• Σχόλιο του χρήστη 'Πάρης Καραγιώργος' | 4 Μαρτίου 2017, 12:48

    Αυτό που οφείλει να είναι ο κύριος σκοπός του Νομοσχεδίου ήδη βλέπω ότι υπάρχει, αφού στο πινακίδιο Β σαφώς αναφέρεται σε “Ελληνικές” παραγωγές όλων των ειδών: “υψηλής δυσκολίας”, “χαμηλού προϋπολογισμού”, πρώτη - δεύτερη ταινία σκηνοθέτη, νέας εταιρείας παραγωγής κλπ. Κάποιοι στην παρούσα διαβούλευση έχουν αναφερθεί στην καταβολή ποσών διαρκούντος του έργου, ιδιαίτερα για τις ελληνικές παραγωγές. Κατανοώ τις εγγενείς δυσκολίες , όμως αυτός είναι ο ρόλος του Ε.Κ.Κ. Ωστόσο καλό είναι απαλειφθούν τα κριτήρια δήθεν πρωτοεμφανιζόμενων κλπ. Η ενίσχυση να κατευθύνεται σε παραγωγές που αντέχουν την κριτική στα Διεθνή Φόρα, κι όχι για την αναπαραγωγή της της μετριότητας που αφορά την επιβίωση κάποιου στην Ελλαδίτσα που φεύγει. Να μην δημιουργηθεί άλλο ένα Ε.Κ.Κ. που θα μαθαίνει σε νέους σκηνοθέτες να εκφράζονται και σε μικρές εταιρίες να επιβιώνουν με τα ίδια κρατικά χρήματα. Αν και όταν είναι έτοιμοι, κι έχουν ένα όραμα πάνω σε ένα σενάριο, που ένας παραγωγός θέλει να επενδύσει, πρώτα ας γίνει η ταινία που σκέφτηκαν με τον καλύτερο τρόπο / συνεργασίες /συμπαραγωγές και με το αποτέλεσμα ανά χείρας, τα έγγραφα και τα παραστατικά ας Αιτηθούν την ενίσχυση. Αυτό το “Αμερικάνικο” μοντέλο, δεν είναι auteur, ωστόσο είναι αποτελεσματικό. Να απλοποιηθούν οι διαδικασίες=Να ενισχύονται τα έργα που ήδη έχουν παραχθεί πρώτα και Μόνο! Δηλαδή να παίρνουν και οι Έλληνες παραγωγή “επιστροφή=ενίσχυση” επί δεδομένου τελικού αποτελέσματος=επί δεδομένου καλλιτεχνικού αποτελέσματος και οπωσδήποτε επί των πραγματικών εξόδων που έγιναν=σε αντιστοιχία με τον προϋπολογισμό που είχαν καταθέσει προ των γυρισμάτων με μέγιστη απόκλιση ± 5%. Μεγαλύτερη παραδεκτή απόκλιση θα σήμαινε ότι δεν είχαν σωστό σχεδιασμό από την αρχή, σωστή εκτέλεση, ή είχαν υπέρ κοστολογήσεις ή υπό κοστολογήσεις, και άρα όσα δεν συνάδουν με το αρχικό σχέδιο, δεν θα λάβουν ποσοστό ενίσχυσης. Το σύστημα των πόντων της μοριοδότησης είναι ένα άχρηστο γραφειοκρατικό κομμάτι για να απωθήσει και τους τελευταίους των δημιουργών να ασχοληθούν με έκφραση στον οπτικοακουστικό χώρο.