατηγορία:
Δεκαέξι (16) στα πρώτα βιολιά (τούτι).
Δεκατρείς (13) στα δεύτερα βιολιά (τούτι).
Έντεκα (11) στις βιόλες (τούτι).
Εννέα (9) στα βιολοντσέλλα (τούτι).
Έξι (6) στα βαθύχορδα (κοντραμπάσσα) (τούτι).
Ένας (1) στον δεύτερο έως τέταρτο (2-4) πλαγίαυλο (φλαούτο).
Ένας (1) στον δεύτερο έως τέταρτο (2-4) οξύαυλο (όμποε).
Ένας (1) στον δεύτερο έως τέταρτο (2-4) ευθύαυλο (κλαρινέτο).
Ένας (1) στον δεύτερο έως τέταρτο (2-4) βαρύαυλο (φαγγότο).
Τέσσερις (4) στο δεύτερο, τέταρτο, έκτο και όγδοο κόρνο (2,4,6,8).
Δύο (2) στη δεύτερη έως τέταρτη (2-4) σάλπιγγα (τρομπέτα).
Ένας (1) στη δεύτερη και τέταρτη (2-4) ολκωτή σάλπιγγα (τρομπόνι).
Δύο (2) στα κρουστά.».

Άρθρο 83
Μετάταξη υπαλλήλων στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
Επιτρέπεται η μετάταξη στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (Κ.Ο.Α.) υπαλλήλων που μεταφέρθηκαν σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου του Υπουργείου Πολιτισμού δυνάμει της υπ’ αρ. 26010/21.1.2021 απόφασης του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού (Β’ 318), η οποία εκδόθηκε σύμφωνα με το ενενηκοστό ένατο άρθρο του ν. 4812/2021 (Α’ 110), περί μεταφοράς εργαζομένων του Μουσικού και Εκπαιδευτικού Οργανισμού Ελλάδος σε εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Η μετάταξη συντελείται κατόπιν αίτησης των ενδιαφερομένων εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός από την έναρξη ισχύος του παρόντος και εγκριτικής απόφασης του Διευθυντή της Κ.Ο.Α., υπό την προϋπόθεση ύπαρξης κενής οργανικής θέσης αντίστοιχης κατηγορίας, ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή μονίμου προσωπικού.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ

Άρθρο 84
Δικαίωμα εύλογης αμοιβής – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 49 ν. 2121/1993
Στην παρ. 1 του άρθρου 49 του ν. 2121/1993 (Α’ 25), περί δικαιώματος εύλογης αμοιβής, στο πρώτο εδάφιο μετά τη λέξη «χρησιμοποιείται» προστίθενται οι λέξεις «είτε αυτοτελώς, είτε ενσωματωμένος σε οπτικοακουστικό έργο», στο τέλος του τρίτου εδαφίου προστίθενται οι λέξεις «ύστερα από αίτηση των οργανισμών συλλογικής διαχείρισης» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Όταν υλικός φορέας ήχου που έχει νόμιμα εγγραφεί χρησιμοποιείται, είτε αυτοτελώς, είτε ενσωματωμένος σε οπτικοακουστικό έργο, για ραδιοτηλεοπτική μετάδοση με οποιονδήποτε τρόπο, όπως ηλεκτρομαγνητικά κύματα, δορυφόροι, καλώδια, ή για παρουσίαση στο κοινό, ο χρήστης οφείλει εύλογη και ενιαία αμοιβή στους ερμηνευτές ή εκτελεστές καλλιτέχνες, των οποίων η ερμηνεία ή η εκτέλεση έχει εγγραφεί στον υλικό φορέα, και στους παραγωγούς των υλικών αυτών φορέων. Η αμοιβή αυτή καταβάλλεται υποχρεωτικά σε οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης των σχετικών δικαιωμάτων. Οι οργανισμοί αυτοί υποχρεούνται να διαπραγματεύονται, να συμφωνούν τις αμοιβές, να προβάλλουν τις σχετικές αξιώσεις για την καταβολή και να εισπράττουν τις σχετικές αμοιβές από τους χρήστες ύστερα από αίτηση των οργανισμών συλλογικής διαχείρισης.».

Άρθρο 85
Καθιέρωση λογιστικών προτύπων στις οικονομικές καταστάσεις των ετήσιων εκθέσεων διαφάνειας των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης- Τροποποίηση περ. α) παρ. 1 άρθρου 30 ν. 4481/2017
Στο τέλος της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 4481/2017 (Α’ 100), περί των οικονομικών καταστάσεων οι οποίες παρέχονται με την ετήσια έκθεση διαφάνειας που καταρτίζει και δημοσιεύει ο οργανισμός συλλογικής διαχείρισης, προστίθεται η φράση «σύμφωνα με τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα του ν. 4308/2014 (Α’ 251) ή τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς» και η περ α) της παρ. 1 του άρθρου 30 διαμορφώνεται ως εξής:
«α) οικονομικές καταστάσεις που περιλαμβάνουν ισολογισμό ή δήλωση στοιχείων ενεργητικού και παθητικού, λογαριασμό των εσόδων και των δαπανών του φορολογικού έτους και κατάσταση ταμειακών ροών, σύμφωνα με τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα του ν. 4308/2014 (Α’ 251) ή τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς,»