Αρχική Διατάξεις που αφορούν στον «Κώδικα Ψηφιακής Διακυβέρνησης»Άρθρο 64 – Αρχές που διέπουν τη χρέωση (άρθρο 6 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024)Σχόλιο του χρήστη spathan | 16 Ιουλίου 2020, 12:42
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτείνεται η τροποποίηση του σημείου 2(α) ως εξής: - 'προβλέπεται': κρίνεται σκόπιμη η αναφορά στα σχετικά έγγραφα (π.χ. σύσταση οργανισμών, κανονισμοί λειτουργίας, καταστατικό) όπου προβλέπεται η σχετική πρόνοια. Για πλήθος οργανισμών της ευρύτερης δημόσιας διοίκησης προβλέπεται η εισροή χρηματικών πόρων από άλλες πηγές χωρίς όμως καμία αναφορά στο ύψος και σκοπό τους. Στην πράξη, το ύψος των εσόδων είναι δυναμικό και δυνητικά μεγαλύτερο της τακτικής χρηματοδότησής τους. Επιπλέον, όπου προβλέπεται η πώληση δεδομένων σε υφιστάμενους οργανισμούς, αυτή κατά κανόνα δεν έχει οριστεί και επικαιροποιηθεί με αντικειμενικές και διάφανες διαδικασίες αξιολόγησης του σχετικού κόστους-οφέλους (cost-benefit analysis) αξιολογώντας το άμεσο χρηματικό όφελος για τον οργανισμό έναντι του έμμεσου αναπτυξιακού οφέλους για την οικονομία, τις επιχειρήσεις και τους πολίτες. Σχετικές μελέτες για την εφαρμογή της Οδηγίας PSI και ανοικτών δεδομένων γενικότερα, έχουν αποδείξει πως στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων τα άμεση οφέλη για τους οργανισμούς είναι τάξεις μικρότερα από τα οφέλη για την οικονομία και τις επιχειρήσεις. - 'ουσιώδες μέρος': κρίνεται σκόπιμος ο ορισμός των κριτηρίων αξιολόγησης (π.χ. τμήμα επί του προϋπολογισμού) για τον καθορισμό του ουσιώδους της δραστηριότητας, ειδικά και υπό το πρίσμα του παραπάνω σχολίου. Κρίνεται σκόπιμη η τροποποίηση του σημείου 3 ώστε: - Να ορίζονται τα κριτήρια που αξιολογούνται για τη λήψη της σχετικής απόφασης. - Να ορίζεται σαφές χρονικό διάστημα (π.χ. ετήσιο) κατά το οποίο οι εν λόγω αποφάσεις ενημερώνονται με νέα στοιχεία για τις δραστηριότητες των οργανισμών. - Η προετοιμασία και εισήγηση της σχετικής απόφασης από Ανεξάρτητη Αρχή ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια, αξιολογική κρίση και ευρύτερη διαχρονική ωφέλεια της οικονομίας, των επιχειρήσεων και πολιτών. Κρίνεται σκόπιμη η τροποποίηση του σημείου 4 ώστε: - Να καθορίζεται σαφώς η διάρκεια της λογιστικής περιόδου (π.χ. ετήσια). - Να καθορίζεται η ελάχιστη και μέγιστη επιτρεπόμενη διάρκεια απόσβεσης της επένδυσης (π.χ. 5 έτη) καθώς και το ελάχιστο και μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος απόσβεσης της επένδυσης (ROI, π.χ. 4%). - Να οριστεί σαφώς η διαδικασία για την εκκαθάριση των σχετικών δικαιωμάτων των οργανισμών σε συνάρτηση με το χρηματοδοτικό εργαλείο για την προμήθεια, παραγωγή και επικαιροποίηση των δεδομένων. Για παράδειγμα, για δεδομένα των οποίων η παραγωγή/προμήθεια έχει προκύψει από συγχρηματοδοτούμενα έργα, κατά κανόνα δεν επιτρέπεται η παραγωγή εσόδων. - Να οριστεί φορέας της ΔΔ όπου θα αναλαμβάνει την ανωνυμοποίηση και προστασία των εμπορικά εμπιστευτικών πληροφοριών κεντρικά και εξασφαλίζοντας οικονομίες κλίμακας, με ανάληψη του ρόλου διάθεσης από αυτόν σε περίπτωση που ο αρχικός κάτοχος των δεδομένων επικαλείται αδυναμία συμμόρφωσης με εύλογο κόστος. Είναι προφανές πως η ανάληψη των ανωτέρω τεχνικών και οργανωτικών μέτρων ασφαλείας είναι οικονομικότερο να αναληφθεί από έναν οργανισμό για το σύνολο της ΔΔ. Επίσης, είναι προφανές πως το σχετικό κόστος και προσπάθεια είναι αναλογικά μεγαλύτερη για καθέναν από τους επιμέρους κατόχους δεδομένων της ΔΔ, κάτι που μπορεί να αποτελέσει τεχνητή κατάργηση του πνεύματος του νόμου στην πράξη.