Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΚΑΙ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ, ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 2 Προϋποθέσεις υπαγωγής στο επενδυτικό καθεστώςΣχόλιο του χρήστη Ένωση Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων PACT | 17 Ιουνίου 2020, 14:50
Προτεινόμενες τροπολογίες στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ, ΠΙΝΑΚΑΣ Α Μελετώντας τον πίνακα πολιτιστικών κριτηρίων για παραγωγές μυθοπλασίας, είναι σαφές ότι είναι ιδιαίτερα δύσκολο να επιδοτηθούν παραγωγές οι οποίες δεν είναι σε μια από τις επίσημες γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επειδή λόγω του BREXIT δεν είναι γνωστό ακόμα εάν η Αγγλική γλώσσα θα παραμείνει σαν μια επίσημη γλώσσα, θεωρούμε ότι θα πρέπει να διευκρινίζεται ότι η Αγγλική γλώσσα συμπεριλαμβάνεται στην μοριοδότηση. Παράλληλα, με δεδομένο ότι ο κύριος στόχος της νομοθεσίας ενίσχυσης παραγωγής αφόρα την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας ελλήνων καλλιτεχνικών και τεχνικών συντελεστών, προτείνουμε η συμμετοχή της απασχόλησης ελλήνων συντελεστών και ηθοποιών να τεθεί σε πρώτη προτεραιότητα και να ενισχυθεί η βαθμολόγησή της στον Πίνακα Πολιτιστικών Κριτηρίων έτσι ώστε να φτάνει το 50% της μοριοδότηση, αντί του υφιστάμενου 30%. Προτείνεται δηλαδή η τροποποίηση της βαθμολογίας του Πίνακα Α ως εξής : ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ (FICTION) Για να είναι επιλέξιμο και να υπαχθεί στο καθεστώς του παρόντος ένα οπτικοακουστικό έργο είναι αναγκαία η ελάχιστη συνολική βαθμολογία (Α+Β+Γ) = 12/30 ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α – ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ [ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ] A.1 Σενάριο η υπόθεση του οποίου εξελίσσεται στην Ελλάδα και κάνει χρήση χώρων που αναδεικνύουν την ποικιλομορφία του φυσικού τοπίου, της αρχιτεκτονικής και του ιστορικού πλούτου της Ελλάδας, ή της παραμεθορίου στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα, που αντανακλούν της Ευρωπαϊκή και Μεσογειακή ταυτότητα. Για να θεωρηθεί ότι η υπόθεση του σεναρίου εξελίσσεται στην Ελλάδα θα πρέπει η ιστορία να λαμβάνει χώρα στην Ελλάδα; αλλά δεν έχει σημασία εάν το οπτικοακουστικό έργο γυρίζεται πραγματικά στην Ελλάδα. [1] A.2 Σενάριο με θέμα που αφορά την ελληνική ή ευρωπαϊκή ιστορία, με ιστορικό, θρησκευτικό, κοινωνικό, καλλιτεχνικό ή πολιτιστικό περιεχόμενο. Ή Σενάριο διασκευασμένο ή βασισμένο σε ελληνικό ή ευρωπαϊκό λογοτεχνικό έργο ή έργο άλλης μορφής (όπως θέατρο, μιούζικαλ, όπερα, μπαλέτο). Ή Σενάριο με θέμα που προάγει την καλλιτεχνική δημιουργία και την εφαρμογή νέων τεχνολογιών, τον πολιτισμό, τις ανθρωπιστικές αξίες, την κοινωνική και φυλετική ενσωμάτωση, τη διάδοση των τεχνών και των επιστημών. [1] Α.3 Σενάριο με χαρακτήρες Έλληνες ή Ευρωπαίους. [1] A.4 Πρωτότυποι διάλογοι ή αφήγηση στην ελληνική γλώσσα ή κάποια από τις ελληνικές διαλέκτους ή σε γλώσσα του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) - (έως 25% των διαλόγων που περιλαμβάνονται στο σενάριο 1 βαθμός, πάνω από 50% των διαλόγων 2 βαθμοί). 2 (μέγιστο) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β – ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ B.1 Συμμετοχή Ελλήνων ή πολιτών από τις χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) στις 11 κύριες ειδικότητες : σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός, ηθοποιός σε κύριο ρόλο(ένας), ηθοποιός σε κύριο ρόλο (μια), διευθυντής φωτογραφίας, ηχολήπτης, μοντέρ, production designer, ενδυματολόγος, συνθέτης μουσικής επένδυσης. (δίνεται 1 βαθμός για κάθε ειδικότητα) 11 (μέγιστο) B.2 Συμμετοχή Ελλήνων ή πολιτών από τις χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) σε όλες τις υπόλοιπες ειδικότητες: περισσότερο από 20% 1 βαθμός, περισσότερο από 40% 2 βαθμοί, περισσότερο από 60% 4 βαθμοί. 4 (μέγιστο) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Γ – ΠΑΡΑΓΩΓΗ Γ.1 Εξωτερικές και εσωτερικές σκηνές γυρισμένες σε φυσικούς χώρους και στούντιο στην Ελλάδα (μέχρι 5 ημέρες γυρισμάτων 1 βαθμός, για 6-10 ημέρες 2 βαθμοί, για 11-15 ημέρες 4 βαθμοί, από 16 και πλέον ημέρες 6 βαθμοί). 6 (μέγιστο) Γ.2 Τελικό Μοντάζ στην Ελλάδα. [1] Γ.3 Επεξεργασία εικόνας στην Ελλάδα. [1] Γ.4 Επεξεργασία ήχου στην Ελλάδα. [1] Γ.5 Μουσική ηχογράφηση στην Ελλάδα. [1] ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ Α+Β+Γ 30