Αρχική Ανοιχτή δημόσια διαβούλευση για τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-20259.4. ΔικαιοσύνηΣχόλιο του χρήστη Ηλίας Λυμπερόπουλος | 16 Δεκεμβρίου 2020, 12:54
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτείνεται η χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στην κατεύθυνση της βελτιστοποίησης κατάρτισης πινακίων, ώστε αυτά να περιέχουν έναν αριθμό υποθέσεων που μπορεί να εκδικαστεί εντός των χρονικών ορίων μιας συνεδρίασης. Με αυτό τον τρόπο δύσκολες υποθέσεις θα περιλαμβάνονται σε πινάκια με λιγότερες υποθέσεις, ώστε να μην προκύψει μεγάλος αριθμός αναβολών σε υποθέσεις που το Δικαστήριο δεν θα προλάβει να εκδικάσει. Κατ' αναλογία εύκολες υποθέσεις θα εντάσσονται σε πινάκια με μεγαλύτερο αριθμό υποθέσεων, ώστε να εκδικάζονται όσο το δυνατόν περισσότερες. Επίσης, ένα σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης μπορεί να βοηθήσει στην κατάρτιση πινακίων με συναφείς υποθέσεις από άποψη αντικειμένου. Στην κατεύθυνση αυτή, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν τεχνολογίες μηχανικής μάθησης (machine learning) και αλγόριθμοι πολυκριτηριακής βελτιστοποίησης, ώστε η κατάρτιση των πινακίων να γίνεται βάση της αξιολόγησης της πολυπλοκότητας μιας υπόθεσης αλλά και της νομικής διαδικασίας στην οποία αυτή εμπίπτει. Μέσω της εν λόγω λειτουργικότητας θα επιταχυνθεί η απονομή Δικαιοσύνης, καθώς θα βελτιστοποιθεί η λειτουργία των Δικαστηρίων αναφορικά με την εκδίκαση εκκρεμών υποθέσεων. Προτείνεται η υλοποίηση προσωπικής ψηφιακής θυρίδας για δικηγόρους, η οποία θα είναι προσβάσιμη μέσω διαδικασίας πιστοποίησης με τεχνολογία two-factor authentication. Στην εν λόγω θυρίδα οι δικηγόροι θα μπορούν να ενημερώνονται για την πορεία των υποθέσεών τους στην πολιτική διαδικασία, καθώς επίσης και να έχουν πρόσβαση σε αποφάσεις και πιστοποιητικά τα οποία έχουν αιτηθεί. Επίσης, στη λειτουργικότητα της προσωπικής θυρίδας θα μπορούσε να ενσωματωθεί και η δυνατότητας της αποστολής μηνυμάτων όταν υπάρχει αλλαγή κατάστασης στην εξέλιξη μιας υπόθεσης ή αιτήματος.