Αρχική Aδειοδότηση και Έλεγχος Κατασκευών Κεραιών στην ΞηράΆρθρο 16 – Έλεγχοι Ηλεκτρομαγνητικής ΑκτινοβολίαςΣχόλιο του χρήστη ΠΑΤΕΡΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ | 1 Νοεμβρίου 2018, 19:15
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σκεπτικό Το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο όσον αφορά στην Υπηρεσία Ραδιοερασιτέχνη, την οποία παρεμπιπτόντως δεν ορίζει, εισάγει νέες γραφειοκρατικές ανωφελείς και επιβλαβείς προϋποθέσεις οι οποίες δεν προάγουν την Υπηρεσία, αντιθέτως την επιβαρύνουν και εμποδίζουν το έργο της. Προβλέπει, πρακτικώς ανεφάρμοστες προϋποθέσεις, οι οποίες αφ ενός μεν δεν φαίνεται να προασπίζουν δικαιώματα του κοινωνικού συνόλου, αντιθέτως εγείρουν εμπόδια στη ραδιοερασιτεχνικη δραστηριότητα και προσθέτουν κόστη. Άμεση συνέπεια αυτών είναι η επαπειλούμενη ενδεχομένως παύση της λειτουργίας της. Η Ελληνική όπως και η παγκόσμια ραδιοερασιτεχνικη κοινότητα έκτος των άλλων δραστηριοτήτων της έχει να επιδείξει προσφορά στο κοινωνικό σύνολο την οποία μπορεί εύκολα κάποιος να αναζητήσει σε σχετικές αναφορές. Η χρησιμότητα και αναγκαιότητα ύπαρξης αυτής της δραστηριότητας είναι φανερή από τον τρόπο με τον οποίο συνδράμει το κοινωνικό σύνολο, ιδιαιτέρως σε περιόδους καταστροφών και κρίσεων και συνεργάζεται με φορείς του Κράτους, κυρίως με αυτούς των οποίων οι κατασκευές κεραιών εξαιρούνται άνευ προϋποθέσεων. Δεν είναι συνεπώς τυχαίο ή άστοχο, ότι χαρακτηρίζεται από την υφιστάμενη νομοθεσία ως Υπηρεσία. Ο προς ψήφιση νόμος επιβαρύνει συνολικά την Υπηρεσία κατά συνέπεια και τον κοινωφελή σκοπό της , με αποτέλεσμα να μην δύναται αυτή να αποφέρει κοινωνικά θετικό αποτέλεσμα. Δεν είναι δυνατόν να υφίσταται υποχρέωση εγκρίσεων κατασκευής κεραιών, επειδή οι ραδιοερασιτεχνικες κατασκευές κεραιών, σε αντίθεση με άλλες περιπτώσεις, από την φύση τους χαρακτηρίζονται από πειραματικό , προσωρινό και ευμετάβλητο χαρακτήρα. Η αδειοδοτηση θα είχε νόημα και εφαρμογή σε μόνιμες κατασκευές, άλλωστε κάτι που δεν έχει λάβει οριστική μορφή, δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο αδειοδοτησης, καθότι δεν δύναται να περιγραφεί. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο χρόνος ζωής μιας τέτοιας κατασκευής μπορεί να είναι από μερικά λεπτά της ώρας έως κάποιες ημέρες Για να καταδειχτεί το παράδοξο και ανισοβαρές που προαναφέρθηκε, αρκεί κανείς να αναλογιστεί ενδεικτικά το παρακάτω: Ένας πολίτης μπορεί χωρίς καμία αδειοδοτηση ή άλλη γραφειοκρατική διαδικασία, να κατασκευάσει μια κεραία λήψης δορυφορικών τηλεοπτικών σταθμών. Ο ίδιος πολίτης με την ιδιότητα του αδειούχου ραδιοερασιτέχνη, για να χρησιμοποιήσει ακριβώς την ιδία κατασκευή λειτουργώντας την σε μικροκυματικες ραδιοερασιτεχνικες ζώνες, εμπίπτει στις υπό συζήτηση προϋποθέσεις. Παρατηρείται το παράδοξο, ότι αυτό το οποίο ορθώς επιτρέπεται στον οποιοδήποτε πολίτη, για τον αδειούχο ραδιοερασιτέχνη απαιτούνται προϋποθέσεις, έλεγχοι και εγκρίσεις, πράγμα το οποίο είναι από την μια οξύμωρο και από την άλλη αντιδημοκρατικό από την στιγμή που ανακύπτουν ζητήματα ισονομίας. Το τέλος των 220€ ετησίως ανά κεραία υπέρ της ΕΕΑΕ, αποτελεί μια υπερβολική έως αφόρητη επιβάρυνση για τον μεμονωμένο ραδιοερασιτέχνη όπως επίσης και για τους ραδιοερασιτεχνικους συλλόγους οι οποίοι έχουν στην ευθύνη τους και λειτουργούν δεκάδες κεραιών ο καθένας (αναμεταδότες, επαναλήπτες ραδιοφάρους κλπ). Αθροιστικά προκύπτει κονδύλι ανελαστικής δαπάνης το οποίο είναι αδύνατον να καλυφτεί από τα πενιχρά οικονομικά των συλλόγων που έχουν σαν έσοδο τους τις συνδρομές των μελών τους, με άμεση συνέπεια την διακοπή αυτών των σημαντικών Υπηρεσιών που είναι απαραίτητες στην υποστήριξη των Ομάδων Εκτάκτων Αναγκών των συλλόγων οι οποίες με την σειρά τους είναι ενταγμένες στον σχεδιασμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας Προτάσεις Για όλα τα παραπάνω προτείνεται: Πρώτον Τροποποίηση του άρθρου 16 παρ 1. ως έξης: « . Σύνταξη και υποβολή τεχνικής μελέτης δεν απαιτείται για τους σταθμούς Ραδιοερασιτεχνικης Υπηρεσίας καθώς και για αυτούς των οποίων η συνολική ενεργός ακτινοβολούμενη ισχύς όλων των καναλιών δεν ξεπερνά τα 100 W (164 Weirp) για τις ζώνες συχνοτήτων πάνω από 30 ΜΗz, καθώς και το 1 KW για τις ζώνες συχνοτήτων κάτω από 30 ΜΗz, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 6 του άρθρου 6 της ως άνω κοινής Υπουργικής Απόφασης.» Δεύτερον Τροποποίηση του άρθρου 16 παρ 4. ως έξης: «Για τους σκοπούς της παρούσας διάταξης οι κάτοχοι αδειοδοτημένων ή εγκατεστημένων κεραιών, εξαιρούμενων των ραδιοερασιτεχνικών, προκαταβάλλουν στην ΕΕΑΕ ετήσιο τέλος ύψους διακοσίων είκοσι (220) ευρώ για την εγκατάσταση και λειτουργία κάθε κατασκευής κεραίας ως προς την τήρηση των ορίων ακτινοβολίας. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του κάθε φορά αρμόδιου για την ΕΕΑΕ Υπουργού, μετά από γνώμη της ΕΕΑΕ, καθορίζονται όλα τα σχετικά με την επιβολή και είσπραξη του τέλους θέματα. » Πατεράκης Δημήτρης SV1CHE