Αρχική ΕΘΝΙΚΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ 2016-2021Άρθρο 01Σχόλιο του χρήστη VODAFONE - PANAFON | 21 Νοεμβρίου 2016, 13:31
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γενικά σχόλια: • Θα πρέπει να περιλαμβάνεται συγκεκριμένο action plan ανά προτεραιότητα με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, ώστε να μπορούν οι εταιρείες του κλάδου ΤΠΕ να προσανατολίσουν τις σχετικές τους επενδύσεις και να βοηθήσουν στη συνολική κατεύθυνση. • Στην «επιτάχυνση της ψηφιακής οικονομίας» παρότι αναφέρονται οι τομείς προτεραιότητας, θα ήταν χρήσιμο να συλλέγονται (από το κράτος) και να είναι διαθέσιμα (στις ΤΠΕ εταιρείες) αναλυτικά στοιχεία για τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους των κλάδων αυτών, ώστε να μπορούν ευκολότερα οι ΤΠΕ εταιρείες να σχεδιάζουν πιο στοχευμένα ψηφιακά προϊόντα για το κοινό αυτό, βελτιώνοντας την ψηφιακή τους απόδοση. • Επίσης, στον πυλώνα αυτόν αλλά και σε εκείνον των ψηφιακών δεξιοτήτων, θεωρούμε μέγιστης σημασίας την προσπάθεια για ανάδειξη στις ΜΜΕ της σπουδαιότητας των ΤΠΕ υπηρεσιών (τον αντίκτυπο στην παραγωγικότητα της επιχείρησης) καθώς και της εκπαίδευσης των στελεχών των ΜΜΕ στον τομέα αυτό καθώς ένας βασικός λόγος μη υιοθέτησης των, υπαρκτών, λύσεων ΤΠΕ είναι η δυσκολία των στελεχών να αντιληφθούν την αξία τους και τη χρήση τους • Στον πυλώνα της ψηφιακής οικονομίας, είναι σημαντικό να ενημερωθούν οι ΤΠΕ εταιρείες για τα open APIs που θα υλοποιηθούν και τα public data που θα είναι αυτόματα προσβάσιμα με τον τρόπο αυτό, ώστε να σχεδιάσουν χρήσιμες λύσεις που αξιοποιούν τα δεδομένα αυτά. Ειδικά Σχόλια Προτείνουμε τις παρακάτω δράσεις και τροποποιήσεις στις προτεραιότητες. 1. Προτεραιότητα 1.1: Διαμόρφωση ευνοϊκού περιβάλλοντος για ιδιωτικές επενδύσεις NGA: • Βελτίωση & απλοποίηση των διοικητικών διαδικασιών: a) Απλοποίηση και επιτάχυνση της διαδικασίας αδειοδότησης σταθμών βάσης κινητής τηλεφωνίας ώστε να έχουν τη δυνατότητα οι παροχοι κινητής να παρέχουν ευρυζωνικές υπηρεσίες υψηλών ταχυτήτων. b) Θέσπιση σύγχρονου κανονιστικού πλαισίου για την αποδοτική αδειοδότηση σταθμών βάσης κινητών επικοινωνιών, καθώς η χρήση νέων φασματικών ζωνών θα απαιτήσει τροποποιήσεις των υφιστάμενων σταθμών βάσης αλλά και εγκατάσταση νέων. Θα πρέπει στα πλαίσια τόσο του Εθνικού Σχεδίου Ευρυζωνικής Πρόσβασης Επόμενης Γενιάς αλλά και της Εθνικής Ψηφιακής Στρατηγικής να γίνουν τροποποιήσεις σε πολεοδομικές, αρχαιολογικές και άλλες σχετικές διατάξεις ώστε η διευκολυνθεί η ανάπτυξη ευρυζωνικών δικτύων κινητών και σταθερών επικοινωνιών για να βελτιωθεί η θέση της χώρας στον ευρωπαϊκό ψηφιακό χάρτη. c) Καθορισμός Εθνικής Στρατηγικής Φάσματος με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα απελευθέρωσης φασματικών ζωνών για χρήση από τις κινητές επικοινωνίες σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό προγραμματισμό. Απελευθέρωση της ζώνης των 700ΜΗz, προκειμένου να αποδοθεί στους παρόχους κινητών επικοινωνιών ακολουθώντας το χρονοδιάγραμμα της ΕΕ. 2. Προτεραιότητα 1.2: Έμπρακτη δημόσια υποστήριξη της επέκτασης των υποδομών NGA a) Προτείνουμε την τροποποίηση του στόχου : Στις περιοχές στις οποίες από πλευράς NGA υποδομώνviii θα παραμείνουν «λευκές περιοχές» αλλά και περιοχές με ταχύτητες < 100Mbps b) Η δράση να περιλαμβάνει και το επίπεδο FTTH. Προτείνουμε την παρακάτω τροποποίηση (προσθήκη της τεχνολογίας FTTH) • Το «ευρυζωνικό δίκτυο πολύ υψηλής ταχύτητας» (Superfast Broadband), με στόχο την κάλυψη αστικών περιοχών με υποδομές NGA, κατάλληλες για την παροχή πραγματικής ταχύτητας τουλάχιστον 100Mbps στους τελικούς καταναλωτές, στηρίζοντας τις ιδιωτικές επενδύσεις για την επέκταση των δικτύων πρόσβασης οπτικών ινών τουλάχιστον μέχρι το επίπεδο του κτηρίου (FTTB και FFTH) c) Προτείνουμε να προστεθεί η παρακάτω δράση: • Το «ευρυζωνικό δίκτυο πολύ υψηλής ταχύτητας» (Superfast Broadband), με στόχο την κάλυψη αστικών περιοχών με υποδομές NGA να αποτελεί προτιμητέο για την αναβάθμιση των Ψηφιακών Υπηρεσιών του Δημοσίου (πχ ΣΥΖΕΥΞΙΣ) και η αξιοποίηση τους να ενταχθεί στην επικαιροποίησης της «Στρατηγικής Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης(lvii)» και του «Σχεδίου Δράσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης(lviii)». 3. Επιτάχυνση της ψηφιοποίησης της οικονομίας a) Θεωρούμε ότι πρέπει να δοθεί βάρος στην εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στον τομέα της ενέργειας και να οριστούν ειδικές δράσεις. Ένα σύστημα ψηφιακής διαχείρισης της αλυσίδας παροχής ενέργειας θα μπορέσει να εξισορροπήσει την παροχή και τη ζήτηση. Θα δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα δεδομένων και ενέργειας με νέες υποδομές και λειτουργίες. b) Προτεραιότητα 2.1: Προώθηση της ψηφιοποίησης της λειτουργίας των ΜΜΕ. Προτείνουμε την ακόλουθη δράση ως μέτρο για την αντιμετώπιση της κυκλικής απάτης στο ΦΠΑ σε προϊόντα τεχνολογίας, η οποία αυξάνει τη φοροδιαφυγή και νοθεύει τον ανταγωνισμό. • Ενεργοποίηση του κανόνα της αντιστροφής της επιβάρυνσης (reverse-charge) είτε με νομοθετική ρύθμιση ( άρθρο 199α, οδηγία 2006/112/ΕΚ) είτε στα πλαίσια του μηχανισμού ταχείας αντίδρασης (Quick Reaction Mechanism – QRM, άρθρο 199β, οδηγία 2006/112/ΕΚ ). 4. Ώθηση του κλάδου ΤΠΕ για την ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας και της απασχόλησης a) Προτεραιότητα 3.8. Βελτίωση της ασφάλειας της οδικής κυκλοφορίας μέσω της εφαρμογής των ΤΠΕ 5. Ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού με ψηφιακές δεξιότητες Προτεραιότητα 4.1. Υποστήριξη της έρευνας και ανάπτυξης Εκτός από τη πειραματική υλοποίηση νέων τεχνολογιών, θεωρούμε ότι είναι σημαντικό η έρευνα κι ανάπτυξη να εστιαστεί κυρίως σε εμπορικά χρήσιμα προϊόντα (marketable products). 6. Ριζική αναθεώρηση του τρόπου παροχής Ψηφιακών Υπηρεσιών του Δημοσίου a) Προτεραιότητα 5.8: Ολοκληρωμένες υπηρεσίες προς πολίτες και επιχειρήσεις Αναφέρεται σωστά ότι πολλές από τις συναλλακτικές ψηφιακές υπηρεσίες του δημοσίου με τον τρόπο που υλοποιήθηκαν, είναι επικεντρωμένες γύρω από πιστοποιητικά, βεβαιώσεις και υπεύθυνες δηλώσεις οδηγώντας σε ψηφιακή γραφειοκρατία. Ενδεικτικό παράδειγμα αυτής της αντιμετώπισης είναι η υποχρέωση ταυτοποίησης στους χρήστες καρτοκινητής τηλεφωνίας όπου απαιτείται η ταυτοποίηση με την προσκόμιση διάφορων αποδεικτικών εγγράφων ενώ πλέον η τεχνολογία δίνει την δυνατότητα ασφαλούς ταυτοποίησης μέσω ηλεκτρονικών διαδικασιών. Η αντιμετώπιση του ζητήματος αυτού που αφορά τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών θα είχε σημαντικά οφέλη για τις επιχειρήσεις από τον περιορισμό του διαχειριστικού κόστους αλλά και για τους ίδιους τους καταναλωτές.