Αρχική Ανοιχτή δημόσια διαβούλευση για τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΟΡΑΜΑΣχόλιο του χρήστη ΘΩΜΑΣ ΣΙΩΖΟΠΟΥΛΟΣ | 15 Δεκεμβρίου 2020, 14:54
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1.ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ Οπως γίνεται σε κάθε προηγμένη χώρα που σέβεται το δημόσιο χρήμα, για κάθε έργο πρέπει να προυπάρχει μελέτη σκοπιμότητας (Feasibility Study) η ανάλυση Κόστους Οφέλους (Cost Benefit analysis). Επι δεκαετίες έχουμε γίνει μάρτυρες τρομακτικής κατασπατάλησης δημόσιων πόρων σε ανούσια έργα χωρίς αποτέλεσμα η όφελος για τους πολίτες, όπως και χωρίς λογοδοσία της Δημόσιας Διοίκησης που τα ενέκρινε. Η σημερινή συγκυρία μιας χρεωκοπημένης χώρας επιβάλλει την επιβολή μηχανισμών που θα εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα και την παραγωγικότητα των δράσεων της ΒΨΜ. Δεν αρκεί να απορροφήσετε μόνο χρήματα απο το ταμείο ανάκαμψης που είναι το εύκολο μέρος της υπόθεσης. Το δύσκολο είναι η σωστή αξιοποίηση και η διαχρονική ωφέλεια εκφρασμένη με ποσοτικούς όρους. ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ Ο ΑΙΟΛΟΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ 200,000 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΟΥ IΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ICT. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕTE ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΕ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ Να θυμίσουμε την πορεία της προηγούμενης διοίκησης του Υπ.Ψ.Δ. με τα υπερκοστολογημένα άσχετα έργα όπως VAR, Barcode in Press, η τα Parking IOT οπου ανάγκαζε τους Δήμους σε συμβάσεις με προμηθευτές τεχνολογίας πολλαπλασίου κόστους, απ΄οτι οι Δήμοι μπορούσαν να συλλέξουν απο τη χρήση της τεχνολογίας. 2.Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ Είμαστε μέλος της Ευρωπαικής Ενωσης που διαθέτει αφενός συγκεκριμμένη στρατηγική και πολιτική για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, αφετέρου εξαιρετικής πληρότητας και στρατηγικής σημασίας κείμενα, πίνακες γραφικά, που περιγράφουν τις απαραίτητες δράσεις και στρατηγικές για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Google for “Joint Research Center Digital Transformation in Transport, Construction, Energy, Government and Public Administration". Αν εξαιρέσουμε τον τομέα της Δημόσιας Διοίκησης ( Που όντως εχει ιδιαιτερότητες και χρήζει αυτοσχεδιασμού) δεν καταλαβαίνουμε γιατί πρέπει να αυτοσχεδιάζουμε με Ελληνικές Βίβλους στους παραγωγικούς τομείς της οικονομίας και να ανακαλύπτουμε τον τροχό, ενω κάποιοι καλύτεροι απο εμάς το έχουν ηδη υλοποιήσει.Η εξειδίκευση για την Ελληνική πραγματικότητα θα χρειαζότανε πολύ λιγώτερη απασχόληση ενω το αποτέλεσμα θα ήτανε σαφώς ανώτερου επιπέδου. ΑΠΛΑ ΑΝΤΙΓΡΑΨΕΤΕ 3.400 ΕΡΓΑ Θεωρούμε οτι υπάρχει ενα «τσουβάλιασμα» εργων και δράσεων με καμία σχέση μεταξύ τους απο άποψη μεγέθους, αναγκαιότητας , σοβαρότητας, οφέλους η προτεραιότητας . Δεν μπορεί ενα έργο όπως τα «Ηλεκτρονικά διόδια» ( 400 εκ €, 2-3 χρόνια υλοποίηση), η «το Κτηματολόγιο και την ψηφιοποίηση Υποθηκοφυλακείων» , να τα βάζετε στην ιδια ζυγαριά όπως το εργο «ψηφιακό πιστοποιητικό πολυτέκνου» η το «ψηφιακό μητρώο διακριθέντων αθλητών». Αν θέλετε η ΒΨΜ να μην είναι εξαγγελτικό, πολιτικό κείμενο θα πρέπει να γίνει μια σωστή κατάταξη, προτεραιοποίηση και συνετή χρήση του όρου έργο ( για υπο υπο εργα η τις υπο υπο δράσεις). 4.ΒΙΒΛΟΣ Η ΚΩΔΙΚΑΣ Ο όρος ΒΙΒΛΟΣ παραπέμπει σε κάτι πλήρες, αλάθητο, αδιαμφισβήτητο και υψηλής διαχρονικής αξίας. Θεωρούμε κατα τι αλλαζονικό τον όρο και προτείνουμε σε αντικατάσταση τον όρο Κώδικας Ψηφιακού Μετασχηματισμού η ΚΨΜ.