Αρχική Ανοιχτή δημόσια διαβούλευση για τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-20259.12. Μεταφορές και ΥποδομέςΣχόλιο του χρήστη Κώστας Κρανάς | 17 Δεκεμβρίου 2020, 11:41
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το συγκεκριμένο κεφάλαιο περιέχει αρκετά και ενδιαφέροντα έργα τα οποία συνάδουν με τις διεθνής πρακτικές και είναι απαραίτητα για την εισαγωγή της χώρα στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση, τουλάχιστον στον τομέα των μεταφορών και υποδομών. Θα ήθελα αρχικά να σταθώ στην ανάθεση των δημοσίων έργων. Είναι γνωστό πως σπάνια γίνεται με διαφάνεια, βασίζεται σε απαρχαιωμένα πρότυπα συμβολαίων και σχεδόν πάντα επιλέγεται ως Ανάδοχος του έργου η εταιρία που δίνει τη χαμηλότερη προσφορά. Αυτό όμως συνήθως συνεπάγεται μεγαλύτερο τελικό κόστος ("αφανή" ρίσκα, δικαστικές διαμάχες κτλ.) και μη τήρηση του χρονοδιαγράμματος. Η διαδικασία της ανάθεσης πρέπει να εκσυγχρονιστεί και αυτό γίνεται πολύ απλά υιοθετώντας τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές οι οποίες έχουν δοκιμαστεί εδώ και χρόνια. Επιπλέον, η στροφή στη χρήση πιο σύγχρονων συμβολαίων γραμμένα σε απλή γλώσσα τα οποία σκοπό έχουν να προάγουν τη συνεργασία και όχι την τιμωρία (πχ NEC3, NEC4) κρίνεται απαραίτητη. Ένα βήμα πιο πέρα θα ήταν η συγγραφή της δικής μας σουίτας συμβολαίων και η προώθησή τους στη διεθνή αγορά. Τέλος, σχετικά με τη συντήρηση των υποδομών, θα ήθελα να εστιάσω στη συντήρηση των οδικών δικτύων. Η κατάσταση του οδικού δικτύου μιας χώρας όχι μόνο αντανακλά την οικονομική ευρωστία της αλλά και την επηρεάζει. Με εξαίρεση μερικούς αυτοκινητόδρομους, το οδικό δίκτυο της χώρας μας συχνά αφήνεται στη μοίρα του ενώ παρεμβάσεις συντήρησης γίνονται χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο κύκλος ζωής των οδοστρωμάτων ούτε άλλοι κρίσιμοι παράγοντες. Η ανάπτυξη και υιοθέτηση ενός εθνικού Συστήματος Διαχείρισης Οδοστρωμάτων, θα οδηγούσε σε σημαντική πτώση του κόστους συντήρησης, στη βέλτιστη αξιοποίηση των κονδυλίων, στην ασφάλεια του οδικού δικτύου καθώς και στη βέλτιστη δυνατή κατάσταση αυτού. Όσον αφορά τη συλλογή δεδομένων, η χρήση drone, ειδικών οχημάτων αλλά και άλλων μέσων, μειώνει σημαντικά το απαιτούμενο κόστος και χρόνο. Δυστυχώς ο χώρος αυτός δεν επαρκεί για την πλήρη ανάπτυξη του θέματος ωστόσο είμαι στη διάθεσή σας για περαιτέρω πληροφορίες. Κώστας Κρανάς Πολιτικός Μηχανικός, CEng MICE