Αρχική Ανοιχτή δημόσια διαβούλευση για τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-20259.1. ΠαιδείαΣχόλιο του χρήστη Κώστας Κρανάς | 17 Δεκεμβρίου 2020, 10:15
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Έχοντας κάνει τις προπτυχιακές μου σπουδές στην Ελλάδα και τις μεταπτυχιακές στο Ηνωμένο Βασίλειο, διαπίστωσα την ανωτερότητα του επιπέδου σπουδών στη χώρα μας. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει πως δε χρειάζονται ριζικές αλλαγές στον τρόπο εκμάθησης και στις υποδομές. Η χρήση σύγχρονων μέσων εκπαίδευσης όπως διαδραστικοί πίνακες, προβολείς, σύγχρονοι υπολογιστές και πρόσβαση σε επιστημονικές σελίδες με δημοσιεύσεις κρίνεται απαραίτητη. Απαραίτητος κρίνεται και ο σύνδεσμος της εκπαιδευτικής δραστηριότητας, κυρίως σε πανεπιστημιακό επίπεδο, με τον εργασιακό τομέα. Αυτό επιτυγχάνεται είτε μέσω πρακτικής άσκησης (εδώ και καιρό αυτό περιλαμβάνεται κυρίως στο πρόγραμμα σπουδών των ΤΕΙ), είτε μέσω εκπαιδευτικών επισκέψεων σε συναφή εταιρίες, ή μέσω διαλέξεων που διεξάγονται από επιτυχημένους επαγγελματίες στον εκάστοτε κλάδο. Ένα ακόμα αγκάθι που ταλαιπωρεί χιλιάδες πτυχιούχους ΤΕΙ, είναι η έλλειψη επαγγελματικών δικαιωμάτων. Τα τελευταία γίνονται μπαλάκι μεταξύ των κυβερνήσεων και συχνά αποτελούν εργαλεία μικροπολιτικής. Είναι αδιανόητο απόφοιτοι ΤΕΙ να έχει επαγγελματικά δικαιώματα σε άλλες χώρες και να μην έχουν στην ίδια τους τη χώρα. Τέλος, το πιο σημαντικό κομμάτι στην παιδεία είναι η ίδια η παιδεία. Στις μέρες μας η παιδεία έχει ταυτιστεί με την εκπαίδευση. Η παιδεία είναι όμως είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο, δεν ταυτίζεται με την εκπαίδευση αλλά την εμπεριέχει, όπως εμπεριέχει το ήθος και τις αξίες...γιατί είναι η έλλειψη ήθους και αξιών που έχει οδηγήσει στην παρακμή και αυτό πρέπει να αρχίσει να αλλάζει. Κώστας Κρανάς Πολιτικός Μηχανικός, CEng MICE