Αρχική Δημιουργία θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση καθεστώτος Ενίσχυσης Ιδιωτικών Επενδύσεων για την ανάπτυξη της παραγωγής οπτικοακουστικών έργωνΆρθρο 01 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Βασίλειος Οκάμης | 6 Μαρτίου 2017, 12:39
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
“Eξ ελαχίστων και απλουστάτων υποθέσεων δεικνύναι τα ζητούμενα” Πυθαγόρας Διαβάζοντας το νομοσχέδιο και τις παρατηρήσεις μέχρι και 6/3/17 ότι είχε ανεβεί από τον διαχειριστή, κατανόησα μεν το πνεύμα του νομοθέτη, όχι όμως τις ιδιαίτερες ελλείψεις και αντιφάσεις. Θα επιχειρήσω χρησιμοποιώντας την λογική να καταδείξω ορισμένα χρήσιμα σημεία για το καλό της διαβούλευσης. Το παρόν νομοσχέδιο φαίνεται να επιχειρεί να δημιουργήσει ένα θεσμικό πλαίσιο, και κίνητρα για της Μεγάλες Ξένες Παραγωγές που θέλουν έρθουν στην χώρα. Θέλουν να έρθουν αλλά δεν την επιλέγουν γιατί δεν έχουν φορολογικά ή άλλα οικονομικά κίνητρα. Ας δούμε μερικές ελλείψεις ή αντιφάσεις: 1. Το Ε.Κ.Κ. έχει επανδρώσει πρόσφατα την θέση του Διευθυντή του Film Commission Office αν και έπρεπε να το είχε κάνει αυτό από το 2010 όπως ήταν γραμμένο στα άρθρα του. Ερωτήθηκε το Ε.Κ.Κ. που υπάγεται σε άλλο υπουργείο αλλά δραστηριοποιείται αντίστοιχα στον ίδιο τομέα? 2. Το Ε.Κ.Κ. πρόσφατα, πριν την πλήρωση της θέσης του Διευθυντή Film Commission, είχε διεξάγει “πληρωμένη έρευνα” από αναγνωρισμένη εταιρεία του εξωτερικού, που θα εξέδιδε ένα πόρισμα-προτάσεις, σε σχέση με τις ανάγκες τις χώρας για την σωστή οργάνωση και την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας σε αντιπαράθεση με τις γειτονικές χώρες. Εκλήθησαν μεμονωμένοι επαγγελματίες και εταιρείες στα γραφεία και κατέθεταν εμπειρίες και απόψεις επί τριημέρου! Αυτή η έκθεση διαβάστηκε από τους συντάκτες του παρόντος? 3. Υπάρχει περίπτωση στου Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης να μην ξέρουν ότι το Ε.Κ.Ο.Μ.Ε. που ετοιμάζουν θα έχει σε κάποια θέματα συναρμοδιότητα με το Ε.Κ.Κ.? 4. Όπως όλοι ξέρουν πολύ καλά στην χώρα μας, η συναρμοδιότητα ακυρώνει την οποιαδήποτε αρμοδιότητα, καθώς δεν έχουμε δημόσιους υπαλλήλους που σπεύδουν στην ανάληψη των ευθυνών και των αρμοδιοτήτων, αλλά συνήθως παραιτούνται των αρμοδιοτήτων τους είτε των ευθυνών τους. 5. Πιθανώς να έρχεται μία θεαματική κατάργηση του Ε.Κ.Κ., δεδομένου ότι έχει απωλέσει την αυτοχρηματοδοτική του διάσταση με την κατάργηση του φόρου θεαμάτων, ως δήθεν απαίτηση των Θεσμών, για την ΜΗ ύπαρξη φόρων προς τρίτους.... 6. Η στελέχωση του εν λόγω Ε.Κ.Ο.Μ.Ε. έχει ήδη ξεκινήσει!!! και μάλιστα αναζητώντας κάποιους από τους δημοσίους υπαλλήλους που ήδη υπάρχουν αλλού!!!, και έχουν εμπειρία Δημοσίου, και με ένα μικρό λογικό άλμα θα υποθέσω ότι δεν θα ζητηθεί ουδείς που να έχει σχετική εμπειρία, άρα αυτό που είναι κρίσιμο νομοσχέδιο για την ανάπτυξη, θα πέσει σε χέρια άσχετων πάλι. Ιδού η πρόσκληση για στελέχωση του Ε.Κ.Ο.Μ.Ε. : http://www.opengov.gr/home/2016/04/25/6934 , και ιδού οι ικανότητες του υποψηφίου όπως ζητούνται τα παραθέτω με copy paste ανέγγιχτα: Β. Νόμιμες προϋποθέσεις, Ουσιαστικά προσόντα. Οι υποψήφιοι για την πλήρωση της θέσης του Προέδρου του Δ.Σ και Διευθύνοντος Συμβούλου του Ε.Κ.Ο.Μ.Ε, πρέπει να διαθέτουν κατ’ ελάχιστο, τα κατωτέρω τυπικά και ουσιαστικά προσόντα: Β 1. Να έχουν την ιδιότητα είτε του μόνιμου δημοσίου υπαλλήλου είτε του υπαλλήλου του Δημοσίου με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, (Δηλαδή να είναι μόνιμος ή να είναι ήδη συμβασιούχος του Δημοσίου! - οι ημέτεροι που λέγεται... Δηλαδή ο Ταγματάρχης της ΕΡΤ ή ο Καραντινάκης που τα είχε πάει καλά- έτσι λέγανε όλοι!?, αλλά τις 4 διευθυντικές θέσεις που περιέγραφε ο Νόμος 3905 δεν τις πλήρωσε ποτέ. Δηλαδή ήταν καλός, αλλά δεν τηρούσε τον Νόμο 3905 με βάση τον οποίο επανεκκίνησε το Ε.Κ.Κ.) Β 2. Nα είναι επιστήμονες εγνωσμένου κύρους (δηλαδή ο Σιμόπουλος και ο Νανόπουλος της N.A.S.A.) Β 3. Nα είναι κάτοχοι πτυχίου ελληνικού Πανεπιστημίου ή ισότιμου της αλλοδαπής και κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ελληνικού Πανεπιστημίου ή ισότιμου της αλλοδαπής, (Α μάλιστα, αλλά δεν διευκρινίζεται αν ψάχνουν για πτυχιούχο με σχετικό πτυχίο! Άραγε πώς θα υπάρχει κάποιος με εμπειρία και σχετικό πτυχίο ήδη υπάλληλος στο Δημόσιο?, όταν θα είχε διοριστεί για ανάγκες άλλης λειτουργικής θέσεως? Αλήθεια αν είχε σχετικό πτυχίο γιατί τον είχαν σε θέση που χρειάζονταν να έχει ένα άλλο πτυχίο? Και άραγε η εμπειρία που έχει θα είναι η ενδεικνυόμενη σε σχέση με αυτή την θέση που θα κληθεί να καλύψει?) Β 4. Να γνωρίζουν σε άριστο βαθμό την αγγλική ή γαλλική ή γερμανική γλώσσα, Β 5. Να διαθέτουν αποδεδειγμένη διοικητική εμπειρία τουλάχιστον πέντε ετών, καθώς και εμπειρία σε θέματα συναφή με την αποστολή και τον σκοπό του Ε.Κ.Ο.Μ.Ε (Λογικά λοιπόν επανέρχεται δηλαδή να είχαν εργαστεί στην ΕΡΤ, στο ΕΚΚ ή σε κάποιο Φεστιβάλ (Ελληνικό/Αθηνών/Επιδαύρου/Θεσσαλονίκηςς) ή σε κάποιον Φορέα του ΥΠ.ΠΟ. ΤΟΥΡ που στελεχώνεται με ιδιώτες τα τελευταία χρόνια. Δηλαδή ανακύκλωση προσώπων. Όταν η “Συριζέικη” Αριστερά , αποκαταστεί στον κρατικό μηχανισμό την “Πασοκοκρατία”, τότε πρέπει να ακουστεί “ο αγώνας τώρα δικαιώνεται”.) Β Επισημαίνεται ότι επαγγελματική και διοικητική εμπειρία σε θέματα συναφή με την αποστολή και το σκοπό του Ε.Κ.Ο.Μ.Ε. καθώς και τυχόν ειδική εμπειρία στην ψηφιακή τεχνολογία και την παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού θα ληφθεί ιδιαιτέρως υπόψη. (.......................................αυτό είναι πλεονασμός κ Παππά) 6. Με τα παραπάνω δύο σημεία, δηλαδή το 4 & 5, και χρησιμοποιώντας το εργαλείο της λογικής, κατανοούμε ότι ΔΕΝ θέλουν οι ίδιοι οι συντάκτες να επιτύχει ο Νόμος-πλαίσιο. 7. Από πολλές πλευρές συγγραφέων φαίνεται ότι υπήρξε βιασύνη στην κατάθεση του Ν/Σ, τόσο για τις αντιφάσεις, όσο και για τις ελλείψεις γνώσεων (περί του χώρου) των Νομοθετούντων. Από την πλευρά των συμμετεχόντων στην διαβούλευση είδα ότι: 8. Η ΕΑΚ/PACT θεωρεί σχεδόν ότι όλο το νομοσχέδιο είναι για τα σκουπίδια, οπότε αφού της έτυχε να γίνει διαβούλευση, σκέφτηκε να νομοθετήσει εξ ολοκλήρου και κατέβασε σε τεύχη ένα νομοσχέδιο, (για όσους κατανοούν το παλεύει εκ των έσω) όπου δεν αρέσκονται μόνο σε εισηγήσεις, αλλά κατέθεσαν μνημόνιο συνεννόησης που αφορά την δική της ορολογία ? ! Δηλαδή μιλάμε για Μεγάλη Σκέψη. 9. Ο κ Ταραβήρας έχει όλα τα προσόντα και τις γνώσεις να ήταν ο ειδικός σύμβουλος έως και ο Συντάκτης του νομοσχεδίου, δυστυχώς δεν θα μπορέσει να βοηθήσει περισσότερο, καθώς δεν φαίνεται να στηρίζεται από κάποιους Φορείς. Επίσης είναι φως-φανάρι ότι ούτε στο Υπουργείο, ούτε στην Γενική Γραμματεία τον γνωρίζαν για να τον συμβουλευθούν. Ποσώς δεν τους απησχόλησε ότι έχει ξαναγίνει διαβούλευση περί της ενισχύσεως της κινηματογραφικής τέχνης και άρα υπήρχαν τοποθετήσεις σημαντικές που αφορούσαν τα ίδια τα Οπτικοακουστικά θέματα! 10. Ο κ Παπαδόπουλος περισσότερο από όλους αναμενόταν να παρέμβει με τον θεσμικό του ρόλο ως Πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών , αλλά και προσωπικά αφού έχει εκτεθεί στα κοινά και του οφείλεται μία επανόρθωση για την σχετική ταλαιπωρία με την μή υπογραφή της κάλυψης της θέσης του Γενικού Διευθυντή του Ε.Κ.Κ. (ο κ Παπαδόπουλος μπορεί να είναι ΜΙΑ επιλογή για τον Ε.Κ.Ο.Μ.Ε.- έχει θητεύσει σε ΔΣ της ΕΡΤ εποχής κ Ταγματάρχη! Ο κ Ταγματάρχης φαίνεται να είναι ο πιο εδεδειγμένος!, έχει περισσότερη εμπειρία και είναι πιο Πασόκος) 11. ο κ Ξένος φαίνεται ότι προέρχεται από τις τάξεις του Σ.Α.Π.Ο.Ε. , που διαφωνούσαν με τις κοινές αναρτήσεις της ΕΑΚ/PACT και του Σ.Α.Π.Ο.Ε. , ενώ θεματοποίησε την εύλογη απορία των κοινών αναρτήσεων? Και μάλλον δικαιώθηκε. Απέμεινε η PACT μόνη σε τίτλο. Άραγε είχαν κοινή στρατηγική και τριχοτομήθηκαν? Ο δε Σ.Α.Π.Ο.Ε. σίγησε και ουδένα σχόλιο πλέον κατέθεσε. 12. ο κ Καραγιώργος βρίσκεται πολύ πιο κάθετος και τόσο “αμερικάνος”, που μπορεί να μην ξέρει τίποτα για την Ευρωπαϊκή νομοθεσία και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Είμαστε ακόμα μέλη κ. Καραγιώργο – δεν βγήκαμε ακόμα, περιμένετε λίγο... 13. Ένας κατεξοχήν φορέας Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Κινηματογράφου, Τηλεόρασης και Βίντεο (ΣΕΠΚΤΒ), άνευ απόψεως!, κι ενώ θα έπρεπε να είχε βαρύνοντα λόγο, αφού το Ε.Κ.Ο.Μ.Ε. φαίνεται ότι φτιάχνεται για να βοηθήσει το τηλεοπτικό τοπίο, αφού για την σύνταξη των οικονομικών ενισχύσεων, αναζητήθηκε ο δρόμος μέσα από το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης . Μπορεί αυτοί που θα είναι οι πιο ωφελημένοι, να τηρούν σιγήν ιχθύος, αφού το νομοσχέδιο θα δώσει ώθηση στον τομέα της αγοράς που δραστηριοποιούνται. 14. Ως ανέκδοτο όμως ήταν η ανάρτηση του σωματείου των τεχνικών (Ε.ΤΕ.Κ.Τ.-Ο.Τ. , όπου Ο.Τ. σημαίνει Οπτικοακουστικού Τομέα), που βλέπει να γίνονται αναρτήσεις για την πλήρη αλλαγή των εργασιακών όρων, όσο των συνθηκών από την PACT copy paste: Όσον άφορα τους Περιστασιακά Απασχολούμενους (όπου περιστασιακά απασχολούμενοι είναι όλοι στον Οπτικοακουστικό Τομέα εκτός των Στούντιο και των Τηλεοράσεων), συμφώνα με τα ισχύοντα θα πρέπει και αυτοί να προσλαμβάνονται μέσα από μια χρονοβόρα γραφειοκρατική διαδικασία, γεγονός που αποτρέπει την δυνατότητα εκτέλεσης μεγάλων παραγώγων όπου θα πρέπει όντος 2-3 ημερών να προσληφθούν 200-300 άτομα. Γεγονός πρακτικά αδύνατον. (ομολογία ότι θα αφήνουν ανασφάλιστους κάποιους) Για λυθεί το πρόβλημα των Περιστασιακά Απασχολούμενων κάναμε μια σχετική πρόταση στο ΣΕΠΕ/Υπουργειο Εργασίας πριν από 7 χρόνια, όπου προτείναμε η πληρωμή των περιστασιακά εργαζομένων να γίνεται με εργόσημο. (Για όσους δεν το κατάλαβαν, τι λέει και τι εννοεί) Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι και το επαγγελματικό σωματείο των εργαζομένων στην παράγωγη (ΕΤΕΚΤ) έχει ζητήσει με παρέμβαση του στο Υπουργείο Εργασίας την καθιέρωση του 12ωρου, σαν βασική ημερήσια απασχόληση στην παράγωγη Αυτοτελών Οπτικοακουστικών Έργων. (δηλαδή ότι τα έχουνε βρει μετξαύ τους!! για 12ωρο ως βάση εργασίας Τελικά η Ε.ΤΕ.Κ.Τ.-Ο.Τ. παρεμβαίνει διευκρινίζοντας τους όρους που είχε κάνει την πρόταση- χωρίς να αναφερθεί στα υπόλοιπα μείζονα θέματα των εργασιακών.) copy paste: 3) Για να διασφαλιστεί η πιστότητα του παραγόμενου οπτικοακουστικού έργου πρέπει να υπάρξει μητρώο παραγωγών και μητρώο πιστοποιημένων τεχνικών συντελεστών. Επισημαίνουμε, επίσης, ότι η Ένωσή μας (Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.) έχει εισηγηθεί ως προς το εργασιακό καθεστώς των τεχνικών, για λόγους ανάπτυξης, στο Υπουργείο Εργασίας, καθώς και στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, τα εξής: «Εισήγηση για απασχόληση εργαζομένων πέραν του οκταώρου ΜΟΝΟ για τεχνικούς κινηματογράφου – τηλεόρασης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που παρέχουν περιστασιακή – εξαρτημένη εργασία: Προτείνεται για επενδυτικούς / ανταγωνιστικούς λόγους και με γνώμονα την παγκόσμια αγορά εργασίας, καθεστώς (10) δεκάωρου ή (12) δωδεκάωρου, όπως ισχύει παγκοσμίως, με βάση πάντα το οκτάωρο, προσμετρώντας αυτές ως υπερωριακές ώρες και μετά από αίτηση του παραγωγού στο αρμόδιο ΣΕΠΕ για υπερεργασία σε συγκεκριμένο έργο. Σημείωση: Η 1 ώρα εκ των 12 είναι παύση εντός του ωραρίου για προσφερόμενο γεύμα εργασίας προς όλο το συνεργείο, τους ηθοποιούς και τους συμμετέχοντες βοηθητικούς (το γεύμα ισχύει και σήμερα, όπου στο 8ωρο είναι ½ ώρα διάλειμμα).» Λένε ότι, έχουν κάνει πρόταση για καθεστώς 10ωρου ή 12ωρου. Μα οι 10 ώρες είναι ήδη νόμιμες και το υπουργείο αναγνωρίζει και 1 παράνομη αλλά επιτρεπόμενη και αν σε πιάσουν θα πρέπει να πληρώσεις τις σχετικές κυρώσεις.... (αυτά λέει η εργατική νομοθεσία κύριοι) Δηλαδή κύριοι η ανάπτυξη θα έρθει με μία ακόμα υπερωρία η οποία αντιστοιχεί στην ώρα του φαγητού? Εν κατακλείδι, και σε σχέση με την παραπάνω εικόνα των συμμετεχόντων αλλά και του Νομοθέτη θα χρησιμοποιήσω το ξυράφι του Οκαμ: Among competing hypotheses, the one with the fewest assumptions should be selected . «Κανείς δεν θα πρέπει να προβαίνει σε περισσότερες εικασίες από όσες είναι απαραίτητες». Κινηματογραφικά ειπωμένο “το ξυράφι του Όκαμ” από τον Arthur Conan Doyle. “Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth”. Όταν ξεχωρίσεις το Αδύνατον, ότι απομένει, ασχέτως πόσο απίθανο φαίνεται, πρέπει να είναι η Αλήθεια. Σε μία τελική εκτίμηση, η διαβούλευση γίνεται για να υπάρχει το άλλοθι της επικοινωνίας με τους ενδιαφερόμενους. 1. Έτσι συζητώντας για τα άρθρα του Νομοσχεδίου, ουδείς θα ασχοληθεί με τις αργομισθίες του Νέο θεσμοθετούμενου Ε.Κ.Ο.Μ.Ε., να μην καταλάβει κανείς ότι δημιουργούνται θέσεις για να βολεύονται οι ημέτεροι. Μία δεύτερη τελική εκτίμηση, δεν γίνεται για να βοηθήσει τις ξένες παραγωγές να έρχονται με κίνητρα σύγχρονα, αλλά για να δώσει ενίσχυση για παραγωγή προγραμμάτων για την τηλεόραση! 2. Δηλαδή να βοηθήσει τους καναλάρχες (με ενίσχυση) να παράγουν τα έργα που θα παίζουν στου “αδειοδοτημένους σταθμούς της αριστεράς”. Και μία τρίτη, ότι το προπέτασμα καπνού του δήθεν ΝΟΜΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ για την ενίσχυση των ιδιωτικών επενδύσεων, με μία ελλειμματική αντιγραφή του νόμου της Μάλτας (έτσι λέει ο κ Ταραβήρας), ώστε να φτιάξει ένα εργαλείο για να χρηματοδοτούνται τα προγράμματα της Ελληνικής τηλεόρασης και οι Ευρωπαϊκές ταινίες και συμπαραγωγές και εναρμόνιση με Ε.Ε.. 3. Όποιος άλλος ενδιαφέρεται είτε είναι Αμερικάνος, είτε Άραβας, είτε Ινδός, είτε Κινέζος, είτε Αυστραλός, είτε Βρετανός (σε λίγο) ακούσει και point system , πλαίσιο μοριοδοτήσεων ενίσχυσης κλπ θα πάει κάπου αλλού στην Μεσόγειο ή και στον Κόσμο. 4. Θα πάνε εκεί όπου δίνουν για Επιλέξιμες Δαπάνες ένα συγκεκριμένο ποσοστό %, σχεδόν χωρίς κανένα όριο ποσού. 5. Το παραπάνω σημαίνει ότι δεν θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί, ούτε να έχουμε εισροή συναλλάγματος. Οπότε επανέρχομαι ότι οι νομοθέτες δεν θέλουν να επιτύχει στους σκοπούς του ο Νόμος - Πλαίσιο.